Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör 2

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

6652 Pénzes Péter 2008-01-07 16:57:07  Előzmény:jocking .: 45495

Persze, h nem rémlik Ami nincs az rémleni se szokott
Nem tom felétek milyen perverz szerelők vannak, h egyből dugni akarnak:]
Jah és ha mondanak valamit azt nem kell feltétlenül elhinni... főleg nem akkor amikor pár hónapja ott tapogattad a komplett kábelköteget
Szval irány zöldkaris műhely, azt kb 2 perc alatt megmondják, hogy jó vagy nem

6651 jocking . 2008-01-07 16:18:10  Előzmény:Pénzes Péter: 45494

Hmmm... Nekünk aszonták, hogy bizots kihagytuk a csatlakozást, így meg nem tudják rádugni a műszert. Meg is kérdeztem, hogy 89"-es golfba biztos hogy volt-e ilyen csatlakozó, aszonták volt. Azt is mondták, hogy keressünk ismerőst akinek golfja van, abba átteni a szondát, és arra rá tudják dugni...
Az a fura, hogy nekem nem rémlik semmilyen diagnosztikai csaktlakozó a kapcsolási rajzból...



[i](Módosította jocking 2008.01.07. 17:18-kor)[/i]

6650 Pénzes Péter 2008-01-07 13:21:07  Előzmény:jocking .: 45493

Digijet nem OBD-s. Abban csak egy sima billenytűzet proci van:]
De nem is kell neked OBD, egyszerű zöldkátyáshoz kell elvinni azt megméri. Ott egyből kiderül.

6649 jocking . 2008-01-07 12:11:23

Na, a következő a helyzet:
Elmentem a boltba, ahol vettem a lambdaszondát, hogy rossz, cseréljék ki. Azt mondták, hogy vigyem el beméretni, hogy tényleg rossz, mert csak így cserélik ki, ha van mérési jegyzőkönyv. Elmentem a szervízhez, aszonták, hogy nem tudják bemérni, mert nincs csatlakozási pont, ahova rádugják a mérőcuccost.
Most akkor hogy is van ez? 89"-es Golfba már volt diagnosztikai csatlakozás? Mert olyat mi nem kötöttünk be...
Ha volt, akkor hogy néz ki, és hova kell kötni?

6648  jjordaki 2008-01-06 19:37:04

lenne egy kérdésem, 4üteműnél lehet e az hogyha a vákum megadja magát akkor megáll a kocsi?vagy be sem indul?

6647 Sipos Tamás 2008-01-06 15:52:14  Előzmény:kirchner krisztián: 45489

Meg fogom kérdezni a polírozó mestert, mit ajánl.

6646 Varga Tibor 2008-01-06 12:17:15  Előzmény:Sipos Tamás: 45488

Sztem ne lakkozd, egyszer szépen fel van polírozva, akkor utána évente egyszer elég csak pasztás ronggyal átdörzsölni picit. nekem sincs lakkozva.

6645 kirchner krisztián 2008-01-06 10:56:29  Előzmény:Sipos Tamás: 45488

Esetleg az a lakk amivel a polírozott alufelniket fújják?

6644 Sipos Tamás 2008-01-06 07:58:00  Előzmény: hks: 45487

[justify]Hűha, akkor ennek komolyabban utána kell nyomoznom, mert tényleg olyan kellene, amihez évekig nem kell hozzányúlni. Ha találok, és kipróbáltam, természetesen közzéteszem.[/justify]

6643  hks 2008-01-05 06:46:24  Előzmény:Sipos Tamás: 45485

igazán nem mert én is először lakkoztam a cuccokat de később csak a szenvedés volt a lakkozott dolgokkal kicsit szineződnek ezért inkább időnként átpolírozom a dolgokat sima autópolírral de valaki spec.fémpolírt használ valaki az aluhoz valót használja valaki meg a rézhez.szerintem meg vízpapír az alap ha már sima utána jöhet a filckorong pasztával.

6642 Tóth Gábor 2008-01-04 21:06:29

Sziasztok!

2T wartburgomon ma cseréltem AC-t (kivolt szakadva a membrán)

Nagyon szépen huz és ismét van 3 hengerem, de idönként el kezd rángatni(üzem melegen és persze nem a megszokott wartburg rángatás)

A kérdésem az lenne, hogy ez mitől lehet?

Kimarad valameik hengeren a gyújtás?
Karbit kéne pucolni?

A válaszokat előre is köszönöm!

