Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör 2

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

7152 Nagy Imre 2008-02-11 16:51:29  Előzmény:: 45973

Nekem akkor mért össze vissza az üzemanyag szintjelzőm mikor a csomitérben néha letestelt a vezeték!

7151 Nagy Imre 2008-02-11 16:49:49  Előzmény:: 45994

2T, vagy 4T?

7150 (Törölt felhasználó) 2008-02-11 16:46:31

Énis köszönöm szépen a segítséget, csak azt tudnám miért ráz a gyújtás mikor állítom, majdnem földhözvágott nem lenne valakinek valami vezeték bekötési rajz vagy ilyesmi ? mert tuti hogy valami nem jó. Előre is köszi

7149 Nagy Imre 2008-02-11 16:34:04  Előzmény:Martikán László: 45992

Köszönöm a részletes leírást! Ki fogom próbálni, addig nem lesz disznózsír

7148 Martikán László 2008-02-11 16:24:32

Sziasztok!!!
Bocs, hogy beleszólok a nagy vitatkozásba, de a legegyszerűbb, ha a vastag "+" kábelt hozzázárod az indító testébe menő vastag kábelhez (a behúzótekercs fenekén) amit ugye a behúzótekercsnek kéne megtennie. Ilyenkor ugyan nem húz be, nem forogatja a motort, de az indítónak üresen kell forognia. Ha nem forog, akkor tényleg valószinűleg szénkefe. Ha forog, akkor behúzótekercs.A behúzótekercset kiszerelt állapotban meg tudod vizsgálni úgy, hogy a kis kábelre kötöd a "+"-t, a testet pedig az indítóba menő kábel nagy csavarjára, ja és beleteszel vmi fémet. Be kell hogy rántsa.Ill.a negatívot a behúzó tekercs testére is tedd át. ugyanígy be kell, hogy rántsa a fémet. A behúzó tekercsekben ugyanis két tekercs van. Egy behúzó ill. egy benntartó. Az egyik az önindító motoron keresztül testelődik, a másik pedig simán testen van. Mérhetsz ellenálást is(Mindkét esetben 0-1,5 Ohm között kell mérni).

Ja és ahol feszültség van, nem biztos hogy amper is van. Az áram átfolyásához megfelelő vezeték keresztmetszetre van szükség. Magyarul elég egy elrohadt kábelcsatlakozás és már nem indít az önindító.

Remélem segítettem. Üdv .: Martilac

7147 Nagy Imre 2008-02-11 16:10:01  Előzmény:Pénzes Péter: 45990

Értem köszönöm a választ, akkor önindító szétszed és majd meglátom, úgy sem árt egy kis disznózsír kenésnek

7146 Pénzes Péter 2008-02-11 16:05:47  Előzmény:Nagy Imre: 45989

Nem. Behúzótekercs sorba van kötve az önindítóval, csak akkor működik ha az önindító jó (nem szakadt).

7145 Nagy Imre 2008-02-11 16:01:32  Előzmény:Pénzes Péter: 45987

Ha szénkefék leolvadnak, akkor nem is húz be a behúzó tekercs?

7144 Nagy Imre 2008-02-11 15:59:47  Előzmény:Pénzes Péter: 45985

Ha jól gondolom fordítva nem leht összerakni, mert akkor letestelném! Vagy rosszul gondolom?

7143 Pénzes Péter 2008-02-11 15:59:35  Előzmény:Nagy Imre: 45986

Akkor az önindító lesz a hibás, 90% szénkefe baja lesz.

7142 Nagy Imre 2008-02-11 15:57:59  Előzmény:: 45984

Végülis a probléma ott van, hogy egyik pillanatba még működött a másikba meg már nem! Az aksi egész éjszaka töltőn volt és szépen fel is vette az áramot tehát az aksi hibát én ki is zárnám a testkábelnél sics oxidáció, egyedül a behúzó tekercs nem akar működni, eddig akárhányszor volt hasonló problémám a csere mindíg megoldotta! Ezért vagyok most tanácstalan!

