Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör 2

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

9452 Tóth László 2008-07-29 11:35:37

Szijasztok!

Régóta van egy kis trabantom, és most úgy döntöttem teljesen felújitom.
eddig is sokat segitettetek, és most újra kérném a segitségetek.
Clear motorteret akarok a 2t trabimba, és hogyan lehet megoldani a tank hátrahelyezését. Gondolok olyanokra, hogyan kell bekötni az ac-t, mi kell még hozzá, és étmegy e igy műszakin. Az is tökéletes, ha egy linket adtok, ahol van érthető leirás.
előre is köszi: J

9451 Őry Gábor 2008-07-29 10:58:11  Előzmény:Madocsai Gergely: 48288

Catlakozom! Probald meg sajat magad, egyszer ugyis meg kell tanulni. Eleinte en is feltem a fektöl, pedig mar tul voltam egy motorgeneralon, de mondom a fek az fek, a szakember biztos jobban tudja. Nos, a szakembernek nem tünt fel egy berohadt fekhenger, ugy vagtak ki a vizsgarol, hogy a labam nem erte a foldet. Azota rajtam kivül senki nem nyulhat hozza, pedig nem autoszerelönek születtem. Persze, azert nem art az ovatossag, olvasni kell a szakirodalmat, es lehetöleg betartani az utasitasokat.
[i](Módosította orygabor 2008.07.29. 13:02-kor)[/i]

9450 Őry Gábor 2008-07-29 10:52:42  Előzmény:Madocsai Gergely: 48290

A Lada ffhenger is jo allitolag, es negyedannyiba kerul.

9449 Venczli Miklós 2008-07-29 08:43:14  Előzmény:: 48291

Az még a jobbik eset, én megyek simán 90-100-zal...az első zöld világít de közben be-bevillog a piros azt nem tudom, h miért...Tatára mentünk kb. 80km sík ideg voltam az úton, h most forr a víz v nem forr szerencsére semmi baja sem volt, csak szar így menni vele...amúgy a hőgomba későn v sztem nem is kapcsol...úgyhogy kapcsolóra tettem a ventillátort, így pesten a városban melegben elég "korrekten" lehet autózni...fűtés és állandó ventillátor mellett a két zöld egyszerre világít, bár jobb, mintha szétnyomná a csöveket

9448  Spityu 2008-07-28 23:33:40

Sziasztok! Elkészült a váltó, most mentem egy kört vele, szépen veszi a fokozatokat, remélem a szimeringek sem fogják ereszteni az olajat...

Egy kérdésem azonban lenne: ha gurulásnál kismértékben húz (jobbra) az autó, az lehet attól hogy az adott oldal szilentjei kopottak (lötyögknek)?

9447 (Törölt felhasználó) 2008-07-28 20:38:37

Olyan gondom akadt 4T-mel,hogy megyek vele 45 kilómétert,és még akkor is bevillog a vízhőmérséklet műszernél az első sárga lámpa.Nem melegedne felTermosztát,vagy esetleg a műszer szivat

9446 Madocsai Gergely 2008-07-28 16:54:57  Előzmény:Tóth Balázs: 48289

A múltkor ez nagy dilemma wolt itten... Nézd + a korábbi HSZ-eket - asszem itt a barkácsban! Többen a 2T ffh-ra esküsznek.
( én is ezt fogom majd kipróbálni, de úgy, h az egyes fékkörök 2T módon lesznek "bekötve" a fékerőszabályozók nélkül, elméletileg - kopp-kopp - müxenie kell! )

9445 Tóth Balázs 2008-07-28 15:37:27

Sziasztok!

Tudja valaki, hogy milyen főfékhengert lehet 4T Trabantra ráfaragni?

Köszi

9444 Madocsai Gergely 2008-07-28 12:06:08  Előzmény:: 48287

Hali!

Szerelőt, hát... sajna csak olyat akit ne...

Ha a fék félrehúz, akkor azt okozhatja az utánállító hibája, és/wagy tömítetlen munkahenger, lewegős fékrendszer stb.

Motorbaknál: nézd +, h az összesen rajta wan-é az anya, nem jött-e le, lazult-e ki.(főleg a sebváltó és a tűzfal közötti hátsó bakot)

DIY:

-Elsősorban itt az oldalon figyelő cikkek, gugli stb.

