Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
igen, 2T, bár fiat motor van benne. ez a kuplungot nem érinti, gondolom. szóval akkor csak szedjem szét nyugodtan, vegyek egy új tárcsát, azt rakjam bele?
Nos van már itt nálunk waresz motoros trabi és hát jó-jó,de állandóan küzd vele,mindig vannak bajok, hol a váltó hol a motor adja meg magát.
Én maradok a trabi motornál,csak egy esztergályost akarok találni aki megcsinálja nekem a 3. felömlőt!!!
Sajnos ma már amatőr szinten is olyan jól felkészített trabik vannak, hogy nekem még súlyos pénzeket bele kell fektetnem ahhoz, hogy technikailag megközelítsem őket, a vezetési tudásomról nem is beszélve. Szépen végig kell járni a szamárlétrát!
Jajjj! Van még egy kérdésem. 4T trabi első tárcsaféke felrakható 2T trabira, vagy milyet szoktak felrakni? Nekem volt waresz dobfékem, de lekukáztam. Most inkább tárcsát akarok helyette. Ha valakinek van ehez már bevált módszere akkor az is érdekelne!
Hali! Régebben velem is előfordult.Szerintem kevés olaj volt a benzinemben.(akkor még benzinkutas "gyári" 1:40) Gázlevétel után (kicsit előbb is) nagyon nehezen járt a motor,majd "visító" hang után meg akart állni. Üresbe tettem,ráhúztam egy picit a hidegindítót,és minden helyrejött,utána sem volt semmi gond.Persze ez nem jelenti azt,hogy nálad is ez történt,nehogy túlolajozd a keveréket,csak úgy leírtam.
Én Trabantokkal akarok vívni nem 1,0-es swiftekkel!
Sajnos a Waresz motorral már feljebb lennék egy kategóriával. A Trabik 0-850 cm3-ig vannak a waresz meg már a 850-1150 cm3-ben ott meg már csak suzukik meg Unok vannak esélytelen lennék, hozzáteszem így is az leszek ,de mégis csak Trabik között!
Én még új volnék itt. Kb egy éve versenyzek egy Trabival, eddig inkább szlalom versenyeken mentem, de idén feljebb lépünk a Rally Sprint Bajnokságba. A ki autónk már egészen jól össze van rakva (cső, futómű, villamosság stb), de a motor az igen hervadt, mivel nincs pénzem megfizetni egy Erdei féle motort ezért magamnak reszelem. Eddig egy széria motort használtunk apróbb variálásokkal, de most akarok egy 3 felömlőset csinálni.
A probléma a következő: Nem találok olyan embert aki bemarná nekem a 3. felömlőt, ha valaki tud ilyet legyen kedves ossza meg velem, ha Pécshez közel van az nem hátrány,de ha messze az sem.
Továbbá bármilyen tanácsot, tapasztalatot szívesen fogadok trabi motortuninggal kapcsolatban.
Azt szeretném megkérdezni,hogy jobb minőségü (Castrol,Valvoline) 15W-40-es olajat be lehet önteni 4T-be?Vagy inkább keresek a gyárilag megadott 20W-40-est?
[justify]A mai nap érdekes jelenségre lettem figyelmes: kb. 70-80 km/h sebességgel értem egy lejtő kezdetéhez, levettem a gázt, és ahogy a szabadonfutó átvette a szerepet, egy süvítő hang kíséretében leállt a motor. Visszaváltottam 3-ba, mire megindult a motor. Megálltam, és járó motornál felnyitottam a motorháztetőt, de semmi rendellenesség. Bátorságból nem volt hiány, tehát folytattam az utat. A nap további részében még kb. 300 km-t levezettem, de szerencsére nem ismétlődött meg. Minden úgy működött, ahogy kell. (Hűű, de jó kis gép!) Kezdjek gyanakodni valamire? Másnak is volt már ilyesmi? [/justify]
sziasztok a kuplungommal van egy kis problémám, ugyanis szinte már ki kell taposni az autóból, meg nem nagyon adja már át a hirtelen magas fordulatot a kerekekre. gondolom elkophatott a tárcsa. már állítgattam rajta, de nem lett jobb, amúgy sem volt soha tökéletes, fogalmam sincs, volt-e cserélve valaha. szóval azt akarom kérdezni, hogy vigyem-e el egy szerelőhöz, vagy neki merjek kezdeni otthon? nem csináltam még ilyet, de nem vagyok balf*sz annyira, ha nem valami extra bonyolult a dolog, akkor szerintem menne. csak gondoltam kérdezek, mielőtt valamit elszabok. köszi
Már régebben mértem,de igen nagyjából egy méret.Én is Trabant "görgős" ülések alsó részét építem rá,és mindezt szépen eltakaraja,h a polo ülésnek van alul-körbe egy műanyag szoknyája. [i](Módosította biacs 2008.01.13. 12:31-kor)[/i]
Én 9N-es (2002-)poloét fogom beletenni.Bár ott elég komolyan át kell alakítani az ülés felfogatását,viszont magasság állítós,jól néz ki,kényelmes-mégsem túl nagy,ha szerencséje van az embernek találhat akár ülésfűtésest is.Viszont úgy tünik 3 ajtós poloét elég nehéz beszerezni,én már elég rég keresek és mindenhol 5 ajtóst találtam eddig.
