Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör 2

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

52 Koncsik Géza 2006-10-03 10:15:14  Előzmény:Rell Miklós: 38891

pedik tök egyszerű fogod a motort és beállítod a sarokba , büntetésből. Oszt majd megjavul.

51 Varga Tibor 2006-10-03 09:23:14  Előzmény: Zombie: 38892

gyújtásnak úgy kell állnia, hogy a vezérműtengelyt lefogató csésze csavarjának tetejével kell kb egyvonalva lennie a gyújtáson lévő kimagaslásnak. ha ottvagy előtte biztos rájössz miről írok. Ha ott van az kb a gyári érték.
Co csavart legjobb műszerrel beállítani.De lehet rossz egyertyakábel is, (moderálva) trafó, elégett gyertya, későn kikapcsoló szivató, stb.

Tibke

50 Varga Tibor 2006-10-03 09:20:19  Előzmény:Rell Miklós: 38891

motoron semmit, a gyújtást, és a karbit. Ott a vessző előtte vazze.

Tibke

(Módosította Tibke 2006.10.03. 11:20-kor)

49 Nyári Barna Balázs 2006-10-03 09:18:16  Előzmény: Zombie: 38874

Nekem a használtan vásárolt 2T-nél volt ilyen ablak beszorulós problémám: emelni kellett az elejét és akkor ment a tekerés. Szétszedtem és az volt a baj hogy egy jobb oldali tekerő mechanika volt bal oldalra beépítve. Beleraktam a bal oldalra valót és minden tökéletesen műküdött. Nézd meg hogy az üveg súlypontjához képest hol emel a mechanika mert lehet hogy nem szimmetrikusan és azért szorul be.Vagy nem odavaló a mechanika vagy nem nem jól van beszerelve. Üdv: Spétbremzer

spétbremzer

48  Zombie 2006-10-03 08:04:43  Előzmény:Varga Tibor: 38890

hol kell lennie a gyujtásnak kb, vagy hogyan állítsam, a CO-t ugye befele kell tekerni, amúgy én is a gyujtásra gondoltam....


1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

47 Rell Miklós 2006-10-03 04:55:02  Előzmény:Varga Tibor: 38890

Hmmm... Én nem értek hozzá, de mit lehet a motoron beállítani? A gyújtás, karbi oké, de a motoron mit?

retro

46 Varga Tibor 2006-10-03 04:43:50  Előzmény: Zombie: 38886

Nem a cuccoktól eszik többet, az biztos. Állítsd be azt a motort rendesen, gyújtást,karbit.

Tibke

45 Rell Miklós 2006-10-02 21:33:47  Előzmény:Rell Miklós: 38888

Ja, és a légtelenítést az előbb írta Tibke, ha visszaolvasol. A gyári leírás szerint egyébként a hűtővízzel való feltöltés úgy történik, hogy az üres rendszerbe beleöntöd a vizet a tágulási tartály pereméig, majd amikor lehúzódott a "min" jelzésig, bekapcsolt fűtéssel melegre járatod a motort. Ha ezután a jel alá megy a szint: kiegészíted. Elvileg a rendszer önmagát légteleníti. Gyakorlatilag meg olvasd vissza Tibke írását...

retro

44 Rell Miklós 2006-10-02 21:29:37  Előzmény: Zombie: 38885

A hűtővíz "hivatalos" leengedési helye alul, a hűtő és a motor közti gumicsőben levő fém-toldatnál van. Gyárilag itt egy ledugózott "elágazás" van, a dugó a leeresztés helye. (Nálam itt már csak egy sima csődarab volt, ettől persze még le lehetett engedni...)

retro

43 Rell Miklós 2006-10-02 21:27:51  Előzmény: Zombie: 38886

Nem akarlak elkeseríteni, de szerintem ha városban rövid utakra használtad, és nem is sajnáltad tőle, akkor inkább a 6,5liter a fura...

retro

42  Zombie 2006-10-02 21:08:02

baj van
segítsetek mit tegyek
trabim 4T 9L-t eszik

mondom mi van:
1,3 as vezérmü
1,3-as karbi(weber)
1,3as leömlő
155/80-as R13 5J-s felnin gumielöl
állandóan nyitott az alapjárati szelep(ez hamarosan korrigálva lesz.)
ezek előtt(iagz 145/70-es gumival) 6,5volt a fogyazstásom városban és nem sajnáltam tőle...

