Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör 2

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

8552 Hõberth Gábor 2008-05-13 20:02:48

Így belegondolva mondassz valamit.
Csak az a különbség, hogy eredetileg a lengőkarban lévő gumi ráfekszik a csöcsre, így meg a csésze nem fekszik fel rendesen, hanem csak kis felületen, ráadásul nagyobb az erőkar is, és nagyobb az esély a csavartörésre. Ráadásul nem is terpeszt eléggé ennyitől.

8551 Szegedi Árpád 2008-05-13 19:58:02  Előzmény:Hõberth Gábor: 47393

Nekem alulról fölfelé úgy van,hogy fémcsésze-gumikarika-gumikarika/ez a lengőkarban/ utána fémcsésze és a csöcs.Így szerintem olyan,mintha a csöcs lenne megnagyobbítva,ezért nem kell plusz gumi.

8550 Marton Tamás 2008-05-13 19:49:08  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 47391

Hát lehet amúgy hogy nem volt rendesen összehúzva, mert szétszedtük haverral az egészet, és amikor visszacsavartam bikából a féltengely anyát már nem kotyizott annyira. Bótban megkérdeztem a csapágyat, aszonták 4000Ft, de tudnak hozni Franciát is, 2200Ft körül. Amúgy egy kicsit mintha szólna az első csapágyam, onnan hallok egy kis búgást, de azt meg pont a jobbos kerék felől ami meg nem kotyog.
Meg megkérdeztem mennyiért tudnak hozni komplett féltengelyt, hát majdnem lementem hídba. Azt tudtam, hogy drágább a wartburgénál, de hogy ennyire? 18e Ft darabja!
Meg az a helyzet, hogy most nem tudom mi a francé rázza a kormányt, nagyobb sebességnél?, Úgy ahogy írtad, rángatja a váltót, meg a kormányt is. Futómű rendben, felnik, gumik rendben, mocitartó bakok rendben. Aszonta szerelőm, tuti a féltengely ráz. Amikor a mocit cseréltük szétesett a csillag, bár hiánytalan tűgörgőstül összeraktuk, jól bezsíroztuk, kotyog a harangban. Amiatt rázhat? Mert a gömbcsukló része nem recseg ropog egyáltalán. Már csak erre tudok gondolni. Mert ha lehet akkor csak csillagot veszek haranggal, az úgy nem lenne olyan vészes. Boltban kérdeztem, párban csak a két csukó 22e Ft. A csillag nem tom mennyi lehet.
Cseréljek egészet, szánjam rá a lóvét, vagy csak csillagot, haranggal?

8549 Hõberth Gábor 2008-05-13 19:46:56

A lengőkarban pont azért van benne az a gumikarika, hogy tudjon mozogni a lengőkar. Ha te berakod azt a fém csészét gumi nélkül, akkor olyan, mint ha a lengőkart fixen odacsavaroznád az alvázhoz. Nem csoda, ha eltörik a csavar. Ha erősebbet teszel, akkor lehet nem törik el, de esetleg kiszakítja a menetet. Ezért szokták a gyári szerelés fölé betenni az esztergált pogácsát, ami gyakorlatilag úgy néz ki, mint ami eredetileg is ott van, az a csöcs, csak hosszab.
A rugóba meg azért ér bele a kerék, mert a kereket a lengőkarral beterpeszted, de a rugó ugyan ott marad. Tehát közelebb bukik a kerék a rugóhoz. Minél jobban terheled annál jobban, például ha beültök négyen.
A rugóból 3 kanyar! Az elég durva, azt a rugót eldobhatod.
Mindig egy kicsit vágj, aztán próba. Meg nem árt lekovácsolni a vágott végét!

8548 Szegedi Árpád 2008-05-13 19:31:25  Előzmény:Németh Kornél: 47389

De minek egy plusz gumipogácsa felülre?A csöcsre a fémcsésze miért nem elég?Szerintem a gumi nem tart sokat,ott könnyebben törik a csavar.Nekem csak egy plusz fémcsésze van fenn,ültetve nincs,alig látszik a terpesztés,annyi,hogy egyenesen áll a kerék.Csavar tört már el,elég kellemetlen volt,most valami hengerfejcsavar tartja.

