Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör 2

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

7252 Fluck Dávid 2008-02-20 17:02:30  Előzmény:: 46095

Karbi alján bal oldalon nagy fejű (kb 10mm) csavar
Az az alapjárat beállító csavar

7251 (Törölt felhasználó) 2008-02-20 16:49:27

Még olyan kérdésem is lenne hogy az alapjáratot tudom én egyszerűen feljebb venni? Ha igen hogyan kell?

7250 (Törölt felhasználó) 2008-02-20 16:48:09  Előzmény:Varga Tibor: 46093

Jaja! Én szerintem is ez van. A pedálsor jónak tűnik. Az egész mozog egyben. Felülről fogja 2 M10-es csavar, nem?

7249 Varga Tibor 2008-02-20 15:27:43  Előzmény:: 46091

Akkor sztem akksit vedd ki, és nézd meg nincs-e berepedve a pedálsort rögzítő csavar körül a lemez, és nem-e amiatt mozog. Találkoztam már ilyennel, szintén ez a jelenség volt.

7248 Fluck Dávid 2008-02-20 10:08:44  Előzmény:: 46091

Javasolnám, hogy cserélj pedálsort. Előbb-utóbb a kuplungbowdened és a pedálod is rámehet. Nem drága, és könnyen beszerezhető a dolog, és mindenek előtt MEGÉRI

7247 (Törölt felhasználó) 2008-02-20 08:37:38

Üdv mindenkinek!
Rájöttem hogy mi a baja a fékemnek. Tökéletesen működik (leszámítva a féklámpát) csak annyi a baja hogy amikor ugye lassítok akkor sokszor a kuplung is be van nyomva. A kuplungot pedig ha benyomom teljesen egy kicsit elnyomja az egész szerkezetet amin a pedálok vannak, és ilyenkor szorul a fékpedál és fékel is kicsit. Úgymondom hogy amikor lejtőn állok elég a kuplungot benyomva tartva és megfogja a kocsit.
Tudtok erre valami megoldást????
Előre is köszi!
Viktor

7246 Fluck Dávid 2008-02-19 21:59:05

Mindenkinek köszönöm a segitő szavakat kuplungom ügyében.
De mindenek előtt millió köszi DODI-nak, aki önzetlenül, olcsón, és azonnal segíteni tudott. Hála neki a komplett kulplungom ki lett javítva és most olyan mint a vaj!!!

KÖSZI BJ!

7245 Hõberth Gábor 2008-02-19 21:47:15

Úgy tudom, hogy a trabanté és a wartburgé is egyforma áttételű, A 2T és a 4T között sincs különbség.

7244 jocking . 2008-02-19 20:01:57  Előzmény:Martikán László: 46087

Nem csal, egy ideig nekem is 2T óra volt benne, de csak szükségképpen.
Igazából csak az előlap különbözik...

7243 Martikán László 2008-02-19 19:42:15

Sziasztok!!!
Ha már a km órákról van szó, szerintetek a 4T órája és a 2T órája mennyire egyezik? Nem az előlapra gondolok, azt tudom, hogy más, hanem a szerkezetre.
Igazából azt kéne tudnom, hogy ha a 4T Trabimba átszerelek egy 2T órát fog-e csalni vagy sem (?áttétel?)?

7242 Sipos Tamás 2008-02-19 18:47:00  Előzmény:Támba Csaba: 46085

[justify]Igen, egyedit én is találtam, de olyan eredetit nem, amelyik napi számláló nélküli, és a logo is benne van.[/justify]

7241 Támba Csaba 2008-02-19 18:29:27  Előzmény:Sipos Tamás: 46084

Ez a pozitív életszemlélet
Mondjuk nem bosszantani akarlak, de számos Trabis lapról letölthetsz méretpontos számlapmintákat, eredetit is meg egyedieket is
[i](Módosította Tsaby 2008.02.19. 19:30-kor)[/i]

7240 Sipos Tamás 2008-02-19 18:24:53  Előzmény:Támba Csaba: 46083

[justify]Eltörtem a tengelyt.
De ahogy a zenebohóc is mondaná: Van máááááásik! Pontosabban szerzek majd másik órát, mert igazából csak a számlapot akarom beszkennelni, hogy egy eredeti logoval díszített, új számlapot fabrikáljak. A másik óráról meg majd nem kell leszedni a mutatót.[/justify]

7239 Támba Csaba 2008-02-19 18:11:31  Előzmény:Sipos Tamás: 46082

Szólj majd mire jutottál

7238 Sipos Tamás 2008-02-19 18:00:48  Előzmény:Támba Csaba: 46081

[justify]Köszönöm! Tehát ellentartani, majd fordítani és húzni. Remek.[/justify]

7237 Támba Csaba 2008-02-19 17:52:23  Előzmény:Sipos Tamás: 46080

Szia!

Vedd ki a szerkezetet a házból és a mutatótengely "nyakát" kell a felső részen a mutatóhoz közel egy hegyes orrú fogóval erősen de mégis óvatosan megfogni. Egy másikkal pedig a mutatót az agynál fogva elfordítani rajta enyhén lefelé húzva. Így oldódik a kúpos kötés
[i](Módosította Tsaby 2008.02.19. 18:52-kor)[/i]

7236 Sipos Tamás 2008-02-19 17:43:49

[justify]Nem bírok a 2T kilométerórám mutatójával. Valamelyik trabantos honlapon azt olvastam, hogy egy fogóval le lehet húzni, de nekem nem sikerült. Elvittem egy óráshoz is (ez komoly), aki azt mondta, hogy elvileg le kéne jönnie, és azt tanácsolta, hogy WD 40-el kezeljem és próbálgassam. Így sem megy.
Szedett itt már le valaki mutatót? Ha igen, milyen módszerrel?
[/justify]

7235 Pénzes Péter 2008-02-19 16:33:13  Előzmény:Madocsai Gergely: 46078

Ha az a vákumcső nincs a helyén, akkor ott falshot szív az a szerencsétlen motor. Jóhogy leáll

7234 Madocsai Gergely 2008-02-19 14:45:56  Előzmény:: 46075

Csoki!

Nekem is wolt ilyen leállós problémám. Nem a 15-ös csövel (amiről Jocking is írt) wolt a para hanem a 14-sel!!! Ez a 15-ös mellé megy be a "boxkesztyűbe", csak a karbi lejjebbi részét köti wele össze. Ez ha lejön/elporlad/akármi, akkor úgy leáll, mint a p*csa, és +sem mukkan, uh érdemes egy darab "tyúkbelet" magunkkal winni.

7233 jocking . 2008-02-19 08:30:20  Előzmény:: 46075

Az a "gomb", amit írt, az a nyomáskapcsoló, csak kicsit másképp megfogalmazva.

A 14-es cső a karbi tetején a bokszkesztyűre megy rá, onnét megy a légszűrőház alján levő pillangószelepszerűséghez. A szerepe annyi, hogy amég hideg a motor, a vákuum elhúz egy pillangószelepet, és így a levegőt nem közvetlenül szívja be, hanem a leömlőn levő fém burkolattól. Így amég hideg a motor, meleg levegőt szív be.
Azt mondjuk nem tudom, mitől állt le, mert attól, hogy ez a cső lecsúszik, elvileg nem állhat le...



[i](Módosította jocking 2008.02.19. 09:30-kor)[/i]

7232 jocking . 2008-02-19 08:25:59  Előzmény:Nagy Imre: 46073

Ugyanúgy gyártottak hozzá, mint a 2T-khez.

7231 (Törölt felhasználó) 2008-02-19 07:16:05

Köszönöm mindenkinek a gyors válaszokat!
Ki fogom cserélni a féklámpa kapcsolót. Viszont Flucky írta hogy a pedálnál van egy kis gomb. Ezek szerint nem csak a nyomáskapcsoló van a féklámpa műköstetésére?
Ja és rotor van egy pót a Trabiban is, és figyelem az elosztófejet is.
Viszont még olyan kérdésem lenne hogy akitől van a Trabi mondta hogy ez a cső neki lejött egyszer és leállt a gép. Kicsit már el van érve. Érdekelne hogy mi a funkciója ennek a csőnek. A képen asszem a 14es cső és a 4eshez csatlakozik.
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/view/080219/1196632278n_vtelen_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
Remélem sikerül felrakni a képet.

7230 Fluck Dávid 2008-02-19 06:40:21  Előzmény:Nagy Imre: 46073

Lehet, olyan 8-10e Ft.
Legalább is én annyiért vettem a Csömöri és a Miskolci utca sarkátol 15 M-re a Bosnyák tér felé.

7229 Nagy Imre 2008-02-19 05:13:10

Hattyúnakat kell cserélnem a 4T trabimban ezért tettem fel a kérdést, hogy gyártottak e! Azzal én is tisztába vagyok, hogy minden 4T trabiba van hattyúnyak! Én ara lennék kíváncsi, hogy külön lehet e kapni hozzá újat?

7228 Madocsai Gergely 2008-02-18 20:35:13  Előzmény:: 46068

Üdw az agybetegek közt!

[url=http://trabantklub.hu/twk/modules.php?name=topics&file=lista&topics=szereles]Itt[/url] sok hasznos anyagot találsz, érdemes első körben átolvasni!

(u.i.: majd elfelejtettem: elosztófedél, rotor mindig okés legyen!)

[i](Módosította madogery 2008.02.18. 21:38-kor)[/i]

7227 Fluck Dávid 2008-02-18 20:33:55  Előzmény:: 46068

Javaslok karbi komplett takarítást és beállítást.
Meszünteti a rángatózást és ha jól belövöd, a fogyasztás is jobb lesz!
Tömitéssort cseréld ha darabokra szeded! Párszáz forint, de megéri.

A fékedné az a kis "gomb" a pedálnál, az Q-ka. Cseréld ki!

Olvasd át a cikkeket. Nekem is sokat segített már
Üdv!
Flucky

7226 Kacsándi Szabolcs 2008-02-18 20:25:24  Előzmény:: 46068

Üdv!A féklámpa hibát a fékgomba okozza,cserélni érdemesebb.Valószínű már nagyon sok a lerakódás benne.A rángatást talán a szívató környékén kell keresni,de ehhez én se nagyon értek,elég bonyolult.De majd a többiek megmondják.Viszont itt az oldalon a cikkek közt találsz leírást a karbiról.Olvasd végig.

7225 jocking . 2008-02-18 20:24:36  Előzmény:: 46068

Ha a féklámpa nagyon mélyen kapcsol be, akkor a fékgomba elhalálozott, érdemes cserélni.
Ha meg alacsony a fordulat, azt is érdemes feljebb állítani.

7224 (Törölt felhasználó) 2008-02-18 19:48:54

Üdv Trabant tulajdonosok!
Nemrég lettem gazdája egy 4T Trabantnak. És lenne pár kérdésem:
- a féklámpa mindegyiken olyan hogy csak akkor kapcsol be ha elég erősen benyomom? Ugye az abból is lehet hogy nyomáskapcsolós de nekem akkor is nagyon bent villan. Lehet légteleníteni kellene, nem?
- ugye elvileg automata szivatós vagy félautomata. Beindítás után nagyon alacsony a fordulat, néha még a töltés lámpa is felvillan. Kicsi gázadásra meg leáll. Kis gázfröccsöket kell adnom hogy legyen fordulat, ha meg tartani próbálom a fordulatot leáll. És elég nehéz vele így hidegen elindulni. Ez szokásos vagy lehet hogy az alapjáraton kellene feljebb venni? Az amúgy is alacsony.
- ha szeretnék menni mondjuk 50 -nel folyamatosan akkor olyan mintha rángatne kicsit. Nem tudom tartani a fordulatot csak ha rángat kicsit.
Na egyenlőre ezek lennének a kérdéseim.
Köszi a válaszokat előre is!
Viktor

7223 Fluck Dávid 2008-02-18 17:50:38

Srácok! ELszált a kuplungom, de fullra!!
A kiemelő villa bowden felüli része teljesen letört, és fura hangokat ad ki magábol, amikor üresbe alapjáraton jár az autó!
SOS-be kéne rengeteg help, és alkatrészek!!!!! Ahogy tudom, meghálálom.
Anyagilag le vagyok nyalódva, de néhány HUF még akad rá! Szerda reggel mennie KELL az autónak, mert menni kell dolgozni, vagy az aggteleki túra részvételem megremeg!
Please segítsen aki tud!
Minden segitségnek örülnék.

[i](Módosította Flucky 2008.02.18. 19:15-kor)[/i]

7222 jocking . 2008-02-18 16:28:23  Előzmény:Széplaki Lajos: 46065

Be se indul?
Na, ezt majd kipróbálom...

7221 Széplaki Lajos 2008-02-18 15:16:42

Jocking!
Ha jól tudom injektoros a trabid?Mert akkor nézd meg a hőmérséklet szenzort mert ha le van huzva PL:be se indul az autó Lehet hogy kontaktos vagy megata magát.Amikor ép nem indul mérd meg az ellenálását hogy van e. Mert lehet hogy nem mükszik abban a tartományban éppen

7220 (Törölt felhasználó) 2008-02-18 12:26:46  Előzmény:Fluck Dávid: 46060

Igen bgt kicsit szabadjára engedi a gondolatait!

7219 jocking . 2008-02-18 12:16:55  Előzmény:Nagy Imre: 46062

Persze, mindegyik 4T-ben van egy.

7218 Nagy Imre 2008-02-18 12:14:57

Lenne egy olyan kérdésem, hogy 4T trabihoz gyártottak e hattyúnyakat?

7217   2008-02-18 07:48:38  Előzmény:Fluck Dávid: 46060

Ami a szívemenen, az az ujjamon. Bocsánat.

7216 Fluck Dávid 2008-02-18 06:23:07  Előzmény: : 46050

Nem zavar, csak ezektől a szövegektől kéne tartózkodni.
Asszem normálisan kérdeztem valamit, akkor normálisan is kéne válaszolni!

7215 Hõberth Gábor 2008-02-17 20:47:42

A tél beköszöntével nekem is sok érdekeset produkált a járgány. Leginkább azt, hogy ba...ott beindulni, ha meg már ment akkor se volt az igazi.
Na akkor jött a 4 új gyertya, új gyujtókábelek, új megszakító, új rotor, új elosztófedél, és végül a gyujtásállítás. Na azóta zsír. Indul is, megy is!
Mondjuk ez fiatmotoros trabi, de a lényeg ugyan az, a gyári 4T-ben legfeljebb a megszakítót megúszod!

7214 Madocsai Gergely 2008-02-17 19:57:40  Előzmény:jocking .: 46057

Amikor germózik vedd le az elosztót, és töröld + a belét vmi száraz ronggyal, (esetleg egy kis kontaktot, v WD40-et sprickolj a kefe rugójára, hamár kopott, és kipotyog a fedélből)
Próba cseri, hátha utána indul...

[i](Módosította madogery 2008.02.17. 20:58-kor)[/i]

7213 jocking . 2008-02-17 19:47:17  Előzmény:Madocsai Gergely: 46056

Én most /pillanat a trafóra vagy az elosztóra gyanakszom, csak az a fura, hogy meleg és tök hideg motornál nem volt ilyen, csak a 2 állapot között.

7212 Madocsai Gergely 2008-02-17 19:45:51  Előzmény:jocking .: 46055

Tom, h mindig ezt mondom, de elosztó, rotor, kefe okés?
Csakmer" a múltkor írtad, h a gőz gyakori vendég (wolt) az elosztófedeledben, oszt ha hideg és nem párolog el belőle a reggeli v egyéb pára, az para...
(Nekünk is hasonló dolgokat művelt a szekér az elosztó miatt)

7211 jocking . 2008-02-17 17:51:06  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 46054

Nemtudom, az a fura, hogy ilyenkor meg se mukkan, csak az önindító forog, nincs egy büdös szikra se. Legalábbis nekem úgy tűnik...

7210 Kacsándi Szabolcs 2008-02-17 17:47:35  Előzmény:jocking .: 46052

Vagy túlságosan sok benzint kap amit nem tud kidolgozni.

7209   2008-02-17 17:46:46

Nekem meg ma reggel úgy gondolta az olaj a 4T-ben, hogy megnézi mi van a motoron kívül.

7208 jocking . 2008-02-17 17:45:24

Megint van 1 kis gond a trabival.

Ha megyek vele, és még azelőtt leállítom, hogy elérné az üzemi hőfokot (narancssárga LED világít), akkor az istennek se akar beindulni, csak ha hagyom, hogy hűljön egy kicsit. Indítózok folyamatosan, nem történik semmi, hagyom egy picit állni, utána pöcc-röff. És ilyenkor kezd érződni egy kis benzinszag is, mintha egyáltalán nem lenne gyújtás.

7207 Grósz Bálint 2008-02-17 17:12:20  Előzmény: : 46050

BGT! Te aztán nem kíméled az embert Nézz be a trabi topicba is, nekem is van kérdésem várom a választ

7206   2008-02-17 16:52:08  Előzmény:Fluck Dávid: 46049

Ha nem zavar, hogy mindenki ezt csinálja, akkor igen.

7205 Fluck Dávid 2008-02-17 16:50:18

Még1 gyors kérdés!
A 2T és a 4T trabi géptető az csereszabatos?
Mármint 4T-re szeretnék 2T géptetőt tenni.

7204 Fluck Dávid 2008-02-17 16:29:09

Szerintetek a FIAT PUNTO 1.3 Sporting ülés belemegy a 4T-trabiba?
Szélességre OK, magasságra kicsit több, de kompenzálja, hogy lejjebb van az ülőfelület. Ezek után a sinek rögzítését valahogy meg lehet oldani nem???

7203   2008-02-17 13:09:23  Előzmény:: 46046

Te kértél véleményt.