Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör 2

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

8702 Madocsai Gergely 2008-05-22 19:47:30  Előzmény:Horváth Szandi: 47541

Ha nem a szokásos túlhewülős csörgésre gondolsz, akkor gyanús, h a főtengelynek közeleg a finálé... Ezt kiszedett gyertyáknál tudod csekkolni úgy, h lassan átforgatod kézzel, ha nehezen jár, akadozik, akkor sanszos, h a tengely lesz.
Illetwe alsó, felső holtpontnál nézheted a gyertyanyíláson keresztül pl. egy csawarhúzówal a dugó tetején a holtjátékot. Ha marha nagy, akkor is gáz wan/lesz.
Olyan is előfordulhat, bár sztem erre a legkisebb az esély, h hallani fémes kattanásokat a moci járása közben, és mégis a wáltóban léwő wmelyik csapágy a döglött. (hawernál ilyet progukált a gép(igaz, alapjáraton főleg), asszittük, h a moci, de nem)
Szal, légy ówatos, ott ne ragadj a kereszteződésben egy estleges saturaállás miatt. Sajna nekem már párszor sikerült...
[i](Módosította madogery 2008.05.22. 21:48-kor)[/i]

8701  hks 2008-05-22 19:38:42  Előzmény:Horváth Szandi: 47541

ha időszakos a kopogás tördeli a gyűrűt.

8700  hks 2008-05-22 19:37:20  Előzmény:: 47542

flex nevű anyagbevitellel.

8699 Kacsándi Szabolcs 2008-05-22 19:26:11  Előzmény:Horváth Szandi: 47541

ha valóban szimmeringes volt vagy falsot tudott szívni a 2. henger oldalán,akkor tönkretette a por a csapágyakat.Vagy csak alapból kezd tönkremenni a hajtókarcsapágy,kopogni az szokott.A tűgörgő ritkábban,de az sem kizárt.

8698 (Törölt felhasználó) 2008-05-22 19:13:14

Most tettem fel a spoiler szettem és nem úgy áll ahogy azt szeretném. Esetleg üvegszálat valahogyan formálni utólag?
[i](Módosította ZuppyKT69 2008.05.23. 07:43-kor)[/i]

8697 Horváth Szandi 2008-05-22 18:30:59

Helló!
Ismét segítséget kérnék. Szóval volt az a gond,hogy minden jól húzott a 2T Trabinkban,de alapjáraton leállt. Mostmár a 2. henger felől némi csörgés is hallható,illetve fémes koppanások.
Ti mire tippelnétek?
Előre is köszi

8696 Kacsándi Szabolcs 2008-05-22 18:28:58  Előzmény:Őry Gábor: 47536

Szinte azonos a két gátló elve,úgyhogy jó.Némileg a belső méretek változtak.Érdemes venni szimmeringeket is,ha már szét van szedve,mert hamar kinyomja az olajat.Erre a célra kétütemű esetén jobb a skoda gátló ami jobban bírja a strapát.Kicsit rövidebb mint a gyári gátló,de jobb is.

8695  hks 2008-05-22 17:47:41  Előzmény:Tóth Péter: 47538

még suzuki zárat nem faragtam be de teljesen mindegy milyen zárad van mindig csinálni kell egy felfogató lemezt a puttony belső felére amire felfogatod a zár felső részét. a hátfalra meg ki kell alakítani a zárszerkezet tartóját.

8694 Tóth Péter 2008-05-22 12:49:33

Helló!
Valaki Suzuki csomagtartó zár beépítében nem tud segíteni, nagyon fontos lenne.

8693 Babecz Tamás 2008-05-22 11:50:25

Köszi mindenkinek a válaszokat és tanácsokat a gátló ügyében. Átgondolom a dolgot.

8692 Őry Gábor 2008-05-22 05:45:17  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 47533

Ez az olaj jó a 2T-s gátlóba is?

8691 Biacsics Gábor 2008-05-21 20:58:52  Előzmény:Varga Tibor: 47531

A kocsi egy két gyermekbetegséget leszámítva kész van,a fűtésre írtam a Zwickau-t.Ha minden jól megy ott leszünk Nagykarácsonyban,az lesz az első hoszabb útja.

