Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör 2

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

6602 Prokop Gábor 2007-12-27 17:15:09  Előzmény:jocking .: 45445

MIHEZ KÉPEST mérted azt a 0V-ot ? És főleg, hogyan ?

6601 jocking . 2007-12-27 15:59:17

Na, kiszedtem a lambdaszondát.
Kiszedés előtt rámértem járó motornál a fekete vezetékére. Ha jók az infóim, akkor 0,1 és 1 V közötti értéket kellett volna kapnom. De nálam ki se moccant a műszer, 0 V. Akkor gondolom ez így nem jó...

6600 Martikán László 2007-12-27 15:44:05

Szasztok!!!
A fiatal hullára merült akksiknak még egy mentsvár lehet, ha egy jó akkuval párhuzamosan (nem sorosan) töltöd együtt kb.20 - óráig. kis áramerősséggel
(2-3A). A Jó akku megindítja a a töltési folyamatot a rossz akksiban is. A gyengébb töltők általában nem képesek legyőzni azt az ellenállást amit, egy nullára merült akku képvisel, ezért kell a másik.

6599 Kenyér Zoltán 2007-12-27 13:21:26  Előzmény:Berend Miklós: 45435

Szia. Nekem van. Ha még érdekel, írjál priviben! Majd megegyezünk.

6598 Támba Csaba 2007-12-27 13:12:03  Előzmény:jocking .: 45441

Pedig van rá esély.
És extrém élettartamokra is.
Jóanyám Skodájába pl. 1999. májusában raktam új akkut és a múlt hónapig bírta

Elektromos cuccokknál bármi előfordulhat

6597 jocking . 2007-12-27 12:40:43  Előzmény:Támba Csaba: 45440

Érdekes lenne egyéves akksitól...

6596 Támba Csaba 2007-12-27 11:31:03  Előzmény:jocking .: 45439

Valószínűleg megtért a teremtőjéhez

6595 jocking . 2007-12-27 10:29:56

Viszont most trabitól függetlenül:
Van itthon motorhoz való kisméretű akksink. Az mitől van, hogy mérhetően le van merülve (7 V), de mégsem vesz fel se feszt, se áramot a töltőről?

6594 jocking . 2007-12-27 10:28:35  Előzmény:Molnár György: 45437

Sztem tök ugyanaz.

6593 Molnár György 2007-12-27 06:53:35

Én nem tudom télen mindenkinek behal a fesz.szabályzója? 1.1 es
A tököm kivan hogy félévente cserélem. Ráadásul az ujat 2 hétnél tovább nem tűri meg magán. A bontott is csoda hogy kibírta a 8 hónapot.. A wartburg generátor ugyanolyan paraméterekkel rendelkezik nem? Mert az van egy, oszt" feldobom rá.

6592 Martikán László 2007-12-27 06:45:17

Szia Molyhos!!!
Ha csak alapjáraton parázslik a lámpa, megoldás lehet még egy kisebb szíjtárcsa. Akkor ugyanis többet forog a genarátor. Nem teljesen hivatalos a dolog, de én az első Trabimnál jártam így ahogy Te. Nálam vmelyik előző tulaj egy IFA tgk. szíjtárcsáját rakta fel, ami jó a tengelyre csak nagyobb az átmérője. Nem túl kicsi az alapjárat? Ja és valahol mindenképpen kellene mérni( majd ha a helyén lesz a generátor) feszültséget. Fogysztókkal terhelve (min. 13,3-13,4) ill. nélkülük is (max.14,4V).

6591 Berend Miklós 2007-12-27 00:01:18

Helló!Van-e valakinek 6 Voltos Trabi ventillátora, vagy tudna-e tanácsot adni
hogy hol tudnám beszerezni? Köszi: Miklós

6590 Sipos Tamás 2007-12-26 16:25:26  Előzmény:Tóth Ákos: 45428

Köszi! Ez is egy megoldás, ráadásul egyszerűbbnek is tűnik. Ha nem jutok előbbre a saját kezű javítással, akkor talán meg is lépem.