8547 Kacsándi Szabolcs 2008-05-13 19:25:38  Előzmény:Marton Tamás: 47388

Ha nincs összehúzva a féltengelyanyával az agyrész akkor mindenképp lötyöghet.A csapágy kétsoros nyomcsapágy akkor áll a helyére ha össze van húzva.Egyébként a féltengely nem befolyásolja az agy lötyögést.Nekem 160 ezernél lettek cserélve a féltengelyek,de még nem is kopogott,csak kicsit rángatott váltásnál.A csapágyak még gyáriak,de lassan megérik a cserére,viszont még egyáltalán semmi kotyogása nincs.persze ez nem jelenti azt hogy nem is lehet rossz a csapágyad.

8546 Őry Gábor 2008-05-13 09:47:45  Előzmény:: 47372

Feltétlenül pucold ki a hengerfej tömítőbordáit, mert hiába teszel bele új tömítést, ha a kosztól nem tud belenyomódni a tömítésbe.

8545 Németh Kornél 2008-05-13 07:03:53  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 47383

Én azt csináltam,hogy az alul lévő fém csészéből beraktam egyet felülre,és a csésze meg az alváz közé egy olyan gumit, ami a lengőkarban van. És olyat produkál a kocsi,hogy a bal hátsó kerék belső fele hozzáér a rugóhoz
Szerintetek hol lehet a hiba?
Más: (hosszabb csavarral persze) mennyi cuccot lehet bepakolni a lengőkar fölé? Kell oda a két fém közé a gumi is?
Rugóból mennyit lehet vágni? Ezt csak azért kérdezem,mert én -naív kisgyerek módjára- 3 körrel kezdtem,de az már a lengéscsillapíóval sem jön össze ("lötyög" rajta). Szóval 2,vagy 1 karika lesz belőle. Vagy esetleg ki lehet cserélni a lengéscsillapítót valami bontott darabra, ami rövidebb és passzol a -3 körös megoldással?
És még anny hogy a lengéscsillapító keményítése az a trabi gyári cucca esetében valahogy kivitelezhető? És ha igen,akkor hogyan?
Bocs,hogy ilyen hosszú voltam...
Előre is köszi a válaszokat.
Üdv.Kornél

8544 Marton Tamás 2008-05-12 21:32:10  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 47384

Ahamm ...

Csak azért gondoltam ezt, mert a persely amiben a csapágy van az ugyebár fix, és abba megy bele az egész hóbelebanc az osztókörös téma a féktárcsával. Namost ha ki is húzom belőle a féltengelyt, a tárcsának (agy) a csapágyban fixen kell állnia, de ez nem áll fixen, kicsit kotyog. Azért gondoltam arra, hogy kopott csapágy már, nem tartja feszesen az agyat. A féltengelyeim is kakik az igaz, de meghúzni meg lehet őket ettől függetlenül. Hát hogy szólnak e? Egy picit talán igen. Meg amúgyse voltak még cserélve amióta az enyim az autó, úgyhogy ráfér, pénzben nem nagy téma.
Ja a hajtókaros témára visszatérve, nem tudtam, hogy az 1.3-masnál a dugók kisebbek! Mindig tanul valamit az ember!
A lengőkar alá meg majd akkor szerzek csecses tányért, meg fain csavart, oszt terpesztek. Csak ne recsegjen, ropogjon nekem aztán!

8543 Sipos Tamás 2008-05-12 19:50:50  Előzmény:Horváth Szandi: 47333

[justify]Mindenféle féktárcsa, fékdob, gyártás, szabályozás, kuplung, fékbetét ferrodolozás stb.
Bp. 1149 Várna u. 4. 1/221-2469[/justify]

8542 P. Kovács Viktor 2008-05-12 19:42:50

Valakikek ismerosen hangzik, a Pierburg 2E2?
[url]http://cgi.ebay.co.uk/Pierburg-2E2-carburettor_W0QQitemZ320249738213QQihZ011QQcategoryZ122139QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem[/url]
Szerintem ez egy kicsit tulmeretes a 1043 kobcentire, viszont olcson el lehet hozni szerintem. (6000 Ft kb, ha nem megy feljebb)

8541 P. Kovács Viktor 2008-05-12 19:27:30

Mondjuk en 1.4-esre gondoltam, ugyis furni kell az 1.3-ashoz is, akkor meg mar mehet bele 1.4. VW motorfelfogatasrol van valakinek kepe?

Bar a legegyszerubbnek akkor is az tunik, hogy veszek egy ilyet:
[url]http://cgi.ebay.co.uk/1990-VW-GOLF-GTI-cosmetic-damage-spares-of-repairs_W0QQitemZ260238457741QQihZ016QQcategoryZ9873QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem[/url]
Es atepitem a bolcsot. A kaszin ugyis kell erositeni.

