Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör 2

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

6702 jocking . 2008-01-10 19:04:38  Előzmény:Sipos Tamás: 45545

Pedig azt simán a helyére lehet tenni...
Felemeled kézzel a generátort, mintha a helyére lenne rögzítve, de nem tartja egy csavar se. Becsúsztatod a hosszú csavart a konzolig, odateszed a csövet, aztán átmozgatod rajta a csavart, végére meg mehet az anya azzal az elforgásgátló alátét-izével. Generátor tárcsájára mehet rá az ékszíj, aztán az egész cuccot egy kalapácsnyéllel addig feszíteni kifele, míg a helyére nem megy a kis felső csavar, utána meg már csak az ékszíj feszességét kell belőni, és kész.

6701 Sipos Tamás 2008-01-10 18:47:02  Előzmény:jocking .: 45544

[justify]Szkenneltem egy képet a javítási könyvből, mert fényképezőgépem nincs. (A fehér nyilakat nem én tettem bele.) A zöld nyíl mutatja a csődarabot, amit nem tudom hogy a túróba lehet oda bepaszírozni. A kicsi piros pedig a tartókonzol csücskére mutat. A mellette levő fehér pedig a generátorfülre. De lehet, hogy én látom rosszul és nem is így kéne felszerelni, mert ebben az esetben nem tudom közétenni a csődarabot.
A nevezett helyen, gumisziletre eddig még nem bukkantam.
[/justify]
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/080110/gen_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[i](Módosította molyhos 2008.01.10. 20:05-kor)[/i]

6700 jocking . 2008-01-10 18:12:57  Előzmény:Sipos Tamás: 45541

Lehet, hogy képpel egyszerűbb lenne... Melyik csődarabról van szó, amelyik a generátor hosszú csavarjára van ráhúzva?

6699 kirchner krisztián 2008-01-10 18:05:40  Előzmény:Sipos Tamás: 45541

A generátor-hátsópajzsban mozogni kellene egy gumiszilentnek.Ez idővel kikeményedik és úgy tűnik mintha egy volna a pajzzsal.A szilent két darabból van.

6698  Peti 2008-01-10 18:02:57  Előzmény:Sipos Tamás: 45541

Sziasztok!
Érdeklődnék hogyan lehet megoldani hogy fel nyíljon az ajtóm 4T trabin?
És kb mennyibe kerülne?
Köszi.[i][/i]

6697 Sipos Tamás 2008-01-10 16:50:09

[justify]Még valami:
Most lehet, hogy ostobaságot kérdezek, de hol használjátok fel azt a kis csődarabot ami generátor leszerelésekor a kezembe esett, de visszaszereléskor nem tudtam feltenni? Ez pontosan olyan hosszú, mint a generátor tartófülei közötti távolság, és a felfogató csavarnak kéne benne futnia. Igen ám, de a tartókonzolnak is van vastagsága!
Ha ebben a sorrendben lenne felszerelve: generátorfül-tartókonzol-csődarab-generátorfül-tartókonzol, akkor nem tudom közétenni a csödarabot. Ha pedig ebben a sorrendben lenne: tartókonzol-generátorfül-csődarab-generátorfül-tartókonzol, akkor a csődarab beférne ugyan, de nem tudom a konzolokat annyira szétfeszíteni, hogy a két generátorfül közéjük férjen.
Mit bénázok el?
[/justify]

6696 Ladik Tamás 2008-01-10 16:37:57

Kösz mindenkinek,végülis elég sok dolgot megtudtam kuplung ügyben!

