Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör 2

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

102 Béli Gábor 2006-10-05 14:23:03  Előzmény:: 38945

Végülis volt itt a szerelő és ugy néz ki nem hengerfej, mert a víz és az olaj is tiszta. Az is lehet hogy termosztát. De holnap még megnézi a szerelő. Amúgy meg holnap olajcsere, meg hűtővízcsere is lesz mindenféleképpen
Köszi a segítséget. Ja és még köszönöm a segítséget Zombie-nak is, igaz ő msn-en segített

101 (Törölt felhasználó) 2006-10-05 14:15:20  Előzmény:Béli Gábor: 38941

persze mer nincs akkora terhelése a forgattyúsháznak alacsony fordulaton...

Trabee Streetracing

100  Zombie 2006-10-05 11:28:55

mikortól van tűgörgős gőtengely? vagy csereszavatosak?

1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

99  Zombie 2006-10-05 11:27:57  Előzmény:Varga Tibor: 38936

és ha mégis okolhatunk téged?

1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

98  Zombie 2006-10-05 11:27:31  Előzmény:Rell Miklós: 38913

hmmm. te so szoktál visszaolvasni, mert pont ezen hozzászólásodfelettvan csabi (tsaby) írása, hogy személyesbe kérjék a mobilt

1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

97 Béli Gábor 2006-10-05 10:20:44  Előzmény:: 38940

Aha, értem. De ha kicsit pörgettem akkor egyáltalán nem gyulladt ki a lámpa. :S
Én is a hengerfejre tippelek, mert elég olajos az a gyertya. Mondjuk én nem nagyon értek hozzá.
azért köszi a segítséget

96 (Törölt felhasználó) 2006-10-05 10:13:58  Előzmény:Béli Gábor: 38938

hát ha nincs olajnyomásod akkor sztem az olajszivattyúd szórakozik és igy nemkap olajat a forgattyúsház nyugvó és forgó csapjai igy melegszik mint állat, gondolom ezér megy fel a víz hőmije is...Vagytalán még hengerfejtömítés vagy hengerfejlyukadás?

Trabee Streetracing

95 Varga Tibor 2006-10-05 09:37:35  Előzmény:Vörös Gábor: 38937

szervoféket azt lehet én még mindig azt mondom hogy nem érdemes kínlódni a szervokormánnyal, benne lenne sztem egy 80-100ba biztos.

Tibke

(Módosította Tibke 2006.10.05. 11:38-kor)

94 Béli Gábor 2006-10-05 09:30:12

hi all

Kellene egy kis segtíség.
Ma a családi 4Tvel elinduntunk tesómmal 8km-re egy városba. ÉS amikor beértünk a városba, azt vettem észre hogy az olajnyomásvisszajlező lámpa kigyulladt egy pillanatra. És utána nézem egyszer csak megint kigyullad, és a hűzővíz átmegy rögtön pirosba. Persze rögtön le is álltunk, majd elvégeztünk amiért mentünk és utána megnéztem az olajszintet és kicsit alcsony volt, mondom öntök bele egy kis olajat. Ezután nem sokkal el is indultunk hazafelé, erre ki se érünk a városból és a hűtővíz megint bemegy pirosba. Ekkor megint leálltunk és hagytuk hűlni a motort és direktbe kötöttem a hűtőventit is. Utána hazaindultunk és majdnem hazaértünk,de meg kellett állni mert megint piros lett a hűtővíz. És az olajnyomáslámpa is megint elkezdett bevillanni. De a lápma csak alacsony fordulaton villant be mindig. Azt vettem még észre, hogy az egyik gyertya töve nagyon olajos. Meg tegnapi nap vettem észre pár csepp olajat a kocsi alatt.
Amúgy előző nap minden jól működött.

Valami tipp, hogy mi baj lehet?
előre is köszi a segítséget

93 Vörös Gábor 2006-10-05 08:37:00

Hali
Szervót lehet berakni wareszba?valakinek valami jó kis ötlete meg hogy mennyibe kóstál egy ilyen móka?

92 Varga Tibor 2006-10-04 21:42:13  Előzmény:Rell Miklós: 38934

hubazzeg, te nem vagy egyszerű Én nem szórakoznék mondjuk, visszatenném, azt jóvan. mivel benne van a forgalmiban a szám, csak ugye áthúzták. Amúgy se néznek soha sehol motorszámot. de ha kötekedős a rendőr, hát lekérdezi a motorszámot hogy körözik-e. Ennyi. De mivel ott van a forgalmidban a száma, nem hinném hogy ebből bármi gubanc is lenne.

