Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör 2

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

6752 (Törölt felhasználó) 2008-01-14 15:22:16  Előzmény:Marics Nimród: 45586

igen, 2T, bár fiat motor van benne. ez a kuplungot nem érinti, gondolom. szóval akkor csak szedjem szét nyugodtan, vegyek egy új tárcsát, azt rakjam bele?

6751 Györkõ Gábor 2008-01-14 12:39:47  Előzmény:Babecz Tamás: 45594

Nos van már itt nálunk waresz motoros trabi és hát jó-jó,de állandóan küzd vele,mindig vannak bajok, hol a váltó hol a motor adja meg magát.

Én maradok a trabi motornál,csak egy esztergályost akarok találni aki megcsinálja nekem a 3. felömlőt!!!

Sajnos ma már amatőr szinten is olyan jól felkészített trabik vannak, hogy nekem még súlyos pénzeket bele kell fektetnem ahhoz, hogy technikailag megközelítsem őket, a vezetési tudásomról nem is beszélve. Szépen végig kell járni a szamárlétrát!



Jajjj! Van még egy kérdésem. 4T trabi első tárcsaféke felrakható 2T trabira, vagy milyet szoktak felrakni? Nekem volt waresz dobfékem, de lekukáztam. Most inkább tárcsát akarok helyette. Ha valakinek van ehez már bevált módszere akkor az is érdekelne!


Köszi előre is!!!

6750 Babecz Tamás 2008-01-14 11:52:09  Előzmény:Györkõ Gábor: 45592

Esélytelen? Kizárt dolg.

6749 Hack Csaba 2008-01-14 10:28:04  Előzmény:Sipos Tamás: 45587

Hali! Régebben velem is előfordult.Szerintem kevés olaj volt a benzinemben.(akkor még benzinkutas "gyári" 1:40) Gázlevétel után (kicsit előbb is) nagyon nehezen járt a motor,majd "visító" hang után meg akart állni. Üresbe tettem,ráhúztam egy picit a hidegindítót,és minden helyrejött,utána sem volt semmi gond.Persze ez nem jelenti azt,hogy nálad is ez történt,nehogy túlolajozd a keveréket,csak úgy leírtam.

6748 Györkõ Gábor 2008-01-14 10:25:52  Előzmény:Katona Zoltán: 45591

Neemmm!

Én Trabantokkal akarok vívni nem 1,0-es swiftekkel!

Sajnos a Waresz motorral már feljebb lennék egy kategóriával. A Trabik 0-850 cm3-ig vannak a waresz meg már a 850-1150 cm3-ben ott meg már csak suzukik meg Unok vannak esélytelen lennék, hozzáteszem így is az leszek ,de mégis csak Trabik között!

6747 Katona Zoltán 2008-01-14 10:06:45  Előzmény:Györkõ Gábor: 45590

Wartburg motort bele!

6746 Györkõ Gábor 2008-01-14 09:46:13

Sziasztok!

Én még új volnék itt. Kb egy éve versenyzek egy Trabival, eddig inkább szlalom versenyeken mentem, de idén feljebb lépünk a Rally Sprint Bajnokságba.
A ki autónk már egészen jól össze van rakva (cső, futómű, villamosság stb), de a motor az igen hervadt, mivel nincs pénzem megfizetni egy Erdei féle motort ezért magamnak reszelem. Eddig egy széria motort használtunk apróbb variálásokkal, de most akarok egy 3 felömlőset csinálni.

A probléma a következő: Nem találok olyan embert aki bemarná nekem a 3. felömlőt, ha valaki tud ilyet legyen kedves ossza meg velem, ha Pécshez közel van az nem hátrány,de ha messze az sem.

Továbbá bármilyen tanácsot, tapasztalatot szívesen fogadok trabi motortuninggal kapcsolatban.


Előre is köszönöm és Tiszteletem Mindenkinek!

6745 Nagy Zsolt 2008-01-14 06:59:53

Sziasztok!

Azt szeretném megkérdezni,hogy jobb minőségü (Castrol,Valvoline) 15W-40-es olajat be lehet önteni 4T-be?Vagy inkább keresek a gyárilag megadott 20W-40-est?

