Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör 2

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

8352 Szabó Szilárd 2008-04-26 13:58:22  Előzmény:: 47186

Mekem csak egy kicsit van "reszelve"a mocim és mégis 240-es főfúvóka van benne és ehhez csak a 28-as jikov karbi és így a jó.Próbáld ki,hogy alapjáraton meddig megy a motor ha egy idő után besokall benzinből az a jó/nekem ez vált be/.

8351 Őry Gábor 2008-04-26 12:53:05  Előzmény:: 47188

Elektronikus gyújtásod van?
Egyébként úgysem hiszi el nekem senki, de 5 mm-re tettem az előgyuszit. Megy, mint a veszedelem, igaz, nem tuningolt motor, és röpsúlyos a jeladóm. Csak a karbit piszkáltam meg, 125-ös a főfúvóka, 90-es dúsítóval, 150-es régi kiegyenlítővel.

8350 Őry Gábor 2008-04-26 12:45:54  Előzmény:Szabó Szilárd: 47176

A két centi csapterpesztés hogyan értendő?

8349 (Törölt felhasználó) 2008-04-26 07:29:41  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 47191

OK. Köszi, majd utánanézek. Bár én úgy tudom, hogy a gyújtásalaplapon középen nem szabad azt a két csavart piszkálni, mert akkor lehet szétállítani a gyújtást.

8348 Hõberth Gábor 2008-04-25 18:30:39

Gázból kb. 1 lityivel többet fogyaszt, és ahogy már mondtam elég sok helyen van már gázkút.

8347 Kacsándi Szabolcs 2008-04-25 18:08:21  Előzmény:: 47188

Hát ha csak a 2. henger csinálja akkor lehet a labirintgyűrű hibája is.Érdemes utánanézni.Akkor valószínű alul lehet a hiba.Viszont arra figyelj hogy a két henger gyújtását egyedileg tudd beállítani,mert talákoztam olyan alaplappal amin nem lehetett külön tekerni a két henger gyújtását,csak az alaplappal lehetett szabályozni körbeforgatva.Működött ugyan ,de addig kellett ide oda forgatni amíg nem állt be egy méretre a két oldal.

8346 Kacsándi Szabolcs 2008-04-25 18:02:05  Előzmény:: 47182

A ventillátort felejtsd el,annak minden motorhoz elegendő a levegőszállítása.Feltéve ha az eredeti szíjtárcsák vannak beépítve.a gyújtás nem biztos hogy rossz helyen van,ha megfelelő kompresszióval üzemel a motor.meg kellene nézni a vezérlőlemezek rendesen tömítenek-e,mert ha nem akkor összedolgozik a két henger.Ilyenkor csak erőlködik és jelentősen melegszik is.Nagyobb fordulatnál nem igen vehető észre ,de alapjáraton egyenetlenül jár és egyhengerezhet.Nagyobb gázadásnál elindul mindkét henger.

8345 (Törölt felhasználó) 2008-04-25 18:00:01

Sziasztok,
egy 4T trabi kb. mennyit fogyaszt gáz üzem módban és mo-on mennyire ritka az a benzinkút, ahol fellehet tölteni?

8344 (Törölt felhasználó) 2008-04-25 17:44:29  Előzmény:Támba Csaba: 47187

Akkor a gyújtást feltekerem 3 fölé.
Az a helyzet a gyertyával, hogy a nagy hőértékűt (260-as) nem szereti és hamar beköpi, gondolom a sok anyag miatt.
Ja és az az érdekes, hogy midig csak a bal oldali henger melegszik túl, a jobb oldalinál nem történik semmi extra.

8343 Támba Csaba 2008-04-25 17:14:33  Előzmény:: 47186

Szériánál 3 mm-re illik állítani az elektronikus gyújtást. Nagyfordulatú sportmotoroknál pedig épphogy ennél nagyobb előgyújtás kell, te pedig épp az ellenkező irányba nyomtad
Ne csodálkozz, ha túlmelegszik
A karburátorbeállítás pedig minden motornál egyedileg adódik, nincs rá "recept" hogy mennyire is kell ki-, vagy betekerni a szabályozócsavarokat.

Ja! És a gyújtógyertya hőértéke sem mindegy
[i](Módosította Tsaby 2008.04.25. 19:16-kor)[/i]

8342 (Törölt felhasználó) 2008-04-25 17:03:23  Előzmény:Támba Csaba: 47185

Köszi a választ Tsaby!

