Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör 2

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

8402 Katona Zoltán 2008-05-03 11:00:34  Előzmény:: 47245

tuti, van aki meg is csinálta:

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/080503/DSCF3990_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

8401 (Törölt felhasználó) 2008-05-03 09:12:05

Helo!
Érdekelne hogy 2107-es lada kilincset ssze lehet-e hozni trabi zárral?
Kiváncsi lennék rá mert megfordult a fejemben 1 kilincs csere. Köszi!!!

8400 Szabó Szilárd 2008-05-03 06:56:17

2T-ről van szó.Már kaptam is egy Ignis kormányrudat kompletten.Már csak bele kellene építeni.Ha lessz ihletem akkor nekiállok.Szerintem az akksi elbírja,mert spirálcellás Optima van benne 1000A-es indítóárammal.

8399 Hõberth Gábor 2008-05-02 13:00:07

A gyári 4T trabinak semmi gond a kormányzásával, az zsír, hiszen annk már golyalábas futóműve van.
A 2T futómű a gázosabb, mert ugye amikor szépen bevan zsírozva, akkor ugye zsírul forog, de sajna ezek a szemét utángyártott perselyek meg porvédők meg függőcsapok...
Sitty-sutty kimossa a zsírt a víz egy két esőmenet után ha megszárad, akkor átalakul kondigéppé!

A barkassal kapcsolatban meg annyit, hogy azokhoz a pár darab gyári verzióhoz hogy hozzájuss, az esély szerintem egyenlő a nullával.
A daciamotorosokkal meg az a gond, hogy szintén ritka mint a fehér holló, mint ahogy egyáltalán a barkasok egyáltalán, ha meg találsz is egyet, az már tuti, hogy halálra van strapálva. Az egyik haveromank volt egy ilyen daciamotoros Barkas trélerje. Maga a szerelvény nagyon tetszett, de a motorba már csak hálni járt a lélek! Eredeti motorjával sokkal fickósabb volt. Aztán végül eladta mert tele ment vele a töke.
Na ha kifogsz egy ilyet, az szerintem egy betegágy, és nem cserélhetet ki a motort csak másik Dacia motorra, mert különben az típusmódosításnak számítana.
A Fiat motoros trabiba sem rakhatsz új puntó meg panda mocit, csak az ős 903-mas motert, mert arra szól a típusengedély!

8398 Molnár György 2008-05-02 10:57:40  Előzmény:Szabó Szilárd: 47239

A Fiat Punto-kban használt "City" elnevezésű kormányszervó szerintem teljesen tökéletes lenne, mert 1.2 es motornál is működik. Nemtudom ugyan hogy 4T ről beszéltek e.
Ami problema esetleg lehet, az az hogy a fiat fordulatot ad gondolom a motornak, hogy bírja, nemtudom a trabi hogy bírná 1.1 verzió esetén.
2T esetén..passz

8397 Molnár György 2008-05-02 10:54:19  Előzmény:Hõberth Gábor: 47238

Nem a dacia motorosra, mert az valamikor 2T volt. Úgy építették át itthon.
Azóta utánanéztem, és 1.3 as motorral szereltek 1090-valahány darabot.ha jól emléxem.na ebből az 1000 valahány darabbólkéne egyet szerezni. De amilyen szerencsém van mind németeknél, vagy más országban van..
Azon spekulálok, hogy egy dacia, vagy renault motorosat vennék, és ráfognám hogy "nagyongallyrament" a motor, és egy Waresz motort tennék bele, ha rábólint a felügyelet. Így kapnék egy "ál" B 1000-1 es tipust
Szóval ehhez kellene a motrtéri kép, hogy a bakok hogy néznek ki.

