Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör 2

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

7802  Spityu 2008-03-18 17:58:04  Előzmény:Hõberth Gábor: 46643

A színt elég jól el szokták találni, inkább a fényessége miatt fog elütni

7801 Mátyus Ádám 2008-03-18 17:20:42  Előzmény:Hõberth Gábor: 46643

Csepelen a Gazsó bontóban vasárnap láttam egy ilyen színű Trabit. Nézd meg ha tudod! Talán még nem kupacolták fel.

7800 (Törölt felhasználó) 2008-03-18 17:14:29

Sziasztok!
Sos kérdés! 1.3as Warbiba mennyi moci olaj kell? 3,5 liter körül elég?! Mer van itthon 1 literem és nemtom mennyit vegyek még...sztem 3 liter eléglessz pluszba, nem?

7799 Hõberth Gábor 2008-03-18 17:01:38

Látom központi kérdés lett ez a zöld sárvédő!
A gond az, hogy ezt csak úgy tudod javítani, ha leveszed. Ha meg már levetted, egyszerűbb egy épet föltenni. Viszont akkor ott vagy ahol a part szakad...
Fényezés!
Hátha eltalálják azt a szint!


[i](Módosította hoberth 2008.03.18. 18:02-kor)[/i]

7798 Hõberth Gábor 2008-03-18 16:59:15

Hát pedig az az igazi a wareszmotornál!
Az a nyers torokhang a szívászajcsökkentő nélkül!
Libabőrös leszek ha meghallom. Hagyd fönn a direkt szűrőt! Azzal eleve jobban megy!

7797 Biacsics Gábor 2008-03-18 16:24:04  Előzmény:Scheibl Ferenc: 46637

Decemberben biztos ami biztos alapon én is +újítottam minden papírt.Nagyon jó a Wareszmoci,csak a vízpumpa szivárgását nem tudom sehogy sem elállítani.Fűtést kell még összereszelni hozzá,+egy normális légszűrőt,mert ideiglenesen direktszűrőt raktam,de nem bírom elviselni a hortyogását.

7796 Fluck Dávid 2008-03-18 16:14:16  Előzmény:Tóth Péter: 46635

Ha érdekel, fehérben tudok neked adni olcsóér ilyen elemet.

7795 Madocsai Gergely 2008-03-18 15:53:31  Előzmény:Tóth Péter: 46629

Pont olyan törés, mint amikor a "lákátostól" hozta el Anyám a gépet...
Wagy ragasztod, de csiszolni stb kell és ez látszani fog, ergo nemárt festeni, w szerzel 1 másik elemet, annak 120%, h más a színe, és festeni kell.
A "semmi festés" esetben talán + lehet úgy ragasztani, h csak a repedés körwonalai látszódjanak majd + némi érdesség, szerintem ez a max, amit így kihoz6ó.

Ha érdekel a duroplast jawítós móka este +nézem neked a könywben, oszt ha +találom szíwesen befotózom...

7794 Támba Csaba 2008-03-18 13:45:42  Előzmény:Turi Árpádné: 46636

TESA ragasztóspray-vel visszaragad. Aláfújod, vársz néhány percet és összenyomod, esetleg simítóhengerrel rámész

7793 Scheibl Ferenc 2008-03-18 13:43:29  Előzmény:Biacsics Gábor: 46627

kész lett a kocsi, bár még van rajta mit csinálni. A tavaji zöldkártya pánik miatt gyorsan összedobtam, hogy le vizsgázzon és legyen zk-ja is. Biztos hogy javulni fog a fékhatás, de inkább nagyobb sebességnél érezhető a különbség, lassításnál nem "remeg" be a kormány, nem melegszik a fék,...stb. Nekem nincs fékerőszabályzó beépítve, szerintem nem is kell. Én ezzel a fékkel voltam anno zwickauban is és tökéletesen működött. a wartburg motor hogy muzsikál?