Köszi előre is!

Sziasztok

6744 Tóth Péter 2008-01-14 06:50:44

Helló!
Peugoet 206-os üléseit be lehet építeni Trabiba?Elférnek?
Vajon sokat kell faragni hozzá??

6743 Sipos Tamás 2008-01-13 18:58:49

[justify]A mai nap érdekes jelenségre lettem figyelmes: kb. 70-80 km/h sebességgel értem egy lejtő kezdetéhez, levettem a gázt, és ahogy a szabadonfutó átvette a szerepet, egy süvítő hang kíséretében leállt a motor. Visszaváltottam 3-ba, mire megindult a motor. Megálltam, és járó motornál felnyitottam a motorháztetőt, de semmi rendellenesség.
Bátorságból nem volt hiány, tehát folytattam az utat. A nap további részében még kb. 300 km-t levezettem, de szerencsére nem ismétlődött meg. Minden úgy működött, ahogy kell. (Hűű, de jó kis gép!)
Kezdjek gyanakodni valamire? Másnak is volt már ilyesmi?
[/justify]

6742 Marics Nimród 2008-01-13 18:18:47  Előzmény:: 45584

Helló! 2T trabiról van szó? Mert nyugodtan nekiállhatsz otthon is megkuplungozni, nem nagy vasziszdas

6741 jocking . 2008-01-13 13:49:14

Van valakinek tapasztalata trabiba első/hátsó toronymerevítőkkel? Lehet kapni direkt trabihoz, vagy esetleg csináltatni kell?

6740 (Törölt felhasználó) 2008-01-13 12:14:46

sziasztok
a kuplungommal van egy kis problémám, ugyanis szinte már ki kell taposni az autóból, meg nem nagyon adja már át a hirtelen magas fordulatot a kerekekre. gondolom elkophatott a tárcsa. már állítgattam rajta, de nem lett jobb, amúgy sem volt soha tökéletes, fogalmam sincs, volt-e cserélve valaha. szóval azt akarom kérdezni, hogy vigyem-e el egy szerelőhöz, vagy neki merjek kezdeni otthon? nem csináltam még ilyet, de nem vagyok balf*sz annyira, ha nem valami extra bonyolult a dolog, akkor szerintem menne. csak gondoltam kérdezek, mielőtt valamit elszabok. köszi

6739 Biacsics Gábor 2008-01-13 11:30:38  Előzmény:Támba Csaba: 45582

Már régebben mértem,de igen nagyjából egy méret.Én is Trabant "görgős" ülések alsó részét építem rá,és mindezt szépen eltakaraja,h a polo ülésnek van alul-körbe egy műanyag szoknyája.
[i](Módosította biacs 2008.01.13. 12:31-kor)[/i]

6738 Támba Csaba 2008-01-13 11:04:12  Előzmény:Biacsics Gábor: 45580

Kösz a tippet!

A 9N-es ülés alá talán be lehet varázsolni a gyári Trabi ülések alsó vázrészét...
Ha jól emlékszem a váz szélességi méretei majdnem megegyeznek.

6737 jocking . 2008-01-13 10:47:46  Előzmény:Nagy Dávid: 45576

Azért ha tényleg cseréled az ülést, a mostaniakra majd igényt tartok, ha úgy alakul...

6736 Biacsics Gábor 2008-01-13 10:45:03  Előzmény:Támba Csaba: 45574

Én 9N-es (2002-)poloét fogom beletenni.Bár ott elég komolyan át kell alakítani az ülés felfogatását,viszont magasság állítós,jól néz ki,kényelmes-mégsem túl nagy,ha szerencséje van az embernek találhat akár ülésfűtésest is.Viszont úgy tünik 3 ajtós poloét elég nehéz beszerezni,én már elég rég keresek és mindenhol 5 ajtóst találtam eddig.

6735 Támba Csaba 2008-01-13 10:37:51  Előzmény:Gyapjas Gergely: 45577

1975-ös, de évjáratmódosított, 1990-es kasznija van, tehát az újfajta minden.

