Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör 2

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

9602 Sipos Tamás 2008-08-08 17:47:39

[justify]Ha már a kormánymű szóba került, meglehetősen bosszant, hogy a kormánykerék küllői nem állnak vízszintesen. Kb. fél éve azt olvastam a neten, hogy a motorházat kinyitva, csavarjam ki a kormányműnél, az excenternél levő a két csavart, majd a kormánykereket húzzam magam belé, amíg a fogaslécből ki nem jön, utána fordítsam a kívánt helyzetbe.
Nos, megtettem, de szerintem nem jött ki a fogaslécből, mert amikor visszatettem ugyanúgy állt.
Jól csináltam, vagy valamit elbénáztam?[/justify]

9601 Sipos Tamás 2008-08-08 17:28:56  Előzmény:: 48443

[justify]Áááh, nem kell ahhoz egy délelőtt. Egy óra alatt simán végeztem a zsírzógombokkal.[/justify]

9600 Sipos Tamás 2008-08-08 17:16:17

[justify]Gondoltam egy nagyot, és elhatároztam, hogy lecserélem a váltóban az olajat (2T). Télen amúgy is nagyon nehezen veszi a másodikat, és egyébként sem tudom mikor volt utoljára cserélve. Kb 62000 km-el vettem és bő egy év után már 10000-t megtettem vele. A kezelési utasítás szerint 30000 km-enként (vagy 4 évenként) cserélni kell. Remélem, már cserélték egyszer!
Utánanéztem itt, és mindenki a 75W-90 típusú olajat ajánlotta, sőt szó volt un Trabant hajtóműolajról is, amit állítólag nem lehet kapni. Utánanéztem a neten és a MOL-nál van a [url=http://evo.mol.hu/hu/vallalati_ugyfeleknek/termekek/kenoanyag_es_autoapolas/kozlekedesi_kenoanyagok/hajtomuolajok_mechanikus_hajtomuvekhez/mol_hixol_t_hajtomuolaj/]Hixol T[/url] fantázianevű olaj, ami állítólag a belevaló. A dolog pikantériája, hogy [url=http://evo.mol.hu/hu/vallalati_ugyfeleknek/termekek/kenoanyag_es_autoapolas/kozlekedesi_kenoanyagok/hajtomuolajok_mechanikus_hajtomuvekhez/mol_hixol_t_hajtomuolaj/]az olaj terméklapján[/url] a viszkozitási fokozatnál: SAE 80W szerepel, utána pedig a felépítés, jellegnél 75 W hajtóműolaj. A fene sem érti. Bár gyanítom, hogy ez való bele.
Körülnéztem, hol lehetne kapni a benzinkutakon kívül, és egy olyan [url=http://www.nefelejts.hu/nefelejts/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=4561&category_id=80&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=27]boltot[/url] találtam, ami a Vaterán sokszor hirdet vadi új elfekvő Trabant készleteket. Vettem is tőlük tavaly fékdobot.
Nos, tényleg ez a Hixol T javasolt?[/justify]

9599 (Törölt felhasználó) 2008-08-07 16:08:47

Helosztok!
Én azt mondom hogy mindenki szánjon idöt a zsírzásra! Mert nem hülyeség!
1 délelött alatt kényelmesen a csapszegeket, meg akormányt meg lehet zsírozni, még akézifék is belefér.
Nem tart semeddig. fogasléc anyája levan szedve ami a kormányösszekötöt fogja hozzá, kicsit megvan ütögetve ki is csuszik belöle a fogasléc, másik felén gumi leszed--->kis fém karika lepattint, és már ki is lehet huzni a fogaslécet, gyönyörü tisztára letakarít, újra zsírozva, már mehet is vissza. én azt mondom hogy érdemes kiszedni a f.csapszegeket is. meg kicserélni azt a perselyt is ami benne van. Aztán 1 idöre az eredmény magáról beszél, ja meg aporvédöket se árt kicserélni, könnyen szakadnak.

9598 Venczli Miklós 2008-08-07 13:28:07  Előzmény:Muczán Gábor: 48441

köszi

a kapcsolót már beüzemeltem egy hete

9597 Muczán Gábor 2008-08-07 11:45:27  Előzmény:Prokop Gábor: 48440

Miki601!

