Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör 2

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

6802 Grõb Gyula 2008-01-15 20:21:01  Előzmény:Varga Tibor: 45645

Akkor lehet, hogy majd bepróbálkozom eggyel. Kicsit olcsóbb, mint egy bianchi. Ugyanott lehetnek a rögzítési pontjai, mint a 903-as motornak?

6801 Varga Tibor 2008-01-15 18:18:50  Előzmény:Grõb Gyula: 45626

Elfér a szíjas motor is, 4T doblemezzel meg főleg.

6800 Sipos Tamás 2008-01-15 18:08:18

[justify]Ma elmentem jóféle kétütemeű olajat venni, amit az ismerős ajánlott. Megismertem a flakonját: Repsol Scooter a neve. Kinyitom a fórumot; hát látom itt ez a favorit. Azt hiszem még elhasználom a készletemben levő Arol 2T-t, és utána jön az 1:50-es Repsol korszak.[/justify]

6799 Gyapjas Gergely 2008-01-15 17:22:48  Előzmény:Grõb Gyula: 45626

Priv!

6798 Nagy Zsolt 2008-01-15 16:42:32  Előzmény:Szabó Szilárd: 45641

Jó környék.38 évig arrafelé laktam

6797 Szabó Szilárd 2008-01-15 16:34:56  Előzmény:Nagy Zsolt: 45638

Csak itt dolgozom

6796 (Törölt felhasználó) 2008-01-15 16:22:41

Még lenne 1 kérdésem, ékszíjtárcsát hogyan lehet ki1ensúlyozni? fontos lenne, elöre is köszi mindenkinek!

6795 (Törölt felhasználó) 2008-01-15 15:59:28

Helo! megtudná nekem vki mondani hogy 34-es Jikov mennyi cash trabira?

6794 Nagy Zsolt 2008-01-15 15:42:41  Előzmény:Szabó Szilárd: 45637

Szia Szicsu!

Lőrinci is vagy,vagy csak ott dolgozol

6793 Szabó Szilárd 2008-01-15 14:47:52  Előzmény:Mátyus Ádám: 45628

Üllői út vége AVIA kút/régi Castrol/

6792 Szabó Szilárd 2008-01-15 14:45:30  Előzmény:Mátyus Ádám: 45628

Szerintem maradj a Repsolnál!Az korrekt olaj.A RE-CORD olajat is árultuk régebben eggy árban van a Pristával/795,-/.Mind a kettő újrahasznositott olaj.Éppen ezért furcsa a minősítése.

6791 Ladik Tamás 2008-01-15 14:40:50  Előzmény: : 45631

A LIDL-ös 15W40 is így készül...

6790  Zombie 2008-01-15 14:23:23  Előzmény:jocking .: 45630

én is rekordot használok....

6789 Sultis Gábor 2008-01-15 14:03:51

sziasztok!nincs valakinek trabi bukócső tervrajza?ha jelezné e-mailban megköszönném!

6788 jocking . 2008-01-15 14:02:12  Előzmény: : 45631

Nekem mind1, már 2 éve ezzel megy, semmi gond vele. Ha meg lenne vmi, leállok vele (másik moci meg ott figyel a satupad alatt).

6787   2008-01-15 13:56:38  Előzmény:jocking .: 45630

Az nagyon jó, egy ideig én is használtam félszint Re-Cord olajat, amíg valaki aki ott dolgozik a gyárban, el nem mesélte, hogy az bizony valami újrahasznosított, ülepített olajból készül...

6786 jocking . 2008-01-15 13:41:27

Ha már az olajnál tartunk, én vmi Rekord nevűt szoktam beletölteni 1:40-be keverve. 800 Ft-os olaj, de még soha nem volt gond a mocival az olaj miatt.



[i](Módosította jocking 2008.01.15. 14:42-kor)[/i]

6785  Zombie 2008-01-15 13:13:03

2T motor mitől tud , megszorulni, ha 1:40-es keverékbe fél szinti olajat kap a motor 78-as szimeringes


a másik motorom pedig 89-es labirint gyürüs
az meg nem szorült, meg viszont nem is indul el, tehát lehet forgatni, de nem csinál semmi

6784 Mátyus Ádám 2008-01-15 12:43:12  Előzmény:Tóth Péter: 45625

Nem hallottam még erről az olajról. Melyik kúton lehet venni? No meg mennyibe kerül? Én Repsol 2T Scooterrel megyek, melegüzemben alig füstöl vele az autó. Az árával nem vagyok kibékülve 2100 ft egy flakon, de jobb napokon 1600ért hozzájutok.