6641 Sipos Tamás 2008-01-04 17:39:53  Előzmény: hks: 45484

[justify]OK, köszi. Persze én is komolyabb megoldásra gondoltam, mert nem szeretném, ha pár hónap múlva megrepedezne, vagy elszineződne a felület, ami annyit jelentene, hogy kezdhetném az egészet előröl. Tudsz is ajánlani valamit?[/justify]

6640  hks 2008-01-04 12:54:27  Előzmény:Sipos Tamás: 45483

polírozás után ha lakkozni akarsz csak komoly lakkot használj mert az olcsó lakkok nem jók semmire.olyan lakkot keress amivel az autót szokták fújni.

6639 Sipos Tamás 2008-01-03 19:06:49  Előzmény:jocking .: 45482

BUÉK Mindenkinek!
Alumínium polírozással kapcsolatban az alábbiakat tudom mondani:
A gépem valamennyi alumínium alkatrészét tükörfényesre szeretném polírozni, és ehhez én is kutattam polírpasztát, amihez nekem egy [url=http://www.partridges.uk.com/catalog/product_info.php?products_id=1328]Autosol pasztát[/url] ajánlottak. A Magyarországon forgalmazó cégnek a honlapját azonban nem tudom elérni, mert állandóan jelszót kér. Ezen bosszankodva utánanéztem, hogy mechanikus polírozást hol vállalnak Budapesten. Bocs", de én itt lakom, ezért jut csak mindig ez az eszembe. Nos, találtam egy kis [url=http://polirozas.info/index.php?act=nyitolap]műhelyt[/url] a Budafoki út és a Galvani út kereszteződésénél. A Duna felé kell menni, és egy jeltelen garázsban van. Elvittem hozzá egy-két apró dolgot, és a mester azt mondta, hogy a Trabantok alumínium alkatrészei nagyrészt eloxálva vannak, amit polírozás előtt le kell maratni. A kilincsek viszont nem! Úgyhogy ajánlott egy [url= http://www.femepito.hu/]galvanizáló üzemet,[/url] amit már előtte is jól ismertem. Igaz nem olcsó, de szépen dolgoznak! Bevittem pár alumínium cuccot hozzájuk, hogy marassák le róla az elox réteget, de legnagyobb meglepetésemre azt mondták, hogy az alumíniumot is tudják krómozni. Próbaképpen otthagytam náluk krómozásra, ami február végén lesz kész.
Miért döntöttem a krómozás mellett? Mert az alumínium polírozó mester megmondta, hogy ha valamit felpolíroz, akkor azt óvni kell a nedvességtől, mert abban óhatatlanul vannak savak, amelyek oxidálják a fémet, tehát bemattul tőlük. Nem is tanácsos ilyenkor télen polírozott alufelnivel közlekedni, mert a sós lé miatt elveszti a fényét. A másik ellensége a polírozott alumíniumnak, ha a kutyák lipisálják a kerekeket, mert azt nagyon nehéz ismét felpolírozni. Erre mondtam neki, hogy szerencsére a kilincseket majd nem fenyegeti ez a veszély.
Azt főztem ki, hogy azokat az alkatrészeket, amelyeket nem krómoztatok, hanem csak políroztatok, állagmegóvás céljából, azonnal valamilyen színtelen lakkal fogom lefújni.

6638 jocking . 2008-01-03 16:46:49

Eszembe jutott valami:
Tudna valaki olyan polírpasztát mondani, amivel ha felpolírozom a díszléceket, akkor majdnem úgy néznek ki, mintha krómozva lennének?

6637 jocking . 2008-01-03 16:31:09  Előzmény:Martikán László: 45480

Simán belemegy, egyedül a kiemelővillát kell átrendezni, mert az a waresznál a váltó aljából jön ki, azt kell megfordítani, hogy felülre kerüljön, de tök fölösleges, mert a 2 váltó tényleg teljesen egyforma!

[url=http://trabantklub.hu/twk/modules.php?name=topics&file=olvas&cikk=szereles-43b2614f0f8f2]Itt[/url] egy cikk, benne egy táblázattal, azt tanulmányozd át.



[i](Módosította jocking 2008.01.03. 17:32-kor)[/i]

6636 Martikán László 2008-01-03 16:29:20

Sziasztok!!!
Én könyvből néztem, hogy más az áttétel. A jav. kézikönyvek szerint minden fokozat egyezik, de a Trabinál 4,25 , a Wartburgnál 4,35 a végáttétel a Trans-nál pedig 4,56. Meg a váltók típusszáma sem egyezik, valami különbség biztosan van. A lényeg, hogy elvileg beszerelhető??? Ja még egy kérdés, ha nehezen veszi a 2.-est, főleg melegen, az szinkrongyűrű probléma? Lehet-kapni? Köszi mindenekinek!!