Mondjuk idom az egyre kevesebb van, ugyhogy valoszinuleg telire megy haza ujjaepitesre.

8540 Kacsándi Szabolcs 2008-05-12 18:47:39  Előzmény:Marton Tamás: 47374

Az első kerékcsapágy lehet elkopva ,de akkor már eléggé szólnia is kell.Esetleg megoldás lehet még a féltengely anyájának húzása,mert a csapágy nyomásra áll be,nem fix golyóscsapágy.

8539 Kacsándi Szabolcs 2008-05-12 18:43:09  Előzmény:Marton Tamás: 47374

A legegyszerűbb megoldás ha az alsó tányérokból teszel fölé,de kell a hosszabb csavar.A 2T első laprugórögzítő csavarja tökéletes a feladatra.Nekem volt a rogyasztott lengőkaros megoldás is,de az sem olyan egyszerű és nagy pontosságot is igényel.Most is két csésze van a futómű alatt+1 kör levágva a rugóból.A hosszú csavar még sosem tört el,pedig én nem lassan szoktam közlekedni és 6 éve ugyanaz a csavar van benne.Viszont ha teszel bele laprugócsavart akkor a 88 előtti típusból szerezz,aminek a fejére 19-es kulcs kell.A későbbi verziókon már spóroltak a csavar minőségén azoknak már csak 18-as a feje.

8538 Dávid Márk 2008-05-12 18:23:55  Előzmény:Marton Tamás: 47381

Jól mondod, de megegyezném, hogy az 1.1-es, és 1,3-as hajtókarja egyforma. Az 1.3-asban a dugót rövidítették le, nem a hajtókart.

8537 Marton Tamás 2008-05-12 18:14:07  Előzmény:P. Kovács Viktor: 47377

Én nem csináltam, de szerintem egyszerűbb ha rögtön beleteszed egyben a VW blokkot.
Amit kérdezel, csak akkor van értelme, ha baja volt a mocidnak, és cserélni akarod a főtengelyt, ill. dugókat, vagy egyszerűen, csak 1.3-mast szeretnél.
Ha az utóbbi miatt szeretnéd belefűzni a VW dugókat, akkor készülj fel, hogy az 1.3-masnak rövidebbek a hajtókarjai, ezért ad ki nagyobb lökettérfogatot, nem azért mert tágabbak/szélesebbek a perselyek, és a dugók. Namármost mivel a 1.1.esnek a dugattyúi a hosszabb hajtókarok lévén nem tudtak olyan "mélyre" menni a perselyben, így ott van egy be nem koptatott tartomány, amit bizony az 1.3-mas hajtókarok elérnek. Magyarul fúratni kell egy picit a blokkot, hogy egyenlően legyen bekopva, mert ha így rakod össze megszorulhatnak a dugók, vagy ami rosszabb, törnek a gyűrűid a sok összehúzódás/tágulás következtében, amit nem kell ecsetelni mivel jár
Szal sztem, rakjá csak bele komplett 1.3 blokkot, vagy ha csak az 1.1-est szeretnéd "felújítani" akkor megoldható minden hercehurca nélkül amit leírtál.
A többi része a mocinak, mint pl. a veztengely, komplett hengerfej cserélgethető a golf-éval, vagy wartburgéval, ott nincs gebasz.


8536 (Törölt felhasználó) 2008-05-12 13:07:02  Előzmény:Madocsai Gergely: 47379

Nem az a baj, most raktam össze, mert gyürüt cseréltem, elötte is kifujt 1 kicsit, full széria hengerfej, én is arra gondolok, a gyujtásra, néha 1hengerezik, de az sztem csak azért lehet most mert a gyürük miatt kicsit több olaj van benne, lehet beköpi, de lehet hogy az is a gyujtás lesz.
Kösz!

8535 Madocsai Gergely 2008-05-12 12:46:45  Előzmény:: 47372

Hi!

Gyújtás rendben?

A hengerfejnél walszeg már elwetemedett az öntwény, ekkor síkolni kell.(ha még lehet rajta).
De lehet, h szerencséd wan, és csak a hfej tömítést lőtte ki, és egy cseréwel orwosolható...

