Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör 2

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

6402 Rell Miklós 2007-12-02 20:07:19  Előzmény:jocking .: 45245

Tudtommal az alsó az, amit kívülről látsz. Az a trapéz keresztmetszetű hosszmerevítő. A felső meg az ajtónyílás belső íve, ami kissé felmegy az A és B oszlopokra is.
Ha jól tudom...

6401 jocking . 2007-12-02 19:16:58

Karosszériás "szakzsargonból" lenne 1 kérdésem:
Sokszor hallom, hogy "alsó" meg "felső" küszöb, de nem vagyok teljes mértékben tisztában a fogalmakkal. Most akkor mind2 oldalon van a küszöbnek "alsó" meg "felső" része, vagy a jobb, és baloldalit hívják "alsónak" és "felsőnek"?

6400 Varga Tibor 2007-12-02 08:09:33  Előzmény:Szalai Sándor: 45237

Lehet a nagy fogyasztás szivárgó benzin miatt,rossz ac pumpa,régi,elhasznált gyertya,elosztófedél,rotor miatt, ki nem kapcsoló szivató miatt is.Elsőnek nézd meg a gyertyaképet,hogy a sok benzin eljut-e a motorba.

6399 Kiss József 2007-12-01 20:46:01  Előzmény:Rell Miklós: 45242

Semmi különös, csak a hülyeségem. Ez a mérete a gyűrűnek, megnéztem, és ebből tudnom kellet volna, hogy ez nem gumi.

6398 Rell Miklós 2007-12-01 20:33:44  Előzmény:Kiss József: 45241

most valahol elmaradtam... mi 10x14x1? Mi van a gumigyűrűvel? hogy jön ez ide? mi "ááá"?

6397 Kiss József 2007-12-01 20:29:34  Előzmény:Rell Miklós: 45239

10x14x1 És még csodálkoztam is hogy ez milyen gumigyűrű áááá...

6396 Rell Miklós 2007-12-01 20:27:22  Előzmény:Szalai Sándor: 45237

Háát... Sokkal okosabb nem leszel attól, amit mondok... Sokminden lehet az oka a nagy fogyasztásnak. Ha mondjuk csak hidegen van használva, és jár folyton a szivató. Vagy ha esetleg valami gondja van a szivatónak és nem nyit időben, vagy nem nyit megfelelően... Sokan panaszkodnak erre a karburátorra is (én is). Lehet gond az alapjárati elektronika - szelep körül (mint pl az előző hozzászólónál) de sztem az nem okozna ekkora fogyasztásnövekedést. Esetleg gyújtásbeállítási probléma is lehet szerintem... Javaslom, olvasd el a hidegüzemes, és a motorelektronikás cikket...

(érdekes, hogy idén milyen sok embernél aktuális ez a probléma, máskor azért nem voltak ennyien...)

6395 Rell Miklós 2007-12-01 20:18:21  Előzmény:Kiss József: 45238

Ha leállítod a kocsit, majd újra gyújtást adsz neki, akkor álló motornál szépen kell kattannia egyet a szelepnek. De szerintem járó motornál is hallatszik a kattogása... Tényleg jó ötlet viszont feszültséget mérni rajta, és akkor már rögtön úgy, hogy a szelepre tenni mindkét mérőzsinórt, hogy a testelést is ellenőrizd... A gumigyűrű szerintem se kavarhat be neki, bár emlékeim szerint itt gyárilag mintha valami fémes tömítőgyűrű lett volna...
A direkt 12V se rossz ötlet próbaképpen... Ha az bejön, akkor már elég egyértelmű, hogy hol kell keresni a hibát...

6394 Kiss József 2007-12-01 19:54:49  Előzmény:Rell Miklós: 45236

Ok, értem köszi. Tehát azon a csavaron nem olyan sok múlik, végül is annyi a dolga zárt fojtószelepnél testre kösse az elektronika megfelelő pontját.
Kiszerelve jól működik, bár nem húz meg túl erősen, két ujjal megcsípve nem túl nehéz kihúzni. Majd még azt megpróbálom, hogy feszültséget mérek rajta meghúzva, lehet mégis az elektronika a ludas (szelep áramával megterhelve megzuhan a feszültség), esetleg gyújtáspozitívot adok neki direktbe, akkor lesz e alpjárat. Nem volt alatta gumigyűrű se, mostmár szereztem egyet, de nem valószínű, hogy ez annyit számítana. Beszerelve nem igazán tudom megítélni működik-e a szelep, kattanni nem hallom, igaz ha kiszerelve próbálom, akkor is csak akkor hallható a kattanás ha előtte kihúzom kézzel. Köszönöm a segítséget, és bocs a sok írásért.

