Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör 2

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

9552 Németh Gábor 2008-08-05 09:22:31

Köszönöm a segítséget.

9551 Prokop Gábor 2008-08-05 09:13:12  Előzmény:Németh Gábor: 48394

Először is tisztázzuk, milyen rádió ?
Találkoztam már olyan régi rádióval (nem is túl gagyi márka), amit egyszerűen nem lehetett zavarmentesíteni.

Ha alapvetően nem a rádió a hunyó, akkor első nekifutásra a gyújtáskábeleket kell megnézni. Ha gyári fémpipás, akkor zavarszűrt, tehát (elvileg) nem zavarhatja a rádiót. Ha gumis, akkor nézd meg a gyertyákat, hogy zavarszűrősek-e (márkafüggő a jelölése, NGK-nél például egy R betűvel jelölik a zavarszűrőset - BP6ES nem szűrt, BPR6ES szűrt).

Ha ez sem nyújt megoldást, akkor a generátor jöhet még szóba, ehhez lehet venni autósboltokban "zavarszűrő szettet", bár mostanában egyre ritkábban beszerezhető, hiszen a modern rádiók nem igénylik. Ebben van egy kondenzátor, amit a generátorra lehet kötni.

Apró javulást eredményezhet még, ha a gépháztetőt közvetlenül testeled - egyszer kínlódtunk egy Peugeot 405-össel, amiben CD és rádió is élvezhetetlenül búgot, és hosszas szívás után ez vezetett eredményre.

Hirtelen ennyi.

9550 Németh Gábor 2008-08-05 09:07:32

Stiasztok!
Segítséget szeretnék kérni 4t trabant autórádió zavarszűréssel kapcsolatban.
Ha valakinek van tapasztalata légyszi írjon.
Előre is köszönöm.

9549 Prokop Gábor 2008-08-04 20:47:42  Előzmény:Fluck Dávid: 48392

Vedd ki az alapjárati mágnesszelepet !

Takarítsd ki a furatát, ill. ellenőrizd a szárat, nem görbült-e el, nem szorul-e meg.

Próbalámpával nézd meg, mennyire gyorsan jön meg az áram a mágnesszelephez, ha leejted a fordulatot !

9548 Fluck Dávid 2008-08-04 20:00:57  Előzmény:: 48391

Ha megszorulna, akkor az lefogná az autót is elég rendesen, ha nem tévedek.
Szerintem kihagy a gyujtás. Csak azt nem tudom, hogy miért.

9547 (Törölt felhasználó) 2008-08-04 19:58:24  Előzmény:Fluck Dávid: 48390

Túlesik..:-)

Nem lehet hogy kicsit megszorul ilyenkor?

9546 Fluck Dávid 2008-08-04 19:44:59

Kéne egy kis infó srácok!
Meleg motor mellett néha elmegy az alapjáratom, és leáll a motor.
Mindezt akkor csinálja, ha magas fordulatról esik vissza.
Van ötlete valakinek???

9545 (Törölt felhasználó) 2008-08-04 19:12:43  Előzmény:: 48369

Szuper, köszi, a felesleges glancok kiiktatásával minden királyul megy. (a Lada relén az 5 lábból 4 fix testen volt, 1 meg ment a töltéslámpához. Hát csoda hogy feszt" világított? :-) A töltésjelző vezeték meg bement egy feszszab-ba, aminek a másik pontja fix + volt...)

Motor indul, leáll, töltéslámpa elalszik (érdekes, csak kb 2-3mp-el a motor indulása után, normális alapjárattal), töltés van. Én is megfigyeltem hogy nem tölt 14V felett, de a fentebb beidézett "Nyaggató"-ból emlékeztem hogy ez ilyen sajátosság.

Köszi mindenkinek a segítséget!

9544 Prokop Gábor 2008-08-04 18:51:18  Előzmény:Prokop Gábor: 48387

[url=http://trabantklub.hu/twk/modules.php?name=topics&file=olvas&cikk=szereles-417eb63f96aa2]Betűk, sorbarendezve[/url]

9543 Prokop Gábor 2008-08-04 18:50:40  Előzmény:: 48386

Újat, mindenképpen.

9542 (Törölt felhasználó) 2008-08-04 18:43:12

4T-be milyen váltóolajat ajánlottok?

9541 Madocsai Gergely 2008-08-04 18:17:30  Előzmény:Karches Attila: 48384

Jogos, csak nem akartam nekiesni, amíg csak 99.99%-osan tuti, demosmár 100, köszi!