Kiegészíteném prokee-t. Hidegben a büdös életben nem tud rendesen üzemmeleg lenni.
A Skodáknál egy kicsit bonyolultabb volt a történet.
De egy 1.1-es nél igenis az a cél, hogy rendszer minden körülmények között legyen jó. Legyen jó, és jól működő termosztát benne, és ne legyen vízköves a hűtő, meg az egész rendszer.
Esetleg a ventilátor hőgombájára plusz érdemes egy relén keresztül bekötni a műszerfalra egy billenőkapcsolót. Ha elpukkanna a hőgomba, akkor nem kell majd rövidre zárni. De a fixen sz@r hűtőrendszer javítására ez sem megoldás.

MG

9596 Prokop Gábor 2008-08-07 09:44:56  Előzmény:Venczli Miklós: 48439

Hidegben sokkal nehezebben fog bemelegedni.
Megnő a fogyasztásod, meg a motorkopás.

9595 Venczli Miklós 2008-08-07 09:43:21

Emberek!

lehet h hülye kérdés...de nem értek hozzá...

4T trabi hűtés...az nem megoldás a melegedésre, ha kikötjük a termosztátot(levesszük)? így folyamatosan kering a víz...

egyik ismerősöm mondta, h régen úgy csinálták a 120-as skodáknál, mert az is melegedett rendesen...

?

9594 Támba Csaba 2008-08-06 20:48:05  Előzmény:Madocsai Gergely: 48436

Zsírzóprést vegyen a boltban az emberfia

9593 Támba Csaba 2008-08-06 20:46:54  Előzmény:: 48433

Hidd el az biz" fogasléc és nem "kormánykar" és pláne nem cső

Tehát ha valaki segít neked akkor ne olts le a másikat hogy az nem is fogasléc mikor pedig DE

Továbbá minden valamirevaló szerelési könyvben leírják, hogy a fék- és kormányberendezésen csak olyan ember végezzen javítást aki tudja mit csinál.
Tehát olvass utána, kérdezz itt a fórumon minthogy baj legyen később

9592 Madocsai Gergely 2008-08-06 20:22:44

de zsírzóprést [s]honnan szerezzen[/s] miből csináljon az emberfia...

9591 Szarvas László 2008-08-06 19:55:36  Előzmény:: 48434

Az biz a..

9590 (Törölt felhasználó) 2008-08-06 19:52:53  Előzmény:Szarvas László: 48432

Ahh, a kép közepén az az? Bakker, állítócsavarnak néztem....

Kösz, ez ultimate segítség volt

9589 (Törölt felhasználó) 2008-08-06 19:51:37  Előzmény:Támba Csaba: 48431

Tanár úr kérem, nekem is úgy mondták...:-)
A könyvben hívták így (lehet h nem ezt az alkatrészt)..
Az alsó felén éreztem hogy van egy "sín". De elég keskenynek tűnt. Ezek szerint mégiscsak...

Kösz a leírást, holnap meglátogatom azt a zsírzógombot :-)

9588 Szarvas László 2008-08-06 19:48:33  Előzmény:: 48430

kormánymű zsírzógombja:

[img]http://kepfeltoltes.hu/080806/Korm_nym__002_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]

[i](Módosította Jimmy 2008.08.06. 21:50-kor)[/i]

9587 Támba Csaba 2008-08-06 19:43:55  Előzmény:: 48430

"Kormánykarnak" maximum az Országházban működő amatőr madrigál-kórus nevezhető

A gumiharmonika alatt az a "krómozott cső" nem más mint egy fogasléc. Ezek szerint azt sem zsíroztad le rendesen, mert akkor érezted volna az alsó felén a fogazást. Épp miatta kapták az ilyen rendszerű kormányművek a "fogasléces kormánymű" elnevezést. A krómozás stimmel! Ami keménykróm, tehát fő feladata a kopásállóság és a jó siklási tulajdonságok biztosítása.

A fogaslécet az ún. "fogastengely" működteti ami össze van kötve a kormányoszloppal. Tehát a motortérben ami a kormányoszlop felé megy az sem cső hanem fogastengely. Ahogy ez a tengely kiáll a kormánymű-házból ozz van egy állítható excenter-persely. No ennek a "nyakrésznek" a tetején csücsül egy M5 menetű egyenes fejű zsírzógomb normál esetben.

9586 (Törölt felhasználó) 2008-08-06 19:19:25  Előzmény:Hõberth Gábor: 48429

Ez sztem nem a fogasléc volt. Sztem azt "kormánykar"-nak hívják.
Zsírzót beszereztem.
Kerestem én kiálló bizbaszt, de nem talaltam. Valami alatt van?

