Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör 2

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

8652 Prokop Gábor 2008-05-19 12:26:00  Előzmény:: 47492

Izzó:

[b]BA7S[/b] foglalatú izzó kell, nem emléxem hirtelen, hogy 3W vagy 4W, de igazából mindegy.

8651 (Törölt felhasználó) 2008-05-19 10:43:57  Előzmény:Biacsics Gábor: 47493

Üdv.

Sajnos akkor kuka. Nincs a végén semmi, illetve csak a "közepe" és a külső része! pontosabban a külső részből kilóg kb 1cm belső! Na ezt remekül szaknyelven körbeírtam.

8650 Czuczor István 2008-05-19 10:28:18  Előzmény:Madocsai Gergely: 47481

Hát igen jol mondtad! Itt kezdödik a Trabi lakatolás h. lecsupaszitod vázig az egészet mert A köszöböt a sárvédö mögött nem tudod meghegeszteni A hattyunakhoz elsö sárvédök lejönnek motorteret is ki kell pucolni picit! Ülészek-szönyegek ki de akkor már az üvegeket is mégéri kivenni h. tuti ne legyenek összeba....va! És ilyenkor azt veszed észre h. Fullra szétszedted max a Hátso futómü van alatta h. ha ott jok a bakok! Velem csak az a baj h. én ugy vok vele h. ezen se meg azon se mulik és az lett a vége mikor a sajátomat lakatoltam h vázig szétkaptam! Utánna meg már érdemes belül is fényezni............. Viszont a végeredményen ez látszani fog remélem!

8649 Biacsics Gábor 2008-05-19 10:25:15  Előzmény:: 47492

Valószínüleg már az előző tulajnál elromlott a vízhőfokmérő,ezért átszerelte mechanikusra.Az a "drót" ami kiáll belöle,az egy bimetál az szabályozza a mutatót.A végén kell h legyen egy rézfej ami a viztérbe van bedugva.

8648 (Törölt felhasználó) 2008-05-19 08:56:27

Sziasztok!

2 hete tulajdonosa vagyok egy 1.1 -es Trabinak! Akadt néhány számotokra már biztos alapvető gondom, de gondolom csak rákérdezek
-vízhőfok led sor sajnos semmit nem jelez! Hűtöben lévő gombát megnéztem, megpucoltam de semmi! egyszer már láttam bevillani a ledsort, ezért gondolom hogy esetleg máshol lehet a gond? Ötlet esetleg hogy mit merre, nézelődjek keressek?

-Kormány kerék ferdén áll! Úgy értem valamikor valaki nem egyenesbe helyezte vissza. Sajna engem nagyon zavar hogy egyenesben a kerekek, a kormány meg néhány fokkal ferde.
Viszont nem láttam a kormányon semmilyen csavart, rögzítést, ahol oldani tudnám, és helyreigazítani. Gondolom, esetleg ricnis, nem úgy mint a két ütemű? Lényeg hogy hol, hogyan tudnám a kormányt helyére egyenesbe igazítani?

-előző tulaj beszerelt egy ifa vízhűfok mérő órát. De sehová nincs bekötve. Gyakorlatilag úgy látom hogy hasonlít a "vége" egy bovdenhez. Van egy spirál szerű külső rész, és benne egy "drót". be tudom e, érdemes e ezt bekötni? Illetve így kell a a "végének" csatlakozásának kinéznie, vagy kuka az egész?

-Műszer egységben néhány izzó kivan égve. (legalább is remélem hogy csak ez a baj) milyen wattszámú, tipusú izzót kellene vennem? Illetve abból áll e "csak" a csere hogy a két csavart oldom a müszeregységen, és kibuktatom, majd cserélem az izzókat? Vagy esetleg van e valami trükk?

Egyelőre talán ennyi a legfontosabb

Köszi a segítséget, a válaszokat!!

8647 Karches Attila 2008-05-19 08:13:19  Előzmény:Őry Gábor: 47490

[url]http://mihalyfimuhely.uw.hu/[/url]
[i](Módosította XG AtY 2008.05.19. 10:17-kor)[/i]

8646 Őry Gábor 2008-05-19 05:54:28  Előzmény:Turoczi Csaba: 47459

A csapágyakra gondolsz? Nem cseréli ki senki, aki mondja, annak ne hidd el!. Csapágyat meg nem valószínű, hogy kapsz. És a hajtókar perselyeit is csak profi tudja megcsinálni. Vidd el Pestre a Mihályfy műhelybe, ott tesznek bele tisztességes anyagot. www.mihalyfimuhely.hu
[i](Módosította orygabor 2008.05.19. 07:55-kor)[/i]

8645 Németh Botond 2008-05-18 20:10:29

Kérjél "féknyereghez betétleszorító lemezt".

