Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör 2

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

7502 Bende Endre 2008-03-06 09:45:58

Sziasztok!

Érzésem szerint későn villan fel a féklámpám. Azt gondolom, hogy a főfékhengeren lévő gomba cseréjével orvosolhatnám a problémát. Kérdésem az lenne tapasztaltabb trabiszerető társaimhoz, hogy a gomba cseréje után kell-e légteleníteni a rendszert, tehát hogy "uccába" megolhatom egyedül, vagy forduljak "szakorvoshoz"? Segítségeteket előre is köszönöm.

Andrew

7501 (Törölt felhasználó) 2008-03-05 21:16:09  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 46344

De akkor bőgnie kellene a motornak, nem? Vagy legalábbis az alapjárat nem stabil.

7500 Kacsándi Szabolcs 2008-03-05 21:01:51  Előzmény:: 46343

Úszóház szintjét is nézd meg ,lehet elállítódott.A cikkek között találsz sok leírást

7499 (Törölt felhasználó) 2008-03-05 20:34:43

Üdv! Kérdésem lenne: 4T-ről van szó. A karbi többször is ki lett pucolva, kompresszorral fújkálva. Azóta hidegindításnál probléma van. Nem jár egyenletesen a motor. Állítólag sokat kap. Gyújtás beállítva. Amikor beállították, rádugták a CO mérőt is. Az állító csavarját, ha teljesen becsavarták, elvileg le kell állnia a motornak. Na ekkor még csak magasabbra nőtt az érték (0,60-65). Sehogy se lehet levinni. Falsot nem szív sehol. Melegen szépen jár. Mitől lehet ez?

7498 (Törölt felhasználó) 2008-03-05 20:26:46  Előzmény:Dávid Márk: 46341

Szerintem nem nagyon tudja azt az ecu hogy mikor érte el a szonda az üzemit. Magának szabályozza azt a szonda szerintem.
Lenne egy olyan kérdésem hogy a bmw 13 collos soküllös 4x100-as alufelnije befér nyomtáv nélkül vajon?
[i](Módosította bordiii 2008.03.05. 21:27-kor)[/i]

7497 Dávid Márk 2008-03-05 20:20:06  Előzmény:jocking .: 46339

Az rendben, de amikor kötöttem be az injektort, 4db vezeték jött ki a golf kötegből gyújtás+, elektromos AC reléjét kapcsolóvezeték, fix+(akkuról kapja a + egy relén keresztül, amit a gyújtás+ kapcsol), és a szondafűtés+ amit én a fix+ kötöttem. Na és az a lényeg, hogy a szondafűtés+ jól van-e bekötve. Állandóan mehet a szondafűtés, ha megy a motor, vagy golfokon ezt gyárilag valami kikapcsolta, ha elérte a motor az üzemi hőmérsékletet?!
[i](Módosította Retroo601 2008.03.05. 21:24-kor)[/i]
[i](Módosította Retroo601 2008.03.06. 11:27-kor)[/i]

7496 (Törölt felhasználó) 2008-03-05 20:09:15  Előzmény:Dávid Márk: 46338

Fejlemények!

Kipucoltam ma erővel a fojtószelepházat vagy fél liter wd40-el! Csoda! Az alapjárat ingadozása szinte 100%-ig megszűnt. Hozzátartozik még az igazsághoz hogy a fojtóház elején lévő két vákumcsőből a bal oldali (nekem semmire nincs kötve csak lóg, elvileg ide kellene az a kör alakú valami amire az aktívszénszűrő is kapcsolódik) szelelt egy kicsit. Nagyon nem zavart be, mert aztán kipróbáltam hogy járó motornál lehúztam és nem törént semmi. Viszont a lambda szondám is szar. Mentem egy próbakört hogy felmelegedjen a motor szonda nélkül, és tejesen jó volt (középérték rulez) aztán visszadugtam a szondát és mentem kb 10Km-t. menet közben többször éreztem hogy megtorpan a gép és piros lámpánál sokszor erősen leesett az alapjárat majd felpörgött mint az álat. Tehát szar a szonda, le is húztam. Az alapjárat ütemes ingadozását tehát nem okozhatja a szonda, mert ha az szar mint most akkor össze vissza ugrál az alapjárat és menet közben is szar.
Nah most kicsit örülök! Warti, kíváncsian várom hogy neked mi lesz!