-F. Meissner: Trabant Hogyan tovább?
-Maróti: Trabant xxx javítási útmutató.
(ezekben soxor elég bonyi módon, spéci szerszámokkal operálnak, amelyek általában szükségtelenek)

9443 (Törölt felhasználó) 2008-07-28 07:49:21

Sziasztok,

köszönöm az eddigi segítő hozzászólásokat. Viszont mivel több kisebb dolog is van a kocsival, csak vinném inkább szerelőhöz így az elején...
Kit tudtok ajánlani Vác/Bp környékén?
Lenne:
-Fék (félrehúz :-( )
-Motortartó bak (valszeg az csattog irtózatosan terhelésváltáskor)

Köszönöm!

Más:
A trabi hivatalosan "81-es. Az egyik kilincse műanyag, a másik krómozott fém. A krómozott kilincses ajtó nem záródik be rendesen. Azt látom, hogy a zár nem ugyanolyan mint a másik oldalon, a "kerék" a rossz ajtónál beljebb van, ezért az már bezár rendesen (2 kattanás), viszont az ajtó még 2cm-re nyitva van.

-Melyik az eredeti zárja ennek?
-Kompatibilis-e a két zár egymással (az egyik zárnál a kerék középen van, a másiknál kicsit beljebb), vagy ajtócsere?


-Illetőleg milyen szakirodalmat ajánlotok a DIY szereléshez?

Köszönöm!

9442 (Törölt felhasználó) 2008-07-27 21:06:31

szevasztok. digijet injektorosokhoz lenne egy kérdésem: nektek 3 vagy 4 vezetékes a lambda szonda?

9441 Tóth Balázs 2008-07-27 08:51:48

Még 1 kérdés:

A 4T a kuplungszerkezetnél a kinyomócsapágy folyamatosan a szerkezethez ér?

köszi

9440 Tóth Balázs 2008-07-27 08:50:37

Köszi mindenkinek...
A villa be volt állva, a kuplung még elment volna egy pár ezret, de cseréltem az egészet...
A motorban 5.5 liter olaj volt(!!!) és a kartelgáz leválasztó belseje is össze volt törve...
Már minden hiba kiküszöbölve! (remélem(:

9439 Marton Tamás 2008-07-26 17:32:07  Előzmény:Tóth Balázs: 48279

Valószínűleg el van tömődve, és a kartergáz felnyomja az olajat. Csere, tisztítás megoldja a problémát. Ja amúgy ne félj attól, hogy pl. 3.5l olaj visszajön e. Nem fog. Tapasztalatból tudom, hogy 6-7literig nem jön vissza egyszer túltöltöttem amikor nagyon eresztette a szimering meg a HF tömítés
Az ingadozó alapjáratba pedig beleszól ha nincs rajta a fedél, na meg a szívató is.
Amúgy meg mi a helyzet a váltóval? A kinyomóvilla törött el?
[i](Módosította PAtr0n 2008.07.26. 19:34-kor)[/i]

9438  Spityu 2008-07-26 11:53:08  Előzmény:Őry Gábor: 48280

Nem kellett volna; alapvetően két módszer van: vagy a motort kivenni, vagy a baloldali (elsetleg mindkét) kerékfelfüggesztést lekötni a bölcsőről, és akkor ki lehet kapni a váltót. A motort kivettük, az is kap egy reviziót (kicsit).

Természetesen mindkét rózsakerék cserélve lett, sajnos bolygókereket nem kapni, de így is elég jó lett szerintem a kiegyenlítőmű, a kézi ellenőrzés alapján.

Na megyek vissza kromofágozni a gyári tömítőt.

A kromofág bevált, mindenütt fémtiszta lett (a sötét részek az öntvény mintázatai), nagyon jól szedi a gyári ragacsot.
[imgw]http://spityu.extra.hu/2t/valto_tiszta.jpg[/imgw]

[i](Módosította Spityu 2008.07.27. 10:16-kor)[/i]

9437   2008-07-26 11:20:04  Előzmény:Tóth Balázs: 48279

Nekem ilyet rossz alapjárati szeleppel csinált, próbáld ki egy másikkal.

9436 Őry Gábor 2008-07-26 10:40:45  Előzmény: Spityu: 48278

Ügyes! Es ki kellett veni a motort?