1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

41  Zombie 2006-10-02 20:37:49  Előzmény:Varga Tibor: 38882

kérdés:
hol tudodk légteleníteni, vagy leengedni, ha sok a víz a rendszerben?

1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

40 Rell Miklós 2006-10-02 20:00:56  Előzmény:Varga Tibor: 38882

Oké, holnap megnézem!

retro

39 Rell Miklós 2006-10-02 19:59:35  Előzmény: Zombie: 38881

Nekem úgy 2 éve sikerült. Ha veszel, valahogy úgy próbáld berakni, hogy közben ne nyúljon, mert utána ha összemegy, az látszik...
Egyébként sztem inkább csak kívülre rakj újat, mert az újak megtapadnak az üvegen (nekem még így 2 év után is tapad), és elakasztják, begyűrődnek...
Ja, egyébként túlméretes az új, és méretre kell vágni. Legalábbis amit én kaptam, az ilyen volt.

retro

38 Varga Tibor 2006-10-02 18:00:49  Előzmény:Rell Miklós: 38879

akkor húzd le a csövet a kiegyenlítő tetejéről. ha ott jön a víz, akkor el va ntömődve a tartály csonkja, szeret eltömődni. simán megnyitod a csavart a fűtésnél, és ott kijön a levegő. nem szív levegőt, hiszen nyomás van benne.

Tibke

37  Zombie 2006-10-02 17:39:38  Előzmény:Rell Miklós: 38880

az nem mert viszonylag új, és azt megnéztem és ép
lehet kapni esőlehúzót?

1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

36 Rell Miklós 2006-10-02 17:30:19  Előzmény:Varga Tibor: 38878

Esetleg nem lehet, hogy csak az ablakselyem van elszakadva, és abba akad elöl? Nekem már volt ilyen...

retro

35 Rell Miklós 2006-10-02 17:29:26  Előzmény:Varga Tibor: 38877

Na jó, de melegen se pisált... Ment a venti, de nem mertem kivárni, hogy leálljon (igazából szinte semennyit sem mertem várni), mert nem pisált...
Fűtésnél hogyan légtelenítsek? A gyári utasítás erről nem szól... Ha ott megnyitom a rendszert, akkor nem csak levegőt szív? Hiszen az a legmagasabb pontja...

retro

34 Varga Tibor 2006-10-02 17:13:29  Előzmény: Zombie: 38874

teljesen csereszabatosak az ablakok, működnie kell, ha rendben van az a sin. de ha előre akar esni, akkor a tekerő mechanika nem az igazi, egyik kart jobban hajtja.

Tibke

33 Varga Tibor 2006-10-02 17:12:20  Előzmény:Rell Miklós: 38872

hidegen sose kering benne a víz, amúgy ne aggódj, használd nyugodtan, kimegy belőle a levegő. de a fűtésnél légteleníteni is tudod, és akkor biztosan megnyugodsz

Tibke

32 Molnár György 2006-10-02 17:12:08

Írtam ezt az előrefele esésre. A szorulásra passz

gyuszi

31 Molnár György 2006-10-02 17:11:13

Nincs véletlenül kinyílva valahol a sín? Vagy a szerk. kopott esetleg...?

gyuszi

30  Zombie 2006-10-02 17:08:18

ki tud nekem tanácsot adni?
ma kicseréltem az üveget a 4T-m be és egy 78-as trabi üvegét (bal ajtón..) tettem be simán belement, de a 4T gyári mechanikáját használom, de a sin a 78-asé
és nem akar tökéletesen müködni
problémák:
- szorul
- tekerés esetéén beferdül előrefele akar esnmi

előre is köszi

1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

29 Molnár György 2006-10-02 17:05:07

Hali
Nekem magyar van most benne, tök jól műxik. Nem úgy mint az elődje DDR.
Ennyi.

gyuszi

28 Rell Miklós 2006-10-02 14:16:59

Na, ma cseréltem "ventillátor-patront" a 4t hűtőjében, és nem a javítási útmutató szerint csináltam (aszerint le kéne hozzá ereszteni a vizet), hanem csak úgy gyorsan, hogy ne sok víz follyon el. Meg is úsztam kábé egy deci vízveszteséggel, de gondolom levegő is kerülhetett bele... Szóval most az van, hogy nem "pisál". Most akkor mi van? Engedjem le a rendszert, és töltsem fel újra? Ez valahogy hülyén hangzik... Szerintem ha a hűtőbe levegő került, annak magától ki kéne mennie belőle...
Vagy lehet, hogy más a gondom?