7495 jocking . 2008-03-05 20:05:27  Előzmény:Dávid Márk: 46337

Golfnak a kötegében van benne a szondafűtés, a csatiban is 3 vezeték van.

7494 Dávid Márk 2008-03-05 19:51:51  Előzmény:Széplaki Lajos: 46336

Akkor valami nagy gebasz van, nekem Trabim van de ha tiprom neki akkor se eszik többet 7-nél. Nem akarom nagyon erőltetni ezt a szonda dolgot, de azért majd nézd meg azt is.

7493 Dávid Márk 2008-03-05 19:46:58  Előzmény:jocking .: 46333

Szóval, normális esetben egy minimáls alapjárati ingadozás megengedet? Lenne még egy kérdésem. A szonda fűtés vezetékét a gyújtás pozitívra kötöttem, ergo amíg megy a motor állandóan, fűti a szondát. Jól van ez így? Golfokon gyárilag nem kapcsolta ki valami, ha elérte a motor az üzemi hőmérsékletet?

7492 Széplaki Lajos 2008-03-05 19:46:04

Hát a minimum fogyi 8,5 L az alá nem nagyon akar menni ez szerintem sok karbival7,5 körül mozgott

7491 jocking . 2008-03-05 19:35:06  Előzmény:Széplaki Lajos: 46332

Ha a légtömegmérő lenne rossz, akkor a fogyasztás is qrvára megugrana.

7490 Dávid Márk 2008-03-05 19:33:56  Előzmény:Széplaki Lajos: 46332

Ez a gáz az injektorral, ha gond van bármilyen aprósággal, akkor bukott az egész mutatvány. Viszont ha jó az egész rendszer, akkor szerintem ezerszer többet ér mint egy karbi. Majd számolj be a fejleményekről, hogy mi történt légtömegmérő cseréje után. Mi előtt kicseréled, azért nézd meg a légtömegmérőben azt a kis csappantyút. Lehet, hogy szorul valahol.

7489 jocking . 2008-03-05 19:33:44  Előzmény:Dávid Márk: 46331

Nem úgy értettem, hogy nem ingadozik olyankor az alapjárat, hanem hogy alig észrevehetően, legalábbis ha minden jó. Mert igaz, hogy dúsítja a keveréket, de azzal együtt még 100 más dolgot is megvariál, pont hogy ne legyen ingadozó.
Pölö variálhat a keverékkel egy időbel a gyújtáson vagy az injektorszelepek nyitvatartási idején is. És az alapjáratot ezek is befolyásolják.



[i](Módosította jocking 2008.03.05. 20:34-kor)[/i]

7488 Széplaki Lajos 2008-03-05 19:15:39

Nekem már minden alkatrész gyanus!
de ezen a légtömegmérön gondolkoztam és arra jutotam hogy lehet az a kis érzékelö rossz és azért bolondult meg a motor.
Kicserélem az egészet és meglátjuk?

7487 Dávid Márk 2008-03-05 18:54:18  Előzmény:jocking .: 46325

Most lehet hogy hülyeséget kérdezek, de ha alapjáraton változik a keverék összetétele, akkor elvileg meg kell változnia kis mértékben motor fordulatának is, nem ??? Ha netán mégis szonda miatt ingadozna az alapjárat, és le lenne húzva a csatlakozó, akkor ez úgyis kiderülne egyből, mivel mondtad hogy ilyen esetben az ECU beállítja középértékre.

