Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör 2

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

7702 Kacsándi Szabolcs 2008-03-13 21:06:53  Előzmény:Gyapjas Gergely: 46544

Támogatnám az ötletet,csak valaki adjon rá pénzt.A többit már én összeraknám.

7701 Gyapjas Gergely 2008-03-13 20:50:23  Előzmény:jocking .: 46542

Lehet 50 rendszer csak tegyél bele egy átmenő középdobot.

7700 Gyapjas Gergely 2008-03-13 20:49:02

Tschabi, Szabi!

[url=http://youtube.com/watch?v=-h5W6olrNHo]Ilyenekkel versenyezzünk egymás ellen![/url]

Egy rallyetúrás trabin haveromnak jetski karbi volt. Hegesztett csonkon rugalmas felfüggesztéssel.

7699 Kovács Imre 2008-03-13 20:48:22  Előzmény:Szegedi Árpád: 46540

Rendben!!

7698 jocking . 2008-03-13 20:38:13  Előzmény:Dávid Márk: 46541

Most megfogott ez a kipufftéma.
Én a nyáron szeretnék 1.3-as mocit teteni a trabiba, nem lenne semmennyire se húzva, sima egyszerű waresz moci lenne. Kipuffnak meg 4-2-1 leömlőt, vmi középdobot meg egy morgós végdobot gondoltam, 50-es csövekkel.
De akkor ezek szerint a 45-ös cső is bőven elég?

7697 Dávid Márk 2008-03-13 20:20:31  Előzmény:Hõberth Gábor: 46537

Ezzel én is egyet értek, de ha csak egy kop egyenes cső megy hátra ráadásul 50-es, és a végén egy nagypolski dob, amin gondolom nem 20-as vég lesz, akkor az eredmény garantál brutál hang. A gyapotos középdobban minimális fojtás van, de ettől függetlenül könnyen átáramlik rajta a kipufogógáz, max a hangból vesz le egy kicsit. Szerinte, jóval előnyösebb, ha valaki inkább így hangol, és nem végen módosít, mert ha túl nyitott a rendszer (1dob 50-es cső), főleg egy széria autónál, akkor, szelepegybenyitáskor nagy lesz az öblítés a hengerekben (főleg kisebb fordulatszám tartományban), ami többletfogyasztással, és teljesítmény csökkenéssel járhat. Az 1.3-as golfokra gyárilag 45-ős, rendszert raktak középdobbal, hogy rugalmas legyen minden fordulatszám tartományban. Szerintem ezt a példát kéne követni a Trabinál is .

7696 Szegedi Árpád 2008-03-13 20:17:26  Előzmény:Kovács Imre: 46535

Jim!Figyelj jól,hogy megnő-e a padlólemez,amikor kombi alá kerül!

7695  hks 2008-03-13 19:15:17  Előzmény:Hõberth Gábor: 46538

nekem gyári színkód alapján festették a vasat utána előjött pár dolog ugyanott kevertettem a színt a fényező is ugyanaz volt mégis kicsit elüt de ha netudod hol van nem veszed észre

7694 Hõberth Gábor 2008-03-13 19:13:02

Annyira nem lehet szar az a sárvédő, ha ennyire türelmesen keresgél a kolega, és fényezésről hallani sem akar.
Mondjuk ahogy azt már én is írtam, a szinkeverés elég ritkán szokott jól sikerülni. Ez az én autómon is meglátszik.

7693 Hõberth Gábor 2008-03-13 19:08:29

A kipufogó hangossága szerintem szubjektív dolog.
Nekem egy dob van rajta, gondoltam nem kell fölösleges folytás meg súly meg akadó az aljára. Szerintem szép hangja van, és egyáltalán nem brutális.
De mondom, a végén levő csővel sokat lehet hangolni rajta, és az már a teljesítményt nem befolyásolja.

Meg még annyit adaléknak, hogy gyárilag a 127-es fiaton meg a pandán is csak egy dob van. Aztán hangos? Nem. Mondjuk persze azokon a kipufogokon nem lehet átköpni, meg a cső is van vagy 35mm!


[i](Módosította hoberth 2008.03.13. 20:15-kor)[/i]

7692  hks 2008-03-13 19:05:58  Előzmény:Tóth Péter: 46529

keresgélhetsz pár évigaz 50 árnyalat között ami volt az évek során.és nem akarlak megbántani csak ez a helyzet

7691 Kovács Imre 2008-03-13 19:04:06  Előzmény:Hõberth Gábor: 46522

Engem érdekelt. Igazából nem tudom miért.Szerintem nem fogok vele görcsölni.Pedig padlólemezt cserélek az autón ami combi,a padlólemez meg limóé.