6393 Szalai Sándor 2007-12-01 19:30:40  Előzmény:Rell Miklós: 45236

Sziasztok

Lenne egy kérdésem illetve csak érdeklődnek hogy nagy bajban vagyok vagy minden oké. Vettünk a párommal egy 90-ben gyártott négyütemű trabit, ami az első indit ásnál látszólag nem is volt gond. Tele töltöttem a tankot hogy lássuk mennyit eszik, nos nem lettünk boldogok mert 240km-re 24literes fogyasztás jött ki. Ekkor lejjebb vettem az alapjáratot ami tulmagas volt mint később ki derült, ugyan ugy teli tank és 200km-re 20liter volt a válasz. Hol lehet a hiba ha van egyáltalán. Eredetileg az autót telken be vásárló autónak használták.
lehet hogy csak rendesen ki kell járatni a szutykot aztán jó lesz? Vagy cseréljek gyertyát benne? 62000km volt benne. Köszi!

6392 Rell Miklós 2007-12-01 19:14:10  Előzmény:Kiss József: 45235

A szerelési könyv azért írja olyan bonyolultan, mert ők előbb kiakasztják a szivatót, hogy ne azon ütközzön fel a fojtószelep. Mert hidegüzemben a szivatót is működtető szerkezet nem engedi a fojtószelepet teljesen zárni, asszem így állít neki hidegüzemi alapjáratot. De ha azt kiakasztod (=melegüzemi állapot) akkor onnantól ugyanúgy addig kell tekerni a csavart, hogy a zárt fojtószelepnél érintkezzen. Meg hát azért is jó ez, mert így nem a karbi belső oldalfalának feszül neki a fojtószelep, és nem szorul oda be, meg nem dörzsöl bele, hanem szépen ezen a csavaron ül fel. Tehát ezt meleg motornál kell beállítani, vagy a könyv szerint kiakasztani a szivatót... (mondjuk a szivatót egyszerűbben is ki lehet akasztani, nem kell szétszedni, hanem meghúzod a gázbowdent, majd kézzel a szivató pillangószelepét a bimetálos rugó ellenében kinyitod, és visszaengeded a bowdent. Ilyenkor a fojtószelep állása megfelel a melegüzeminek)
De viszont nem értem, hogy miért nem működik... Beszerelve is működik a szelep rendesen? Hallod kattanni, meg minden? Ahogy így leírod, nekem tök olyan, mintha nem működne...
De írjon már más is valami okosat, mer én nem...

6391 Kiss József 2007-12-01 18:31:03  Előzmény:Rell Miklós: 45234

Egyáltalán nincs alapjárat. Kis gázadással elindul, és normálisan megy is, alapjárat körüli fordulatnál azonnal leáll, hidegen is melegen is.
Igen úgy állítottam, hogy ellenállásmérővel mértem, és addig állítottam, hogy összeérjen. Nem volt jó, utána visszább hajtottam hogy ne érjen össze de úgy se volt jó. Illetve a külső próba mindkét esetben jónak tűnt, beszerelve meg leáll.
Egyébként nem értem a csavar beállítását, itt a cikkben ugye kihajtva, majd papírcsíkig be, plusz negyed fordulat. A Maróti könyv szerint pedig ez a csavar állítja a fojtószelep alaphelyzetét, plombálva, nem tekergetni , ha véletlen mégis, akkor egy macerásabb beállítással az indító rugóházat leszerelve beállítani. Na én tekergettem odavissza.

6390 Rell Miklós 2007-12-01 18:11:56  Előzmény:Kiss József: 45233

Hát ja, pont így kell működnie, plusz még annyi, hogy magasabb fordulaton is el kell engednie, legalábbis a leírás szerint...
Tehát most akkor az új szeleppel egyáltalán nincs is alapjárat?
A picit ráállítás akkor ezekszerint azt jelenti, hogy most összeér?

