Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör 2

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

302 Bogár Balázs 2006-10-16 06:45:53  Előzmény:Rell Miklós: 39143

talán tényleg ez lehet a hiba oka, mert múltkor néztem és elég gázos a töltő feszem. Asszem ma megyek és fesszabályzót cserélek és majd kidetül. Esetleg még valami ötlet ha így se javulna meg?

http://trabantclubszhely.fw.hu

301  Zombie 2006-10-16 05:59:44  Előzmény:Prokop Gábor: 39140

kszönöm, és hogy kérjem a boltban? hány ft-be kerül?

1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

300 Támba Csaba 2006-10-15 21:06:22  Előzmény:Bogár Balázs: 39141

Ellenőrizd a testkábeleket. Az akku főkábelénél kezd

Tsaby 601S

299 Rell Miklós 2006-10-15 20:49:48  Előzmény:Bogár Balázs: 39141

Én kontakthibára (rezgő kocsinál rezegnek a hibás kontaktusok), vagy még inkább fesszabályzó-hibára tippelnék (nagyobb feszültség-impulzusokat kap a rendszer, amit ezek a viszonylag érzékeny műszerek észrevesznek).
Többiek?

retro

298 Rell Miklós 2006-10-15 20:46:41  Előzmény:Rell Miklós: 39117

Megtaláltam!
Megvan a javítási útmutató "futómű" része, és abban az áll, hogy a fékrendszer zárt részét, tehát belülről "spiritusz"-al kell tisztítani. (németül van amit találtam) Mit jelent ez magyarul? Alkohol, vagy mi? Tudom, hüle kérdés, de tényleg...
Egyébként érdekes dolgokat írnak itt... Szerintem még senki nem tartotta be ezeket a gyári ajánlásokat: A fékrendszert 15000km-enként vagy évente darabjaira szedni, ellenőrizni, kívülről mosóbenzinnel tisztítani, betéteket ha üvegesek reszelni, ha 2mm-nél kopottabbak cserélni, fékcsöveket/munkahengereket belül spiritusszal tisztítani, munkahengereket ricinusolajjal kenni, és az egészet új folyadékkal feltölteni.
És ez csak a fékrendszer! Ha az egész kocsira ilyen szigorú az ajánlás, akkor egész évben csak szétszedni-összerakni kéne, és ha végez az ember, kezdheti elölről...

retro

297 Bogár Balázs 2006-10-15 20:23:56

Sziasztok! Olyan kérdésem lenne, hogy az üzemanyagszint jelzőm ,és a hőfok mérőm is hülyeségeket mutat járó motortnál...világít mint a karácsonyfa, össze vissza villog. Mitől lehet? a műszer ment *zarrá? vagy valami zavarhatja?

http://trabantclubszhely.fw.hu

296 Prokop Gábor 2006-10-15 18:50:46  Előzmény: Zombie: 39137

- azért nem piros, mert a kép eredetileg grayscale (szürkeárnyalatos), erre rajzoltál pirossal, de valszeg grayscale-ként mentetted el.
- a relé opció, nem tartozik szigorúan a rajzhoz. Azért van ott, mert ajánlott az ablakot gyűjtásról működtetni, ráadásul nem közvetlenül a gyújtáskapcsolóról, be ne égesse a kontaktjait. Ezt valósítja meg a szaggatott vonalon belüli rész a relével.

295 Molnár György 2006-10-15 18:18:00

Hali
Hühűű köcce a jó tanácsot. még jó hogy nem emntem vele sokat
(moderálva)us.....


gyuszi

294 Koncsik Géza 2006-10-15 14:46:41  Előzmény: Zombie: 39137

Szia az egy sima relé.

293  Zombie 2006-10-15 14:31:44  Előzmény:Varga Tibor: 39133



ott amit sikerült bekarikázni, de nem értem miért nem piros...



1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE
(Módosította Grisa 2006.10.15. 22:20-kor)

292 Szegedi Árpád 2006-10-15 14:09:43  Előzmény:Rell Miklós: 39117

Én leengedtem a régi folyadékot,aztán újat tettem bele,majd ezt is leengedtem.Lehet,hogy pazarlás,de az új fékfolyadék is zavaros,koszos volt,amikor leengedtem. De biztos van a fékrendszer tisztitáshoz valami tuti szer..

Árpi jómunkásember!

291 Prokop Gábor 2006-10-15 12:26:29  Előzmény:Harmath Laci: 39134

290 Harmath Laci 2006-10-15 12:22:03


Helló mindenkinek!

