Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör 2

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

7752  hks 2008-03-16 07:58:19  Előzmény:Tóth Péter: 46592

a gyárit szoktam szétszedni az peremezett egyik részénél óvatosan felhajtod a peremet aztán már megy tovább fogóval az egyik hosszú és a két rövid oldalát felhajtod a másik részt csak meg kell lazítani és akkor széthúzni abelső lenezből simán csak kiégetem a csövet a külsőt szebben kell kimunkálni a pontosabb illesztés miatt ha megvan a méret bele a vastagabb csövet csak ugyanaddig érjen de mint a régi arra figyelj kint is bent is jól be kell heggeszteni + kintre szoktam tenni a dobra egy lemezt ami ráér a csőre kis tehermentesítés.

7751 Tóth Máté 2008-03-15 22:06:43  Előzmény:Tóth Péter: 46592

nem hiszem, mivel egy rezonátor nem csak egy kúppól áll, hanem kettőt hegesztenek össze, szal ha gyáriból csinálják akkor nagyon bele kell túrniuk
[i]Itt a működése[/i]
[imgw]http://www.mgvac.sulinet.hu/trabi/trabi/2t.gif[/imgw]
[i](Módosította Squeky 2008.03.15. 23:17-kor)[/i]

7750 Kacsándi Szabolcs 2008-03-15 19:51:06  Előzmény:Fluck Dávid: 46591

Én ugyanígy jártam.Másodszor is szétszedtem végignéztem és semmi.Nem találtam a hibát,mérgemben beb....tam az ócskavasak közé.Fogtam egy bontott 2T főfékhengert és azt szereltem a helyére.Azóta semmi gond vele,csak kicsit kellett a fékcsöveket hajtani.

7749 Mezõ Renátó 2008-03-15 18:45:32

Sziasztok!
Ma sem találtam meg a probléma forrását!
Töltöttem fel egy vidit!
Nézzétek meg.Elég jól látszik rajta hogy az index össze vissza világí,villog.
http://videa.hu/main.php?page=play&v=iM2KY7Tj8TmbROUL

7748 Tóth Péter 2008-03-15 18:36:29

Helló!
A Ninausz kipufogót tényleg gyári 2T Trabi első dobból csinálják??
Ráheggesztenek egy kúpot, megnövelik a cső-átmérőt és ezeken kívűl még mi különbség van köztük??
Hogy kell kibelezni a 2T hátsó dobját?

7747 Fluck Dávid 2008-03-15 17:20:08

Üdv!

Trabi 1.1 főfékhenger a bibim.
Javitókészlet beszerelése után (pontosan úgy, ügyelve a lemezekre is meg minden)
semmi fék. 2 üveg fékolajat már elpancsoltam. Van valakinek ötlete?
Tudna esetleg valaki valami rajzot küldeni a főfékhenger működéséről?
Sürgős lenne. Előre is köszi!

7746 Mezõ Renátó 2008-03-15 08:47:29

Köszi a segítséget.Próbálkozok!

7745  Spityu 2008-03-15 07:32:15  Előzmény:Hõberth Gábor: 46588

Nyilván nem Azért vennék 2 garniturát

7744 Hõberth Gábor 2008-03-15 07:03:17

Azért abban ne reménykedj, hogy amit most veszel rá, az is kitart 25 évig!

7743  Spityu 2008-03-15 06:53:19  Előzmény:Hõberth Gábor: 46586

Ki tudja... jobb oldalt még a gyári 25 éves van és inkább csak kifakult, mintsem pattogott, maga a műanyag viszont jól elöregedett
Ilyesféle lepattogás ellen jó a színtelen lakk, na meg a tűző napfény kerülése.

7742 Hõberth Gábor 2008-03-15 00:03:18

Sajna nem DDR-Ruhla-s, de azt meg a multkor már sikerült vennem külön.
Mondjuk az a krómhatású karima rész jól néz ki, de nem lesz hosszú életű. Hamar lepattogzik szerintem.


[i](Módosította hoberth 2008.03.15. 01:05-kor)[/i]

7741  Spityu 2008-03-14 23:32:38  Előzmény:Hõberth Gábor: 46584

Nagyon köszi a hozzászólásaitokat!