6589 Sipos Tamás 2007-12-26 16:22:25  Előzmény:Martikán László: 45429

Köszönöm a kimerítő választ!
Nemrég jöttem fel a garázsból, egy több órás generátor takarítás után. Az állórészen még mindig van mit tisztogatni, de a diódák környékéről már egészen szépen kitakarítottam az olajsarat. Ránézésre sehol sem volt szakadás, a csúszógyűrűk sincsenek bemaródva, és kopás is alig látszik rajtuk, hiszen az autóban alig 69000 km van. Gyanítom, ezt a generátort előttem még sosem szedték szét. Sajnos semmiféle műszerem nincs, amivel mérni tudnék, úgyhogy csak a gyalog módszerek maradnak.
A kefék teljes hossza 13 mm és a rugó ebből csak kb. 7-8 mm-t nyom ki, ami talán kevés. Mindenesetre holnap elmegyek szénkeféket venni és a diódákat is megpróbálom megvizsgálni egy pici műszerfal izzóval (12V, 2W). Utána következnek a további mérések. Ha semmi hibát nem találok, akkor visszaszerelem és reménykedem, hogy alapjáraton is sötét marad a visszajelző. Ha nem; irány a villamossági szerelő vagy a bontó.
[justify][/justify]

6588 Pénzes Péter 2007-12-26 13:28:29  Előzmény:jocking .: 45431

Terheletlenül (gyújtás nélkül) édes kevés az a 11V. Az az akksi full üres, és aggódhatsz, h nem fagyott szét...

6587 jocking . 2007-12-26 12:38:50

Reggel kimentem, ráindítóztam a trabira, és nemhogy az önindító nem mukkant meg, de még az AC se. Rámértem, 11 V... fura... Ennyi általába elég szokott lenni...

6586 Fluck Dávid 2007-12-26 12:34:12

Szokták mondani:
A baj csőstül jön.... Jött.
Hála prokee-nak tegnapi kuplung problémám megoldódott.
Viszont egy sokkal komolyabb gond áll fent.
Kicseréltem a kuplung bowdent, erre elszált a gyujtás.
Valószinű vezérlés lesz, mert már a trafóról kifelé sincs szikra....

Ha van valaki a XV.ker környékén, aki tudna nekemsegiteni, jelentkezzenkérem, mert
este 5 körül indulnom kell egy 200km-es útra Baranyába.

Más autóm nincs sajnos.
Segitsetek légyszike ha tudtok,meghálálomha hazajöttemjan.1-én ahogy akarjátok!!!!

Nagyon fontos nekem ez az út, ez maradt az utolsó lehetőségem, hogy még idén talizzak a családommal.

Köszi előre is!

6585 Martikán László 2007-12-26 07:35:37

Szia molyhos!
Én elég sok Trabi és egyéb IFA rendszerű generátort javítottam már(autóvill.szerelő lévén). Sok mindent meg lehet vizsgálni rajta egy multiméter segítségével, persze ha van ilyened. A parázslás általában a kefék hibája. A 13mm elégnek,tünik(bár nem tudom, ez a teljes hossza , vagy az ami kilóg a kefetartóból mikor a kefék a helyükön vannak) A lényeg , hogy a tartóban lévő keféket a rugó ki tudja nyomni legalább 10mm-nyire. Egyébként ha már szétszedtet megéri cserélni, nem nagy pénz.Fontos, hogy a kefék ne akadjanak meg a tartóban. Nézd meg a csúszógyűrűket, mennyire vannak megkopva. Ha a kefék csináltak beléjük egy eyg kis vájút akkor esztergájosnál szabályoztad fel, ha nem vészes simán csiszold fel finom csisz papírral. Mérd meg a két csúszógyűrű között, hogy nem szakadt-e a forgórész tekercselése. + a tengeylhez(test)képest nem zárlatos-e(Próbalápával is vizsgálhatod). Az ellenálása elég kicsi, kb 1 Ohm, ha jó. Ugyanígy kell eljárni az állórész tekercseinek vizsgálataikor is.A diódahídvizsglatához nem feltétlenül kell 15W-os izzó. A lényeg hogy 12 V legyen. Egyébként én jártam többször úgy, hogy egyszerűen elég volt egy nagytakarítás.(A kefék és a csúszógyűrűk olajosak lasznek és nincs kontakt) Remélem segítettem.

