Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör 2

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

8252 Tóth Péter 2008-04-17 12:04:17  Előzmény:Nagy Dávid: 47095

Illeszd be Word-be (beszúrás/kép/fájlból),majd mérd le neked mekkora kell.És méretezd akkorára.
Ennyi az egész! ;-)

8251 Nagy Dávid 2008-04-17 11:11:52

Egy pici segítséget szeretnék kérni. Nemrég óta van nyomtatóm és őőőő.... Béna vagyok. Nem kicsit.
Szeretnék számlapokat nyomtatni, de ha kijelölöm hogy nyomtasson, akkor kiterjeszti az egész A4-es lapra.
Tehát a kérdésem. Hogyan tudod akkor méretre kinyomtatni a számlapot, hogy be lehessen az órába tenni?

[imgw]http://images.netbag.hu/20080417/13112512486.jpeg[/imgw]
[imgw]http://images.netbag.hu/20080417/13112564006.jpeg[/imgw]

Ezekről lenne szó.
Előre is köszi!

8250 Támba Csaba 2008-04-16 19:24:00  Előzmény:: 47090

Nézz be az ülés alá. Ha találsz rozsdás konzervdobozokat meg régi, sárguló pornóújságokat, akkor katonai

8249 Varga Tibor 2008-04-16 19:13:16  Előzmény: Tamás: 47088

Semmi extra, váltó maradhat, semmi különbség a két váltó között, max csak szívsz a kinyomóvillával ha a Wartburgét tennéd be.

8248 Varga Tibor 2008-04-16 19:10:53  Előzmény:P. Kovács Viktor: 47083

1.3as hengerfejet felesleges feltenni, amiben különbözik az 1.1-től, az a vezérműtengely és a kipufogócsonk, az Y-al. Tehát elég egy veztengelyt cserélned, és a kipufogó leömlőt, és feltenni az Y csövet.

8247 (Törölt felhasználó) 2008-04-16 18:25:06  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 47079

Értem! Igazából ez a baj hogy nincs tart.:-/
Mind1, majd vmit kitalálok.
Kösz!!!

8246 (Törölt felhasználó) 2008-04-16 15:22:06  Előzmény:Kalmár Csaba: 47082

Köszönöm! Azt tudom hogy a katonai kivitel a KÜBEL a polgári a TRAMP.
Csak az a baj h. akitől vettem teljesen más lámpákat rakott rá. Szeretném eredeti állapotára restaurálni a kicsikét. Hogy tudom megkülönböztetni a kübelt a tramptól ha barkács lámpák vannak hátul?

8245 Hudák Zoltán 2008-04-16 15:04:05  Előzmény: Tamás: 47088

Semmi komolyabb, egy az egyben a gyári helyekre belehet épiteni mindenféle fabrikálás nélkül

8244  Tamás 2008-04-16 14:51:44

sziasztok egy kis segítség kellene:
trabi 1.1 es be akarok 1.3 waresz motort
csak motort szoktak cserélni vagy váltót is?
van valami komolyabb átépítés is kell hozzá?
előre is köszi
[i](Módosította Tommyka 2008.04.16. 16:58-kor)[/i]

8243 P. Kovács Viktor 2008-04-16 12:16:46

Mar semmi sincs meg, es a CD-vel sem tudsz atugrani, nekem 28 oraba telt athozni a trabit

De ha min 6MP-es fenykepezovel szepen parhuzamosan lefenykepezi valaki, meg lemeri valamelyik tavolsagot, nekem az is jo.

NT

8242 Wimmer Elemér 2008-04-16 11:52:13  Előzmény:P. Kovács Viktor: 47085

Áhh tényleg a régi Trabis NewTone! :-)

Ő nagyon jó átrajzolt logókat készített anno és a számítógépes grafika sem áll tőle távol! Esetleg ha tudod és megvannak, akkor szedd elő őket, hátha valamelyik jó lesz pólóra, vagy éppen csak ötletet ad egy másik rajzolására.

Üdv újra itt!!

8241 P. Kovács Viktor 2008-04-16 11:45:27

Ha bescanneli valaki nekem, atrajzolom oket se perc alatt. 1 szinben az gepek kepeinek atrajzolasat is meg tudom oldani.