7792 Turi Árpádné 2008-03-18 13:11:31

Kérdezném hátha tud valaki segíteni,hogy 4T trabim tetőkárpitja elkezdett megereszkedni hogyan, milyen módon és persze anyaggal lehetne ezt oda vissza tessékelni? Tudvalevő, hogy valami filc féle anyagról beszélünk. Köszi a tanácsokat!

7791 Tóth Péter 2008-03-18 13:04:11

[url]http://kepfeltoltes.hu/view/080318/P1000397_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/url]

[i](Módosította tothpeter 2008.03.18. 14:06-kor)[/i]

7790 Nagy Dávid 2008-03-18 12:49:48  Előzmény:Tóth Péter: 46632

Ha azt szeretnéd hogy a link helyett csak egy kattintható szöveg legyen, akkor így:
[ url=link]Kattintós szöveg[/url]
Ha pedig a linket szeretnéd kattintósnak akkor így:
[ url]link[/url]

(a [b][[/b]-jel és az [b]url[/b]-szó közé nem kell szóköz)

Én is csak így tudom elmagyarázni.
[i](Módosította bigdee888 2008.03.18. 13:58-kor)[/i]

7789 Tóth Máté 2008-03-18 12:42:49  Előzmény:Tóth Péter: 46632

(url)ide írod be a címet(/url) csak nem ilyennel ( ) hanem ilyennel [ ]
ez meg lehet még annyira se érthető....
[i](Módosította Squeky 2008.03.18. 13:43-kor)[/i]

7788 Tóth Péter 2008-03-18 12:41:18  Előzmény:Tóth Máté: 46630

Így lehet linknek berakni.ezt nem tudtam, még sose csináltam ilyet
[i](Módosította tothpeter 2008.03.18. 13:43-kor)[/i]

7787 Hõberth Gábor 2008-03-18 12:27:24

Hát ez így elég csúf, így nem maradhat!
viszont ezt fényezés nélkül nem tudod megragasztani, a tutira ilyen szinű sárvédőre meg ugye elég halvány az esély!
Esetleg próbáld eltakarni egy "Nefessé le!" matricával!

7786 Tóth Máté 2008-03-18 12:22:35  Előzmény:Tóth Péter: 46626

[url]http://kepfeltoltes.hu/080318/P1000397_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/url]
[url]http://kepfeltoltes.hu/080318/P1000398_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/url]
[url]http://kepfeltoltes.hu/080318/P1000399_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/url]
[url]http://kepfeltoltes.hu/080318/P1000400_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/url]
Van egy jel a smiley alatt: arra katt és beírod közé

[i](Módosította Squeky 2008.03.18. 13:27-kor)[/i]

7785 Tóth Péter 2008-03-18 12:14:52  Előzmény: Spityu: 46628

Nem pont erre gondoltam, festeni nem akrom,mert elüt a fénye majd.
Valami más ötlet kellene,de lövésem sincs,hogy mi. A lényeg,hogy meg akarom tartani a sárvédőt.
Gondolkoztam valami öntapadós légbeömlőn,de gyanítom, hogy az autómosó le fogja szedni.
Valakinek valami ötlet?!?!?

7784  Spityu 2008-03-18 12:11:40  Előzmény:Tóth Péter: 46626

Hát... van a "Hogyan tovább" című könyv, abban részletesen leírják, képekkel illusztrálva, hogy hogyan kell a duro-t javítani.
Azonban ott ha jól emlékszem a jobbhátsó elemen mutatják be aminek leszerelés nélkül hozzáférhető a belseje. Összeillesztik a repedéseket és belülről valamiféle ragasztóval meg egy támlemezzel merevítik. (323. oldaltól) Utána meg gondolom kittelik/csiszolják/fényezik.
Én a helyedben elmennék a bontóba és vennék egy bal első elemet, mivel nem férni hozzá a belsejéhez, és ha már leszedem, akkor inkább felteszek alapból egy jót, nem ragasztgatnék (_én_ mert ugyse sikerülne ). Persze a cocializmusban, amikor a könyv is íródott, nem lehetett pazarolni

Aztán lehet hogy létezik más javítási módszer, de szerintem az nem lesz olyan tartós, aminek nincs "megtámogatva" a belseje.