9540 Karches Attila 2008-08-04 18:10:00  Előzmény:Madocsai Gergely: 48373

Igen. Ha beférne a fejed, látnál alatta egy réz alátétet

9539 Madocsai Gergely 2008-08-04 17:42:09

PAtrOn, jocking, Tibke köszönöm a wálaszokat, hasonlótól tartottam énis, demajd +oldom... Pajszer, emelő, nomeg kihagyhatatlan, ékes "mágyáros" szleng kíséretében...

9538 Varga Tibor 2008-08-04 17:23:17  Előzmény:Madocsai Gergely: 48379

Igen, meg kell billenteni, első bakot kikötöd, olajemelő a karter alá, és elkezded emelni, míg hozzá nem férsz rendesen. Így akár a vízpumpa is kijön úgy hogy bent van a helyén a motor.

9537 jocking . 2008-08-04 17:22:10  Előzmény:Madocsai Gergely: 48379

A vízpumpa nekem úgy fért ki, hogy a jobb első doblemezt mekínáltuk vascsővel. Kb. 3-4 centit kijjebb nyomtuk, így már [s]simán[/s] kifért a pumpa, de azért még forgatgatni kellett, mint vmi rubikkockát.

9536 Marton Tamás 2008-08-04 17:19:13  Előzmény:Madocsai Gergely: 48379

Jahh, én is írni akartam az NGK-t csak elfelejtettem. Tökéletesen meg vagyok vele elégedve. A gagyitól meg ne félj, ha normális autósbótba mész

A bordásszíjhoz és a többihez hozzá lehet férni, igaz szűkös helyen, de meg lehet oldani. Valszeg kétemberes művelet lesz

9535 Madocsai Gergely 2008-08-04 17:00:25  Előzmény:Prokop Gábor: 48377

Aha, köszi, gyári minden, nomeg rádió sincs a kocsiban, uh az R nélküli lesz a tuti!

Más: hát ez a bordásszíj, wízpumpa kombó nagyon fini opráció lesz...csak az tudnám, h mások hogyan férnek hozzá. Billentsem + a motort?

9534 (Törölt felhasználó) 2008-08-04 16:38:04

Üdv! Kérdésem lenne: Meleg motornál rendszerint nehezebben kapcsolhatók a sebességek. Előre menettel még nincs is baj, de a hátra menet.. reccsen, nem veszi. Most perpill utángyártott bowdenem van. Tudom, hogy szar, de most ez van. Mi nem működik jól, kopott a tárcsa, vagy a csapágy, vagy szerkezet lehet rossz? 4 éve volt cserélve minden. Olasz gyártmány lett belerakva. Köszi a hozzászólásokat előre is!

9533 Prokop Gábor 2008-08-04 16:24:09  Előzmény:Madocsai Gergely: 48375

Az R betű zavarszűrő ellenállást jelent.
Ha gyár zavarszűrős pipád van a kábeleken, akkor nincs jelentősége.
Ha gumikupakos, akkor lehet, hogy az R nélküli belezizeg a rádiódba, bár manapság már ritka az ilyen.

9532 Hõberth Gábor 2008-08-04 15:10:32

Az a helyzet, hogy ma már minden taiwani!
Szerencsére a Trabant még nem az volt!

9531 Madocsai Gergely 2008-08-04 15:06:29  Előzmény:Prokop Gábor: 48374

Ha asszondod müxik, +nézem az említett helyeken. Az "R" bötűs az miben más a sima BP6ES-től, azaz melyiket érdemesebb?

(A gyártási helyet azért szeretem tudni, mert pl. egy "98-as japán és egy angol gyártású Civic közötti minőségbeli diffi nem kicsi, holott papíron ugyanaz a kettő, de gyakorlatilag...)

9530 Prokop Gábor 2008-08-04 14:28:55  Előzmény:Madocsai Gergely: 48372

A világon semmi gond nincs az NGK BP6ES / BPR6ES gyertyákkal, ha valami értelmes helyen veszed. Ne a Tibi bácsi autósboltjába menj, mert ő valszeg vándorárustól veszi óccsón.

Menj be egy Bárdi / Meteor / Láng nagykereskedőhöz, ők nem fognak kamu NGK-t adni neked.

Az meg, hogy hol készült, ne foglalkoztasson.

