Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör 2

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

7602 Hõberth Gábor 2008-03-11 21:30:14

Brutális!
Mint egy két hengeres crossmotor! Mondjuk a fék se kismiska!
Meghalgatnám hogy szól egy ilyen motor!

7601 Tóth Máté 2008-03-11 21:18:33  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 46443

ezeknek ugyanaz az elve mint pl a robogómon nem? Azon is hasonló rezonátoros dob van

7600 Turoczi Csaba 2008-03-11 21:14:58  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 46443

Ezek nagyon szépek! De gondolom a leömlőt is valahogy meg kell variálni?!
Köszönöm szépen!!!

7599 Kacsándi Szabolcs 2008-03-11 20:36:22  Előzmény:Turoczi Csaba: 46406

Teszek fel képet a dupla kipufogóról.Ezen jól látszik hogy hol helyezkedik el a dob amiről küldtél képet.[imgw]http://paklo.uw.hu/uploaded/1205267192.jpg[/imgw][imgw]http://paklo.uw.hu/uploaded/1205267374.jpg[/imgw][imgw]http://paklo.uw.hu/uploaded/1205267530.jpg[/imgw]Létezik sok verzió.Van amelyik elől megy le van ami hátrafelé és szivardob van az alján.Kinek melyik szimpatikus.[imgw]http://paklo.uw.hu/uploaded/1205267755.jpg[/imgw]

7598  szityka 2008-03-11 18:03:19  Előzmény:Bende Endre: 46437

Nemtudom még nem próbáltam de szerintem ha meghajlítasz egy hosszúnyelű kanalat és egy dróttal rájátszód az 100% siker, és csak egy kanál fogja érezni a fájdalamat! (lehet hogy baromság)!
[i](Módosította MCSY 2008.03.11. 19:04-kor)[/i]

7597 Madocsai Gergely 2008-03-11 17:38:54  Előzmény:Sipos Tamás: 46435

Jaja, énis taliztam már ilyen "short-ferodol" betéttel, hátsó betét wolt; és a röwidebb rész a pofa "lenti" (tehát nem ott, ahol a munkahenger nyomja) részén wolt.
Hogy mi célt szolgál, passz...

7596 Madocsai Gergely 2008-03-11 17:31:33  Előzmény:Bende Endre: 46437

Csatlakoznék az előttem szólókhoz. A leglustább +oldás a spirálos, flexibilis, csipeszes wégű "célszerszám", ezzel bármilyen résből, lyukból bármilyen apró kis pöcköt ki le7 operálni...

u.i.:én anno +wártam, míg a tank szépen +telik(na nem benyáwal, az +fizet7etlen) kupakkal. Akkor szépen kiwettem (max.5perc) és kimostam:
olajos kupakok, olajos "gyűrűk", falewél, madártoll(!?!?), és egy marék föld...
Az előző tulaj gyakran tisztíthatta...
Ja: és hamár tanknál babrálsz, célszerű a szűrőt is kipucolni, csak ówatosan, le ne törjön a kis műanyag szűrő-pöcök.

7595 Mátyus Ádám 2008-03-11 16:02:30  Előzmény:Bende Endre: 46437

Én két benzinmérő pálcával halásztam ki hasonló tárgyat a tankból. Játékos dolog az biztos!

7594 Dávid Márk 2008-03-11 10:38:53  Előzmény:Bende Endre: 46437

Szerinte próbáld meg 1-es dróttal. Csinálsz a végére egy hurkot, és egy másik dróttal pedig rájátszod a kupakot, és ha sikerült, kihúzod a tankból.

7593 Bende Endre 2008-03-11 10:30:46


Néhány napja észrevettem, hogy mikor leállítom a motort, valami "kotyog" a tankban. Ugyanaz az ismerős hang volt, mikor anno az ékszerteknősöm idegből odavágta magát a terrárium falának... Elkezdtem gondolkodni, hogy a fenébe kerülhetett éxerteknős a tankomba, mikor kiötlöttem, hogy a hetekkel ezelőtt "elveszett" olajosflakon kupakja lehet a zajkeltő... Úgy is lett, bevilágítottam a tankba és ott figyelt az alján.... Tippeket szeretnék kérni tőletek a kupak (fájdalommentes) eltávolítására...

