Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör 2

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

9652 (Törölt felhasználó) 2008-08-16 13:43:37  Előzmény:jocking .: 48494

Oké, köszi! A tárcsát én is ilyen árban tudom...

9651 (Törölt felhasználó) 2008-08-16 10:57:05

Helo!
Az a kérdésem hogy a féklámpa milyen elven müködik, a gombánál az 1ik sarun állandó feszültség van? Vagy hogy kell lennie, mert rátettem a két sarut az akksira és világított a féklámpa rendesen.
Elöre is köszi!!!

9650 jocking . 2008-08-15 18:45:21  Előzmény:: 48493

Nekem mindennel együtt került 7400 Ft-ba. Ebbe benne vannak a fékbetétek előre-hátra, a gumi fékcsövek, a fékfolyadék (mondjuk én 2-t vettem, de egy is elég) és a karmantyúk, viszont tárcsát nem vettem, de ha jól tudom, olyan 4-5 ezer Ft között van darabja.

9649 (Törölt felhasználó) 2008-08-15 17:25:52

Üdv! Cserélt valaki mostanság 4T-n elöl féket? Tárcsa és betét mennyibe fájt? És milyet ajánlatos venni?

9648 Madocsai Gergely 2008-08-14 20:58:03  Előzmény:: 48491

Jaja, a karbihoz kellett csak! De most akkor neked még ott ficeg a kis relé? Ez - ha még nem biztizted be/égett még szénné - direktbe" kapja a "+"-t az akkuról, és ugye ha egyszer elszabadul ez a kábel... uh sztem a "+"-t kösd le róla(szedd ki a kábelt oszt sanyi), innentől ártalmatlan...

9647 (Törölt felhasználó) 2008-08-14 20:47:24  Előzmény:Madocsai Gergely: 48490

Igen az lesz, a kábelszín stimmel. Tehát akkor ez a karbinak kellett ugye? Vagyis kivehetem nyugodtan. Azért venném ki mert kéne a hely egy másik hőgombának, mert ebay-en vettem egy jó kis kínai vízhőórát és annak a gombáját tenném a helyére.

9646 Madocsai Gergely 2008-08-14 20:41:06  Előzmény:: 48489

Hali!

Ha arra gondolsz, ami a gyújtáselosztó alatt, még az alu-részben wan (2 sarus, rajta kék-sárga, kék-sárga kábelekkel), akkor ez a bimetall-rugó és a fűtősün áramellátásáért felelős (az akku melletti kis relén keresztül), hideg állapotban zárt a kapcsoló.
[i](Módosította madogery 2008.08.14. 22:41-kor)[/i]

9645 (Törölt felhasználó) 2008-08-14 20:34:42

Szevasztok.
Van nekem a motorból kivezető hűtő tetejébe tartó vízcsőben 2 hőgomba. Egy kisebb meg egy nagyobb. A kisebb az tudom hogy a vízhőfok műszer jeladója, változó ellenállásértékkel mutatja a hőfokot. A nagyobbik viszont nekem kapcsoló hőgombának tűnik, olyasmi mint ami a hűtő oldalában van. Na ez érdekelne engem hogy ez mire kell? Azért kérdem ezt, mert digijet injektor van a gépen és nem vagyok benne biztos hogy ez kell neki. Szóval mi az a nagyobbik gomba?

9644 Őry Gábor 2008-08-13 19:55:14  Előzmény:: 48483

Én vezettem már 4T Wartburgot, de azt kell, mondanom, hogy szar az ülése. Olyan, mintha egy púpon ülnél, amelyikről minden kanyarban lecsúszol.

9643 Szabó Gábor 2008-08-12 23:29:23

Kresz 1 pár szúrófényt és 1 pár ködlámpát enged felszerelni a gyári tompított és távolsági fények mellé, függetlenül attól, hogy az utóbbiak egy lámpatestben vannak vagy külön(pl.golf2). Ködlámpát csak lakott területen kívül, indokolt esetben lehet használni. Bekötést eleve úgy kell csinálni, hogy a távfény bekapcsolásakor elaludjon a ködlámpa.
Szúrófény meg létezik DDR-es, Ruhla ködlámpa helyére passzol. Apróhirdetések közt szokott lenni.
Az enyém is onnan van. Elég szépen pirít.
Igaz nálam a képlet: 2*140W(távfény)+2*100W(szórófény)+~700W(sallang)=1180W.
Nyilván nem a gyári generátor táplálja.

