Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör 2

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

8202 (Törölt felhasználó) 2008-04-11 21:41:30  Előzmény:Őry Gábor: 47044

Ha nem kap benzint, az dugulás lehet. Ki kell tisztítani! A torokban a szellőztető cső nyílása szembe van fordítva az áramlással, így torlónyomást vezet az úszóházba. Ha ez megszökik, akkor a féklevegő-fúvóka kevesebb levegőt kever a habosbenzinbe, tehát dúsul. A karbis motor szív magának benzint, ha nem kap levegőt. Én dugulást tippelek. Az úszóházat évente célszerű tisztítani. Ez jól összeköthető a zk előtti visszafúvókázással.Nézd meg az alapjárati üa. szabályozó csavart, mert ott elég szűk a hely, így kis kosz is nagy galibát csinál! Jobb sarokkal fékez, lábfejjel gázt pöckölget.

8201 Hõberth Gábor 2008-04-11 20:33:41

Ez úgy van, hogy hivatalosan gyakorlatilag semmit se lehet variálni az autón. Legfeljebb az üléshuzatot meg az illatosítót csereberélheted kedved szerint.
A gyakorlatban viszont mindenki saját ízlése és pénztárcája szerint alakítgat. A vizsgánál vagy visszaalakítod a dolgokat, vagy komálós vizsgára viszed az autót. A fék és egyéb biztonsági dolgok valóban fontosak. Viszont ha a fékek jó állapotban vannak, és különösebb motortuning nincs az autón, szóval nem fogsz 180-akkal repeszteni, akkor szerintem egy hibátlan gyári fék tökéletesen megfelel. Tény hogy szervó nélkül jobban kell taposni, de legfeljebb megcombosodsz egy kicsit.

8200 Őry Gábor 2008-04-11 20:30:10  Előzmény:: 47043

Elment az alapjáratom. Szerintem túl sok levegőt kap, ha tömítetlen a fedél, mert a kinti nyomás nagyobb, mint ami a szívócsőben van, ergo, lenyomja a benzinszintet. Megpróbálom sziloplaszttal, azzal a pirossal letömíteni, ha nem megy, szedem szét az egészet.

8199 (Törölt felhasználó) 2008-04-11 20:15:28  Előzmény:Őry Gábor: 47024

Mi lett vele? Kisebb vagy nagyobb lett? Lehet szilárd szennyeződés a karbiban. Célszerű papírszűrőt használni, mégpedig jó nagyot, mert abba sok kosz fér és még mellette folyik a lé is. Az úszóház fedele össze van szellőztetve a torokkal, ez a féklevegő fúvóka miatt kell. Ha a fedél tömítetlen, megszökik a torlónyomás egy része és benzinben dúsul a keverék. Elgondolás, nem volt még ilyenem.

8198 (Törölt felhasználó) 2008-04-11 17:45:14  Előzmény:: 47041

óó köszönöm

8197 (Törölt felhasználó) 2008-04-11 16:55:20  Előzmény:: 47037

A 185 a guminak a szélessége azaz, 18,5 cm széles. A 60 az egy % szám, hogy a gumi fala milyen magas ebben az esetben a 185 60%-a. a 14 az meg coll 14" vagy R14.

8196 Madocsai Gergely 2008-04-11 16:45:20  Előzmény:: 47039

Úgy tudom, h azt sem szabad buherálni. elvileg egy azonos méretű alufelge is tilos.

8195 (Törölt felhasználó) 2008-04-11 15:58:42  Előzmény:Madocsai Gergely: 47038

És a kerék méret?

8194 Madocsai Gergely 2008-04-11 15:27:04  Előzmény:: 47037

Nem, a műbizonylat pl sportkormány, felni, fehérbura, stb. elvileg ilyesmikhez kell. A wáltówal kapcsolatban majd egy szakawatott megmondja a frankót!

8193 (Törölt felhasználó) 2008-04-11 15:04:52  Előzmény:Madocsai Gergely: 47036

De most akkor, hogy van? Mi ez a műbizonylat? Mondjuk ha beakarok rakni egy WV váltót, akkor arra ha tudok szerezni műbizit, akkor minden rendben van? Ja és mennyi ennek az anyagi háttere?

