Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör 2

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

8002  Spityu 2008-03-28 18:11:24  Előzmény:jocking .: 46845

[i]"Állítólag a levegő-üzemanyag keverék áramlását javítja, vagy valami ilyesmi."[/i]


Ennyi. "Becsavarja" a keveréket, elméletileg homogénebb lesz ettől (?)

(Ja, ha neadjisten nem látszódna, ez a karbi és a szívócsonk közé kerül beépítéskor.)
[i](Módosította Spityu 2008.03.28. 19:16-kor)[/i]

8001 jocking . 2008-03-28 17:50:43

Na, van egy bizonyos cuccom, most végre volt alkalmam lefényképezni. Valaki tudja esetleg, hogy ez vmi gyári cucc, vagy sufnituning? Állítólag a levegő-üzemanyag keverék áramlását javítja, vagy valami ilyesmi. De mi ez pontosan?

[imgw]http://kepfeltolto.hu/i/?t=img&id=61077[/imgw]

8000 Madocsai Gergely 2008-03-28 16:39:06

Ényééém a 8000.

7999   2008-03-28 09:54:14

Sziasztok! Még mindig gondban vagyok az 5-ös váltó átépitéssel. Rengeteg helyen utánajártam, de sajnos kis sikerrel.
Az érdekelne, hogy ki hogyan oldotta meg a féltengelyt?
ezt a váltót épitettem a gépbe!

Vw polo 1.4 8v
http://trabantmaffia.n1.hu/ oldalon ugyanez a váltó látható.:


Kérlek márkatársak segitsetek.

7998 Hõberth Gábor 2008-03-28 09:42:05

Nem hiszem, hogy gondot okozna ez a retrósítás.
Technikailag simán kivitelezhető, és a gyakorlatban is. A találkozókon minden harmadik 4T 2T-nek van álcázva.

A Vespa résvezérlésű. A szívócsonk a forgattyúsházra van téve, csak ugye ott egy henger van, ezért nincs azükség vezérlőtárcsákra.

7997 Őry Gábor 2008-03-28 06:27:53  Előzmény:: 46830

Van egy perverz ötletem! Nem lehetne megcsinálni a vízadagolást egy régebbi (nem H11-1-es) porlasztó úszóházával? A szabályozás úgy működne, mint a benzinnél: fúvóka, levegőfúvóka. Csak a méretét kell kikísérletezni, meg hogy hova lehetne tenni az egészet. A keverőaknából pedig egy csövet a légtorokba, és mehet.

7996 Karches Attila 2008-03-27 21:21:33  Előzmény:Bende Endre: 46825

Szia!
Nekem át van építve, vizsgán beszóltak érte. Mert "megváltozott az autó jellege". (de attól még átment:evil Mondtam is az embernek, hogy miért?!....Trabant, Trabant nem?
De pl. az nem tűnt fel nekik, hogy hátul nincsen se tolató, se ködlámpám

7995 Nagy Dávid 2008-03-27 21:15:10  Előzmény:Prokop Gábor: 46815

Ne is mondjátok! Majdnem megvágták műszaki az autóm, még szerencse hogy ismerős volt a vizsgáztató.
Volt ott gond mindennel, lámpákkal, lökösökkel, mindennel.

De csak meg lett.

7994 Kacsándi Szabolcs 2008-03-27 20:06:58  Előzmény:Tóth Máté: 46835

Piaggio NRG Extreme 99-es évjárat ,70-es hengerrel és egy közepes sportkipuffal.

7993 Őry Gábor 2008-03-27 19:27:09  Előzmény:Ackermann Balázs: 46820

Ha beljebb is esik a pedál, akkor levegő, vagy utánállító. De gyanús a berohadt munkahenger is, nekem is volt ilyen esetem, és semilyen pedálnyomás nem volt képes kimozdítani.

7992 (Törölt felhasználó) 2008-03-27 19:15:49  Előzmény: Spityu: 46791

Helló!
Az nem olyan nagy hiba, ha nő a teljesítmény!!! A telj. adót akkor is 19kW után fizeted nagyduzzogva. Hegymenetben meg elkél az a pót lóerő! Igazi ínyenceknek elárulom, hogy a kicsike kazánban nedves gőzt készítünk, így egy része a forgattyúházban és a hengerben forr fel. Hűtve azt. A fogyasztás meg nem nő. A plusz vízgőz hígítja a kipufogógázt. Lehet, hogy aláfér a 2000ppm CH-nak kata nélkül?

7991 Tóth Máté 2008-03-27 19:08:04  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 46829

Nekem full Polini tuningos a gép. Ebbe benn van a rezó is, csak mindig ba****atnak a szomszédok a hangja miatt. Egyébként milyen géped van?