6584 Tóth Ákos 2007-12-26 06:51:40  Előzmény:Sipos Tamás: 45427

Egy javaslatom lenne.Menj ki a legközelebbi vastelepre és ha szerencséd van kint egy trabi.kiveszed belőle és megveszed kilóra.80% hogy működni fog.
Nálam ez már bevált 4t waresz generátor...stb.

6583 Sipos Tamás 2007-12-25 21:24:34

Üdvözlet a topicnak!
Megvallom; nem vagyok rutinos trabantos, csak most május végén vettem egy 1986-os kombit. Eddig kb. 6000 km-t mentem vele, minden gond nélkül. Már régebben is észrevettem (persze csak este), hogy alapjáraton parázslik a töltésellenőrző lámpa. Kezdett aggasztani a dolog, ezért megnéztem, mit írnak itt erről a rutinos játékosok. Nem volt szívderítő amit olvastam, mert szakadt tekercselés, és hibás diódák kezdtek megjelenni lelki szemeim előtt.
Ennyivel azért nem elégedtem meg, és utánanéztem a javítási könyvben is, és ott erősen kopott vagy elzsírosodott kefékről is említést tesznek, ami valamivel biztatóbban hangzik. Addig furdalt a kíváncsiság, míg leszereltem a generátort és szétszedtem. Nahát, ami mocskot találtam benne, az minden képzeletemet felülmúlta. Egy merő olajsár az egész, amibe fűmagok tömkelege tapadt. Az a porvédő, ami rendszeresítve van hozzá, nem ér egy kalap szamócát sem. Most már lusta vagyok ahhoz, hogy tovább folytassam a tisztogatást, de holnap folytatom.
Kérdésem is lenne a „tudók”-hoz: mekkoráknak kell lenniük a szénkeféknek, hogy azt már erősen kopottnak minősítsem? Most kb. 13 mm hosszúak. Megpróbáltam kihúzni őket a kefetartóból, de az az átkozott rézvezeték olyan rövid, hogy a forrasztás miatt nem tudom kiemelni a tartójából.
Gondoltam arra is, hogy a javítási könyv leírása alapján egy 15W-os próbalámpával megvizsgálom a diódákat mind zárási, mind nyitóirányban. Először is kiderült, hogy nincs 15W-os izzóm, csak ha a rendszám megvilágító izzókat sorba kötöm. Aztán hiába is deríteném ki melyik a hibás, honnan a túróból szerezzek hozzá másikat? Arra azért emlékszem, hogy színkódok alapján lehet ezeket azonosítani, de kétségeim vannak afelől, hogy a modern elektronika korában vannak még diódákat árusító boltok.
Lehet, hogy az lesz a vége, hogy elviszem az egész cuccot egy villamossági szakműhelybe, bár akkor elvész a saját kezű javítás gyönyöre.

6582 Prokop Gábor 2007-12-25 18:04:11  Előzmény:Tóth Ákos: 45424

Hangsúlyozom, attól, hogy ezer ember rosszul tudja, még nem lesz automatice igazuk. Az autósboltok meg ne legyenek már etalonok, egyszerűbbnél egyszerűbb emberek ülnek ott - tisztelet persze a kivételnek, de ilyet még én sem sokat ismerek, pedig mozgok ilyen körökben

6581 Prokop Gábor 2007-12-25 18:02:20  Előzmény:Fluck Dávid: 45423

Szívesen.

6580 Tóth Ákos 2007-12-25 17:54:54  Előzmény:Prokop Gábor: 45422

Én is zselés akksinak hívom. Meg bármelyik autósboltban így hívják.
Szerintem helyes a megfogalmazás zselés akksi.Nekem is ez van a fehér wareszomban, de holnap puszta kíváncsiságból megkeresem a garipapírját hogy pontosam mi a neve.