Tibke

91 Varga Tibor 2006-10-04 21:40:06  Előzmény:Tolnai Péter: 38932

a 2 liter erősen sok, ha 1.5 lenne, még elmegy. de 2 liter már a szimmeringeket is terheli kicsit, de hamar eldolgozza a váltó a felesleges mennyiséget.

Tibke

(Módosította Tibke 2006.10.04. 23:42-kor)

90 Rell Miklós 2006-10-04 19:23:59  Előzmény:Koncsik Géza: 38931

Neeem! Grisának a harmadik motor van benne full hivatalosan, motorszám bejegyezve a szürke forgalmiba, ami pillanatnyilag is használva van. Csak hát egy régebbi, már kihúzott motorszám-bejegyzést lehet-e újra érvényessé tenni? Vagy kell-e róla akkor igazolás? Mondjuk arról, hogy nem adtam el? Kell egy "el nem adási szerződés"

retro

89 Támba Csaba 2006-10-04 19:12:46  Előzmény:Tolnai Péter: 38932

Eleve jobban melegszik a váltó a túlzott folyadékellenállás miatt.
Másrészt a szimmeringeket is megterheli a megemelkedett folyadéknyomás, valamint a kuplung és a motor is felesleges plusz terhelésnek van kitéve.

Mindenesetre rövid távon nem okoz a túltöltés maradandó károsodást

Tsaby 601S

88 Tolnai Péter 2006-10-04 18:37:46

Sziasztok!Úgy látom rendszeres kérdezője leszek ennek a topicnak !Lecseréltem a váltóolajat családunk egyetlen Trabijában(1.1)A gyári feltöltendő mennyiségnél többet raktam bele,kb 2 litert mivel a kocsival nem nagyon mozdul ki anyám a városból így ma 1 kicsit meghajtottam (nem nagyon) és a váltó tetején lévő azt hiszem levegőztető résen jött ki olaj.Kérdésemkozhat-e valamilyen kárt ha több olaj van benne?Gondolkoztam azon hogy holnap leengedem vissza és az előírt 1.2 litert rakom bele,se többet se kevesebbet.

87 Koncsik Géza 2006-10-04 18:23:57  Előzmény:Varga Tibor: 38930

Hali.
Szerintem Grisa azt akarja mondani ,hogy van egy másik saját autója és abbol szeretné a motort átrakni.Vagy nem? Vagy már volt egy motor csere?
(Módosította gyaur 2006.10.04. 20:25-kor)

86 Varga Tibor 2006-10-04 18:14:36  Előzmény:Rell Miklós: 38929

ha az eredeti motorja van benne, akkor mi a gond? azóta át lett írva a forgalmiba? na az má cikibb. ilyenkor jönne jól egy régi fénymásolat. fénymásolat kellhet műszakikor, zöldkártyakor, de közúti ellenőrzéskor is.

Tibke

85 Rell Miklós 2006-10-04 16:55:50  Előzmény:Varga Tibor: 38927

No de ha mondjuk a saját régebbi motoromat rakom vissza??? Akkor a saját forgalmimról kell fénymásolat?
És mihez kell az a fénymásolat pontosan? A műszakikor?

retro

84 Varga Tibor 2006-10-04 16:25:02  Előzmény:Rell Miklós: 38926

Nekem a zöldkártyán is az van a motorszám helyett hogy motortípus azonosító kód. Beírva meg P65/66.

Tibke

83 Varga Tibor 2006-10-04 16:23:13  Előzmény:Rell Miklós: 38926

Hogy lehetne lopott?
Motorszám nincs már régen óta, csak motorkód, ami 2T esetében az 5B, !t esetében meg a 82. Kell annak a forgalmi másolata amiből van a motor. Vagy új motor esetén számla. Vagy bontós számla.

Tibke

82 Rell Miklós 2006-10-04 15:11:35  Előzmény:Varga Tibor: 38925

Kamion? Már nem kell a motorszám, meg minden? Meg se nézik a motorszámot? Akár... lopott is lehet?
Na de várjál, hát honnan lesz nekem számlám arról a motorról, ami mondjuk eredetileg volt a kocsiban, csak cserélve lett? És hogyhogy "forgalmi fénymásolat a motorról"?

retro

81 Varga Tibor 2006-10-04 14:52:11  Előzmény:Rell Miklós: 38923

tipusazonos motorcserét nem kell bejegyezni a forgalmiba, elég egy számla, forgalmi fénymásolat a motorról.

Tibke

80 Gyapjas Gergely 2006-10-04 14:49:29

Grisa!
Kösz a címet!