8396 Biacsics Gábor 2008-05-02 10:48:36  Előzmény:Hõberth Gábor: 47234

Az áramlás irány az akkor jól volt nálam is,viszont én a tank +az AC közé kötöttem be.Néha jól mért,néha viszont tök hülyeségeket.Most beszereztem egy gyári újat.Kérdésem h jól működhet-e így az új mérővel,vagy átkössem?Ha átkötöm az AC és a karbi közé nem lesz-e gond h túl hosszú cső lesz a kettő között(kb:2m),átnyomja-e az AC a benzint?Az átfolyásmérőm lenn van a doblemez alján ahol a gyári Trabi átfolyásmérő is volt.Szép kis kitérő a benzinnek

8395 Szabó Szilárd 2008-05-02 07:02:28  Előzmény:Hõberth Gábor: 47236

Valamit valamiért.Vagy menj el gyúrni,vagy építs bele szervót.Én már gondolkodom a szervósításon.Elméletben már megvan,szerintem idén még megcsinálom.

8394 Hõberth Gábor 2008-05-01 20:33:47

Olyan volt gyárilag? Mármint ami nem prototípus.
Vagy a hazai daciamotorosra gondolsz?

8393 Molnár György 2008-05-01 18:03:12

S.O.S.
Barkas 4T ről keresek motortéri képet!!!
Kérem akinek van ossza meg velem Köszönöm!

Jóltudom hogy 1.3 as motort kaptak?

8392 Hõberth Gábor 2008-05-01 15:41:04

Hát ezaz. Nyáron a forró aszfalton az alápogácsázott kicsit szélesebb kerekeimmel, meg a kiskormánnyal már így se megy könnyen a kormányzás.
Nem szeretném ha a kenyérszervóm még keményebbé válna!

8391 Szabó Szilárd 2008-05-01 12:52:39  Előzmény:Őry Gábor: 47221

Ennél a méretnél még nem csúszik ki.A kormányzás kicsit nehezebb lett,de nem vészes.Ha már forog a kerék semmit nem veszel észre semmit.

8390 Hõberth Gábor 2008-04-30 21:10:55

Az AC és a karbi közé.
A képen a jobboldaliba megy be a benzin, és a baloldali mókuskerékből jön ki.

8389 Biacsics Gábor 2008-04-30 19:52:04

Tudna segíteni valaki 2T Waresz átfolyásmérő bekötésével kapcsolatban?Az átfolyásmérő jeladó gyárilag a tank és az AC közé van kötve,vagy az AC és a karbi közé.A másik kérdésem h a képen melyik a jeladó befolyó ága és melyik a kifolyó?
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/080430/f_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

8388 Őry Gábor 2008-04-30 11:34:41  Előzmény:Turoczi Csaba: 47231

2,5-4 mm között próbálkozz. Sok mindentől függ az ideális beállítás, nincs tuti recept, függ a motortól, a karburátortól, a kompressziótól, stb.

8387 Turoczi Csaba 2008-04-30 11:14:57  Előzmény:Őry Gábor: 47229

Valahogy csak sikerült beröffennie!!! Visszacserélgettem mindent, és sok-sok próba után csak lett szikra! :-) Volt is mosoly az arcomon! Már csak a gyújtásbeállítást kell belőnöm! Az lesz még a jó játék! Abban is segítséget kérek szerintem! Köszönöm Nektek a segítséget!

8386 Katona Zoltán 2008-04-30 08:24:13

Régebben volt róla szó, hogy nem fér be a VW légszűrőház a Trabantba.

[url=http://katozo.blog.hu][imgw]http://katozo.blog.hu/media/media/kepek/legszuro1.JPG[/imgw][/url]

DE!

[url=http://katozo.blog.hu][imgw]http://katozo.blog.hu/media/media/kepek/legszuro2.JPG[/imgw][/url]



[i](Módosította EnergieQuality 2008.04.30. 10:25-kor)[/i]

8385 Őry Gábor 2008-04-30 08:14:42  Előzmény:Turoczi Csaba: 47226

Nézd meg a Hall-jeladót is. Az egyik pillanatról a másikra meghalhat. Esetleg még: kontakthiba, gyújtáskapcsoló...