Pont ettől tartok, hogy az az 1-es(?) lemez ill a szegecsek elnyíródnak...
Emberünktől vettem én is kb. egy éve vezérlőtárcsa szettet, gyári "zöldfestékes" amilyen az avataromban is van.

Az indexbúra DDR-Ruhla-s volt? Mondjuk mindegy, mert van 4 darab zsírúj gyárim, nekem csak a foncsor hiányzik, de az nagyon.
Egyébként pont kapóra jön, mert onnan akarok bundáskabátot rendelni a motorra; az árlistájuk szerint forgalmaznak.

7740 Hõberth Gábor 2008-03-14 23:18:55

A kuplung témára.
Amit belinkeltél a vateráról, attól az embertől én már tavaj vettem egy tárcsát, a rugós kivitelből. Eredeti gyári, még a DDR cimke is rajta volt. Akkor azt mondta, hogy még van neki. Nézd meg a többi termékénél.
Azóta még nem tettem be, mert a mostani kuplungom a vártnál tartósabbnak bizonyult. Egyszer egy találkozón vettem valakitől, valami csehszlovák gyártmány. Le kell kopogjam, nekem nagyon bevált. Az utángyártott rugós kuplungtárcsákkal az szokott lenni, hogy szar vékony lemezből van, és kiszakadnak belőle a rugók. A rugónélkülit egyszer próbáltam, abból simán kiszakadt a közepe.
Az említett indexekről.
Most vettem egy garnitúrát abban a trabant boltban, ami ott a cinkotai úton van, ahol a hungarokamion volt régebben. Nem tudom mi a neve az üzletnek.

7739 Szigeti József 2008-03-14 23:05:52  Előzmény:Mezõ Renátó: 46581

Hali!
Tuti hogy test hiba!! Nézd meg a motor-alváz-bódé közötti testkábeleket a váltó alatt.Eltörik a kábel vagy fellazul a csavar, Waresznál előforduló hiba.

7738 Dávid Márk 2008-03-14 22:35:40  Előzmény:Mezõ Renátó: 46581

Akkor valami nagyon nem jó. Ha szemből nézzed a behúzó, tekercs kimeneteit (számokat, fejből most nem tudok) a legfelső nyolcas menetes szárra megy a vastag akku +, az alsóra önindító vastag +. A tekercs két oldalán van egy-egy saru, szemből nézve a baloldalira megy egy vezeték generátortól, jobb oldalira jön a gyújtáskapcsolótól a +. Ha a jobb oldali sarut összekötöd az akku vastag plusszal, ebben az esetben be kell, hogy húzzon a tekercs, ami majd működésbe hozza az önindító motorját. Ha nem jó a motor, esetleg nincs jól testelve, vagy gyenge az akksi, vagy akkor csak a behúzó tekercs fog kattanni, feltéve ha jó, mert akkor nem fog adni az önindító semmilyen jelet, Esetleg még előfordulhat az is hogy a tekercs180° el lett fordítva, ilyen esetben sem ad semmilyen jelet, söt ez bekavarhat az egésy villamos rendszernek mert a gyújtáskapcsoló + áramot kap az ömíndítótól.

7737 Mezõ Renátó 2008-03-14 21:59:33  Előzmény:Dávid Márk: 46580

Nem tudom mostmár!
A múltkor kimértem a két vékony vezetéket ami a tekercsre megy és mindkettőben áram volt gyujtásnál!Itt valami gáz lehet!

7736 Dávid Márk 2008-03-14 21:50:58  Előzmény:Mezõ Renátó: 46575

Hy! Jó a behúzó tekercs?

7735 Dávid Márk 2008-03-14 21:42:16  Előzmény:jocking .: 46565

Majd utána járok., de csak hétfőn, mert holnap nem lesz nyitva semmi.