Ja és még valami, a gumik mérete, melyik szám mihez tartozik és milyen mértékegységben? pl: 185/60/14
[i](Módosította Benkutya 2008.04.11. 17:11-kor)[/i]

8192 Madocsai Gergely 2008-04-11 14:47:38  Előzmény:: 47035

Elwileg szólhat minden miatt...és ami nem gyári, arra kell műbizi, asszem.
5-ös wáltót, ha nagyon relámozod, max akkor néznék +. (deha mégis kiszúrnák: +mondod, h régi szerkezet, ezért ott "kijjebb" wan még egy tartalék 3-as, a sosem lehet tudni esetre...)
[i](Módosította madogery 2008.04.11. 16:47-kor)[/i]

8191 (Törölt felhasználó) 2008-04-11 14:28:59  Előzmény:Madocsai Gergely: 47034

Hát, ez sem elvetendő, ha nem jó a servo, akkor ez lesz a 2. amivel majd próbálkozok.
Egyépként, ha műszaki után rakok be 1-2 dolgot, amihez nem kell átalakítás (sportdob, direkt szűrő) és leint a rendőr, ő szólhat e-miatt és kérheti az ezekre vonatkozó engedélyt, amit elvileg az KKF-tól kellett volna megszereznem?

Apropó, a műszakin kifigyelnének egy 5seb váltót? Télleg, meddig mennek el ott, mennyire beható a vizsgálat?
[i](Módosította Benkutya 2008.04.11. 16:31-kor)[/i]

8190 Madocsai Gergely 2008-04-11 14:08:44  Előzmény:: 47025

Teljesen igazad wan, a fék a legfontosabb! Én is gondolkoztam a szervón, de sok f@szolás wan wele, és műszakin is bekérdeznek, stb...
Ú.h. én arra gondoltam, h elwiszem a betéteket egy fékes szakihoz, és ő rak rá spéci puha wersenyferodolt, ami nem ég meg, melegen is fog rendesen; igaz gyorsabban kopik, de még mindig olcsóbb, mint egy teljes átalakítás.
u.i. Ha tutira mész: minden fékalkatrészt cserélj ki (ffh, fém-, flexicsöwek, munkahergerek, betét, utánállítók, stb, mindent, és utángyártottaktól/felújítottaktól lehetőleg ówakodj!)- szerintem...
[i](Módosította madogery 2008.04.11. 16:09-kor)[/i]

8189 (Törölt felhasználó) 2008-04-11 12:54:47  Előzmény:Karches Attila: 47032

Tudom, ha álmomból felkelek akkor is ezt teszem...kis túlzással
Az a 6-7 nem egyszerre menne bele a gépbe, semmit nem akarok egyszerre, csak előbbre vettem a fontosabbakat.
Azt nem tudod, hogy hol ennyi, én valszeg Dodinál csináltatom meg, gondolom ott se lesz túlságosan drágább...
Tomi

ui: ez nem teljesen ide tartozik, de a Hobbi Autó kifejezés pontosan mit takar, mit szabad és mit nem?
[i](Módosította Benkutya 2008.04.11. 14:56-kor)[/i]

8188 Karches Attila 2008-04-11 11:04:34  Előzmény:: 47025

Szia! Fékrásegítő utolsó információim szerint 35.000 Ft beszerelve. Ha jobban bele akarsz nyúlni az autóba simán beleszaladsz 6-700e Ftba sztem...ezen kell elgondolkodni.

8187 Őry Gábor 2008-04-11 10:36:05  Előzmény:Szabó Szilárd: 47030

Ja, a lendkerék felőli mindenképpen golyós legyen, elvileg lehet még kapni eredeti DDR-est (én tavaly még kaptam), ez tartja tengelyirányban a főtengelyt a belemart horonnyal és a biztosítógyűrűvel.

8186 Szabó Szilárd 2008-04-11 09:30:35  Előzmény:Őry Gábor: 47029

Most találtam 1 db vadi új hengergörgőst itthon,akkor még veszek valahol 2 db-ot elvileg ugyan az a méret+veszek 1 lendkerék oldalit,és ezekkel rakatom össze.Azért szeretnék egős főtengelyt mert "reszelt"motorba lessz,és nem szeretném,hogy szétpotyogjon.A hangja nem számít úgyis elnyomja a kipufogó

8185 Őry Gábor 2008-04-11 09:19:20  Előzmény:Szabó Szilárd: 47026

Azt sajnos nem tudom, meg kell kérdezni csapágyboltokat, esetleg írj Jopinak, hogy mi a véleménye. Vannak régebbi, hengergörgős főtengelyek, hogy ezek berakhatók-e, az újabb blokkba, nem tudom. >jopi honlapja. A hengergörgőssel egyébként biztos jobb lesz, mert a henger nagyobb felületen fut, mint a golyós (bár állítólag zajosabb), de dúsabb keveréket is igényel. De ezzel még nem biztos, hogy ki vagy segítve, mert ha a hajtókar szarul van megcsinálva, akkor hiába minden. Otthon csak a két szélsőt tudod cserélni.