7690 Nagy Dávid 2008-03-13 18:11:14  Előzmény:Dávid Márk: 46531

Aha, hát én 50-es csőre gondoltam. Amúgy ettől féltem, hogy az 1dobos rendszer nagyon hangos lesz, de az az igazság, hogy nem nagyon szerettem volna feltenni egy középdobot plusz-ba, mert az meg sokat lefog.
Ezen még gondolkodnom kell.
[i](Módosította bigdee888 2008.03.13. 19:11-kor)[/i]

7689 Dávid Márk 2008-03-13 17:40:15  Előzmény:jocking .: 46532

Ha nincs nagyon kiélezve a moci akkor igen.

7688 jocking . 2008-03-13 17:32:04  Előzmény:Dávid Márk: 46531

Szerinted egy 1.3-as waresz mocihoz elég a 45-ös cső?

7687 Dávid Márk 2008-03-13 17:14:03  Előzmény:Nagy Dávid: 46530

1 dobbal igen, és nagyon csőhangja lesz (tapasztalat). Szerintem egy kisebb gyapotos középdob azért illene a rendszerben, amivel kisebb is lesz a hangja, de viszont sokkal szebb. Ha 40-es lesz a rendszer, akkor középdobnak szerezz Samara középdobot, 45-őshöz pedig lehet kapni a Bárdinál 3200Ft-ért 45-ös univerzális középdobot (Én is ilyet veszek majd). Ha a közeljövőben jelentősen növeled a motor teljesítményét, akkor inkább 45-öst, esetleg 50-est rendszert építs.
[i](Módosította Retroo601 2008.03.13. 18:41-kor)[/i]

7686 Nagy Dávid 2008-03-13 16:03:37  Előzmény:Dávid Márk: 46474

Köszi! Meglesem.

Még annyi kérdésem lenne, hogy egy dobbal nagyon hangos lesz a rendszer? Nem szeretném, ha megállítanának folyamatosan a rendőrök.
[i](Módosította bigdee888 2008.03.13. 17:17-kor)[/i]

7685 Tóth Péter 2008-03-13 13:17:16  Előzmény: hks: 46469

Köszi!
Más szín nem jó,csak pisztácia zöld jó.
A festést el van felejtve.

7684 Dávid Márk 2008-03-13 13:06:22  Előzmény:Biacsics Gábor: 46525

Hengerfej tuti, a vízpumpába nem vagyok 100%-ig biztos legfeljebb a kicseréled VW. Esetleg még fűtőradiátornál, és a csapnál lehet gond. Lehetséges, hogy nem fogják bírni a nyomást. Ezekkel felmerül még egy probléma. A hűtő, bár nem láttam még de, a leírtak alapján zárt rendszerű lehet, Asszem a zárt rendszerű hűtőknél (pl. Lada) a betöltőnyílásnál van a legmagasabb pont, ezzel szemben a Trabantnál a kiegyenlítő tartálynál a fűtőradiátorral egy szintben. Ezzel a VW hűtővel az lesz a gondod, hogy hűtőben a vízszint alacsonyabban lesz, mint a 4T fűtőradiátorban, aminek következtében fellevegősödhet. A megoldás az lehet, ha megemeled a hűtőt, hogy egy szintben legyen a radiátorral (ez nem tom, hogy mennyire kivitelezhető). Az is megoldás lehet, ha radiátornál töltöd fel a rendszert, hogy nem legyen levegős, ezzel azért vigyázz, mert lehet, hogy a későbbiek során, újra levegős lehet a rendszer. Az is egy megoldás, ha kiiktatod a radiátort. Vedd fel a Dartival a kapcsolatot asszem ő már csinált ilyet.
[i](Módosította Retroo601 2008.03.13. 18:37-kor)[/i]

7683 Hõberth Gábor 2008-03-13 12:34:57

A számát fejből nem tudom, de ha jól emlékszem az egy kétsoros csapágy, ami önmagába se óccsó!

7682 Biacsics Gábor 2008-03-13 11:54:21

Az újabb futóművel szerelt 2T Trabi első kerékcsapágyának számát be tudná valaki írni??Csak készletbe találtam de úgy horror az ára.Előre is köszi!

7681 Biacsics Gábor 2008-03-13 11:48:02  Előzmény:Dávid Márk: 46524

De nekem a hűtőm is VW olyan amibe bele van építve a kiegyenlítőtartály.A Sapka ami rajt van direkt hozzá való,ugyh a hűtővel nálam nem lehet gond.Én a hengerfejtömítést +a tömszelencét féltem a nagyobb nyomástól,nemtudom azok elviselik-e a 120kpa-t??