6783 Szabó Szilárd 2008-01-15 10:40:37  Előzmény:Tóth Péter: 45625

Mi áruljuk a benzinkúton.Hááát Nincs sok bizodalmam benne.Már csak azért se mert elég furcsa,hogy ami rá van írva minősítés az megegyezik a Castrol R2 fullsynt minősítésével.Számomra ez elég furcsa.A Castrol az tényleg nem füstöl és legalább a szaga Isteni/számomra/.

6782 Grõb Gyula 2008-01-15 09:47:31  Előzmény:Gyapjas Gergely: 45578

Köszi. 1050-és motort találtam eladót, ráadásul felújított volt. Csakhogy az szíjas volt, nem láncos, így félő,hogy nem fér be. Bár az enyémbe 4t doblemez lett betéve:-) Nem tom, lehet,hogy beférne. Asszem czirának van egy eladó A112 abarth motorja. Nem tudja valaki az elérhetőségét, természetesen priviben?

6781 Tóth Péter 2008-01-15 08:13:12

A Prista 2T-ről (arany színű a flakona) mi a véleményetek???
Én a motorfelújjítás óta ezt használom és szerintem nem füstöl úgy a Trabi.

6780 Szabó Szilárd 2008-01-15 06:20:13  Előzmény:Sipos Tamás: 45600

Szerintem CSAK jó minőségű olajat szabad használni!Én 60-70-es keverékkel járok naggyon jó olajjal/bolti ár 6500/l nagykernél 4500/,és semmi baja a gépnek.Pedig hajtom rendesen.Szilveszterkor csináltunk egy amatőr szlalomversenyt,és csak 1mp-et kaptam egy A-s trabitol.Gondolhatod mit kapott!A kipuff vége meg olyan tiszta mint egy 4T-s autójé.

6779 Farkas György 2008-01-14 20:30:18

köszi btg!!

6778   2008-01-14 20:26:26  Előzmény:Farkas György: 45621

elnok@trabantklub.hu

6777 Farkas György 2008-01-14 20:25:08

azt hol tudom megkérdezni?
nem rég vagyok itt,és nem tudok még sokat az oldalról!
köszi!

6776 Sipos Tamás 2008-01-14 20:11:07  Előzmény:Farkas György: 45619

bgt015 írta, hogy itt a Klubnál is lehet kapni, de erről én nem tudtam. Kérdezz rá erre is!

6775 Farkas György 2008-01-14 19:39:02

molyhos!
köszi a tippet!benéztem!majd még fölhvom öket!
az itteni árakhoz képest jóval olcsóbban árulnak cuccokat!!
köszi mégegyszer!csá

6774 (Törölt felhasználó) 2008-01-14 19:15:26

ha nem állnék neki otthon kuplungot szétszedni, tudna ajánlani valaki egy jó szerelőt nyíregyházán vagy a környékén? vagy egy trabi márkaszervizet?

6773   2008-01-14 19:07:49  Előzmény:Sipos Tamás: 45616

És a Klubnál is kapható.

6772 Sipos Tamás 2008-01-14 19:04:30  Előzmény:Farkas György: 45614

Úgy néz ki, [url=http://www.zsombicar.hu/trabant.html]itt[/url] kapható.
HÁTSÓLÁMPABURA 601 /fehér is/ 590.-

6771 Támba Csaba 2008-01-14 19:04:03  Előzmény: : 45601

Olvastam

Nos, mint már párszor említettem korábban valóban nincs teljesítményszint feltüntetve a dobozán, mert a mai skálákon nem is sorolható be annyira "jó"

Nem akarom szidni az anyagot, de mióta a kutakon nem lehet keveréket kapni azóta garantáltan romlott az amúgy sem magas minősége.
Ennek oka, hogy a MOL tankautótöltő telepeken már nincs tárolása és a minőségellenőrzés is csak a gyártás helyén történik.

Említette az egyik fórumozó koma, hogy "alja" volt a tankban. Nos az a szennyezőanyag és vízfázis. Ez korábban, míg 500-1000 m3-es tartályokban állt a telepeken, le tudott ülepedni és az ott is maradt a tartály alján mert gondosan ügyeltek arra, hogy ne kerüljön forgalomba.
Ma már sokkal kisebb mennyiségben gyártják, nincs ideje leülepedni és nem is akkora tartályokban tárolják. Ezért lesz "alja" mert nem a telepen csapódik ki a vízfázis, hanem a tankban

Ettől eltekintve az egykori NDK-s járgányok konstrukciójuknál fogva bírták ezt az anyagot egészen a közelmúltig.