De szerintem, valami nagyon Trabis boltba keresd. Bár ha hasonlít v.melyik
VW-re akkor nagyobb sanszal kapsz.

8644 Madocsai Gergely 2008-05-18 20:02:12  Előzmény:Marton Tamás: 47487

Azt a kis b@szást a Maróti könyw "alakos rugó"-nak híwja, sztem így kérd!

8643 Marton Tamás 2008-05-18 19:03:25  Előzmény:Hõberth Gábor: 47485

Szóval akkor van ott is lemez ...ez fain

Valaki nem tud egy képet küldeni róla? Vagy hogy kérjem a boltban, hogy ne nézzenek úgy rám, mint egy hülyére?

Köszi!

8642 Lévai-Tót Lászl&oac 2008-05-18 17:49:47

Mi Trabinkat most lakatolják. Hattyúnyak, 2küszöb, taposó, balelső sárvédő és torony. Kiváncsi leszek az eredményre. ja meg a balhátsó lengőkar tartó, mert az kiszakad a helyéről, és egy 20méteres fékcsík következett.

8641 Hõberth Gábor 2008-05-18 17:43:18

Ha valaki még sose lakatolt, az ne a hattyúnyakkal kezdje a bemelegítést!
4T Trabin is van gyárilag egy kis rugólemez a fékbetéten, hogy ne klattyogjon, csak mire már fékbetétet cserélnél, addigra az már rég lerohad róla.
Az új vagy utángyártott fékbetéthez meg természetesen nem adnak újat.

8640 Gyapjas Gergely 2008-05-18 17:40:36

Arra kell figyelni, hogy a lakatos ne oldalára borítva cseréljen hattyúnakat meg küszöböt.

8639 Kacsándi Szabolcs 2008-05-18 17:38:58  Előzmény:Madocsai Gergely: 47481

Na meg nem árt előtte rápróbálni a bölcsőt,mert a talpak sem biztos hogy a helyükön állnak.

8638  hks 2008-05-18 17:20:33

széptörténet a mai kisipari hattyúnyak felhelyezés. elég sokat kell mérni meg faragni rajta mire felhelyezhető állapotba kerül.de ha valaki odafigyel meg jól heggeszt az megtudja csinálni.egy jótanács próbáld átlósan is pontosan kimérni ne csak oldalirányból legyen pontos.

8637 Madocsai Gergely 2008-05-18 15:59:53  Előzmény:Czuczor István: 47478

Akkor asszem kimondtad a halálos ítéletedet!
Sejtem h mekkora munka, csak sem tapasztalatom, sem infóm, sem pedig CO-m nincs a bűwészkedéshez... Megtanultam, a legolcsóbb ált. a legdrágább, és ilyen résznél ez hatwányozottan igaz! Hiába anno eskettem a lakatost, h ha nem tudja/akarja/éri meg neki, akkor jegeljük a dolgot, és nem feszegeti a durókat, hanem leszedi. Hát peeersze majd ő mindent... aztán a gányolást DEFINIÁLTA a kocsin, az összes duró 10-15cm-t behasadwa, az aljuk sz@rrá flexelwe, asszittem kiütöm a haja alól! (pedig nyugis emberke wagyok, na)...
Szal, én már úgy wok wele, h kerül, amibe kerül, de kifogástalan legyen, szerzek hozzá erdeti küszöböt, hattyút stb(mondjuk ez sem lesz 1Xű...), csak legyen aki ezt átérzi, és +csinálja.
[i](Módosította madogery 2008.05.18. 18:01-kor)[/i]

8636  szityka 2008-05-18 15:41:42


Én megpróbálom megcsinálni ha nem megy akkor autólakatost hívok (nyáron hosszúak az éjjszakák) Ne is mondjátok egy fékezésnél a váltórud majdnem kiszurta a szemem kormány is libeg és hát miután felfordítottam a kocsit hogy alánézzek, az után mondtam hogy én be nem ülök többé ameddig nem javítjuk ki...
Pedig néha gyilkoltam a gépet rendesen .... de mostmár hanyagolom ..