9435 Tóth Balázs 2008-07-26 05:22:09

sziasztok!

mitől jöhet vissza az olajleválasztó felől az olaj? (ha max. szinttől jóval több olaj van a motorban az okozhatja?, illetve az olajleválasztó belseje szanaszét van törve?)

alapjáratom hidegen ingadozik, hallhatóan kb 2 másodpercenként... leszedett karbifedéllel, okozhatja vákumprobléma?

köszi

9434  Spityu 2008-07-25 20:20:55

Sziasztok!

Sikerült ki-, majd szétkapnom a váltót Mégegyszer köszönöm mindenkinek az instrukciókat!
Ahogy azt sejtettem, a jobboldali rózsakerék benyomódott, lett egy kis nyílás is rajta:

[url]http://spityu.extra.hu/2t/valto_szetszedve.jpg[/url]
[url]http://spityu.extra.hu/2t/rozsakerek_utott.jpg[/url]
[url]http://spityu.extra.hu/2t/rozsakerek_utott2.jpg[/url]

9433  hks 2008-07-25 20:15:02  Előzmény:Hõberth Gábor: 48276

valamennyit vissza enged de a 2.5-3cm úgy marad .pont az nem tetszik hogy a belső perem eltűnik. de ez az én véleményem.

9432 Hõberth Gábor 2008-07-25 19:55:05

Ez az emelővel tágítás tényleg egyszerű és nagyszerű. Persze azért óvatosan kell csinálni. Én csak azt nem értem, hogy amikor az emelőt visszaengeded, akkor nem rúg vissza az egész az eredeti helyére? Simán úgy marad?
A kiflexeléssel nem tudom mi a bajod? Az kívülről egyáltalán nem látszik, és még a sár sem tud annyira megülni ott, mert ugye eltűnik a belső perem.
Mondjuk belülröl utána nem árt kinyomni valami ragasztóval, hogy ne tudjon tátogni, meg ne menjen be a víz!

9431  hks 2008-07-25 18:54:50  Előzmény:Fluck Dávid: 48262

alsóörsön megoldjuk. már egy pár trabin így túl vagyunk mi nem voltunk szégyellősek az első ropogásnál vissza engedtem aztán még párszor adtam neki.szépen megy kifelé de csak óvatosan a sárvédőt figyeld nehogy elrepedjen. a le flexelős módszer szerintem gusztustalan a sárvédő úgy szép ha megvan a pereme végig.

9430 Marton Tamás 2008-07-25 18:03:17  Előzmény:Tóth Balázs: 48272

Ha nincs akna vagy emelő, akkor a csavarhúzóbedugós módszert válaszd, viszont ha jól hozzáférsz, egyszerűbb kiűtni a váltó felől az egészet egy jól irányzott csavarhúzó plusz kalapács kombinációval. A féltengely fészken van olyan pont aminek neki lehet a csavarhúzót támasztani. Ha nem megy, csinálok képeket
Ja amúgy meg ha jól emlékszem a váltóolajat le kell előtte negedni, mert elengedi a difi ....asszem
[i](Módosította PAtr0n 2008.07.25. 20:06-kor)[/i]

9429 Katona Zoltán 2008-07-25 10:50:39  Előzmény:Tóth Balázs: 48272

Nem azért mert kétszer kérdezted meg!

nagy csvarhúzót bedugod a váltó és a féltengely közé és lefeszíted. Gyengén húzhatod is a másik kezeddel a féltengelyt, csak vigyázz ha szakadt a porvédő gumi nehogy szétessen a csillag.

9428 Tóth Balázs 2008-07-25 10:15:48


Sziasztok!

4T féltengelyeket hogyan tudom kiszednia váltóból?

9427 (Törölt felhasználó) 2008-07-25 09:48:53  Előzmény:Hõberth Gábor: 48269

A perem felkalapálása sztem is hülyeség, akkor inkább ki kell vágni. A doblemezt mondtam hogy meg kell ütni, hogy minél nagyobb felületen feküdjön a borításon.

9426 Tóth Balázs 2008-07-25 08:48:37

Sziasztok!

4T féltengelyeket hogyan tudom kiszednia váltóból?

9425 Hõberth Gábor 2008-07-25 07:43:59

Ha csak minimális szélesítés kell, akkor egyszerűen ki kell flexelni a sárvédő belső pereméből. 15-20mm-t enged az is.
A felhajlítás, vagy felkalapálás szerintem hülyeség, mert akkor ott megáll benne a sár, és sitty-sutty szétrohad!

9424 Őry Gábor 2008-07-25 07:25:33  Előzmény:Tóth Balázs: 48263

Nem, de aknäban minden kenyelmesebb.