Itt van előttem egy [b]GYÁRI[/b] fékmunkahenger, rajta jól olvashatóan három származási hely...

Egyébként is, ha egy gyertyát mondjuk Szváziföldön gyártanak, Ceylonban feliratozzák, Kambodzsában csomagolják darabonként, majd a tízes csomagolásba Thaiföldön rakják bele, és ezt elviszik Ingolstadtba, ahol rátolják a VW Gruppe matricáját, akkor az onnantól kezdve német gyertya, bocs, viszlát...

9529 Madocsai Gergely 2008-08-04 13:55:37

Help!

1.1 sebwáltó olajellenőrző az a ház menetirány szerinti bal oldalán, a féltengely kihajtás mögött, picit feljebb leledzik?
(uis az a drága szerelési útmutató papol minderől, ami szupi, de hogy melyik az a csawar, azt elfelejtette +említeni)

9528 Madocsai Gergely 2008-08-04 13:51:01  Előzmény:Marton Tamás: 48370

Gyertyából tipp? Japánt (mimást alapon) akartam/rok, de az európai kocsikba szánt NGK francia gyártmány, és állítólag nem a legjobb -> felejtős.
A Bosch-t alapból zárom ki, lehúzták, h xar -> csak megerősíteni tudom...(ilyen figyel a gépben most is).
A Brisk-et ajánlottak még, hátha de 4T-sel nincs tapasztalatom.

Wmi okosság?

9527 Marton Tamás 2008-08-04 13:28:23  Előzmény:Madocsai Gergely: 48367


[i](Módosította PAtr0n 2008.08.04. 15:29-kor)[/i]

9526 Marton Tamás 2008-08-04 13:26:58  Előzmény:Madocsai Gergely: 48367

No akkor nagy az öröm!
Aggyá nekie új gyertyákat sokat számít. Nekem volt olyan gyertyacserém ami után sokkal szebben járt a motor, csöndesebben, pontosabban. Szal lehet ott vannak még gondok nálad. Hát ha nem zár rendesen a szelep, akkor az elég zsebbenyúlós lesz, bár ha van aki becsiszolja neked a szelepfészkeket... De még akkor is ott van az új HF tömi, az új szelepek, mert ugyebár csak egyszerre éri meg cserélni. Szal nem óccsóság, de mindeképp megéri, ha emiatt köhécsel.

9525 (Törölt felhasználó) 2008-08-04 13:05:04  Előzmény:: 48365

A gerjesztődiódák csillagpontjára. Szemből jobbra fent a generátor véglapján helye van a sarujának. Addig ér el a vezetéke. Tömössy: Autóvillamosság. Speciel a vebfabrik generátorok jó bénák, mert fél volttal kevesebbet töltenek és idő előtt megölik az akkut. A lapos suzuki swift generátor az OK! Folyik a fejlesztés. Írok, ha kész.

9524 Madocsai Gergely 2008-08-04 07:59:47



[i](Módosította madogery 2008.08.04. 10:04-kor)[/i]

9523 Madocsai Gergely 2008-08-04 07:55:18  Előzmény:Marton Tamás: 48363

No, beraktam a karbit, egyből pöcc-röff, még a fűtőelemeket - így Zwickau után újra - is bekötöttem. Pontosan úgy müxik, ahogy a szakkönywek leírják (nekem ez még újdonság), az alapjárat, mint egy atomóra, yeeeeeeeaaaahhh!

Sajna a kipuból még mindig hallani az időnkénti kisebb-nagyobb hörrenést, igaz csak közelről... Kap egy új wezérműszíjat, +nézem a wízpumpát(na ez "funky-s" lesz), új gyertyák, ha utána is durrog(?), akkor lehet, h szelep, ettől tartok a legjobban...

9522 (Törölt felhasználó) 2008-08-04 06:20:11  Előzmény: : 48356

A kérdés arra vonatkozott volna, hogy 6V dinamó+külön feszszab után rögtön 12V Generátor+egybeépített feszszab volt-e, de ahogy kiveszem, igen.
Kösz!

9521 (Törölt felhasználó) 2008-08-04 06:18:09  Előzmény:Prokop Gábor: 48355

Köszi, akkor jól gondoltam. Sajnos itt a környékemen nincs túl sok trabi...
Azt meg tudná valaki mondani, hogy a feszszab-ból jövő vezetéknek hova kell lenni kötve, illetve annak mi a funckiója? MErt neten erről sehogy sem találtam képet.