7486 Czuczor István 2008-03-05 18:39:01  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 46328

Hüü!
Köszi! Akkor ezek szerint ez eredeti! A kidolgozásán én is láttam h. v.mi más igy merült fel a kérdés bennem! Köszi!
[i](Módosította kandurboy 2008.03.05. 19:39-kor)[/i]

7485 Kacsándi Szabolcs 2008-03-05 18:30:43  Előzmény: Ruspy: 46319

Ki lehet venni,a te kocsid sem lehet másabb annyival hogy ne férjen ki.De valóban előtte néhány dolgot le kell szedni.KIcsit kell igazgatni kivételkor de kijön.a motort csak alá kell támasztani,mást nem kell bántani rajta.

7484 Kacsándi Szabolcs 2008-03-05 18:27:35  Előzmény:Czuczor István: 46323

pl a kidolgozásából,esetleg még látható a régi gyári téglalap alakú matricafelirat.Viszont a legárulkodóbb a renak felirat ami bele van ütve.Meg néhány sorozatszám.

7483 jocking . 2008-03-05 18:11:42  Előzmény:Ladik Tamás: 46326

Jókor kérded, mikor már porig ültetted...

7482 Ladik Tamás 2008-03-05 17:46:45

Üdv!

Sokan mondják,hogy elölről nyugodtan kivághatok 2 kört a rugóból...
Ha esetleg 3-at vágnék ki,az mennyiben jelenthet gondot a lengéscsillapító szemszögéből?

7481 jocking . 2008-03-05 17:27:56  Előzmény:Dávid Márk: 46324

Ha lehúzod a szondát, akkor az ECU egy előre megadott középértékre állítja a keveréket, és úgy is marad, amíg nincs rajta szonda. De ez legtöbbször tényleg többletfogyasztással jár.
Ha az ECU állítja a keveréket, az meg elvileg nem érzékelhető úgy, hogy ingadozik az alapjárat, ott van vmi más gebasz is.

7480 Dávid Márk 2008-03-05 15:39:47  Előzmény:Széplaki Lajos: 46307

Még lehetséges még egy ok hogy miért ingadozik az alapjárat. A lambdaszonda úgy működik, hogy külső levegő CO2 tartalma, és a kipufogógáz CO2 tartalma közötti koncentráció különbség hatására potenciál feszültség alakul ki, ami alapjáraton 0,6-0,8V között ingadozik. Toló üzemmódban 1V (nem biztos, majd még utána járok) Ha növekszik a kipufogógáz CO2 tartalma alapjáraton, akkor azt a szonda jelzi a ECU-nak ami szegényíti a keveréket (kevesebb benzint ad a levegőhöz) , ha csökken a kipufogó CO2 tartalma, akkor a megengedet határokon belül a rendszer dúsítja a keveréket. Ez okozhat alapjárati ingadozást, mert a szabályozáshoz idő kell, főleg akkor a nincsenek meg az optimális körülmények (pl.hömérséklet, kipufogó, VAGY NINCS BEKÖTVE A SZONDA FÜTÉSE)a Lambdaszonda működéséhez. Elvileg, ha rossz a szonda vagy, ha lehúzzátok a csatlakozót, akkor az jelentős többletfogyasztással járhat, mert a ECU azt érzékeli hogy nincs CO2 a kipufogóban,aminek hatására dúsítja a keveréket.
[i](Módosította Retroo601 2008.03.05. 19:16-kor)[/i]

7479 Czuczor István 2008-03-05 15:35:48

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni h. van nekem 1 2T Trabi kuplungszerkezetem, Honnan tudom meg h. eredeti e??? Válaszokat elöre is köszönöm!