A henger hűtőbordái tiszták, úgyhogy azt kipipálhatjuk.
szegény keverék: Jikov karbi van fenn (csehszlovák Crossmotor karbi) 200 as főfúvókával, a súbertű középen van, a levegőcsavar pedig 1,5-re van kitekerve.
Szerintem az üzemanyagellátás is rendben van.
Viszont a gyújtásnál nem vagyok biztos a dolgomban, úgyhogy lenne is ahhoz egy kérdésem, mégpedig az, hogy mikor melegszik jobban a motor, és mikor a legnagyobb a teljesítménye? Jelenleg FHP előtt 2,3-ra van állítva a gyújtás (újfajta gyújtásom van). Na most az a 2,3 szerinted kevés vagy sok??? Csak azért, mert gyárilag asszem 2,8-ra kell rakni.

8341 Támba Csaba 2008-04-25 16:29:24  Előzmény:: 47182

Kokszos hengerfej és dugattyútető, szegény üzemanyag-levegő keverék, elkoszolódott henger hűtőbordák, valamint helytelen gyújtásbeállítás lehetnek az okok.

A gyári hűtőventillátor bőven elég sportcélokra használt motorhoz is

8340 Támba Csaba 2008-04-25 16:26:41  Előzmény:P. Kovács Viktor: 47183

6206 C2 - 4 db összesen

Porvédőst vegyél, és abból is ha lehet gumiporvédőset (RS kiegészítő jelzés).

És figyelj oda, hogy ne csak a csapágyszám stimmeljen, hanem a C2 hézagjelölés is.
A C2 olyan csapágyat jelent aminek a gyári hézaga illesztési kisebb, mint a "mezei" gépipari csapágyaké. Ha olyat teszel bele hamar elkezdenek kotyogni.

8339 P. Kovács Viktor 2008-04-25 16:02:49

Hejj, meg tudja nekem valaki mondani, 4T-be hatra milyen kerekcsapagy valo, nem talaltam meg neten.

Koszi.

8338 (Törölt felhasználó) 2008-04-25 14:24:29

Sziasztok!
Egy kis segítségre lenne szükségem!
Kuhár motoros Trabanttal szoktunk indulni amatőr rally versenyeken, csak az a baj, hogy a célt nem igen látjuk meg vele, mivel a motor nagyon gyorsan elmelegszik. 4. fokozatban amikor túlmelegszik, lehet hallani, hogy cicereg-csörög, és onnantól kezdve megálljt parancsol a motor. Volt hogy a gyertyát lőtte ki, de a múltkor pl.: elolvadt a hengerfej, és a megolvadt alumíniumban megakadt a dugattyú. Ilyen szintű a melegedés!
Arra tippelek, hogy a nagy nyomaték okozza a jelenséget, mivel 4.-be is húz a motor elég jól, csak a baj, hogy a ventillátornak akkor nincs már akkora fordulata.
Szerintetek mi lehet a megoldás a problémára???

8337 Támba Csaba 2008-04-25 13:58:11  Előzmény:Gyapjas Gergely: 47179

Minden ilyen szoftrver lehetőséget ad egyéni paraméterek beállítására is. Ilyenkor a koma kezébe kell adni a Javítási Kézikönyv szerinti beállítási értékeket felírva egy papírosra aztán hadd szóljon

8336 Madocsai Gergely 2008-04-25 12:46:29

Tom, hülye kérdés, de pontosan hogy megy ez a madzagolás? (u.is dühít, h a kasztnizáson kíwül akad olyan, amit -még- nemtok otthon pontosan kiwitelezni, és másik kocsinál is esedékes lenne...)THX!

8335 Gyapjas Gergely 2008-04-25 12:17:37

Üdv!

Miskolc és körynékén alig fogadnak trabit futómű állításra mert a számítógépbe nincs benne. Számítógép nélkül már meg se lehet csinálni? Az egyik hozzáértő műhelynek köszönhetően vettem tavaszra új gumikat.

bordii!
Vedd ki kormányművetől az egészet és áztasd meg gázoljban! Jártam úgy hogy nagy erővel akartuk meglazítani és elhajltott az irányítókar. Kiveszed satuba befogva megtisztítod,megjáratod utána madzagolós módszerrel magadnak beállítod, és ha még gondolod utána a futóművesnél már könnyen beállítható lesz.