Ráadás,érdekesség:amikor megvettem a sárga wareszt(amit a képen láttok:http://img2.tar.hu/szmuki/img/26063633.jpg#3 2004-ben.Egy philips akksi volt benne.Én teljesen meg voltam győződve hogy "zselés" így nem is foglalkoztam vele.Idén tavasszal el kezdett szarakodni.1-ről a 2-re lemerült.Jobban megnézem, nézegettem az aksit.Meglepődött arcal jövök rá hogy ez ólom akksi(annyira jól el volt rejtve a feltöltő nyílás egy síkban volt az egész, nem volt semmi patintási lehetőség).Amikor felnyiottam vagyis letörtem az egybe felnyitóját, húú ebbe nem is látok vizet.
Lemértem pontosan 6dl deszt. víz ment bele. De ez számomra hihetetlen hogy bírta eddig.Rég meg kellett volna pusztulnija.3évig víz nélkül....dúrva.Pedig beletettem vagy 15e-t

[i](Módosította Szmuki 2007.12.25. 18:55-kor)[/i]

6579 Fluck Dávid 2007-12-25 17:25:27

Hálistennek megoldódott a kuplungbowden téma!

Szeretnék köszönetet mondani prokee gyors és önzetlen segitségéért!

Továbbá mindazoknak, akik megpróbáltak segiteni a vészben.

Köszönöm Uraim!!!


[i](Módosította Flucky 2007.12.25. 18:26-kor)[/i]

6578 Prokop Gábor 2007-12-25 15:12:04  Előzmény:Pénzes Péter: 45421

Attól még butaság.

6577 Pénzes Péter 2007-12-25 15:05:27  Előzmény:Prokop Gábor: 45416

[i]"Illetve hívják, például a taxisok, gépjárműoktatók, meg az ő szomszédaik, rokonaik"[/i]

Konkrétan ezekre az akksikra gondoltam motorkerékpároknál is ezen a néven terjedt el. Ezvan:]

6576 Fluck Dávid 2007-12-25 13:30:57  Előzmény:CIX Digitcam Laca :): 45419

Előre is köszi, nagyon megköszönném!
A 06/20 807-5031es számon csöngess meg számmal!
Visszahívlak azonnal!

Köszike!

6575 CIX Digitcam Laca :) 2007-12-25 13:05:25  Előzmény:Fluck Dávid: 45417

Megnézem van-e tartalék (szokott lenni).

6574 CIX Digitcam Laca :) 2007-12-25 13:04:35

Huh... kösz mindenkinek az akksis hozzászólásokat

6573 Fluck Dávid 2007-12-25 12:41:08

Gáz van srácok! a 2T kuplunkbowden ugye jó a 4T-hez???
Vagy ha nem, akkor van valakinek kölcsönbe egy jan.-ig?

Este el kell utazzak, és a kuplunkg megadta magát. Eleinte nem nagyon akart kiemelni, váltóreccsenés, stb... aztán néha meg jó. Ma reggel rászántam magam, és szétszedtem.

A bowden a pedálnál teljesen szét van rongyolódva. Nem merek így elindulni. Az út meg 200 KM

HELP PLEASE!!!!

6572 Prokop Gábor 2007-12-25 11:57:05  Előzmény:Pénzes Péter: 45415

Zselés akku a Laca kamerájában van, és nem tartalmaz ólmot. Amiről te beszélsz, azt úgy hívják, hogy felitatott elektrolitos akku. A működési elve, a felhasznált anyagok, az elektrolit azonos, csak "nem lötyög benne a cucc". Az Optima gyártott először ilyen akkukat, azzal vagiztak, hogy fejjel lefelé fordítva is műxik, sőt, kivágott dobozzal is. Ettől az még sima ólomakku, és nem hívják zselésnek véletlen sem.
Illetve hívják, például a taxisok, gépjárműoktatók, meg az ő szomszédaik, rokonaik

Egyébként ide tartozik, puszta érdekességként a spirálcellás akku, amit szintén az Optima talált ki. A simán egymás mellé fektetett cellák helyett egy spirálisan feltekert "beiglit" lógatnak az elektrolitba, így adott helyen lényegesen nagyobb felület fér el. A kapacitás nem változik jelentősen, de az indítóáram elég tisztességesen megugrik. Láttam 55Ah-s spirálcellás akkuval 3.0-s Nissan 300Zx-et indítani (többször, javítás alatt), meggyőző volt.