7783 Biacsics Gábor 2008-03-18 12:03:33  Előzmény:Scheibl Ferenc: 46625

Egyenlöle kb 150km-et mentem,talán annyit sem.Valamennyit mondjuk már javult ahhoz képest mint amikor elöször mentem vele.Most mértem fékpadon is,azon is jók az értékek,ugyh bízok benn h javul még ha összekopik.Fékerő szabályót építetél a hátsó fékhez?Hogy áll az autód,elkészült?

7782 Tóth Péter 2008-03-18 10:13:16

Helló!
szerintetek ezzel mit lehet kezdeni??

http://kepfeltoltes.hu/080318/P1000397_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/080318/1023175147P1000396_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/080318/P1000398_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/080318/P1000399_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/080318/P1000400_www.kepfeltoltes .hu_.jpg

7781 Scheibl Ferenc 2008-03-18 09:25:39  Előzmény:Biacsics Gábor: 46620

Nekem is GTI fékek vannak elől és ugyanez volt vele. Nemrég cseréltem betétet és munkahengert. Pár 100 km-t menni kell vele, sokat fékezni amíg minden összekopik. Amúgy gyári 2T trabi főfékhenger van rajta és hátul is az eredeti dobfékek vannak. Nekem bevált

7780 Mátyus Ádám 2008-03-18 09:15:01  Előzmény:Biacsics Gábor: 46620

Nem vagyok valami nagy spiler fék témában, de úgy tudom, hogy kell futnia x kilómétert amíg összekopik a tárcsa meg a betét még új alkatrészek esetén is. Hátsó tárcsához meg biztosan kell a fékerőelosztó, de erre majd a kompetens kollegák válaszolnak, hogy mit és hogyan.

7779 Hõberth Gábor 2008-03-17 22:42:39

Még egy utolsó szösszenet az olajtémához, nem reklámnak, inkább ötletnek szánom:
http://kelomotor.hu/kenoanyag.html
Nem tudom kinek mennyire esik útba vagy nem, én legutóbb itt vettem olajat, szerintem elég jó áron vannak, és nagy a választék is.
Ja és kicsit már off, de talán mégse annyira, simson, babetta meg MZ alkatrészeket is árulnak, szinte mindent.

7778  Spityu 2008-03-17 22:21:14  Előzmény:Hõberth Gábor: 46621

A régi időkről ennyit hallottam: "Pestre menet annak idején mi is bíztunk benne, hogy elérjünk a *****-ig, ne kelljen bemennünk valamelyik mol-hoz."

Igen, ez a kalgonos dolog nekem is megfordult a fejemben. De aztán beugrott, hogy fűtőszálat még gyártanak, de gyári ft. már sajna nincs. A keverési arány az a használati körülményektől függ, rosszabb esetben az olaj (elégtelen) minőségétől is. Ami tuti: még rally gépbe sem tankolnék 5000 forintos gyorsasági motorolajat.

Az olajok hamisítása tény! Azt nem mondom hogy a kutakon/nagykereknél is (bár nem csodálkoznék), de különböző "on-line" boltokban, főleg ha magánszemély adja, kb. 30-40%-kal olcsóbban... hát nem tudom... Én simán megbontok egy kólásüveget anélkül, hogy elszakadna a kupak alja(igaz ez kis tétel...).