u.i: elemlámpával világítottam be...

megjegyzés: Tudom, gyufával kellett volna és tuti nem maradt volna benne a kupak a tankban, épp ezért indokolt (lásd fentebb) a "fájdalommentes" szóhasználat

Köszönettel: Endre

7592 Őry Gábor 2008-03-11 07:23:59  Előzmény:Szabó Szilárd: 44638

Szia!
Csak most olvastam az írásodat, mert utánanéztem a 4-1-es karbinak, és kiadott találatként. Szerintem ha a keverőcsővel matatsz, akkor célhoz érsz. A témáról:http://www.ford-klub.dsys.hu/joomla/index.php?option=com_content&task=view&id=26&Itemid=41

7591 Sipos Tamás 2008-03-10 21:40:36

[justify]Kérdés:
Apukám utánfutóján Trabant kerekek vannak, és most vinné vizsgára, de a fékek katasztrofálisak. Kérdezi tőlem, hogy a fékbetéteken a ferrodol végig van-e, vagy 1-2 centivel rövidebb a lehetségesnél. Az enyémet ezért nincs kedvem (most időm sincs) szétszedni és megnézni, ráadásul nem is emlékszem. Fogalmam sincs miért fontos ez neki, de megkérdezem. Előre is köszönöm.
[/justify]

7590 Tóth Máté 2008-03-10 21:18:27  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 46433

Feltéve ha tudok szerezni egy régi váltót. Vki nem tud?
Ja tudom menjek aprózni...

7589 Kacsándi Szabolcs 2008-03-10 21:13:06  Előzmény:Tóth Máté: 46432

Ha találsz hosszú áttételt,akkor kicserélheted.Csak lehet hogy a hosszú difi +hosszú 4. már nagyon sok lesz.Nagyban függ a motorodtól.

7588 Tóth Máté 2008-03-10 20:48:33  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 46431

De az is megoldható h a fogaskereket kicserélem a váltóban nem? 90es évjáratúról lenne szó és ebbe kéne a hosszú áttétel
[i](Módosította Squeky 2008.03.10. 21:49-kor)[/i]

7587 Kacsándi Szabolcs 2008-03-10 20:30:05  Előzmény:Söjtör Gábor: 46428

A 74 utáni váltók már azonos áttétellel készültek,csupán a difi kihajtása a régebbi.Ha azt szeretnéd beépíteni akkor csak a kihajtást kell cserélni a difiben.De azt meg lehet venni újat ha minden igaz,és akkor nem kell használtat betenni.Így már vadi új lehet a váltód.Ha viszont a szimmering csavarozott volt rajta akkor az a régebbi típus és annak más az áttétele.

7586 Dávid Márk 2008-03-10 20:28:48

Szerintem az gond a gyertyákkal(lehet akármilyen csúcsmodell), hogy egyik se bírja a nagy hőingadozást és tönkre mennek. Erre példa öregapám robogómotoros rokkant kocsija, Állandóan gond van vele, mert az öreg pöfög vele kb. 150m utána, leállítja hidegen, utána meg megy vele egy, kicsit aztán megint leállítja, és amikor már teleszívja magát akkor, persze akkor oda pörköl neki, ami elég látványos, mert kisebb emelkedőn kiáll kerékre. Rendszerint ilyenkor mindig porcelántöréses lesz a gyertya, és engem csesztet hogy milyen sz..r gyertyát veszek neki. Szóval a lényeg szerint mindegyik gyertya jó,(belevaló hő értékű legyen, ellenkező esetben nem indul meg az öntisztulás, elég főleg 2Tnél), ha normális körülmények közt (üzem meleg) van használva a motor, akkor szerintem nem lehet probléma.
[i](Módosította Retroo601 2008.03.11. 09:23-kor)[/i]

7585 Kacsándi Szabolcs 2008-03-10 20:26:01  Előzmény:: 46426

Az isolatorban ne nagyon reménykedj,a mostani fajtája már nem ér semmit.A hosszúmenetes gyertya csak akkor jó ha a persely is meg van csinálva hozzá és nem lóg tovább mint az égéstér széle.Ha belóg a gyertya ,nem csak az égés hatásfokát rontod az örvénylések miatt,de még a dugattyú is rámehet.A robbanáspontja túl közel van a dugó tetejéhez és az elég nagy megterhelés arra a pontra.A másik meg hogy ha úgy használod hogy belóg akkor előbb -utóbb lerakódás keletkezik a belógó meneten és ha hajtod ki a hengerfejből kihúzza a menetet.Szóval csak óvatosan.