1975-ös, de évjáratmódosított, 1990-es kasznija van, tehát az újfajta minden.
Ford XR3-as üléseim nekem is vannak, ezek jók is lennének...de... Fontos lenne az állítható ülésmagasság a párom miatt Nem egy kosaras típus testmagasság szempontjából
Egyik haverom a sima 903-as motorját építette át most olyan 65 ló lehet. Neki Dacia karbi van rajta. De az abathoknak a karbija megtalálható a ritmo-kon is. Motorkódot most nem találom,de a weber könyvben majd megnézem. Múltkor volt egy 1050-es motor eladó Pécsen!
Mikori évjáratú az autó? Ha már csavaros sínes akkor Renault 19 Williams (állítható magasság és deréktámasz, dönthető) a klasszikus Golf gti de ezt lehettelen beszerezni, könnyű még a régi fordok sportváltozatának (xr3i) ülései (ezekből készültek dönthető és nem dönthető fajták is!!) jó válsztás még a Honda crx sportülése, vagy a 80-as évek gti-nek recaro sporülései.
A Suzuki GTi üléseknek nagyon jó a tartásuk és kényelmesek is nagyon! Ez dönthető, de az ülésmagassága nem állítható. Nekem nem ilyen van, de tervbe van már véve. [i](Módosította bigdee888 2008.01.13. 09:36-kor)[/i]
Nekem suzuki ülés van benne. azt hiszem olyan mint Prokeenak van. Nem annyira mutatós de jó, és jól műkődik. A fiatalabb évjáratú suzuki ülés amelyiknek egyben van a fejtámla és a háttámla része az jobban néz ki.
Tippekre lenne szükségem. Trabiba szerelhető állítható ülésmagasságú és poersze dönthető ülésekben gondolkodom a készülő kocsimnál. Milyen típusok szerelhetők be viszonylag korrekt módon???
Sziasztok!!! Az lehet,hogy gömbölyű, egy darabból készült lökhárítóból két fajta is létezik? Látam olyat ami egészen csúcsos, amit pedig én szereztem az nem igazán. Ha jól tudom az enyém egy "79-es Trabiról van. Csak mert a csúcsosabb valahogy szebb.
Vannak is hengerek, amik együtt pufognak ki. Például az 1-3 és a 2-4, mégpedig azért szerintem, mert a kipufogó szelep kinyit alsó holtpont elött, amikor hangsebességgel áramlik ki az égéstermék.Így zavarná egymást a két henger kipufogása. Ezért úgy vannak összekötve például, hogy először 1-4 és 2-3 hengerek, majd jó 60-70 centivel később ez a kettő is egy közösbe megy. Ez az elrendezés nyílván szimmetrikus főtengelynél van, ahol 1-3-4-2 a gyújtássorrend. Remélem jól írtam le a dolgokat és tudtam segíteni!