Ford XR3-as üléseim nekem is vannak, ezek jók is lennének...de...
Fontos lenne az állítható ülésmagasság a párom miatt
Nem egy kosaras típus testmagasság szempontjából

6734 Gyapjas Gergely 2008-01-13 10:03:01  Előzmény:Grõb Gyula: 45562

Egyik haverom a sima 903-as motorját építette át most olyan 65 ló lehet. Neki Dacia karbi van rajta. De az abathoknak a karbija megtalálható a ritmo-kon is. Motorkódot most nem találom,de a weber könyvben majd megnézem.
Múltkor volt egy 1050-es motor eladó Pécsen!

6733 Gyapjas Gergely 2008-01-13 09:58:19  Előzmény:Támba Csaba: 45574

Mikori évjáratú az autó? Ha már csavaros sínes akkor Renault 19 Williams (állítható magasság és deréktámasz, dönthető) a klasszikus Golf gti de ezt lehettelen beszerezni, könnyű még a régi fordok sportváltozatának (xr3i) ülései (ezekből készültek dönthető és nem dönthető fajták is!!) jó válsztás még a Honda crx sportülése, vagy a 80-as évek gti-nek recaro sporülései.

6732 Nagy Dávid 2008-01-13 08:35:47  Előzmény:Támba Csaba: 45574

A Suzuki GTi üléseknek nagyon jó a tartásuk és kényelmesek is nagyon! Ez dönthető, de az ülésmagassága nem állítható.
Nekem nem ilyen van, de tervbe van már véve.
[i](Módosította bigdee888 2008.01.13. 09:36-kor)[/i]

6731 Babecz Tamás 2008-01-13 08:26:14  Előzmény:Támba Csaba: 45574

Nekem suzuki ülés van benne. azt hiszem olyan mint Prokeenak van. Nem annyira mutatós de jó, és jól műkődik. A fiatalabb évjáratú suzuki ülés amelyiknek egyben van a fejtámla és a háttámla része az jobban néz ki.

6730 Támba Csaba 2008-01-12 20:15:46

Urak!

Tippekre lenne szükségem.
Trabiba szerelhető állítható ülésmagasságú és poersze dönthető ülésekben gondolkodom a készülő kocsimnál.
Milyen típusok szerelhetők be viszonylag korrekt módon???

6729 Grõb Gyula 2008-01-12 16:31:01  Előzmény:Támba Csaba: 45570

Ehe. Utánanézek, köszi.
Igen, kétfajta volt. Csúcsos és sima íves. "75-ben volt a váltás, ha jól tévedek.

6727 Martikán László 2008-01-12 07:59:50

Sziasztok!!!
Az lehet,hogy gömbölyű, egy darabból készült lökhárítóból két fajta is létezik? Látam olyat ami egészen csúcsos, amit pedig én szereztem az nem igazán. Ha jól tudom az enyém egy "79-es Trabiról van. Csak mert a csúcsosabb valahogy szebb.

6726 Támba Csaba 2008-01-11 23:02:53  Előzmény:Grõb Gyula: 45562

A FIAT UNO-kban létezett egy 900 ES kódjelű motor, ami 9,0 helyett 9,7-es sűrítésű.
Ezekhez az alábbi karburátorok valók gyárilag:

WEBER 32 ICEE/250
SOLEX C 32 DISA/14

6725 Pálfi Tibor 2008-01-11 21:13:27  Előzmény:jocking .: 45558

Vannak is hengerek, amik együtt pufognak ki. Például az 1-3 és a 2-4, mégpedig azért szerintem, mert a kipufogó szelep kinyit alsó holtpont elött, amikor hangsebességgel áramlik ki az égéstermék.Így zavarná egymást a két henger kipufogása. Ezért úgy vannak összekötve például, hogy először 1-4 és 2-3 hengerek, majd jó 60-70 centivel később ez a kettő is egy közösbe megy. Ez az elrendezés nyílván szimmetrikus főtengelynél van, ahol 1-3-4-2 a gyújtássorrend.
Remélem jól írtam le a dolgokat és tudtam segíteni!