8534 jocking . 2008-05-12 12:09:31  Előzmény:P. Kovács Viktor: 47377

Nekem pölö 1.3-as Golf II vezérműtengely van a trabiban. Úgyhogy gondolom az akkori évjáratú golf alkatrészek kompatibilisek lehetne, de ez cak tipp.



[i](Módosította jocking 2008.05.12. 14:10-kor)[/i]

8533 P. Kovács Viktor 2008-05-12 11:47:39

Emberek!
Csinalt mar valaki olyat, hogy VW fotengelyt+dugot fuzott be a 4T trabant blokkba?
Hengerfej gondolom ramegy a blokkra gond nelkul. Kicsit kevesbe tunik problematikusnak, mint a motor+valto csereje.

8532 Biacsics Gábor 2008-05-12 09:33:08  Előzmény:Tóth Gábor: 47358

Én már csináltam ilyent,de így látatlanban nem sok mindenre emlékszek.Azt tudom h a műszer hátoldalán a csatinál +volt írva a nyák Bosh számozással,én az alapján kötöttem be (lehet ki kellett húzni a csatiból csak úgy látszott).Az Golf indexvisszajelző negativ jellel működik,a Trabié pozitív,ezért ott egy relével jelet kell forditani.Fordulatszám jelet a gyújtótrafó 1-es pontján találsz.

8531 Dávid Márk 2008-05-12 09:05:19  Előzmény:Marton Tamás: 47374

Hali! A tányéros csöcs megoldás jó, csak erősebb és hosszabb csavart kell betenni (asszem Zsiguli hengerfej csavar jó bele). Ha vágsz a rugóból, akkor keményítsd fel a gátlót.
[i](Módosította Retroo601 2008.05.12. 14:31-kor)[/i]

8530 Marton Tamás 2008-05-12 08:35:21

Sziasztok! (visszatértem egy hosszú év után

Lenne pár kérdésem!
4T-ről van szó.
Hátsó futóművet hogy érdemesebb vagy egyszerűbb ill. olcsóbb terpesztetni/ültetni?
Esztergáltassak 2 csöcst a belső lengőkarok csöcseihez? (sztem drága)
vagy ugyanez a módszer, csak két olyan darabbal amivel a lengőkart csavarozom fel, az a tányéros csöcs (sztem eléggé veszélyes, törhet a csavar nem?)
vagy vágjak a rugóból oszt ennyi (mik a hátrányai?)
esetleg roppantsam meg a lengőkart? (ilyenről hallottam, csak elképzelésem van róla milyen lehet)

Ötlet?

Ja és az lehet, hogy nnyira elkopott az első kerékcsapágyam, hogy már lötyög benne picit a kerék?

8529 Karches Attila 2008-05-11 19:49:18  Előzmény:Dávid Márk: 47368

Így kompletten ahogy látod(tehát szívósorral együtt) vmi 20e körül (nem emlékszem pontosan, hogy most 17, 18, vagy 20 )
Működő autóról (1.3 Waresz) lett levéve.

8528 (Törölt felhasználó) 2008-05-11 19:34:56

Hell!
Miért van az hogy indításnál, nem mindegyiknél, ha elakarom indítani lö 1 szép hangos füst csomót 1ébként 2t trabiról van szó.
Más mit lehet csinálni a hengerfejjel ha a 2. hengernél hátul középen kifuj 1-2 cm szélességben?
Elöre is köszöntem!!!

8527 Madocsai Gergely 2008-05-11 19:30:47  Előzmény:Horváth Szandi: 47369

Illetwe, a wezérlőtárcsák alatt a blokk már lehet, h annyira nem sík, h - az esetleg megfelelő rugóerő ellenére is - nem tömít.(nekem is ez wolt a tünet) Ilyenkor fel kell szabályoztatni a blokkot, ha ez a gond, tudok egy helyet, ahol tisztességesen +csinálják...

8526 Kacsándi Szabolcs 2008-05-11 18:44:18  Előzmény:Horváth Szandi: 47369

Vagy falslevegőt szív valamelyik hengertalpnál,vagy a vezérlőtárcsával van valami probléma.Ha falsot szív akkor az többnyire látszik a blokkon és hengertalpaknál benzines,olajfolyásos formában.Ha vezérlőtárcsával van a baj,annál általában rugófáradás jelentkezik és nem zárnak rendesen.Lehetséges még a főtengely szimmering vagy labirintgyűrű kopása,hibája is.

8525 Horváth Szandi 2008-05-11 18:07:42

Helló!