6695 Sipos Tamás 2008-01-10 16:05:35

[justify]Néhány hete problémáztam itt a parázsló töltésellenőrző miatt, mert a szétszedett generátorban ránézésre semmi rendellenességet nem találtam. Mivel semmiféle mérőműszerem nincs, elvittem villamossági szerelőhöz. Az egyik kisfeszültségű diódával volt gond, ami abba a patkó alakú lapba van beforrasztva. Most már jól működik.
Tudásom bővítése céljából, pár szót beszélgettem a szerelővel és szerinte nincs különösebb baj, ha ez a jelenség fennáll, sokan nem is törődnek vele.
Az oktatás további része:
A töltésellenőrző lámpa egyfajta egyensúlyi indikátor. Ha a gerjesztő (erre az elnevezésre nem tudom jól emlékszem-e) és a generátori áramkörök azonos potenciálon vannak, akkor a lámpa nem világít. Ha valamelyik áramkör potenciálja eltér a másiktól, akkor a lámpa erre reagál, és menten parázslani, neadjisten világítani kezd. Namármost; itt ki kell deríteni, hogy a gerjesztő(?) áramkörben vagy a generátorban van-e a hiba. Ha az előbbiben, akkor annak oka valamilyen rossz érintkezés lehet, ami növeli az ellenállást és így csökken a potenciál. Ha az utóbbiban, akkor a generátor áramkörével van gond.
Érdekes adalék még, hogy a diódahiba miatt parázsló töltésellenőrző lámpa (pl. az én esetemben) nem jelentett veszélyt a töltésre nézve, mert ilyenkor állítólag [b]többet[/b] tölt a generátor, mint hibamentesen. Ám annyit nem, hogy ennek az akkumulátor kárát látná.[/justify]

6694 Polgár Tibor 2008-01-10 15:24:42  Előzmény:Rell Miklós: 45537

A gyári szerkezet vajpuha, de a jóminőségű (pl: sachs) is az.
A trabiban a kuplungpedál kb fele úton mozog, mint a wareszban. Ebből következik, hogy dupla akkora erővel kell nyomni. Ha ez egy kiváló magyar szerkezet, ami betonkemény, az lehet a wareszban még elviselhető, de a trabiban...
[i](Módosította wartburg312 2008.01.10. 16:25-kor)[/i]

6693 Rell Miklós 2008-01-10 15:00:18  Előzmény:Nagy Dávid: 45529

Pedig nem jó ha túl kemény. Szakad a bowden, nyílik a szem, törik a villa, reped a torpedólemez (vagy minek hívják azt...)

6692 Szabó Szilárd 2008-01-10 13:43:16

Sziasztok!Tudna valaki segiteni,hogy a 2T trabi első lengéscsillapítója milyen hosszú?
köszi

6691 Csillag Tibor 2008-01-10 11:13:42

A -2, -3 foknak nemhiszem, hogy ennyire befolyásolónak kellene hogy legyen.......a radiátorom, és a hűtőm is alapos vízkőtlenítésen ment keresztül a nyáron....

6690 Babecz Tamás 2008-01-10 11:08:06  Előzmény:Csillag Tibor: 45533

Lehet, hogy csak egyszerűen nagyon hideg van. De lehet, hogy a fűtőradiátorod elvan koszosodva, vagy vízkőves.

6689 Csillag Tibor 2008-01-10 11:01:55

Üdv!

Szerintetek a termosztáton kívűl mi lehet még bűnös abban, hogy még üzemmeleg állapotban is elég gyengusz a fűtés 4-ütemben? Illetve, hogy eltakart hűtőrács mellett is borzasztó nehezen, lassan melegszik a rendszer?
Minden építő jellegű hozzászólást megköszönök, mert már tele a hócipőm vele!!!

Üdv: Star

6688 Gyapjas Gergely 2008-01-10 10:47:27

Üdv!

Ki ismeri azt a 4t trabi kuplungszerkezetet ami piros-sárga dobozos német gyártmányú? A márkáját elfelejtettem és 10eft-ba kerülne.

6687 jocking . 2008-01-09 20:56:21  Előzmény:Nagy Dávid: 45529

Fura, én nem találom keménynek az enyémet... A 2T-nél egyértelműen keményebb, de nem olyan "2 lábbal kell nyomni" érzés...