8334 (Törölt felhasználó) 2008-04-25 11:35:55  Előzmény:: 47177

aha, kicsit pepecselős, de már nem egy autónál csináltuk és bejött

8333 (Törölt felhasználó) 2008-04-25 10:20:40  Előzmény:: 47174

Hogy csinálod? Kimadzagolod?

8332 Szabó Szilárd 2008-04-25 10:20:34

Én is magamnak állítom a futóművet.Nekem bejött a csapterpesz sokkal jobb lett az autó kanyarvétele mint előtte volt.A 2,5cm-es csapterpesszel már láthatóan negatívba áll a kerék.Ha közúton szeretnéd használni szerintem oda a 2cm-es a jó megoldás.

8331 P. Kovács Viktor 2008-04-25 09:26:29

A terpesztesrol is egy kis tudomany:

Eleg egyszeru, ha a kerek meroleges az utra, a gumi felfekvese idealis, tehat jol gyorsulun, jol lassulunk. Kanyarban viszont a haszni dol, tehat a kulso iven levo kerek nem lenne meroleges az utra, ezert negativ dolest teszunk a kerekbe, hogy kanyarban minel idealisabb legyen a kerek allasszoge az utra. Ez altalaban -1, -2 fok kozott van.

2T tuningnal, ha megulteted a futomuvet, a laprugo szepen egy koriv menten kiegyenesedik (mar ha rugoatkovacsoltatassal keszul a kemenyites-ultetes), a vegpontjai kijjebb kerulnek, tehat valtozatlan also lengokarnal pozitiv kerekdoles lep fel, ami azt eredmenyezi, hogy nagyon konnyu lesz tekerni a kormanyt (traktorokon ezert van pozitiv kerekdoles), viszont kanyarban borzalmasan tolja az orrat kifele. Ergo csapterpesztot teszel be alulra, ami igy nem is terpeszt, csak idealis geometriara allitja vissza a futomuvet, aminek a nyomtava megno.

Ezzel es a gumis reszben leirtakkal radikalisan meg lehet novelni az auto kanyarstabilitasat a FUTOMUGEOMETRIA MEGVALTOZTATASA NELKUL. Elvileg muszakin egy szavuk se lehetne, mert a futomu parameterei valtozatlanok, a kormanyzas valtozatlan, a kerekdoles valtozatlan, ugye max 165-os gumit raktunk fel, szoval igazabol semmilyen kozlekedesi veszelyforrast nem epitettunk be, sot, a megnovelt stabilitassal meg javitottunk is azon.

Az en szerencsem, hogy muszaki helyett M.O.T. lesz nemsokara, ahol van egy fekpad es megnezik, hogy nem rohad-e a kaszni a felfussesztesi pontoknal!, meg hogy vilagitanak-e a lampak es hogy torol-e az ablaktorlo. Mondjuk az elozo autom (Astra) 4 kereken 3 kulonbozo mintaju es kopottsagu gumival ment at, ugy, hogy lengescsillapitas nem is volt (Helyben kicsereltek az egyik ablaktorlolapatot). Ha meg tudsz alni, latnak es latsz, minden OK. Ha kiverte a rozsda az ajto aljat, meg neked csunya az autod, a hivatal sz@rik ra.

8330 (Törölt felhasználó) 2008-04-25 08:40:55  Előzmény:Hõberth Gábor: 47173

nekem évek ota benne van 2cm terpesztés, a gumit nem eszi egyik oldalt sem a kormány is jó. mifelénk magunknak állítjuk a futoművet, mert nem egyszer láttam már durva félrekopást miután "szakműhelyben" beállították.

8329 Hõberth Gábor 2008-04-25 08:24:14

Na ez az, csapterpesztés!
Kinek mi a tapasztalata?
Nem tetszik, hogy negatívban áll az elsőkerék, de nagyon terpeszteni sem merem, mert félek, hogy akkor majd nem lehet normálisan beállítani a futóművet, és nehéz lesz tekerni a kormányt, meg nem fog visszapörögni sem.
Szóval?
Kinek mi a tapasztalata a témáról?

8328 (Törölt felhasználó) 2008-04-25 07:26:34  Előzmény:Tóth Máté: 47157

Nekem elöl kb.5 hátul kb. 4cm szélesítő van oldalanként, annak ellenére hogy a forgalmiban csak 2cm van engedélyezve. Ezzel még soha nem volt probléma...