Érdekelne,hogy az miért lehet,hogy teljesen jól húz a 2T trabink,de alapjáraton egy hengerezik ,majd utána leáll?

Köszi

8524 Dávid Márk 2008-05-11 17:01:59  Előzmény:Karches Attila: 47367

Nagyon zsír! Hogyért vetted?

8523 Karches Attila 2008-05-10 20:46:37  Előzmény:Dávid Márk: 47364

Nincsmit!

Itt van róla 2 kép:

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/070710/P1070234__www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/070710/P1070235__www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

8522 Szegedi Árpád 2008-05-10 20:16:06  Előzmény: : 47365

[i](Módosította bgt015 2008.05.10. 22:25-kor)[/i] Menj másik hsz-be,ezt én foglalom le!
[i](Módosította arpitrabi 2008.05.10. 22:29-kor)[/i]

8521   2008-05-10 19:58:25  Előzmény:jocking .: 47362

Na és? Kifosta, kapott újat, és azóta nem ereszt sehol! Mondom én, hogy ezek a 4T-k annyira szarok, hogy még kinyírni se tudják magukat rendesen!

8520 Dávid Márk 2008-05-10 19:58:22  Előzmény:Karches Attila: 47360

Kösz az infót!
[i](Módosította Retroo601 2008.05.10. 22:33-kor)[/i]

8519 Dávid Márk 2008-05-10 19:27:40  Előzmény:jocking .: 47362

8518 jocking . 2008-05-10 18:21:58  Előzmény: : 47361

CSak neked meg a motor fosta ki az olajat a múltkor, karbitól függetlenül.

8517   2008-05-10 18:15:56  Előzmény:Dávid Márk: 47355

"..., sosem lesz jó..."
Érdekes, az enyém miért jó?
Itt az oldalon a cikkek között van egy jó leírás a karbihoz, át kell nézni, kicsit babrálgatni és már jó is.

8516 Karches Attila 2008-05-10 18:13:31  Előzmény:Dávid Márk: 47357

Autómata szivatós

8515 (Törölt felhasználó) 2008-05-10 18:01:41

Köszönöm a segítségeteket. Közben találtam egy egész tetszetős műszeregységet, amit talán megvennék és ezért tudnom kéne, hogy egyáltalán passzol-e a 4T-be,[url=http://teszvesz.hu/item361967557_aro_muszerfal.html]ez lenne az[/url].
[i](Módosította Benkutya 2008.05.10. 20:02-kor)[/i]

8514 Tóth Gábor 2008-05-10 17:06:48

Sziasztok!!!

Segitségre lenne szükségem, emlékszem volt itt egy srác aki passat, golf stb... ,műszeregységet tett trabiba és most egy ismerősőm szeretne trabiba szintén ilyenfajta műszeregységet tenni, de a kábelek kérdésesek
ha esetleg olvasa az az illető megköszöném hogyha letudná írni, hogy meik kábel mi.

8513 Dávid Márk 2008-05-10 16:04:40  Előzmény:Nagy Zsolt: 47356

Nem vagyok benne biztos, ezért nem akarok neked hülyeséget írni, de asszem Pierburg 2E3 (kéttorkú) kézi szívtósak. Nekem régebben volt egy 1.3-as Kadett-om, amin egytorkú Pierburg E3 karbi, ami tuti hogy kézi szívatós volt.
[i](Módosította Retroo601 2008.05.10. 18:05-kor)[/i]

8512 Nagy Zsolt 2008-05-10 15:52:28  Előzmény:Dávid Márk: 47355

Azt elég sokan mondták,hogy nem valami jó karbi van benne.Az igazság az,hogy egy idősebb pártól vettük a gépet 65.000 km-el.Gondolom,ők nem foglalkoztak vele,hogy mennyit evett,mert csak a városban használták ide-oda szaladgálni.
Már gondolkodtam azon,hogy egy karbicserétől,hátha jobb lesz.
Ez a Pierburg milyen karbi?Ez is automata szívatós?Még csak névről sem ismerem:-(

8511 Dávid Márk 2008-05-10 15:46:38  Előzmény:Nagy Zsolt: 47353

Hali!
Szerintem ne kínlódj a 4T karbival, sosem lesz jó. Nekem a 4T-ben a hengerenkénti injektor van, ha talpalom városban télen, nyáron se eszik többet 100-on 6-7L-nél. Szerintem érdemes beszerelni a spricet. Ha karbi csere mellet döntesz, és nem találsz Pierburg 2E3-t akkor még érdemes megpróbálni a Dacia, vagy az egytorkú Skoda 100-as karbit.