6389 Kiss József 2007-12-01 17:49:07  Előzmény:Rell Miklós: 45231

Testvezeték jó, a bowdenív kapcsolónál volt rés, picit ráállítottam. Úgy próbáltam, hogy a lecsípett szelep be volt szerelve, az újra rádugtam a csatlakozót, és testet adtam neki. Gyújtásra behúzott, beindítva is behúzva maradt, gázt húztam és akkor is behúzva maradt, amikor visszaengedtem a gázt akkor a szelep is elengedett rövid időre, majd újra behúzott. A leírás alapján úgy gondolom ez a helyes működés. Egyébként kifogástalanul megy, csak alapjárat nincs.

6388 Berecz Tibor 2007-12-01 17:36:23  Előzmény:Támba Csaba: 45229

Ez is megfordult a fejemben, de nem mertem kimondani. Azt különben honnan tudhatja az ember? És akkor csak gyertyacsere lenne? Tiberio

6387 Rell Miklós 2007-12-01 17:15:23  Előzmény:Kiss József: 45230

Bowdenív-"kapcsoló" esetleg? Vagy a karbi testelővezetéke? Igaz, akkor nem működne a szelep egyáltalán...
[i](Módosította Grisa 2007.12.01. 18:16-kor)[/i]

6386 Kiss József 2007-12-01 16:40:41

Sziasztok!
Olvastam a cikket a téli felkészítésről. Eddig jól ment az autó, bár kicsit (nagyon) sokat fogyasztott. 9 és fél körül, igaz extrém használattal, naponta 2x5, és 10x1 km, szinte mindig hidegindítással.
A lényeg: kiszedtem az alapjárati mágnesszelepet, természetesen le van csípve a vége. Vettem újat, beleraktam, és ahogy leveszem a lábam a gázról azonnal megáll, hidegen is melegen is. Az új szelep jónak tűnik, és az alapjárati elektronika is, kipróbáltam mindkettőt. A lecsípett szeleppel viszonylag jó az alapjárat hideg és meleg motornál is. Mivel próbálkozzak?

6385 Támba Csaba 2007-12-01 14:45:21  Előzmény:Berecz Tibor: 45228

Megy minden henger???

6384 Berecz Tibor 2007-12-01 14:26:38

Sziasztok! Két probléma jelentkezett egyszerre a négyütemű trabimmal. Az egyik, hogy hármasban 40 km/h körül, négyesben pedig 50 és 60 km/h között HA nyomom a gázpedált, AKKOR remeg a kormány (ha nem nyomom, akkor nem remeg). A másik problémám pedig, hogy sokkal lomhább lett az autó: nagyobb gáz kell mindenhez, alig gyorsul, mintha akadozna gázadás közben és rettenetes lett a fogyasztás. Nekem nincs ötletem: kb. 3 hete cseréltettem AC pumpát, és kb. 2 hete centíroztattam a kerekeket. Segítségeteket előre is köszönöm. Tiberio

6383 Sultis Gábor 2007-12-01 13:15:52

szeva mreni!valószinű beszart az öninditód,de lehet hogy csak a kis kábel lecsúszott róla.

6382 Vitányi István 2007-12-01 08:26:35  Előzmény:Nagy Zsolt: 45219

Tőcsavar!
A 2T Waresz Hátsó hosszabb fél centivel ha az elég!

6381 Nagy Zsolt 2007-11-30 18:31:25  Előzmény:Tóth Péter: 45220

Valaki itt régebben azt írta be,hogy az a jó ha az ET szám 38-nál kisebb.
Egyenlőre még csak nézegetem a választékot."Csillag garázsunk" van,és ilyenkor már nem nagyon van kedvem kint fetrengeni az autó alatt
A hálám örökké üldözni fog a segítségért:evil

6380 Léber Balázs 2007-11-30 16:23:46

Sziasztok!

Kipufogó 87-edszer...

