Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör 2

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

7952 Juhász Benõ 2008-03-27 07:40:50

Jó reggelt! Ha már hüjje ötlet, anno én olyat próbáltam ki, hogy lánghegesztő pisztolyt torokba bedug, oxigén megnyit, szegény Trabi motorja pörög mint az ökör.
Kíváncsi lennék hosszú távon hogy tudná tolerálni a mechanika és milyen károsanyag kibocsájtás mellett, de, mivel munkába járós az autóm, talán nem kéne vele kísérletezni, egyelőre.

Szép napot!

7951 Madocsai Gergely 2008-03-27 06:50:56

Nna, hamár tuning, arra gondoltam, h fogom a kipu Y-r a menő hűtőcsövet(a picit, ami szinte mindig hiányzik) átkötöm, és direktben ráteszem a karbira. Ergo mini "kompresszor", persze, az ü.a. fúvókákat ehhez igazítwa...(már próbálkoztam wele, csak nem wolt +felelő csöwem, u.h. még wárat a dolog, demár remélem nemsokáig)
Tapasztalat esetleg, mennyire elmebeteg az ötlet?

7950 Madocsai Gergely 2008-03-27 06:30:57  Előzmény:: 46790

Ez király, énis rengetegszer akartam ilyet építeni, de aztán belegondoltam, h a 4T kocsikon is milyen atomtámadás utáni pusztítást wégez a gőz, a 2T-nél sem lehet túl rózsás a helyzet, itt ugye a főtengely kapja az 1. "pofont", u.h. jegeltem a dolgot... Mennyi ideje használod???

Ami még terwben wan, az a fordulatszám szabályozós durranógáz befecskendezés, erről is wan nénhány leírás.

Esetleg olyan rezó, ami szélesebb fordulat-tartományban "kiillesztett", ha fogalmazhatok így. Wmi mozgó alkatrész(eke)t(?) tartalmazó belűre gondoltam, sajna nemértek az áramlástanhoz, u.h. ezcsak - egyelőre - elwi síkú dolog.

Ja: oltsatok, ha nagy marhaságokat írok, +ártott a káwé, na...
[i](Módosította madogery 2008.03.27. 07:59-kor)[/i]

7949 Biacsics Gábor 2008-03-26 22:12:46

Nincs senkinek ötlete 2T-re szerelt fékrásegítő ügyében?Érdemes neki állni kísérletezni?Bővebben: 7907. hozzászólás.

7948 jocking . 2008-03-26 21:50:11  Előzmény:: 46790

Jól hangzik, de nem lehetne ezt képpel illusztrálni?

7947  Spityu 2008-03-26 21:43:45  Előzmény:: 46790

Erről hallottam én is, vagyis hasonlóról, de ott a teljesítmény növelése miatt volt vízbefecskendezés alkalmazva, mivel ugye a vizcsepp a hő hatására gőzzé alakul.