8184 Mayer Zsolt 2008-04-11 08:10:24  Előzmény:Fluck Dávid: 47027

Szia!
Raktam már be tetőablakot nekem is ez volt a helyzet,de a trabi tetőlemeze tökéletesen felveszi a formáját!Az a rész ahol a tetőablak van teljesen egyenes felület lesz a tető meg ugye minden irányból domború.
én csak abban az esetben raknám be,ha az ablak szigetelő profilja teljesen makulátlan /nincs kiöregedve/különben mindig a beázással fogsz szívni!

8183 Fluck Dávid 2008-04-11 07:39:52

Uraim! Kérdésem lenne nem kicsi!
Megvettem Pixi-től a tetőablakját, gyönyörű állapotban van.
Egy problémám van. Ma be akartam rakni, de a Trabi tetőnek az íve eltér. A két oldalon van kb 1-1,5cm
Érdemes farigcsálni vagy valami, vagy hogyan lehetne megoldani a helyzetet?
Szeretném berakni, csak itt megakadtam.
Tudna valaki segíteni?

8182 Szabó Szilárd 2008-04-11 06:49:01  Előzmény:Őry Gábor: 46992

Köszi a segítséget!Sajnos csak most kerültem gép közelébe.Akkor még olyan kérdésem lenne,hogy ha hengergörgőst veszek akkor erősebb lessz?Vajon létezik ilyen méretben?Köszi

8181 (Törölt felhasználó) 2008-04-11 06:08:30  Előzmény:: 47023

Hát hamár itt tartunk, igen nekem elég sokat megér pénzben a fék, szeretem az életemet. Na de ezt kár tovább filézni.

8180 Őry Gábor 2008-04-11 05:57:49

Egy kis segítség kéne! Az úszóház tömítetlensége elviszi az alapjáratot?

8179 (Törölt felhasználó) 2008-04-10 22:25:45  Előzmény:: 47022

Minél több helyről szerzel be információt annál józanabbul tudsz mérlegelni.Jó beszereled a szevóféket,müszakin nem engedik át,idő,pénzt a kérelem, berendelnek, müszeres bemérés, eredmény esetleg: a fék kitudja miért, de nem biztonságos, ezért még be kell épiteni pl: blokkolásgátló berendezést, szóval sok mindennel eltudják venni az embernek a kedvét. A végén azt mondod, belefáradtam még a pénz is odalett.Ha van müszaki ismerősöd kérdezd meg tőle, 90-km es tempónál a két fékút között hány méter a külömbség.Az a különbség megér e neked annyit. A Te döntésed, a Te felelősséged.
Nemhiszem hogy a jogászok tehetnének róla. Hivatvozási alap már mindenre az
Európai közösségek jogszabályaihoz való közelítés.

8178 (Törölt felhasználó) 2008-04-10 20:45:03  Előzmény:: 47021

Köszönöm is, hogy felhívtad. Iagz átvettem volna ezt Dodival, de addig még van 1 hét kb.
Pedig a fék, igaz nem tárcsa, hanem servo elég fontos lenne. Az ilyen, átalakítások költségét tudja valaki? Apám fél milkával ilyeszteget, de azért azt túlzásnak tartom, hogy azért kéne fél milkát leperkálnom, mert biztonságosabba tudom a kocsit, jó tudom ez kicsit kocsmai, de ez az igazság, csak a bürokratákat jogászokat ez nem érdekli
[i](Módosította Benkutya 2008.04.10. 22:46-kor)[/i]

8177 (Törölt felhasználó) 2008-04-10 20:11:09  Előzmény:: 47020

Az azért egy kicsit durva (féklámpa)Ahogy én értelmezem az 5/1990... KöHÉM-rt,megközelitően /majdnem/ gyári állapotúnak kell lenni.Fődarabok cseréje csak tipusazonossal cserélve pl:motor.sebváltó,futómű,stb.Ha más tipusú futóművet építesz bele, tárcsaféket építesz a dobfék helyett, tehát nem tipusazonos,azaz, tipusmódosítást hajtottál végre a járgányon /eltértél a tipusbizonyírványban elfogadottaktól. Ezt az eltérést kell engedélyetetni a megfelelő hatóságnál, ami már olyan magas szint hogy "fűalatt" nem megy. Szerintem.Ez a vizsgálat már nem sima müszaki szint.A müszerfal átalakítása véleményem szerint megoldható,de ez magánvélemény.Az ülésekkel kapcsolatban ha a müszakira nem szereled vissza, az autó a müszakin átmegy, szállítható személyek száma 2fő.Új forgalmi min: +4000-Ft kiadás.Csak arra akartam felhívni a figyelmedet, megéri e kidobni az ablakon fölöslegesen min: 100-150-ezer Ft-ot.