7990 Tóth Máté 2008-03-27 19:06:29  Előzmény:Németh Kornél: 46831

Énis Jó lenne közzétenni a cikkekben

7989 (Törölt felhasználó) 2008-03-27 19:01:34  Előzmény:jocking .: 46792

Helló!
Lesz kép. Kis türelmet kérek!

7988 (Törölt felhasználó) 2008-03-27 18:57:11  Előzmény:Madocsai Gergely: 46794

Helló!
Bő 2 ezer km óta. A trabi motorokban a leváló olajkoksz darabok okoznak nagy pusztítást.

7987 Németh Kornél 2008-03-27 18:52:32  Előzmény: hks: 46771

azt a regényt a polírozással kapcsolatban én is szívesen elolvasnám,ha lehetséges

7986 (Törölt felhasználó) 2008-03-27 18:49:32  Előzmény:Őry Gábor: 46799

Helló!
Lesz rajz és kép is róla, ám ehhez baráti összefogás szükséges. Beletelik néhány napba a digitalizált fotóműterem és a szkenner elérése. Türelmet kérek! Minden mutatvány veszélyes, de ha elered az eső, akkor megállítod-e a motorod és megvárod-e amíg eleáll, hogy meg ne rozsdásodjon a motorod odabenn? Másként: lehet-e autókázni monszun idején?

7985 Kacsándi Szabolcs 2008-03-27 18:36:21  Előzmény:Tóth Máté: 46827

Hát a kipufogót már kinéztem rá,egy tuti rezót,csak még kell rá gyúrni anyagilag.Nem állok neki kísérletezni,mert lehet rá venni kiforrott kipufogót.Mondjuk nagyon nem szaladok bele,mert így is sportrobogó,úgyhogy a menetteljesítménnyel nincs gond.A henger már 70ccm.Csak a szép kétütemű hang hiányzik rá.

7984 (Törölt felhasználó) 2008-03-27 18:32:00  Előzmény:Ackermann Balázs: 46820

Üdvözletem!
Szereld szét a munkahengert! Ha benőtt a dugó, akkor ütsd ki alu vagy keményfa tüskével! Tisztítás után lágy szilikonzsírral bekenve szereld össze! 2~3 év múlva sem lesz rozsdás, ha nem mosol kereket minden szombaton.
Jó szórakozást!

7983 Tóth Máté 2008-03-27 18:31:40  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 46826

Én a robogótuningon már túl vagyok...amennyi pénzt már beleöltem...simán összetudnék hozni belőle egy veterán púpost

7982 Kacsándi Szabolcs 2008-03-27 18:28:41  Előzmény: Spityu: 46818

Többnyire a dugattyú vezérel membránnal kiegészítve.Ami igen jó megoldás,még utólag beépítve is,a régebbi kialakítású motoroknál.Ezek a vespa motorok nagyon durvák,nem sajnálták a tuningot belőle.A turbó meg egyenesen brutális.Ezeket látva asszem én is átalakítom a robogómat,kedvet kaptam hozzá.

7981 Bende Endre 2008-03-27 17:55:56

Hát... Pedig már elhatároztam, hogy átépítek egyet... Reméljük nem kötnek bele túlságosan... Lesz egy trabi kinézetű trabim... nehogymá ne lehesennei ilyenem... Ha meg nem lehet, pöfögjek strasszburgba?

7980 Prokop Gábor 2008-03-27 17:31:23  Előzmény:jocking .: 46816

Nem változik. Mérd le

7979 Madocsai Gergely 2008-03-27 17:16:27  Előzmény:Ackermann Balázs: 46822

Ha kézivel sem blokkol, akkor én elsősorban a folyásra tippelnék!
(Ha egy darab hullámpapírra parkolsz, akkor látszik, h másnapra átázik, ill. nem folyik szanaszét a parkolóhelyeden a fékfolyadék, továbbá látszik, h mennyi dől belőle, olyan lesz ettől a kerék, mintha egy Qtya lep*sálta wolna...)

7978 Ackermann Balázs 2008-03-27 17:08:57  Előzmény:Madocsai Gergely: 46821

Köszi! Próbáltam kézifékkel, kivülről nézte fater mi történik és elmondása szerint a jobb hátsó nem fogott, én arra gondoltam nem húztam eléggé. De ezt ellenőrzöm, itt lehet a gond. Aztán a leírtak szerint nekiesek.

7977 Madocsai Gergely 2008-03-27 16:48:17  Előzmény:Ackermann Balázs: 46820

Üdw!

