Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör 2

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

502 Varga Tibor 2006-11-06 10:13:43  Előzmény:Rell Miklós: 39345

mit ijedezel? ha sachsot veszel akkor biza 60 körül lesz. ha nem, akkor kb fele(qh szett 24 ezer, sachs 50 körül, de a sachsot olcsóbban is meg lehet kapni jó esetben)

Tibke

501 Rell Miklós 2006-11-06 08:58:39  Előzmény:Prokop Gábor: 39342

prokee írta:
A 110e kuplung nem lesz több, mint 60e


He??? Ne riogassatok már! Éppen kuplungcserére készülök az "új" váltómban, és az már vw... Most akkor 110 vagy 60? Finomabban is felkészíthetnétek, amikor ilyen számokat közöltök...

retro

500 (Törölt felhasználó) 2006-11-06 08:21:38

A rángatással kapcsolatban, amit a trabantod művel gyorsításkor, az lehet a motortartó bakok hibája is főleg ha a féktengelyekkel gondod van. Nekem ez volt a cinkem...

1.1 Devil Edition

499 (Törölt felhasználó) 2006-11-06 07:47:53

Hello ScorAtis!
Régebben érdeklődtél 2T-hez nxomtávszélesítőért meg...ami az alufelniedhez kellene.Próbálj meg itt érdeklődni bj_tuning@yahoo.com.Vagy nézd meg www.bjtuning.fw.hu
Remélem tudtam segíteni.

498 Prokop Gábor 2006-11-06 05:25:54  Előzmény:Marton Tamás: 39340

Enyhén túlzol.

A VW-k teljesen normális árban javíthatóak, legalábbis az átlagautós szintjéről nézve. A 110e kuplung nem lesz több, mint 60e, a tükör is max. akkor lesz 30e, ha fényezett-elektromos-stb...
A 25e-s szélvédőár teljesen hétköznapi, nemtom, miért sokallod.
Egy dolgot kell megérteni: nem az a normális alkatrész-árszint, amit egy bontott Trabant-motortetőért kérnek el.
Ja, és aki drága alkatrészeket akar látni, az nézzen körül a japán autók között.
Egy hátsó lengéscsillapító simán lehet 45e forint, darabja. Egy ablakmosó-motor 25e. Na EZEK drága alkatrészek. Viszont japánoknál meg nem kell soha kicserélni, szóval mindegy, mennyibe kerül

497 Marton Tamás 2006-11-06 02:06:38

Hát gyerekek, kész van a motorcserém, és ugye mondanom sem kell, hogy mennyit sz*ptunk vele mire úgy-ahogy jó lett. A szokásos Mörfi törvények nem hosztak szégyent magukra.
Na mindegy, az élményeket inkább a kocsmába írom
Viszont van egy kis probléma:
Az autó rángat nagyobb gyorsításkor (féltengelyeim még elég jók), és ha csak 50-nel is megyek, és fordulaton tartom akkor is érzem ezt az idegesítő rángatást, persze nem annyira mintha gyorsítanék. Haver azt mondta, hogy a féltengely miatt rángat...azé nem hiszem hogy kb. +tizenegykéthány lóerőtől így megráncigálja a féltengelyeket. Annál inkább valami gyújtás beállítási gondra gyanakszok, mert gondolom az 1.3-masnak más beállítás kell mint az 1.1-nek nem? Csak azé gondolom, hogy a gyújtással lehet a baj, mert mire hazaértem észrevettem, hogy motorféknél kicsit visszadurrog a kipuf. Adjak neki még több előgyújtást? Ettől megszűnik a rángatás? A karbit is kipucoltuk (má nem tom hanyadjára lett szétszedve Vagy kevés nyálat kap a moci? Nekem már nincs tippem.
Köszönöm a segítséget előre is!