8176 (Törölt felhasználó) 2008-04-10 18:48:24

Átolvastam. Szóval tul. képpen minden típus változtatáshoz, még a féklámpa lecseréléséhez ( ha nagyon durvák akarunk lenni) a magyar mérnöki kamarával kell egyeztetni, és összeépítési engedélyt is kell szerezni jó sok kp-ért, ahoz hogy átmenjen a műszakin?
Még jó, hogy vannak kiskapuk.

Akkor gondolom a hátsó ülést sem szabad véglegesen kivenni, mer a KKF a fejemre koppint...

Tomi

8175 Szarvas László 2008-04-10 17:18:07  Előzmény:: 47017

HUH..
[i](Módosította Jimmy 2008.04.10. 19:22-kor)[/i]

8174 (Törölt felhasználó) 2008-04-10 17:02:30  Előzmény:: 47017

Csá!

Építkezz!!!
Kezd az alapoknál!
H aolyan terv elött állnék müszakis trabival mint te, elöször is arra törekednék hogy minden része tökéletes legyen, ahogy kijött a gyárból, na ezek után kezdenék gondolkodni a kisebb-nagyobb alakításokon.

8173 (Törölt felhasználó) 2008-04-10 09:06:21

XD Nem zabálom a jogászati nyelvet (valszeg ezért is lett feltalálva) erről inkább majd másokkal élőben. Tomi

De azért megpróbáltam átolvasni, több kevesebb sikerrel...
[i](Módosította Benkutya 2008.04.10. 11:07-kor)[/i]

8172 Szarvas László 2008-04-10 08:51:04  Előzmény:: 47014

Már van is min picit csemegézned.

8171 (Törölt felhasználó) 2008-04-10 07:19:20  Előzmény:: 47014

Nem csemegézésként, csak jótanácsként. Mielőtt anyagilag is belelendülnél terveid megvalósításába,"/de előbb fő a biztonság,kaszni, servo fék +pofa csere kerekek és futómű/" olvasgasd át a rendeleteket,az még nem kerül pénzbe.Szerintem az általad leirtak,/itt felsoroltak/ beleillenek a tipusmódosítás fogalomkörbe pl:futómű,- fődarab. Nem tipusazonos fődarab beépítés-tipusmódosítási kérelem. Szerintem.
Üdv.

8170 (Törölt felhasználó) 2008-04-10 05:31:23  Előzmény:: 46997

Jobb reggelt,
no nem akartok egy picit csemegézni az ötleteimen?

8169 (Törölt felhasználó) 2008-04-09 18:53:21  Előzmény:Varga Tibor: 47012

Vettem, további szép napot!

8168 Varga Tibor 2008-04-09 18:50:00  Előzmény:: 47011

Igen köszönöm!

8167 (Törölt felhasználó) 2008-04-09 18:32:27

Tibke!

Megkaptad a kért anyagot?

8166 Varga Tibor 2008-04-09 18:24:57  Előzmény: Tamás: 47009

már írták hogy egyátalán nem jó. Wartburgé kardánkeresztes. Trabié is sokat bír, ha van benne zsír kb sose megy tönkre.

8165  Tamás 2008-04-09 17:50:08

Valaki nem tudja e, hogy a trabiba 4t jó e a waresz féltengelycsuklója 1.3 ?
Csak a féltengelycsukló megegyezik e? Gondolom az erősebb

8164  Tamás 2008-04-09 17:49:10

sziasztok

8163 Varga Tibor 2008-04-09 17:46:38  Előzmény:: 47004

Leginkább kinyomóval, de sejtem az nincs A nyomtávrúd oldalát kell ütni kalapáccsal, ki kell ugrania, lehet sokat kell püfölni, de kijön.(a rezgéstől kiugrik)
Alul a függőcsapszeget egy stift fogja bent a helyé, először azt kell kikalapálni, majd utána kiverhető belőle a csapszeg. A perselyeket simán ki lehet csapkodni belőle, a rugóvillát szintúgy, csak ki kell húzni.