9642 Szarvas László 2008-08-12 22:10:01  Előzmény:Scholcz Tamás: 48484

Lehet,hogy sokáig aludtam,és valamiről megint lemaradtam ami régebben volt,mostmemá nincs???
"Régen" az úgy volt valahogy, hogy rossz, vagy korlátozott,csökkent, látótávolsági viszonyok,- "indokolt esetekben"- engedte meg a ködkámpa használatát.Ez esetben a max sebesség 40-km/ó.Ez már most nem így van? Megint lemaradtam valamiről?

Mindig tanul az ember. Ha szükségem lenne két szúrt fényt kibocsátó refletorra,de sehol nem kapok,nincs más teendőm, mint venni két ködlámpát, üvegét sima üvegre kicserélni,oszt lesz belőle hőnáhított szúrófényt kibocsátó spéci refi.

Viszont láttam már nem egy csilivili terepjárósholdjárós kihanmeén masinát 2-colos króm gallytörő rácsán trónoltak a szúrt fényt kibocsátó böhöm nagy reflektorok.Ezek szerint bizonyos feltételek teljesítése esetén,ezek használatát engedélyezi a KRESZ.
Nekem a műszaki vizsgán azt mondta a vizsgabiztos a ködlámpámra,ami miért ne, akkor nem világított,hogy ha fel van szerelve,akkor előírás szerint kell tudnia világítani.Tehát,vagy leszerelem,vagy megjavítom.





[i](Módosította Jimmy 2008.08.13. 00:52-kor)[/i]

9641 jocking . 2008-08-12 19:07:06  Előzmény:Scholcz Tamás: 48484

Ezt a részét elhiszem, de megint mondom, hogy a szúrófény az nem ködlámpa...

9640 Scholcz Tamás 2008-08-12 13:40:35  Előzmény:jocking .: 48480

Nem. Nem azért. Hanem, mert a ködlámpának nincs behatárolt fénycsóvája és ha egyszer nem szabad használni refivel, akkor nem szabad és punktum.
Éppúgy megbntetnek bekókányolt vakító xenonért, ha szúrja a szemüket.
Mondjuk ezt jogosnak tartom. Nekem is 2 hónap volt, mire beőttem meghackeltem a xenon-t, hogy ne legyen hulladékfénye és ne vakítson. Meg 10x gyakrabban kell mosnom a lámpaüveget is.

Továbbá, nem illik csúcson járatni a generátort.
2*60(refi)+2*55(ködfény)+~40W(sallangok)= 270W
Ez nem tűnik soknak a generátor ~500W-jához képes, de tudni kell, hogy az 500W-ot a generátor 4-5ezres fordulatnál adja le, amihez a motornak kb. 3ezret kell fordulnia.
Kis sebességnél haladva, netán alapjáraton az akku lassú, de biztos kimerüléséhez vezet.
[i](Módosította stol 2008.08.12. 15:52-kor)[/i]

9639 (Törölt felhasználó) 2008-08-12 13:27:00

Sziasztok.

Lámpa projekt megoldva, külön kapcsolóval

Kapnék ingyen 2db egész pofád 4T Wartburg ülést. Kérdésem az lenne hogy érdemes e átrakni? Úgy tudom, olvastam hogy 1-1 ben passzol bele?! Ez mit takar pontosan? Csak a 4-4 csavart kell kiszednem és a waresz ülések furatok, minden passzolni fog?

Használja valaki így az autóját? Arra lennék kíváncsi hogy kényelmesebb-e, magasabb-e, egyszóval hogy érdemes e kicserélni? Én egy pillanatra láttam, de nekem olyan nagynak tűnt a trabiba

9638 jocking . 2008-08-11 20:02:06  Előzmény:Támba Csaba: 48481

Igen ám, de a szúrófény az nem ködlámpa, hanem kiegészítő reflektor. A szembejövőt meg a sima refi is el tudja vakítani, azért kell tompítottra tenni ha jön valami.

9637 Támba Csaba 2008-08-11 19:41:13  Előzmény:jocking .: 48480

KRESZ előírás, hogy az első ködlámpa csak a tompított fénnyel együtt működhet

Mondjuk egy éjszakai úton én sem örülnék, ha jönne szembe egy autó távolsági fényszóró+ködlámpa kombóval
Egyszerűen balesetveszélyes, mert teljesen elvakítja a szembejövőket.

9636 jocking . 2008-08-11 19:09:15  Előzmény:Támba Csaba: 48478

Megbüntetnek, ha túl jól látok éjjel?