7777 Hõberth Gábor 2008-03-17 21:50:14

Ezzel az olaj mizériával abból kell kiindulni, hogy annak ideén a trabantok hőskorában még nem igen voltak hiper-szuper full szintetikus olajok, legfeljebb a gyári versenyzőknek. Szóval mindenki járt a sima óccsó egyszerű szirszar olajokkal, amit a kúton adtak külön, vagy bekeverve (K). És mégis sokezer kilómétert elmentek a trabik. Csak most, hogy ugye kúton már nincs keverék, viszont annál nagyobb kínálat van drágábbnál drágább olajokból, most főhet a kétüteműs gazdik feje.
Szóval szerintem a megfelelő keverési arány fontosabb a márkánál meg a "szintetikusságnál". Pláne, hogy márkás olajoknál is időnként kiderül, hogy ezt is meg azt is hamisítják, és akkor de jó, hogy 3x annyiért megvettem esetleg a gagyi olajat! Ráadásul ugye egy kismotornál még csak elmegy, de egy trabant vagy wartburgnál, ahol 8-10-12 literes fogyasztások is előfordulhatnak városban nagylábbal, ott azért nem mindegy, hogy hány ezer is az az olaj. (Kicsit olyan ez mint a mosógépnél a kalgon.)
Okoskodásomtól függetlenül persze mindenki olyan szuper olajat locsol a járgányába amilyet akar, és persze bevallom én se tescos meg egyéb legolcsóbb kitudja milyen olajokkal járok, hanem inkább valami márkásabból vásárolok be amikor van valami "akciós". De a méregdrága full szintetikusokat kihagyom, inkább az arany középút. Castrol meg Repsolból is lehet 1500-2000 körül kapni, csak résen kell lenni.
Ezeknek talán annyi előnyük van, hogy ugyan nem lesz más szaga a járgánynak, meg nem is fog hidegen kevésbé füstölni, meg a kipufogó is ugyan úgy telerakódik városban, ha nincs rendesen kiszellőztetve, de a hengerfejen meg a gyűrűkön meg a dugó oldalán nem rakódik le, nem kokszosodik úgy mint az óccsóbb olajokkal. Nekem legalábbis ennyi a tapasztalatom az olajokkal, így röviden.
És még annyit, hogy mezei sima utcai használatú motorokról beszéltem, és nem a kihegyezett üveghangon pörgő versenyszekerekről, mert ugye ott azért lehet, hogy más a helyzet.



7776 Biacsics Gábor 2008-03-17 21:47:29

Van fenn valakinak golf gti fék 2T Trabin?A napokban mentem az enyémmel az első métereket,és nem vagyok +elégedve vele.Szinte nem lassúl jobbat mint ezelött egy jólműködő dobfékkel,ráadásul hátul a dobfék sokkal elöbb blokkol ugyh vigyázni is kell vele.Nem levegős a rendszer,munkahengerek csúszkák járnak,vadiúj ferodoo betétek,tárcsák.Milyen főfékhengert szoktatok használni,szoktatok-e hátra fékerőszabályzót?Én egy bontott 4t Trabi főfékhengert raktam fel,lehet azzal van probléma?

7775 Lévai-Tót Lászl&oac 2008-03-17 19:43:42

Én meg Prista olajat használok a simát és félszintit, attól függ mikor melyikhez jutok.
[i](Módosította Lecce 2008.03.17. 20:43-kor)[/i]

7774 Tóth Péter 2008-03-17 19:26:04

Én Husqvarna XP olajat használok. 2200 Ft 1 liter.

7773  Spityu 2008-03-17 19:06:09  Előzmény:Madocsai Gergely: 46616

Nem, Magyarországról. Németben jelenleg 180-250 ajró között mennek + 40 ajró a szállítás.
Jó áron volt mindkettő, ezért megvettem a labirintosat is, de aztán mivel nem volt rá szükségem(tudom csak egy 5.5mm-es furatot kell fúrni a szimmeringes blokk közepébe) és elég jó árat kínáltak érte, fájó szívvel, de eladtam. (Így értem lentebb a 7.000-et )

A "tesók":
[url]http://spityu.extra.hu/2t/gyari_p65_p66.jpg[/url]
[i](Módosította Spityu 2008.03.17. 20:08-kor)[/i]

7772 Madocsai Gergely 2008-03-17 18:51:27  Előzmény: Spityu: 46615

Tyűűű, b*zzz!!! "zigen! E-öbölről?