7141 Pénzes Péter 2008-02-11 15:56:10  Előzmény:Nagy Imre: 45980

behuzótekercsen 2 saru van, lehet ott raktad rossz helyre a vezetéket.

7140 (Törölt felhasználó) 2008-02-11 15:52:55  Előzmény:Nagy Imre: 45983

Én megnézném az akksinál is meg a behúzótekercsnél is a biztonság kedvéért.:-)

7139 Nagy Imre 2008-02-11 15:50:07

De a biztonság kedvéért rá fogok mérni!

7138 Nagy Imre 2008-02-11 15:48:21  Előzmény:: 45977

Olyan ívet húz a testen, hogy heggeszteni lehetne vele Akkor gondolom hogy amper is megvan

7137 (Törölt felhasználó) 2008-02-11 15:47:37  Előzmény:Pénzes Péter: 45978

na miért?
az én akksimban is megvolt 12,13V csak 190A-s volt az akksi és volt benne 110A
és vhogy kevés volt neki...

7136 Nagy Imre 2008-02-11 15:46:03

A lényeg az, hogy most nem húz be az új behúzó tekercs és nem tudom, hogy mi lehet a probléma! Egy kapcsolási rajznak örülnék, mert lehet nemjól raktam össze!

7135 (Törölt felhasználó) 2008-02-11 15:45:57  Előzmény:: 45973



WD-40-et neki!

7134 Pénzes Péter 2008-02-11 15:45:21  Előzmény:: 45977

[i]"Az lehet hogy a 12V megvan a behúzásnál csak nem biztos hogy az amper is megvan"[/i]

Ez így fizikailag lehetetlen

7133 (Törölt felhasználó) 2008-02-11 15:43:01  Előzmény:Nagy Imre: 45975

Csá!

Az lehet hogy a 12V megvan a behúzásnál csak nem biztos hogy az amper is megvan, vagyis legalábbis annyi amennyi kell az indításhoz.Egyáltalán meg sem szólal az indítómotor?

7132 Pénzes Péter 2008-02-11 15:16:12  Előzmény:Nagy Imre: 45975

Sok indítózgatástól a szénkefe leforrasztotta magát:]
Amúgy ha sokat áll az autó akkor a karbiból elpárolog a benzin, illik ilyenkor utánnatölteni...

7131 Nagy Imre 2008-02-11 15:13:41

Van egy 4T trabim! Régen volt beindítva, most elhatároztam, hogy kikasznizttm és el akartam vinni a szerelőhöz töbszöri tekerés után sem indult be! Ez lenne a kissebbik gond, de közbe lemerült az aksi is tötés után viszont meg se moccant az önindító! Aksi nincs egy éves, fullra fel van töltve, behúzó tekercset azóta cseréltem, de nem hozott eredményt! A 12v megvan a behúzó tekercsnél, de semmi!
Mi lehet a probléma?
Rossz behúzó tekercset kaptam volna a boltba, hogy tudom meg vegyek mmégegyet?

A segítséget előre is köszönöm!

7130 Pénzes Péter 2008-02-11 14:19:46  Előzmény:: 45973

Biztos jól van kötve, inkább kontakthiba lesz a csatlakozásoknál.

7129 (Törölt felhasználó) 2008-02-10 19:25:56

Sziasztok. én azt szeretném kérdezni, tudja e valaki hogy az üzemanyagjelző drótját hová kell kötni vagy hogy van az ? mert össze vissza mér, le fel szaladgálnak a zöld csíkok

7128 Varga Tibor 2008-02-10 09:22:18  Előzmény:Mezõ Renátó: 45965

Hogy érted hogy beragadva? A vezérműtengely egy makacs dolog, az biztos hogy mozgásra bírja a szelepeket Szétszedni jó móka, pláne célszerszám nélkül. Le kell nyomni a szeleprugókat, kivenni az éket, utána a szeleprugókat, és már ki is esnek a szelepek belőle.