8635 Németh Botond 2008-05-18 15:24:14  Előzmény:Madocsai Gergely: 47477

Ilyenkor szokott a váltókar gázadásra mászkálni le-föl.

Hát egyébként én is találkoztam olyan lakatossal aki a mocit visszatette hattyúnyak csere után de a karbi alig fért el az összekötőtől.
Szal valóban sok a kókler...

8634 Czuczor István 2008-05-18 15:24:07

Ohh hát igen! Én karosszérialakatos vok! Igazábol én szivesen megcsinálom szépen mindenkinek mert nekem is tetszik h. ha igényes a munkám,csak ott a probléma h. nem tudják az emberek h. ez mennyi munka....................

8633 Madocsai Gergely 2008-05-18 15:19:44  Előzmény: szityka: 47468

Szép, előrehaladott állapot! A kormányzás még nem baromi nehéz, mert ahogy elnézem már kissé + wan csoffadwa szegény?...

8632 Madocsai Gergely 2008-05-18 15:17:25  Előzmény:Czuczor István: 47474

Ha tudsz ilyen jó lakatost, aki NORMÁLISAN + is csinálja légyszi áruld már el a címét, Köszi!(u.is eddig mindegyik trógerrel befürödtem...)

8631  szityka 2008-05-18 15:10:09

óóóó nagyon szépen köszönöm a segítséget! Köszi köszi ...

8630 Czuczor István 2008-05-18 14:58:38

Szépen lefejted a Régi hattyunyakat,kipotolgatod a padlolemezt és mehet fel az uj hattyunyak!Ha te nem tudod megcsinálni akkor 1jo karosszérialakatosnak ez nem lehet gond! Mindez közbe figyelsz h. jó helyre tedd fel az ujat!

8629 Németh Botond 2008-05-18 14:49:56  Előzmény: szityka: 47472

A hattyúnyak az az egész íj szerű rész.
[img]http://duen.hu/kepek/hirdetes/196610_20080213113351.jpg[/img]

A padlólemez innen nem tűnik vészesnek.

8628  szityka 2008-05-18 14:43:36  Előzmény:Németh Botond: 47471

Biztos Vagy benne? Ahogy hogy elnézem a hattyunyak körül is elvan szépen rohadva "egyszerű" gondolom nem hiába raktad idézőjelbe...

8627 Németh Botond 2008-05-18 14:28:23  Előzmény: szityka: 47468

Egy "egyszerű" "hattyúnyak" csere... meggyógyítja
[i](Módosította bontycar 2008.05.18. 16:31-kor)[/i]

8626 Németh Botond 2008-05-18 14:25:30  Előzmény:Nagy Dávid: 47467

De akkor ott a motorból hallatszó kopogások is jobban kihallatszanak, a szűrő miatt.

Az egyik "Off" Sierrás "On" tagtársam így oldotta meg:
[url=http://sierrais.toti77.fotoalbum.hu/viewpicture/pictureid/1651019][img]http://kep01.fotoalbum.hu/pictures/picturepreview/2008/02-23/toti77/2008_02230006_153921.jpg[/img][/url]

[i](Módosította bontycar 2008.05.18. 16:30-kor)[/i]

8625 Mátyus Ádám 2008-05-18 14:12:15  Előzmény:Marton Tamás: 47466

4T Trabihoz is van ilyen fékbetét kitámasztó lemez. Szerintem egy jobb szociautósboltban lesz is.

8624  szityka 2008-05-18 13:34:47

Hellosztok!

Segítséget szeretnék kérni hogy lehet-e valamit kezdeni ezzel...

[url=http://kepfeltoltes.hu/view/080518/DSC01234_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/080518/DSC01234_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. [url=http://www.kepfeltoltes.hu]http://www.kepfeltoltes.hu[/url]

Igen rohad sajna....

[url=http://kepfeltoltes.hu/view/080518/DSC01235_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/080518/DSC01235_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. [url=http://www.kepfeltoltes.hu]http://www.kepfeltoltes.hu[/url]

Segítséget előre is Köszömöm..

