Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör 2

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

7002 Támba Csaba 2008-01-30 18:58:03  Előzmény:Grõb Gyula: 45841

Mindkét verziónál a kombi rugója erősebb kivitelű

Másrészt ha a hátsó lengőkarok gumipogácsái elöregednek attól is szépen leereszkedhet a hátulja.
[i](Módosította Tsaby 2008.01.30. 19:59-kor)[/i]

7001 Hõberth Gábor 2008-01-30 18:34:54

Akkor kell beletenni a rugóba egy pár darab gumibakot. Zsigulinál is szokták.
Nem fog úgy leülni, és keményebb lesz.

7000 Rell Miklós 2008-01-30 18:14:34  Előzmény:Grõb Gyula: 45843

Én úgy tudom, hogy más, de könnyen lehet szerintem, hogy a kombirugó megült...

6999 Grõb Gyula 2008-01-30 17:56:31  Előzmény:Hõberth Gábor: 45842

Spirálos.

6998 Hõberth Gábor 2008-01-30 17:10:37

Laprugós vagy spirál?
Az a baj, hogy nagyon le van ülve a hátulja?
A laprugósnál egyszerü, ha ez a gond. Beteszel még egy lapot és már jó is.

6997 Grõb Gyula 2008-01-30 15:21:19

Sziasztok! A kombi, meg a limuzin hátsó rugója ugyanaz, vagy a kombié erősebb? Mert asszem az enyémben a limuziné van kombi helyett.

6996 Hõberth Gábor 2008-01-30 15:09:00

Hát azért nem csak annyi, hogy leveszem a dobot, aztán fölrakom a tárcsát!
A csonkálványról le kell fúrni a komplett fékalapot. Le kell gyártani egy spéci közdarabot, amire fölmegy a féknyereg. A csapágy és a féltengely marad eredetiben.
Ha az átalakítás meg történt, akkor vagy gyártani kell egy osztókör módosító pogácsát, hogy az irmschereket vissza bírd tenni, vagy hátra is 4T fékdobot kell fölrakni, és egy garnitúra 4x98-as felnit.

6995 Tóth Péter 2008-01-30 13:39:50

Valaki válaszoljon legyen szíves a kérdésemre.
Nehéz 4T tárcsásra megcsinálni a 2T trabi első fékjét????
Hogy kell csinálni??
Nagyon fontos lenne.

6994 Ivacs István 2008-01-30 10:20:51  Előzmény:: 45830

Ha elsőbe kell akkor ha jól emlékszem tudok segíteni!!

6993 Tóth Péter 2008-01-30 09:16:42  Előzmény:Hõberth Gábor: 45835

Helló!
Mennyi átalakítást igényel a fékcsere?
Csak lebontom a dobot és fölrakom a tárcsát vagy van még valami??
Kell alakítani, faragni vagy minden megegyezik??
előre is köszi

6992 Tóth Péter 2008-01-30 06:35:02

Asszem 4T tárcsafék lesz belőle!

6991 Hõberth Gábor 2008-01-29 21:23:13

Ha már féktéma.
Nekem 4T tárcsafék van fönt a 2T futóművön.
Kb. 6 éve járok vele eddig semmi baja se volt. Leszámítva, hogy az utángyártott porvédőgumik hamar kiszakadnak rajta.
Biztos nem fog úgy mint egy GTI fék, de nekem tökéletes.
Az átalakításnál simán rátettem a bontott tárcsát a betétekkel együtt, az még elment 30ezret. Utána vettem zsír új tárcsát meg betéteket azzal azóta is jó.
A wartburgfékkel az a baj, hogy amit a trabira szoktak rakni, régi dobféket, azt már kb. 100 éve nem gyártják, így se dobot, se munkahengert nem igazán lehet kapni hozzá. Ráadásul szerintem annyival nem jobb a gyári trabiféknél, hogy érdemes legyen szarakodni vele.

6990 Hordós Márton 2008-01-29 17:30:00  Előzmény: hks: 45833

Lájtos müszaki?
Ha ha ha

6989  hks 2008-01-29 17:25:50

egy kicsit lájtosabb műszakin simán átmegy a waresz fék ha le van esztergálva a hűtőborda a kereket senki nem veszi le műszakin hogy belenézzen.

6988 Tóth Máté 2008-01-29 16:03:59

Lenne egy trabis kérdésem: mivel a gépem "90 05. havi azt honnan tudnám megállíptani h hányadik? Kíváncsi vagyok hány újabb 2T van mint ez. Talán az alvázszámból lehetne? Vki, ötlet?

6987 Madocsai Gergely 2008-01-29 15:23:24  Előzmény:: 45830

Autósbolt?!