Ja, és nem tudjátok, milyen híre van az olasz, és a magyar patronoknak? Ami benne volt (de remélem rossz volt) az ha jól rémlik 87-93fokos olasz volt, a mostani meg asszem 85-95fokos magyar (valami mittudoménmilyen "művek" csinálja). Nagyon nem mertem próbálgatni, mert ugye nem pisál...
Szóval csak az érdekelne, hogy melyiknek milyen a híre?

retro

27 Támba Csaba 2006-10-02 07:54:58  Előzmény:Támba Csaba: 38869

Itt van munka közben

Épp azt a hangszórótartó alaplemezt hegesztem az ajtóba amelyet az általad annyira kifogásolt képen egyengettem előzőleg





Tsaby 601S
(Módosította Tsaby 2006.10.02. 09:55-kor)

26 Szabó Szilárd 2006-10-02 07:54:11

Tsaby!
és ez uygan olyan jó hatásfokkal használható mint a CO hegesztők!?

Trabant Hycomat 1975 !!!

25 Támba Csaba 2006-10-02 07:45:54  Előzmény:Támba Csaba: 38868

Még egy apróság.
Elég erős az ívfénye a gépnek, teljes pajzsot célszerű használni legalább 11-es üveggel ha nem akarsz a szemészeten kikötni éjszaka.

Én automata pajzsot használok 13-asra állítva.

Tsaby 601S

24 Támba Csaba 2006-10-02 07:43:15

SZICSU-nak

A gépet egy barkácsáruházban vettem (nem írom le hogy a Praktikerben, mert az már reklám lenne)

Lényeg hogy dettó ugyanezt árulják (legalábbis kinézetben) gagyi "márkák" neve alatt is néha, de az olasz eredeti azért számomra meggyőzőbb és az ára is ugyanott van.
De van több hegesztőbolt ahol ha nincs megrendelik. ESAB huzallal gyönyörűen dolgozik.
Ha veszel egyet ne csodálkozz, ha hamar elfogy a huzal...becspós a dolog

Hasonlóan a tintasugaras nyomtatókhoz vásárláskor kapott patronokhoz nem teljes "töltésű" a gyárilag belerakott huzaldob, alig van rajta valami

Tsaby 601S

23 Varga Tibor 2006-10-01 21:38:38  Előzmény:Molnár György: 38865

Egészségedre, máskor is!

Tibke

22 Varga Tibor 2006-10-01 21:37:39  Előzmény:Molnár György: 38864

jobban megy végre, kicsit lustább gyorsulásra. Ennyi. de hogy élvezhető legyen, kell egy izmos motor....

Tibke

21 Molnár György 2006-10-01 20:07:09

És
Köszönet Tibkének a tanácsokért, az időért amit rámpazarolt.
Thanks !!

gyuszi

20 Molnár György 2006-10-01 20:06:00

Igazából a lényeg hogy csökkenjen a fogyasztás.
Az áttételről annyit, hogy ezek szerint az az elméleti összehasonlítás ami a neten is van kidolgozva, az lóguanót sem ér. De ha beválik kit érdekel, ha meg nem akkor így marad


gyuszi

19 Molnár György 2006-10-01 19:59:20

Ehh ne ficskázzatok me elütöttem egy billt



gyuszi

18 Rell Miklós 2006-10-01 19:55:58

Off dolgokkal a kocsmába, mert rendet csinálok!

retro

17 Varga Tibor 2006-10-01 19:05:10  Előzmény:Molnár György: 38858

ne csodálkozz, a golf II váltó elég hosszú, hányak is a gol(moderálva)ok rá. Gyári motorhoz hurka, milano-nak reszelt 1.3van, és olyan váltó mint neked, és ő is panaszkodott rá, hogy lustább. de megszokta. az 5-utazófokozat, sűrűn vissza kell rángatni 4-be, és a 3-ast is tovább lehet használni.