NT

8240 Muczán Gábor 2008-04-16 11:31:35

Hali All!

A jublogós póló éve lejárt. A pólók nagy sikert arattak. El is fogyott mind!
Azaz 2 db maradt, nagyobb gyermekre /152-164 cm-es/ sötétzöld színű.
Ha valakinek még kell, félrerakjuk.

Az új klubos póló tervezéséhez viszont segítséget kérünk mindenkitől/bárkitől.

A 12 éve futott klubos póló mintájára /csak sokkal jobb anyagból és sok színben/ az elején lesz a Trabant-Wartburg Klub csík, címmel a matrica mintája szerint. A hátoldalára pedig egy A/4-es álló mezőben spontán szétszórva az összes NDK gyártmányú szgk scannelt márka és tipusfelirata.
Először is tippeket várok hogy mi legyen rajta. Spontán leírom az alapokat, aztán ki-ki tegyen hozzá ami eszébe jut.

A második kérés, hogy segítsetek ezeket az eredetiekből szépen bescannelni, vagy inkább a netről letölteni a teljesen "hivatalos" mérethű feliratokat. Majd azokat vektoros formába dolgozni. eNix kolléga már kiváló segítséget nyújtott ilyesmiben. Nos erre várok összmunkát.

Akkor most a feliratok:
Márkafeliratok vagy emblémák: AWZ, Trabant/ IFÁs-nem IFÁ-s/, Wartburg /új vagy a régi?/, Barkas /B-s szárnyasembléma, vagy a feliratos/, nagy IFA felirat az IFÁ-ról, P70
F7-és 8, 9... meg még ami van

Tipusfeliratok 500, 600, 601S, 601, deLuxe, Tramp ,1.1, 1.3, 353 és W, Tourist, 312, 311, coupe, B1000,

Szóval még ami eszetekbe jut. A lényeg, hogy ezeket kellene megszerezni, a formakészítéshez megfelelő formába dolgozni, illetve elhelyezgetni egy A/4 formátumon elszórva, spontán. Gátat szab a méret, úgyhogy addig lehet csak kicsinyíteni a feliratokat/emblémákat amíg az esztétikus és olvasható. Ha több jön össze mint amennyit elbír a felület. A gyártóval megpróbálok egyezkedni, hogy a póló hátuljának minél nagyobb része legyen nyomtatva, hogy több felirat elférjen. De a kiindulás egyenlőre az álló A4.

Várom mihamarább a segítséget!

MG

8239 P. Kovács Viktor 2008-04-16 07:25:59

Gyakorlatilag megneznem, melyiket egyszerub berakni, de mivel mindegyiknel kell furni-faragni, ugy tunik, mindegy. Az 1.9SDI jo lenne, nem fogyaszt sokat es nem is tul eros a kaszninak. Csak a trabi valto szerintem nagyon porgetne, ugyhogy a valto is kell.

Egyenlore marad az 1.1, esetleg rakok ra egy 1.3-as hengerfejet. 85eFt forint volt a javitas (minden fogyoeszkoz, AC-, vizpumpa, olaj, olajszuro, legszuro, stb.) mielott elindultam vele otthonrol, egy darabig jo kell legyen.
Megvettem a garnitura niva tocsavart 60 fokos anyakkal, mar csak valami szep alufelnit kell nezni.

Van valakinek rajza terpesztopogacsarol?

Jocking: Itt (UK) kanapera is kapsz muszakit, ha van rajta lampa. De tenyleg, lattam mar rendszamos kanapet, robogo motorral.

Udv:

NT

8238 Kalmár Csaba 2008-04-16 07:12:44  Előzmény:: 47078

A trampod lámpájának formája attól függ, hogy eredetileg katonai vagy polgári céllal készült!A polgárié kerek a katonaié meg nem Üdv!

8237 Urgyán Imre 2008-04-16 06:44:06  Előzmény:Molnár Yvette: 47080

Yvette, hogy neked mennyi tapasztalatod van a kocsiszerelésben. Ezt nevezem...