8690 Karches Attila 2008-05-21 20:25:04  Előzmény:Babecz Tamás: 47532

[url]http://www.karaszy.hu/index.php?p=index6[/url]
[i](Módosította XG AtY 2008.05.21. 22:26-kor)[/i]

8689 Kacsándi Szabolcs 2008-05-21 19:25:14  Előzmény:Babecz Tamás: 47532

Ha teheted keress egy futóművest ,aki megcsinálja.Elég kényes dolog és házilag sosem lesz igazán jó,és főleg nem tartós.Régen én is házilag csináltam,többnyire sikerült is,de nem tartott sokáig.Szétszedhető a gátló.Shell spiraxot használtunk,de aztán jobbnak láttam megcsináltatni,mert egyszer letört a szár vége a dugattyúval,és az egész eldobós lett.Én azt javaslom hogy nézz utána mennyiért csinálnák meg,és aztán dönts a megoldások közt.Nekem a hátsó gátlóm a 4T-be már 5 éve bent van és hibátlan.Lehet csak szerencsém volt vele,de jól megcsinálták.

8688 Babecz Tamás 2008-05-21 18:45:10

Helló mindenki!


4t tabi lengéscsillapító felújítása,keményítése hogyan történik?
Milyen olajat tegyek bele és mennyit?


Köszi

8687 Varga Tibor 2008-05-21 18:10:30  Előzmény:Biacsics Gábor: 47529

Feketepont, me Nagykarácsonyig kellett volna elkészülnie

8686 Fodor Márk 2008-05-21 13:04:50  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 47504

Köszi!

8685 Biacsics Gábor 2008-05-21 10:26:27  Előzmény:Varga Tibor: 47522

Hát most télen is sajnáltam előszedni,szinte csak müszakin voltam vele,mielőtt szétszedtem.Zwickau-ig kell h elkészljön,mert rohadt fázós vagyok,odafele ha olyan idő lesz mint tavaly,simán befűtök. Szerintem +próbálom ezeket a ventillátorokat,méretben ennél jobbat úgysem találok.

orygabor:A nevem alatti www-re kattintva találsz képeket az átépítésről.
[i](Módosította biacs 2008.05.21. 12:31-kor)[/i]

8684 Tóth Máté 2008-05-21 06:28:47  Előzmény:Nagy Dávid: 47523

Velem is ez volt...ki volt rohadva az első dobom és télen persze senkinek sem volt egy eladó dobja, most meg h kijött a jóidő már ittvan 1 patika állapotú a garázsban

8683 Őry Gábor 2008-05-21 05:56:38  Előzmény:Biacsics Gábor: 47519

Mesélj róla!

8682 Őry Gábor 2008-05-21 05:54:47  Előzmény:Nagy Dávid: 47523

Éljen a fűtés!

8681 Nagy Dávid 2008-05-20 20:25:50  Előzmény:Varga Tibor: 47524

Jaaaaaa.... Oké. Szövegértési problémák vannak nálam jelen. Így érthető a feltevés.

8680 Varga Tibor 2008-05-20 20:13:47  Előzmény:Nagy Dávid: 47523

Arra céloztam hogy ha már megépíti a kocsit, csak nem használja télen. Akkor meg nem kell fűtés, hidd el nekem

8679 Nagy Dávid 2008-05-20 20:08:30  Előzmény:Varga Tibor: 47522

Azért szerény véleményem szerint, télen egy kis fűtés nem árt. Nekem télen pont nem volt jó a fűtés. Azalatt a pár km. alatt, hogy beértem a suliba, majd" belémkötött a sz@r.

Dávid, a fűtésbarát.

8678 Varga Tibor 2008-05-20 19:30:56  Előzmény:Biacsics Gábor: 47519

Sztem igen, ha nincs teljesen eltömődve a radiátor, de ez a légszállítási mennyiség elég kell hogy legyen egy megfelelő nyomáshoz. Amúgy is minek neked fűtés? nemá hogy télen akarod használni?