Most jutott el a járgányom arra a pontra, hogy a kipufogórendszer
kezd elszublimálni :-(
A hátsó dobon már van egy tenyérnyi foltozás és már megint lyukas.
Az egész rendszernek egy ép része van: a hátsó dob utáni cső.
A warnyu Y csöve pedig minden gázelvételnél belever a stabilizátorba, most már nagyon unom.
Mibe fáj most egy kipuffrendszer?
Ötlete valakinek a warnyu Y csöve helyett?
Mintha valaki említett volna egyszer golfét, de nem találom.

zk-án is át kellene rugdosni vhogy, meg műszaki is lesz

6379 Mezõ Renátó 2007-11-30 15:48:07

Sziasztok!
Olyan gondom van a wareszal(4T) hogy reggel nem akart indúlni,csak forgatott az önindító!Gondoltam h felteszem tölteni egy kicsit az akksit.Eddig nem is volt baj.Majd 2 óra múlva próbálom megint de az önindító meg sem moccan!Az akksi tuti jó,mert a hifi megy róla+gyujtás is van ráadásul még csak 1 hete vettem.Megmozgattam a behúzótekercsen minden sarut stb. levettem kontakt spray-vel befújtam de semmi változás!Van valami öttlet a hiba forrására?
Köszi

6378 Katona Zoltán 2007-11-30 12:38:41  Előzmény:Biacsics Gábor: 45221

59023 unix száma 450 (a GTI 315) hosszú M10x1 Pesten van, rendelhető árat nem tudom mert kinyírtam a programot

6377 Biacsics Gábor 2007-11-30 11:47:18

Meg tudná mondani valaki h 2T Trabira,Golf I gti fékhez milyen autónak a gumi fékcsöve jó?A Golfénak +felelő lenne a kialakítása de kb 10cm-el hoszabb kellene.

6376 Tóth Péter 2007-11-30 10:53:16  Előzmény:Nagy Zsolt: 45219

Ezt nem tudom!!
Felnitől függ, nekem példáúl azért kellett, mert elől a laprugó fülébe beleért a felni pereme. Az ET számtól függ, hogy kell-e!
Javaslom, hogy megvétel előtt tegyél egy próbát. Ne a megvásárlás után derüljön ki, hogy még alakítani kell.:-)
Nyomtávszélesítőt én úgy csináltam, hogy rossz Trabant fékdobokat esztergáltam le, így adott volt az osztókör,csak több darabból állt.A tőcsavarok elég drágák voltak. 350-ért csinálták darabját esztergom körül. Közelebb nem találtam, vagyis nem vállalták.
Nekem 3 cm szélesítés kellett és így 6 cm-es csavarokat csináltattam.
Ha jól emlékszem valaki írta, hogy a Lada Níva tőcsavarja hosszabb a Trabiénál és a kialakítása megegyezik. Javaslom csináltatás előtt ezzel próbálkozz.
Hogy műszaki mi a helyzet, azt nem tom. Én ezért visszarakom a gyári tőcsavarokat és csinálok hozzá egy nyomtávszélesítőt, de ebbe benne lesznek a csavarok. A felnit és a szélesítőt nem ugyanazok a csavarok fogják majd fel. Így műszaki előtt le veszem a szélesítést, fel a régi felni és nincs gond. Aztán visszaJó hosszú lett, remélem sokat segítettem!! :-))

Azt meg tudná valaki mondani,hogy miért nem fogadja el a jpg formátumot amikor képet akarok berakni????
[i](Módosította tothpeter 2007.11.30. 12:53-kor)[/i]

6375 Nagy Zsolt 2007-11-30 10:37:01  Előzmény:Tóth Péter: 45217

Szia Peti!

Hosszabb tőcsavarokat és nyomtáv szélesítőt hol lehet szerezni vagy venni,ha éppen kell(eni )fog?
A 13"-os felninél is kell

6374 Szilágyi Ferenc 2007-11-30 08:29:51

Helló mindenkinek!

Tud valaki nekem segíteni abban, hogy 1.1-es Trabi dobféknek mekkora a megengedett szabályozási értéke?
Előre is köszi!
[i](Módosította sziferi 2007.11.30. 09:33-kor)[/i]

6373 Tóth Péter 2007-11-30 08:24:53  Előzmény:Nagy Zsolt: 45208

Nekem 14"-os irmsherek vannak fönt és csak annyi,hogy hosszabb tőcsavarok kellenek meg 3 cm-es nyomtávszélesítő. Hátúlra nem muszály, de előre igen.