6635 Fluck Dávid 2008-01-03 10:08:28

Üdv!
Nincs valakinek egy kombi műszer elfekvőben 4T trabiba??
Akinek van jelentkezzen!
Megvenném!

6634 Madocsai Gergely 2008-01-03 07:07:54

Köszi az infokat!
Ha nincs megkötés, akkor nopara; mindent teljesít...

Üdw,

madogery

6633 Rell Miklós 2008-01-03 01:39:38  Előzmény:Pénzes Péter: 45473

Tudtommal a Transnak volt egyedül más áttétele, annak a végsebességén javíthat a "sima" 4T Waresz 4T Trabi váltó beszerelése. De amúgy a Trabié Wareszé egyforma, csak a Trans különbözik. (és persze még ottvan a "beszerezhetetlen" 5sebességes)

6632 Molnár György 2008-01-02 20:16:33  Előzmény: : 45475

És hogy a "szigorított határértéket" hogyan, mi módon sikerül teljesítenie, az már mindegy? Vagy van leírás a teljesítés módjáról?
De nincs leírás mint utóbb megtudtam...
[i](Módosította ait268 2008.01.02. 22:17-kor)[/i]
[b]PAPÍR SZERINT[/b] a szigorított határértéket kell teljesíteni a 2004 utáni tulajoknak.

6630 Madocsai Gergely 2008-01-02 19:48:53

BÚÉK minedkinek!

Látom ismét adtak egy kis offset-et a katinkás 6áridőnek...
Már csak egy dolog nem kristály a számomra: Szal aki most (v.később) vesz Trabcsit (2T-t, term.) arra kell a kati??? Mivel a cikk (asszem) csak a 2004 előtti átiratású gépeket említi, hogy ezekre nem kell.

Üdw,

madogery

6629 Pénzes Péter 2008-01-02 18:49:04  Előzmény:Martikán László: 45472

Áttétel ugyanaz. Egyedül a kuplung kielemővillája van más helyen, amúgy teljesen ugyanaz.

6628 Martikán László 2008-01-02 18:43:46

Szasztok!!!
Először is BUÉK for everybody. Szerintetek a 4T Wartburg és a 4T Trabi váltója mennyire egyezik? Azt tudom, hogy a Wartburg váltó végáttétele hosszabb, ezért kéne a Trabimba. Van is egy donor, csak nem tom, hogy átszerelhető-e (???felfogatások, féltengely, kuplungharang, rudazat???)?

6627 Pénzes Péter 2008-01-02 18:05:51  Előzmény: szityka: 45470

Átmegy, esteleg a határértékeket nem teljesíti...
Apróságokkal ne foglalkozz

6626  szityka 2008-01-02 16:45:21

Hellosztok!

Azt szeretném megkérdezni hogy B.U.K.É. 2008 és hogy most akkor hogyis lesz a 2T-k jővője átmennek a zk-n vagy inkább süllyesztő? (nagyon nem szeretném)

Válaszotokat Köszönöm!!
[i](Módosította MCSY 2008.01.02. 17:47-kor)[/i]

6625 Farkas Sándor 2008-01-02 08:30:57

Üdv! Az mitől lehet hogy nem melegszik fel a waresz motra üzemi hőre ha nyitva a fűtésem? A termosztát jó mert ha megyek vele és utánna megfogom az alsó csövet az tök hideg. Ha viszont nincs rajta fűtés akkor melegszik rendesen.(Az egész hűtőt eltakartam de nem számit semmit)

6624 Prokop Gábor 2008-01-01 20:01:31  Előzmény:Lévai-Tót Lászl&oac: 45467

Nem, a hátsó köteg más.

6623 Lévai-Tót Lászl&oac 2008-01-01 19:29:22

Sziasztok!
Először is BUÉK mindenkinek.
A kérdésem az lenne hogy a Trabi limuzin veztékelése uaz mint a kombiké (Én spec hosszra gondoltam, meg ilyenek.)
Csak azért kérdezem mert a kombink vezetékelése már össze vissza van gányolva jó szakik műve.

6622 Nagy Dávid 2007-12-30 22:01:22

Köszönöm a tippeket mindenkinek!