8236 Molnár Yvette 2008-04-15 19:15:43  Előzmény:P. Kovács Viktor: 47073

Kérdés hogy milyen Polo motorra gondolsz. Általában az első bakot kicsit faragni kell, a váltónál meg ugyanannyit kell faragni, mint a többinél, ahogy a cikk isírja.Bakok, féltengely,kulissza,önindító,stb. Van olyan Polo aminek a csonkállványát fel lehet teni a Trabira, de Golf gti féket szokás feltenni, egy közdarab kell a gólyaláb és a csonkállvány közé, ami fogja az irányítókart.
Sokszor volt ez a téma már kivesézve, keress vissza. üdv: T.

8235 Kacsándi Szabolcs 2008-04-15 19:10:57  Előzmény:: 47076

Azt nem tudom,de használhatsz trabi akksikábelt ha van tartalékod belőle.

8234 (Törölt felhasználó) 2008-04-15 18:03:15

Sziasztok! Tudna nekem valaki segíteni abban, hogy az 1988-as trabant trampomnak milyen lehet az eredeti hátsó lámpája? Kör vagy Téglalap alakú?

8233 (Törölt felhasználó) 2008-04-15 16:40:36  Előzmény:Tóth Máté: 47065

A legjobb az esztergált pogácsa, azt felhegeszteni a régi helyére, vagy a lengökart vágni-hajlítani.
de jó a plusz vaspogácsa is. gumipogácsát nem probáltam még.

8232 (Törölt felhasználó) 2008-04-15 16:38:45  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 47070

Köszi a segítséget!!! Igen én is ezt néztem ezen az oldalon. Kábel kb. mennyibe fájhat?

8231 jocking . 2008-04-15 15:11:17  Előzmény:P. Kovács Viktor: 47073

Szerintem a tárcsafék hátra az kicsit bajos, kivéve ha nem akarsz rá műszakit...

8230 Kiss József 2008-04-15 14:16:09  Előzmény:: 47071

Valószínűleg felakadt az úszó, vagy a tűszelep. Szét kell újra szedni, és ellenőrizni a tűt és úszót tud-e szabadon mozogni. Az úszó csuklópántját a fedéltömítés is meg tudja akasztani. Én úgy szoktam felrakás előtt ellenőrizni, hogy összefogom kézzel a porlasztót, belefújok a benzin beömlő csövön (könnyen át kell tudni fújni), és lassan feje tetejére fordítom majd belefújok, ekkor már nem lehet átfújni. Ha ez jó akkor összeszerelheted.
A csonk ami a fényképen van, egy gumicsővel csatlakozik az olajbeöntő melletti csonkra.

8229 P. Kovács Viktor 2008-04-15 13:24:14

A tapasztalt 4T-seket kerdeznem, hogy mekkora macera berakni egy polo motort valtoval egyutt? Bakok mennyire stimmelnek, feltengely veget hogyan kell atalakitani, esetleg a polo elso futomu mennyire stimmel (csonkallvany fek, satobbi). Hatra a tarcsafek egyszerunek tunik, A feknyeregnek kell egy kozdarab a szegecsek helyere, meg egy megfeleloen legyartott tengely.

Udv: NT

8228 Nagy Dávid 2008-04-15 13:10:01

Köszi a terpesztéshez a tippet! Utána járok még akkor a linket!

8227 (Törölt felhasználó) 2008-04-15 08:51:41

Sziasztok,

4T trabi karbitisztítás témában szeretnék Tőletek kérdezni. Leszedtem, kitakarítottam belőle a fél centi vastag zaccot Szép új tömítéssel visszaraktam, csöveket korrektül (látszólag ) visszaraktam. Be is indult, viszont a benzin valahonnan ömlik. Ez a pontos kifejezés. Biztos hogy a karbiból jön, nem a csövektől. Valakinek van tapasztalata, mit érdemes megnézni, ill kell e valami extrára odafigyelni az öszeszerelés során? (Úszószint, szelepek hibája?)

Az oldalon levő hidegüzem zavar cikk volt az alap, ezt végigcsináltam.