6372 Ivacs István 2007-11-30 07:28:37  Előzmény:Németh Péter: 45214

Szia Peter!
Ha nincs röpsúly szétfeszítőd, akkor az álló motori holtponti gyújtás értéket állítsd be, miután a max megszakító hézagot 0,4 mm-re beállítottad! Ezek után a motor azt az eredeti pattogó Trabi hangot fogja adni!

6371 Varga Tibor 2007-11-29 21:40:55  Előzmény:Tóth Gábor: 45213

Sachs és Mapa is van belőle. A Mapa talán olasz cucc.

6370 Németh Péter 2007-11-29 20:03:04  Előzmény:Ivacs István: 45193

Heló
Szóval akkor álló motornál holtponton kell lennie a gyujtásnak.Akkor ez is lehet a gond mivel a megszakitóknak is van vagy 0.7-0.8 as hézaga meg az alaplap teljes előgyujtásra van téve és igy olyan 2 mm es előgyujtása van alapból,Álló motornál.A rőpsúly szétfeszítőnek megfelel akármi csak annyit kell tennem hogy vmivel(laposvas vagy vmi)el kell forditanom a bütyköt és akkor 4 mm en van a gyujtás.Értem.Kösz a választ.

6369 Tóth Gábor 2007-11-29 19:37:05

SZiasztok!

Az lenne egyetlen egy kérdésem, hogy 2T wartburgba mien kuplungtárcsát vegyek?
Csak a magyar után gyártott van, vagy van valami ami még jó lenne bele?


[i](Módosította wartburg353w 2007.11.29. 20:37-kor)[/i]

6368 Molnár György 2007-11-29 18:17:49  Előzmény:Varga Tibor: 45209

Én így csináltam meg, de olyan kemény mint állat. Hagytam eredeti méretben a rugót. Valószínű vágni fogok belőlle valamicskét.

6367 Grõb Gyula 2007-11-29 18:06:05  Előzmény:Varga Tibor: 45209

Ok. Kettőt kell összehegeszteni. Beszerzek még kettőt, megpróbálom. Van két vágott varesz rugóm belerakom azt, legalább keményebb lesz A kasztnit ki lehetne nyomni a festés sérülése nélkül, vagy vágni kellene?

6366 Kiss Milán 2007-11-29 17:19:09  Előzmény:Varga Tibor: 45209

Ne osszad öcsém, van azon kívül más megoldás is! PPPPPP

6365 Varga Tibor 2007-11-29 17:13:44  Előzmény:Grõb Gyula: 45206

Mint már sokszor kitárgyaltuk, lejebb kell vinni a rugótárnyért hátul. Egy plusz darab felső lengéscsillapító részből össze lehet hozni. Így a rugó kisebb lesz, és tuti nem fog beleérni!

6364 Nagy Zsolt 2007-11-29 16:13:07  Előzmény:Tóth Péter: 45199

Szia Peti!

Felniből,csak is 13-ast akarok venni.Elképzelésem szerint ezek még elférnek,mindenféle barkácsolás nélkül.Végül is nekem inkább csak a látvány fontosabb,mint mondjuk a szélesség.Bár,már nem nagyon emlékszem az adatokra,mert rég volt Trabim.Amit meg tudtam,azt már el is felejtettem,most meg kezdhetem elölről


Yokohama A.drive-ot vagy Dunlop SP 30-ast használ(t) már valaki?
155/70/13-as méretben elég elfogadható árban adják öket.Csak azt nem tudom,hogy mit tudnak

6363 Nagy Zsolt 2007-11-29 15:40:11  Előzmény:Kiss Milán: 45197

Szia Milano!

Ezek után egy kicsit azért elbizonytalanodtam,hogy milyen gumit tegyek fel.A Falkenről pont ezt nem gondoltam volna,hogy csúszik ilyen mintával

6362 Grõb Gyula 2007-11-29 14:21:07  Előzmény:Kiss Milán: 45204

Igen,ha visszaveszek a terpesztésből,akkor meg a sárvédőbe és bele. Csakhogy az meg már kasztnizva,meg festve van. Akkó meg mit csináljak?