8384 Varga Tibor 2008-04-30 00:09:03  Előzmény:Hõberth Gábor: 47223

rajz ugyan nincs, de az a lényege, hogy az esztergált cucc üljön fel a kasztnin lévő "csöcs"-re, és vigye lejjebb a lengőkart 1-2 centivel(2 centi már elég szép terpesztést csinál) egy normális esztergályos megcsinálja, csak vigyél neki egy lengőkar tartó nyúlványt.

8383 Varga Tibor 2008-04-30 00:05:34  Előzmény:Turoczi Csaba: 47226

Ha szemből nézed az alapalapot ,akkor: fekete -zöld -barna a sorrend, balról jobbra.

8382 Turoczi Csaba 2008-04-29 21:34:14

Sziasztok!
Van egy kis gond a 2t-mel! Motorcsere volt, és sehogy nem jön össze az indulás! Tirisztoros a gyújtás, és nem ad szikrát a gép. Remélem nem gond hogy nem biztos hogy jó helyekre voltak kötve a dolgok! A lent lévő három kábelre gondolok. (barna,zöld,fekete) A trafó nem volt bántva!
Segítsetek légyszi mi lehet a gond! A fekete dobozt is kicseréltük másikra!
Köszi!
Csaba

8381 Hõberth Gábor 2008-04-29 20:46:28

Ezt most nem értem.
Milyen gyári alut raktál oda még egyet?
Én a hátsó lengőkar belső felfogatási pontjárol beszéltem. Ott nincs semmi alu.

8380 Mayer Zsolt 2008-04-29 19:50:47  Előzmény:Hõberth Gábor: 47223

Én beleraktam az odavaló gyári aluból oldalanként még egyet,ha nem elég mehet még egy,de akkor hosszabb csavar is kell!

8379 Hõberth Gábor 2008-04-29 17:33:42

Ha már az első terpesztést beszéltük, akkor térjünk ki a hátsóra is.
Valakinek van esetleg mintának pogácsa a hátsó lengőkar alá? Vagy az is jó lenne, ha egy méretezett rajz lenne róla.

8378  tothistvan 2008-04-29 15:30:51

Sziasztok.Vettem xenont a kocsiba szépen beszereltük és mikor a beállításra kerűlt sór akkor a a falon a 15 fokos szög megvolt csak V betü formába villágítot így forgattam a tökön egy kicsit hogy a szembejövőt ne nagyon vakítsam de még nem tökéletes és nem nagyon akarom tovább fordítani.Van valakinek valami ötlete hogy mit csináljak

8377 Őry Gábor 2008-04-29 09:39:42  Előzmény:Szabó Szilárd: 47216

Ja, és a kormányzás milyenebb lett?

8376 Őry Gábor 2008-04-29 09:38:35  Előzmény:Szabó Szilárd: 47216

És a féltengely nem ugrik ki a difiből?

8375 Kovács Péter 2008-04-29 06:47:31  Előzmény:Fluck Dávid: 47210

Először is kérdés, hogy gombra kiköpi-e a lemezt? Ha igen, akkor lehet, hogy csak a Source gombod van eltörve/fóliaszakadva. Ha nem, akkor meg kell próbálni egy olyat, hogy táp levesz, vár 1 perc, utána visszaköt, erre kidobja a lemezt. Ha ekkor betolod az arcába a korongot, el kell kezdenie játszania, innentől nyomorgothatod a gombokat, hogy tényleg egyáltalán nem működik. Ha ez utóbbi a helyzet, akkor kontakthiba gyanú, vagy fóliaszakadás. Mindkettő hibaelhárítása jó játék

8374 Sipos Tamás 2008-04-28 21:20:24

[justify]A rutinos játékosok tanácsát követve döntöttem; a laprugók kiszerelését leveszem a napirendről. Egyébként is csak a hátsót kellett volna. Egyrészt nem szeretném orrba veretni magam, másrészt nem érzek magamban elég tehetséget, és erőt (az Olimpián sem indulok) a ki- és beszereléshez. Szépen felemelem a gépet, és bespriccelek a lapok közé valami nyálkát, ami reményeim szerint újabb évtizedekre megoldja a problémát.[/justify]

8373 tóth péter 2008-04-28 18:18:13

Helló mindenkinek!!
Most álltam neki a trabim kipofozásához, és érdeklődnék hogy a spoiler és a szárny már engedély köteles-e??
Előre is köszi
Üdv.