Tibke a fűtésellenes

8677 Marton Tamás 2008-05-20 14:08:33  Előzmény:: 47516

Az alsó + felső küszöb a két oldalra max 5e Ft, asszem nekem is kijött annyiból.
De tényleg nézd át mindenhol hogy nem lukad e, mert érhetlen kellemetlen meglepetések! Nyugodtan vágd bele a csavarhúzót ahol éred, és ha fain fémes kopogást hallasz, akkor nincs baj!
Kuplungtárcsából, ill szerkezetből, érdemes beletenni a QH szettet, amit Golf-okba szoktak, asszem olyan 25 körül van az egész, de abból a kinyomócsapágy nem lesz jó, de az neked úgysem kell. Bár javaslom, ha már szét lesz szedve akkor érdemes azt is kicserélni újra! Szerintem erre a szettre értették az erősebbet, több tapasztalatból hallottam, hogy jó minőségű!


8676 Mátyus Ádám 2008-05-20 11:13:53  Előzmény:Biacsics Gábor: 47519

Ez a Wartburg motoros átépítés nekem is nagyon szimpatikus. Nehéz volt engedélyeztetni?

8675 Biacsics Gábor 2008-05-20 10:39:19  Előzmény:Varga Tibor: 47507

Az méretben tökéletes lenne.Az utastér légcseréjéhez szerintem eleget szállít ez a 2 db amit írtál.Már csak egy kérdésem lenne: Szerinted csinál elég nyomást h rendesen át tudja nyomni a kb 10 cm vastag radiátoron a levegőt?

orygabor: Az ám!
[i](Módosította biacs 2008.05.20. 12:40-kor)[/i]

8674 Madocsai Gergely 2008-05-20 09:51:53  Előzmény:: 47516

Érdemes a hattyúnyakat is átnézni/rendesen wégigcsapkodni kalapáccsal, mert lehet, h már itt-ott eltűnne benne a szerszám...

8673   2008-05-20 08:04:46  Előzmény:: 47516

A komplett küszöbnek 2500 körül van darabja.

8672 (Törölt felhasználó) 2008-05-20 08:03:22  Előzmény: : 47515

Értelek, köszi!

Akkor marad a futómű beállítás! És ezek szerint valószínű a tompított visszajelző is jó!

Egy 40-es években született papa-tól vettem az autót! Elég érdekes gányolásokkal. Lásd: Ifa höfokmérő, kézi szivató "gomb" beszerelve de nem bekötve, magnó helyáre fából készített doboz, és hasonló nyalánkságok Ezek miatt igyekszem minden infot összeszedni, hogy kiküszöböljem mi a gyári, és mi a gányolás!

Kivülről szépen, tényleg profi módon fényezve, viszont sajna a két küszöb a csomagtér alja, és néhány helyen az alja szarrá rohadva. Igaz hogy 90-es kiadás, és még nem kasztnizták sehol! Hát nálam muszáj lesz Milyen árban lehet kapni 2pár komplett küszöböt, illetve kuplungtárcsát, szerkezetet? Illetve olvasgattam kuplungról hogy van valami erősített változat is. érdemes olyant szereznem?

8671   2008-05-20 07:46:01  Előzmény:: 47514

A kormányt kétféleképpen lehet fölrakni, neked biztos jól van fölrakva, ha csak annyival áll félre. A másik lehetőség az lenne, ha teljesen a "feje tetejére" lenne állítva.

Arra tompított visszajelzője csak akkor ég, ha a fényszórók "magas" állásban vannak, elöl egy kis pöcökkel lehet állítani a fényszóró alatt.

A 4T és a 2T kormánya teljesen ugyanúgy van rögzítve!

8670 (Törölt felhasználó) 2008-05-20 07:39:10  Előzmény:Marton Tamás: 47508

Hali.
Köszi a választ mindenkinek!

Lehet félreérthetően fogalmaztam! Tehát kerekek egyenesben állnak, akár álló, akár menet közben! És így a kormánykerék full ferdén áll. Szerintem kb olyan 30-40 fokkal! Ezért gondoltam arra hogy csak valamiért ferdén tették vissza. Egyébként nem "mászkál-húz" semmilyen irányba az autó! Persze ettől függetlenül elviszem majd futomüveshez is!