8327 Szabó Szilárd 2008-04-25 06:02:38  Előzmény:Tóth Máté: 47157

Nekem elől,hátul 3,5cm-es van!Ennél szélesebbet ne rakj fel,mert én próbáltam de csak azt értem el vele,hogy az autó csak rosszabbul fordult,és marha nehéz lett a kormányzás.Mondjuk nekem van elől 2,5cm-es csapterpesz is!

8326 Vancsó Zoltán 2008-04-24 20:54:57

felesleges okoskodni a nyomtáv szélesítésen ugyanis tudomásom szerint minden formában tilos!!! Forgalmi ugrik érte.

8325 P. Kovács Viktor 2008-04-24 20:25:13

Jimmy: Ipari tintasugaras nyomtetofejekhez tervezek tesztgepeket Cambridge-ben.

Akkor nyomtavszelesites temaban is okoskodnek.

Eloszor is a nyomtavot a futomu atalakitasaval lehet/kene szelesiteni.
Ha a kerek keruleti kozepvonalat kijjebb tolod (szeles pogacsa ugyanazzal a felnivel), akkor felreterheled a csapagyat, ami fokozott kopassal jar (5-10x gyorsabban "log meg" a csapagy). Ez ugye a ralliban nem szamit, ugyis surun cserelik az ilyesmit.


ET: Einpresstiefe, nemetul ami ugye itteni korokben a masodik hivatalos nyelv
Pl a 4T felnije 4J, R45 (alias ET45), tehat a felni 4" szeles es a felfogatotarcsa 45 mm-re van a radialis kozepvonaltol. Ha felrakok egy 6J ET35-os felnit, akkor

A) a kerek kozepvonala bejjebb tolodik 10 mm-t, a sokkal szelesebb felni meg belever a rugoba
B) felteszek egy 10 mm-es pogacsat, amitol a kozepvonal a helyere kerul, viszont a felni meg mindig belever a rugoba
C) teszek ala 20 mm-es pogacsat, amitol a kozepvonal 10 mm-el kijjebb kerul, de meg turesen belul van, es a rugoba se ver bele a felni.

Van felnink meg pogacsank, ratesszuk a szep szeles gumikat. A nyomtavunk ugye 20 mm-el kijjebb van. Feltesszuk a 185/65-os gumikat (ami most a hatso sarvedoivbe er bele), a gyari 155-oshoz kepest van 20+15 mm oldalankent, ami 70 mm-t szelesitette a kerekek szelso tamadaspontjait, ami mar %-ban merheto, es a hatso sarvedoszelesitesre is rafeszegettuk a papundeklit, a csapagyat sem kell kovetkezo honapban cserelni.

Amugy az alufelni dekorativ elem, a rugozatlan tomeg meg a versenyautokon szamit, otthon ugyis lerazza a vesedet a macskako, meg a katyuk.

A szeles gumi kerdese is erdekes, mert a szelesebb gumi ugyanazzal a tomeggel ugyanannyira tapad, mint a vekony, a tapadas ugyanis a tapadasi surlodasi gyutthatotol es raszoritoerotol fugg, nem a felulettol.
DE: A kuszas (ami a gumi deformaciojabol adodik) laposabb teglalapkeresztmetszetnel kisebb, ezaltal kanyarban stabilabb az auto, valamint szelesebb gumival tobb helyen talalkozik az ut "kemeny" reszevel, ami megint csak a javunkra valik.
AZONBAN: Szelesebb gumival hamarabb "feluszik" a kerek a vizre, porra, sarra, ezaltal konnyebben elszall a fektav. Az ellenallasa is nagyobb, igy tobbet eszik a gep.

Nekem 155-osnel nem lesz szelesebb gumim, mert ha tuningolok is, semmi sem indokol majd egy 185-ost mondjuk.

8324 Támba Csaba 2008-04-24 20:23:41  Előzmény:Támba Csaba: 47167

Ja! És a futóműpad után ellenőrizd mindig Trabinál, hogy leghajtották-e a biztosítólemezeket, mert általában sz@rnak rá

8323 Támba Csaba 2008-04-24 20:22:05  Előzmény:: 47165

Elmész egy barkácsáruházba és veszel egy gázos forrasztólámpát 3-4 ezerért. Finoman megmelegíted a cuccost és meg fog lazulni
És lesz hasonló esetekre is "célszerszámod", csak fel ne gyújts valamit

Én személyszerint ha futóműállításra viszek kocsit előtte mindig megjáratom egy kicsit az állítócsavarokat, így nincs "tízezres" szöveg

8322 Hõberth Gábor 2008-04-24 20:14:43

Jófej csávó lehet ez a "szerelő"!