Ja, a gondozásmentesekről mégvalami:
A legtöbb, neves gyártó ma már úgy építi meg az akkuit, hogy a cellák lemezeit porózus "tasakokba" húzza. Ezen az elektrolit áthatol, de a mechanikus behatások miatt lepergő bevonatot nem engedi át. Így lényegesen kisebb az edény aljára pergő ólom, ólomoxid miatt bekövetkező cellazárlat lehetősége.

6571 Pénzes Péter 2007-12-24 21:48:47  Előzmény:Rell Miklós: 45411

Akksi töltéskor fogyasztóként (nem a Norbi) működik. Villamos energiát vesz fel és alakítja át kémai eneggiává.
Akkumlátor töltő ármagenerátkorként működik. Állandó árammal töltjük az akksit, és a töltöttségnek megfelelően változik a kapocsfeszültség.
Legegyszerübb példa erre, a sorba kapcsolt izzó (legegyszerübb akksitöltő).

Töltési áramot úgy határozzuk meg, h a névleges kapacitást eloszjuk 10 órával. Persze tölthetjük több ideig is kisebb árammal. A 10 óra inkább egy ajánlott idő, ha nagyobb árammal töltöd akkor károsodhat az akksi.
Ez úgy néz ki: 44Ah / 10h = 4.4A vagy 44Ah / 20h = 2.2A
Ez annyit jelent, h egy kopp üres akksit 4.4A-rel kell 10 órán át tölteni, h tele legyen.

Létezik más fajta töltési eljárás is ha már szóba került:
Ha az akksi sokáig töltetlen állapotban van akkor elszulfátosodik. Az meg nem jó
Ilyenkor Impulzusokkal kell tölteni. ez kb úgy néz ki, h fél percig töltjük kb 10A-rel azt 2 perc pihi, és ezt ismételve töltjük az akksinkat.

Zselés akksiról: Akksi nem attól zselés mert nem jó az autóba de nem is azért mert zselés anyagokhoz az égatta világon bármi köze lenne. Zselés akksi annyiban különbözik a hagyományostól, h az ólomlemezek között van egy polimer ami "felszívja" magába az elektrlitot. Ez egyrész nem egnedik elpárologni a vizet másrészt mechanikailag védi az ólomlemezeket.
Fénysorpós akksi azért nem jó autóba mert az nem indítóakkumlátor, egyszerűen nem arra van tervezve, h 10-15 másodpercig "rövidrezárd" az önindítóval
Autóba való akksikat indítóakkumlátoroknak is nevezik, oldalán rajt is van a maximális indítóáram. Ezt is érdemes nézegetni vásárláskor...

6570 Rell Miklós 2007-12-24 21:42:41  Előzmény:Prokop Gábor: 45412

Nem mered, mi? Bocsi, ez off volt... Majd visszafogom magam...

6569 jocking . 2007-12-24 21:27:33  Előzmény:Prokop Gábor: 45412

Nekem azért fontos a fogyi, nem csak élményautónak van a trabi, hanem 1. számú közlekedési eszköz... Most is 35 km után kialudt az utolsó led. Igaz, itt van ez a problémám, úgyhogy igazság szerint csak az udvarban volt járatva/próbálgatva egy helyben, a benzin meg akkor is fogy... Meg kiderült hogy a lambdaszonda [s]kaki[/s] kuka...

6568 Prokop Gábor 2007-12-24 21:19:29  Előzmény:Pénzes Péter: 45410

Nemtom, sosem mérem...

6567 Rell Miklós 2007-12-24 21:13:17  Előzmény:Pénzes Péter: 45408

[i]Grisa neked is: Mindegy, h 220 vagy 230 akkor is árammal töltesz.[/i]