6621 Mátyus Ádám 2007-12-30 16:35:43  Előzmény:jocking .: 45464

Nekem Ninausz első dob van fennt olyan összekötővel ami jó a gyári hátsódobhoz. Első körben nem sok változás volt tapasztalható, majd ahogy autózgattam vele sztem nyomatékosabb lett valamennyivel, meg jobban birja ha forgatod.

6620 jocking . 2007-12-30 12:48:04  Előzmény:Ivacs István: 45463

Viszont én lehet, hogy szereznék be a 2T-re, csak nemtudom, megéri-e. Érezhető vmi különbség a gyári dobokhoz képest? Használ vmit?

6619 Ivacs István 2007-12-30 11:57:01  Előzmény:jocking .: 45462

Bocsi a tipust nem figyeltem!!!!

6618 jocking . 2007-12-30 11:24:07  Előzmény:Ivacs István: 45461

Nem hiszem, hogy 4T-re túl jó lenne a Ninausz...

6617 Ivacs István 2007-12-30 10:22:07  Előzmény:Nagy Dávid: 45457

Szia Bigdee888!
Nekem korábban volt fent egy Ninauszdob, 45-s cső, és a végén egy szimpla nagy Polskira való Koppány dob ua. mint a Paragié! Eredmény a széria Ninauszéval szemben: Álló helyzetből nehezebben indult, 2000 körül meglódult, jobban pörgött a vége valamivel jobb volt, a fogyasztása pedig min.0,5-1 lityivel több! Hidegen élesen füttyög, utána egy kicsit elmélyül a hangja.

6616 Varga Tibor 2007-12-30 10:11:34  Előzmény:Nagy Dávid: 45457

Olcsó dobokkal biztos hogy recsegő hangot fogsz elérni.

6615 Sipos Tamás 2007-12-29 15:57:47  Előzmény:Prokop Gábor: 45455

OK Feltettem, de még csak hideg motornál, szívatóval próbáltam, ami semmit nem jelent, hiszen magas a fordulat. Legkésőbb a szilveszteri felvonulásig kiderül használt-e.

6614 Pénzes Péter 2007-12-29 00:18:47  Előzmény:Nagy Dávid: 45457

Én a "házi" dobokat részesítem előnybe
kipufogóvégnek meg szívószál nem kell csicsázni...

6613 Nagy Dávid 2007-12-28 21:10:03

Köszi a tippeket eddig.
Én úgy gondoltam egyébként, hogy 40-es lenne a rendszer, vagyis a cső... És akkor a végére kerülne egy végdob, csak nem tudom hogy milyen. Paragira gondoltam, mert az olcsó és elég jókat hallottam róla. Paraginál két féle "kiszemeltem" lenne. Az 1. az az, hogy bármelyik, ami jól néz ki, a másik pedig a Lada-ra gyártott duplacsövű végdob (arról csak le kéne vágni a csöveket, mert ugyebár Ladához van készítve). És lenne még egy 3. megoldás, amit faterom mondott, hogy végig egy 40-45-ös cső és a végére kerülne egy (esetleg átalakított - házilag) nagypolski hátsódob - az a hosszúkás, arra pedig heggesztenénk egy véget (valami szépet).

Szerintetek melyik?

6612 Pénzes Péter 2007-12-28 20:22:41  Előzmény:Nagy Dávid: 45452

Szörcsögő, recsegő hanghoz kötelező a kipufogó dob mellőzése
Egy viszonylag nagy átmenő dob kell a végére jól kitömve gyapottal. Akkor elég jó hangja van viszont nem hangos. 50es cső szerintem kicsit sok egy 1.1es motornak, meg a hang is elveszik benne

6611 Prokop Gábor 2007-12-28 19:35:52  Előzmény:Sipos Tamás: 45454

A rend kedvéért csinálj egy ideiglenes testkábelt a kasztni és a motor közé próbaképpen, hátha megoldódik a problem...

6610 Sipos Tamás 2007-12-28 18:01:34  Előzmény:Sipos Tamás: 45449

Ma felszereltem a kitisztított generátort, és autóztam vele 30-40 percet. Nem segített a takarítás; alapjáraton továbbra is parázslik az ellenőrző lámpa. Ünnepek után elviszem kiméretni, mert kíváncsi vagyok a hibájára.