7946 (Törölt felhasználó) 2008-03-26 21:33:50

Üdv az Uraknak!
Új jelentkező vagyok a fórumon, ám már hónapok óta élvezettel lapozgatom. Elsősorban azon márkatársak érdeklődésére számítok, akiknek okozott már bosszúságot az üzemmeleg trabimotorból kiszűrődő csilingelő hang. Nevezik még ciripelésnek és csörgésnek is. Kopogó égés. Elgyengül az motor, nő a fogyasztás és gyilkolássza magát. Rohadt egy dolog!!!
Fő okai: olajkoksz lerakódása az égéstérben=hőszigetelés (elégtelen hűtés!), esztelen fogyasztáscsökkentés a hiánygazdaságban vergődve (113-as főfúvóka, szegény keverék).
Megoldásom igen egyszerű: juttassunk vízgőzt a motorba!
Tekerjetek 5 menetet a kipufogó könyökre átm. 5*1mm-es Cu fékcsőből és a felső végét átm. 4mm-es bőrlyukasztott lyukon át dugjátok be merőlegesen a gumicsőbe. Ez a magasság lesz a beömlesi szint. Az alsó vége a rézcsőnek nyúljon el 10 centire a forró öntvény könyöktől, hogy a csatlakozó műa. cső ne olvadozzék. A vízszint szabályozását egyelőre az automata csirkeitató mintájára oldottam meg. A szabályozott szint a beömlési szint alatt kettő centivel, így még földrengés és rézsüben parkolás esetén sem folyik víz az álló motorba. Amúgyis kifolyna a karbi túlfolyóján! Igény szerint ezzel a magassággal változtatható a fejlesztett gőz mennyisége. Betonon cseperedett nagyvárosi fiúknak írok egy picit az automata csirkeitató készítéséről is. Féllityis pet palack aljától 1 centire fúrsz egy átm. 4mm-es lyukat. Beleállítod egy cinkkupába, aminek az aljától 1 centire 5-ös fékcsőböl kb másfél centihosszú kiömlő csonkot lágyforrasztottál. Műa. csővel összekötöd a két rezet. Az 1 centi iszaptér. A pet palack alsó lyukát befogod és megtöltöd vízzel. Kupak ráteker és helyretesz. Motor indít-víz forr-gőz beszív-vízszint csökken-pici lyukon levegő be-víz kijön-stb.
Hatások: ezzel a beállítással 2l benzinhez fél litykó víz adagolható. Kb 150km alatt eltávolítja az olajkokszot az égéstérből és nem engedi lerakódni a kipufogóban sem. Nem kell szintetikus olaj drágáért!
125~130-as föfúvóka alkalmazása igen kedvező. A 70-es dúsító alkalmazása mellett. Melegen nem füstöl egyáltalám! Harap, mint az állat! Fogyasztása 5.5~6l/100km 75-ös tempónál dinamikusan vezetve. 10l benzin/1l víz árány jó az átlagos használathoz. A hátsó dob kiürített gyári.
Jó munkát! Szevasztok!

7945   2008-03-26 20:58:07  Előzmény:Varga Tibor: 46787

A szerelés rovatot átolvastam, és azon kivül még több infót is találtam hozzá, de tényleg csak nagy vonalakban.
Legjobban a féltengelytől félek. Erre lennék kiváncsi, ki hogy oldotta meg. Ahogy magam ismerem, a hegesztett féltengely nem sokáig fogja birni, előbb útóbb szétszakad.

7944 jocking . 2008-03-26 20:58:01  Előzmény:Varga Tibor: 46787

És remélhatőleg már nekem is az lesz benne 1 hónap múlva, a közreműködéseddel.

7943 Varga Tibor 2008-03-26 20:45:38  Előzmény: : 46783

Akadnak itt akiknek 5-ös váltójuk van Ott van a Szerelés rovatban a cikk, az nagy vonalakban leírja a menetet. Ha konkrét kérdésed van írj.

7942 Kalmár Csaba 2008-03-26 20:44:15  Előzmény:Prokop Gábor: 46782

Akkor beugrok vagy én vagy bocipeti egy kisebb mennyiségért!
Köszi!

7941 Kacsándi Szabolcs 2008-03-26 20:42:21  Előzmény: Spityu: 46784

Vannak érdekességek!Ilyenkor sajnálom hogy már abbahagytam a kísérletezgetéseket a trabi motorokkal.
[i](Módosította szabi 2008.03.26. 21:46-kor)[/i]
[i](Módosította szabi 2008.03.26. 21:47-kor)[/i]

7940  Spityu 2008-03-26 20:25:38  Előzmény: hks: 46780

Ahogy ígértem PM-ben, további érdekes és kevésbé érdekes képek:

[url]http://spityu.extra.hu/2t/rezo5.jpg[/url]
[url]http://spityu.extra.hu/2t/rezo6.jpg[/url]
[url]http://spityu.extra.hu/2t/rezo7.jpg[/url]
[url]http://spityu.extra.hu/2t/duplawaresz.jpg[/url]
[url]http://spityu.extra.hu/2t/tocsavar.jpg[/url]
[url]http://spityu.extra.hu/2t/babszem.jpg[/url]
[url]http://spityu.extra. hu/2t/motorter.jpg[/url]
[url]http://spityu.extra.hu/2t/motorter2.jpg[/url]
[url]http://spityu.extra.hu/2t/4felomlo.jpg[/url]
[url]http://spityu.extra.hu/2t/4felomlo2.jpg[/url]

És itt van egy képmentés AutoCAD-ből. Megrajzoltam két közismert rezonátor elvű dobot, amik két hengerhez készültek, illetve egy általam (elméletben) tervezett egyhengeres dob is van.