8510 jocking . 2008-05-10 15:16:37  Előzmény:Nagy Zsolt: 47349

Nekem is voltak ilyen gondjaim. 9 liter körül evett akárhogy mentem vele. Aztán kicseréltem a szívatófűtés összeégett reléjét, ami az akksi mellet van, állítottam a szívató rugóházán (az is xarul állt), meg az alapjárati szelepet is megbabráltam kicsit, mert nem moccant. Aztán a fogyi egyből lement 9-ről 7,5-re.

8509 Nagy Zsolt 2008-05-10 15:04:15  Előzmény:Karches Attila: 47352

A párom használja rövid távokon.Csak annyi,hogy bolt,haza,meg néha át a szomszéd kerületbe.Egy teli tankot,minden különösebb erőlködés nélkül megissza 200-210 km alatt.

8508 Karches Attila 2008-05-10 12:49:44  Előzmény:Nagy Zsolt: 47349

szia!

Szerintem egyáltalán nem meglepő. Amikor az enyémen a gyári karbi volt fennt, télen simán benyalta a 12-t is. Általánosan 7-10körül fogyasztott. (országút-város)
Meg ha városban használod, dugó, rövid távok stb ne csodálkozz rajta...
Keress egy jó állapotó Pierburg 2E3-t (asszem 1.3 kettes golfokon van gyárilag) és rögtön megoldódik ez a gondod. Városban télen se ment 9liter fölé a fogyaszás, pedig rövideket megyek, és aki ismer az tudja, hogy szeretek haladni

Országúton most mértem vele lajosi találkozóról hazafelé 5,2-t (1.1 motor, 1.3 veztengely, meg a pierburg.)

8507 Karches Attila 2008-05-10 12:43:21  Előzmény:: 47348

Fordulatszámmérőn lévő piros kábel: gyújtás +, fehéres-szürkés -; külön álló barna vezeték meg a fordszám jel (gyújtó trafón asszem sárga vezeték).
A mutató leszedéshez még annyit tennék hozzá, hogy mielőtt hozod a fogót érdemes körbe tekerni párszor (végkitérésnél a tengely része megakad).
Fogó pofái közé vmi puha rongy (hogy ne .....sza össze) és amikor húzod le a tengelyről vigyázz nehogy tengellyel együtt jöjjön a mutató. 4T km órával jártam már úgy....
Remélem tudtam segíteni

8506 Dávid Márk 2008-05-10 10:51:46  Előzmény:: 47348

A fordulatszámmérőnek negatív- jel kell, nem pozitív+(lehet ezért nem működött a suliban) A jelvezetéket a gyújtótrafó 1-es pontjára kell kötni, ami negatív- jelet ad majd a fordulatszámérőnek. A mutatót egy kisebb harapófogó segítségével le tudod szedni. A mutató tengelyén lévő kör alatt megfogod a fogóval (nem túl erősen), és tengelyvonalban egy határozott mozdulattal megrántod.

8505 Nagy Zsolt 2008-05-10 10:45:42

Sziasztok!

Egy kis segítség kell(ene),vagy valami ötlet!
Gyakorlatilag a 4T Trabink 9-10 liter körül fogyaszt.:-(A karbi nem folyik sehol.Ötleteket várok,hogy mi lehet a baj.Vagy egyszerűbb cserélni?

Köszi előre is!

8504 (Törölt felhasználó) 2008-05-10 09:47:24

Van nekem egy Zsiguli fordulatszám mérő és nem tudom mire kell kötni, suliban próbáltam neki négyszög jelet adni, de azzal nem csinált semmit. Tudtommal a gyújtó trafónak a + bemenetére kell rakni (ahova megy a szakítgatott +12V), de ha nem akkor hova kellene? Ja és próbáltam leszedni a mutatót, hogy számlapot cserélhessek, de annyira masszív, hogy inkább abbahagytam, féltem, hogy törik. Túl beszari voltam és le kell tépni vagy van vlm speckó módszer?

Képet tudok mutatni, ha nem tudnátok melyikről beszélek.
[i](Módosította Benkutya 2008.05.10. 11:49-kor)[/i]

8503 (Törölt felhasználó) 2008-05-10 09:19:45  Előzmény: : 47346

Köszi!!! A hálám üldözni fog!:-A