6986 (Törölt felhasználó) 2008-01-29 15:06:11  Előzmény:: 45829

jut eszembe nem tud vki 2Thez lengökarba silentet?

6985 (Törölt felhasználó) 2008-01-29 15:02:44  Előzmény:Tóth Péter: 45828

tothpeter

Nagyon hamar feladtad, sztem keresgessél csak , velem is megesett hogy 6-7szer
leszedtem meg feltettem a hengerfejt, mert kifujt, ez van, ez 1 ilyen dolog.
türelem meg várakozás

6984 Tóth Péter 2008-01-29 14:28:08  Előzmény:Madocsai Gergely: 45827

Nem is azért írtam!;-)

6983 Madocsai Gergely 2008-01-29 14:23:08  Előzmény:Tóth Péter: 45826

Én Waresz fékkel próbáltam leszakítani, de 7 hónap után (ekkor fújták +) még mindig a futómú állt nyerésre ->Nem fogja, ne félj!
[i](Módosította madogery 2008.01.29. 15:23-kor)[/i]

6982 Tóth Péter 2008-01-29 14:16:02  Előzmény:Madocsai Gergely: 45825

Köszi,majd utánnajárok!
Remélem nem szakítja ki a futóművet! :-))))))))))))))))
[i](Módosította tothpeter 2008.01.29. 15:19-kor)[/i]

6981 Madocsai Gergely 2008-01-29 14:14:50  Előzmény:Tóth Péter: 45821

Csak 1 tipp, bár még élesben nem próbáltam, csak szeretném:
elmész egy fékpofa készítőhöz, és felferodoloztatod wele a betéteidet, wmi puha, sport ferodollal. (gyorsan kopik,de nem ég szét, és harap, mintállat)

6980 Tóth Péter 2008-01-29 14:14:16  Előzmény:Tóth Máté: 45822

:-)
Határozottnak kell lenni és nincs kedvem hónapokat tölteni bontóba.
Ha véletlenűl belémakad a szükséges alkatrész,akkor megcsinálom egyébként nem! :-)

6979 Tóth Péter 2008-01-29 14:13:04  Előzmény:Madocsai Gergely: 45820

Öszintén szólva nem érdekel.A zsaruk úgyse értenek hozzá.
A maiak a gimiből kerűlnek ki és még szakmájuk sincs.
Régebben meg sokkal többet konyítottak a műszaki dolgokhoz.Szerintem a 80% azt se tudja, hogy nem gyári Trabi felni! :-P

6978 Tóth Máté 2008-01-29 14:11:49  Előzmény:Tóth Péter: 45821

Hamar föladtad

6977 Tóth Péter 2008-01-29 14:11:08

Na jó, ennyi elég volt.Nem foglalkozok a fékkel. Majd sokkal jobban figyelek és lassan közlekedek és íyg nem lesz szükség nagy fékhatásra!! :-PPPP

6976 Madocsai Gergely 2008-01-29 14:09:26  Előzmény:Tóth Péter: 45815

Ne a műszakitól parázz, ott bármi átmegy/het, inkább a rendőrtől, de ahogy elézem az Irmscher-jeidet, nem wagy szíwbajos welük kapcsolatban...

6975 Madocsai Gergely 2008-01-29 14:04:35  Előzmény:Tóth Péter: 45811

Asszem olyan "67-ig wolt bordás eldő dob a Wareszokon. Ezért is nehéz jó állapotú alaplapot találni...

6974 Tóth Máté 2008-01-29 14:03:34  Előzmény:Madocsai Gergely: 45817

akkor átteszem a motoromról, azon tárcsafék van és kétdugattyús féknyereg
igaz h ez csak robogó de egy trabit bármikor otthagyok vele [Honda X8R-s]

6973 Madocsai Gergely 2008-01-29 14:01:24  Előzmény:Tóth Péter: 45809

Kicsit offolok: Anno Waresz dobom wolt, de nagyon macerás, nem lett sokkal nagyobb a fékerő, ugye, alig nagyobbak a dugattyúk, csak nem melegedett olyan állat módon(najó igen, de tettem róla, na).
Azt nézegettem, h ohne fékszervó (p adott=vádli), tehát minél nagyobb felületű dugót nyomunk, annál nagyobb lesz a fékerő: f=p*a, ha jól okoskodom...
Szóval arra gondoltam, ha nagy (átmérőjű) a dugattyú, wagy több dugattyú wan(u.a.), a fékerő - elvileg - nőni fog. Én legközelebb biztosan wmi >=2 dugattyús féket próbálok majd felpasszírozni. (pl Lada, ha lehetséges...)