7680 Dávid Márk 2008-03-13 09:13:20  Előzmény:Tóth Balázs: 46520

Később én is rájöttem, hogy nem megfelelő nyomásértékű a szelep a Trabant hűtőrendszeréhez, amit sajna hűtőm bánt meg. De mindig jobb ideiglenes megoldás kivenni a szelepet, mint hűtőt cserélni.

7679 Hõberth Gábor 2008-03-13 09:03:59

Valaki kérdezett kipufogó ügyben.
Szerintem 45mm körüli cső elég az 1.1 trabira. Viszont arra figyelni kell, hogy mindenhol meglegyen az átmérő, mert ha például a kipufogó csonknmál esetleg csak 35-40 körül van, akkor utána már hiába teszel végig vastagabbat.
A legvégén a "szívószál cső" már nem sokat befolyásol a teljesítményen, viszont a hangján annál inkább.
Ha valami brutál véget teszel rá, és a dobot is akkorára "lyukasztod", akkor nagyon hangos lesz.

7678 Hõberth Gábor 2008-03-13 08:54:59

Ez a hosszuság eltérés a kombi meg a sima között látom mindenkit lázba hozott.
Olyan fontos ez az 5mm?
Biztos amikor a kombit mérték a gyárban, akkor rosszul volt lecsukva a csomagtartó, és kicsit kilógott a kilincs!

7677 Hõberth Gábor 2008-03-13 08:50:31

Elég kevés sanszod van arra, hogy árnyalatra ugyan olyan sárvédőt kapj a bontóból, mint az autód szine, ráadásul gondolom sérülés és karcmentes is legyen.

7676 Tóth Balázs 2008-03-13 08:40:56

...szerintem meg inkább oda kellene figyelni arra,hogy milyen nyomáshatárú szelepet tesztek bele...

7675 Dávid Márk 2008-03-13 08:36:23  Előzmény:Biacsics Gábor: 46513

Helló!
Én is kicseréltem a 4T tartályt VW tartályra. Először benne hagytam a szelepet, aminek a következtében üzemi hőfokon megkeményedtek a vízcsövek, és kb. 1 hét múlva ereszteni kezdet a hűtőm. Valószínű, hogy a szelep miatt, de nem 100%. Lehetséges hogy már régóta rossz volt a hűtő, csak nem figyeltem, és a tartály cseréjét követően vettem észre hogy ereszt. Mindenesetre nagy az összefüggés a két dolog közt. Én tuti hogy nem kockáztatnék a helyedben. A szelepet könnyen ki lehet pattintani a kupakból, és mindig olcsóbb megoldás, mint venni egy új hűtőt.

7674 Tóth Péter 2008-03-13 06:51:21  Előzmény:Hõberth Gábor: 46465

Természetesen pisztáciazöldet veszek cask, ivel ilyen színű az enyém is.
Festeni meg nem akarok, mert akkor elüt a fényezés. Így jártam a lökösökkel is,de az nem olyan feltünő.

7673  Zombie 2008-03-12 22:43:02  Előzmény: Zombie: 46516

végig olvasva az erről szolo elmélkedést
arra jutottam, hogy szerintem a hátfal, és a padlólemez illesztési pontjánál van ez az 5 mm
hiszen ebben teljesen különbözik a kombi és limu

7672  Zombie 2008-03-12 22:29:12  Előzmény:Kovács Imre: 46489

"Azzal tisztában vagyok hogy hátul csak abban nem hogy a hátfalban vagy a padlólemezben."

azt hiszem ebben a hozzászolásban megtaláltam a megoldást!!!!

hiszen nem a duroplasztok hosszát kell nézni, mivel az autó eleje és hátulja domboru kialakításu
vagyis a lökös közepe a legkülsőbb pont
szerintem


7671 Biacsics Gábor 2008-03-12 22:07:28  Előzmény:jocking .: 46514

Hmm,az kevesebb mint a fele.. Nemtudom a hengerfej tömítés,+ a vizpumpa kibírja-e ezt a többletnyomást.Bár képeken sok Wareszmocis Trabiban ez a hűtő van az eredeti sapkájával.Lehet valahogy kereszteznem kell a két szeletpet...

7670 jocking . 2008-03-12 21:56:48  Előzmény:Biacsics Gábor: 46513

Nekem 4T trabiba véletlenül 2T waresz szelepe volt bent, már ahogy a boltos fölvilágosított. Az 50 kPa-n nyitott.