9585 Hõberth Gábor 2008-08-06 19:15:47

Amit csináltál, az végülis jó. Bezsíroztad a fogaslécet. A zsírzást egyébként az említett zsírzógombon keresztül szokás. Ez egy kis 4-5mm-es pöcs, ami fölül kiáll a kormányműből. Azonban azt csak akkor tudod használni, ha van zsírzód, mert csak azzal tudod azon keresztül nyomni a zsírt.
Ezen kívül még zsírozni kéne a függőcsapszegeket is, a futóműnél. Azokból 4db van. Nagyon fontos, hogy azokban mindíg friss zsír legyen, mert ha nincs, akkor attól szorul a kormány igazán!

9584 (Törölt felhasználó) 2008-08-06 18:34:36

Előre félek hogy csont hülyének leszek nézve, ezért utánanéztem ahol lehetett, de sehol egy pontos leírás...

Szóval - hogy kell zsírozni a 2T kormányt?
Itt annyit olvastam, hogy a kormánymű tetején. A "Hogyan tovább" könyv említi hogy balra tekert kormánynál kell feltölteni(!) a kormányművet zsírral, a zsírzógombnál.
De én ilyet nem lelek semerre sem.

A gumiharmonika alatt megkentem a krómozott csövet jól - más ötletem nincs. A kormány így valamivel könnyebben jár.

Ennyi lenne? Ez nem igazán "feltöltés"...

Hogy csináljam?

Kösz!

9583 Támba Csaba 2008-08-06 09:14:27  Előzmény:jocking .: 48414

Üdv!

A gyűrűt a tengely vágatába kell belevarázsolni és a csuklót "rápattintani"

Az általad leírtak alapján mindenképpen vedd ki a féltengelyt, mosd ki a csuklót rendesen és grafitos zsírral tölts meg. A féltengely gyűrűhornyát is tisztítsd ki. Használj új gumiharangot (Ha pl. Polo II-eshez valót veszel kapsz hozzá zsírt és új szorítópántokat is készletben). Helyezd fel az új gumiharangot és abba is nyomj zsírt. Pattintsd fel az új gyűrűvel szerelt tengelyre a csuklót ( "felpattintást" puhafém kalapáccsal tengelyirányba való ütéssel megoldhatod). Mindezek előtt a már horonyban fekvő gyűrűt célszerű egy fogóval kissé összenyomni, mert felszereléskor megnyúlik kicsit és nehezebben ugrik rá a csukló.
Ha összeraktad rögzítsd a gumiharangot mindkét végén a rögzítőszalagokkal
[i](Módosította Tsaby 2008.08.06. 11:15-kor)[/i]

9582 Katona Zoltán 2008-08-06 08:13:50  Előzmény:Venczli Miklós: 48425

Mikor ránéztem erre a "szerszámra" tudtam, hogy ez lesz, tuti beletörik. Nem tudom miben hittem, hogy kijön. Talán a csodában. De sajnos már megint igazam lett

Annyira meg azért kemény anyag ám, hogy utánna nehéz legyen újra kifúrni a beletört részt!



[i](Módosította EnergieQuality 2008.08.06. 10:16-kor)[/i]

9581 Venczli Miklós 2008-08-06 07:23:52  Előzmény:Katona Zoltán: 48424

hát ez valószínűleg csak olyan csavarok kihajtására jó, aminek a feje azért törött le, mert pl anyaghibás volt(de amúgy könnyedén kihajtható lenne)... úgy tűnik, hogy a berohadt csavarokhoz kevés...

9580 Katona Zoltán 2008-08-05 22:20:31  Előzmény: Spityu: 48413

Meg ne vegye senki, ma törtem bele egyet.

9579 Venczli Miklós 2008-08-05 20:37:35  Előzmény:Berecz Tibor: 48422

valószínűleg a hőkapcsoló ment tönkre... mert ha bekapcsolt, akkor a termosztát jó... csak a hőérzékelő nem... de én csak laikus vagyok (a hőérzékelő cseréje kb. 1000Ft-ba kerül...és csak egy villáskulcs kell hozzá) meg éri kicserélni, ha ilyen gondok vannak