Van egy nagyon nagy gondom...
Van egy 1.1-es kombi trabantom, használtan vettem, jó állapotba. Elkezdtem kicserélgetni a régi alkatrészeket újjakra, és egyik napról a másikra, tönkre ment az alapjárata. Beindítom, pörög egy darabig, és amint felmelegszik a motor, leáll. ( Lefullad )
Kérlek segítsetek, hogy mi lehet a hiba...

Köszi!

289 Varga Tibor 2006-10-15 10:33:13  Előzmény: Zombie: 39132

miféle relét láttál? nem kell hozzá semmiféle relé. az lehet hogy az ablafelhúzó modul volt amit láttál.

Tibke

288  Zombie 2006-10-15 09:26:33

kérdés elektronyos ablakhoz...
a cikkben nem volt róla szó
láttam egy relét ott. az mihez kell?
hol lehet beszerezni, és mihez kérjem?

1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

287 Varga Tibor 2006-10-15 09:08:20  Előzmény:Molnár György: 39130

Akkor nagyon gyorsan töltsél még bele! 3.1 liter kell bele gyárilag, de túl kell tölteni, különben megég az 5. fogaskerék, ez tipushiba ezeknél a váltóknál. Tegyél csak bele úgy 3.5 litert.

Tibke

286 Molnár György 2006-10-15 06:37:42

Hali
A váltó olajról lévén szó, nekem 3,2 dl olaj jött le a váltóból. De vissza csak olyan 2.5 - 2.6 dl lett rakva. Kicsit a szint alatt van, de ujjal benyúlva érezhető. Néztem egy Golf II. es javításikönyvet, olyan mint a trabié, és ott 2.3 at írnak... Most légy okos domokos. Tibke te mennyit szoktál rakni? szintig?
A lámpára kössz az ötletet, mejd megnézem, hogy mint műxik, aztán jövök nyaggatni
köszi

gyuszi

285 Varga Tibor 2006-10-14 22:26:21  Előzmény:Rell Miklós: 39127

az 1.1hez 2.4 litert ír, alig több mint kéne
A4 5 sebességes váltóhoz meg olyan olajat ír aminek 4400ft literje... Szintetikus, direkt a VW váltókhoz fejlesztve


Tibke

(Módosította Tibke 2006.10.15. 00:33-kor)

284 Varga Tibor 2006-10-14 22:22:35  Előzmény:Rell Miklós: 39127

rész szintetikust ír,ami jó sztem mindenképpen. még a mennyiséget is eltalálták

Tibke

283 Rell Miklós 2006-10-14 21:25:45  Előzmény:Varga Tibor: 39126

Ha márkásat akar valaki, én egyszer nézegettem, a castrol brit honlapján (Tehát nem magyart vagy németet választani, hanem a UK-t) a típusonkénti ajánlóban szerepel a 2t Trabi is, és van ajánlatuk a váltóolajra is. Aztán hogy tényleg jó is-e az oda, azt tudja a franc...

retro
(Módosította Grisa 2006.10.14. 23:30-kor)

282 Varga Tibor 2006-10-14 21:13:47  Előzmény: Zombie: 39123

a mol-os Trabant váltóolaj ne msok midnent ér, túl híg, al szokott folyni a szimmeringek melett. simát tegyél bele, minél jobbat a szabadonfutó miatt.
ha eszi a fogaskoszorút akkor kopott lehet a bendix az önindítóban.

Tibke

281 Prokop Gábor 2006-10-14 20:59:00  Előzmény:Varga Tibor: 39118

neked mindent az old meg

WD-40, A GARÁZS ERŐS PISTÁJA !




(Módosította prokee 2006.10.14. 22:59-kor)

280 Rell Miklós 2006-10-14 20:42:25  Előzmény:Varga Tibor: 39118

Tibke írta:

neked mindent az old meg


Jó is az! De télleg! Bár mindenre nem, de sokmindenre jó...

retro

279  Zombie 2006-10-14 20:28:52  Előzmény:Prokop Gábor: 39098

köszönöm a válazodat...
lehet még boltba kapni 2T-be váltóolajat?
mitől lehet az hogy zabálja a fogaskoszorut, egy 2t?