6724 Sipos Tamás 2008-01-11 19:46:06  Előzmény: : 45567

Na, igen. Már én is észrevettem, de legalább baj nem lett belőle.

6723   2008-01-11 19:35:18  Előzmény:Sipos Tamás: 45565

[url=http://trabantklub.hu/twk/modules.php?name=gallery&album=001/601]Kár volt fáradnod[/url]

6722 Olteanu Mircea 2008-01-11 19:11:25  Előzmény:Sipos Tamás: 45565

Köszi molyhos, a felbontás nagyon jo, azt hiszem meg van a gond, meg kell nézzem reggel...

6721 Sipos Tamás 2008-01-11 18:46:10  Előzmény:Olteanu Mircea: 45563

Szkenneltem két 6Vos kapcsolási rajzot. Remélem elég jó a felbontás, hogy tudd használni.
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/080111/kapcs6V_e_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/080111/kapcs6V_h_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

6720 Sipos Tamás 2008-01-11 18:45:23

[justify]Halleluja! Sikerült betennem a kis csődarabot a generátorom felfogatásához. Nem volt egyszerű, mert a tartókonzol el volt ferdülve, és ezért nem fért be eddig. Leszedtem a konzolt is, kalapáccsal helyreállítottam az egyik elgörbült konzolt, utána már sikerült. Ja, és megtaláltam a gumiszilentet is!
[b]Más:[/b]
Elkészültek a polírozott alumínium kilincseim. Valami álomszép lett. Csillog-villog rajta a fény; még magamat is látom benne. Nem fogom lelakkozni, hanem azt a waxot fogom használni, amit a mester javasolt.
[/justify]

6719 Olteanu Mircea 2008-01-11 16:46:04

Kis gondom akadt... Leégedt 1 drot a mi a 6os biztositéktöl a Km-orához megy (fehér-fekete drót). Most már nem ég a bal elsö lámpám: se rövid fény sem hosszú, csak pozicio. A kérdésem az: Hova ment ez a drót, és miért nem eg a bal élsö lámpám???
P.S. Nincs kiégve az égő
[i](Módosította klentzi 2008.01.11. 17:46-kor)[/i]

6718 Grõb Gyula 2008-01-11 14:28:01

Helló! Tudna valaki tippet adni, hogy milyen karbit lehetne tuning céljából felrakni 903-as Fiat motorra? Csak mert láncos, 1050-es motort szerezni lehetetlen Az Autobianchiról ne is beszéljünk.

6717 greksa attila 2008-01-11 11:50:11  Előzmény:Csillag Tibor: 45552

én úgy jártam hogy a tágulási tartály csövénél ahol a blokkra van felfogatva nem volt meghúzva az avab és ott levegőt szívott miután a hibát megszüntettem
meglazítottam a hütő radiátor csövét a felső csonknál negyedgázzal járattam üresben a motort amíg víz nemjött a résen ( előtte csak buborék ) utána a fütő
radiátor oldalán van egy hatos csavar(billenő kar mellett) azt félig kitekertem
és szintén fordulaton addig pörgettem amíg víz nem jött

6716 Támba Csaba 2008-01-11 11:30:43  Előzmény:jocking .: 45558

Hmmm...

Ez a téma korántsem foglalható össze pár mondatban. Az alkalmazott leömlőt önmagában nem is érdemes vizsgálni. A komplett rendszer együttes működése a lényeg. Erre egyértelmű tervezési képlet sincs a tervezőmérnökök birtokában, rendszerint a gyári fejlesztések során több kísérleti rendszert állítanak össze és figyelik a motor reakcióját a különböző terhelési viszonyok között.

A leömlő kialakításánál alapvető szempont, hogy minden henger azonos nyomásviszonyok és az elméleti számításokhoz legközelebbi ideális értékek mellett végezze a töltetcserét. A geometriai kialakítása, fizikai méretei nagyban függnek a motor konstrukciótól (hengerelrendezés, teljesítmény, vezérlési mód, üzemi hőfok, jellemző fordulatszám tartomány, stb.).