9635 (Törölt felhasználó) 2008-08-11 18:01:38  Előzmény:Támba Csaba: 48478

Persze, ez világos, egyszerűbb is lenne! De jó lenne ha együtt kapcsolodna a távolságival! Ezért gondoltam hátha tud segíteni valaki, esetleg csinált már hasonlót itt bárki is. A rend őreivel nem lesz gond

9634 Támba Csaba 2008-08-11 17:36:35  Előzmény:: 48476

Elég ha külön körre kötöd egy önálló kapcsolóval függetlenül a többi fényforrástól.

Viszont amiért nem nagyon ajánlom: a rendőrök simán megbüntetnek ha távolságival együtt használod.

9633 Sipos Tamás 2008-08-11 17:32:57  Előzmény:Szarvas László: 48475

[justify]Nem biztos, hogy 18 fokonként változik. Lehet, hogy 22,5 vagy több, vagy kevesebb. Ezt csak akkor tudnánk biztosan, ha megszámolnánk a kormányfogaskerék fogszámát. Eddig csak egy angol autó kormányművét szedtem szét, Trabantét még nem, ezért nem tudom mennyi a fogszám. Bár azt hiszem ez nem is fontos.
Másik alapelvem, hogy ami jól működik, azt pusztán a kíváncsiság kedvéért, nem szedem szét. Ki tudja, szerelés közben megsérül valami vagy nem megfelelő nyomatékkal húzok meg valamit, és már született is egy hibalehetőség.
Száz szónak is egy a vége: valóban nem használható a módszerem finom beállításokra.[/justify]

9632 (Törölt felhasználó) 2008-08-11 10:47:28

Sziasztok!

Rengeteget autózom éjszaka, erdős területeken. Millió róka, nyúl, őz stb... Lényeg hogy szerettem volna szútófényt a 4T trabimra. Égen földön nem találtam Vettem hát ködlámpát, sima üvegre cserélem a búrát. Kérdésem az lenne, tudja-e valaki hogyan kell bekötnöm a cuccost, úgy, hogy a távolsági fénnyel együtt kapcsolódjon, világítson?

Leírás, rajz alapján szerintem eligazodom Tehát már az is nagy segítség lenne. Előre is köszi szépen a segítséget!!!

9631 Szarvas László 2008-08-11 07:24:12  Előzmény:Sipos Tamás: 48469

Bocs, de Én a szerelői tehetségedet soha nem kérdőjeleztem meg.Mint korábban is írtam,finomabb korrekció ezzel a módszerrel szerintem nem végezhető el.3-5-10-fok.Örülök neki,hogy leírtad a szerelési tapasztalataidat.Ezek szerint ezzel a módszerrel 18-fokonként lehet a kormánykerék állását változtatni.
[i](Módosította Jimmy 2008.08.11. 15:40-kor)[/i]

9630  hks 2008-08-11 05:43:30  Előzmény:: 48467

a felfordított csöcs miatt nagyobb az erőkar letépi a csavart és elszabadul a futómű még a gyári cuccal is megesik ha valaki sokat forgatja a gépet ezért kell legyártani a terpesztőt. én már ültem olyan paripában amin leszakadt a hátsó futómű.érdekes.

9629 Sipos Tamás 2008-08-10 21:37:01  Előzmény: : 48472

[justify]Hmm kalapács? Mondasz valamit, hiszen a régi csapágynak már édesmindegy, azt lehet ütögetni.
Még amikor Zala megyében laktam, volt Seeger fogó készletem is. Egyenes, íves, külső, belső, csak ellopták. Annyira sajnáltam, hogy azóta sem vettem. Pedig már ideje lenne.[/justify]

9628   2008-08-10 21:30:28  Előzmény:Sipos Tamás: 48471

Kalapács. A Seeger-fogó az tényleg nem árt hozzá.

9627 Sipos Tamás 2008-08-10 21:28:38  Előzmény: : 48470

[justify]A tengelyről levenni a csapágyakat, mert nem hiszem, hogy kézzel lejönne. Bár elárulom, magam nem győződtem meg erről, csak mondták, hogy ne álljak neki lehúzó nélkül. Mellesleg Seeger gyűrű fogóm sincs.[/justify]

9626   2008-08-10 21:21:52  Előzmény:Sipos Tamás: 48469

Hátsó kerékcsapágy? Ahhoz mióta kell lehúzó?