[url]http://spityu.extra.hu/2t/rezonator.bmp[/url]

7939   2008-03-26 20:24:52

sziasztok!

Már nagyon régen(2000-ben) volt 1 Trabim, de sajnos el kellett adnom mert nem volt pénzem a müszakira. Kb fél éve vettem egy 4t-t és most belekezdtem egy olyan projektbe, ami rendesen viszi a pénzem, és az idömet.
Lenne 1 pár kérdésem.
5-ös váltót épített már valaki 4T-be?
milyen bukkanói voltak a dolognak?

nemrég(2008.03.22) kezdtem el az átépitést. De sok bonyodalomba ütköztem.
Sajnos az összeszerelésnél nem volt nálam a fényképezőgép, igy csak a kész állapotot tudom lefotozni. De szívtam vele rendesen. Arra lennék kiváncsi, hogy valaki esetleg a neten fellelhető - átépitésnél ténylegesen csak annyi problémája volt e mint amit leirnak.
Jelenleg a féltengelyekkel szívok, de elméletileg holnapra az is kész lesz.
Már alig várom a próbakört.
Majd jelentkezem mi sült ki belőle. Persze ha valakit érdekel!!!

7938 Prokop Gábor 2008-03-26 20:19:05  Előzmény:Kalmár Csaba: 46779

Teljesen normális, benzinben keverhető 2T olaj.

7937 Kacsándi Szabolcs 2008-03-26 20:14:08  Előzmény: hks: 46775

Legyen ahogy te akarod,bár karbiból elég egy is,de jó öblös legyen a torka.

7936  hks 2008-03-26 19:40:47  Előzmény: Spityu: 46778

ezt öröm látni erre csak ezt tudom mondani: gyönyörű!!!

7935 Kalmár Csaba 2008-03-26 19:23:23  Előzmény:Prokop Gábor: 46769

Ez rendesen benzinnel keveredő olaj vagy inkább a különolajozós motorokba való??

7934  Spityu 2008-03-26 19:03:31  Előzmény: hks: 46777

Valami ilyesmik?!

[url]http://spityu.extra.hu/2t/felom.jpg[/url]
[url]http://spityu.extra.hu/2t/felom2.jpg[/url]
[url]http://spityu.extra.hu/2t/ketkarbi.jpg[/url]
[url]http://spityu.extra.hu/2t/ketkarbi2.png[/url]
[url]http://spityu.extra.hu/2t/rezo1.jpg[/url]
[url]http://spityu.extra.hu/2t/rezo2.jpg[/url]
[url]http://spityu.extra .hu/2t/rezo3.jpg[/url]
[url]http://spityu.extra.hu/2t/rezo4.jpg[/url]






[i](Módosította Spityu 2008.03.26. 20:05-kor)[/i]

7933  hks 2008-03-26 18:49:13  Előzmény: Spityu: 46776

ezt se hagyd le hengerenkénti rezó + a könnyített motoralkatrészek

7932  Spityu 2008-03-26 18:46:15  Előzmény: hks: 46775

Ezt kőbe vésetem

7931  hks 2008-03-26 18:43:20  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 46773

már megint megérkeztünk az őrület közepébe ?mondjuk ki 82mm dugó 5 felömlő 2 karbi.

7930 Kacsándi Szabolcs 2008-03-26 18:41:57  Előzmény: hks: 46772

Lehet hogy szálszakadás van és testhez ér.Vagy csak összeolvadt a belseje.