79 Rell Miklós 2006-10-04 14:44:40  Előzmény:Bernáth Zoltán: 38919

Hmmm... Mikori a bronzperselyes? Mert ha minden igaz, nekem még itt van a 2t-nk eredeti motorja is felújításra szoruló főtengellyel (meg még másik kettő, hasonló állapotban). Lehet, hogy az még bronzperselyes? a kocsi asszem 72-es, vagy valami ilyesmi... Ha érdekel, utánanézek... Nekem nem nagyon van szükségem ezekre a rossz motorokra, viszont hamarosan lehet, hogy szükségem lesz egy főtengely-felújításra... Azt viszont nem akarnám csinálni, hogy azokból egyet felújítani, mert akkor ugye motorcsere, okmányiroda... Brrrr...

retro

78 Rell Miklós 2006-10-04 14:38:37  Előzmény:Gyapjas Gergely: 38921

Hmmm... Próbáltál már visszaolvasni? Pár hozzászólással előrébb az volt a "vita" tárgya, hogy baj-e, hogy ide beírtam az illető elérhetőségét! Szóval olvass vissza, ott a telszám!

retro

77 Gyapjas Gergely 2006-10-04 13:36:11  Előzmény:Támba Csaba: 38918

Tsaby!
Nekem kéne a felújítós elérhetősége privátban küld át légyszíves!
Ja és még egy kérdés. Mennyi idő alatt készükl el?:confused
Ja és igen kb mennyibe kerül?


76 Támba Csaba 2006-10-04 10:26:52  Előzmény:Bernáth Zoltán: 38919

Ne bánkódj, velem is történt már hasonló aztán a vakszerencse mindig többszörösen kárpótolt

Tsaby 601S

75 Bernáth Zoltán 2006-10-04 10:13:39  Előzmény:Támba Csaba: 38914

Hali!

Valóban te adtad meg.Nekem is fel van írva a mai napig.Grisa le is írta néhány hozzászólással előrébb.Még nem vettem igénybe,de még nem lehet tudni.Egy gyári még nekem is van a padláson felújításra szoruló állapotban.Néhény évvel ezelött még egy eredeti bronzperselyeset adtam le cserébe egy boltban.Most már bánom.Jobb lett volna valahogy másképp megoldani a dolgot.Utólag sajnos könnyű okosnak lenni.....

SIR

74 Támba Csaba 2006-10-04 09:36:06  Előzmény:Rell Miklós: 38917

Én is többet beépítettem korábban az innen származó tengelyek közül. Csak egy esetben volt garanciális problémám, de vita nélkül megoldotta a mester a cserét.

A fia sem semmi, 2T Wartburg motorból 4 hengeres blokkot is csinált, meg egyéb érdekes megoldásokat

Tsaby 601S

73 Rell Miklós 2006-10-04 09:00:41  Előzmény:Támba Csaba: 38916

Akkor majd ő szóljon! De szerintem egy jó főtengely-felújító manapság kincs, és ezért közérdekű információ lehet... Jaj, de ne offoljunk...

retro

72 Támba Csaba 2006-10-04 08:47:54  Előzmény:Rell Miklós: 38915

Én nem mondhatok ilyet, csak tudom, hogy Prokee koma nem szereti a direkt reklámot...

Tsaby 601S

71 Rell Miklós 2006-10-04 08:38:18  Előzmény:Támba Csaba: 38914

Hmmm... Törölnöm kéne? Mert ha igen, csak szólj!

retro

70 Támba Csaba 2006-10-04 06:41:41  Előzmény:Rell Miklós: 38913

Még én adtam meg Sirtrabinak

De itt a fórumon már reklámnak számít

Ha kell valakinek a mobilszáma priviben átküldöm

A mester csak olyan főtengelyt újít fel ami még gyári összerakású. Tehát akármilyen cseredarabbal nem foglalkozik. De természetesen cseredarab nélkül is tud adni felújított darabot.


Tsaby 601S

69 Rell Miklós 2006-10-04 06:35:55  Előzmény:Szabó Szilárd: 38912

Viszont én megtaláltam! Mert hogy én is felírtam annak idején, és most, hogy hazaértem, utánakerestem...
Remélem, tényleg ez az a szám, és még él is... Még sose hívtam. Az illetőtől előre is bocs, ha megsértem a személyiségi jogait a fórumban történő közzététellel...
Szóval:
Nyitrai Tibor
4481 Nyíregyháza-Sóstóhegy, Kemecsei út.
Tel.: 42/476-040

Nem tudom már pontosan, hogy honnan is van a szám, mondom: én Sirtrabira gyanakszom, de nem biztos... Viszont azért jegyeztem fel, mert állítólag ő egy igazi, jó 2t-főtengely-felújító.

retro

68 Szabó Szilárd 2006-10-03 20:54:09  Előzmény:Rell Miklós: 38911

Én nem tudok róla hogy ilyen telefonszám lenne a bírtokomba, ezért kieséses alapon marad Sirtrabi koma!
De majd jár az még erre és megírja ha tudja!