7584 Söjtör Gábor 2008-03-10 20:14:07  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 46421

Sziasztok!

A váltó témához:
Én múltkorában vettem egy régi váltót hírdetésre mozdulva, de régi kihajtásos váltó, ami a 85-ös Trabimra nem tökéletes. Azért vettem mert még nem volt autón, és én új váltót akarok rakni a felújított motor mellé.

A hét végén rakatnám fel a szükséges alkatrészeket cserélve. Jól értem, hogy akkor megváltozik nekem az áttétel, vagy a végsebesség?

Köszi!

7583 jocking . 2008-03-10 19:19:56

Az én tapasztalatom, hogy az Isolator egy naaagy kalap xar. A trabim 4-et 5-öt is elfogyasztott belőle 1 hónap alatt. Aztán a Tacskóban találtam vmi kék dobozos gyertyát, most az van benne már fél éve, és semmi gond.

7582 (Törölt felhasználó) 2008-03-10 18:18:09  Előzmény:Madocsai Gergely: 46423

ez teljes mértékben igy van, nekem is mindig gyönyörü vörösek voltak a briskek,
de viszont abban nem értek 1et hogy szarul vág, nekem ezzel nem volt problémám sosem.

Majd most tesztelem az isolatort!Reménykedek!:-)

Viszont a hosszu menetes bosch megvadítja:-)

mindenki azt mondja hogy beleér a dugattyu, hülyeség.
[i](Módosította t6o0m1i 2008.03.10. 19:19-kor)[/i]

7581 Kacsándi Szabolcs 2008-03-10 17:23:58  Előzmény:: 46422

Én minden kocsimba kizárólag NGK-t használok már évek óta.Semmilyen probléma nincs vele.Régebben a versenymotorjaim is csak ezzel a gyertyával működtek megfelelően.Ezért ez nálam bevált.

7580 Dávid Márk 2008-03-10 16:40:15  Előzmény:Madocsai Gergely: 46423

Én már próbáltam az NGK-át egy 250-es ETZ-ben. Nem bírta még 1 hétig se, bár igaz az ETZ-nél egy kicsit másabb igénybevételnek volt kitéve, mint a Trabantnál. Ami nálam bejött az a Bosch, de lehet, hogy azért mert még a német gyártósoron csinálták és nem a Kínain.
.

7579 Madocsai Gergely 2008-03-10 16:27:10  Előzmény:: 46422

Én Brisk-et használtam, szerintem:

előny: sosem köpte be, pedig sok érdekes karbi beállítást próbáltam már...
hátrány: gagyin vágott-, és rövid a menete, 5 kiszedés után garantáltan nem marad menet a hfejben, u.h. csak perselyezett hfejhez ajánlom.
Ezt leszámítwa kiváló!

Isolator-tól mindenki óvva intett, de kellett a gyalult mocihoz (260-as), tényleg picit jobban ment melegen, de 1 hónap alatt(!!!) tönkrement a gyertya, asszittem a moci sz*rt be, álladóan 1 hengerezett)
előny: -jó minőségű-, és hosszú a menete,
-ha nem sz*rik be
hátrány: az említett nem +bízható müxés...

(Az NGK-t szerettem wolna kipróbálni, demár azt sem Japóban nyomják, uh felejtős, passzoltam)

7578 (Törölt felhasználó) 2008-03-10 15:59:53

Jó napot!

Mostanában a 225-ös isolator szidalmazásával kapcsolatos szavak röpködtek a fülem körül, amit akaratlanul is meghallottam, pl. télen nehéz indítani vele, föleg hidegindításnál, 1hengerezik, stb. Személyem szerint nagyon jó gyertya.
Ha meg nem isolator akkor brisk az télen fasza. Ti hogy vélekedtek erröl?