6686 Fluck Dávid 2008-01-09 20:18:30  Előzmény:Nagy Dávid: 45529

Az én kuplungom is beton volt és a bowden végén a szerkezetnél lévő villa is eltört párszor, volt némi heggesztős balhé is, de miután kapott egy Cseh valami kék dobozos istentudja milyen márkájú szerkezetet, azóta vaj puha, és hibátlanul működik. Az ára se volt horror, mert a kinyomócsapággyal együtt 15e. Ft-ból kijött!

6685 Nagy Dávid 2008-01-09 19:37:10  Előzmény:Pénzes Péter: 45528

Akkor az enyém a magyar olcsó!
Már nem foglalkozok vele, megszoktam, de amikor megkaptam a Trabit, akkor volt 1-2 hétig izomlázam.

6684 Pénzes Péter 2008-01-09 19:12:50  Előzmény:Ladik Tamás: 45527

Gyárilag ugyanaz a klulungszerkezet van rajta. Azt, hogy utánna milyet tesznek rá... Magyar olcsó az betonkemény:]

6683 Ladik Tamás 2008-01-09 18:52:06

Megkérdezem itt is akkor,hogy a 4T Wartburgoknak is van olyan kemény a kuplungja mint a 4T Trabantoké?

6682 Varga Tibor 2008-01-09 17:36:10  Előzmény:Babecz Tamás: 45521

Golf kerékagy Trabant tárcsával? nem stimmel a lyukosztás, de éppenséggel fel lehet tenni, a féltengelyrésze stimmel.

6681   2008-01-08 23:20:15  Előzmény:Támba Csaba: 45524

ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ

6680 Támba Csaba 2008-01-08 23:10:13  Előzmény: : 45523

És ha IKARUS 55 karosszéria elemekről van szó???
[i](Módosította Tsaby 2008.01.09. 00:10-kor)[/i]

6679   2008-01-08 22:58:19  Előzmény:Kálmán Imre: 45522

És még csak nem is farosTlemez!

6678 Kálmán Imre 2008-01-08 22:54:36

elnézést kérek mindenkitöl, akit szavaimmal megbántotam, duroplaszt nem faroslemez, KÖSZI A SEGITSÉGET

6677 Babecz Tamás 2008-01-08 20:16:02  Előzmény:Varga Tibor: 45519

Hát az az igazság, hogy nem vagyok képben fék ügyileg, gondolati síkon van a dolog.Sok mindent olvastam már a fék tuningról, de még olyat nem találtam ami számomra konkrétan leírja, hogy milenne a "legoptimálisabb" megoldás.
A kerékagy az felmegy a trabira gond nélkül?

6676 Varga Tibor 2008-01-08 19:04:12  Előzmény: hks: 45518

akkor 3 felömlős henger. sokkal nagyobbat a 76nál nagyon már nem visel el az aluöntvény szerintem

6675 Varga Tibor 2008-01-08 19:00:21  Előzmény:Babecz Tamás: 45516

Nem kötelező leszedni a blokktetőből, csak ajánlott, de igen, ugyanaz a történet.
Jó lehet neked a fék, csak az nem hűtött. Mérd meg viszont a csonkállványon az alsó gömbfejnek a lyukát, hogy egyezik-e a Trabiéval, mert emlékeim szerint évjáratfüggő.
Vagy csak a kerékagyat akarod külön feltenni?

6674  hks 2008-01-08 18:43:28  Előzmény:Varga Tibor: 45514

olyasmi nekem is volt de ezt már kinőttem valami brutálisat akarok.

6673 Fluck Dávid 2008-01-08 18:39:41  Előzmény:Kálmán Imre: 45503

Óvatosan a szavakkal haver! Ezeknek a gépeknek lelkük van!