Trabant Hycomat 1975 !!!

67 Rell Miklós 2006-10-03 20:35:25  Előzmény:Gyapjas Gergely: 38904

Ha jól emléxem, Szicsunak, Vagy Sirtrabinak volt egy telefonszáma, ahol egy igazi jómunkásember található meg, aki vitt főtengelyt ujít fel, és nem az általánosan megszokott minőségben... (bár szerintem, ha egyikőjüknek megvan, akkor arról a másik is tud...)

retro

66 Rell Miklós 2006-10-03 20:32:10  Előzmény:Támba Csaba: 38903

Bakker, most jut eszembe, hogy a Ternainak a "Gépkocsi" című könyve nekem is megvan!

retro

65 Varga Tibor 2006-10-03 19:40:04  Előzmény:Gyapjas Gergely: 38907

Azért elő szokott fordulni ithhon. De persze az is fogy. kint még azért kapni, 100-150 euro között.

Tibke

64 Támba Csaba 2006-10-03 19:20:11  Előzmény:Szabó Szilárd: 38905

Anno "kiscsikó" koromban bibliaként tekintettem ezekre a könyvekre. Mind a mai napig rengeteg hasznos ismeret szerezhető meg az alapokról bárki számára.

Bandi bácsival személyesen is volt alkalmam találkozni.

Dömsödi Gábort miatta utálom. Volt régen egy autós műsora és néha meghívta vendégnek az öreget, de úgy bánt vele mint egy beszámíthatatlan elmebeteggel


Bandi bácsinak a kisujjában ezerszer több volt az autós szakmáról, mint annak a pubinak élete végéig lesz...

Tsaby 601S

63 Gyapjas Gergely 2006-10-03 18:58:44  Előzmény:Varga Tibor: 38906

Ja itthon láttam már gyári újnak mondottat, csak az volt a baj hogy kiderült róla
hogy felújított!!


62 Varga Tibor 2006-10-03 18:48:36  Előzmény:Gyapjas Gergely: 38904

gyárit mondjuk az ebay-en, elég izmos összegért, vagy nagyritkán itthon, szintén olyan 30-50 ezer ft körüli összegért.

Tibke

61 Szabó Szilárd 2006-10-03 18:30:15

Addig is ajánlom Surányi Endre: Az autó és Ternai Zoltán: A Motorkerékpár című könyveit

Nekem mind a kettő meg van és tanusíthatom hogy Tsaby koma igazat szól!!
A Vaterán mindig lehet kapni!

Trabant Hycomat 1975 !!!

60 Gyapjas Gergely 2006-10-03 18:22:45

Segítsetek!
Egy két infóra lenne szükségem a mostanában kapható 2t felújított főtengelyekről!
Hol csinálják még Kecskeméten kívül, milyen minőségben,meddig bírják? Esetleg hol lehet gyárit vagy gyári felújítottat szerezni?


(Módosította strabi 2006.10.03. 20:48-kor)

59 Támba Csaba 2006-10-03 18:08:26  Előzmény:Rell Miklós: 38902

Lehet hogy megírom egy cikkben a dolgot a "kályhától" kiindulva. Aztán ha Prokee koma lektorálása után megfelelőenk minősül közzé teszi minden errejáró okulására

Itt a fórumon hosszadalmas lenne.
Azt meg kell vallanom, hogy a 4T karbi az én fejemben sincs meg készségszinten, de a porlasztók alapvető működési elve nagyrészt egyezik.
A kiegészítő rendszereknél megoldásánál van több eltérés és ugye a porlasztó szabályozási elvének is létezik 2 alaptípusa, a SOLEX és a WEBER szabályozási elv.
A 4T Trabi az utóbbi verzió.