Üdv: MCSY
[i](Módosította MCSY 2008.05.18. 15:43-kor)[/i]
[i](Módosította MCSY 2008.05.18. 15:44-kor)[/i]

8623 Nagy Dávid 2008-05-18 13:08:57  Előzmény:Marton Tamás: 47465

Nekem ott nincs már cső. Megszabadítottam tőle. Egy szűrő van odatéve. Lehet hogy azt hallani.

8622 Marton Tamás 2008-05-18 11:56:11

Valaki oldotta már meg 4T-nél, hogy ne csörögjenek a fékpofák az első féknél?
Más autókon gyárilag megoldották úgy, pl Lada, hogy valami pofa-feszítőt raktak oda. Meg sztem a waresznak is van. Ilyen a 4T-nél nem volt?
Meg lehet valahogy egyszerűen oldani?

8621 Marton Tamás 2008-05-18 11:53:12  Előzmény:Nagy Dávid: 47464

Akkor szokott szörcsögni amikor lyukas a kartergázcső ami a szívócsonkból megy abba a műanyag izébe. Akkor hallani belül az olaj morajlását Mindent visszadugtatok rendesen? Nem lukas a cső?

8620 Nagy Dávid 2008-05-18 11:39:20  Előzmény:jocking .: 47458

Megfelelő sorrendben lett meghúzva... Az nem lehet gond.

8619 Nagy Dávid 2008-05-18 11:38:57  Előzmény:Madocsai Gergely: 47457

Ez mondjuk lehet... Mmint h megváltozott a szívóhang... Na majd most délután meghallgatom még1x.

8618 Marton Tamás 2008-05-18 11:13:04  Előzmény:: 47461

Így is, úgy is le kéne fúvatni homokkal, mert ami most van rajta festék az is ocsmány, meg addigra az általam festett is meg fog kopni. Azt a pénzt addigra rászánom ...

8617 (Törölt felhasználó) 2008-05-18 10:37:38

csak az a baj a porszórással , hogy tiszta felület kell. ha te most lefújod oldószeressel akkor utána le kell homokszórni!!!

8616 Marton Tamás 2008-05-17 22:08:12  Előzmény:Szabó Szilárd: 47444

Na végülis megoldódott a dolog! Majdnem úgy ahogy ecsetelted!
Nekem egy jó vastag guriga akác farönk szolgált megtámasztásul, amibe az osztókörnek megfelelő lukakat előfúrtam! Úgyhogy szépen abba a lyukacskákba mentek bele a csavarok, és legalább helyben is tartották a dobot, plusz még nagyjából puha is volt a fa miatt a támaszték! Mondjuk a tőcsavarok rücnijeiből kellett reszelni, mert az utángyártott dobott nem fúrták ám pont méretre, de még mindig jobban jártam mint ha túlméretesek lettek volna!
A dobok holnap (az már ma, ha jól látom kerülnek a helyükre...
Az első futómű már kész, az össze is van rakva, pont a kerékcsavar elejéig érnek a tőcsavarok amikor betekerem! Most már nem csak a fél csavar fogja a felnit

Ja most már értem mi az a szinterezés! Ahogy néztem az árakat, tényleg nem vészesek. Amennyiből megcsinálnák nekem a felniket annyiból vettem festéket meg lakkot is
Na mind1, most már ha bevásároltam összedobom a dolgot, max. 1 év múlva megyek és normálisan lefújatom.

Köszi a segítséget mindenkinek!

8615 Turoczi Csaba 2008-05-17 19:05:38

Szerintetek hol lehetne megtudni, hogy a 601-es Trabi főtengelyének mik a számai? Érdemes összeszedni egyesével? Megcsinálja ezt nekem így valaki? Köszi!

8614 jocking . 2008-05-17 17:42:58  Előzmény:Nagy Dávid: 47456

Hát, ha a rögzítéseit nem könyv szerinti sorrendben húztátok meg, akkor akár a veztengely is lehet...

8613 Madocsai Gergely 2008-05-17 16:17:51  Előzmény:Nagy Dávid: 47456

Nem a szíwótorok hangja az wéletlenül? (kis fordulatról hirtelen padlógáz esetén, amíg egy picit feljebb nem megy a fordulat egy mélyebb, kissé emelkedő , búgó hang, nem?) Lehet, h nem, de az 1.3 wez. tengely miatti nagyobb "szíwás" is ezt támasztaná alá, szerintem...