9423 Őry Gábor 2008-07-25 07:23:45  Előzmény:: 48259

Nem tudom. Ird ben valamelyik keresöbe a kulcsszavakat, hatha kidobja.

9422 (Törölt felhasználó) 2008-07-25 05:15:51  Előzmény:: 48264

Én még hozzá kalapáltam a doblemezt a borításhoz. Viszont arra figyelj, hogy a gyári ragasztás elég rideg és nem mindig bírja a nagy alakítást és érdemes pótolni.
[i](Módosította Andro 2008.07.25. 07:53-kor)[/i]

9421 Marton Tamás 2008-07-25 04:51:12  Előzmény:Tóth Balázs: 48263

Igen. Minimum akna, de inkább csápos emelő.
Bár ha jól fel van emelve az eleje, és szeret valaki alatta fetrengeni, akkor úgy is megoldható, csak úgy nagyobb kihívás

9420 (Törölt felhasználó) 2008-07-24 21:53:21  Előzmény:Fluck Dávid: 48262

Engem az érdekelne hogy ha kinyomod az ívet az emelővel vagy bármivel akkor az úgy is marad? Vagy ki kell támasztani egy bottal? Nekem hasonló problémám van a sokküllős bmw aluval. Az nagyon széles kifelé. 175/50 es gumival még épp elférek de 175/60-ast akarok berakni (az már beleér az ívbe ha beül valaki hátra), az van elől is és ott persze semmi gond. Egyforma gumikat akarok, de előre meg nem tennék /50-est, mert az oda már túl lapos meg ráz is.

9419 Tóth Balázs 2008-07-24 20:21:57

Szerintetek akna kell a kuplungcseréhez?

9418 Fluck Dávid 2008-07-24 17:48:26  Előzmény: hks: 48261

Köszike! Ezt meg fogom próbálni. A kaszni full ki van hegesztve, annak bírnia kéne....Elvileg. 175/60 R14-es kerekeket akarok feltenni. Opel felnivel próbáltam. Elöl nem ért bele sehol, viszont hátul a külső peremet megb@szta a kerékív.
Belül nem ért el semmit. (gondolok itt a rugóra) Egy öreg gumigarnitúrával megbüntiztül, és nem volt vészes. Remélem ez a módszer bejön. Hétvégén meglépem, és beszámolok! Ha bejön, jövök egy sörrel.

Köszi mégegyszer!

9417  hks 2008-07-24 17:41:33  Előzmény:Fluck Dávid: 48260

nincs mit ha valami okosság kell keress meg.segítek.

9416 Fluck Dávid 2008-07-24 17:25:15  Előzmény: hks: 48258

Leesettt......
Egyszerüen kijjebb nyomja a kerékívet. Tiszta...

Köcce

9415 (Törölt felhasználó) 2008-07-24 17:16:42  Előzmény:Őry Gábor: 48252

Köszi!
Esetleg nem tudnád megmondani hogy körülbelül mikor volt ez?

9414  hks 2008-07-24 17:13:04  Előzmény:Fluck Dávid: 48257

van az emelő talpa letámasztod a sárvédő függőleges részéhez ahol jön le a lengéscsillapító a másik része a kerékjárat belső oldalán van feltámasztva.tehát az emelő vízszintesen áll a kerékjáratban. láttál már lada emelőt?

9413 Fluck Dávid 2008-07-24 17:09:38  Előzmény: hks: 48256

Na ez most hogyan???? Nem tudom elképzelni. Lehet, hogy én vagyok a F@SZ
Csak mert én meg 14"-os kerekeket akarok feldobni.
Tudnál esetleg valami sematikus ábrát rittyenteni? Csak mer ezt nem igaazán értem.
Köszi

9412  hks 2008-07-24 16:58:08  Előzmény:: 48243

a lada emelős módszerről hallottál már?csodákra képes atalpa alá teszel padlót a sárvédő belső feléhez a külső feléhez kemény deszkát és addig tekered még nem kezd el ropogni de csak ha jó a dobíved akkor próbálkozz!2.5-3 cm simán enged a sárvédő.

9411 Őry Gábor 2008-07-24 16:54:40  Előzmény:Tóth Balázs: 48236

Lehet, hogy egyszerubb, ha sz also csapszeget huzod le. Nekem asszem igy se jott ki, ki kellett venni a motort, de az mar nem nagy cucc, ha meg van bontva az egesz. 2T?

