Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör 2

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

8102 jocking . 2008-04-06 17:26:12  Előzmény:Molnár György: 46944

A potméter is ellenállás, azért jobb, mint az "egyszerű" ellenállás, mert könnyebb vele változtatni az értéket. Meg lehet oldani sima ellenállással is, de akkor próbálgatni kell hogy pontosan hány ohm-os kell.

8101 Kacsándi Szabolcs 2008-04-06 17:24:25  Előzmény:Molnár György: 46940

A felni nem lényeges mert 4×100-as ronal könnyűfémfelni van rajta.Csak a gyári csavarok nagyon rövidek.Megpróbálom akkor kifúratni,talán jó lesz.

8100 Molnár György 2008-04-06 16:47:10  Előzmény:Varga Tibor: 46943

Én azt hittem minden stimmel, semmit sem kell állígatni. nah valami mindíg közbejön....
És hogynéz ki az a potméter? Ellenállás nem jó?
Köszönöm a válaszokat.

8099 Varga Tibor 2008-04-06 16:11:54  Előzmény:Molnár György: 46941

Ismerős a probléma, egy potméterrel be tudod lőni a megfelelő értékre, ahova szeretnéd. utána potméter rögzít és eldug

8098 Varga Tibor 2008-04-06 16:04:59  Előzmény:Molnár György: 46930

Így van ahogy leírtad, plusz kap egy teste még ugye a házon lévő sarura.
Azt nem tudom hogy pontosan milyen értékeket kell mutatnia a jeladóktól jövő kábelról, de ha így van bekötve működnie kell.

8097 Molnár György 2008-04-06 10:15:28

Vízhőgomba a műszerhez van többértékű, 4T trabi esetén, vagy csak egyfajta. Mert úgynézki hogy a kombiműszer majdnem jól üzemel, de üzemmelegre járatott motornál belement a piros mező közepébe a hőmérő mutatója. De ledes gyári műszernél meg alsó zöldet mutatott. Mi lehet a problem?

8096 Molnár György 2008-04-06 10:12:33  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 46939

Ha átfuratod 4X100 asra, akkor az esztergályos (én azzal csináltattam) olyan furatra fúrja hogy a "rece" megszoruljon benne. De azért vigyázz mert 4x100 on a trabi felni nem biztos hogy feszülés nélkül megállja. Nekem nem tőcsavaros van hanem csavaros 4x100 as osztásom.

8095 Kacsándi Szabolcs 2008-04-06 09:52:44

Olyan kérdésem lenne hogy a 4T két különböző fékdobjának van e valami jelentősége,mert én nem vettem észre semmit?Másik kérdésem ,hogy vettem 10.9-es tőcsavart 7cm hosszút,de sajnos nem passzol a fékdob fogazásába,simán beleesik.Ki hogy oldotta meg a tőcsavar rögzítését?Sajnos már korábban jártam úgy hogy elforgott a tőcsavar mert nem passzolt a fogazás a csavar nyakán.Arra gondoltam hogy átfúratom 100-as körosztásra,csak nem tudom hogy meg tudják-e csinálni a fogazást bele.Hegeszteni nem lehet mert öntvény és nem vagyok biztos benne hogy megszorul a tőcsavar megfelelően.[imgw]http://paklo.uw.hu/uploaded/1207475543.jpg[/imgw]

8094 Kacsándi Szabolcs 2008-04-06 09:42:44  Előzmény:: 46937

próbáld meg kicsit kihúzni,de lehet a mozgatószerkezeten is elkopott a fogazás.Nem egy bonyolult valami,cseréld le ha nem jó.Ha a motor is kopott akkor azt is cserélni kell.A felni meg elvileg el kell férjen,persze függ a gumi méretétől is.

8093 (Törölt felhasználó) 2008-04-06 06:17:53  Előzmény: hks: 46922

Tegnap d.u. leszedtem a motort, szembesültem azzal hogy elpörög a motor.mit lehetne csinálni vele kicsit kifelé huzzam a szerkezetet, mert csak 1-2mm-s részen van elkopva.


Még 1 kérdés, forgatott felni hátsó teresztett futómüvön elmegy mindféle átalakítás nélkül?

Köszi!

8092 Molnár György 2008-04-05 17:26:02

Igazán nem vagyok türelmetlen de már majd megesz a fene hogy műxik e.
mert állítólag akitől megvettem azt írta tökéletes...
Remélem nem vágtam haza
Írjon aki illetékes.. Tibke, Penzi, bárki aki konyít hozzá
vagy csinált ilyet.