A képen látható autó nem illusztráció! A valóságot tükrözi! Trabant 1.1

496 Marton Tamás 2006-11-06 01:57:32  Előzmény:Rell Miklós: 39339

Bizony nem drága annyira, ha tisztában van az ember azzal, hogy a WV-khez k*rva drága minden. Faternak a 88-as évjáratú 1.8-as benzines Passat-jához, kb 110ezer pénz egy komplett kuplungkészlet (az övét még soha nem kellett kuplungozni, pedig már 450000 km van benne) kb 30000 egy új tükör (sima, belülről állíthatós), féltengelyek darabja kb 20-25 pénz, szévédő szintén 25 körül, és így tovább.
Egy WV-t fenttartani nem kis pénz.



A képen látható autó nem illusztráció! A valóságot tükrözi! Trabant 1.1

495 Rell Miklós 2006-11-05 19:03:16  Előzmény:Prokop Gábor: 39337

Hmmm... Köszi... Akkor az a 20000 nem is volt olyan drága ezexerint... Én naívan azt hittem, hogy egy 5-10e ft-ból megúszom...

retro

494 Éles Zoltán 2006-11-05 17:57:54

Üdv Mindenkinek!

Egy kérdésem lenne 2t warburg kupluggal kapcsolatban. Azon a váltón ami idáig benne volt a gépben még a régi tipusú kinyomócsapágy volt. Sajnos váltócsere kell, de az "új" váltón másképp néz ki a csapágy. Kérdésem, hogy a kuplung nyomólapot is kell cserélnem, vagy simán használható a régi aminek a közepén van egy kiálló négyszögletes lap. Azért kérdezem mert láttam olyan nyomólapot is aminek nincs a közepén semmi. Érdekelne hogy mi alapján lehet őket párositani?
Másik kérdésem hogy milyen kuplungtárcsát érdemes venni?

Bocs ha kicsit értelmetlen a megfogalmazás, de nem ismerem a szakkifelyezéseket.

Előre is köszönöm a hozzászólásokat.

Sharp

493 Prokop Gábor 2006-11-05 17:12:41  Előzmény:Venczli Miklós: 39336

Vezszíj 4367 (Dayco)
Görgő 6648 (SNR)
Szíj 2700 (Generátor+Szervó, 2db, Dayco)
Levszűrő 1404 (4F)
Vízpumpa, ha esetleg cseréltek: 6360 (SIL)

Munkadíjra nem tippelek.

492 Venczli Miklós 2006-11-05 17:02:51  Előzmény:Rell Miklós: 39335

hát akkor majd kitalálok valamit

na sztem, a golf-hoz:
- vezérműszíj: kb. 5-8000Ft
- kell hozzá, feszítőgörgő: kb. 10000Ft
- ékszíj: kb. 2-3000Ft
- levegőszűrő: kb. 1500Ft
ez így: 18500-21500Ft között lehet sztem
munkadíj meg: nem tudom, asszem változó de sztem ilyen 1500Ft, ha magán szerelő, ha nem akkor borsosabb jóval az ár bár nem vok szerelő, meg nem is igazán járok szerencsére jah, és eléggé el tudják húzni akár 4-5óra is lehet

saját képek

491 Rell Miklós 2006-11-05 16:29:58

Angel-Eyes-t az e-bay-en láttam asszem kimondottan Trabihoz valót. A képen legalábbis olyan dobozban volt, amin ilyen Trabik voltak, aztán lehet, hogy csak átcsomagolt golfcucc...

A fékhenger-felújító karmantyúkról sok rosszat hallani, nem jó a méretük, merevebbek, mint a gyári, és prladnak. Eddig ilyeneket hallottam. Én egy 4t ffhenger felújítást kíséreltem meg velük - eredménytelenül. Egykörös 2t ffhengerhez viszont eddig jónak tűnik - néhány hónapja ejtettem meg a dolgot - és ugyanezen a kocsin volt egy kerékfékhenger - felújítás is, és eddig az sem rossz. Persze, én sem szívesen rakok bele ilyen karmantyúkat a rossz hírük, meg a rossz tapasztalatok után, de én valahogy az új, utángyártott fékhengerektől is tartok, mert hiszen abban vajon milyen gumi van? Vajon nem éppen ugyanaz, amit a felújítókészletben kapni?