7734 Kacsándi Szabolcs 2008-03-14 21:10:42  Előzmény:Szegedi Árpád: 46573

Minden kocsinál rengeteget számít a tornyok kitámasztása,illetve az összekötés.Sokkal stabilabb és a két torony egymáshoz képest sem tud elmozdulni.Egy olyan autónál ahol (és többnyire mindegyiknél)a felfüggesztés szinte teljes egészében a toronyra támaszkodik,rengeteget számít a kitámasztás,mégjobban stabilizálja a futóműveket.Sok esetben érezhetően változik az úttartás.A trabantomat is így építettem.A tornyok összekötve és kitámasztva a műszerfal alá keresztbe behegesztett csőre.És szinte egy keretet alkot.Igen stabil lett a váz eleje.De lehet támasztani a tűzfalra is,de egy utcai kocsin azért ez nehezebb megoldás,mert műszakin nem biztos hogy engednék.Ami nagyon befolyásol az a bölcső kitámasztása(2T esetén).Versenyzők ezt használják is.A rugó csavarjaira felszerelve és a tűzfalhoz támasztva már nem engedni mozogni a hattyúnyakat.Én a tűzfalra hegesztettem egy 3-as lemezből erősebb részt és arra támasztottam le a feszítőt,ami állítható.4T esetén a toronyösszekötés marad mert máshova nem lehet támasztani.

7733 jocking . 2008-03-14 20:56:04  Előzmény:Mezõ Renátó: 46575

7732 Ackermann Balázs 2008-03-14 20:11:37  Előzmény: Spityu: 46568

Szia! Kuplungtárcsából én a régit javasolnám, akkor is, ha gyárilag a tiedben is az újabb volt. Bár én versenyeztem, egyszer vettem bele új rugósat és az utángyártottnak sokkal puhábbak voltak a rugói. Ergo nem tudsz úgy váltani mint egy porséval. Kiszedtem és betettem egy régit, azóta kiváló... Vagyis majdnem mert egyesben kicsit rángat az utóbbi időben, vagy inkább pattog az orra lehet kagylósra kopott a tárcsa? Szóval rugó nékülire s(z)avazok.

Az indexes kérdés engem is érdekel viszont!

7731 Mezõ Renátó 2008-03-14 20:04:26  Előzmény:kirchner krisztián: 46574

Ezeket már próbálta de semmi!
Autóelektronikát tanulok!

7730 kirchner krisztián 2008-03-14 19:28:51  Előzmény:Mezõ Renátó: 46570

Nem akarom kétségbevonni senki képességeit,ne érts félre,de már találkoztam fordítva bekötött akkuval,sőt a nullára merült akksi fordított polarítású töltésével is.Ha ez mind jó,próbáld meg kábellel áthidalni a testet akkusaruról a motorblokkra,pozitívot az önindítóra.

7729 Szegedi Árpád 2008-03-14 19:07:03  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 46572

Köszi! Érdekes ez a torony merevítés!Lehet,ha jól meg van csinálva,kimélné a többi karosszéria részt,nem nyaklana ezeken a remek utakon!Talán még a hattyúnyak is jobban kímélve lenne.

7728 Kacsándi Szabolcs 2008-03-14 18:56:35  Előzmény:Szegedi Árpád: 46549

A szalagot pályaversenyautóknál előírás kötelezi,de pontosan nem tudom hogy mi a szerepe.Valami olyasmi előírás van pályaautókra hogy nem lehet törhető lámpatest,vagy ragasztva kell lennie ha mégis van.Valami ilyesmi.Az összekötőnek sok szerepe nincsen,talán egy picit fogja az elejét.Mert a futómű mozgása miatt tud mozogni a doblemez is.Viszont a két tornyot érdemes összekötni.Az a legfontosabb része az elejének,a többi csak formai kialakítás.

7727 (Törölt felhasználó) 2008-03-14 17:07:05

Üdv!Lehet hülyét kérdezek: Az olajleválasztónak nagy szerepe van a hideg indításnál. Úgyértem ha el van tömődve vagy ilyesmi probléma van vele? Hidegen dadog, mintha két henger menne, aztán szépen beáll. Sokat kap vagy ez mitől? Köszi előre is a hozzászólásokat!