8321 (Törölt felhasználó) 2008-04-24 20:12:30  Előzmény:Hõberth Gábor: 47164

Az a baj hogy azt monta a futóműves hogy hopp be van rohadva a csavar, na haggyam ott, délutánra majd megcsinálja, tízezer. Én meg azt mondtam hogy tízezer kicsit sok egy csavarért, majd én meglazítom. Hármat sikerült is kitépni de a negyediken nem segített a csavarlazító és azt mindenképp meg kell lazítani mert összefelé kell csavarni azt az oldalt. Szóval szívó. Na mindegy akkor keresek egy másik szerelőt...

8320 Hõberth Gábor 2008-04-24 20:07:11

Bár így belegondolva, ha a gömbfejnek nincs baja, akkor minek kicserélni?
A futóműállításhoz nem a gömbfejet kell leszedni, csak az állítócsavart kell meglazítani, ami a kormányösszekötőn van.
Milyen futóműves az, aki azt nem tudja megoldani?
Kezdésnek csavarlazítót neki, ha azzal se indul meg, akkor melegítés.
Addig kár zaklatni a gömbfejeket, főleg ha semmi bajuk!

8319 Tóth Máté 2008-04-24 20:04:17  Előzmény:Hõberth Gábor: 47158

Mivle utcán használom a gépet, így nem akarom feltűnőre csinálni, a terpesztés is csak okosan van, viszont a felniszélesítés még kérdéses. Majd kiderül...

8318 Molnár György 2008-04-24 20:02:54  Előzmény:: 47160

Hát csak annyit hogy a belső "konzolhoz" lehúzó dukál. Nekem is csinálnom kell egy olyat, vagy hasonlót, ami a könyvbe van. Ha minden kötél szakad, elméletileg ki tudod venni kormányművestől....
Én úgy fogom, mert én a kormányművet is állítana akarom. Nameg könnyebb kint lehúzni

8317 Hõberth Gábor 2008-04-24 20:02:39

A kormánymű végéről még nehezebben jön le a cucc, mint a gömbfejek.
Szóval azt ne piszkáld! A gömbfejekhez lehúzó kell.
Ha nincs lehúzód, akkor meg kell ütni egy jólirányzott csapással.
Persze az ütögetés semminek se tesz jót, szóval szerezz egy gömbfejlehúzót!

8316 (Törölt felhasználó) 2008-04-24 19:48:12

Szevasztok. Futóművet akartam állíttatni, de nem tudták az egyik anyát lelazítani a kormányösszekötőn. Az a meglepő gondolatom támadt hogy ki kéne cserélnem akkor. Namost hogy tudom leszedni a kormányműről az összekötőt? anyát oldom, és be van szorulva a gömbfej mint állat és nem megy. Gondoltam akkor leveszem az egész konzolt amibe a 2 összekötő megy a kormányűről ott is oldom az anyát a végén, de nem bírom lekalapálni. Mit rontok el?

8315 Molnár György 2008-04-24 19:41:54

örülök hogy nagynehezen visszaküzdöttem az első futóműcuccokat. Útálom a stabilizátort, a lengőkart, megmindent..de legalább kész van. Adjunk hálát a faggyúnak, és a szilikonnak

8314 Hõberth Gábor 2008-04-24 19:36:15

Egy versenytrabin kell megnézni. Bár gondolom hátra azért elég keskenyebb is mert a hátsó kereket viszonylag egyszerűen brutálisan lehet terpeszteni, és az már elég. Meg ha szélesebb a felni is, akkor hátul a sárvédő is útban lehet.
Elöl a sárvédő nem akadály, viszont ott jobban kell figyelni a futóműgeometriára.

8313 Tóth Máté 2008-04-24 19:10:11  Előzmény:Szabó Szilárd: 47155

Szeretnék énis vmi szélesítőpogit. Előre nagyobb kell mint hátra ugye? mert ha jól tudom más a nyomtáv. Hátra 2cm előre 3,5centit szeretnék. Tudnátok írni erről vmit? köszi

8312 Szarvas László 2008-04-24 18:57:14  Előzmény:P. Kovács Viktor: 47147

Newton.
Happy ,Happy.! Sőt! A válaszaidat olvasva fejem még mindig zúg,és szédülök. Ez már nem semmi! Ugye gépészmérnök leszel,vagy már az is vagy.?Azannyát!