6609 jocking . 2007-12-28 17:23:33  Előzmény:Nagy Dávid: 45452

Hmmm... Én járok rallyra, és nem vagyok benne biztos, hogy tényleg olyat szeretnél... Az kicsit qrvára hangos lenne közútra.
Amiket én láttam eddig, azok úgy voltak megoldva, hogy 50-es csőből volt a rendszer, egy közép- és egy végdobbal.
Biztos a dob márkájától is függ hogy milyen hangot kapsz, de erről nemnagyon tudok nyilatkozni...
Mellesleg ez a kipuff dolog nálam is egyre jobban közeledik, gyűjtöttem is róla infókat

6608 Nagy Dávid 2007-12-28 16:27:04

Sziasztok!
Tavasszal szeretnék új kipufogó "rendszert" csinálni, és ebben szrertném a segítségeteket, javaslataitokat kérni.
Úgy szeretném, hogy egy egyenes cső vezetne a leömlőtől egyenesen hátrafele (de nem középre). A végdobbal vagyok bajban, mert nem tudom, hogy mi lenne nekem jó.
Igazából sportos hangot szeretnék neki - olyan "rally szerűset" hogy "szörcsögjön", "recsegjen" (ne nézzetek hülyének ) - jobban nem tudom megfogalmazni.
Milyen dobot ajánlanátok ehhez? 4T-ről van szó.

Előre is köszi!

Ui.: Utólag is Kellemes Karácsonyt kívánok Mindenkinek!

[i](Módosította bigdee888 2007.12.28. 18:09-kor)[/i]

6607 Martikán László 2007-12-28 06:57:29

Sziasztok!!!
Szerintem Lambda-szondát multiméterrel nem igazán lehet kimérni. Ahhoz oszcilloszkóp kell. A multiméterek túlságosan érzéketlenek, még a digitálisak is. Az igaz , hogy 0,1 - 0,9 V között ugráló értéket kell mérni, de ez az ugrálás nagyon gyors, ha jól működik a szonda.Hasonlít egy sürü szinuszhullámra a kép.

6606 jocking . 2007-12-27 18:28:49  Előzmény:Prokop Gábor: 45448

Lambdaszonda fekete kábelére, másikat meg testre.

6605 Sipos Tamás 2007-12-27 18:08:36  Előzmény:Martikán László: 45436

A mai nap elmentem egy trabantos boltba, szénkefe ügyben. Gondoltam veszek egy komplett kefetartót, mert nem találtam meg a forrasztópákám, és a kefék cseréje úgy elég nehéz lenne. A boltban nem volt kefetartó, csak külön kefék. Összehasonlítottam a hosszukat a meglevőkkel és azt kell mondanom, hogy semmi értelme nem lenne kicserélni, mert szinte semmit sem koptak. Kérdeztem, hogy diódák kaphatók-e, de sajnos csak januárban lesznek, úgyhogy üres kézzel távoztam.
Végül azt főztem ki, hogy a kitisztított generátort visszaszerelem, hátha csak a piszok okozta a jelenséget, és akkor minden megoldódik magától. Ha továbbra is parázslik alapjáraton, akkor elmegyek egy szakműhelybe, hiszen nekik biztos vannak hozzá diódáik.
Összeszerelés előtt mindenesetre egy kicsit megcsiszoltam a csúszógyűrűket. Holnap visszarakom az autóba, és sötétedés után kószálok a géppel egy kicsit. Sajnos műszerek híján semmit nem tudok kimérni.
Nagyobb szíjtárcsa? Hmmm. Ravasz ötlet, de ennek így is működnie kell, hiszen a mérnökök akik tervezték, nyilván tudták mit csinálnak. Az alapjáratom egyébként tényleg nincs az egekben, mert én azt szeretem ha éppen csak pöfög. De nem hiszem, hogy az alacsony alapjárat miatt lenne ez, mert amikor nyár elején megvettem a kicsikét, akkor is ilyen volt és tuti biztos nem parázslott, pedig este vittem haza és észrevettem volna.
Érdekes még, hogy amikor pár hónapja felbukkant a jelenség (este volt persze), azt hittem, hogy ha lekapcsolom a világítást, akkor kialszik a kis piszok (összesen 147W-nyi világítási fogyasztó); de nem.
Lehet, hogy túllihegem a dolgot? Mindegy, de engem akkor is zavar. Van egy másik autóm is (1970-es Vauxhall Viva HB) és néhány éve annál is előfordult már ez, de azt nem én javítottam meg.
Mindegy, holnap este már többet fogok tudni.
[i](Módosította molyhos 2007.12.27. 19:12-kor)[/i]

6604 Prokop Gábor 2007-12-27 17:46:47  Előzmény:jocking .: 45447

Mire ?

6603 jocking . 2007-12-27 17:34:36  Előzmény:Prokop Gábor: 45446

Öööö...
Csokinál rátettem a multimétert, és úgy.