6770 Farkas György 2008-01-14 18:53:15

Sziasztok!
Nem tudom tudtok e segíteni!
Fehér átlátszó irányjelzőbúrát,és hátsó lámpát keresek!
Itt a környékbeli autósboltokban nem kapni,és még rendelni sem tudnak!
Köszi a segítséget!

6769 Györkõ Gábor 2008-01-14 18:52:48  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 45612

MSN-t nem használsz? Ha igen vegyél fel légyszíves azon a mail címen amit itt használok.

Küldtem egy mailt!

Köszi!

6768 Kacsándi Szabolcs 2008-01-14 18:49:54  Előzmény:Sipos Tamás: 45610

Sajnos most hírtelen nem tudok képet feltenni,de tudnék mutatni olyan általam készített versenymotort ami 25 rallysprint verseny után szétszedve is tiszta volt belül.A dugattyú tetején volt egy kevés korom de a belseje fényes tiszta.Nem volt tiszta korom meg ráégés,kokszosodás.Abban az időben ez 1800ft volt,míg mások vették az ennél jóval drágább olajat,nekünk ez tökéletesen bevált.Sajnos később megszűnteték a gyártását az olajnak és ez a motor vesztét is jelentette.Az olajváltást már nem bírta,pedig az sem volt egy rossz olaj,és mindjárt a következő versenyen meg is állt csúnyán.Azóta több olajat próbáltam,de a magasabb kategóriába,olyan 2200-és 3500Ft között.Bármikor is használok 2T-t sosem sajnálom belőle a minőségi olajat.

6767 Széplaki Lajos 2008-01-14 18:49:34

Sziasztok!
Olyan kérdéssel fordulok hozzátok hogy,most került be az injektor a kocsimba és a légtömegmérőt ugy tudtam csak összeházasitani (az eredeti légszürőházzal)hogy pont fejjel lefele ál.Ettöl lehet valami baja? Vagy esetleg nem ugy müködik ahogy kellene??

6766 Sipos Tamás 2008-01-14 18:34:15  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 45607

[justify]Köszönöm! A mai estén tényleg komolyan elgondolkodtam a hozzáállásomon.
Ismerősök ajánlottak is olajat, amit egy kimondottan motoros boltban lehet kapni. Nem tudom mi a neve, de ha látom, a flakonjáról meg fogom ismerni. Állítólag több mint 2 EFt literje, de ebből tényleg csak 1:50 arány kell.
Még a végén azt kell mondanom, hogy meggyőzhető vagyok, és kipróbálom.
[/justify]

6765 Györkõ Gábor 2008-01-14 18:22:49  Előzmény:Varga Tibor: 45606

Nagyon köszi!

Hol találok róla rajzot?

A hengerekről meg annyit, ha itt nem találok senkit akkor elmegyek messzire, van egy öreg szaki itt nálunk, de még nem tudtam rávenni, hogy megcsinálja, pedig régen nem szar motorokat cxsinált. Sajnos már nem igen akar kötélnek állni, meegöregedett.

6764 Kacsándi Szabolcs 2008-01-14 18:21:12  Előzmény:Györkõ Gábor: 45590

Én Pécs mellett lakom,és foglalkoztam motorépítéssel.Tudok embert is aki megcsinálja a felömlőt Pécsen.Ha érdekel tudok pár jótanáccsal szolgálni.Keress emailben.

6763 Kacsándi Szabolcs 2008-01-14 18:17:31  Előzmény:Sipos Tamás: 45600

Bálintnak teljesen igaza van.Egy rossz minőségű olaj rettenetes dolgokat művel az amúgy sem jó minőségű alkatrészekben.Mert hát gyári motor nem sűrűn létezik,de annak se tesz jót.Szép dolog hogy ennyire nosztalgiapárti vagy csak sajnos ezzel a motornak ártasz.Rengeteg motort szedtem szét és javítottam.Hát láttam érdekes dolgokat.Náhány évig versenyeztem is,illetve csináltam versenymotorokat és elengedhetetlen volt a jó minőségű olaj használata.Szerintem megér annyit a motor hosszabb élettartama hogy egy kicsit drágább kenőanyagot tegyél bele.Kisebb árkategóriában is van már jobb fajta olaj érdemes lenne kipróbálni.

6762 Varga Tibor 2008-01-14 18:12:41  Előzmény:Györkõ Gábor: 45595

Felrakható akár az is, de Golf I gti(vagy sima golfét, azok nem hűtöttek)-ét szokás feltenni, kell esztergáltatni egy féknyeregtartó vasat. Neten található róla rajz.