9520 Madocsai Gergely 2008-08-04 04:20:56  Előzmény:Marton Tamás: 48363

A karbi belseje olyan, mint ha most öntötték wolna az égészet(sehol semmi). Úszószintet behasalom, oszt rakom össze. +látjuk milyen lesz.

9519 Marton Tamás 2008-08-04 02:59:07  Előzmény:Madocsai Gergely: 48360

Én is csak rögtönözni szoktam jól van az! Ahol a legmagasabb a fordulat, majdnem ott kell hagyni, azaz viszábbtekerni 1-2mm-t.
Amúgy meg ha durrog még így is, meg zilál, akkor tuti nem a csavarok beálításával van a baj. Kitakarítottad az egész karbit?
[i](Módosította PAtr0n 2008.08.04. 04:59-kor)[/i]

9518 Marton Tamás 2008-08-04 02:56:20  Előzmény:Venczli Miklós: 48359

Most látom, hogy limónál mennyit számít a 2 kör hátul Kombinál brutálabban nézhet ki mert nekem a 1.5 körrel nézett ki úgy mint a tiéd, sőt még lentebb volt vagy 1cm-vel Mondjuk más a két autó hátsó rugója, ez nem is csoda.
Elöl meg nem teszem lentebb mert így is vannak necces helyek ahol leér a bölcső

9517 Fodor Márk 2008-08-03 22:03:59  Előzmény:Marton Tamás: 48358

Köszi!

9516 Madocsai Gergely 2008-08-03 21:50:36  Előzmény:Marton Tamás: 48353

Lehet, átállítottam oda (rem jól), ahol a wákuucső rádugása után már nem megy feljebb a fordulat, és innen tekertem utó irányba kb 1-1.5mm-t az elosztón. (tudom, tudom...nincs strobóm, rögtönöztem)

[i](Módosította madogery 2008.08.04. 00:20-kor)[/i]

9515 Venczli Miklós 2008-08-03 21:27:22  Előzmény:Fodor Márk: 48357

Szeva!

Én elől 2,5 kört vágtam ki, hátul meg 2-őt...így néz ki:
[url=http://kepfeltoltes.hu/view/080803/4886698671_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/080803/4886698671_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]

lengéscsillapítót nem keményítettem, de ráférne... bár lehet, h nem kell és jó a jó állapotú is, mert ezen döglött mind2 első...

9514 Marton Tamás 2008-08-03 21:22:39  Előzmény:Fodor Márk: 48357

Szia!

Nekem elől 2 kör, hátul 1 kör, de pont ma cseréltük ki a hátsót ami másfél körös volt, az egykörösre, mert már nem volt szimmetrikus az ültetés, vagyis lentebb volt a segge. Ezzel az ültetéssel már jól néz ki a gép, és a szarabb utakon is le lehet vele járni. ha brutálabbat szeretnél, akkor elől 3 kör, hátul másfél, de ahhoz má illik keményítettni a gátlókat. Nekem nincs, de így még használható

9513 Fodor Márk 2008-08-03 21:10:05

Hello 4t trabi ültetéssel kapcsolatos kérdésem lenne! Aki már csinált ilyet a rugóból mennyit vágott és keményítette-e a gátlót? Vagy h csinálta? köszi

9512   2008-08-03 21:03:15  Előzmény:Prokop Gábor: 48355

A Trabant, mint olyan, 1983. októberétől a 6V-os dinamó után rögtön 12V-os generátorral jött ki a gyárból. Persze létezik külön fesszabos 12V-os dinamó, gondolom nem arra értetted, hogy Trabi jött ki ilyennel.

9511 Prokop Gábor 2008-08-03 20:50:47  Előzmény:: 48354

"Ez 12V-os rendszer -ha jóltom, ott csak generátorosat csináltak, egybeépítve feszszabbal, igaz?"

Nem jól tudod, volt dinamó is, és volt külön fesszabos generátor is.

A tieden az utóbbi lehetett, az akku mellett lévő két bizbasz a fesszabályzó és a töltéslámpa reléje (utóbbi azért kell, mert a Trabanthoz képest fordítva van kötve a lámpa, tehát az egyik lábán fix test, a másikon pozitív.

A generátor viszont gyári 12V-os cucc, rajta feszabályzóval. Aki azt felrakta, és bekötötte így, fent hagyva a Lada fesszabályzót, azt nagyon meg kellene verni...