9625 Sipos Tamás 2008-08-10 21:18:05  Előzmény:Szarvas László: 48468

[justify]Azt vallom, hogy amihez nem érzek magamban tehetséget, hogy meg tudom javítani, ahhoz hozzá sem fogok. Ennél gyakrabban fordul elő, hogy nincs megfelelő szerszámom a művelethez. Pl. tavaly hátsó csapágyat kellett cserélni, de nincs csapágylehúzóm. Így hát maradt a szerelő. A futómű, kerékösszetartás stb beállítása is tipikusan ilyen. Ma csak annyit mertem megtenni, hogy kivettem a két csavart a kormánymű excenter állítója fölött, kihúztam a kormánykereket, kicsit elfordítottam, és visszaszereltem.
Először nem oldódott a fogasléc és a kormányfogaskerék kapcsolata, de aztán még jobban magam felé húztam és érezhetően (hallhatóan) egy fogat ugrott. Forgolásztam utána pár métert, és most már sokkal jobb. Eddig a vízszinteshez képest kb. 20 foknyit tért el, most már csak 2-3 fokot, de az ellenkező irányban. Jó lesz egyelőre így.[/justify]

9624 Szarvas László 2008-08-10 20:34:41  Előzmény:Sipos Tamás: 48458

Tavaly, hattyúnyak csere után voltam hasonló helyzetben.A kormány kicsit ferdén állt.Közelben van egy spécin felszerelt gumismühely, bevittem.A kormánykereket beállították középre,,kirögzítették, műszerek a kerekekre,a monitoron megjelent a trabi érték a kerekekre, alatta a mért valós érték.Szerelő aknába le,villáskulccsal csavargat,kalapáccsal kopp,kopp, számok a monitoron szaladgáltak,és kb:15 perc után minden érték az lett, amilyennek gyárilag kell. Mindez 3000-pénzembe vót ,de megérte.Még a trabin is vannak olyan munkálatok amit nem szabad otthon "kézrátéttel" gyógyítani.Meghálálja a gondoskodást.

9623 (Törölt felhasználó) 2008-08-10 20:11:24  Előzmény: hks: 48466

Megkérdezhetem,hogy hogyan járt sok Trabantos?

9622  hks 2008-08-10 20:02:04  Előzmény:: 48465

semennyire ha nem brutális

9621 (Törölt felhasználó) 2008-08-10 19:59:17  Előzmény: hks: 48464

A gumikat ez mennyire veszi igénybe

9620  hks 2008-08-10 19:54:23  Előzmény:: 48463

terpesztő pogácsát kell gyártatni ha nem akarsz úgy járni mint sok trabantos.

9619 (Törölt felhasználó) 2008-08-10 19:39:28

4T Trabim hátulját szeretném terpesztetni,ehhez kérnék segítséget.Hogyan kezdjem?Mi szükséges hozzá,és mik a mellékhatások?

9618 Őry Gábor 2008-08-10 08:18:01  Előzmény:Szarvas László: 48449

Persze, hogy nem, mert lehet, hogy így a másik oldalra fog csálén állni. Pontos beállítást csak a nyomtávrúd állításával lehet megcsinálni, de az otthon reménytelen, mert álló helyzetben hiába állítod egyenesbe a kormánykereket, nem tudod a kerekeket is pontosan egyenesbe állítani hozzá. A műszeres beállítás Trabanton is és Rolls-Royce-on is ugyanannyi, 3-5000 forint (volt 4 éve, amikor utoljára állítattam). A kerékösszetartást még meg lehet házilag csinálni, de a kormánnyal összehozni....? De ha valakinek van tuti módszere, nagyon érdekel.

9617 Őry Gábor 2008-08-10 08:11:14  Előzmény:: 48456

Ha folyat a henger és tömítést cserélsz, 400-as, majd egy finomabb, 800-as papírral csiszold meg egy kicsit. Ha nem folyat, és minden rendben, ne nyúlj hozzá, legfeljebb cserélj fékfolyadékot!

9616  hks 2008-08-09 21:08:15

átfolyásmérő jelabójában milyen tömítések vannak?kissé folyik.