8311 Szabó Szilárd 2008-04-24 17:56:02

Én elmentem csavarboltba,vettem 16db 10,9-es csavart és abból esztergáltattam tőcsavart.4cm-es pogi van a gép alatt és 2 éve semmi baja!Felnit már többet cserélni kellett

8310 Hõberth Gábor 2008-04-24 17:31:59

NewTone!
Ahogy már mondtam, jól beszélsz, de fölösleges ennyire túltudományoskodni a dolgokat.
Ha már ennyire belemegyünk a biztonsági meg fizikai dolgokba, akkor huszon meg harminc akárhányéves trabantokkal amikkel mi közlekedünk eleve veszélyes kimenni a forgalomba. Se légzsák se ABS se semmi, csak a megöregedett lemezek, meg a bátorságunk.
Jó esetben nincs szétrohadva a kasztni, csak simán küzdött 20-30 évet, ahogy mondani szokták.
Szóval nyilván az eredeti, gyári a leg ideálisabb mindenből, nem is kötelező átalakítani semmit a járgányon, ha meg variál az ember akkor persze ésszel tegye azt!
Egyébként a tőcsavaroknak nem időtállónak, hanem "strapabírónak" kell lennie.
A versenyautó is csak akkor ér célba, ha se kanyarban, se ugratásnál, se egy rohadt nagy gödörnél nem szakad le a kereke!

Még a tőcsavar témához egy gondolat, aztán nem ragozom tovább.
Van egy megoldás, ami persze szintén nem gyári, és vizsgára sem biztos, hogy érdemes menni vele, de szerintem jó ötlet.
Esztergályossal csináltatni kell 4db pogácsát, amit a gyári tőcsavarokra erősítessz fel a gyári kerékanyákkal. 90-fokkal elforgatva fúrva van bele 4db menetes lyuk, abba mennek a kerékcsavarok. Így a gyári tőcsavarokra van felfogatva az egész kütyü, és veszel hozzá hosszú alufelni csavarokat amivel a pogácsára erősíted a kereket.
Jófajta hosszú alufelni csavart lehet kapni. A pogácsába olyan menetet vágatsz, amilyet akarsz, és még az osztókört is variálhatod kedvedre. Egy pogácsán akár több féle osztókör is lehet. Bármikor leszedhető, és a gyári felniket visszarakhatod viszgára vagy eladásra.
Persze az a bizonyos pogácsa természetesen nem lehet alumíniumból, vagy danamitból, hanem valami komoly anyagból, amiből nem jön ki a menet két kerékcsere után. Ez meg persze azzal jár, hogy nagyobb lesz a rugózatlan tömeg, és ugye amekkora a pogi, annyival szélesebb a nyomtáv is, szóval figyelni kell az ET számot is!

8309 Tóth Ákos 2008-04-24 14:12:45  Előzmény:Sabján Balázs: 47140

hi!
akkor azt mondod vegyek vw polo-ét?mennyivel drágább?melyik évjáratút?

8308 P. Kovács Viktor 2008-04-24 14:07:14

No igen, VFTS. Csak a versenyauto 2 celnak kell megfeleljen: 1.) beerjen a celba 2.) elobb, mint a tobbiek. Tehat az idotallosag itt nem jatszik.

Ha jol emlekszem a C45 tulajdonsagaira, akkor kemeny, nagy szakitoszilardsagu, viszont rideg anyag, valszeg sosem kaphat akkorat, hogy eltorjon, mert az alufelni elobb tenne. Technologiailag jonak tunik, nincs se 400 LE, se keramia tarcsafek a gepben

Barmi modositas, amit az autonkon eszkozlunk meg kell feleljen az ugynevezett tudomanyos modszer elvenek:
1.) Modellezhetoseg (Matematikai-fizikai modszerekkel leirhato)
2.) Korlatlan ismetelhetoseg
(Barhanyat csinalsz a modositasbol, ugyanzt az eredmenyt kapod)

A) Ha XY Z teljesimenyu autojan 4 eve C45-bol faragott tocsavar van hiba nelkul, akkor lehet, hogy szerencseje volt