És még valami teljesen más: off autó, de a téma nem off:
Szerintetek egy golf2 turbódízelhez vezérműszíj+ékszíj+levegőszűrő úgy sacc/kb mennyibe kerülhet? Mert kicserélték apám kocsiján, és sztem rengeteget kellett fizetni... Szóval munkadíj nélkül ez kb mennyi lehet vajon?

retro

490 Béli Gábor 2006-11-05 15:41:09  Előzmény:Hordós Márton: 39333

hali
Gondolom az Angel Eyes-re gondolsz, ilyet több cégnél is találsz, annyi hogy Golf I-II-eshez kell kérned. Pl. itt is kapni: RS-Tuning

489 Hordós Márton 2006-11-05 15:09:07

Mindenkit üdvözlök! Kérdezném hol találhatok átlátszó lámpa burát 4 trabanthoz? Olyat angyal szemeset vagy minek nevezik. Nem tudom pontosan. Aki tud az kérem segitsen rajtam Üdvözlettel Maroko

Maroko

488 Venczli Miklós 2006-11-05 14:38:36  Előzmény:Prokop Gábor: 39331

Szóval akkor lesz egy munkahenger-cserés délutánom, majd valamikor... hm

saját képek

487 Prokop Gábor 2006-11-05 14:19:04  Előzmény:Venczli Miklós: 39329

Felejtsd el a felújítókészleteket...
Gyakorlatilag préselt gumihamu. Nagyon meggyőzőnek látszik, egészen addig, amíg nem éri fékolaj - akkor elekzd porladni.
Ez ugye elég gáz, mert nem sok dolog fordulhat elő a fékrendszerben, de fékolaj az valahogy mindig kerül oda, magam sem értem, hogyan

486  Zombie 2006-11-05 14:12:11  Előzmény:Hõberth Gábor: 39316

csatlakozhatsz a klubba
Lacának, Grisának, meg nekem is akikről tudok, leszakadt


1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

485 Venczli Miklós 2006-11-05 14:06:28

Szevasztok!

Ismét fékproblémám van...ugye régebben írtam,h balra húzott stb...
nos, vettem fékfelúító készletet...(az a 8 gumisz_ar) betettem őket, meg felszabályoztattam a fékdobokat...összraktam, zsír az egész, fogott rendesen...ma viszont már megint kezd balra húzni, pedig össz-vissz 20km-t mentem vele...mi a baj? új munkahenger kéne?

saját képek

484  Zombie 2006-11-05 14:05:23  Előzmény:Varga Tibor: 39306

4T trabi füll átlátszó búra kéne nekem
4DB
és egy cím ahol meg tudják csinálni ledesre a 4T trabi testet

1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

483 Varga Tibor 2006-11-05 13:23:00  Előzmény:Scor Atis: 39324

csbalage@axelero.hu Ő gyártat még ilyen motyókat.

Tibke

482 Varga Tibor 2006-11-05 13:22:24  Előzmény:Scor Atis: 39325

ha lehegeszted, akkor mindig kuplungolni kéne 4.ben ha gurulsz. meg lehet szokni, nekem is le lett hegesztve miután fél éven belül 4szer kelett kivennem a váltót, mert még a gyári új se bírta.
amúgy meg akkor cseréld ki egysezrűen, jó olajat tegyél bele(szintetikusat) és akkor azért jódarabig elmegy ha szerencséd van.

Tibke

481 Scor Atis 2006-11-05 13:00:11

Ja és küzdök még a szabadonfutóval is. Mindenki azt mondja hogy hegesszem le, de én erre nem vagyok hajlandó. Sem a kenésnek nem jó, meg útálnám ha ugy rángatna mint 3.ban. Továbbá azt nem azért találták ki hogy le hegesszük.

Scoratis

480 Scor Atis 2006-11-05 12:55:29

Sziasztok.

Tud nekem segiteni valaki? Sikerült beszereznem 2ütemü trabira alukereket. Viszont nem tudok beszerezni, sem égen, sem földön nyomtávszélesitőt, és hosszabb kerékcsavarokat. Továbbá nem találok gömbölyü ütküzőt hátra.
Szeretnék valami különlegeset csinálni ebböl a trabiból. Rengeteg tanácsot szeretnék kérni még. Nincs tapasztalatom a trabik átépitését illetően.