7929 Kacsándi Szabolcs 2008-03-26 18:40:15  Előzmény: Spityu: 46766

76,de az már nagyon a vége,és ahhoz már nem nagyon gyártanak bolti eladásra dugót.Maszek gépműhelybe ahol csinálják a fúrást ott le tudják rendelni.Viszont ott már nagyon vékony a hengerhüvely.Kipréselni nem lehet,mert nem henger formájú a külseje.Egyben szokták belemarni a megfelelő mélységben,azután még kicsit lehet finomítani.De csinálják szikraforgácsolással is,de az nem annyira megfizethető.Nekem felsőmaróval csinálta az esztergályos utána pedig kézi csiszológépekkel finomítom meg alakítom a kívánt formára.Létezik még a külön készítés,de ahhoz kiesztergálják az eredeti hüvelyt,kialakítják és utána visszateszik.Viszont itt már általában érdemes nagyobb átmérőjű hüvelyt beletenni.És ez a megoldás nehezebb is.

7928  hks 2008-03-26 18:34:54

egy költői kérdés 4 t trabi hátsó világítása nem műkszik + kiverdesi a biztit. hol lehet a hiba?

7927  hks 2008-03-26 18:25:59  Előzmény:: 46770

ha 2t keress meg privátban írok egy regényt neked

7926 (Törölt felhasználó) 2008-03-26 17:26:36

Napot!!!
Tudna nekem vki szakmai instrukciót adni, hogy, hogyan érdemes az átömlöket csiszolni, polírozni?nagyon megköszönném.:-)

7925 Prokop Gábor 2008-03-26 17:12:55  Előzmény:Kalmár Csaba: 46768

Van 60 literes hordóban Pennzoil félszint 2T olaj, 250 Ft /liter.
A hordó kimérését vállalom, de el kell jöni érte Érdre.

7924 Kalmár Csaba 2008-03-26 17:08:23  Előzmény:Prokop Gábor: 46767

Sajnos nem találom ennek a levélnek az erdetét, ezért megkérdezem!Miről van szó? esetleg van valami kiváló motorolajod?Ha igen milyen és mennyiért ??Ha esetleg még jutna érdekelne!Előre is köszi a választ.
üdv.

7923 Prokop Gábor 2008-03-26 17:00:08

Urak, első hordó (60 liter) elment. Holnap jön a következő.
Bevallom, félretenni nem nagyon akarok senkinek, aki érkezik, annak mérek, amíg van.
Mivel kaptam egy nemkellemes hangvételű személyes üzenetet ezügyben, mégegyszer leírom:
Annyiért adom tovább, amennyiért kaptam. Aki nem hiszi, megnézheti a számláját. Nem keresek rajta semmit, mondhatni, baráti szívességből dobtam fel a lehetőséget. Emiatt nem is nagyon tudok, meg persze nem is akarok postázni, elvinni, félretenni, mittomén.
Azt meg mégegyszer, immár nyilvánosan is megjegyzem, hogy annak, aki csúnyán beszólt privátban (merthogy nem viszem el neki házhoz), felesleges fáradnia, inkább marajon a nyakamon, de neki nem jut.
Szorri.
(Akinek nem inge, ne vegye magára!)

7922  Spityu 2008-03-26 16:16:01  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 46765

Köszi!

Megkérdezhetném, hogy azt tudod-e mekkora a maximális furat? Gyárilag 73-at írnak, de én hallottam 75-76-ról is. Tuninghengereknél a 3. (4.) felömlőt hogyan alakítják ki? Kipréselik a perselyt, vagy "egyben"?

7921 Kacsándi Szabolcs 2008-03-26 15:28:33  Előzmény: Spityu: 46763

Ezt eléggé befolyásolja a hengerek és a blokk kopottsága.A neten is publikus és eléggé hiányos tuningleírás szerint csak 9 bar-os kompresszió érhető el vele.De ez mehet feljebb és lejjebb is. Inkább többségében lefelé mozog.Azért van ellenpélda is.Ahhoz hogy nagyobb nyomást érj el,fel kell hegesztetni.Én is ilyet használtam mielőtt megvettem az öntött hengerfejet.A felhegesztett hengerfejjel 10,5-ös nyomás volt a motoromban.Viszont feltettem egy más rendszerű motorra azon már 2db tömítéssel szerelve is 11-es nyomás volt,tehát eléggé motorfüggő. Olyan 9-9,5 érhető el vele.Persze összekopott motornál.Én többnyire ilyen értékkel találkoztam,de aki már kísérletezett ilyennel lehet másabb tapasztalata is.