7127 Katona Zoltán 2008-02-09 23:41:55  Előzmény:Ivacs István: 45970

jaj dehogy!

Bemész egy komolyabb autoelektronikai üzletbe és pár forintért adnak neked ledes izzót ami bajonetzáras. Ja, és piros! 21/5W is van!

Pl. Car-Go (Intent Hungária)

7126 Ivacs István 2008-02-09 19:34:42  Előzmény: Ruspy: 45969

Legolcsóbb megoldás piros lámpafesték! Makett boltból! Tapasztalat: Nekem is volt de nagyon gyenge a fényereje!! Sokat lefog a festék! Jobban jársz, ha a fehér búra kell, akkor csináltatsz ledes hátsólámpát!Ez még plusz kb egy 10-es!

7125  Ruspy 2008-02-09 19:10:25

Sziasztok!
Honnan tudnék venni 21/ 5w -os piros izzót? Ugyanis vettem fehér hátsó (2T) búrát és kellene bele 2db!

7124 Nagy Dávid 2008-02-09 19:00:31  Előzmény:jocking .: 45967

Ez melyik ez a cső amit mondasz? Nem tudok rájönni.

7123 jocking . 2008-02-09 16:19:07

Na, mevolt a tesztkör. Múlt héten a "gyújtáselmenés"-nek tűnő probléma többször is előjött 30-40 km-en belül. Most, hogy kicseréltem a csövet, és mentem 60 km-t, nem történt semmi ilyesmi, úgyhogy lehet, hogy 780 Ft-ból megúsztam ezt a "betegséget".

7122 Pénzes Péter 2008-02-09 16:13:01  Előzmény:Mezõ Renátó: 45965

Szerelési kézikönyvet találsz neten, ott vannak szép képek is
De lehet jobb lenne inkább egy másik hengerfejet szerválni...

7121 Mezõ Renátó 2008-02-09 13:03:38  Előzmény:Pénzes Péter: 45964

Már ráfújtam egy fél dobozzal de semmi!2napja áll benne!A szelepeket hogy tudom kivenni??Szétszedni??Hátha sikerül!

7120 Pénzes Péter 2008-02-09 12:10:20  Előzmény:Mezõ Renátó: 45961

WD 40

7119 jocking . 2008-02-09 10:52:56

Én meg ma kicserétem a permetezős felső vízcsövet. Kíváncsi vagyok az eredményre...

7118 Tóth Ákos 2008-02-09 09:39:43  Előzmény:Varga Tibor: 45960

THX!
ezt le si mentem még most txt-be!

7117 Mezõ Renátó 2008-02-09 08:35:27

Sziasztok!
Olyan gondom van hogy szétszedtem egy 1.3-as blokkot és be vannak ragadva a szelepek!Már kb6-7éve nem volt beindítva.
Valami öttlet???
Köszi

7116 Varga Tibor 2008-02-09 07:26:10  Előzmény:Tóth Ákos: 45959

Grisa okfejtése megtalálható a 2007.01.11. napi hozzászólásban.

A Wartburg javítási szerint:

Venti-kapcsoló: 95+-3 C: be; 89+-3 C: ki.
Termosztát: 82+-2 C-nál nyit.

7115 Tóth Ákos 2008-02-09 06:33:45

Végig dúrtam a topicocat, de nem találtam meg(pedig tudom hogy benne van!).
Hogy kell párosítani a termosztát ill. a hőkapcsolót(milyen hőfokút vegyek bele?)
HELP?

7114 Pénzes Péter 2008-02-08 20:57:22  Előzmény:Széplaki Lajos: 45956

CO mérésre elviszed és egyből kiderül, hogy mibaja.

