Hát tudtommal a gondozásmentesség csak annyit jelent, hogy nem kell vizet utánatölteni, mert nem tud belőle kiszökni (elvileg). A kupak hiányáról felismerhető, de én már láttam több olyat is, amit gondozásmentesnek írtak, és mégis volt rajta kupak. Gondolom, azért, mert így jobban eladható, ha ráteszik még ezt a plusz feliratot...
Tölteni meg minden akksit kell, különben lemerülnek!
Más kérdés, hogy ez a kocsiban történik a generátor által, vagy kívül egy töltőről. Ha nem elég a generátorról, akkor töltőről kell. Megint más kérdés, hogy miért nem elég a generátorról (a használatból adódóan, a rossz fesszabályzó miatt, a rossz akksi miatt vagy tudomisén)...
A töltésről meg sok szépet írtak már, ahogy én tapasztalom szinte divatszerűen változik a hozzáértők véleménye is a megfelelő akksitöltésről. Régen azt mondták, hogy legjobb úgy tölteni, hogy a kapacitás ötödének megfelelő árammal pezsgésig, majd a tizedével tovább, és mindezt lehetőleg minél simább egyenárammal. Manapság viszont a nagy feszültségimpulzusokból álló töltésre esküsznek (persze az effektív érték itt sem mindegy hogy mekkora), léteznek ilyen akksiregeneráló berendezések is (mondjuk nemtom, hogy tényleg van-e értelmük), amik az akksiról mennek és impulzusokat adnak vissza neki, mert hogy az jót tesz neki.
Itt kéne megemlíteni azt is, hogy honnan lehet felismerni a töltött akksit...
Simán rámérni nincs értelme. Így csak a nagyon durva hibákat lehet kimérni. Régen létezett terheléses feszültségmérős akksiállapot ellenőrző, ezzel már jobban meg lehet mérni a töltöttséget-állapotot. Ma meg léteznek mindenféle fúrmányos elektronikus kütyük jó sok pénzért, amik tudtommal terhelve mérnek, és figyelik hogy mennyi idő alatt mennyit esik terhelve a feszültség, így kapacitást, töltöttséget, élettartamot, meg jövőheti lottószámokat is megmondanak.
Cserébe viszont jó drágák.
Amihez hozzá lehet még férni, és korrektül megmondható a töltöttség az szerintem az akkusav-sűrűségmérő.
A zselés akksiról meg: A hagyományosan zselés akksinak nevezett valami, az tudtommal autóba nem való, viszont fénysorompóba meg igen, de ha átrakjuk fénysorompóból autóba akkor az első indításkor gázfejlődés indul meg benne és ez visszafordíthatatlanul tönkreteszi. Nem is beszélve a fénysorompóról ugye, ami ezután nem fog villogni. Legalábbis rossz nyevek ezt mondják róla, nekem még nem volt alkalmam kipróbálni. Viszont a neten olvasgattam kicsit az akksik után, és állítólag létezik már kocsiba való zselés akksi is, de én nemtom, mert még nem láttam ilyet.