9578 Berecz Tibor 2008-08-05 20:25:49

Sziasztok! Ma délután Recskről mentünk Gyöngyös felé a 24-es főúton a Mátrában. Mátraháza előtt láttam, hogy a hűtőfolyadék hőmérséklet kijelzőjén felvillan a 2. zöld LED, ám nem hallottam a ventillátort: rosszat sejtve amilyen gyorsan tudtam, félreálltam, leállítottam a motort, felnyitottam motorháztetőt. A ventillátor nem ment, és a hűtőfolyadék bugyborékolt.
Otthon a ház előtt a meleg motort elkezdtem alapjáraton járatni, és egy idő után be-, majd kikapcsolt a ventillátor - anélkül, hogy a 2. zöld LED felvillant volna.
Egyébként a 2. zöld LED csak nyaranta, forgalmi dugókban villan fel nálam, amit a ventillátor bekapcsolása követ - bár gyakran a ventillátor nem "várja meg" a 2. zöld LED-et.
Mi lehet a gond? Tiberio

9577 Kacsándi Szabolcs 2008-08-05 18:17:16  Előzmény:jocking .: 48414

Nem egyszerű összerakni,könyebb ha kiszeded az egész tengelyt.Két gyűrű van a tengelyen . at tengely végén lévő rugózó gyűrű az összeszereléskor benyomódik a horonyba és engedi rácsúszni a tengelyre a csuklót.Ha ráment kifeszíti magát és nem csúszik le a bordázatról.És van még egy gyűrű ami csak határolja a csuklót.Valószínű a rugózó gyűrű eltört vagy megfáradt és lecsúszott a csukló.Talán segít rajta egy kis szétfeszítés,de az is lehet hogy kikopott a horony.Szétszedés ,megtisztítás a zsírtól aztán átnézni ha nincs jelentős kopás akkor össze kell szerelni.

9576 Kacsándi Szabolcs 2008-08-05 18:03:31  Előzmény: Spityu: 48413

Én már használtam ilyen kihajtót.Az lett az eredménye hogy az is beletört.Szóval ennél érvényes ,ha nem drága és minőségi nem is szabad próbálkozni vele.Ezért inkább más megoldást kell találni ha csak nincs valami jólfelszerelt autószerelő aki vett minőségit.

9575 Fluck Dávid 2008-08-05 17:34:40  Előzmény:Prokop Gábor: 48416

Hehe.... Én először az elektronikára tippeltem, annak cseréjével kezdtem.
Aztán mentem tovább....... De bejött...

9574 (Törölt felhasználó) 2008-08-05 17:19:33  Előzmény:Madocsai Gergely: 48410

Hello!
Köszi a tippet!
Valószinüleg ezt kell eröltetni mert az illetö, akié, eléggé elnyalta a csavart. az új 10-esek már megvannak.
Kösz madogery, Prokee!!!

9573 Madocsai Gergely 2008-08-05 17:18:28  Előzmény:Prokop Gábor: 48416

Köszi még1X a gyertya tippet!!! Ma beújítottam az NGK-kat (japánt), hasííííít!!!
A bimetall & a süni fűtőwezetéke is kapott egy 30A-s biztit, nomeg jó husi kábelt, zsííír! Olyan az alapjárat, h besírok!!!(szerencsére Édesanyámnak is nagyon tetszik)

9572 Prokop Gábor 2008-08-05 17:11:07  Előzmény:Fluck Dávid: 48415

Akkor megyek én is, kicserélem, mert dettó ugyanez a problémám DDD Már végiggondoltam, csak nem volt időm megcsinálni.

Súlyosítva azzal egyébként, hogy valszeg az elektronikát is ki kell cserélnem, mert ötletszerűen kapcsolgatja az alapjáratot akkor is, ha nyomom a pedált.

9571 Fluck Dávid 2008-08-05 16:21:53  Előzmény:Madocsai Gergely: 48398

Bejött mindkettőtöknek!
Mágnesszelep volt. Köcce.

9570 jocking . 2008-08-05 15:40:16

Hali!

Kéne 1 kis segítség.

Múltkor észrevettem, hogy a bal első féltengely kijár a kerékfelőli csuklóból. Ha megnyomom a tengelyt a váltó irányába, akkor mozdul befele vagy 10-15 centit, a kerék felől meg kiesik. Menet közben elvileg nem tud kiesni, mert ahhoz elég sokat kéne mozdulnia, de nyugodtabb lennék, ha a helyén maradna.
Ez, ha jól tudom azért van, mert hiányzik a féltengely végéről egy kis zégergyűrűféleség, vagy inkább csak egy snassz kis gyűrű. A féltengelyen a vágat megvan, amiben kéne lennie, de nincs sehol.
Találtam egy másik gyűrűt, de fogalmam sincs, hogy kell bejátszani a csuklóba, vagy hogy mit kell szétbontani. Tudnátok valami infóval szolgálni ez ügyben?
Előre is thx.