7577 Kacsándi Szabolcs 2008-03-09 19:57:00  Előzmény:Tóth Máté: 46419

Elég nehéz találni.Vagy a veteránosok szerezték meg vagy a versenyzők.A maradékot meg ki tudja hova tették.Esetleg bontóban.

7576 Dávid Márk 2008-03-09 19:32:07  Előzmény:: 46399

Ennek nagyon sok oka lehet ezeknél a karbiknál. Biztos, hogy jól raktad össze. Ha nagyon ragaszkodsz ehhez a karbihoz, akkor próbáld meg azt, hogy teljesen kiiktatod, a szívatod, vagy csináld meg kézi szívatósra. Nálam bejött, de a CO-t akkor se lehetett jól belőni. De én még mindig azt mondom, hogy cseréld le!!!

7575 Tóth Máté 2008-03-09 18:51:01  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 46417

Ezen vagyok énis, de sajna ilyet a környéken nem találok...

7574 Kacsándi Szabolcs 2008-03-09 18:46:18  Előzmény:Hõberth Gábor: 46416

Általában versenytrabihoz a régi difit raktuk össze az új váltó áttételeivel,így az rövidebb lett.Ha nagyon hosszút akarsz akkor az új difit kell a régi áttételekkel összerakni.Vagy a köztes ha a régi váltó belsejét átrakod,csak a difi kihajtást kell kicserélni.

7573 Kacsándi Szabolcs 2008-03-09 18:41:16  Előzmény:Hõberth Gábor: 46416

A féltengelykihajtás a régi kétágú.Onnan tudod megnézni szétszedés nélkül hogy a féltengelyszimmering 6-os csavarral van rögzítve.4db/oldal.Onnan már csak szerelni kell.A két váltót régi és újfajta lehet házasítani,csak szét kell szedni az áttételeket és átrakni.

7572 Hõberth Gábor 2008-03-09 18:30:28

Ennyi?
Van nekem egy régi váltóm, de ugye annak a féltengelyei is mások. A kettőt össze lehet házasítani?
Ja és azt honnan tudom, hogy mikori a váltó?
Szétszedem, aztán megszámolom a fogakat?

7571 Kacsándi Szabolcs 2008-03-09 18:26:40  Előzmény:Hõberth Gábor: 46412

A hosszú negyedik gyári készítmény.A 74 előtti trabikba szerelték.Egy másabb difiáttétellel.

7570 Kacsándi Szabolcs 2008-03-09 18:21:24  Előzmény: hks: 46405

Akkor ismered,mi ilyennel mentünk pár évig és nagyon jól ment tőle a motor.

7569 Kacsándi Szabolcs 2008-03-09 18:20:21  Előzmény:Turoczi Csaba: 46406

ok köszi

7568 Hõberth Gábor 2008-03-09 18:04:28

Honnan lehet ilyen hosszú negyediket szerezni? Ki csinálja? Mennyire bírja a "gyűrődést"? Egy kis emelkedőn nem fog nagyon nyögni?
Simsonon már csináltam ilyen hosszú váltót, a végsebesség jobb lett, de a legkisseb emelkedőnél, vagy szembeszélnél már elszáll az ereje, és vissza kell váltani. A gyári harmadik oda viszont még kevés...

7567 (Törölt felhasználó) 2008-03-09 17:57:26

Sziasztok nagy baj van kérlek benneteket,ha tudtok segitsetek.
Van egy 600-as suzuki motoros trabim sajnos a főtengely kuka javithatatlan.
Ha tudtok motort vagy főtengelyt kérlek segitsetek köszike Mesike.
06302437613 06706162865 ha megcsörgetsz azonnal hivlak

7566  hks 2008-03-09 17:43:17  Előzmény:Hõberth Gábor: 46407

kb annyit mint a simával 80-85 nél. 90-100 annak az igazi utazója.

7565 (Törölt felhasználó) 2008-03-09 17:08:38  Előzmény:Fluck Dávid: 46408

hegessz rá anyát

7564 Fluck Dávid 2008-03-09 17:05:34

Van valakine ötlete, hogy a full belerohadt csavarokat a főfékhengerbe mi módon lehetne kirobbantani?
Csavar lenyalva, mint állat....