Nézd +, h kézifékkel rendesen "rajzol"-e mindkettő. Ha igen, és csak pedálból satufére nem reagál, az érdekes, mert ilyenkor ha begyógyult is, a nyomás elmozdítja a dugattyúkat, de ált. így is marad, és alig/nehezen forog, melegszik, mint állat, a rugó már nem tudja wisszanyomni őket. Ha satufékre nem szorul, de nemis reagál, akkor én a tömitettlenséget csekkolnám végig elsősorban, majd a féket is porwédőkig lebontwa, walszeg itt lesz a gond, h már szépen átitatta a betéteket, és ezért nemfog, de az első pár méteren induláskor úgy bekap, mint "Monika Lewinsky". Ha nincs tömítettlenség, akkor ráküldenék egy légtelenítést.
De ált, ha begyógyul és +mozgatják, utána elkezd szépen folyogatni..., nekem eddig mindig ez wolt, ha begyógyulttal szórakoztam.

Soxer!

7976 Ackermann Balázs 2008-03-27 16:22:36

Kollégák, szerintetek minek köszönhető, hogy a sárga Trabimnak hátul csak a bal kereke fékez? Annyira nem létfontosságú egyelőre mert csak a baloldali két kerekét használom, de azért meg kellene javítanom... Egyébként télen kint állt, bár leponyvázva, esetleg összerozsdált valami a munkahengerben?

7975 Madocsai Gergely 2008-03-27 15:51:19  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 46817

Jogos, pont erre, a legalapvetőbbre nem gondoltam...

7974  Spityu 2008-03-27 15:50:05  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 46817

A turbósítást szerintem membrános vezérléssel lehetne normálisan megoldani.

Ez nem tudom mivel van, de nem rossz (rá nem ülnék ):

[url]http://youtube.com/watch?v=2Hr3MOh_Ep4[/url]

rezontáros, turbós (rezo után)

(Mégegyszer belegondolva: nem ismerem ezeket a mocikat, szerintem gyárilag résvezérlésűek lehetnek, biztos, hogy nem tárcsásak.)


[i](Módosította Spityu 2008.03.27. 16:57-kor)[/i]

7973 Kacsándi Szabolcs 2008-03-27 15:38:49  Előzmény:Madocsai Gergely: 46795

Hát mivel a trabi forgótárcsás vezérlésű és rugók szorítják a lemezt a tömítőfelületre,illetve a belső sűrítés nem biztos hogy annyira jó megoldás.A ventillátor egyre nagyobb nyomással fújja a levegőt a szűk szívócsőben és szerintem hajlamos rá hogy a vezérlőlemezeket kissé befelé nyomja.És ugye ha a vezérlőlemezek kicsit is elállnak vagy nem úgy fekszenek fel a tömítőfelületre akkor a trabi motorja már nem úgy működik ahogy kell.Nem tud rendesen elzárni és akkor a két henger már összedolgozhat.

7972 jocking . 2008-03-27 14:19:10  Előzmény:Prokop Gábor: 46815

Akkor ezekszerint az is bukási ok, ha a 2T-re rakok a lökhárítókra döluksz gumibabákat? Mert akkor is változik a hossz...

7971 Prokop Gábor 2008-03-27 13:12:03  Előzmény:Tóth Máté: 46814

Vizsgabiztos beleköthet, és buktathat - merthogy az autó alapvető fizikai paramétereit megváltoztatod.
Konkrétan a hosszát.
Persze, vizsgabiztos, ha buktatni akar, ennél egyszerűbb dologba fog belekötni. Ha meg nem akar, akkor ebbe sem.

7970 Tóth Máté 2008-03-27 12:39:10  Előzmény:Bende Endre: 46813

Szerintem ha az autó alapvető paramétereit nem változtatod akkor azt nem tiltja semmi.
De ha már a sárvédőt kiszélesíted az már tiltott, csak engedéllyel lehet [Ezt csak példaként]

7969 Bende Endre 2008-03-27 12:37:17

Tényleg, azt ugye nem tiltja semmi, hogy az 1.1-est átalakítsam 601 kinézetűre? Csodálkoznék ha lenne ilyen korlátozás, dehát Mo.-n élünk... bármi megeshet

7968   2008-03-27 11:57:47  Előzmény:Bende Endre: 46811

Na azért!

7967 Bende Endre 2008-03-27 11:46:54  Előzmény: : 46810

Tudod mit? Igazad van... Akkor is robogni fogunk vele még legalább 10 évig Vagy rendesen, hivatalos papirokkal, ha engedik, ha meg nem, akkor menekülőautót építek belőle

7966   2008-03-27 11:39:48  Előzmény:Bende Endre: 46809

Ha így állsz hozzá... Ezt az eshetőséget zárd ki!

7965 Bende Endre 2008-03-27 11:39:02  Előzmény: : 46808

Küzdök érte, de amint a mellékelt ábra mutatja, ezzel az eshetőséggel is számolnom kell...