7726 Mezõ Renátó 2008-03-14 17:01:23

Sziasztok!
Még mindig nem tudtam megoldani a problémáim!
Önindító még mindig meg sem nyikkan!Aztán ha felnyomom a helyzetjelzőt ég az összes index+a töltésjelző.(a motor nem jár,gyujtás sincs rajta)ha indexelek akkor villog a töltésjelző!Tolatásnál az indexek is világítanak stb...
Végignéztem a testeket befújkáltam kontaktjavítóval de semmi változás!
Valakinek lenne valami öttlete!
Előre is köszi!

7725  hks 2008-03-14 16:51:23  Előzmény:Tóth Máté: 46563

játszottam én is egy darabig a hátsó dobokkal de vagyunk egy páran aki erre esküszik ki a csövet belőle bele egy vastagabbat és tuti már nem egy ilyen dobot készítettem megy is vele a járgány meg nem is akarnak megölni érte a hangja miatt de amúgy lehet kisérletezni. eggy a lényeg a folytás és az áramlás arányos legyen ha eltalálod akkor megy a legjobban az autó.nagyobb kipufogó folytással erősebb kissebbel pörgősebb a moci.

7724  Spityu 2008-03-14 16:27:26

Sziasztok!

2T-601:

Érdeklődnék, hogy mi a különbség a rugós, és a rugó nélküli kuplungtárcsa között. Utóbbi "darabosabban" működik és jobban kopik? Vagy nem venni észre?
Igazából azért érdekelne, mert eddig csak rugósam volt, viszont most csereérett, és vatera.hu-n van egy 800 forintért, rugó nélküli, szerintem utángyártott. Meg szabad venni, vagy nagyon silány lehet???
Ez lenne az:
[url]http://www.vatera.hu/trabant_kuplungtarcsa_olcson_elado_58920933.html[/url]

Más: krómszélű foncsorral ellátott indexlámpát keresek előre, lehet még ilyet kapni? Eddig csak sima fehér műanyagból készülttel találkoztam a boltokban, de az módosításnak számít veteránon (Ja és nem a nagyon régi gömbölyűre gondolok.)
Ilyen:
[url]http://i2.ebayimg.com/06/i/000/df/ed/341d_1.JPG[/url]

Köszönöm előre is! =)

7723 Lévai-Tót Lászl&oac 2008-03-14 16:14:14  Előzmény:Madocsai Gergely: 46566

Persze mivel angliába is vittek az oroszok
Pl. 21077, 21078 a jobbkormányos
[i](Módosította Lecce 2008.03.14. 17:19-kor)[/i]

7722 Madocsai Gergely 2008-03-14 16:00:02  Előzmény:Gyapjas Gergely: 46561

Nagggyon komoly!
Jobbos zsiga öcsém, mekkora flash!
Már egy ideje próbálom elcsípni, nemis tudtam, h nyomtak ilyet is, nemsok futhat belőle. Nincs túl jó állapotban szegény, remélem nem lesz az enyészeté, hamár ilyen kis "különc".

7721 jocking . 2008-03-14 11:06:22  Előzmény:Dávid Márk: 46564

Középdobot azt mindenképp terveztem, hallottam már anélküli kipuffot, hát, elég xar hangja volt... Bárdiéknál van 50-es univerzális dob is?

7720 Dávid Márk 2008-03-14 09:09:52  Előzmény:jocking .: 46542

Szerintem is lehet 50-es(elönyösebb lesz ha a későbbiek során mégis megpiszkálod a motort), csak az a lényeg, hogy legyen középdob.

7719 Tóth Máté 2008-03-14 08:38:06  Előzmény:Gyapjas Gergely: 46562

Milyen az a "nem kamrás" dob? Ezt nem vágom...Én a ninauszt gyári új hátsó dobbal szeretném feltenni...
[i](Módosította Squeky 2008.03.14. 09:38-kor)[/i]

7718 Gyapjas Gergely 2008-03-14 07:58:03  Előzmény:Tóth Péter: 46560

A ninauszhoz 45-ös cső van az elég bőven rá. A dobnál arra kell figyelni, hogy átmenő legyen, ne kamrás, és minnél kisebb a dob annál hangosabb. Nekem először lada középdob volt rajat én szerettem csak a faluban lakó többi 1000 ember nem ,így meggyőztek hogy cseréljem le.