De mivel a legáltalánosabb porlasztómegoldások ismertetése is egy kisebb könyv lenne így nagyon át kell gondolni mi legyen a cikk tartalma

Addig is ajánlom Surányi Endre: Az autó és Ternai Zoltán: A Motorkerékpár című könyveit.
Rengeteg dolgot tanulhat bárki belőlük az alapokról, mert nagyon részletes írások sok-sok képi illusztrációval. Ráadásul értelmes "emberi" nyelven íródtak (manapság nem szokás), tehát ne kell mérnöki diploma a szöveg értelmezéséhez

Tsaby 601S

58 Rell Miklós 2006-10-03 16:03:30  Előzmény:Támba Csaba: 38901

Jaj, ne izélj már! Hát ennek is alig találtam leírását! Akkor segíts, és küldjél olyan működési vázlatokat, meg magyarázd el, hogy ennél is hogyan van! De vigyázz, mert kemény dió a fejem, és nehezen adom be a derekam! Meg aztán nemrég itt volt majd egy hónapig szanaszét burítva ez a karbi, úgyhogy volt alkalmam belemászni, és ahogy én ezen kivettem (és számomra a leírásokból is ez jön le), ezen az alapjárati és a co csavar egy olyan résbe torkollik, amit bizony lezár az alapjárati szelep, ha éppen nincs rá szükség... Persze lehet, hogy tévedek, de akkor győzz meg! Valamelyik előző hozzászólásomban ott van a linkje a a leírásoknak, azokat nézve, és arra hivatkozva akár kezdheted is a magyarázást, mert kíváncsi vagyok! Meg egyszerű karbikról is küldhetsz elvi, meg mittudoménmilyen leírásokat, mert érdekel!

retro

57 Támba Csaba 2006-10-03 13:15:38  Előzmény:Rell Miklós: 38900

O.K., O.K.

Kezd az elemi működési vázlatoknál egyszerűbb porlasztók esetében. Rá fogsz jönni

Tsaby 601S

56 Rell Miklós 2006-10-03 13:10:05  Előzmény:Támba Csaba: 38899

No de várjál! Hát az a furat, amibe az a csavar tekeredik, és ahova az vezet, azt az alapjárati szelep jól lezárja normál üzemben! Egy kis játékmotor karbijában ilyen szelep nincs, ott biztos befolyásolja, de hát itt le van zárva!

retro

55 Támba Csaba 2006-10-03 11:28:31  Előzmény:Rell Miklós: 38897

Ezt bizony rosszul tudod

Az alapjárati keverék beszabályozása nem csak a megfelelően stabil alapjárat és a környezetvédelem miatt lényeges , hanem a teljes részterhelési tartományban
ALAPVETŐEN befolyásolja a motor működését.

A legegyszerűbben akkor értheted meg ha pl. egy egyszerűbb motorkerékpár porlasztó működési leírását tanulmányozod elsőként.


Tsaby 601S

54 Varga Tibor 2006-10-03 10:44:12  Előzmény:Rell Miklós: 38897

Biztos igazad van, de eddigi tapasztalatom szerint, a co csavar tekergetésére változott a motor dinamikája. Tehát ha jobban kitekertem, jobban ment.

Tibke

53 Rell Miklós 2006-10-03 10:19:36  Előzmény:Varga Tibor: 38895

Hallod, én nézegettem ezt a karbit, meg olvasgattam a leírását, de nekem ez úgy jön le, hogy tekergethetem én azt a co csavart, de annak csak alapjáraton van értelme, üzem közben a fúvókákon meg az úszószinten (meg a fals levegőn, meg a levegőszűrőn, meg ilyesmiken, de nem a co csavaron) múlik a keverék "dússága" (hű de szép szó! ). Talán ezért is hívják "alapjárati co" beállításnak?

Jut eszembe!
Van ugye a Trabant (a javítási útmutatóból is hiányzik), meg a Wartburg (innen letölthető motor javítási útmutató - pdf) javítási kézikönyve. Ebben benne vannak a karbi pontos működésén túl a beállítási paraméterek. Vagyishogy nincsenek benne! Mert valami külső adattáblázatra hivatkozik, ahol a pontos beállítási méretek vannak, és itt csak a beállítási méretek mérési helye és módja van leírva! Na most van itt még egy táblázat (elég hosszú keresőmunka árán találtam), ami pont erről hivatott szólni, de elég hiányos, nem tartalmaz minden adatot... Ez a Wareszé, de Trabihoz semmit sem találtam. Mondjuk a fúvókaméreteken kívül valszeg a beállítási paraméterek megegyeznek, de azért fura, hogy ilyen - szerintem alapvető - méreteket sehol sem lehet megtalálni...
Legalábbis én ennyire jutottam... Volt itt még itt egy júzer az oldalon, aki ígért nekem ilyet, de még egyelőre nem jött meg...
Tudtok esetleg valami infót? Szerintem egyébként a dolog akár egy cikket is megérne...

retro