Scoratis

479  Spityu 2006-11-04 11:35:33

Köszönöm a tanácsokat! A váltót lehet, hogy generálozom a nyáron, szimmering csere, ill. szabadonfutó állapotától függően azt is cserélem. Egyébként most, hogy így láttam leírva, eszembejutott, hogy van egy vagon Hykomolunk



Még valami: a mennyiség az pontosan 1.5 liter nem?
(Módosította Spityu 2006.11.04. 12:56-kor)

478 Varga Tibor 2006-11-04 10:40:28

nem, árt szimmeringeket is cserélni, a szintetikus olajakat csak tökéletes szimmeringekkel tartja magában a váltó.

Tibke

477 Támba Csaba 2006-11-04 10:37:27  Előzmény: Spityu: 39319

Még azért lehet kapni

A direkt 2T Trabant váltóhoz készült olaj a szabadonfutó kenése miatt indokolt.
Ha szabadonfutó rögzítve van akkor bármilyen hypoid-hajtáshoz készült hajtóműolaj megfelel 80W-90 tartományban. Pl. Hykomol-K 80W-90.

Működő szabadonfotó esetén CASTROL SMX szintetikus hajtóműolajat öntenék pl. bele, de elég drága mulatság.

Van valahol egy táblázatom helyettesítő olajokról, ha megtalálom akkor jelzek

Tsaby 601S

476 Molnár György 2006-11-04 10:11:28

Hali
Ujjé meggyógyult a generátorom!!!
Forgórészszakadása volt mozsmán jóóó, és az alig egy éves akksi is majdnem kész van....


gyuszi

475  Spityu 2006-11-04 09:28:46

Az oldalon olvastam, hogy már nem (nagyon) kapható 2T hajtóműolaj, amire emlékszem rá volt írva hogy direkt Trabanthoz készült. Namármost az utolsó csere óta eltelt kb. 25000km, ki milyet tölt bele?

474 Varga Tibor 2006-11-04 08:34:49  Előzmény:Hõberth Gábor: 39316

palmatexel. de feltétlen várd meg míg bebőrősödik, és úgy nyomd fel a szivacsra

Tibke

473 Prokop Gábor 2006-11-04 07:21:41  Előzmény:Zwick Gábor: 39315

Mit mondjak, jól dolgoznak. Hallottam persze rosszat is, mindenkit szokott fikázni valaki. Persze nem mindegy, hogy ki mondja. Van, akinek a szájából a negatív is pozitív

Azok a szerelők, akiknek adok a véleményére, dícsérik.

(Info: ~1.5 évig dolgoztam Miklóson a Gyári úton egy cégnél, bolt, szervíz, bontó - mi is Benyákékhoz hordtuk a munkákat.)

472 Hõberth Gábor 2006-11-04 06:28:18

Sziasztok!
4T Trabiban leszakadt a plafon. Mármint az a plafonra ragasztott filc szerűség.
A szivacs még jó állapotú nem porlad! Tud valaki erre okosságot? Mivel lehet azt szépen vis(moderálva)agasztani?

471 Zwick Gábor 2006-11-03 21:31:58

Sziasztok!

Szerintem itt Prokee tudna nekem segítséget adni meg az aki Szigetszentmiklósi vagy környékbeli. Szóval van ott egy gépműhely ahol hengerfej, henger, meg más motorikus megmunkálással foglalkoznak aki csinálja Benyák Sándornak hívják. És valami infót szeretnék kapni hogy hogyan dolgozik a szaki? A műhely a Gyári úton van a tűzoltóság másik oldalán kb 50-100 m-re. Remélem tud valaki valami infót adni mert sürgős lenne.

470 Tóth Balázs 2006-11-03 17:04:13

Köszönömnektek...

469 Prokop Gábor 2006-11-03 16:50:56  Előzmény:Rell Miklós: 39309

Precíz meglátás, Grisa !