8372 Szabó Szilárd 2008-04-28 17:15:05  Előzmény:Őry Gábor: 47207

Nem!A függőcsapszeg amibe belemegy a lengőkarnál az hosszabb nekem oldalanként 2,5cm-rel.

8371 (Törölt felhasználó) 2008-04-28 16:34:07  Előzmény:Sipos Tamás: 47205

Molyhos!
Ahogy hoberth is írta, nekem sem volt 1ikbe sem eddig lemez, és 1edül el lehet végezni ezt a munkafolyamatot, én is egyedül csináltam, elsö az 1szerübb, hátsó meg szájbavágós, ott vigyázni kell ha kiugrik, én a hátsónál oldalra döntöttem, ógy a legegyszerübb, utána szétszeded a kötegeket, megzsírozod azt ennyi, semmi több.

8370 (Törölt felhasználó) 2008-04-28 16:25:57

Szevasztok!
Vki esetleg személyes üzibe letudná nekem írni a fékek légtelenítését (2T)
esetleg képekkel illusztrálni, nagyon megköszönném.Jól jönne 1 kis segítség.
Elöre is köszi!!!

8369 Támba Csaba 2008-04-28 15:57:55  Előzmény:Tóth Máté: 47212

Csak feltűnik hogy milyen alacsony a fogyasztás! Igaz, hogy így 26 lóerő a teljesítményvesztés...

8368 Tóth Máté 2008-04-28 14:47:48  Előzmény:Támba Csaba: 47209

Nem kéne neki szólni?

8367 Hõberth Gábor 2008-04-28 13:53:01

A laprugóköteget házilag is ki lehet szerelni, de azért vigyázni kell vele, mert könnyen kiveri az ember fogát.
Az első az sima ügy.
Szóval nálam még sose volt olyan trabi, aminek a gyári bakelit vagy mi, meg lett volna a rugók között.
Ha nem csinálsz vele semmit, legfeljebb nyöszörögni fog, minden esetre szinterezni fölösleges, mert ahogy dörzsölődnek egymáshoz hamar lekopik a felület, és csak fölösleges pénzkidobás volt.
A legegyszerűbb amit tehetsz, hogy fölemeled a járgányt, hogy mind a két hátsókerék a levegőbe legyen, ilyenkor viszonylag könnyebb kenőanyagot juttatni a lapok közé. Befújhatsz valami szerelő pasztát, de sima gázolajat is spriccelhetsz bele, az is jó.

8366 Fluck Dávid 2008-04-28 13:29:51

Uraim! Van valakinek info-ja arról, hogy mi a f@szért nem működik nekem egy SONY CDX-2000 fejegység előlapján 1 gomb sem??? Első indítás után lemezt bevette, azóta, se ki, -se be, -senyő! A kijelzőn csak a demo-ja fut, és villog össze-vissza, mint ha muszáj lenne neki. El vagyok keskenyedve!!!!

8365 Támba Csaba 2008-04-28 11:18:16  Előzmény:Török Máté: 47208

Hmmm... Akkor 2012-ig nem használsz karburátort???

8364 Török Máté 2008-04-28 11:10:39

Amúgy kiszámoltam hogyha 2012-ben a karburátort berakjuk 20-23 lóerőre csöken a teljesítmény persze ez növelhető de akkor nő a benzin fogyasztás.

8363 Őry Gábor 2008-04-28 05:47:24  Előzmény:Szabó Szilárd: 47197

De hol kell mérni a 2 centit? A nyomtávon a kerék talppontjánál? Tehát oldalanként egy centivel van nagyítva?