7563 Hõberth Gábor 2008-03-09 17:00:52

Na végre ideillő téma van!
Rezonátor, 3 felömlő, kétkarbi, üveghang...
Igazi trabant tuning témák. Ezektől a légmennyiségmérőktől meg szondáktól meg kompjuterektől már kezdett elzsibbadni az agyam.
Egyébként ez a hosszú negyedikes váltó engem is érdekelne!
Az mit jelent? 100-nál mennyit forog a motor vele?

7562 Turoczi Csaba 2008-03-09 16:59:20  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 46401

Küldök majd képet róla! Azt hiszem tudom a címed! Ide nem tudok képet tenni.

7561  hks 2008-03-09 16:41:41  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 46402

a hegyiversenyzősre gondolsz aminek a tetején fordul lefelé a cső. a havernak olyan van ismerem.nekem a klasszikus fekvő van meg az rs ről mintázott van még.

7560  hks 2008-03-09 16:37:20  Előzmény:Györkõ Gábor: 46403

ha találsz nekem is kellene.a régi rajzok már mind elvesztek de akinek rajza van az se adja oda a rajzot.

7559 Györkõ Gábor 2008-03-09 16:28:22

Halihó!


Keresek rajzot adataokat Trabi-Waresz közdarabhoz!

Ha valakinek van ilyene ossza mneg velem vagy lineklje be ha a neten van valahol!

Előre is köszi!

7558 Kacsándi Szabolcs 2008-03-09 16:28:18  Előzmény: hks: 46398

Érdemes kipróbálni az álló rezót,azzal is nagyon jó.Egy kicsit könyebb elkészíteni mint a dupla rendszert.

7557 Kacsándi Szabolcs 2008-03-09 16:26:02  Előzmény:Turoczi Csaba: 46397

Dobhatnál fel képet róla.Én csináltam ilyen nagy dobot régebben egy 4 felömlős motorhoz,és igen jól ment vele.Viszont az csak egy rendszer volt.Kétkarbis motorhoz csináltam még szivardobot,de azt sosem próbáltam ki.Egy régi hegyiversenyző megmaradt kipufjáról lett méretezve.

7556 Kacsándi Szabolcs 2008-03-09 16:21:37

Én is szólnék pár szót a tuning témához,bár erről lehetne regényt is írni.A jó motor alapja mindenféle beavatkozás nélkül,egy olyan gyári motor ami a szériák között is kimagaslóan jól megy.Nagyon ritka az ilyen,párral találkoztam a kísérleteim során.Na abból lehet jó motort reszelni.Sokat számít a kipufogó rendszer,de főleg az első dob variálása nagyon befolyásolja a motort.Lényeg hogy rendesen legyen összerakva.Sokat számít a dugattyú mérete és kidolgozása,súlya.Könnyű tuning esetén érdemes a kipufogót,a karbit,légszűrőt variálni.A belsejében érdemes legömbölyíteni az éleket,sorjákat,esetleg csiszolkással finomítani a felömlőket.Talán még érdemes kicsit a hengerfejet leszűkíteni a jobb hatásfok miatt,ehhez egy kis gyújtáskiigazítás is kell.Aztán még ha kell a lendkerékből lehet igazítani.Ezek apróságok ,de sokat számítanak.Ha komolyabbat akarsz,akkor már változtatni kell a hengert és blokkot is stb...

7555 (Törölt felhasználó) 2008-03-09 16:17:49

Üdv! Segítséget kérnék! Továbbra is karbi problémákkal küszködök. Hidegen sokat kap, de nem tudok rájönni, hogy miért. Olyan mintha két henger menne. Fullra ki volt pucolva, nem szív falsot. Melegen szépen jár. A CO-ját se lehet belőni.

7554  hks 2008-03-09 16:11:36  Előzmény:Turoczi Csaba: 46397

én is akarok csinálni jobban zörögne vele a kicsike.

7553 Turoczi Csaba 2008-03-09 16:08:19  Előzmény:Gyapjas Gergely: 46378

Sziasztok!
Ez a "hengerenkénti rezó" engem is érdekelne! Egy platónyi alkatrész mellé kaptam két ilyet is. Azt mondta a srác hogy csak akkor adja oda ha meg is csinálom. Szerintetek?
Köszi!