6672 Babecz Tamás 2008-01-08 18:11:52

Az 1,4-es (60 le) III golf motornál ugyanaz a fellálás mint az 1,3 warez mocinál, ha 1.6-os ezérműtengelyt akarok bele rakni? (2 mm leszedni a blokktetőből?)

Most fog bontódni a golf, igen jutányosan tudnék hozzá jutni az alkatrészekhez, és azon gondolkodom, hogy elhozzam a kerékagyakat is? Jó lessz az nekem a trabihoz, a fék miatt?

Ja, és akkor összelehetne hozni a golf csuklóival is. Van már valakinek ilyen tapasztalata?

Nos, egy kicsi sok még a kérdés, de lessz még feltámadás.

6671 Varga Tibor 2008-01-08 17:55:50  Előzmény:Orbán Márton: 45510

Klubelnök Úrhoz kel lfordulni, ha jól hazudok olyan 15-17 ezer ft az első dob+cső.

6670 Varga Tibor 2008-01-08 17:55:08  Előzmény: hks: 45511

Azt tudom hogy 76osra fel lehet fúrni, ebbe még csinálnak is dugót, nem kell egyedit csinálni., Nekem volt ilyen motorom, hát érezhető volt a különbség.

6669 Varga Tibor 2008-01-08 17:54:14  Előzmény:Ivacs István: 45506

1.1/1.3as motorra minden alakítás nélkül felmegy az injektor, tehát a motorszám sértetlen, változatlan marad. ZK se lehet gond, mert jobb értékeket ad, tudommal injektorosból nem lehet karbisat csinálni, fordítva működik a dolog kötekedés nélkül.

6668 jocking . 2008-01-08 17:08:26  Előzmény: Zombie: 45507

Engedélyeztetés abból áll, hogyha a ZK díja mondjuk 4200 Ft, akkor 5000-et fizetsz, és nincs gond. Műszakin meg elvileg nem nézik, csak a motorszámot, meg hogy legyen érvényes ZK.

6667  hks 2008-01-08 16:17:18

tud valaki pontos infót adni mekkora a legnagyobb hüvely méret a 2t trabiban amit bele lehet préselni amitől nem lyukad ki az alumínium öntvény?

6666 Orbán Márton 2008-01-08 15:52:36

Sziasztok!

Tudna valaki infót adni, hogy hogy lehet ninausz rendszerhez jutni?
És mennyibe kerül?
Ha esetleg van valakinek használt akkor az is érdekellene.

6665 Ivacs István 2008-01-08 13:34:10  Előzmény: Zombie: 45507

Ponotsan nem tudom, mert engedélyeztetési ügyem még nem volt! De szerintem ha a közlekedési felügyelettel értekezel akkor biztos eredményre jutsz! Szerintem hivatlosítani anyagilag nincs értelme! Én még nem láttam olyan zöldkártyás helyet ahol a motorszámon kívűl, meg a gép álltal kiirt értékkel foglalkoztak volna! Hivatalos bürokráciába vagy a bicskád, vagy a pénztárcád fog defektet kapni!

6664  hks 2008-01-08 13:30:11  Előzmény:Kálmán Imre: 45503

műgyanta üvegszál a duroplasthoz ez a tuti a farosthoz meg használj műfát!

6663  Zombie 2008-01-08 12:43:33  Előzmény:Ivacs István: 45506

hogy lehet engedélyeztetni?
és milyen anyagi vonzatai vannak?

6662 Ivacs István 2008-01-08 12:37:47  Előzmény: Zombie: 45502

Szia Zombie!
Most beszéltem vizsgabiztos ismerősömmel, az injektorral kapcsolatban! Azt mondta, hogy maximum a zöldkártyánál lehet gond, mivel az injektor miatt megváltozik a motorkód! Tehát nem a gyári motorkódú motor van az autódban, így ez engedély köteles! DE ha tudsz úgy zöldkártyáztatni, hogy csak a motorszámot nézik, ami változatlan marad, illetve a kipufogógázt, akkor nincs gond! Vagy évente lekapod az injektort és visszarakod a karbit!