Köszi

8091 Molnár György 2008-04-05 16:14:42  Előzmény:Hack Csaba: 46934

az enyém nemrég volt akciós a hódos barkácsáruházban 19990 és olajos

8090 Hack Csaba 2008-04-05 16:03:43

Köszi a válaszokat! Szerintem ez az olcsó nem olajos,és akkor inkább hagyom,de körülnézek még,mert van egy másik,ugyanakkora tartállyal,csak kb 10 ezerrel drágább.Lehet,hogy az az olajos.Majd megkérdezem.Mindkettő Einhell.

8089 Molnár György 2008-04-05 15:03:44  Előzmény:Hack Csaba: 46931

Nekem egy 200l/perc és 25 literes tartályú, olajozott van. Nemtom márkát írhatok e. Einhell, igaz eddig csak fujtatásra használtam, meg kifújásra, de azt mondták kisebb festésre tökéletes. Kérdés kinek mi a kisebb
Szerintem ha nem viszed túlzásba a fújást, úgyértem hagysz szüneteket..akkor jó lesz. Igaz hogy ha normális szűrőt akarsz, akkor pénzes lesz, de megéri mert másra is tudod használni.

8088 Támba Csaba 2008-04-05 14:01:30  Előzmény:Hack Csaba: 46931

Elég lehet, de "olajmentes" vackot ne vegyél, mert kidobott pénz.
Olajos kompresszor mellé viszont illik még egy olaj- és vízleválasztó ha festeni akarsz vele

8087 Hack Csaba 2008-04-05 13:30:23

Szevasztok! Egy rövid kérdésben kérném a segítségeteket! Tavasszal kezdem el,ill. folytatom a 600-asom felújítását.A festést majd szakember csinálja,de a duroplastok alatt,és az alját le tudnám fújni én is.Az lenne a kérdésem,hogy ilyen helyekre elég-e a 24 literes kompresszor? Azért kérdezem,mert most van "akcióban",de csak akkor venném meg,ha az ilyen "kissebb" munkákat bírja. Előre is köszi a választ!
[i](Módosította Csekker 2008.04.05. 15:31-kor)[/i]

8086 Molnár György 2008-04-05 12:51:15  Előzmény:Varga Tibor: 46929

Igen valmai el van kötve. Ezek szerint.
Bal felül honnan kapja a 12 V gyujtást?
A jobb felül ford szám stimmel, -1 es pólus a trafóról.
A hőfok, és ü.a. szint a gyári szinezés szerint, bal alul: kék-piros
jobb alul: kék-fekete
Átböngésztem a gyári elektromos rajzot. és a neten található KMGY kötés szerint csináltam. Nálam van egy kis kábel ami bal felül sruról csatlakozik a visszajelző lámpák testjére, nekem ez gyanus volt, de akkor itt lesz a bibi....nemigaz?

És ha megmérem műszerrel hogy melyik melyik. akkor hol milyen értéket kell mérjek. Mert a KMGY rajz szerint egy vezeték már nem olyan színű....
[i](Módosította ait268 2008.04.05. 15:14-kor)[/i]

8085 Varga Tibor 2008-04-04 20:19:49  Előzmény:Molnár György: 46924

A fordszám nem leteszi magát, hanem picit felugrik ha gyujtást adsz. A hőfok teszi le magát gyújtásra. Nagyon esélyes hogy felcserélted.
Hátulról nézve ugye a műszert, jobb felül van a fordszám, bal fölül gyújtás 12V, jobb alul a benzin, bal alul a hőfok.
[i](Módosította Tibke 2008.04.04. 22:22-kor)[/i]

8084 (Törölt felhasználó) 2008-04-04 20:10:02

sziasztok nincs valakinek felesleges váto gumibakja valakinek mert az enyémbe szét szakat és 1.1 be kelene
kösszi

8083 jocking . 2008-04-04 20:09:30  Előzmény:Léber Balázs: 46925

[i]"Ha a zsiga bírja, akkor minden másba is jónak kell lennie."[/i]

A zsiga az elmenne finomítatlan szibériai nyersolajjal is, úgyhogy ahhoz ne hasonlítsuk a precíz német technológiát.

8082 Léber Balázs 2008-04-04 20:06:32  Előzmény:Molnár György: 46924

Ott valamit elkötöttél - nem kicsit, nagyon

8081 Léber Balázs 2008-04-04 20:04:55  Előzmény:: 46915

Etanol? Szerintem nem rossz ötlet.
Bár van egy olyan érzésem, hogy csak addig lesz olcsó (a benzinhez képest) amíg el nem kezdi a "nagyközönség" használni.
Egyébként javítsatok ki, ha nem így van, de 2T Trabinál a benzincsövön kívül más nincs gumiból. A benzincsap mondjuk nagy talány, hogy meddig bírná. Ha viszont sikerül valami jobbat szerezni csak előnye lehet.
4T Trabinál picit több csőre kell figyelni, meg nem tudom, hogy buborékmentesítő tartály mit szólna hozzá.
Ha a zsiga bírja, akkor minden másba is jónak kell lennie.