7478 Dávid Márk 2008-03-05 14:57:54  Előzmény: Ruspy: 46319

Habár még nem próbáltam, de szerintem külön a motort nem lehet kivenni, mert ahhoz hogy le tud húzni a motort a nyeléstengelyről, el kell oldalirányba húzni a blokkot, de mivel kevés a hely a doblemez és blokk között ezért ez a megoldás nem lehetséges, de azért nézz utána, nem akarok neked hülyeséget írni.
[i](Módosította Retroo601 2008.03.05. 15:58-kor)[/i]

7477 Katona Zoltán 2008-03-05 08:06:13  Előzmény: Ruspy: 46319

Mi EGYSZER vetük úgy ki, hogy a motor maradt (csápos emelő meg minden volt) de nagy szívás, szerintem egyszerűbb a motorral. Szerintem...

7476 Hõberth Gábor 2008-03-05 07:02:52

Ahoz, hogy a váltót kivedd, előbb azért ki kell venni például a hűtőt, féltengely és egyéb sallangokat is.
Úgy is jó, ha a motort veszed ki, csak akkor még több egyéb dolgot kell kikötni, leszerelni. Ja és ugye a motort emelgetni még nehezebb!

7475  Ruspy 2008-03-05 04:02:43

Én akárhogyan nézem, nekem nem férne ki a váltó, nem tudnám kivenni...

7474 Hõberth Gábor 2008-03-04 20:34:25

Hú de bevadultak egyesek ezekkel a folytószelepekkel meg légménnyiség mérőkkel meg mittoménmikkel!
Miért kell egy trabantot elba...ni ilyenekkel?
Egy jó öreg hagyományos karburátorral megy egy megszakítós gyujtással semmi bajotok se lenne!

7473 (Törölt felhasználó) 2008-03-04 20:29:06  Előzmény:: 46315

De holnap pontosan megnézem.

7472 (Törölt felhasználó) 2008-03-04 20:16:43  Előzmény:Madocsai Gergely: 46304

menetközben azt lehet érezni hogy egyeletlenül jár a kerék, megemeltem, a kereket is leszedtem, de maga a dob nem mozog,de ahogy +forgattam 1ponton nagyon kicsit beleér a perembe, de nem mozog jobbra balra.

7471 (Törölt felhasználó) 2008-03-04 20:13:53  Előzmény:Dávid Márk: 46314

Nekem ott nincs semmi. (a helye sincs, ha nincs ez a rajz nem is tudom hogy ott ilyennek lenni kéne) Ott be is vannak vezetve a fojtószelepházba vagy az csak egy toldás? Szóval nekem nem megy oda cső. A fojtószelepházból kijövő (lent) három vékony csőből a jobb oldali egyből belemegy a benzinnyomás szabályzóba, a középső a gyujtáselosztóhoz a bal oldali meg le van vakolva. a 3 ágú eloszó idomok pedig teljesen hiányoznak.
[i](Módosította bordiii 2008.03.04. 21:15-kor)[/i]

7470 Dávid Márk 2008-03-04 20:01:36  Előzmény:: 46312

Megnéztem. A fojtószelepház tetején lévő műanyagkanyar tetejére 2db vákumcsö ment gyárilag. Elvileg most neked csak egy csö megy oda (szemből nézve jobb oldali), a másik szabad. A szabad le van neked vakolva?

7469 Dávid Márk 2008-03-04 19:46:59  Előzmény:: 46312

Nagyon kösz!

7468 (Törölt felhasználó) 2008-03-04 19:37:38  Előzmény:Dávid Márk: 46308

http://www.vwgolfklub.hu/letoltes.htm

Itt van sok minden, rögtön a legelső a szerelési útmutató, van benne digijet is (ábrákkal) a közepe felé.

7467 Dávid Márk 2008-03-04 19:36:25  Előzmény: Ruspy: 46309

Szerintem, csak vedd ki külön a váltót, a motor maradhat. Ha majd rakod fel a kuplungszerkezetet, figyelj arra, hogy a kuplungtárcsa pontosan középen legyen, mert ellenkező esetben nagyon nehezen fogod vissza rakni a váltót.
[i](Módosította Retroo601 2008.03.04. 20:45-kor)[/i]
[i](Módosította Retroo601 2008.03.04. 20:48-kor)[/i]

7466 Dávid Márk 2008-03-04 19:30:01  Előzmény:: 46303

Be van kötve a rendszernyomást szabályzó membrán a vákumrendszbe ???