9410 Őry Gábor 2008-07-24 16:51:51  Előzmény:Prokop Gábor: 48222

A multkor emlitetted az 500-as Trabi gyujtasat. Hogy nez az ki?

9409 Őry Gábor 2008-07-24 16:45:31  Előzmény: : 48210

A 120-as tenyleg soknak tunik, de 100-assal meg nagyon faszan megy! Igaz, meg nem probaltam 90 folott. A fofuvoka mekkora?
[i](Módosította orygabor 2008.07.24. 18:46-kor)[/i]
[i](Módosította orygabor 2008.07.24. 18:48-kor)[/i]

9408 Őry Gábor 2008-07-24 16:37:47  Előzmény:: 48244

Valaki egy pär honapja irt itt a vareszmotoros Trabijarol. Mäg valami cimet is mellekelt hozza.
[i](Módosította orygabor 2008.07.24. 18:46-kor)[/i]

9407 Marton Tamás 2008-07-24 15:21:55  Előzmény:Tóth Balázs: 48250

Lehet másfélét hoznak Trabihoz mint Wareszhoz a különböző autósboltok, de mivel ugyanaz a váltó meg a blokk, így simán jó az egyik a másikéba. Mondjuk én a magyartól óvakodnék ...

9406 Tóth Balázs 2008-07-24 12:51:13

Sziasztok!

1.3 Wartburg és az 1.1 Trabant kuplungszerkezet-tárcsa-kinyomócsapágy ugyanaz?

9405 Hõberth Gábor 2008-07-24 11:51:03

Bizony nem mindegy a felni ET-je!
Meg azt vedd figyelembe, hogy a 15-ös felnik általában legalább 6.5-7 col szélesek, ami egy Trabira elég sok. A hátul spirálrugós futóműhöz szerintem az 5.5-ös felni a maximum ami még alakítás nélkül elfér, de ott se mindegy, hogy kifelé vagy befelé széles a kerék. Ha befelé széles, azt még pogácsával lehet variálni, de ha kifelé, akkor vagy befér vagy nem.
Szerencsére a hátsó kerék terhelésre befelé bukik, tehát ami alapállásban úgy tűnik, hogy nem fér be a sárvédőbe, az a valóságban szépen bedől a perem mögé.
Viszont akkor meg könnyen beleérhet a rugó teteébe.
Lehet variálni, sárvédőt szélesíteni meg hasonlók, de jobban jársz, ha csak 13 vagy 14-es kereket veszel, az is lehet szép meg látványos.

9404 Venczli Miklós 2008-07-24 11:33:04

Ez egy 15"-ös 6,5-es felni 185/60r15-ös gumikkal, azért látszik, hogy eléggé ki kéne ehhez szélesíteni a kasztnit... de ez csak oda van támasztva meg nem is váltómérete a trabinak...csak azért mutattam, hogy azért kisebb felnit kéne választani
(ez amúgy az én 2T-m a családi kocsi felnijével )

[url=http://kepfeltoltes.hu/view/080724/9509485501_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/080724/9509485501_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]

[url=http://kepfeltoltes.hu/view/080724/12029678492_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/080724/12029678492_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]

9403 Venczli Miklós 2008-07-24 11:27:08  Előzmény:: 48243

Először is mit értesz azon, hogy megbontanám a kerékívet?
Ha azt, hogy kivágni az ívet kör alakúra...akkor sztem azt nem kell...

Be kell toldani a kerék járatba pár centit... meg kivágni a kerékjárati ív felső részéről a peremet... a duro sztem simán enged 3-4-5cm-is...de aki csinálta, majd biztos elmondja, hogy mennyit bír ki törés nélkül...
Meg attól is függ az egész, hogy mekkora felnit akarsz felrakni, milyen az ET szám meg hasonlók, ha a felni már megvan, akkor ahhoz mérten kell alakítani a kerékjáratot, ha még nincs, akkor meg ne vegyél túl széleset..gondolom 175-ösnél úgysem akarsz szélesebb gumit rá... akkor meg elég sztem az 5,5-es 6-os felni...
viszont figyelni kell az ET-re is nagyon, ha kicsi, akkor lehet, h a rugóba fog beleérni a felni, ha nagy, akkor meg sokat kell szélesíteni a kasztnin...(ez lehet h fordítva van )

De mondom még nem csináltam, meg 2T-m van...szal