1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

278 Varga Tibor 2006-10-14 20:25:28  Előzmény:Venczli Miklós: 39121

ha kicsit engedi már az is baj. a dobot meg szabályoztasd fel, ha lehet még(202mm a határ)

Tibke

277 Venczli Miklós 2006-10-14 20:10:45

hát, fékfolyadék az új van benne
a dob viszont lehetséges, h el van kopva, vagyis ugye annak simának kéne lennie belül, de ez eléggé éredes, vagyis vályatok vannak benne...a munkahenger nem engedi az olajat, vagyis az egyik de nagyon-nagyon kicsit, és ez a bal oldalon van, ami ugye fog rendesen...de a másik felén nem.

saját képek

276 Varga Tibor 2006-10-14 19:38:58  Előzmény:Molnár György: 39115

Miért kéne szétvagdalni? Nem kell bántani a karikát, ez tévhit. Nekem sincs szétszabva a krómekeret. A keret mögé kell tenni a lámpát, azt kész. mindent szedj le a biliről, jobb felül a lámpán van egy felfogatás pont, ott kell megcsavarozni(hátulról rövidebb 4es csavar), és a másik két felfogatás pontnál pedig szintám hátulról csavar, csak hosszabb, anya ráteker arra fekszik majd fel a lámpa,ezzel lehet állítani majd. és beakasztod a rugót hátulról. HA nagyon nem érted majd csinálok képet.

Tibke

275 Molnár György 2006-10-14 19:38:30

Na hallod csak én vagyok ilyen aggódós

Bele is teszem ezek után
csákány


gyuszi

274 Varga Tibor 2006-10-14 19:35:21  Előzmény:Rell Miklós: 39114

neked mindent az old meg Ülés nem gond vizsgán, nekem sose kérdezték még. fixen legyen rögzítve,ennyi.

Tibke

273 Rell Miklós 2006-10-14 19:34:12  Előzmény:Szegedi Árpád: 39116

Tényleg, a fékrendszert mivel mosod át? Lehet, hogy a mi 2t-nken sem ártana...

retro

272 Szegedi Árpád 2006-10-14 19:21:03  Előzmény:Venczli Miklós: 39111

Biztos,hogy ökörség,de beírom hátha nem...Beszéltünk a múltkor a fékfolyadékról.Nem lehet,hogy azzal van valami?Trugyis,zavaros vagy ilyesmi?Lehet,hogy jól át kéne mosni az egész rendszert,új fékfolyadékot bele,aztán jó lesz..Nekem is sok bajom volt a fékkel,többször cseréltem folyadékot benne,és volt hogy második cserénél is volt benne kosz.Mostani fékmelegedést az okozta,hogy a pedálnál a rugót nem a helyére akasztottam vissza,hanem lejjebb.Vissza tettem a helyére,és azóta jó..

Árpi jómunkásember!

271 Molnár György 2006-10-14 19:15:28

Apropó
Ha valakinek van Angel Eyes-beszerelési tapasztalata, szívesen elolvasnám.
Golf II. es lámpával. /épp ez volt akciós/
Mert ez olyan hogy ki kell vágni a karika belselyéből, mert nagyobb a lámpaüveg átmérője kb 1cm- rel. Már kaptam Balage-től tanácsot, deha több van abból nincs baj. Mert már a fényezett karikát nem szeretném elrontani. Ha esetleg kép is van rólla, az lenne a legszuperebb.
Köcce hali

gyuszi

270 Rell Miklós 2006-10-14 19:15:07  Előzmény:Varga Tibor: 39107

Nekem az öv-visszatekerés-problémámat wd40 oldotta meg, ha jól emléxem...

retro

269 Rell Miklós 2006-10-14 19:13:04  Előzmény:Venczli Miklós: 39111

Ha az utánállítók jók (nem engednek vissza, de előre igen), a munkahengerek könnyen járnak, az olaj nem csorog, a pofa nem (volt valamikor) olajos (vagy zsíros, mert olyat is láttam már), akkor jónak kell lennie sztem... Esetleg még olyan lehet, hogy a dob már nagyon kopott, és nem ér ki eléggé a pofa...
Legalábbis szerény ismereteim szerint...

retro

268 Molnár György 2006-10-14 19:06:36

Hali
Lejjebb az ülés ügyében én úgy tudom hogy nem vizsgáztatják az idegen üléseket. De lehet hogy nem jól tudom. Viszont a kérdés engem is érdekel, mert az én GSi Recaro üléseimet is jó lenne "hivatalosítani" minél olcsóbban
én itthon hegesztetem, állítható, dönthető, sőt még a vezetőoldali magassága is állítható. De azé (moderálva)ok elvinni így vizsgára. Habár van már annyi hucimuci rajta, hogy megérné elvinni egy "okos" műszakira. Ahogz itt neveyték anno

gyuszi

267 Venczli Miklós 2006-10-14 18:17:03  Előzmény:Varga Tibor: 39110

nem folyatja az olajat...másik dolog, h kavicson megnéztem, kis fékezésnél is a bal egyszerre megcsúszott, míg a jobb nem...jah és a jobb oldaliban az egyik utánállítónak a szára tiszta fényes, a másik viszont koszos, de ez műxik normálisan.

saját képek

266 Varga Tibor 2006-10-14 17:59:08  Előzmény:Venczli Miklós: 39109

az nem baj ha könnyen mozog, csak az olajat ne folyassa.szedd szét inkább a jobb oldalát, az nem foghat ha balra húz.