7920 Őry Gábor 2008-03-26 09:53:50  Előzmény:Támba Csaba: 46753

Kipróbáltam! Megy, mint az állat!!! Igazából 90-est akartam beletenni, de nem volt kéznél, szerintem az is elég lenne. Trabanthoz sajnos nincs ilyen.

7919  Spityu 2008-03-25 21:36:51  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 46762

Köszi! Esetleg azt is meg tudod mondani, hogy 3,5-4mm-rel kb. mekkora kompresszió érhető el, széria 297-es lökettérfogattal számolva?

7918 Kacsándi Szabolcs 2008-03-25 21:15:28  Előzmény: Spityu: 46758

Még a 4mm-t is bírja,de akkor már elég vékony.És mélyebbre kerül a tömítőfelület mint a hengerfej alsó síkja.Régebben versenymotorokhoz használtunk ilyet,de hajlamos a megrepedésre.Persze ez függ a motor teljesítményétől is.

7917 Kacsándi Szabolcs 2008-03-25 21:11:12  Előzmény:Szegedi Árpád: 46760

Érdemes kiszedni mert amit adnak hengert általában játékcsavar van belehajtva.Viszont ha veszed akkor válassz olyat amiben megvannak a csavarok.Igaz ritka a gyári menetű henger,de előfordul hogy nem tőcsavarozzák be.Inkább keress olyat amiben normális méretű tőcsavar van,mert jártam már úgy hogy csavar nélkül hoztak két hengert,és mikor meg akartam húzni a csavart,kihúzta a menetet.Utána aztán lehet szaladgálni menetfúróért meg tőcsavarért.

7916 Szegedi Árpád 2008-03-25 20:50:08  Előzmény:Biacsics Gábor: 46759

Köszi!Kiszedem,és remélem jó hengert adnak..

7915 Biacsics Gábor 2008-03-25 20:28:29  Előzmény:Szegedi Árpád: 46757

Szedd ki a régiből a tőcsavarokat,mert az újban 99% h nem lesz.Sőt ha nincs szerncséd még lehet h néhány menet már fel is van fúrva benn,akkor pedig azokba újat kell csinálni.

7914  Spityu 2008-03-25 20:25:23  Előzmény:Szedlacsek Ottó: 46754

-3mm a hengerfejből? Mennyit bír maximum az öntvény, tudja valaki?

7913 Szegedi Árpád 2008-03-25 20:18:38

Urak!Trabi hengerpárt/dugókkal,gyűrűkkel,csapszeggel/ fogok venni a napokba,ahová csere hengert kell vinni.A kérdésem az,hogy ilyenkor csavarokkal vagy anélkül kell vinni leadni a hengert?Illetve az újba vannak-e csavarok?Köszi..

7912  Spityu 2008-03-25 20:03:25

Rekord:
4 személy, teletömött csomagtartó, nyári gumi, 28H3-1 (gyári fúvókázás), 4mm előgyuszi(érdekes módon nem csörög), 1:40 félszintetikus, 70 körül átlag, valamivel több mint 200km, skála szerint 11.5 liter (3-3 szor mértem meg induláskor és megérkezéskor és átlagoltam ). Ez valamivel kevesebb 6 liternél.
Két személlyel volt már 5.2 is. De a túl kicsi fogyasztás nem biztos hogy jót tesz a motornak, kenés miatt. Ezt azt hiszem már taglaltuk is korábban.
Negatív: egyszer városban, 10 liter.

7911 Sipos Tamás 2008-03-25 19:51:25  Előzmény:Szedlacsek Ottó: 46754

[justify]Ha már fogyasztás (2T). Hihetetlen, de nyáron rendszeresen mértem 5 l alatti fogyasztást. [b]A rekordom 4,71 l volt![/b] Semmit nem alakítottam át, és Arol 2T-vel jártam. Persze hozzátartozik, hogy ezt nem városban, hanem országúton, a féket a lehető legkevésbé használva mértem. Sosem mentem 85-nél gyorsabban, és valóban nagypapás a vezetési stílusom.
Ezért is szeretem a kicsikét.
[/justify]