7669 Biacsics Gábor 2008-03-12 21:51:20

Meg tudná mondni valaki h hány bár(vagy kpa)-n nyit a 2T Waresz kiegyenlítőtartály kupakjában a szelep??Nekem most egy vw kiegyenlítőtartályos hűtőm van a salyát szelepjével,ami 120-kpa-n nyit,de az az érzésem h korábban kéne.Nem tudom mennyire tolerálja hosszútávon a moci a nagyobb nyomást......

7668 Kovács Imre 2008-03-12 21:43:51  Előzmény:jocking .: 46510

Abban sincs benne.Csak az hogy hosszabb.

7667 Tóth Máté 2008-03-12 21:42:30  Előzmény:jocking .: 46510

A méretet tudjuk, csak azt nem h hol van ez a +5 mm

7666 jocking . 2008-03-12 21:40:10

Sztem a javítási segédkönyvbe kellene megnézni a méreteket, abba vannak oldalnézeti rajzok méretekkel, ott egyből kiderülne.

7665 Tóth Máté 2008-03-12 21:37:11  Előzmény:Kovács Imre: 46508

kell egy kombi meg egy limo meg egy mérőszalag és már ki is derül, jobb ötletem nincs. Viszont egy kérdésem nekem is lenne: szerintetek h nézne ki a trabim (világoskék) fehér tetővel? Festés előtt állok és ez most az elképzelés. Ja meg a felnik is hófehérek lennének

7664 Kovács Imre 2008-03-12 21:33:28  Előzmény:Tóth Máté: 46507

Ezeken a képeken lehet.De én igazából a valóságra lennék kiváncsi.

7663 Tóth Máté 2008-03-12 21:29:23  Előzmény:Kovács Imre: 46506

Na van még1 ötletem: [url]http://trabantklub.hu/twk/pic/003/601/seite4.jpg[/url] Nézzétek meg a képet, sztem a kombi hátsó lámpájának a dölése más, azaz a csúcsa kijjeb az alja beljebb van

7662 Kovács Imre 2008-03-12 21:22:06  Előzmény:Szegedi Árpád: 46501

Ebbe már én is belebuktam. Ezért kérdezem hátha valaki okosabb nálam.

7661 Tóth Máté 2008-03-12 21:21:38  Előzmény:Szegedi Árpád: 46503

Ezen gondolkodom énis Még csak megnézni sem tudom mert az enyémen gömbölyű lökös van és az hátrébb van.

7660 Kacsándi Szabolcs 2008-03-12 21:20:49  Előzmény:Lévai-Tót Lászl&oac: 46499

Szerintem sárvédőhosszokat kívül.Belül meg a futóműcsavaroktól a fenéklemez végéig.Vagy rugóközépponttól ha laprugós.

7659 Szegedi Árpád 2008-03-12 21:20:19  Előzmény:Tóth Máté: 46500

Nem a hátsólámpák csúcsai vannak leghátúl?

7658 Kovács Imre 2008-03-12 21:19:35  Előzmény:Lévai-Tót Lászl&oac: 46499

Ha lenne időd megköszönném.

[i]Árpitrabi[/i] Valóban hosszabbak a combi sárvédői a kerék mögött.De volt már olyan limó sárvédőm ami hosszabb volt a combiétól. Bontott természetesen.
[i](Módosította CRAZYJim 2008.03.12. 22:20-kor)[/i]

7657 Szegedi Árpád 2008-03-12 21:18:30  Előzmény:Kovács Imre: 46497

Aztszem ezt már nézegettem egy kombin,mellette volt a limóm,és emlékeim szerint nem lett meg se a kombi hosszabbsága,se a szélesebbsége..

7656 Tóth Máté 2008-03-12 21:18:03  Előzmény:Szegedi Árpád: 46498

nem hiszem, mivel nem lett volna jó a gyárnak ha két méretű elemet kell gyártani. A sárvédőtől mér lenne hosszabb, nem hiszem h befolyásolja-e a legszélső pontokat. Ilyenek a lökhárítók, szal olyan dologban kell gondolkodnunk ami ezekre hatással van.

7655 Lévai-Tót Lászl&oac 2008-03-12 21:14:05

Holnapra lemérjem mert van mind a kettő itthon.
Mettől meddig mérjek?

7654 Szegedi Árpád 2008-03-12 21:13:55  Előzmény:Kovács Imre: 46495

Hogy a padló egyforma azt azért gondolom,mert a limóba a pótkerékfészekbe állva van a pótkerék,míg a kombiba fekve,hogy ha az ülés le van hajtva egyszintbe legyen a raktér.Persze nem biztos,nincs kombim.De talán a hátsó sárvédők lehetnek hosszabbak.

7653 Kovács Imre 2008-03-12 21:12:19

Ciki vagy nem most én is amatőrnek érzem magam.