Igen, de egy akksi többnyire feszültséggenerátorként viselkedik, míg egy nagyteljesítményű töltő (márpedig ezek az orosz töltők azok voltak) szintén. Áramkorlát pedig nincs bennük (max egy biztosíték, amit esetleg egy lefűrészelt fejű M5x30-as csavar helyettesít). Az áramot így a mindenféle belső ellenállások határozták meg (mármint a töltőfeszültségen és a kapcsoló állásán kívül).
Az áramerősség-beállításuk ezeknek a trafó megcsapolások közti váltással történt, tehát tulajdonképpen nem áramerősséget váltottál rajtuk, hanem töltőfeszültséget, aminek következtében az áramerősség is megváltozik ugye.
Ha viszont ezt a két feszültséggenerátort egymásra engeded, és az egyik nem a gyárilag méretezett feszültséggel megy akkor a töltőáramod sem a gyári lesz.
Természetesen ez a modernebb, újabb töltőkre nem igaz, hiszen ott (gondolom, mert én ilyen újabbal még nem futottam össze) már komolyabb feszülségszabályozás és áramkorlát lehet.
Amiket meg a neten láttam, azok aztán már mindent tudnak...

6566 Pénzes Péter 2007-12-24 20:18:20  Előzmény:Prokop Gábor: 45409

Nem kell a végtelenségig rajthagyni a töltőn. 14.4V felett már vízet bont a cucc

Ilyen rövid távon mekkora átlagfogyasztással jössz ki?

6565 Prokop Gábor 2007-12-24 19:26:18  Előzmény:Pénzes Péter: 45408

Az nem mindegy, hogy az adott árammal való töltés során mennyire kúszik fel a feszültség, mert felpezseg, és gémóver.

6564 Pénzes Péter 2007-12-24 19:11:42  Előzmény:Prokop Gábor: 45401

Minek feszmérő? Árammal töltesz nem feszültséggel...

Grisa neked is: Mindegy, h 220 vagy 230 akkor is árammal töltesz. Feszültség benned van amikor elkezd puposodni a "zselés" akksi

Zselés akksiról meg annyit, h az elnevezésén kívül nem tartalmaz zselét.
[i](Módosította Penzi 2007.12.24. 20:15-kor)[/i]

6563 Pénzes Péter 2007-12-24 19:09:14  Előzmény:jocking .: 45396

Ha jól belegondolsz azért nevezik akumlátornak mert lehet tölteni...

6562 Rell Miklós 2007-12-24 13:57:47

Ja, és nekem is orosz töltőm van, azon is csak egy ampermérő van, aminek pontossága vetekszik a kecskebélből való jóslás pontosságával.
Ezekről a töltőkről egyébként van egy olyan sejtésem, hogy ugye még többnyire 220V-ra készültek, és gondolom olyan viszonyokra, ahol még ez sem nagyon volt meg. Most viszont már elég jó 230V-os rendszerek vannak ugye. És hát ha a trafó primerfeszültsége nő akkor nő a szekunder is, egy akksitöltőnél meg (ha nincs áramkorlát) kicsi feszültségváltozás is elég nagy áramváltozást tud okozni, szóval nem biztos, hogy kellően alacsony árammal lehet vele tölteni. Persze hát erre ott a már említett műszer. Ha be tudjuk úgy állítani, hogy a megfelelő árammal töltsön akkor minden oké.

6561 Rell Miklós 2007-12-24 13:51:20

Hát tudtommal a gondozásmentesség csak annyit jelent, hogy nem kell vizet utánatölteni, mert nem tud belőle kiszökni (elvileg). A kupak hiányáról felismerhető, de én már láttam több olyat is, amit gondozásmentesnek írtak, és mégis volt rajta kupak. Gondolom, azért, mert így jobban eladható, ha ráteszik még ezt a plusz feliratot...

Tölteni meg minden akksit kell, különben lemerülnek! Más kérdés, hogy ez a kocsiban történik a generátor által, vagy kívül egy töltőről. Ha nem elég a generátorról, akkor töltőről kell. Megint más kérdés, hogy miért nem elég a generátorról (a használatból adódóan, a rossz fesszabályzó miatt, a rossz akksi miatt vagy tudomisén)...

A töltésről meg sok szépet írtak már, ahogy én tapasztalom szinte divatszerűen változik a hozzáértők véleménye is a megfelelő akksitöltésről. Régen azt mondták, hogy legjobb úgy tölteni, hogy a kapacitás ötödének megfelelő árammal pezsgésig, majd a tizedével tovább, és mindezt lehetőleg minél simább egyenárammal. Manapság viszont a nagy feszültségimpulzusokból álló töltésre esküsznek (persze az effektív érték itt sem mindegy hogy mekkora), léteznek ilyen akksiregeneráló berendezések is (mondjuk nemtom, hogy tényleg van-e értelmük), amik az akksiról mennek és impulzusokat adnak vissza neki, mert hogy az jót tesz neki.