7910 Szedlacsek Ottó 2008-03-25 18:37:13  Előzmény:Támba Csaba: 46753

Hello,
80-85km/h állandó tempóval nekem nyáron kijön 5,5l/100km-rel. 15 fok alatt azonban kb, 6,5 kell neki.
Mitől:
Szedett lendkerék (-2kg), szedett hengerfej (-3mm), módosított és polírozott beömlők, felömlők, és kipufogó csatornák, Nínausz dob, hosszú váltó, elektronikus gyújtás, gyújtás 3,6mm-rel a felső holtpont előtt, 225-ös gyertyák, félszintetikus motorolaj, iker-légszűrő, új típusú karbi gyári beállítással, fúvókákkal.
Gázpedál max. nyomáspontig.
[i](Módosította O2TO 2008.03.25. 19:39-kor)[/i]

7909 Támba Csaba 2008-03-25 17:45:46  Előzmény:Őry Gábor: 46750

70-esnél nagyobb már bajos lesz A karburátor sem tud mindent

7908 (Törölt felhasználó) 2008-03-25 17:01:15  Előzmény:Dávid Márk: 46740

én is arra gyanítok, vagy lehet hogy test? mert ugye elöl 1be van kötve az index-lámpa-duda testje, de attól nem szikrázna sztem az utastérben.kösz

7907 Biacsics Gábor 2008-03-25 16:28:26

Urak,lenne egy érdekes kérdésem: Adott egy 2T Trabi 2T Waresz mocival,elől Golf gti,hátúl (még)gyári fékekkel.Lehetséges-e ezeket a kompoeneseket kiegészíteni egy fékszervóval,anélkül h külön vákum pumpát szerelnék fel?Már sokat gondolkoztam ezen,főfékhengernek a 6N-es polóét fel lehetne rakni szervódobostúl egy közdarabbal.Elvileg az is rendben van h +fúrom a szívócsonkot,és onnan vaszem le a vákumot(a vákum az itt is csak vákum,mint a 4T-ben),összekötöm egy speciális csővel amiben van egy vákumtartó-visszacsapó szelep.Mégis mi lehet a dolog buktatója amiért gyárilag nem építettek ezekbe az autókba fékszervót,és átépített autókban (2T) sem látni ilyent?Van valakinek ötlete h +valósítható-e,vagy ha nem akkor miért nem?
[i](Módosította biacs 2008.04.07. 19:34-kor)[/i]

7906 Őry Gábor 2008-03-25 15:59:45  Előzmény:Támba Csaba: 46748

Mióta 150-es kiegyenlítófúvókát használok, az enyém is elcsoszog 6 literrel, pedig 125-ös főfúvóka éa 70-es dúsító van benne. Na mondom ha elmész ennyivel, teszek beléd egy 100-a dúsítót. Még nem tudom milyen, csak holnap tudom kipróbálni.

7905 Tóth Péter 2008-03-25 14:33:31  Előzmény:Támba Csaba: 46748

Ez a poén!
Egyik se igaz rám és a Trabira. Azt nem mondom, hogy tök koszos a kipuf,de nem is takarítottam ki. És a fogyasztást kb 3 hete mértem. 200 kilóméter alatt volt 13. 60-70el megyek, ritkán húzatom csak 80-90 környékére. És nem is tatássan gyorsítok.
Érthetetlen,de örülök neki. :-))))))))))
[i](Módosította tothpeter 2008.03.25. 15:33-kor)[/i]

7904 Támba Csaba 2008-03-25 14:12:56  Előzmény:Tóth Péter: 46746

Jól beállított Trabi tiszta kipufogórendszerrel nem sportosan vezetve kijön 6 literből

Nekem télen vegyeshasználatban sem ment soha még 7,5 liter fölé.

7903 Madocsai Gergely 2008-03-25 13:40:57  Előzmény:Tóth Péter: 46746

És akkor még finoman fogalmaztál... nekem 1X sikerült egy ilyen 6L-es mutatwány, dehogy hogyan?!(u.is egy moci wolt az anyósülés helyén, 2kerék, szerszámok + egy wáltó a csomiban, ráadásul forgalomban, nappal)
Máskor ha finoman mentem se nagyon ment 10 alá, uh, nemis érdekelt, hamár zabál, menjen is...