6661 Kálmán Imre 2008-01-08 12:02:44

a faroslemezt nem sértésnek irtam....

6660 Prokop Gábor 2008-01-08 11:38:08  Előzmény:Kálmán Imre: 45503

Ezzel a farostlemez beszólással hirtelen népszerű sráccá válhatsz ám itt

6659 Kálmán Imre 2008-01-08 11:27:20

sziasztok.szeretnék a páromnak egy trabit eszkábálni , segitséget keresek aki tudná véletlenül hagy ,mit lehet a faroslemezel kezdeni hogyan lehet toldani meg szélesiteni, meg ijesmi anélkül hogy utána viszarepedjen

6658  Zombie 2008-01-08 09:56:45  Előzmény:Pénzes Péter: 45494

azt hallottam az injektorrol, hogy nem engedélyezik belerakni az autókba, vagy műbizonylatos ki mit tud róla?

6657  hks 2008-01-08 07:55:59  Előzmény:Szedlacsek Péter: 45498

keress vissza régebben volt fent kép is ha nem megy akkor keress meg privátban

6656 Sipos Tamás 2008-01-07 20:07:51

[justify][b]Fejlemények alumínium-polír ügyben.[/b]
Elvittem néhány kilincset és egy régi ablaktekerőt políroztatni és rákérdeztem a színtelen lakkra. A mester szerint nem érdemes, mert mindenképpen megrepedezik és le fog pattogni róla és akkor foltokban mattul be.
Miért pattog le? Mert tükörsima felületet kapunk, és nem lesz neki olyan felületi érdessége, amin festék vagy lakk meg tudna tapadni. Gondoljunk csak egy autó fényezésére, amit előzőleg kicsit érdesíteni kell. Egyedül a védő viaszréteg, (wax) óvhatja úgy-ahogy, és szerinte most a Start autónál lehet is kapni valamilyen piros flakonban. Ha pedig bemattul, akkor enyhe polírozó képességekkel rendelkező wax-ot kell használni, és újra szép lesz.
Az alumínium felületek krómozását ő nem javasolta, mert szerinte Magyarországon nem tudnak olyan minőségben krómozni, hogy le ne váljon róla. Mindesetre ez utóbbi megjegyzésére kíváncsi leszek, mert kísérletképpen a kedvenc galvanizáló műhelyemben hagytam néhány alu cuccot krómozni.
Kérdeztem, hogy mitől óvjam, hogy a lehető legtovább megőrizze a fényét. A nedvességtől. Ez savakat tartalmaz, ami oxidálja, ám a kilincsek különösen ki vannak téve ennek a veszélynek, hiszen azt állandóan fogdossák és az emberi verejték is savas.
[/justify]

6655 Czuczor István 2008-01-07 18:47:58

Sziasztok!

Van v.kinek v.mi jo tippe lámpaburapolirozáshoz???

6654 Szedlacsek Péter 2008-01-07 17:44:26

Sziasztok.

SEGÍTSETEK !!!

A Gépem szemműtét előtt áll és az új szerv egy Golf II.-től származik.
Golf Angel Eyes-t vettem a Csúzdakék LEGO-autómba és a beépítéssel kapcsolatban szükségem lenne egy-két tanácsra, fotóra, ami segít abban, hogy normálisan lehessen majd állítani a fényszórót és lehetőleg oda világítson, ahova kell.
Az átalakításban kérnék tanácsot, de a fotó mégnagyobb segítség lenne.

Előre is köszi.
Üdv minden egyes ZWICKAU-i kereklámpásnak.

6653 jocking . 2008-01-07 17:17:00  Előzmény:Pénzes Péter: 45496

Gondoltam Bosch szervízben értenek a bosch rendszerű cuccokhoz...