6715 Fluck Dávid 2008-01-11 11:13:50  Előzmény:Ádám Betty: 45557

Nagyon szivesen máskor is. Ha tudok, segítek.

6714 jocking . 2008-01-11 10:57:31

Nézelődtem a neten, gondolkoztam, de itt is megkérdezem:
A 4-2-1 lemömlő az tulajdonképpen mibe számít? Mert ugye akkor lenne értelme, ha lennének hengerek, amik együtt pufognak ki...
Le tudná valaki írni a fizikáját a dolognak, hogy miért is jó?

6713 Ádám Betty 2008-01-11 08:06:33  Előzmény:Fluck Dávid: 45555

Köszönöm a segítséget. Megpróbálom.

6712 Fluck Dávid 2008-01-11 07:59:02  Előzmény:Salvári Zoltán: 45553

Szerintem nagyban függ a motor állapotától!
Én 10W40-est SHELL HELIX Racing olajat használok és tökéletesen bevált.
Bár már lassan nekem is időszerűvé válik az olajcsere, de ugyanezt kapja.

6711 Fluck Dávid 2008-01-11 07:54:38  Előzmény:Ádám Betty: 45554

Volt ilyen problémám. 2 dolog megoldotta.
1, WD-40 Spray nagy mennyiségben a "gázbowden" (ugye tudjuk, hogy nem bowden, de nem tudom minek nevezzem másként) és annak burkolata közé
2, Ugyanez az alapjáratszabájzó pöcökhöz, és a karbin a gázkaallantyú melletti rugókra, és a környezetében mindenre.

Nekem bevált! De lehet még más is! Arról kérdezd a kollegákat.
Nekem ez oldotta meg!
Sok sikert.

6710 Ádám Betty 2008-01-11 07:46:10

Bocs Fiúk, de már a sok olvasástól jojozik a szemem, de nem találtam a problémámról semmit, vagy csak vak vagyok.
Szóval olyan gondom lenne, hogy a kicsi trabantom néha repülőnek érzi magát. Szépen gurulunk vele, és egyszercsak leveszem lábam gázpedálról, a motor meg pörög mint állat. És nem jövök rá miért. Már alapjárattal is játszottam. Karbit nemrég tettük rendbe. Az AC is kb 2 hónapos.
Szóval teljesen megvagyok lőve, és természetesen mivel így pörög a motor az étvágya is szépen megnőtt
HELP!!!

6709 Salvári Zoltán 2008-01-10 21:13:49

Sziasztok Trabisok,

Kedves családtagunk "Miksa" ( majdnem éretségizett 4T) megérett egy olajcserére és szeretném megtudni ,hogy Ti milyen olajat javasoltok bele? 15W40? 20W40? 20W50? MOL? Shell vagy valami más?

Előre is köszi a segítséget

Üdv

Zozman

6708 Csillag Tibor 2008-01-10 20:32:43  Előzmény:greksa attila: 45549

Ezt írd már le nekem légyszives....Nem, nem vagyok hülye, csak kíváncsi vagyok a te verziódra!
[i](Módosította Star 2008.01.10. 21:37-kor)[/i]

6707 Babecz Tamás 2008-01-10 20:01:47  Előzmény:greksa attila: 45549

Nekem mindig kilégtelenítette magát gond nélkül, pedig éves szinten megbontottam a hűtő rendszert.

6706 Babecz Tamás 2008-01-10 19:59:15  Előzmény:Támba Csaba: 45547

Ez jó volt egynek.

6705 greksa attila 2008-01-10 19:32:16  Előzmény:Csillag Tibor: 45533

légtelenítsd le a renszert a hütöt és a fütöradiátort is.Én is pont igy jártam és ez megoldotta a problémát.
[i](Módosította grksattila 2008.01.10. 20:38-kor)[/i]

6704 Sipos Tamás 2008-01-10 19:13:08  Előzmény:jocking .: 45546

Köszönöm. Valamit akkor tényleg elbénáztam, de ha lesz időm, akkor helyrerakom.

6703 Támba Csaba 2008-01-10 19:08:30  Előzmény: Peti: 45542

Ha kombid van a csomagtérajtó már ilyen gyárilag