Másik kérdésem: főleg a karbi, légszűrő környékén van sok szabad csonk, ill cső, ami nem kapcsolódik sehova. A linken találtok 1 képet, ilyen pl. a karbi tetejétől balra egy függőleges csonk, ez mi lehet? Valamint a légszűrő tetején van egy vékonyabb gumicső, az sincs rádugva sehova.

http://gihasz.extra.hu/pict0017.jpg

Előre is köszi
Üdv

8226 Kacsándi Szabolcs 2008-04-14 21:00:03  Előzmény:: 47058

A link alatt megnézheted a kapcsolót.[urls=http://racing-shop.hu/ShopItem.aspx?siID=895473]áramtalanító[/urls]

8225 (Törölt felhasználó) 2008-04-14 20:52:50

Hello. Valaki nem tud véletlenül gyári dugattyút 74 est??

8224 Kacsándi Szabolcs 2008-04-14 20:51:47  Előzmény:: 47058

Igen a vastag akksi kábelt kell használnod.Testelheted a kasznira is,de visszaviheted a blokkra is.Az áramtalanító pólusai ehhez vannak készítve,10-es anya rögzítéssel.Ehhez kell a kábel végére nagyobb sarut tenni,olyan ami az akksi kábelvégein is van.A kétpólusú tökéletesen megfelel.Létezik többpólusú is de az már elég drága.Ha minden igaz akkor kb ennyi az ára,és egy kivehető piros kulcsforma van benne.

8223 Tóth Máté 2008-04-14 19:39:42  Előzmény:Ladik Tamás: 47066

Majd lekapom, de a gyári pogácsából van 2-2 szal bírnia kell

8222 Ladik Tamás 2008-04-14 19:37:02  Előzmény:Tóth Máté: 47065

Ilyenről sem hallottam még!
Kíváncsi lennék hogy néz ki,ha a kocsi alatt jársz majd fényképeld már le lécci!
Mifelénk általában vaspogácsa a tuti

8221 Tóth Máté 2008-04-14 19:33:09  Előzmény:Ladik Tamás: 47064

nekem gumipogácsa van és bírja mivel volt már a csomiban 300kiló, na meg a téli csúszkálást is túlélte

8220 Ladik Tamás 2008-04-14 19:24:58  Előzmény:Tóth Máté: 47063

Heló! Talán csak annyit hogy nem gumipogácsát kell pluszba berakni hanem a vaspogácsát...

8219 Tóth Máté 2008-04-14 19:21:48  Előzmény:jocking .: 47062

Akkor [url=http://bmdesign.tar.hu/futomutuning.htm]itt[/url] egy link, itt fas*án le van írva minden. A lényege az, h ugye a hátsó lengőkaroknak vhol középfele van a csatlakozása a kasztnihoz és a lengőkar és a kasztni között van 1 gumipogácsa. na ha terpesztést akarsz akkor ide teszel be pluszba még annyit amennyi terpesztést akarsz. Ehhez ugye kell egy pár gumipogácsa [de lehet ez vmi esztergált cucc is] és ugye 2 hosszabb csavar
Remélem érthető, de ha vmit rosszuol írtam szóljatok
[i](Módosította Squeky 2008.04.14. 21:23-kor)[/i]

8218 jocking . 2008-04-14 19:17:50  Előzmény:Tóth Máté: 47061

Egy az egyben ugyanaz a 2.

8217 Tóth Máté 2008-04-14 19:13:11  Előzmény:Nagy Dávid: 47060

a 4T hátsó felfüggesztése mennyiben más mint a spirálos 2T-é? mert ha egyezik akkor tudok segíteni

8216 Nagy Dávid 2008-04-14 19:11:07

Sziasztok!
Egyelőre csak kérdés, nyáron készülök megvalósítani.
Hogyan van ez a terpesztőpogácsás átalakítás a trabin? 4T-ről lenne szó. Volt egy trabis oldal, ott szépen le volt írva és képek is lettek volna (csak nem jöttek be). A szövegből sajnos meg nem értettem, hogy mit hova, hogyan...
Lécci kicsit világosítsatok fel, mert egyelőre káosz van az elmémben.

Előre is köszi!

8215 Torma Péter 2008-04-14 15:54:38

Most így fejből nem tudom, hogy az önindító mekkora áramot vesz fel, de nekem ez volna az irányadó. Ha mondjuk 40A-t akkor 50Aes megszakítót vennék. A "főkábelek" ránézésre olyan 35mm2-esek. A megszakítót amit veszel annak tudnia kellene ekkor kábelt (vagy az ehhez tartozó sarut) fogadni.
Én kétlem, hogy ilyen teljesítményű kapcsolót tudnál venni pár darab ezresért.