8612 Nagy Dávid 2008-05-17 16:03:55  Előzmény:Németh Botond: 47455

Nem olyan hangja van mintha csattognának a hidrotőkék, azt a hangot megismerem... Ez egy mélyebb hang... Na mind1. Majd kiderül...
Azért köszi!

8611 Németh Botond 2008-05-17 16:01:12

Én első körben hidrotőkére gondolnék inkább, a kattogás miatt. A "szörcsögés" az nem tudom mitől lehet. Mohón akar inni talán?

8610 Nagy Dávid 2008-05-17 15:56:57  Előzmény:Németh Botond: 47453


4.-ben, kb. amikor 40-50-el megyek és adok neki egy padlógázt, akkor ilyen furcsa szörcsögős-kopogós hangja van az autónak, de csak egy pillanatra... Azért gyanakodom csak a vezérműtengelyre, mert most lett kicserélve 1.3-as Wareszéra.

8609 Németh Botond 2008-05-17 15:29:18

Viccet félretéve, miből gondolod, hogy üt, mit hallasz, tapasztalsz

8608 Németh Botond 2008-05-17 15:20:27

Üt a vezérműtengely

De megy visszafele is
ylegnetűmrézev a tÜ


[i](Módosította bontycar 2008.05.17. 17:22-kor)[/i]

8607 Nagy Dávid 2008-05-17 15:19:01

Tudnátok segíteni? Hogy tudnátok azt leírni, hogy üt a vezérműtengely?

8606 Mátyus Ádám 2008-05-17 14:07:38

Segítséget szeretnék kérni azoktól akiknek Golf I GTI üléspár szolgál az autójában! Szeretnék képet kérni arról, hogyan lehet beépíteni Trabanta ezeket az üléseket! Előre is köszi!

8605 Németh Botond 2008-05-17 12:21:23  Előzmény:Hõberth Gábor: 47448

Hát szerintem 13-15 esetleg még 16 collos felniknél ez nem annyira számottevő.

Akkor nem használnák rally, drift és egyéb versenyautóknál, ahol azért kapnak
terhelést a gurigák.

8604 Hõberth Gábor 2008-05-17 12:16:24

Na akkor most már ezt is tudom, köszi.
Viszont azt hallottam, hogy bármennyire is divatos, az alufelniket nem érdemes szinterezni, mert az eljárás során, gondolom a ráégetéskor a hőkamrában, kilágyul a felni.
Ez mennyire igaz?
Mondjuk eddig csak 17-18-as vékonyküllős felniknél hallottam ilyeneket, amiket köztudottan lóerőben gazdag járgányokra tesznek föl, és azokon sem álló helyben hajlott el a kerék.

8603 Németh Botond 2008-05-17 11:53:36  Előzmény:Hõberth Gábor: 47446

Igen.

Szinterezés során a pornak töltést adunk, a munkadarabot letesteljük. A fém tulajdonképpen magához vonzza a festékport. Ami nem tapad fel a felületre azt általában egy elszívó berendezéssel szívják el, amit ciklonnak neveznek. Faraday törvénye értelmében a szerkezetek sarkaiban a töltés ellenkező polaritásúvá válik. Ezeket a sarkokat nagyon nehéz megfesteni. Ezeket általában kis főlevegővel lehet megfújni.

A szinterezés technológia során a fémanyagot zsírtalanítjuk, majd a finom műanyag festékport (RAL - színskála szerint) egy speciális porfelszóró pisztollyal ráfújják az anyagra. A porfesték gyártása során különböző adalékokat tesznek a műanyag porba, ezért az statikusan feltölthető lesz. Így a szinterezés során töltés különbség alakul ki, ami azt eredményezi, hogy a fémanyagra rátapad a festékpor. A lefújt anyagot a kemencébe tolva a meleg hatására térhálósodik a porfesték. A megfelelő idő függ az anyag vastagságától, valamint a kemencében lévő mennyiségtől. A szinterezés hőmérséklete 160-200 C fok körül szokott lenni, ennyi hőmérséklet kell ahhoz, hogy a porfesték "beégjen" a fémanyagra.

[url=http://www.porfesto.hu/index.php?module=static&target=view&show=araink]Árak[/url] (a felni a közepén van kb. )
[i](Módosította bontycar 2008.05.17. 14:10-kor)[/i]