Valaki kísérletező kedvű?

8080 Molnár György 2008-04-04 19:37:35

Nah Elektromossági kérdés méghozzá 100000 forintos.

4T trabant műszerfal, gyári műszerfal szerint átkötve egy 160 km/h-s óra, és egy kombinált műszer a leírás szerint bekötve. A következő a hibaleírás.
Bekapcsolom a parkot, tompított fényt és a távolsági visszajelző világít. Felkapcsolom a távolságit, kialszik a lámpa. Ez nem vészes, de a kombiműszer ford. szám mérője beindítás után meg se moccant. semmi reakció. Kérdésem: a fordulatszámmérő leteszteli magát, ha gyujtást adok? Mert az üzemanyagszintmérő elméletileg jó. (félig van, azt is mutatja) a hőfokmérő meg járó motornál nagyon aprót rezeg. Lehet felcserélve vmi kábel? gondolok itt a ford. szám, és hőfokmérőre. Aki már kötött be ilyet az segítsen kérem.

8079 Őry Gábor 2008-04-04 18:57:19  Előzmény:: 46921

Valszeg a motor tengelyén meg kell húzni a bilincset. az rögzíti a mechanizmust a motor tengelyére. Levenni meg úgy tudod, hogy lekapod a z ablakot szellőztető fűtéscsövet, és így hozzáférsz a csavarjaihoz.

8078  hks 2008-04-04 18:27:43  Előzmény:: 46921

bizony sűrű hiba a szerkezet szétpereg

8077 (Törölt felhasználó) 2008-04-04 15:02:00

Napot!
Olyan kérdésem lenne hogy a tüzfalról hogy lehet leimádkozni az ablaktörlö motort.
Ja és ha motor megy +kicsit erölködik lapátok nem mozognak? belül lehet a szerkezettel vmi?:-(

8076 Őry Gábor 2008-04-04 08:51:37  Előzmény:: 46916

Ja, és vágj egy vastag gumitömítést a talp alá, lehetőleg valami olajálló gumiból. Eltünteti a kisebb egyenetlenségeket és többször felhasználható.

8075 Szedlacsek Ottó 2008-04-03 19:49:56

Sziasztok!
Akinek van egy leírása 4T warnyú karbi beállításáról. legyen szíves elküldeni az oszedlacsek@freemail.hu címre.
Köszi előre is.
Üdv: O2TO

8074 Szabó Szilárd 2008-04-03 17:48:32

Én még nem mertem próbálkozni etanollal.

8073 Madocsai Gergely 2008-04-03 17:05:00  Előzmény:: 46916

Ahogy írták: csiszolópapír, nomeg wmi egyenes pl.egy jó vonalzó, h lásd mekkora még a "rés".

8072 (Törölt felhasználó) 2008-04-03 17:00:39

Köszi a tippeket!

Igen, egy sima 2T karbi talpa szorulna esztergára. akkor nekiállok majd, meglátjuk mire jutok házilag

8071 (Törölt felhasználó) 2008-04-03 16:49:10

Tisztelt Uraim!
Kéretik felvenni a kedvencek közé:http://etanol.blog.hu és alaposan tanulmányozni, különösen az MZ rokon történetét! A trabi is egy kéthengeres bódés emzé.

8070 Madocsai Gergely 2008-04-03 16:17:34  Előzmény: : 46913

Csak dobják, én már kapom is el őket!!!

8069   2008-04-03 14:56:28  Előzmény:: 46911

A kocka most januárban fordult... de ne problémázzatok már ennyit ezen, még csak + pénzt se kell adni sehol ahhoz, hogy összehozzák az értéket. Azon az 1 dolgon kéne csak aggódnunk, hogy az "átlagemberek" az egész mizéria miatt kidobják a Trabijukat...

8068 Madocsai Gergely 2008-04-03 14:52:01  Előzmény:: 46909

Az 1:100-on énis gondolkoztam, állítólag wanis ilyen oil, az E85 jó ötlet, biztos dob az értéken wmit...

8067 (Törölt felhasználó) 2008-04-03 14:28:26  Előzmény: : 46910

Nekem az év végéig van. A tapasztaltabbak itthon nov. dec. hóban gyártanak okmányokat, mert újévkor fordul a kocka. Nincs hozzáférésem ilyen mérőkéhez.