Bocsi a nagy stringért, ha wmi nagy hülyeséget írtam, szóljatok!

6972 Tóth Máté 2008-01-29 13:59:02  Előzmény:Tóth Péter: 45815

Neked kell tudnod, ha megkockáztatod lehet elbukod a műszakit, vagy kétévente cserélheted vissza. De szerintem a 4T-é se szabályos, sőt egyik se mivel kéne hozzá átalakítási engedély

6971 Tóth Péter 2008-01-29 13:56:32

Szóval akkor a Trabi tárcsa kilőve???
De akkor műszakin, hogy megy át?!?!
Csak kell, hogy legyen jó tárcsafékes 4T is!

6970 Tóth Máté 2008-01-29 13:54:40  Előzmény:Tóth Péter: 45813

A dobféket apám intézte bontóból meg ismerőstől, szal kell lennie dobfékes waresznak

6969 Tóth Péter 2008-01-29 13:53:47  Előzmény:Tóth Máté: 45812

Ezt vágom, én is láttam.Pont ezért keztem agyalni rajta.
Első dobfékes Wartburgot viszont nem találtam.:-(
[i](Módosította tothpeter 2008.01.29. 14:54-kor)[/i]

6968 Tóth Máté 2008-01-29 13:51:26  Előzmény:Tóth Péter: 45811

na erre gondoltam: http://www.trabantklub.hu/twk/modules.php?name=topics&file=olvas&cikk=szereles-43392c7862a0e

[i](Módosította Squeky 2008.01.29. 14:52-kor)[/i]

6967 Tóth Péter 2008-01-29 13:49:46  Előzmény:Tóth Máté: 45810

Wartburgot (2T) én csak tárcsafékkel láttam.Első dobfékes 2T-t még nem láttam.
A Wartburg hátsó dobfék nem jó Trabi első féknek???
Arra gondoltam, hogy esetleg a Trabi tárcsát engedik műszakin.
[i](Módosította tothpeter 2008.01.29. 14:51-kor)[/i]

6966 Tóth Máté 2008-01-29 13:45:04  Előzmény:Tóth Péter: 45809

2t-re mi egyszerűen wartburg első dobféket tettünk, mivel a tárcsaféket egyből kiszúrják a műszakin. Igaz h a hatása nem olyan mint a tárcsáé, de ez még mindig sokkal jobb mint a gyári

6965 Tóth Péter 2008-01-29 13:41:30  Előzmény:Madocsai Gergely: 45808

Köszi szépen!!
Még várok észrevételt!

6964 Madocsai Gergely 2008-01-29 13:39:30  Előzmény:Tóth Péter: 45807

Én személy szerint lebeszélnélek róla. Mondom ezt, mert:
Muter 4T-jén (30-at futott, első tul.) amióta +wan szinte gyöknulla a fékhatás elöl!
Wolt már ffhenger 2X, teljes fém fékcsövek 1X, flexik többször, fékbetét is cseréve, SEMMI. Ki wan légtelenítve, csapok +zsírozwa, dugó jár,nyomás elosztó is ok, tárcsa nem zsíros, de semmi!
Úgy értem a semmit, h vizes aszfalton 2, azaz két lábbal "pedáltörésig" taposwa sem lehet blokkolni a 2 elsőt, csak a hátsókat, szabályszerűen életweszélyes!
Lehet, h csak a mienk produkál ilyet, de ahogy hallottam másoknak sem egy satu.

6963 Tóth Péter 2008-01-29 11:02:45

Helló!
Beszélgetettek itt a Golf tárcsafékről.
Arra gondoltam, hogy a 4T Trabi tárcsaféke nem lenne jobb a 2Tre?!?!?Gondolom könnyebb átrakni!
Vagy gyenge a 4T Trabi tárcsaféke és azárt ajánljátok a Golf tárcsaféket?!?!Vagy mi az oka???
Kíváncsi vagyok, légyszíves írjátok meg.
Előre is köszi.

6962 jocking . 2008-01-28 16:03:44  Előzmény:Hõberth Gábor: 45805

Csakhogy nálam a gyújtáskapcsoló meg van variálva... Úgyhogy holnap elnézek pentelére 1 trafóért, aztán majd kiderül...

6961 Hõberth Gábor 2008-01-28 14:29:21

Jocking!
Nekem volt ugyan ez a szitu, igaz nem trabantnál, de ugyan így.
Én is biszkáltam a vezetékeket, jó lett, aztán egyszercsak se kép se hang!
Indítózásnál benzin volt, csak szikra nem.
Már a komplett elektronikát meg a kompjútert akarták cserélni rajta, végül kiderült, hogy a gyújtáskapcsoló betétje volt beégve!!!