7964   2008-03-27 11:36:26  Előzmény:Bende Endre: 46807

Ne csináld már! Át fog az menni minden vizsgán, csak jó helyet kell találni.

7963 Bende Endre 2008-03-27 11:34:51  Előzmény:Tóth Péter: 46806

Sajnos már a nevemen van... Szóval érzékeny a búcsú... Ha tudtok jó állapotú 1.1-et reális áron szóljatok

7962 Tóth Péter 2008-03-27 11:19:02  Előzmény:Bende Endre: 46805

Kár volt a nevedre iratni!
2004 előtt került a nevére a Trabi és akkor nem kell a szigorú határértékeket teljesítenie. Csak ha a nevedre akarod iratni, ami fölösleges. Én is így használom. nagyapám neván van.
Semmi bajom nem volt még belöle.

Ja, meg papa mozgássérült és így tuti nem kell nekem katalizátor.


[i](Módosította tothpeter 2008.03.27. 12:25-kor)[/i]

7961 Bende Endre 2008-03-27 11:09:27  Előzmény:Prokop Gábor: 46803

Yessssss!!!!! Köszönöm Prokee!A problémám ugyanis a következő. Elvileg már katalizátorral kéne szerelnem a kocsit, mert 2007-ben vettem a szerkezetet, de mivel pótolni kellett a törzskönyvet, mert anélkül nem írták át, a zöldkártyáztatás időpontjában még a nagypapi nevére szólt a forgalmi (ugye 2004 előtt vette 88-ban).Így simán megkapta. Ergo ha jövőre mennék zk-zni már nem is kaphat. ha van haladék, ha nincs... Szóval nekem ennyi jutott a 2T trabeszból. A nagypapa egy életre vette, ők meg egy életre el tőlünk Így nekem már csak az maradt a trabi feelingből, hogy vegyek egy 1.1 trabeszt, arra feldobálni a retró elemeket... A tirim-mapp-param meg ott lesz velem fejben... Az illata fog a legjobban hiányozni

Addig azonban van néhány kellemes hónapunk hátra!!!

7960 Prokop Gábor 2008-03-27 11:02:21

Urak, elment a második hordó is.
[s]Van még egy [b]utolsó[/b] (60 liter), hétfőn nálam lesz.
Aki nem akar visszalapozni, annak leírom:
Továbbra is Pennzoil, félszintetikus, kifejezetten 2T olaj, 250 Ft / liter.

Mivel igen nagy az érdeklődés, nem tárolom, nem teszem félre, érkezési sorrendben vihető tetszés szerinti mennyiségben.
(Nyilván valami normális minimummal, mondjuk 4-5 liter)[/s]

[i]UPDATE:
Visszavonom, megvan az utolsó hordó gazdája is, egyben.[/i]

7959 Prokop Gábor 2008-03-27 10:58:25  Előzmény:Bende Endre: 46802

Igen.

7958 Bende Endre 2008-03-27 10:53:07

Sziasztok.... Arra a kérdésre szeretnék választ kapni, hogy 1.1-es trabira át lehet-e rakosgatni komolyabb átalakítás nélkül a 2T jellegzetes elemeit? Gondolok itt a Hátsó lámpákra, az első lámpákra a lökösökre, meg a hűtőrácsra... Fontos lenne, válaszotokat előre is köszönöm...

7957 Dávid Márk 2008-03-27 09:23:30  Előzmény:Madocsai Gergely: 46795

Hali!
Az ötlet nem rossz, csak az a gikszer az egészben, hogy ha rákötöd a csövet a karbira, akkor abban többletnyomás lesz, ami miatt nem fog működni, mivel karbi csak vákum hatására műkszik, normálisan. Ha egy kompresszoros, karbis motor akarsz építeni, akkor a karbit a kompresszor elé kell kötni.

7956 Tóth Péter 2008-03-27 08:57:22  Előzmény:Őry Gábor: 46799

De! :-)

7955 Őry Gábor 2008-03-27 08:56:21  Előzmény:: 46790

Érdekes ötlet, de nem tudnál valami rajzot mellékelni, mert a leírást sajnos nem teljesen értettem, pedig van 4 általánosom. Apropó vízgőz: A kipufogógázban is van víz, de ezzel együtt is meg kell kérdeznem, hogy nem korrózióveszélyes a mutatvány?

7954 Őry Gábor 2008-03-27 08:47:57  Előzmény:Madocsai Gergely: 46795

Szerintem kétüteműnél nem működik az ötlet, mert a többletnyomás egy bizonyos szint felett kimegy a kipufogón, bár ezt esetleg egy speciális rezonátorral meg lehet oldani. Mindenesetre komplex megoldást igényel.

7953 Madocsai Gergely 2008-03-27 07:53:32  Előzmény:Juhász Benõ: 46796