7113 jocking . 2008-02-08 18:51:26  Előzmény:Széplaki Lajos: 45956

Nálam ugyanez volt, és a szonda halta meg magát... Bemérni nem nagyon lehet, mert ezeken a régebbi injektorokon nincs diagnosztikai csatlakozó. Úgyhogy ha új, akkor garanciába csere, ha meg amúgyis használt volt, akkor újat kell venni...

7112 Széplaki Lajos 2008-02-08 18:37:39

Sziasztok!

Beraktam az injektort kb 2hete a kocsimba és olyan bajom van vele hogy üzemmeleg motornál hulámzik az alapjárat egy picit,meg néha elindulok vele és nincs erő szinte majdnem le kell padlózni hogy gyorsuljon (de csak városban vettem észre).Lehet ez a szonda hibája?Ha lehuzom a szondát egy kis idö mulva kisimul az alapjárat?Hogyan kell azt kimérni hogy jó e?És olyan 10L fogyaszt ez szerintem nem nagyon jo

7111 Pénzes Péter 2008-02-08 18:10:05  Előzmény:Biacsics Gábor: 45954

Apum meguszta egy hibakoddal De az is az kartelgazhomersekletre panaszkodott:]]

7110 Biacsics Gábor 2008-02-08 17:51:15  Előzmény:Rell Miklós: 45950

Kicsapódik a pára,és nagy hidegben képes +fagyni.. Legtöbb VW-ben van ilyen melegítő,de az újabbaknál már csak a skandináv országokba szántaknál kötik be.Pedig nagyon fontos dolog,talán 3 éve volt nagyon kemény tél,akkor több autót is javítottunk ilyen problémával.A +fagyott pára jégdugót képezett a kartergáz csőben,amikor elindították a moci nem tudott szellőzni,és kinyomta az olajat,volt h az olajhiány miatt motorgenerál lett.Mi+ sorban kötöttük be mindenkinek a kartergáz melegítőt....
[i](Módosította biacs 2008.02.08. 18:55-kor)[/i]

7109 jocking . 2008-02-08 17:48:43  Előzmény:Rell Miklós: 45952

Hát most megfogtál... Szerintem érzékeny lehet az injektor a gáz hőmérsékletére, vagy mittomén. De majd jön valaki aki megmondja a tutit...

7108 Rell Miklós 2008-02-08 17:41:02  Előzmény:jocking .: 45951

hát az előmelegítő jóhogy előmelegít, de mit és minek? Az én logikám szerint a kartergáz eleve melegebb mint a normál levegő amit beszív a motor, akkor minek ezt előmelegíteni?

7107 jocking . 2008-02-08 17:15:53  Előzmény:Rell Miklós: 45950

Előmelegíti a kartergázt...
Mellesleg ez egy kis gyűrű amire 2 vezeték megy,és ott van a szívócső kartergázbevezetésében. De ez csak innyektornál van...

7106 Rell Miklós 2008-02-08 17:02:58  Előzmény:Pénzes Péter: 45949

Kartergázelőmelegítő? Ilyen is van? Az meg mire jó?

7105 Pénzes Péter 2008-02-08 12:31:57  Előzmény:jocking .: 45948

Nem gond, de azért még a kartelgázelőmelegítőt kötsd ki

7104 jocking . 2008-02-08 09:12:18

Lenne egy gyors kérdésem:
Nem gond-e az injektornak, hogyha a kartergáztartályt kidobom, és a szelepfedélre meg az alsó karterszellőzőre olyan kis szűrőszerűséget rakok, a szívócsövön a kartergázbevezetést meg ledugózom?




[i](Módosította jocking 2008.02.08. 11:24-kor)[/i]

7103 Koncsik Géza 2008-02-07 13:18:25

Hali.
Valaki írta ,hogy terhelés nélkül pörök a motor terhelésnél dadog ill. nincs ereje. Nekem is ez volt 4500 körül elkezdett dadogni és nem volt ereje. A megoldás elosztófedél és rotor csere lett. Pőpec a gép.