7717 Gyapjas Gergely 2008-03-14 07:52:32  Előzmény:Madocsai Gergely: 46554

Semmi különös, nagymamám bátyjának a jobbkormányos ladája. Van róla cikk is a vezess.hu-n.
Adatai: Bőr belső( bár már viseltes ezért van rajta üléshuzat, 1500-motor gyárilag, mérföldes óra, katalizátor.

[i](Módosította strabi 2008.03.14. 08:53-kor)[/i]

7716 Tóth Péter 2008-03-14 07:04:43

Lenne egy kérdésem.
Ninausz első dob, 50-es átmérőjű y-cső,50 cső és egy végdob elég a 2T kipufogóhoz vagy kell valami más is esetleg valamit máshogy csinálni. gondolok itt a csövek méretére. És végdobot akármilyet rakhatok rá?
Akár csináltatni is elég rá vagy valami boltit vegyek??
köszi

7715 Tóth Péter 2008-03-14 07:02:12  Előzmény:Hõberth Gábor: 46538

Annyira tényleg nem szar,de nekem nagyon fontos, hogy ne legyen törött.
Még a végén azt hiszik, hogy én tehetek róla! :-p
A fényezésre meg Te magad mondtad meg, hogy miért nem akarom.
Most lettek festve az új lökösök és ott is elüt a fénye. a szín nem,de a fény igen.Nem annyira feltünö,de egy komplett sárvédő, ha elütt,az már látszik.

7714 Tóth Péter 2008-03-14 06:59:32  Előzmény: hks: 46536

Ezt nem tudtam,azt hittem volt két eltérő szín (világos és sötét) és kész. Én kis naív!! :-))))
Ezek szerint kicsi az esély, hogy találok ugyanolyat?!?!? :-(((((((

Vagy az igényes lakatosra és fényezőre.

7712 Madocsai Gergely 2008-03-13 23:09:46  Előzmény: : 46555

A válasz helyes, bár én a nem korhű tömlő nélküli abrocsokra gondoltam...

[i](Módosította madogery 2008.03.14. 16:51-kor)[/i]
Nincs ezen semmi fura, ez egy mezei jobbkormányos Lada.

7710 Madocsai Gergely 2008-03-13 22:47:47

(Sorry az offért)
Mi [url=http://kepfeltoltes.hu/080313/DSCF0533_www.kepfeltoltes.hu_.jpg]ezen[/url] a fura???

7709 Madocsai Gergely 2008-03-13 22:30:13  Előzmény:Varga Tibor: 46552

Pedig ott a pont filpo-nál! (De sztem itt már csak design elem, esetleg előírás...)

7708 Varga Tibor 2008-03-13 21:59:28  Előzmény:Kiszter István Balázs: 46550

Ezt nehezen hinném
[i](Módosította Tibke 2008.03.13. 23:02-kor)[/i]

7707 Szegedi Árpád 2008-03-13 21:54:15  Előzmény:Kiszter István Balázs: 46550

Lehet..

7706 Kiszter István Balázs 2008-03-13 21:51:00  Előzmény:Szegedi Árpád: 46548

Lehet hülyeség, de sztem azért van az ix, h ha betörik kevésbé hulljon szét.

7705 Szegedi Árpád 2008-03-13 21:43:28  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 46547

Itt a képen a homlokfal-összekötő levehető.A széria,erősítések nélküli autón is meg lehet csinálni levehetőre?Vagy az tart annyit,hogy hegesztve kell lennie?

7704 Szegedi Árpád 2008-03-13 21:38:42  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 46547

Ha már ezen a szép Trabin is látom,hogy egy szigszalag "x" van a fényszórón,megtudnátok mondani,hogy annak mi a lényege?Csak dísz,vagy valami más okból van? Szabi!Nagyon tuti képek!

7703 Kacsándi Szabolcs 2008-03-13 21:24:16  Előzmény:jocking .: 46473

Nem a karbiban lévő szondaféle az egyetlen fúrcsaság a motortérben:[imgw]http://paklo.uw.hu/uploaded/1205443445.jpg[/imgw]Na és a belső tér?:[imgw]http://paklo.uw.hu/uploaded/1205443598.jpg[/imgw]