Itt kéne megemlíteni azt is, hogy honnan lehet felismerni a töltött akksit... Simán rámérni nincs értelme. Így csak a nagyon durva hibákat lehet kimérni. Régen létezett terheléses feszültségmérős akksiállapot ellenőrző, ezzel már jobban meg lehet mérni a töltöttséget-állapotot. Ma meg léteznek mindenféle fúrmányos elektronikus kütyük jó sok pénzért, amik tudtommal terhelve mérnek, és figyelik hogy mennyi idő alatt mennyit esik terhelve a feszültség, így kapacitást, töltöttséget, élettartamot, meg jövőheti lottószámokat is megmondanak. Cserébe viszont jó drágák.
Amihez hozzá lehet még férni, és korrektül megmondható a töltöttség az szerintem az akkusav-sűrűségmérő.

A zselés akksiról meg: A hagyományosan zselés akksinak nevezett valami, az tudtommal autóba nem való, viszont fénysorompóba meg igen, de ha átrakjuk fénysorompóból autóba akkor az első indításkor gázfejlődés indul meg benne és ez visszafordíthatatlanul tönkreteszi. Nem is beszélve a fénysorompóról ugye, ami ezután nem fog villogni. Legalábbis rossz nyevek ezt mondják róla, nekem még nem volt alkalmam kipróbálni. Viszont a neten olvasgattam kicsit az akksik után, és állítólag létezik már kocsiba való zselés akksi is, de én nemtom, mert még nem láttam ilyet.

6560 jocking . 2007-12-24 12:21:38  Előzmény:Varga Tibor: 45402

Az nem semmi...

6559 jocking . 2007-12-24 12:19:43  Előzmény:Prokop Gábor: 45401

Feszmérő nincs, 1 db ampermérő van rajta, meg sok-sok cirill betű...

6558 Varga Tibor 2007-12-24 11:41:39  Előzmény:jocking .: 45391

Igen, ilyen drgága. a főtengelyre a komplett szett 20-25 ezer ft.

6557 Prokop Gábor 2007-12-24 11:36:08  Előzmény:jocking .: 45399

Azon is van (=kéne, hogy legyen) feszmérő, és azt kell figyelni elsősorban, nem a töltőárammal foglalkozni...

6556   2007-12-24 11:34:40  Előzmény:jocking .: 45399

Nekem is! És sose fog elromlani, szemben a mai automatákkal.

6555 jocking . 2007-12-24 11:30:12  Előzmény:Prokop Gábor: 45398

[i]"A mai automata töltők pedig nem engedik ilyen magasra"[/i]

A maiak lehet hogy nem, de nekünk kb. 25 éves szovjet gyártmányú töltőnk van...

6554 Prokop Gábor 2007-12-24 11:23:20  Előzmény:jocking .: 45396

[i]"a [s]teljesítményének[/s] a 10-ed részével szabad tölteni (itt 4,4 A)"[/i]

Kapacitás...
Egyébként sem igaz. Ezt csepptöltésnek hívják, de nem feltétel a gondozásmentes akku töltésekor.
A buborékképződés persze veszélyes, minden akkura, de az csak akkor jelentkezik, ha 14.4V-nál magasabb feszültséggel töltöd. A mai automata töltők pedig nem engedik ilyen magasra. Igaz, ezek (elvileg) szabályozzák a töltőáramot is.

6553 Prokop Gábor 2007-12-24 11:20:39  Előzmény:CIX Digitcam Laca :): 45395

Télen könnyen merül.
Nekem folyamatosan gond, hogy 4 perc alatt vagyok a munkahelyemen.
Hideg, gyenge akkuval indítok, lámpa, ventillátor, ablakfűtés, ablaktörlő bekapcsol, és egyszerűen a generátornak nincs ideje visszatölteni addig, míg beérek.

Hetente 1x szoktam menni negyedikben egy kis autópályát, egyelőre bírja.