9569  Spityu 2008-08-05 13:44:45  Előzmény:Madocsai Gergely: 48410

Esetleg, mivel alapból van egy lyuk a közepén, lehetne alkalmazni csavarkihajtót. Mivel ellentétes menetű a légtelenítőjével, a furatba belehajtva, megszorulás után kifele jön a légtelenítő csavar. Igaz gyakorlatban még nem láttam [url=http://www.vatera.hu/beletorott_csavar_kihajto_garnitura_78733251.html]ilyet[/url].

9568 (Törölt felhasználó) 2008-08-05 13:43:24  Előzmény:Tóth Balázs: 48409

Köszi az infókat!

9567 Madocsai Gergely 2008-08-05 12:25:17  Előzmény:: 48406

Hali!

A dob ütögetős sem rossz, de egyszerűbb, ha 36-os anya leszed, kerék fent marad!, kocsi +emel, kézifék kienged (autó le ne billenjen!!!) és egy-két határozott - tengely irányú - rúgás a kerék permébe, és már jön is...
[i](Módosította madogery 2008.08.05. 14:26-kor)[/i]

9566 Madocsai Gergely 2008-08-05 12:21:22  Előzmény:: 48400

Ha a Prokee mester féle műtét után még mindig makacskodik a légtelenítő, jawaslom keríts egy flexet, a csawar fejét - két, átellenes oldallapján, az oldallappal párhuzamosan, szal érted - flexeld be kissé, h egy tökös fraciakulccsal rászoríthass erősen, és ne csússzon +. ki fog jönni...

Ja, és szerezz be rendes, 10-es légtelenítőcsawart!
[i](Módosította madogery 2008.08.05. 14:22-kor)[/i]

9565 Tóth Balázs 2008-08-05 11:36:57  Előzmény:: 48406

Kalapáccsal kell ütögetni a dobot és közben tekergetve húzd lefelé...
Tudomásom szerint nem lehet a gömbfejet cserélni benne...

9564 (Törölt felhasználó) 2008-08-05 11:22:52  Előzmény:Prokop Gábor: 48407

Utána olvasva is 14.7, ami nem változott 1950 óta sem. A mostani kiadású "könyveket" kéretik kritikával szemlélni. A szabályozó hőmérséklet kompenzálása egy másik érdekes történet. A műszereimet rendszeresen összemérem más műszerekkel... Az említett 9 hónap tapasztalata magáért beszél. Jó béna töltéssel jönnek ki a rönók, fiatok, szeatok stb. Nem vitázni kívánok, hanem felhíni a figyelmet a gagyibizniszre! Tessék mérni és ellenőrizni!

9563 Prokop Gábor 2008-08-05 10:52:49  Előzmény:: 48405

Ez zöldség.

14.4V-on ugrik annyira a buborékképződés, hogy károsítja az akkut. Ezt nem kell, és nem is szabad átlépni.

Olvass utána, vagy mérd meg valami tisztességes műszerrel, ilyen egyszerű.

A legtöbb elektronikus fesszabályzó 14.0 és 14.4 közé van belőve, ez teljesen jó.
A japánok jellemzően bátrabbak, 14.4-re lövik be, az európaiak közelebb a 14.0-hoz.

A "lapos" Swift, már ha az 1989-2003 közöttire gondolsz, gyárilag megadott maximuma 14.4V, ennél többet egy esetben tölthet, ha a fesszabályzó házának hőmérséklete 0 fok alatt van. Ekkor ugyanis eltolódik a szabályzási feszültség 15V fölé valamivel, de olyan gyorsan melegszik fel a ház, hogy ez idő alatt nem rongálja meg az akkumulátort.

Az új Swift maximális töltőfeszültségének tűrését elengedték 14.7-ig, de ez már nam egészséges. A gyakorlatban ezek is megállnak 14.4-nél.