Nézz meg egy gyári 12V rendszert, és kösd be az alapján a generátort a saját szabályzójával, a többi hóbelevancot meg rituálisan égesd el, esetleg ha megvan az elkövető, told le a torkán bottal.

9510 (Törölt felhasználó) 2008-08-03 20:43:08

Ma megnéztem jobban a generátor bekötését (a gond hogy nem lehet leállítani a kocsit csak fullasztással, és hogy a töltésjelző mindig ég)

Elég érdekes...

Ez 12V-os rendszer -ha jóltom, ott csak generátorosat csináltak, egybeépítve feszszabbal, igaz?

Amit megnéztem:
-A gyújtáskapcsoló rendben - ha a gyújtásvezeték mellől kiveszem a másikat (amin keresztül minden más áramot kap), akkor indul a kocsi, és leállítható.
Tehát a másikon valahogy "visszajön" az áram, és az nem hagyja leállni az autót. Ha nem jár a motor, akkor nincs ott áram, az tuti. Tehát a generátor felől kell jönnie, gondolom én.

A generátor így néz ki. Ha jól látom, a feszszab ügyesen ki van kerülve. Jól látom? Mikre van ez rákötve? (3 vezeték)
[img]http://kepfeltoltes.hu/080803/gen1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]
mégegy:
[img]http://kepfeltoltes.hu/080803/gen2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]
A biztosíték tábla túloldalán ez a kép fogad:
[img]http://kepfeltoltes.hu/080803/fesszab2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]
Ehhez kis magyarázat:
-A zöld pontokkal jelzett csatlakozók mindig testelve vannak
-A sárgákkal jelzettek SZERINTEM mindig testelve vannak (álló / járó motornál néztem)
-Ha a 2 sárgát összekötöm direktbe (lehúzva a kütyüről), a töltéslámpa akkor is világít, semmi változást nem látok. Töltés van, hibajelenségek vannak.
-Ha a lilával jelzett cuccot lehúzom, akkor ugyan leállítható az autó normálisan, de töltés sincs.

Mik ezek? Én a fekete dobozt talán egyeniránítónak(??) nézem, a másik mi lehet...
Közelebbi kép:
[img]http://kepfeltoltes.hu/080803/alul_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]

Ahogy tudom, régen ebben valami moszkvics generátor lett a 6V -> 12V konverzió során. Ezt az előző tulaj kicserélte, azóta vannak a hibajelenségek is.

Azt látom, hogy ez erősen khmm. egyedi megoldás - de mit csináljak vele hogy jó legyen vajon?

Köszönöm!
[i](Módosította mosolya 2008.08.03. 22:43-kor)[/i]
[i](Módosította mosolya 2008.08.03. 22:44-kor)[/i]

9509 Marton Tamás 2008-08-03 11:11:58  Előzmény:Madocsai Gergely: 48352

Oszt a gyújtásod hová van tekerve? Mert ha durrog motorféknél, meg dadog alapjáraton, nekem nagyon úgy tűnik túlságosan az utógyújtás felé van állítva a gyújtáselosztó. Nekem pl. majdnem full előgyújtáshoz van tekerve.

9508 Madocsai Gergely 2008-08-03 05:35:54  Előzmény:Marton Tamás: 48351

Köszönöm szépen az infot!
Az úszószinttel kapcsolatban hasonló kételyeim merültek fel... Csak azt nem értek, h ha ilyen lehelet gatya a rugó, akkor nem célszerűbb a berugózott - a leírás szerint helytelen - állapothoz képest beállítani az úszószintet? Attól tartok, különben túl magas lesz/lehet az úszószint...
A CO a be kopp-tól 9.5-re kifelé állt, ez kb legyen 80%, a lewegő, tényleg tökig (1/4fordulat!!!) állt, először asszittem, h ez totál rendellenes...

Abban bízom, h az úszószint állítással(csak tudnám, h jelen állapotban pontosan mihez képest, mennyire)és előírt folytószelep beállítssal jobb lesz. (eddig: dadog, durrog alapjáraton, motorféknél eszméletlen negyokat lőőőőőő, gyújti kb(?) rendben, új, beru elosztófedél, új, gagyi rotor, de a fordulatot úgy weszi, mint egy Stihl-láncfűrész-> 0.000000sec késedelem, )
Karbinál számítottam, h el lesz tömődwe ez-az, de semmi: clean belsőrész, enni lehet róla, mindene gyönyörűen jár, sehol egy mikronnyi kosz, mondom, 30-at futott, először bontottam +.