Szkenneltem két 6Vos kapcsolási rajzot. Remélem elég jó a felbontás, hogy tudd használni. [imgw]https://kepfeltoltes.hu/080111/kapcs6V_e_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw] [imgw]https://kepfeltoltes.hu/080111/kapcs6V_h_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[justify]Halleluja! Sikerült betennem a kis csődarabot a generátorom felfogatásához. Nem volt egyszerű, mert a tartókonzol el volt ferdülve, és ezért nem fért be eddig. Leszedtem a konzolt is, kalapáccsal helyreállítottam az egyik elgörbült konzolt, utána már sikerült. Ja, és megtaláltam a gumiszilentet is! [b]Más:[/b] Elkészültek a polírozott alumínium kilincseim. Valami álomszép lett. Csillog-villog rajta a fény; még magamat is látom benne. Nem fogom lelakkozni, hanem azt a waxot fogom használni, amit a mester javasolt. [/justify]
Kis gondom akadt... Leégedt 1 drot a mi a 6os biztositéktöl a Km-orához megy (fehér-fekete drót). Most már nem ég a bal elsö lámpám: se rövid fény sem hosszú, csak pozicio. A kérdésem az: Hova ment ez a drót, és miért nem eg a bal élsö lámpám??? P.S. Nincs kiégve az égő [i](Módosította klentzi 2008.01.11. 17:46-kor)[/i]
Helló! Tudna valaki tippet adni, hogy milyen karbit lehetne tuning céljából felrakni 903-as Fiat motorra? Csak mert láncos, 1050-es motort szerezni lehetetlen Az Autobianchiról ne is beszéljünk.
én úgy jártam hogy a tágulási tartály csövénél ahol a blokkra van felfogatva nem volt meghúzva az avab és ott levegőt szívott miután a hibát megszüntettem meglazítottam a hütő radiátor csövét a felső csonknál negyedgázzal járattam üresben a motort amíg víz nemjött a résen ( előtte csak buborék ) utána a fütő radiátor oldalán van egy hatos csavar(billenő kar mellett) azt félig kitekertem és szintén fordulaton addig pörgettem amíg víz nem jött
Ez a téma korántsem foglalható össze pár mondatban. Az alkalmazott leömlőt önmagában nem is érdemes vizsgálni. A komplett rendszer együttes működése a lényeg. Erre egyértelmű tervezési képlet sincs a tervezőmérnökök birtokában, rendszerint a gyári fejlesztések során több kísérleti rendszert állítanak össze és figyelik a motor reakcióját a különböző terhelési viszonyok között.
A leömlő kialakításánál alapvető szempont, hogy minden henger azonos nyomásviszonyok és az elméleti számításokhoz legközelebbi ideális értékek mellett végezze a töltetcserét. A geometriai kialakítása, fizikai méretei nagyban függnek a motor konstrukciótól (hengerelrendezés, teljesítmény, vezérlési mód, üzemi hőfok, jellemző fordulatszám tartomány, stb.).
Nézelődtem a neten, gondolkoztam, de itt is megkérdezem: A 4-2-1 lemömlő az tulajdonképpen mibe számít? Mert ugye akkor lenne értelme, ha lennének hengerek, amik együtt pufognak ki... Le tudná valaki írni a fizikáját a dolognak, hogy miért is jó?
Szerintem nagyban függ a motor állapotától! Én 10W40-est SHELL HELIX Racing olajat használok és tökéletesen bevált. Bár már lassan nekem is időszerűvé válik az olajcsere, de ugyanezt kapja.
Volt ilyen problémám. 2 dolog megoldotta. 1, WD-40 Spray nagy mennyiségben a "gázbowden" (ugye tudjuk, hogy nem bowden, de nem tudom minek nevezzem másként) és annak burkolata közé 2, Ugyanez az alapjáratszabájzó pöcökhöz, és a karbin a gázkaallantyú melletti rugókra, és a környezetében mindenre.
Nekem bevált! De lehet még más is! Arról kérdezd a kollegákat. Nekem ez oldotta meg! Sok sikert.
Bocs Fiúk, de már a sok olvasástól jojozik a szemem, de nem találtam a problémámról semmit, vagy csak vak vagyok. Szóval olyan gondom lenne, hogy a kicsi trabantom néha repülőnek érzi magát. Szépen gurulunk vele, és egyszercsak leveszem lábam gázpedálról, a motor meg pörög mint állat. És nem jövök rá miért. Már alapjárattal is játszottam. Karbit nemrég tettük rendbe. Az AC is kb 2 hónapos. Szóval teljesen megvagyok lőve, és természetesen mivel így pörög a motor az étvágya is szépen megnőtt HELP!!!
Kedves családtagunk "Miksa" ( majdnem éretségizett 4T) megérett egy olajcserére és szeretném megtudni ,hogy Ti milyen olajat javasoltok bele? 15W40? 20W40? 20W50? MOL? Shell vagy valami más?
légtelenítsd le a renszert a hütöt és a fütöradiátort is.Én is pont igy jártam és ez megoldotta a problémát. [i](Módosította grksattila 2008.01.10. 20:38-kor)[/i]