8362 Őry Gábor 2008-04-28 05:44:43  Előzmény:: 47199

Ilyen hangot ad: rendetteremtettem....... És megy, mint a szél.

8361 Sipos Tamás 2008-04-27 19:54:08  Előzmény:jocking .: 47204

[justify]OK, akkor nem aggódom.[/justify]

8360 jocking . 2008-04-27 19:46:55  Előzmény:Sipos Tamás: 47202

Hát, szerintem a rugó az egyetlen alkatrész a trabin, ami már gyári új korától kezdve rögtön rozsdásodni kezd. De ez nem szokott gond lenni, gondozás nélkül sem. Max néha előfordul, hogy a kikopott anyag miatt nyikorog, ilyenkor csak egy kis zsírzóspary kell a lapok közé és kész.

8359  Make 2008-04-27 19:38:55

srácok kéne egy kis segítség
az a bajom h nem akar beindulni a szekér /4T trabi/ pedig van szikra, kap benzint, kipucoltuk a karbit próbáltuk betolni, behúzni és semmi, tegnap még ment, aztán leállítottam és azóta azt csinálja h majdnem beindul de egyből visszafullad, mintha nem kapna elég nyálat, vagy nemtudom...
vki írjon vmi okosságot az e-mailemre! előre is köszi!


make_@freemail.hu

8358 Sipos Tamás 2008-04-27 19:32:46

[justify]Néhány napja, zsírzópréssel megzsíroztam a gépsárkányt (kombi) az előírt helyeken, és amikor a kézifék huzallal végeztem, szemrevételeztem a laprugót.
A rugólapok között levő tömítő anyag (a könyv szerint textilbakelit), széttöredezett és potyog ki belőle. Teljesen száraz, nem láttam nyomát semmiféle kenőanyagnak. Ez, gondolom baj. Mindenképpen valami szakműhelyt kell keresnem a leszereléshez, mert ezt egyedül, feszítő célszerszám nélkül, képtelen vagyok véghezvinni. A visszaszerelésről nem is beszélve.
Ha megvan a műhely, akkor a rugóköteget nyilván szét kell szedni, közé megfelelő csíkokat vágni, és lezsírozni. Talán célszerű lenne a lapokat is leszinterezni, mert az hosszú időre megóvja a rozsdától.
Vagy hagyjam a fenébe az egészet? Bár engem aggaszt a dolog. Mi erről a Tudók véleménye?
[/justify]

8357 (Törölt felhasználó) 2008-04-27 10:49:50  Előzmény:Szabó Szilárd: 47196

nekem alapjáraton sokáig pöfög a 200-as fúvókával, de ha leállítom, akkor a következő indításnál, már nem akarja az igazságot a gyertya...

8356 (Törölt felhasználó) 2008-04-27 10:47:08  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 47198

így már értem. majd ránézünk indikátorórával mind a két hengerre, és akkor kiderül, hogy van-e eltérés.

8355 (Törölt felhasználó) 2008-04-27 10:45:50  Előzmény:Őry Gábor: 47195

igen, elektronikus gyújtásom van. Az az 5 mm kicsit durván hangzik. Nem ad semmi furcsa hangot a moci?

8354 Kacsándi Szabolcs 2008-04-26 17:59:48  Előzmény:: 47193

Az alaplap az 1-es henger beállítására,a belső kisebb lap a két csavarral a 2-es henger beállítására szolgál.Ezt gyárilag beszabályozzák és festékkel plombálják.Nincs két egyforma motor és bizonyos eltérések mindig vannak.Sokszor tapasztaltam széria motornál is hogy hiába van plombálva mégsem egyezett meg a két oldal előgyújtása.Elengedhetetlen a pontos beállítás,mivel ezen nagyon sok múlik,főleg egy versenymotornál.

8353 Szabó Szilárd 2008-04-26 13:58:58  Előzmény:Őry Gábor: 47194

A gyári méret,+2cm.