8066   2008-04-03 14:13:19  Előzmény:: 46909

Miért, te nem mered? Vagy mit nem értek?

8065 (Törölt felhasználó) 2008-04-03 13:07:39

Tiszteletem az élményautózás szerelmeseinek!
Azokhoz szólnék elsősorban,akik a hivatali töketlenkedés miatt kétütemű zöldkártya nélkül kénytelenek tengetni életüket.
A recept: üa. leereszt. E85+szintetikus olaj 1:100-as keveréke betölt. 130-as főfóvóka. Elzarándokol a CH-ppm mérő helyre. Hátha befér a 2000ppm-es léc alá. Megvalósítás esetén kérek beszámolót az oldalra!
Előre is köszi!

8064 Madocsai Gergely 2008-04-03 11:36:25  Előzmény:: 46903

Ha wéletlenül mégis "nőne" fék a 4T-re, akkor légyszi írd +, h hogyan sikerült, mert az én muteroméra is jól gyünne!

8063 jocking . 2008-04-03 10:46:42  Előzmény:Őry Gábor: 46906

Sztem beszélsz prokeeval, aztán majd ő megmondja a tutit. Valszeg el kell neki küldeni, aztán ő dobja fel.

8062 Őry Gábor 2008-04-03 10:44:28  Előzmény:: 46905

Hogy kell? Egy 9 megás tömörített fájl.

8061 (Törölt felhasználó) 2008-04-03 09:38:13  Előzmény:Őry Gábor: 46904

Üdv Gábor!
Tedd fel az oldalra!

8060 Őry Gábor 2008-04-03 07:50:14

Csináltam röpsúlyos Hall-jeladót. Ha valakit érdekel, írjon. Megvan a teljes leírás képekkel.

8059 (Törölt felhasználó) 2008-04-02 20:26:53  Előzmény:Támba Csaba: 46901

Volt 2T Trabim kettő, vezettem Ladát sokat, de a 2000 köbcenti házsókeréken midegyiket übereli, főleg havon. A 4T Trabi muteré de nem birok rá fétet csinálni. Mind a két 2T trabimon jobb volt a fék, pedig ott nincs tárcsa.

8058 Karches Attila 2008-04-02 19:48:57  Előzmény:Támba Csaba: 46901

Nálunk így tanították azért írtam azt.
(fizikai részéről is volt ám szó)

8057 Támba Csaba 2008-04-02 19:32:34  Előzmény:Karches Attila: 46900

Annyit azért hozzátennék, hogy az elöl dobfékes kocsiknál is nagyobb a fékezőfelület az első kerekeknél és általában a munkahengerek is "izmosabbak"
Tehát elsősorban nem a fék konsrukciója az indok, hanem az egyszerű fizika. A kormányzott első kerekekre kell nagyobb fékerő (elölre "csúszik" a súlypont), másként könnyen irányíthatatlanná válik a masina lassításkor Ellenkező esetben négykerekű "parittyát" kapunk

De a fékezéssel ellenkező intenzív gyorsításnál is hasonlóan kidobja a farát a gép, ha pl. hátsó kerék meghajtású. Ezért havas úton nem cserélném le a Trabit mondjuk Ladára

Farmotoros kocsiknál meg az intenzív kanyarvétel lehet "érdekes" szintén súlyponti dolgok miatt.

Szóval szimpla fizika az egész
[i](Módosította Tsaby 2008.04.02. 21:40-kor)[/i]

8056 Karches Attila 2008-04-02 19:11:03  Előzmény:jocking .: 46899

Elvileg pont az első fék miatt van rá szükség.
A tárcsafék konstrukciójából adódóan nagyobb fékező nyomás kell a működéséhez, mint a dobféknek. Ha ugyan akkora nyomást enged a rendszer előre és hátra is, a hátsó blokkol, de az első még alig fog.

8055 jocking . 2008-04-02 18:33:52  Előzmény:Támba Csaba: 46898

Érdekes, 2T-n sincs, mégse farol ki... Vagy 4T-be ilyen bika a hátsó fék?

8054 Támba Csaba 2008-04-02 18:07:18  Előzmény:: 46895

Ha vizes, csúszós úton fékezéskor ki akarsz farolni rendszeresen akkor nélküle is jó

8053 Őry Gábor 2008-04-02 09:42:41  Előzmény:: 46892

Ha beesik a pedál, akkor vagy levegős, vagy az utánállító nem tart. Ha légtelenatés után is beesik, akkor utánállító lehet.