Tibke

265 Venczli Miklós 2006-10-14 17:47:29  Előzmény:Varga Tibor: 39108

hm, oké, de akkor mi a hiba?? a pofákon van még kb. 4 mm, munkahengerek is jók, kicsit könnyen mozognak...

saját képek

264 Varga Tibor 2006-10-14 17:41:57  Előzmény:Venczli Miklós: 39106

ha balra húz, akkor a jobbos féked rossz inkább. amúgy pedig az nem visszahúzza a pofát, az az utánállító. anak nem is szabad visszamennie! kifele könnyen kell mozognia, befele nem szabad mennie.

Tibke

263 Varga Tibor 2006-10-14 17:40:26  Előzmény:Mátyus Ádám: 39105

ha valóban a rugó gyenge, akkor csere. Amúgy nézd meg hogy függőleges-e az öv,mert csak akkor működik rendesen.(lazítsd ki lent, és állítgasd,próbálgasd hogy jobban visszahúzza-e) Nekem pl csak ennnyi volt a baja.

Tibke

262 Venczli Miklós 2006-10-14 17:40:11

Megint fék-probléma!!

szóval, szétkaptam,most a bal oldali első féket, ugye balra húz, mivel a jobb-oldalin semmi látszólagos hiba, a fékpofa is tökéletes...na szal ezért kaptam szét...amit tapasztaltam semmi extra, csak annyi, h van egy kis rugós pöcök mindkét fékpofához, ami miután a dugattyú visszamegy visszahúzná a pofákat, na szóval az egyik az úgy néz ki, h nem jön vissza, tehát kint marad a pofa, ezáltal amint rálépek a fékre egyszerre befog, --- ezért lehet h balra húz??
és mit lehet vele tenni?

saját képek

261 Mátyus Ádám 2006-10-14 14:57:11

Sziasztok!

Olyan problémám van, hogy az autómata biztonsági övemben a rugó ami visszahúzná az övet elég gyengusz és csak segítséggel csévél vissza. Ezzel kapcsolatban van valakinek tapasztalata, hogy mit lehetne kezdeni? Elég idegesítő dolog...

260 Varga Tibor 2006-10-14 11:06:27  Előzmény:Venczli Miklós: 39101

a karbi monden bizonnyal, a szívósor tuti hogy nem jó.

Tibke

259 Varga Tibor 2006-10-14 11:05:50  Előzmény:Marton Tamás: 39100

kéz alatt szokott 15e körül lenni szívósorral együtt. Bontóban inkább 20körül.

Tibke

258 (Törölt felhasználó) 2006-10-14 10:57:30  Előzmény:Venczli Miklós: 39101

mire is? lemaradtam

Trabee Streetracing

257 Venczli Miklós 2006-10-13 23:21:31

"87-es 1,3-as opel kadett pierburg is jó lehet??

saját képek

256 Marton Tamás 2006-10-13 22:47:35  Előzmény:Bogár Balázs: 39099

Általában 10 papír, de bontója válogatja.
Ehhez még kell a szívósor is a gumitalppal egyben, amit kb 5papírért tudsz hozzá.
Persze ha jó képességed van rá, alkudni mindig lehet . Esetleg kéz alól olcsóbban hozzájutsz ezekhez mint botóból.




A képen látható autó nem illusztráció! A valóságot tükrözi! Trabant 1.1

255 Bogár Balázs 2006-10-13 20:18:20  Előzmény:Koncsik Géza: 39081

köszönöm szépen a válaszokat és mennyibe kerül egy ilyen karbi?

http://trabantclubszhely.fw.hu

254 Prokop Gábor 2006-10-13 18:29:25  Előzmény: Zombie: 39097

Legyen:
- lógásmentesen rögzítve
- állítható
- dönthető
(a beszálláshoz)

Ennyi. Így vizsgaképes.

253  Zombie 2006-10-13 18:16:58

helló!
azt ki tudja hogy ülés cseréhet
( kadett GTI recaro) kell-e valami mübizonylat? vagy ilyesmi, nézik-e valahol?

1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE