Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör 2

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

9502 Bende Endre 2008-08-02 08:29:24

Ó én balga, szórakozottságomban behúzva felejtettem a kéziféket (2T). Kb 2km-t meg is tettem így. Azóta ha behúzom nyikorog meg nem is rögzíti a kocsit. Utána lehet feszíteni, vagy hazavágtam valamit?

9501 Madocsai Gergely 2008-08-02 07:05:18

A tegnapi termés:
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/view/080802/DSCF1121_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

aus DDR...

[i](Módosította madogery 2008.08.02. 09:07-kor)[/i]

9500 Tóth Balázs 2008-08-02 05:24:38  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 48335

Hy!

Mindent cseréltem!(kinyomócsapágy, szerkezet, kuplungtárcsa....)
Egyébként mások azt mondták, hogy egy kicsit hozzá kell érnie a csapágynak, de nem feszítésre...

9499 Marton Tamás 2008-08-02 00:23:26  Előzmény:Fodor Márk: 48340

Nekem a bal első engedi picit az olajat, de még nem vészesen kopog. Pedig általában a jobbos telók mennek tönkre hamarabb a sok kátyú meg úthiba véget ugyebár Amúgy nekem régen a hátsók kopogtak eszeveszettül, de a csere mindent megold. Még én cseréltem a hátsókat 3 és fél éve, és még tökéletesek, pedig jó kaki úton járok dolgozni 25km-re. Az elsőket kb másfél, 2 éve cserélték de már megint megérnek rá lassan. Amúgy nekem szuszognak az olajos hátsók is
Amúgy meg ha ültet az ember, érdmees keményítettni is, mert a nagy belengéstől leérhetnek az autó alsó elemei könnyen. (bölcső, kipuff, stb...) Nekem is ültetve van kb. 2-3cm-t de sokszor is iszom ennek a levét mert keményítve még nincs

9498 Marton Tamás 2008-08-02 00:16:19  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 48337

Köszi szépen a kimerítő választ!
Én is satun gondolkoztam, mert egyértelmű volt, hogy valahogy a tengelyt le kell húzni a csuklóról, máshogy meg hogy menne fel az új porvédőgumi rá?
de így már nyugodtabban fogok nekikezdeni!
A jól bezsírzás az alap, anélkül össze sem raknám! Jó lesz rá a sima litíumbázisú zsír, vagy vegyek hozzá grafitosat?

Köszönöm!

9497 Fodor Márk 2008-08-01 19:45:26  Előzmény:: 48339

mennyit vágtál a rugókból és a gátlókat keményítetted? vagy csak simán beraktad őket?

9496 Fodor Márk 2008-08-01 19:44:10  Előzmény:Sövényházi József: 48338

mekem is az első jobb kopog köszi

9495 (Törölt felhasználó) 2008-08-01 19:11:44  Előzmény:Sövényházi József: 48338

Nekem meg mind a négy kopogott... sírtam az árcédulán. De legalább szétkaptam az összes kereket, vágdostam méretre rugókat és most szépen fekszik a gép, ennyi vígasztal. Ja, és berugózáskor sziszeg a gázos gátló! Ez a legjobb!

9494 Sövényházi József 2008-08-01 17:39:08  Előzmény:Fodor Márk: 48336

lengéscsillapítót! nekem sajnos az első jobbom kopogott igy csere mind2

9493 Kacsándi Szabolcs 2008-08-01 16:44:19  Előzmény:Marton Tamás: 48331

Kell hozzá egy gyűrűfogó,amivel kiemeled kicsit a gyűrűt a horonyból és leütöd róla a csuklót.Vagy simán satuba fogod a tengelyt és erősebb kalapácsütéssel leütöd róla.Az is egy megoldás,amit leszedsz annak már mindegy.felfelé meg igazítsd rá a tengely fogazást a csuklóra és óvatosan fa vagy alukalapáccsal kopogtad rá a csuklót,amíg a belső gyűrű a horonyba nem ugrik.Előtte viszont jól tömd meg zsírral a csuklót és mozgasd át amíg teljesen át nem járja.Általában csak belenyomnak egy csipet zsírt és ennyi,de a belső részekre nem igazán jut be.

9492 Fodor Márk 2008-08-01 16:41:45

Hello egy olyan kérdésem lenne h 4t trabinál a torony felől kopogó hangot hallok ott mi lehet a hiba? Tornygumit kell cserélni vagy mit? köszi

9491 Kacsándi Szabolcs 2008-08-01 16:29:11  Előzmény:Tóth Balázs: 48334

Akkor vagy elpattant a szerkezet rugója vagy szétesett a kinyomócsapágy.Kuplungcserénél érdemes mindent egybe cserélni.

9490 Tóth Balázs 2008-08-01 11:31:06  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 48328

Akkor nekem nem emel ki.... és a csapágy "kinyomáskor" csörgő hangot ad...

9489 (Törölt felhasználó) 2008-08-01 10:17:01  Előzmény:Berend Miklós: 48332

Szeva Berend!
Köv. a dolog.
Fogsz 1 36-os villás kulcsot, kézifék beránt, ha esetleg a dobot már leszedted, nyomd vissza az agyra, hogy fogja a fék az agyat. letekered az anyáját, és a kalapács lapjával megkocogtatod, szépen jön lefele a kis ütésektöl, nem kell odavágni neki, finom kis kopogtatás, és már lent is van, nem kell a lehuzóval szenvedni, meglepöen gyorsan lejön ha kicsit megütögeted, de azért az anyát kicsit kapasd rá, nehogy véletlenül ráüss a menetre.

9488 Berend Miklós 2008-07-31 22:40:18

Keresek a Trabanthoz egy olyan agylehúzót amely a kerékcsavarokra rögzítve húzza le az agyat. Üdv.

9487 Marton Tamás 2008-07-31 22:02:09

Hali!

Valaki tudna segíteni 4T féltengely szétszerelése ügyében? Rendeltem autósbótba zsír új (úgy ahogy mondom, nem felújított) csuklórészt (így cseredarab se kell), nemsoká megjön, de addig a bontottat szét kéne szednem. Tehát a csuklórész leszedése, és az új felrakása érdekelne. Van benne valami buktató, vagy valami célszerszám kell hozzá?

9486 Kacsándi Szabolcs 2008-07-31 17:01:44  Előzmény: Spityu: 48327

Jól tudod,nem változtatják a térfogatát,max csökkentik.Létezett gyárilag nagyobb öntésű blokk ,de az is csak a szívónyílás méreteiben tért el leginkább.

9485 Kacsándi Szabolcs 2008-07-31 16:58:25  Előzmény:Madocsai Gergely: 48324

Arra,de azóta már nem tudom milyen anyagokkal dolgoznak.Viszont jól megcsinálják,nekem is van több náluk készült főtengelyem.

9484 Kacsándi Szabolcs 2008-07-31 16:53:56  Előzmény:Tóth Balázs: 48325

Nem,egy pici rés marad közte.Gondolj bele hányszor kellene cserélni a motor fordulatszáma miatt.Annyira meg nem lehet túlzsírozni mert szét szórná a kuplungba.

9483  Spityu 2008-07-31 12:33:42  Előzmény:Őry Gábor: 48326

Azért magasították, mert ha megnézed, levettek a hengerek talpából adott mm-t, a hüvely az maradt természtesen. Mindezt azért, hogy jobban ki tudják alakítnai a felömlők alsó szakaszát.

Ez a motor kb. 620ccm-es, 73.69mm a furat. Szerintem 800-as motornál sem növelik a forgattyús ház térfogatát, hiszen a Trabant karternyomása viszonylag alacsony más kétütemű motorokhoz képest, tehát inkább csökkenteni szokták a térfogatot, így növelve az elősűrítési nyomást. Ami jobb töltéscserét eredményez. Nagyon nagy elősűrítési nyomás bizonyára visszafogja a motort, de szerintem gyakorlatban ezzel nem kell számolni.
[i](Módosította Spityu 2008.07.31. 14:34-kor)[/i]

9482 Őry Gábor 2008-07-31 12:09:25  Előzmény:Madocsai Gergely: 48306

Nem lehet, hogy a blokkot megmagasították, hogy a forgattyúsház térfogatát növeljék? Mert ha a motor 800-as, akokr a régi fház kevés neki.

9481 Tóth Balázs 2008-07-31 06:15:07

Sziasztok!

1 kérdés:

A 4T a kuplungszerkezetnél a kinyomócsapágy folyamatosan a szerkezethez ér?

köszi

9480 Madocsai Gergely 2008-07-30 23:05:08  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 48313

Ha a Mihályfi-félére gondolsz(?), akkor örülök, ugyanis tavaly csináltak nekem egyet, annyit mondtam, h olyan legyen, mint a rallye Trabókban. A lényeg csupán annyi, h gyakorlatilag egy új tengely, 0km-es gyári hajtókarokkal, kosarakkal nomeg tűgörgőkkel. Sajna a csapágyak wmi ruszki cuccok(eredetit már nem tudott kotorni), de asszonta, h bíni fogják...
A vitt tengelyemből mindössze a lendkerék, és a szíjtárcsa tengelycsonkja maradt +. Ez az egész került szánalmas 15(!) pénzbe.

( No, majd ha nyerek a lottón jönnek a titán hajtókarok, széndugattyú+minden földi jó... )

9479 Kacsándi Szabolcs 2008-07-30 19:01:25  Előzmény:: 48322

Először nézz a kocsi alá nem véletlen a hattyúnyak kezd megrogyni.Ilyenkor a kormányrúd belever a gyújtáskapcsoló házába,ha valóban onnan jön a hang.De lehet a kormányrúd perselyének kikopása,vagy maga a kormámynű fogasléc sínjének kopása.A töltésnek két szála van.Az egyik egy pozitív vastagabb szál ami az önindító vastag akksisaru kábeljéhez csatlakozik.A másik egy vékony töltésszál ami rámegy a km óra visszajelző lámpájára.A km órán van a lámpa mellett még egy szál ami a biztosítéktábláról szintén pozitív töltést kap.Alapesetben a generátor töltésszála testel,a tábláról meg pozitívot kap ezért világít.Amikor elindítod a motort a generátor pozitív áramot gerjeszt és így kialszik a töltéslámpa.Ha nem így van akkor el van kötve vagy a fesszab hibás.Esetleg e generátor rossz,de az ritkább.Érdemes megnméretni vagy kérni egy másikat próbára.

9478 (Törölt felhasználó) 2008-07-30 18:23:19

No, lassan végére érek a nyűgjeimnek..
A múltkor említettem, hogy terhelésváltáskor csattogást hallok a motor felől. A bakok jónak tűnnek.

Jobban fülelve nem is a motor felől hallom a hangot, hanem a kormány mögötti műanyag rész alól. A kormányon érezni is vélem a vele "párhuzamos" rezgéseket, de ezt lehet h csak beképzelem..

A kormány nem lötyög, nincs nagy holtjátéka (sőt, semmi holtjátéka sincs talán)
Mi lehet ez a fémes hang? (Mintha két masszív vasrudat egymáshoz koccantanának)?

MÁsik meg - a kocsi 12V-ra lett alakítva, és "eredetileg" Moszkvics generátor volt benne. Az előző tulaj trabiéra cserélte, de azóta nem lehet leállítani a motort. a töltésjelző lámpa állandóan ég, tölt is, de a motort csak fullasztással tudom lelőni. Úgy látom a feszszab sem origi (FIAT).
Mi lehet rosszul bekötve?

Köszönöm!

9477  hks 2008-07-30 18:21:42  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 48320

igazad lehet a haver mutatott is ilyen cuccot szinte egyforma volt a 2 öndindító

9476 Kacsándi Szabolcs 2008-07-30 18:13:45  Előzmény: hks: 48319

Nem akarok hülyeséget mondani de mintha a vw bogáré hasonló lenne,de az is csak a réginél talán
[i](Módosította szabi 2008.07.30. 20:14-kor)[/i]

9475  hks 2008-07-30 18:11:07  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 48318

kösz beadtam autósboltba felvitték a nagykerbe hogy keresnek valami hasonlót és a szokásos semmi ha nem megyek oda hogy ilyen kell akkor senki nem tud semmit kissé bambák az emberkék.pontos tipus kellene hogy azt keressék.

9474 Kacsándi Szabolcs 2008-07-30 18:08:22  Előzmény: hks: 48312

Egy másik behúzótekerccsel.Egyébként meg nem tudom,talán valamelyik hasonló évjáratú más típuséval.

9473  hks 2008-07-30 18:07:30  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 48316

mi már gondolkoztunk valami crossmotor hajtókarba is az bírná igazán a nagy fordulatot.csak valami méretben egyezőt kellene keresni.

9472 Kacsándi Szabolcs 2008-07-30 18:04:54  Előzmény: hks: 48314

Nézegettem külföldi oldalon és ott normálnak tűnt a hajtókar,általában ezt használják.Ami nagyon egyedi motor azt úgyse mutatják meg sehol.Egyik havernak csináltak 800-as motorba hasonló tengelyt,mert az jobban bírta.

9471 Kacsándi Szabolcs 2008-07-30 18:02:05  Előzmény: Spityu: 48302

Hasonlót már én is csináltam csak nem ennyire öblösek a felömlők.Működött is csak aztán valahol megrepedt a henger,és falslevegőt szívott.Úgyhogy szétszedtem.

9470  hks 2008-07-30 18:00:33  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 48313

és milyen hajtókarokat használnak?

9469 Kacsándi Szabolcs 2008-07-30 17:56:04  Előzmény:Madocsai Gergely: 48306

Pesten csinálnak hozzá főtengelyt.Jobban összerakják mint a gyárit ,mert ezt a gyári tengely se bírja.Egyébként a németeknél lehet venni,de úgy hallottam hogy kb.80 ezer magyar pénz az ára.

9468  hks 2008-07-30 17:49:58

tud valaki abban segíteni hogy az 500-as trabi önindítón a behúzó tekercset mivel lehet helyettesíteni?

9467  hks 2008-07-30 17:48:49

érdekes ez a kis moci mert akár kivel beszéltem a nagyok közül mindenki azt mondta a 800-as dugó súlypontját lentebb kell vinni.de ez pont fordítva van.

9466 Torma Péter 2008-07-30 17:40:21  Előzmény:Venczli Miklós: 48293

Hi! Nekem is ez volt a trabival. Henegrfej tömítést kellett cserélni és síkolni is kellett. Átégett a hengerfej. (nézd meg, hogy a kiegyenlítő taratályban gázadásra jönnek-e fel nagy bubik. Ha igen, akkor neked is ez a gond)

9465 Kalmár Csaba 2008-07-30 15:00:44  Előzmény:Madocsai Gergely: 48307


[i](Módosította Csabeee 2008.07.30. 17:01-kor)[/i]

9464  Spityu 2008-07-30 13:28:19  Előzmény:Őry Gábor: 48305

Ez "csak" vezérlőtárcsás, 40mm szívónyílással, 38-as karbival, ahogy írja, de utánanéztem a hirdetésben olvasható névnek, és egy 68lóerősnek írt gépre bukkantam. Frank Zyprian.

A nagy teljesítményt valószínűleg úgy éri el, hogy nagyon nagyon le van könnyítve a lendkerék, így talán még 8000-t is forog.
[i](Módosította Spityu 2008.07.30. 15:29-kor)[/i]

9463 Madocsai Gergely 2008-07-30 13:22:07

Kis off, hátha wkit...

Ma kissé bewásároltam Anyám 4T-jéhez ezt-azt, a +szokott helyen. Poénból - meg ugye hátha alapon - mindig rákérdezek 1-2 gyári alkatrészre. Ma épp a 2T főfékhenger wolt terítéken. Kérdés után wárom a nagy röhögést, mire a boltos
- Holnapra itt lesz, hányat hozzak?
- mondom GYÁÁÁÁRIT, embör!
- Igen, azt!
- ... ... He??????????????????????????

A boltos szerint találtak whol kb 20db-ot(azaz már csak 19-et, mert 1 kell nekem), akinek kell PÜ-ben írom a bolt pontos címét(BP. III. ker.)
Ára 14.000.-/db igen, nem olcsó, de a magyar xar sem olcsóbb sokkal...

9462 Madocsai Gergely 2008-07-30 13:07:09  Előzmény:Őry Gábor: 48305

A henger alján a szoknya a henger acélperselyének az alja, u.is a hengertalp aluöntvényét kissé leesztergálták, h a 3. felömlőt rendesen odapasszíthassák. A blokk tetején sem semmi az a durung alulemez...

Na de milyen főtengely bírja ezt ki?!?!...

9461 Őry Gábor 2008-07-30 13:00:42  Előzmény: Spityu: 48302

Az a szivocsonk vajon mit takargat? Lehet, hogy egy membranos vezerles? Mi lehet a henger aljan az a szoknya? Hogyan csinalt 3. felömlöt? Biztos egyedi öntes.

9460 (Törölt felhasználó) 2008-07-30 12:12:31  Előzmény:Őry Gábor: 48295

Meglássuk...

KÖsz!

[i](Módosította mosolya 2008.07.30. 20:08-kor)[/i]

9459 Tóth Péter 2008-07-30 11:08:40

Helló!
Valaki tud skif utánfutóról normális méretű képet küldeni??
A googléba nem volt értelmes kép.
toth-peter86@freemail.hu

9458  Spityu 2008-07-29 22:45:50

Egy kis érdekesség: [url=http://cgi.ebay.de/TLRC-Rennsport-Motor-Trabant-Tuning-bis-80-PS-F-Z_W0QQitemZ120287863794QQihZ002QQcategoryZ33597QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem]akár 80PS (?)[/url]

9457 Kacsándi Szabolcs 2008-07-29 18:19:39  Előzmény:Venczli Miklós: 48300

Valószínűleg a szelepszár szimmeringek elfáradtak.Legalábbis nálam ez a baj.Az olajat megeszi a motor.Indításkor kék füstöt áraszt.Nekem régóta ilyen,viszont nem vehető észre rajta,mert nagyon jól megy.Persze ideig-óráig,de ezért még nem szeretném megbontani a motort,most 170 ezer van benne.

9456 Venczli Miklós 2008-07-29 18:02:49

Hi!

Eszi a trabi az olajat, 4T-ről van szó...
fél éve cseréltem olajat...most a nívó pálca aljától kb. 3-4 mm-re van az olajszint, tehát a min. alatt bőven... a trabi alatt nincs olajtócsa...cseppek sem... és érdekes módon a kipuffon se jön sok...bár ugye menet közben nem tudom...
a lényeg, h fogy...
hogyan lehet megállítani az olajevést? mit kell kicserélni?

9455 Fluck Dávid 2008-07-29 13:56:51

Tapasztalatam ma egy érdekességet, femélem valaki tudja mi okozza....
Nagyobb vízhőfok után (miután már visszahült üzemhőre a víz)
érdekes surlódó hangot aad ki magából.
Aztán megszünik. Mi lehet ez??

9454 Madocsai Gergely 2008-07-29 13:49:16  Előzmény: Spityu: 48292

Igen a rossz sielent(ek)-től igen instabil lesz a gép, és megy amerre lát...

9453 Madocsai Gergely 2008-07-29 13:43:34  Előzmény:Őry Gábor: 48295

Természetesen magam csinálom majd, sztem jó lesz! No para, csak idő legyen...nomeg GYÁRI!!! alkatrészek...

Ja, köszi, a Lada ffh kimaradt!