9562 (Törölt felhasználó) 2008-08-05 10:37:10

Sziasztok!
Azt szeretném, kérdezni, hogy 1,1 trabi hátsó fékdobot hogyan lehet levenni, elég csak eltávolítani a 36-os csavart és "leesik" magától?
Ős Wartburgosként azt hittem van elég sok hasonlóság a két márkában. Hát, nem sok.
Másik kérdésem: az ősszel műszakira megy a kicsike, elvittem előzetesre, ahol jobb első lengőkar cserét javasoltak. Lehet-e kapni jó minőségben? Valamint, hogy a tartógömbfejet lehet benne külön is cserélni?
Köszi a válaszokat

9561 (Törölt felhasználó) 2008-08-05 10:16:35  Előzmény:Prokop Gábor: 48402

Lehet, de 14.4 a cellafesz.-ek összege, amit cella kémiája határoz meg. Ez trabantfüggetlen dolog. Ha 100%-ra kívánok tölteni, akkor ezt picit túl kell lépnem, hogy az elektronok belekullogjanak az akkuba. 14.70-nél még nem károsodik a massza a gázfejlődéstől! Bubi alább is képződik, ettől fogy az elektrolit. Az említett lapos swift példaértékűen 14.5V-ot tölt a terheléstől és a motorfordulattól alig zavartatva.

9560 (Törölt felhasználó) 2008-08-05 10:16:30

Köszi, megpróbálom akkor a dolgokat!!!

9559 Prokop Gábor 2008-08-05 10:04:02  Előzmény:: 48400

Hát, először is próbálkozz egy jó minőségű 9-es csillaggal, sőt, a legjobb volna, ha kerítenél kölcsönbe egy márkás fékcsőkulcsot. Saját tapasztalat, hogy az átlagos kulcsok csillagrésze 10-es méret alatt annyira sz*rul van kidolgozva, hogy csak a véletlenen múlik, hogy megfogja-e.

Ha végképp nem megy, akkor (még mielőtt szabályos kör alakúra marnád a hatlapfejet) áztads meg bőven fékolajban, aztán precízen beállított patentfogóval járasd meg.

Viszont előtte szerezz be új légtelenítőcsavarokat, a régit nehogy visszatedd !

9558 Prokop Gábor 2008-08-05 10:01:01  Előzmény:: 48401

Bocsáss meg, de 14.4-nél kezdődik a bubi... Tégy egy próbát egy jó és pontos mutatós műszerrel, és kiderül.

9557 (Törölt felhasználó) 2008-08-05 09:59:35  Előzmény:: 48389

Örülök, hogy kibogarásztad az elköteseket!
De a 14V alatti fedélzeti feszültségbe nem szabad belenyugogni, mert az alultöltött akku sebesebben szulfátosodik! Valamint nem tudjuk kihasználni a tárolókapacitását, ha csak 70~90%-ra töltögetjük. A hiba a töltő- és a gerjesztő diódák nem megfelelő kiválasztásából adódik, mert terhelt állapotban a töltő diódákon 1.2~1.7V nyitóirányú fesz. esik, miközben a gerjesztökön 0.6V körül. Így a szabályozó állandóan alacsonyra állítja a feszültséget. Átmenetileg úgy oldottam meg, hogy kerestem egy alacsonyabb nyitófeszültségű 1 Amperes diódát (0.45V) és nyitóirányban beraktam a gerjesztő csillagpont és a szabályozó közé. Így bekapcsolt tompított mellett 14.70V feszültségem van. Ez a gázfejlődési határfesz. 9 hónapja használom hibátlanul, de ha jár a motor, akkor KÖTELEZŐ A LÁMPA! Ez átmeneti barkács megoldás! Cserélni kell a gerj. diódákat nagyobb fesz.esésűekre. Cészerű nézegetni a diódakarakterisztikát...

9556 (Törölt felhasználó) 2008-08-05 09:57:45

Helo Mki!
Az érdekelne hogy a hátsó futómü légtelenítöcsavarjait hogy lehet kiimádkozni? 9-es csavar, és a 9-es csillag elforog rajta!!!

9555 Prokop Gábor 2008-08-05 09:52:25  Előzmény:jocking .: 48397

Voltaképpen igen, a testelés a következőképpen van megoldva:

Kasztni -> rozsdás M5 csavar -> korrodált felületű alu zsanértalp -> rozsdás csapszeg -> rozsdás felső szem -> rozsdás merevítő hüvely

Végül is, elég megbízható, nem ?

9554 Madocsai Gergely 2008-08-05 09:39:59  Előzmény:Fluck Dávid: 48390

Hali!

Csatlakozom a mágnesszelepes ötlethez, és nézd +, h a csati, ill. a testelő wezeték rendesen érintkezik-e!
Folytószelep beállítása rendben? -> ja ezt a kontaktust, és wezetéket + csatlakozást is csekkold le!
[i](Módosította madogery 2008.08.05. 11:40-kor)[/i]

9553 jocking . 2008-08-05 09:35:37  Előzmény:Prokop Gábor: 48395

Motorháztetőt külön testelni? De hát az a zsanéron keresztül testelve van...