A buborékleválasztó nyomás alatt van üzem közben, onnan akár a tetőcsomagtartóra rakott tankba is feltolja az AC a visszfolyó ág nyálát.

468 Tóth Balázs 2006-11-03 16:22:40

...nekem az hátrafelé figyel... (bosal dob)

467 Rell Miklós 2006-11-03 16:06:04  Előzmény:Tóth Balázs: 39310

Ebben igazad van... Nekem se... Meg nekem még a kipuff se tetszik. Az is szinte kilóg a kocsi oldalsíkjából. De az még hagyján, hiszen feltalálták már a flexet, de a hátsó felrögzítési pont is annyira látszik!

retro

466 Tóth Balázs 2006-11-03 13:54:52  Előzmény:Rell Miklós: 39309

...csak mert nagyon csúnya,hogy oldalról látszik..nekem nem takarja el a lökös!

465 Rell Miklós 2006-11-03 13:05:52  Előzmény:Tóth Balázs: 39308

Szerintem nem, mert hiszen ott az folyik vissza, amit a lezárt tűszelep miatt az ac pumpa visszanyom. Tehát egy zárt rendszer nyomása egyenlítődik ki arra, így nemigen befolyásolhatja ilyen apróság...
De szabad kérdeznem, hogy miért akarod betenni? Tudom, sokaknak van benn a tank (főleg 2t-seknek), és tudtommal elnézik az ilyesmit vizsgán, de elvileg ezt sem lenne szabad...

retro

464 Tóth Balázs 2006-11-03 11:31:24

Sziasztok!

4T Trabi tankját el akarom tüntetni a kocsi aljáról....
Vagy másiktank, vagy u.a bele a csomitartóba...
Befolyásol v.mit a buborékleválasztón keresztül visszafolyó benzin mennyiségén(a tankba), hogy a tank kb 150mm-rel magasabban lesz?


463 Hordós Márton 2006-11-02 18:35:59

Kösz!


Maroko

462 Varga Tibor 2006-11-01 13:07:24  Előzmény:Hordós Márton: 39305

Tesco,auchan, autósbolt, és lámpasötétítő spray-t kell venni. kivülről vékonyan megfújni(hogy később leszedhető legyen), és kész.

Tibke

461 Hordós Márton 2006-11-01 12:04:39

Helló mindenkinek! Kérdezném nem tudjátok éppen séggel hogy lehet beszerezni sötétitett hátsó lámpa búrát 4t trabantra. Vagy azt fóliázni szokták aki tud az kérem segítsen előre is kőszőnőm. Üdv. Maroko

Maroko

460 Németh Botond 2006-10-31 19:14:23  Előzmény:Támba Csaba: 39301

Köszike szépen!!

BONTYCar
06-30/6888-146

459  Zombie 2006-10-31 13:19:51  Előzmény:Rell Miklós: 39302

amit Grisa kér az kell nekem is


1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

458 Rell Miklós 2006-10-31 12:05:17  Előzmény:Támba Csaba: 39301

Jaj, írd már le ide lécci, és ne mindenkinek egyenként!

retro

457 Támba Csaba 2006-10-31 10:56:23  Előzmény:Németh Botond: 39293

Ment...

Tsaby 601S

456 (Törölt felhasználó) 2006-10-30 20:58:47

Köszi mindenkinek
Minnyá adok nekije

"öreg vagyok és sz*rok a 3 év garanciára"

455 Molnár György 2006-10-30 20:06:02

Ya én, az alsó csövön van egy közdarab fém cső, arra installáltam egy 12-es anyát, forrasztással. Persze csavarral, tömítéssel. Na mondjuk azóta engedtem le rajta a vizet (folyadékot) de kell is hozzá egy nagy tölcsér.


gyuszi

454 Varga Tibor 2006-10-30 20:05:41  Előzmény:: 39295

gyárilag va naz alsó csövön egy leeresztő, de az általábanm vagy hiányzik, vagy be van rohadva. hűtőről alső cső leold, és kész.

Tibke

453 Molnár György 2006-10-30 20:02:28

ajaj műszakira kéne menni... hagy ne folytassam


gyuszi