9615  hks 2008-08-09 21:07:19  Előzmény:Sipos Tamás: 48458

tuti az a módszer már én is csinátam igaz én sport kormánnyal csináltam azon kicsit nagyobb a variációs lehetőség de biztos neked is sikerül találni valami jobb beállítást.
[i](Módosította tschabi 2008.08.09. 23:14-kor)[/i]

9614 Sipos Tamás 2008-08-09 20:31:01  Előzmény:Szarvas László: 48449

[justify]Igen, már elfordult kormánykerékkel vettem. Az autó előéletéről nem sokat tudok, mert a tulajdonos halála miatt adták el az örökösök, akik nem sokat tudtak az autó előéletéről.
Elképzelhető, hogy már megbontották a kormányművet. Amint lesz egy kis időm újra megpróbálom kihúzni a kormánykereket, hátha nagyobb szerencsével járok.[/justify]

9613 Kacsándi Szabolcs 2008-08-09 17:57:03  Előzmény:: 48456

Akkor kell cserélni ha szemmel láthatólag berohadt,vagy rozsdás a belső felülete.Ilyenkor a feljavítás már nem sokat ér mert az új tömítés is elengedi az olajat.Ha folyik akkor meg talán elég a tömítést cserélni.De konkrét élettartamot nem lehet időben meghatározni.A rugók szinte örökösek de ha ragaszkodsz hozzá cseréld ki.De szerintem a gyári többet ér mint egy ócska kisipari.

9612 (Törölt felhasználó) 2008-08-09 17:33:03

Hello!
Hátsó munkahengereket (2T) milyen idöközönként érdemes kicserélni vagy feljavítani? rugókat kell cserélni ami visszahuzza a pofákat
Köszi!

9611 (Törölt felhasználó) 2008-08-09 17:29:55  Előzmény:Sipos Tamás: 48445

Hát a zsírzógombokkal végezni kb. fél óra, de ha megbontott a csapszegeket meg kiszeded a fogaslécet, kicsit több idö mint 1 óra...

9610 (Törölt felhasználó) 2008-08-09 16:54:28  Előzmény:jocking .: 48453

Ha eláll az eső kipróbálom! köszi!

9609 jocking . 2008-08-09 16:37:12  Előzmény:: 48452

Csavar már nincs benne? Nem is volt!

Levételnek van 2 módja is.
1: Csavarhúzóval benyúlsz az alsó részen levő nyílásba és lepattintod.
2: Bal kézzel ránehezkedve a karikára nyomod lefelé, jobb kézzel meg alul meghúzod előrefele, és lent van.

9608 (Törölt felhasználó) 2008-08-09 16:33:53  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 48451

hát a szín kevésbé lényeg. itt az tűnt fel, hogy ami lepattant róla azon csak vékony szín réteg és alatta valami fehér miliméternyi vastagságú valami volt, ami szintén tört.
de már most levenni sem tudom a karikát. csavar már nincs benne, legalábbis az alsó részét fogó, mást meg nem látok rajta. mégsem jön le, forog, mozog rajta mindkét irányba, de lehúzni nem tudom.
mi a trükkje? hogyan lehet azt levenni?
köszi!

9607 Kacsándi Szabolcs 2008-08-08 21:18:43  Előzmény:: 48450

Esetleg kevertetni kell színt és ecsettel javítani,vagy ha nem lényeges a szín csak hogy védje a fémet akkor korróziógátló alapozó vagy más fényes bevonatot képző festékkel.Vagy újra kell fújatni a karikát.Létezik már spray amit megtöltenek a kívánt színnel és a festés házilag is elvégezhető.

9606 (Törölt felhasználó) 2008-08-08 20:47:27

Sziasztok!

Új vagyok itt és még nem igazán tudom mit hova, de szerintem ez ide való téma.

A napokban sikeresen összetörtem egy trabi első lámpájának a fém keretét.
A festés vagy inkább műanyag bevonat egy darabon összetört rajta.
Azt szeretném megkérdezni, hogy van olyan festék vagy valamilyen anyag amivel ez kijavítható?
Köszi a segítséget előre is!

9605 Szarvas László 2008-08-08 20:26:50  Előzmény:Őry Gábor: 48448

Hát kíváncsivá tettetek.Nem hiszem,hogy ezzel a módszerrel finomabb korrekciók is elvégezhetőek lesznek.

Molyhos.
Már így vetted? Nem volt a kormányösszekötő rúd, gömbfej megbontva,cserélve?

9604 Őry Gábor 2008-08-08 20:02:57  Előzmény:Sipos Tamás: 48446

Jól csináltad, csak lehet, hogy nem húztad ki eléggé a kormánytengelyt.

9603 Őry Gábor 2008-08-08 20:02:06  Előzmény:: 48443

Tényleg nem több egy óránál a lefürdéssel együtt.
[i](Módosította orygabor 2008.08.08. 22:03-kor)[/i]