7771  Spityu 2008-03-17 18:30:25  Előzmény:Madocsai Gergely: 46613

Hát, majd ha restaurálom a kicsikét ("84.03., tehát egy szimmeringes youngtimer) a nyáron, tuti, hogy csak szintetikusat kap "Ő":
[url]http://spityu.extra.hu/2t/gyari_p65.jpg[/url]

Ha már kiadtam Érte 7.000 forintot.
[i](Módosította Spityu 2008.03.17. 19:42-kor)[/i]

7770 Madocsai Gergely 2008-03-17 15:40:07  Előzmény:jocking .: 46612

Húúú, ilyennel is mennyit szaladgáltam, olcsó, és legalább magyar...csak a flakon kupakja mindig szanaszét eregette ezt a wörös nedűt
Az utsó évben Pristát használtam, mert nemwolt Rekord ez is használható, wmi lengyel cucc érdekes flakonban.

7769 Madocsai Gergely 2008-03-17 15:36:36  Előzmény:Tóth Máté: 46610

Az zsír!
Ha egyszer +lesz az új gép(...), abba már csak full-synth megy majd, egy gyári "kurbelwelle"-ét, nomeg dugókat nem akarok wmi "tecsóssal" szétcsapni...

7768 jocking . 2008-03-17 15:31:26

Én Rekord 2T olajat használok, nincs vele gond, és csak 800Ft.

7767 Mátyus Ádám 2008-03-17 15:27:42  Előzmény:Tóth Máté: 46610

Én is Repsol 2T Sooter olajjal járok. De a MOL Sprint sokak szerint bőven jó.

7766 Tóth Máté 2008-03-17 13:10:03  Előzmény:Madocsai Gergely: 46609

Én a Repsol 2T full-szintetikushoz hozzájutok 2000ér, így sztem nem rossz üzlet
[i](Módosította Squeky 2008.03.17. 14:10-kor)[/i]

7765 Madocsai Gergely 2008-03-17 11:34:55  Előzmény: Spityu: 46608

Tom, h drága a synth, de 2000-ért szokott lenni mindig leárazwa, minőségi C*strol act EVO2T-asszem, ennyiért - bár ez sem 2 fillér, még énsem tudtam kipróbálni - talán +éri...

Gratula a mocihoz, wigyázz rá!
[i](Módosította madogery 2008.03.17. 12:35-kor)[/i]

7764  Spityu 2008-03-17 11:23:21  Előzmény:Tóth Ákos: 46604

Én is a kagylós jelzésű kúton kapható 13xx forintos félszinti olajat használok. Valamint ugyancsak kagylós ólompótlót. Városban a sok hosszú emelkedő(3. sebesség, 3-4000-es fordulaton) miatt 1:40-ben keverem 1:50 helyett. Sose csörren be, egy dekányit se. Városon kívül is szoktam menni, ugyanilyen aránnyal 200km-ereket, és ott se.
Ellenben egyetlen egyszer MOL kúton kényszerültem tankolni, az ott kapható Arollal együtt (akkor még nem tudtam hogy létezik Sprint), na akkor a kútfejtől a 200 kilométerre lévő célig igaz nem túl vészesen, de csörgött.
Csörgés szempontjából tapasztalatom szerint bármi jó, az Arol-on kívül, de kokszosodás szempontjából azért ez a félszintetikus is kormosít rendesen, ami a kipufogót illeti. Teljesen szintetikus olajok - számomra - megfizethetetlenek.

A fentieket a harmadik, 28ezer km-esen vásárolt gyári motoromnál alkalmazom (előgyújtás: 4mm, karbi: 28hb3-1). Azóta van benne kb. 5ezer km, de még mindig olyan mint az óramű

7763 Turoczi Csaba 2008-03-17 08:32:37  Előzmény:Dávid Márk: 46365

Megjavult a hőfokmérő majd két év után! :-) Pedig nem is csináltam vele semmit! Köszi az ötleteket!