8214 (Törölt felhasználó) 2008-04-14 11:18:28  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 47057

Ugyanolyan vastag kábel kell mint az akksinak a negatívja? és ami jön az áramtalanítóból bárhova lehet a kasznira? vagy vissza a blokk-váltó összefogató csavarjához?a bölcsö-váltónál megvan, az oké.
Bocs de kicsit értetlen vagyok :-D neten néztem 2600-ért 2lábast, az jó lenne nekem?
[i](Módosította t6o0m1i 2008.04.14. 13:21-kor)[/i]

8213 Kacsándi Szabolcs 2008-04-13 15:51:15  Előzmény:: 47056

ez egy egyszerű szerkezet,az kétpólusút már lehet venni olyan 3-4ezer Ft környékén.AHa a testet szakítod meg,akkor annak a vezetékét beviszed a műszerfalhoz.Általában középtájon vagy jobb oldal felé helyezik.teszel rá sarút és ráerősíted az egyik pólusra.Aztán egy másik testkábelt meg ráerősítesz a másik pólusra.A végét rögzíted a kasznihoz.Utána már csak a kulcsot kell benne forgatni az áramtalanításhoz.Arra ügyelj hogy a váltó és bölcső között is legyen egy vastagabb testkábel összekötés ,különben nem lesz jó a motor testelése.Lényeg hogy az akksit és kasznit összekötő vezetékbe építsd be.

8212 (Törölt felhasználó) 2008-04-13 15:41:03  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 47055

És hogy megy a bekötése, mit hova? Köszi!!!

8211 Kacsándi Szabolcs 2008-04-13 15:28:28  Előzmény:: 47053

Nekünk is a testkábel volt megszakítva,az áramtalanító is két pólusú volt.

8210  Spityu 2008-04-13 15:20:58  Előzmény:: 47053

Én a testet szaggatnám. Pl. ha a műszerfal közepén lenne az áramtalanító, akkor ahhoz a testpólus van közelebb, ezért. Illetve, ugye be lenne húzva a kabinba, és nem okoz problémát ha "valahol" véletelnül "letestelne".

8209 (Törölt felhasználó) 2008-04-13 15:01:45  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 47049

Értem. És pl. melyiket érdemes megszakítani?

8208 Szegedi Árpád 2008-04-13 14:40:32  Előzmény: Spityu: 47051

Igen arra!Köszi!

8207  Spityu 2008-04-13 14:25:11  Előzmény:Szegedi Árpád: 47050

A lendkeréknél lévőkre gondolsz? A belső élüknél "néznek össze", tehát valahogy így: )(

[i]"25. A forgattyúházra csavarozzuk a zárófedelet. Ehhez úgy szereljük fel a lemeztárcsákat, hogy a belső sugaruk egymásnak ütközzön, majd felrakjuk a hullámrugótárcsát."[/i]
[i](Módosította Spityu 2008.04.13. 16:30-kor)[/i]

8206 Szegedi Árpád 2008-04-13 14:08:18

Üdv!601 forgattyúsháznál a két tányérrugónak hogyan kell állnia?A "domborúbb" része van a csapágy felé?Köszi..

8205 Kacsándi Szabolcs 2008-04-13 13:24:19  Előzmény:: 47048

Az akksi valamelyik főáramkábele van megszakítva.Különben nem ér semmit az egész.Valaki a testet szakítja meg vele és van olyan is aki a pozitívot.Létezik a többpólusú áramtalanító is,amiről többfelé lehet ágaztatni a vezetékeket.

8204 (Törölt felhasználó) 2008-04-13 10:35:43

Napot!!!
Olyan kérdésem lenne h például rallys trabikba hova vagy mire kötik az áramtalanítót? Köszi!!!

8203 Fluck Dávid 2008-04-13 08:13:59

Hát, srácok, erre se gondoltam, hogy menni fog. Tegnap délután beépítettem a tetőablakot. Baromi pofás lett a jószág. Most értem haza a mosó-ból, és még csak be se ázik