7465  Ruspy 2008-03-04 19:25:01

Az imént hülyeséget írtam... kuplungcseréhez ki kell e a venni a váltót is, vagy ki tudom venni a motort váltó nélkül is?

7464 Dávid Márk 2008-03-04 19:19:13  Előzmény:: 46303

Ha tudnál egy képet küldeni a gyári vákumcsörendszerről akkor az meg köszönném.

7463 Széplaki Lajos 2008-03-04 19:14:08

esetleg még arra gondolok hogy a huzatszenzorba az a termisztor vagy mi meghalt és azért van megörülve az injektor

7462 Dávid Márk 2008-03-04 19:06:00  Előzmény:: 46300

Nem! Korong alaku kütyü, van az oldalán és az alján kivezetés.

7461 (Törölt felhasználó) 2008-03-04 18:58:57  Előzmény:Széplaki Lajos: 46302

Én mondtam hogy nekem sincs bekötve és ugye ugyan az a hibánk.

7460 Madocsai Gergely 2008-03-04 18:58:29  Előzmény:: 46282

Kicsit tudnád pontosítani, h a lötyög jobbra-balra mittakar?
I mean: ha +emeled akkor tudod kézzel kicsit ide-oda mozgatni a kereket, v már menetközben is érezni wmit?
U is nekem is lötyögött 1 picit a jobbhátsó, de nem a csapágy, hanem a csapágyház wolt kiverődwe...(ezt elvileg fel lehet pontozni, esetleg csapágyházat cseréni, de ezt csak überzsír lengőkar esetén wan értelme, a tuti a lengőkar csere lett wolna, de én idáig már nem jutottam L wele).
Ha csak a csapágy a rossz, akkor szerencséd wan...
[i](Módosította madogery 2008.03.04. 19:59-kor)[/i]

7459 (Törölt felhasználó) 2008-03-04 18:57:51

A Haynes Golf service manualban van egy ábra hogy hogy vannak a vákumcsövek bekötve. Na nekem nincsenek benne azok a y alakú közösítők ahol egybe mennek a csövek. három is van a manualban de nekem egy sincs. azt hiszem holnap erővel kipucolom a fojtószelepházat, megnézem melyik cső hova van kötve, csinálok egy ábrát és majd megmutatom nektek véleményezésre.

7458 Széplaki Lajos 2008-03-04 18:55:28

ledugoztam a kartelcsőnek a bemenetét de semmi javulás lehet hogy kell neki egy kis idő mire rendbe szedi magát a ECU.NEM TUDOM???

7457 Széplaki Lajos 2008-03-04 18:51:46

azt az aktivszén tartályt kihagytam mindenestül elvileg semmi köze hozá???

7456 (Törölt felhasználó) 2008-03-04 18:49:57  Előzmény:Széplaki Lajos: 46299

Az a rézbetétes valami ami rögtön a kertergáz bevezetésnél van és két szál vezeték megy rá az egy fűtőelem?

7455 Széplaki Lajos 2008-03-04 18:47:57

az a kis fütöelem be van az a kerek balhé nincsen ráadásul most nem is találom sehol sem hogy berakjam probábol,és a gyári kartelgáz rendszer van benne nem a golfé lehet hogy ez a baj

7454 Dávid Márk 2008-03-04 18:43:45  Előzmény:Széplaki Lajos: 46296

Ha ezeket az értékeket kaptad, akkor tuti hogy jó.
[i](Módosította Retroo601 2008.03.04. 19:47-kor)[/i]

7453 Dávid Márk 2008-03-04 18:42:25  Előzmény:Széplaki Lajos: 46295

És az a kütyü(nemtom nevét) be van építve a gumicsö és kartelcső közé?