B) Ha Jozsi az elmult 20 evben csinalt 20 garnitura 60-as tocsavart es senkinek sem volt vele baja, akkor nagy valoszinuseggel Jozsi szerencses

C) Ha Sanyika Technologia oran kiszamolta a 60-as M12x1.5-os C45-os acelbol keszult csavar szilardsagat, felcsapta a kotelero-abrat 120-as temponal 50 mm-es katyuba hajtasra, es kijott, hogy Tau megengedett 4-szer nagyobb, mint Tau maximalis, akkor Jozsi nem csak szerencses, de jo erzeke van az anyagvalasztashoz

8307 (Törölt felhasználó) 2008-04-24 13:53:26  Előzmény:: 47146

Szia!
Van a gáztartály, utána csővezeték a reduktorig, onnan pedig a karburátorig. A tartály-csővezeték-reduktor nagynyomású rendszer, utána már kisnyomáson megy a karburátorig.

Menet közben simán, észrevétlenül át lehet kapcsolni benzinről gázra és vissza. Benzinnel kicsit jobban megy az autó és könnyebben is indul, gázzal viszont olcsóbb.
Ha kérdésed van, ne tartsd magadban

8306 Hõberth Gábor 2008-04-24 13:38:56

Benkutya!
Benzin-gázüzemű autók már jó pár éve futkosnak az utakon.
Én is azzal járok már sok éve!
Az autóban van egy gáztartály, a benzintankon kívül, és van egy reduktor ami adagolja a gázt a motornak. A reduktor a szívócsonkra van rákötve, és a karburátor pillangószelep állásától illetve a beszívott levegő mértékétől függően szippantja a motor a gázt.
Az autógáz literje pillanatnyilag 170-180forint körül mozog.
Ma már az ország monden részén van elég sok LPG kút. És még kevésbé környezetszennyező is mint a benzinüzem.
Egyébként bármikor egy kapcsolóval átállíthatod benzinről gázra, vagy fordítva.
Mondjuk gázzal kicsit szarabbul megy az autó, és kicsit többet is fogyaszt, meg macerásabb a vizsgáztatás is.

8305 Tóth Péter 2008-04-24 13:33:19

Nekem 6 centis tőcsavarok vannak a kocsin és semmi baj velük!
Nagyon remélem, hogy nem is lesz.
C45-ös anyagból vannak.

8304 Hõberth Gábor 2008-04-24 13:28:50

NewTone!
Ebben igazad van, hogy a gyári tőcsavar a tuti.
De amikor azt mondtam, hogy esztergáltatni kell, akkor alapvető, hogy nem sima vastelepen kapható köracélból kell ledarabolni!
Nekem is alufelnik vannak fönt 25mm-es pogácsákkal, és a tőcsavarok bizony nem rövidek!
Lekell kopogjam, de az évek és több tízezer kilóméter alatt nekem még nem szakadt el egy tőcsavar se, pedig ugye a trabinál még tehermentesítő sincs.
Gondolj bele a versenyautóknál, például a VFTS ladákon vannnak vagy 50-60mm-t kiálló tőcsavarok felnitől és pogácsától függően. És ugye nem kell mondanom, hogy egy versenyautó futóműve mit kap. Meg ugye a lóerők száma is másabb arrafelé.
Annak ideén hallottam olyat, hogy a ladafelni leszakadt a csavarok körül!
Szóval egy jó esztergályos kell, aki már csinált hasonlót máskor is!

8303 P. Kovács Viktor 2008-04-24 11:30:11  Előzmény:Szarvas László: 47145

A forgacsolassal atvagod az anyag szaliranyat, a meleghengerlessel, meg szepen iranyba rendezed. Mondjuk ezert kovacsoljak a fotengelyt, es nem forgacsoljak nagyobb hengerszamnal. A szamitas adott anyagbol forgacsolassal es meleghengerlessel eloallitott ugyanolyan meretekkel rendelkezo csavar menetene szakitoszilardsaganak osszehasonlitasa volt. Nem a trabant kerekcsavarjae.

Kerekcsavarnal nem hasznalhatsz tul nagy kemenyseget, mert rideg lesz es eltorhet, viszont lagy anyagnal meg lenyalod a menetet konnyen. A menet erositese miatt a menetben az anyag tomoritesevel lehet elerni nagyobb szilardsagot [b]Ezert a kerekcsavarokat meleghengerlessel allitjak elo, es nem Jozsi esztergalja oket valami jo anyagbol.[/b]

Happy?