6761 Varga Tibor 2008-01-14 18:00:11  Előzmény:Györkõ Gábor: 45592

Miért lennél esélytelen egy 1.0s swifttel szemben? Waresz motoros Trabant keresztbe hosszába megeszik, jóval nyomatékosabb. De persze ,azért sztem is Trabi motort faragj Rövid váltót bele,(74 előtti váltó difijét kell áttenni egy újabb váltóba) meg egy jó kipufogót.
Én régebben tudtam olyan embert aki 3 felömlős hengereket csinált, meg kell kérdeznem majd hogy még vállal-e, Pécstől 120 km-re van.

6760   2008-01-14 17:38:29  Előzmény:Sipos Tamás: 45603

Aham. Ezért mondtam.

6759 Sipos Tamás 2008-01-14 17:28:16  Előzmény: : 45601

Hűha! Most komolyan megijesztettél. Lehet, hogy át kell gondolnom ezt a nosztalgia dolgot, bármilyen betonfejű vagyok?

6758 Pálfi Tibor 2008-01-14 17:13:40

Épp azt akartam írni, hogy bármilyen olaj jó, csak az AROL 2T nem...én még tavaly is szívtam vele, ugyanis a keverés ellenére kiült az olaj a tank aljára, szóval ugyanolyan rossz, mint régen. De ez csak az én tapsztalatom.
[i](Módosította palfitibi 2008.01.14. 18:14-kor)[/i]

6757   2008-01-14 17:04:03  Előzmény:Sipos Tamás: 45600

Akkor majd ne csodálkozz, ha beáll a motorod. Régen lehet, hogy jó volt, viszont ma meg sem közelíti azt a minőséget, amilyen akkoriban lehetett. Az Arol kenőképessége nagyjából a nullát se közelíti meg, rá sem merik írni a dobozára a teljesítményszintet. Ha Tsaby olvassa ezt, remélem hozzáfűz pár gondolatot.
Egy jó minőségű olaj semmilyen nosztalgiavesztést nem okoz, pl. tarthatod egy kiürült Arol-os flakonban. Áteshetsz a ló túloldalára, mert az elkokszosodott kipufogó és égéstér a főtengelyre is nagyobb terhelést kényszerít...

6756 Sipos Tamás 2008-01-14 16:50:47

Arol 2T-t használok. Tudom, nem egy csúcsminőség, de nekem ez a 70-es évek nosztalgiáját hozza elő, amikor az utcaképet kizárólagosan a szocialista autók uralták. Nekem akkor volt a gyerekkorom, és a Trabant kicsit azt idézi fel, persze ehhez az akkor kapható Arol 2T is hozzátartozik. Az én képzeletemben a Trabant mindig kék füstöt ereget, és a kipufogó vége csupa olajsár.
Sokan lemarháztak már, hogy így csak eltömöm a kipufogórendszert, meg elkokszosodik az égéstér. Inkább választom ezt, mint a nosztalgia elvesztését.
Ezt nem azért írtam, hogy lesöpörjem az asztalról a jó szándékú tanácsokat, de rendkívül betonfejű pasas vagyok (sajnos).

6755   2008-01-14 16:10:10  Előzmény:Sipos Tamás: 45597

A ma kapható normális olajokkal bátran járhatsz 1:50es keverékkel, még abban is van bőven "tartalék". A sűrű keveréktől csak több elkokszosodik a rendszered.

6754 Mátyus Ádám 2008-01-14 16:02:04  Előzmény:Sipos Tamás: 45597

Milyen olajat használsz? Ha nem a legsilányabbat akkor szerintem nyugodtan keverheted 1:40-es arányban az üzemanyagot. Főleg ha valami jobb minőségűt teszel bele, szerintem ezeknek az olajokknak már sokkal jobb a kenőképességük mint 20évvel ezelött. Én az 1:50-es arányon gondolkodom most.

6753 Sipos Tamás 2008-01-14 15:47:35  Előzmény:Hack Csaba: 45593

[justify]Érdekes amit mondasz. Ha feltesszük, hogy nálad a kevés olaj miatt jött elő ez a hiba, akkor miért állt helyre magától? Mármint úgy magától, hogy nem tettél bele több olajat (a dúsítással az arány maradt). De ahogy sejtem, te is arra gyanakszol, hogy megszorult valami, de utána kiszabadult szorult helyzetéből és nem ismétlődött meg.
Mindig küzdök magamban ezzel a keverési aránnyal, mennyire hallgassak másokra. Hiába van 1986-os modern gépem, nálam akkor is 1:33 a keverési arány, mert főleg hosszú távon (2-300 km-es utak), és 80-90 km/h tempóval használom. Félek a főtengely kopásától, és esetleges beállásától.
[/justify]