8162 Mayer Zsolt 2008-04-09 17:45:04  Előzmény:: 47004

Szia!
Pajszerral befeszítesz az összekötőrudnak és megütöd a házat amibe belemegy a gömbfej,csak először kapasd vissza az anyát egy pár menetnyit mert különben amikor kicsuszik a gömbfej a helyéről orba fogod vágni magad!

8161 Varga Tibor 2008-04-09 17:41:22  Előzmény:Tóth Péter: 46991

Nekem, és még sok ismerősömnek simán elfér a keret ,mögött, és állítani is tudom rendesen. a lámpának a keret mögött kell lennie.Mondjuk nálam 12 anya kellett

8160 (Törölt felhasználó) 2008-04-09 17:35:18

Helo!

Megtudná mondani vki nekem hogy a kormáy összekötö rud hogy jön ki akerék felöli részböl? leszedtem az anyát és semmi...
Ja és azt is megköszönném ha vki instrukciót adna a függöcsapszeg kiszedésére.


Elöre is Köszi!!!

8159 Madocsai Gergely 2008-04-09 16:29:47  Előzmény:: 47002

Hát ezaz! Plusz szegényen már fém sem wolt sok, alkatrésznek pedig nem a legidealisabb donor wolt...

8158 (Törölt felhasználó) 2008-04-09 16:22:34  Előzmény:Madocsai Gergely: 47001

Azt megértem, hogy az én "ex" kocsimat ami a maga 1200 kilójával sokat érhetett a cigóknak, elvontatták, de hogy egy papírjaguárt, nehogymá

8157 Madocsai Gergely 2008-04-09 16:16:22  Előzmény:: 47000

Én igen, nade az én kettéhajtott Jóskámon?!?!?!(Még az ex-em newezte el így, ő + wolt győződwe róla, h Jóska, én már kewésbé, sztem lány wolt; már ha a kasztni állapotából indulunk ki)
Tudod: "kicsi a kocsi mégis wiszi a ricsi..."
[i](Módosította madogery 2008.04.09. 18:18-kor)[/i]

8156 (Törölt felhasználó) 2008-04-09 16:12:58  Előzmény:Madocsai Gergely: 46999

De nem értem, mit lehet ellopni egy trabanton...

8155 Madocsai Gergely 2008-04-09 16:03:43  Előzmény:: 46997

Wárjá... 30 körül wolt a LED még anno, ez még csak 2500. Asszem wmit elk*rtam..., sorry! Nekem wmi 8 ropi körüli rémlett...demár nemtom honnan(?)
Én építettem, panel meg a többi mind wolt itthon, 2napig sz@rakodtam wele(a "recycling" panel miatt minden egyes LED-et más-már alakúra kellett hajlítgatni), de sirányos lett! Néztek is a hawerok, mikor a régi matt bura alól előtört a fény.
Tolatólámpának simán elment.
Hála Istennek ez +maradt a gépből(épp kiwettem wizsgára), nagyon fájt wolna érte a szíwem, ha ezt is ellpoják...

[i](Módosította madogery 2008.04.09. 18:06-kor)[/i]

8154 (Törölt felhasználó) 2008-04-09 15:47:33

A mélyládához hozzátennék még annyit, hogy beépített lesz, mivel a trabi az cupé lesz

8153 (Törölt felhasználó) 2008-04-09 15:45:31

Basszus 8 pénzt elkértek 2 hátsóra, hát az kegyetlen, piros és nsárga led darabja 15-25ft körül mozog a fehér meg 100ft kb. Volt benne munka költség rendesen, minden esetre én megcsinálom bárkinek, techikusnak készülök, elég sok nyákot marattam már és pár Hifit össze is hoztam, szóval keresetek fel nyugodtan.
Igen 4T, ezt nem írtam. Hát én kerestem és találtam kombinált műszeregységet, de az 30 pénz volt, kicsit sokaltam érte . Igen szeretnék egy teljesen korszerű új műszerfalat, amit én csinálok majd, valszeg műgyanta+üvegszál, vagy más, szivesen várom az ötleteket. Nagyon szereek rámenni a belső optikára szóval belülről rá sem lehet majd ismerni. Hátul pl kivenném az ülést (kérdés lehet-e) és ahelyébe egy óriási 2 mélynyomós (vermona, 30 cm, öntvény kosár, 50W) láda meg a többi 3 utas hangládák. ja és csöves végfok természetellenesen kis kék LED optikával.
De előbb fő a biztonság, kaszni, servo fék+pofa csere, kerekek és futómű. Aztán fő a pacik száma, sport kipuf, direkt szűrő, 5seb váltó, karbi stb. Majd belső külső ápolása
Tomi