9507 Marton Tamás 2008-08-03 05:02:39  Előzmény:Madocsai Gergely: 48350

Engem amúgy az érdekelne, hogy mi a francot számít az úszószint ennél a karbinál? Párszor már szétszedtem az enyémet, és néha állítottam az ússzószinten, de csak azért, mert vagy kevés benyát kapott nagy fordulaton, vagy mert pont azért mert már kicsordult a szuszogónyíláson, rá a fúvókákra, megfullasztva az autót
Amúgy meg nagyban befolyásolja az úszószintet a tűszelep állapota is. Havernak kopott már el annyira a Wareszban, hogy ez előbb említett fulladásos jelenséget produkálta, mert már nem zárt a tűszelep.
Szóval mi a lényege a pontosan beállított úszószintnek?

Ez a alapjárati CO, meg levegőcsavar állítósdi szerintem a motor állapotától is függ. Nekem most a 34TLA karbi van fent, ennél pl. úgy van normálisabb alapjárat, ha a CO csavar kb 80%-ig be van tekerve. A alapjárati levegő kb. 70%-ig. A 32TLA karbimnál a CO kb. 10%-ig, a levegő meg tökig! És úgy működött facán.
Most meg is lepődtem amikor átszereltem a 34-est, mert padlógázon jobban megy a nagyobb toroknak köszönhetően, de azért vannak olyan szakaszok a gázadásnál amikor meg kicsit torpanva gyorsul. De ami a leglényegesebb: ezzel most kb. 1, másfél lityóval kevesebbet eszik

9506 Madocsai Gergely 2008-08-02 14:29:03

Szükségem lenne 1 kis segítségre:

A könyw szerint a 32TLA karbi úszószint beállításánál a fedél+tömítés kb 45°-ra +dönt úgy, h a golyó ne nyomódjék be, majd így az úszószintnek 27.25+-0.25mm-nek kell lennie. Okés, de a baj az, h a golyó a 45°-nál totál benyomott állapotban wan, azaz a berugózatlan állapot kb.90°-nál jelentkezik. Ez a "gyatya" rugó normális, w rendellenes?(karbiban minden eredeti, először lett +bontwa)

Másik kérdés: az alapjárati CO, és az alapjárati csawart kb hány fordulatra érdemes állítani(abszolút 30-at futott karbi és motor esetén)? (u.is wmi állat(?!) elállíthatta, CO:9.5 fordulaton, az alapjárat pedig 1/4(!)fordulaton állt + a folytószelepet is elállították, de ez utóbbit már korrigáltam).

THX!
[i](Módosította madogery 2008.08.02. 16:32-kor)[/i]

9505 Kacsándi Szabolcs 2008-08-02 10:04:06  Előzmény:Marton Tamás: 48342

Én már évek óta grafitosat használok mindenbe és nagyon meg vagyok vele elégedve,ezért nem is kísérletezek másikkal.De ahogy jónak látod,ha van lítiumos akkor nem érdemes költeni másikra,mert az is jó.

9504 Kacsándi Szabolcs 2008-08-02 09:58:07  Előzmény:Tóth Balázs: 48344

Egy picit mindig nekiér,mert a hézag nagyon minimális.A villában meg mozogni tud,és elengedés után itt -ott nekiér.De folyamatosan nagyobb feszítéssel nem tekerheti,mert akkor idő előtt szétesne.Ha nagyon nekifeszít azt észre kell venned.Egyébként meg nekem is új kinyomócsapágy lett beszerelve,eddig 10ezret mentem vele,de ez is érdekes nyikorgó hangokat ad időnként.

9503 Madocsai Gergely 2008-08-02 08:46:35  Előzmény:Bende Endre: 48346

Dobot werd le, ellenőrizd, h a munkahengerek nem keztek-e el folyni. Ha igen és a pofákat is összekenték már, akkor itt a gond.

Ha a munkahenger(ek)rendben:
Nézd + a fékpofák felületét. Walszeg csak elüwegesedett a felületi rétege a hőhatástól. Ezt csiszolópapírral leszedheted, hátha utána jobb lesz.
Dob belsejét sem árt egy benzines ronggyal áttörölni...

Ja: kézifékkötél könnyen járjon, kis zsírt/spray-t(fékre nehogy ráfolyjon!) tolhatsz neki.