Hát a gombát valóban benéztem. Mire írtátok már leesett hogy a hűtőben lévő valóban nem az! De örülök neki mert átnézek kontaktsprézek minden csatlakozást, és ha így sem működne veszek új gombát! Így remélem csak ennyi a baj, és látom majd a hőfokot!

Ifa hőfokmérőt majd kopróbálom. Belelógatom a vízbe! Bekötni nem is szeretném, főleg ha jó lesz az eredeti. Csak az zavar hogy nem tudom kivenni, mert megmaradna a lyuk a helyén!

Izzo: Tompított visszajelző, országúti tutira nem jó. Azokat szeretném cserélni!


Most jelen pillanatban ez a kormánykerék ferdeség aggaszt. Ennyire csak nincs már elmászva a futómű?? Egyébként magát a kereket-kormány, hogyan tudom leszedni? Régebben volt 2T trabim ott egyszerű volt, és ugye fixen állt. De ezen a 4T semmilyen stiftet, csavart nem látok!

Köszi a segítséget mégegyszer!

8669 Tóth Péter 2008-05-20 07:13:39  Előzmény:: 47512

El akarom tüntetni,de hogy csináljam??
[i](Módosította tothpeter 2008.05.20. 09:13-kor)[/i]

8668 (Törölt felhasználó) 2008-05-20 06:51:03  Előzmény:Tóth Péter: 47509

Olcsóbb megoldás: gyufaszállal ékeld ki.
Drágább megoldás: tüntesd el a zárat!

8667 Őry Gábor 2008-05-20 06:34:52  Előzmény:Turoczi Csaba: 47501

Nem, mert 20 tonnás présgép kell a csapok szétnyomásához, és az egész pontos összeállításához is valami speciális kütyü kell. Azért nem csinál már senki, mert fogynak a Trabantok, és megszabadultak a célgépeiktől. Én már körbecsókoltam az egész országot, de csak két mműhelyt találtam, az egyik a Mihályfi, a másik valahol Kecskeméten, és egy maszek faszi, valahol Pécs mellett, szóval felesleges keresgélni. A Jopinak meg írtam már, hogy a középcsapágyméretet nem jól adta meg, mert a belső átmérő nem 37, hanem csak 30 mm. Ha mégis keresel csapágyat, szám alapján kérd, a boltos vissza fog kérdezni, hogy "Trabant középcsapágy?"

8666 Őry Gábor 2008-05-20 06:27:36  Előzmény:Biacsics Gábor: 47505

Az ott egy Wartburg-motor?

8665 Tóth Péter 2008-05-20 06:18:41

Helló!
Vettem egy mélyládát és a csomagtartó zárja iszonyatosan zörög.
Milyen megoldáss lenne jó a problémára?
Suzuki csomagtartó zárszerkezet beszerelése vagy elektromos nyitás??
Kinek mi a véleménye.
esetleg tippek a megvalósításra?
Előre is köszi.

8664 Marton Tamás 2008-05-19 18:54:20  Előzmény:: 47492

Hali!

Biztos hogy a gomba rossz nem az elektronika? Azaz kontakthiba van valahol. Ajálom nézd meg, nehogy az szívasson Kábelek átrángat, csatlakozók megnéz!
Amúgy az a gomba ami a hőfokot továbbítja a műszer felé, az a termosztátházban van nem a hűtőben. A hűtőbven lévő gomba a ventillátorkapcsoló, asszem 85-87 fok körül kapcsol. Lehet te te a termosztátházban lévő gombára gondoltál nem?
A kormány azért áll félre, mert el van mászva kicsit a futómű, egy normális futóműves beállítja 2-3e Ft-ért neked
Amit az előző tulaj szerelt be hőfokmérő, az meg szerintem úgy műkődik, hogy kapásból a vízbe kell dugni, mert ami kilóg belőle az maga a hőmérő szál. De ez csak tipp. Te nem nagyon fogod tudni használni sztem.
Az izzók meg nem nagy költség, Prokee leírta milyenek kellenek, vegyél párat oszt jó lesz!

Sok sikert!

8663 Varga Tibor 2008-05-19 18:18:07  Előzmény:Biacsics Gábor: 47505

Elketronikai boltokban kapható ventilátor. Amit én néztem, az 120*120-as, van belőle 19W-os, ami 322 m3-t mozgat óránként. 3400 ft-ért kapni a neten rendelve is. PMD1212PMB1A a típusszáma.
vagy akkor esetleg két db 10*10-es.(92mm*92mm), egyenként 200 köbméteresek, ez már tuti elég lenne. darabja 2800 ft. PMD1209PMB1A

8662 jocking . 2008-05-19 17:39:40  Előzmény:Biacsics Gábor: 47505

SSzámítógépventi nem ér xart se, tapasztalat.

8661 Biacsics Gábor 2008-05-19 17:36:14

Van valakinek 5lete,milyen ventillátort lehetne ráépíteni a képen látható fűtőradiátorra?A radiátor fűtőfelülete kb 200x110mm ,ebbe a méretbe bele kellene férni a ventillátornak is.Vajon 2db "számítógéptáp-ventillátor" elég levegőt szállítana,illetve át tudja nyomni a levegőt a radiátoron?
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/080519/SSA51604_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

8660 Kacsándi Szabolcs 2008-05-19 17:21:48  Előzmény:Fodor Márk: 47500

Az is elég ha csak oldalra tolod,de ettől függetlenül is szét kell szedni pár dolgot,hogy rendesen hozzáférj.Akkor meg már csak egy-két plusz mozdulat és ki is veheted a váltót.Talán érdemesebb mert legalább jól körbe lehet nézni hibát olajfolyást keresve.Egyébként meg ha elkopott a kuplungtárcsa,akkor a kinyomócsapágy sem 100-as,és a szerkezetet is érdemes felülvizsgálni.Ha a szerkezetet nem is cseréled,mert lehet hogy jó a csapágyat érdemes,mert a következő cseréig nem biztos hogy kibírja.

8659 Hõberth Gábor 2008-05-19 17:10:23

A Kárászi az a lengéscsillapítós újpesten.

8658 Turoczi Csaba 2008-05-19 15:01:10  Előzmény:Turoczi Csaba: 47501

Nem is Kárászi! Kasztner!!

8657 Turoczi Csaba 2008-05-19 14:59:16  Előzmény:Őry Gábor: 47490

Igen, a csapágyakra gondoltam! Csak azt a szót hagytam ki belőle! :-) Csapágy számokat találtam "jopi" oldalán.Elég korrekt, csak már régi az oldal. Lehet a Mihályfy lesz a nyerő. bár mondtak egy Kárászi nevű fickót is. Ha jól sejtem akkor ezt nemigen tudja megcsinálni egy "gépműhely"!?
Köszönöm segítségeiteket!

8656 Fodor Márk 2008-05-19 13:58:42

Hello lenne egy olyan kérdésem h 1.1-es trabin a kuplungtárcsát hogy kell cserélni? Ki kell hozzá venni a váltót vagy csak elég oldalra tolni?

8655 Nagy Dávid 2008-05-19 13:55:36

Sziasztok!
Ültetés a téma (4T).
Szerdán kész is lesz az összenyomott első rugópárom. Nem túl olcsó összenyomatni, de hát csak egyszer kell kifizetni.
Összenyomás ára: 3000Ft + ÁFA / rugó.

Ha érdekel valakit a hely szóljon, Szfvári a műhely.

8654 Marton Tamás 2008-05-19 12:44:35  Előzmény:Madocsai Gergely: 47488

Jajj de jó nekem, már ezt is tudom, hogy hívják Van egy két normális hely ahonnan tudnék venni szerintem, valameylikben csak kapok alakos rugót, vagy fékbetét leszorító lemezt

Köszi szépen!

8653 Karches Attila 2008-05-19 12:36:17  Előzmény:: 47492

Kormánykerék:
Vidd el futóműveshez, ott be tudják állítani, hogy "egyenesen" álljon.

Izzócsere:
8csavart kell kiszedni + a km. spirált, ahoz hogy ki tudd buktatni. Érdemes előbb a spirált kioperálni.
Különben melyik nem világít?