6960 Támba Csaba 2008-01-28 12:12:37  Előzmény:jocking .: 45802

Lehet, hogy csak a kábelsaruknál nem érintkezik rendesen
Az viszont előfordul egy haldokló trafónál, hogy egy ideig tökéletes, aztán mikor megmelegszik elfelejt szikrát adni. Aztán mire előszed az ember egy műszert, hogy kimérje, addigra hűl egy kicsit és megint minden jó

Ha más hibát nem találsz rakj be egy másik trafót. Ha úgy O.K. a balhé, akkor megvan a bűnös
[i](Módosította Tsaby 2008.01.28. 13:13-kor)[/i]

6959 Támba Csaba 2008-01-28 12:08:14

Pár napja történt, igaz POLO-val, de 4T-seknek hasznos példa lehet

Menet közben az olajnyomás ellenőrző lámpa elkezdett pislákolni szabálytalan ütemben, mellékesen a motor is elkezdett kissé szaggatni.
Index azonnal jobbra, kiálltam.
Leállítottam a motort, felnyitottam az elejét a olajnyomás gombák csatlakozóit megmozgattam.
Újraindítás. A lámpa beindítás után kialszik, de újra kezdi a villogást fordulatszám emelése esetén ugyanez a reakció
Kissé emelt fordulaton viszont feltűnt, hogy a lámpa pont akkor villan mindig be, mikor a motor megtorpan kissé, mintha kihagyna egy henger.
Elkezdtem egyenkén lehúzni a gyújtókábeleket a hengerekről, mindegyik után próbaindítás.
Kiderült, hogy a 4. henger kábele a pipánál áthúzott és ez zavarta meg az olajgombát
Otthon kábelcsere, a moci megint szépen járt és a lámpa is nyugton maradt

6958 jocking . 2008-01-28 12:06:50  Előzmény:Támba Csaba: 45801

Én is erre gondoltam, hogy a gyújtáskapcsoló, de nálam az csak a kormányzár szerepét tölti be. Ha a gyújtás rá van téve, akkor meg megvan a műszerfalon a visszajelzés is, úgyhogy gyújtás úgytűnik van, csak mintha szikra nem lenne. Úgyhogy marad a gyújtótrafó... Csak azt nem értem, miért csak időközönként csinálja? Haldoklik a trafó?

6957 Támba Csaba 2008-01-28 12:00:57  Előzmény:jocking .: 45800

A gyújtótrafó és a gyújtáskapcsoló elektromos csatlakozásainak átvizsgálásával kezdeném a vizsgálódást

6956 jocking . 2008-01-28 11:41:36

Fura dolog történt ma:
Reggel trabival mentem be fehérvárra, ez olyan 25 km. Délután jöttem haza, kis kerülővel, de az se volt több 30 km-nél. Úgy kb. félúton a motor fogja magát, és egyszerűen leáll. Próbáltam életre kelteni, úgy, hogy visszaváltok egyet, és a kasztni majd "belöki". De nem történt semmi, egyszerűen mintha elment volna a gyújtás. Aztán párszor ráadtam/elvettem a gyújtást, és ettől nagynehézkesen beindult, de utána nem volt vele gond.
Mitől lehet ez?

Még vmi: mikor betettem a lambdaszondát, járattam egy kicsit a motort. Aztán leállítottam, mert alá kellet másznom elkötegelni a vezetékeket. Próbáltam beindítani, de itt is csak többszöri gyújtásráadás után sikerült.


Nem értem...

6955 Sipos Tamás 2008-01-27 19:40:17  Előzmény: : 45798

[justify]Én még kezdő Trabantos vagyok, ezért fejet is hajtok. De az eredeti témához visszatérve: a kormányzárat, indexkapcsolót nem kell leszerelni? Tényleg ilyen egyszerű lenne az engem foglalkoztató művelet?[/justify]

6954   2008-01-27 19:34:36  Előzmény:Sipos Tamás: 45797

Nekem hétköznapi értelemben vettel van a gond, 92 ezernél tartok. Még 2 ezer, és beleraktam 40ezret.

6953 Sipos Tamás 2008-01-27 19:31:43  Előzmény: : 45793

[justify]Jó, mert ugye a kék nyíllal jelölt csavar, papír (és Logika) szerint is csak az axiális játék beállítására szolgál. A köznapi értelemben vett kormány holtjáték szerencsére nálam pont megfelelő, úgyhogy ahhoz nem kell hozzányúlni. A gépem lassan közeleg a 70000 lefutott kilométerhez, tehát előbb-utóbb biztos nekem is gondjaim lesznek.[/justify]