6361 Tóth Péter 2007-11-29 13:54:57  Előzmény:Grõb Gyula: 45202

Én 2T-né nyomtávot szélesítettem!
Bár 4T-nél nem tom, hogy elég-e.
Én tudok Neked alu nyomtávszélesítőt, ha érdekel.
[i](Módosította tothpeter 2007.11.29. 14:55-kor)[/i]

6360 Kiss Milán 2007-11-29 13:54:15  Előzmény:Grõb Gyula: 45202

tegyél fel nyomtávszélesítőt, ha a tőcsavarok megengedik. Ladáról könnyű szerezni és az is 4*98-as, ha kifelé nem fér el a sárvédőtől, akkor lehet vágni kicsit a peremből! Vagy lehet, hogy épp a terpesztés miatt ér bele. ha tudsz vegyél vissza a terpesztésből, itt megint a kifelé elférés kerül majd a középpentba...
[i](Módosította milano 2007.11.29. 14:55-kor)[/i]

6359 Kiss Milán 2007-11-29 13:52:36  Előzmény:Tóth Péter: 45201

6358 Grõb Gyula 2007-11-29 13:51:41  Előzmény:Nagy Zsolt: 45192

Helló! Én 4x98, 14 collos felnit tettem fel, de a 165/65-ös gumi beleér a hátsó rugóba. Pedig már terpesztve is van:-( Ha vki tudná a megoldást-képpel!-küldje már el priviben,ha kérhetem. Egyébként sztem is a 4x98 a korrekt.

6357 Tóth Péter 2007-11-29 13:51:00  Előzmény:Kiss Milán: 45200

Így még nem jártam, bár asszem nem is fogok! 2T! :-))))))))))
26 veszett Paripa!! :-)))))))))))))))
[i](Módosította tothpeter 2007.11.29. 14:51-kor)[/i]

6356 Kiss Milán 2007-11-29 13:47:37  Előzmény:Tóth Péter: 45199

Azt hiszem nem azzal van probléma ezeknél a gumiknál, hogy nem jól választottam meg a sebességet. az előző hankook gumik nem csúsztak ennyire pedig nem is ilyen mintájuk volt. A megcsúszást/csúszást úgy értelmezd, hogy 3.-ban 80-nál is előfordult már, hogy kigyorsításnál egyszerűen elforogtak a kerekek!!! Nem volt aquaplaning vagy ilyesmi, simán elforogtak!Mondom mégegyszer ez az én véleményem, de azért érdekes érzés volt, mikor esőben előzök és azt veszem észre, hogy a fordulatszámmérő felpörög 3-ban, mert persze a motor hangját nem hallottam a zenétől! ja és sík egyenes úton.

6355 Tóth Péter 2007-11-29 12:58:19  Előzmény:Vitányi István: 45198

Mert nem írta oda, hogy milyen alufelnit akar venni.
Talán úgy érthetőbb lett volna, szerintem!

Milano!

És én már csúsztam meg FIRESTONE gumin is, mondjuk a nem tom, hogy mennyire vízelvezetős. A gumik jó állapotúak.
Körülményekhez képest megválasztott tempóval nem lehet gond a megcsúszással. Én is tanúltam belőle.
[i](Módosította tothpeter 2007.11.29. 14:04-kor)[/i]

6354 Vitányi István 2007-11-29 12:50:21  Előzmény:Nagy Zsolt: 45196

"A 4X98-nál is kell a tőcsavar hosszabítás vagy felmegy egy az egyben!" ??
Ezt nem nagyon értem!
Ha jól tudom Milánnak a BmW felni-e 4*100 as és nincs vele gondja!(mellesleg nekem is az van rajta és nekem sincs vele semmi gond)
De igaza van Penzinek, a 4*98 a tuti!


[i](Módosította Pityu 2007.11.29. 13:53-kor)[/i]

6353 Kiss Milán 2007-11-29 12:23:20  Előzmény:Nagy Zsolt: 45196

Szia!

Nekem ilyen gumi van a trabin nyáron (165/60 13) szárazon sztem nagyon jó, de vizes úton nagyon csúszik nekem. Érdekes, mert elvileg ez a minta pont vízelvezetős, de akkor is nagyon csúszik.. Vagy lehet hogy sok ennyi kilóra a kb. 70 Le... A 4*98-as kérdésedet én nem nagyon értem, bár nem is hozzám intézted.
üdv: milano