Tibke

16 Koncsik Géza 2006-10-01 17:58:01  Előzmény:Molnár György: 38859

Pedik yó volt. Csak rövid.

15 Molnár György 2006-10-01 17:41:52

nah úgylátom az ikonom is műxik
deh jár hogy ma nem lehettem a pesti talin..

gyuszi

14 Molnár György 2006-10-01 17:28:35

Hali
Köszönöm a tippeket
Már kicseréltem normál sarura, majd látjuk mit mutat rajta a fehér szigetelőszalag... Ha "vargát" ránt akkor máshoz nyúlok.
Mentem pár kört a verdával. Hmm + és - tapasztalatom is van az 5 ös váltóról.
Na ez a 20- 25 km semmi. De +um a csendesség 90km/h- nál, feltűnően így sok kihagyás után is. -um hogy 5 ből 4 be vis(moderálva)akva úgy kábé 50km körül, hogyismondjam nem húz. Vagy a moci gyenge, vagy már a tempó kicsi volt. Na de majd később elválik.

gyuszi

13 Koncsik Géza 2006-10-01 16:35:18  Előzmény:Szabó Szilárd: 38856

Talált süllyedt.Már megérte ,hogy megkérdeztem.

12 Szabó Szilárd 2006-10-01 15:58:50  Előzmény:Koncsik Géza: 38853

Gyaur!

Akkor nem vitted túlzásba a héten a vigyorgást,
ugyanis vasárnap este van!!

Trabant Hycomat 1975 !!!

11 Rell Miklós 2006-10-01 14:57:23  Előzmény: Zombie: 38852

Ja. Gondolom, legalábbis, hogy a tüskés marhaság az a fűtősün.

retro

10 Rell Miklós 2006-10-01 14:55:55  Előzmény:Prokop Gábor: 38849

Hmmm.... Lehet, hogy tudtak valamit a gyárban, és ez a kanóc volt a biztosíték?

retro

9 Koncsik Géza 2006-10-01 14:54:36  Előzmény:Szabó Szilárd: 38851

Na a héten most nevettem elöször.

8  Zombie 2006-10-01 14:27:38  Előzmény:Rell Miklós: 38848

jól értem itt most a keverékelőmelegítőröl van szó?


1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

7 Szabó Szilárd 2006-10-01 14:12:47  Előzmény:Koncsik Géza: 38850

gyaur koma!

Gondolom a hegy aljában!!!

Trabant Hycomat 1975 !!!

6 Koncsik Géza 2006-10-01 13:46:44

Tudja valaki Budaőrsön hol van a Hegyalja autós Bolt.

5 Prokop Gábor 2006-10-01 12:24:44  Előzmény:Rell Miklós: 38848

Első nekifutásra nem is a relé szokott tönkremenni. A gyenge láncszem az akkutól a reléig menő, ~10cm hosszú kábel, ami gyári megoldásban valami borzalmasan vékony, mittomén, 0.2mm2, vagy hasonló borzalom. Ez a szál szokott teljesen átégni, vagy borzalmasan megpörkölődni a saruban.

4 Rell Miklós 2006-10-01 09:23:13  Előzmény:Molnár György: 38846

Ha javítani akarod, a csúszkás sarut inkább felejtsd el, az nem ekkora (30-40A) áramokra van kitalálva, de akárhogy is csinálod, mindenképpen szigeteld le jól, mert azon a vezetékágon gyárilag nincs biztosíték, és ha ott zárlat lesz, akkor valaminek égnie kell!
Egyébként az erre áramot kapcsoló 30A-es relé is éppencsak el bírja látni a feladatát, ezért is szokott az is tönkremenni...

retro

3 Varga Tibor 2006-10-01 07:31:57  Előzmény:Molnár György: 38846

Az szinte minden trabantnál megolvad,amelyiknél be van kötve, nagyon nagy áramfelvétele van. De ha kikötöd se lesz semmi gond. Többek(köztük én is) le is szoktam vágni a tüskéket a fűtésről, ne akadályozza a benzin útját.

Tibke