7762 Őry Gábor 2008-03-17 07:58:37  Előzmény:Tóth Ákos: 46604

Én Sprintet használok, és szerintem jó. Leszámítva a téli reggeleket (de hát akkor melyik olaj nem füstöl?) nem füstöl, és szépen is szól. 1:40-ben keverem. Előtte használtam Valvoline szintetikust, de esköszöm nem jobb, sőt, mintha jobban is füstölt volna.

7761 Kovács Péter 2008-03-17 07:38:21  Előzmény:Tóth Ákos: 46604

Én sima hatlábú-tűzokádó-kutya kúton kapható 2T olajat is használok, de azzal nem vagyok teljesen megelégedve. Asszem az félszintetikus, literje ezer Ft, meg egy kis apró.
Ennél sokkal jobban szeretem a kagylós kúton vehető fehré dobozos, piros címkés 2T olajat. Literjét lgutoljára 1340-ért vettem.

7760 Tóth Ákos 2008-03-17 07:04:41  Előzmény:Tóth Ákos: 46599

ValaKI?
Akkor másképp kérdezem.Ki milyen olajat használ trabanthoz?

7759 Dávid Márk 2008-03-16 21:39:05  Előzmény: Spityu: 46601

Hali könnyen megoldhat, hogy a fordulatszámmérő normális értéket mutasson. Mindkét gyújtástrafóról lecsapolsz egy jelet. Mindegyik jel vezetékbe, sorba kötsz egy diódát (úgy kösd, hogy trafóirányába zárjon a dióda, így a két jel nem fog összekeveredni), és a diódák után összekötöd a két jelvezetéket. A közös jelvezetéket rákötöd a fordulatszámmérőre.

7758 Tóth Máté 2008-03-16 20:51:15  Előzmény: Spityu: 46601

Én azt hittem ez sokkal nehezebb Szal kell szereznem egy 2T fordulatszámmérőt és csak rákötöm a trafó előttire?

7757  Spityu 2008-03-16 20:41:20  Előzmény:Tóth Máté: 46600

Feszültségszabályozás: talán Zener diódával, de ez csak tipp amiben abszolút nem vagyok biztos, nem értek hozzá.

Jelforrásként tudtommal a trafó előtti vezetéket kell megcsapolni, legalábbis én egyszer oda kötöttem egy 4ütemű fordulatszámmérőt, és természetesen kaptam is egy 1200-as alapjáratot (a skálán), a kétszer annyi gyújtás miatt.

7756 Tóth Máté 2008-03-16 19:08:29

Naszóval...2T-be szeretnék fordulatszámmérőt. Van most egy az aprók között de az 6 voltos, a gépegységem meg 12es. Ha az elé teszek ellenállást akkor megoldható? Meg ez hogyan müxik, Mire kötöm? Robogókon ugy szoktuk h a gyertya alá teszik egy ien kis érzékelőt...Ötlet?

7755 Tóth Ákos 2008-03-16 17:54:13

Sziasztok!
Mi nap összeraktam a melóbajárós Simnson 50-esemet!
Milyen márkájú olajat keverjek bezninhez.Most kényszerből MOL arol2t-vettem bele de tudom hogy az xar.de ez volt nyitva
ValaKI?
[i](Módosította Szmuki 2008.03.16. 19:18-kor)[/i]

7754 Fluck Dávid 2008-03-16 12:21:26

Mindenkinek köszi a nincsmit.
Megoldódott a fékproblémám!

7753 (Törölt felhasználó) 2008-03-16 08:24:54

Sziasztok!!!

Azt szeretném megkérdezni hogy a4t wareszbe mennyi olajat kell önteni olajcserekor.
köszönöm!!!