Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör 2

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

552 Varga Tibor 2006-11-09 18:15:45  Előzmény:Gyapjas Gergely: 39392

16 a sachs tárcsa, de ahogy prokee írta, kb sehol nem lesz. esetleg rendelésre, de az se lehet túl egyszerű. az butaság hogy szét vannak taposva a bontottak, simán lehet jó állapotút találni belőle. de akkor tegyél bele magyart, nem lesz vele gond.

Tibke

551 Prokop Gábor 2006-11-09 18:13:33  Előzmény:Prokop Gábor: 39394

Az előző volt a

60.000-ik

hozzászólás a lapon.


Ezúton gratulálok magamnak

550 Prokop Gábor 2006-11-09 17:58:21  Előzmény:Gyapjas Gergely: 39392

A katalógus az hoz bizony, de egyrészt nem 20, hanem erős 40e pénz körül mozog a szett, másrészt épelméjű kereskedő ilyet nem tart - szerintem senkinél sem lesz.

Szerintem meg kell venni az új magyar szerkezetet+tárcsát, azt hali. A világon semmi baja sem lesz, többet megy el, mint egy átlag főtengely

549 Prokop Gábor 2006-11-09 17:53:50  Előzmény:Rell Miklós: 39372

OROSZ ???
Egy gond lehet... NAgyon masszív cuccokat gyártanak, de a méretpontossággal lehetnek gondok...

548 Gyapjas Gergely 2006-11-09 17:39:38  Előzmény:Varga Tibor: 39391

Csak azért kérdeztem mert ismerősöm( autósboltos) mondta hogy nekik a katalógus hoz sachs-ot is 2t hez potom 20000-ért. Megvehető vagy inkább felejtsem el? Van itthon bontott gyári de azok mind szét vannak taposva.

547 Varga Tibor 2006-11-09 17:36:31  Előzmény:Gyapjas Gergely: 39388

magyart, meg magyart. a 2Thez gyártott magyar szerkezetek nem annyira rosszak, de én előbb tennék bele bontott német szerkezetet. enyémbe is az került. és hibátlan.

Tibke

546 Gyapjas Gergely 2006-11-09 17:33:43  Előzmény:Zwick Gábor: 39389

Csináltass szimering készítővel.
Nálunk van ilyen.
(Módosította strabi 2006.11.09. 18:34-kor)

545 Zwick Gábor 2006-11-09 17:29:26

SOS kérdés és kérés is egyben!!!

Voltam kb 10 autósboltban és sehol sem tudtak nekem szimeringet adnni ami kellene nekem, SŐT még be se tudják szerezni. Szóval hogy mi is érdekel: ezt a felírást találtam rajta 55X75/80X3/10 ez amúgy az 500-as blokkomnak a lendkerék felöli főtengely szimeringje! Az a helyzet hogy ilyen méretűt még tudtak volna adni csak hogy amit adtak volna azon nem volt perem és ami NEKEM KELLENE az peremes!!!

Remélem valaki tud segíteni!

544 Gyapjas Gergely 2006-11-09 15:55:12

Hello!

Kuplung kérdés 2t trabihoz milyen kuplungszerkezeteket lehet kapni és kb milyen árban?

543 Rell Miklós 2006-11-09 12:55:14

Nekem se nagyon jött be 4t ffhengernél a karmantyúzás. De sztem ha csak befolyik az utastérbe, akkor elég csak a leghátsót cserélni, annak úgyis csak oda-vissza tömítenie kell, és akkor a többi kényesebb maradhat.
Szerintem.

retro

542 Támba Csaba 2006-11-09 11:51:12  Előzmény:Babecz Tamás: 39385

Az enyém 2,5 éve lett karmantyúzva ugyanilyen hiba miatt azóta tökéletes, pedig már a 2 garnitúra gumit koptattam le azóta a kocsiról

Van egy szegedi gyártó, annak a komának a felújítókészlete bevált nálam eddig

Tsaby 601S

541 Babecz Tamás 2006-11-09 09:58:34  Előzmény:Támba Csaba: 39384

Igen ez lenne a legkézenfekvőbb megoldás, de nem igazán mízom a felújítókészletekben , igaz az új fékhengerben sem. Évente cserélem a fékhengert kicsit sokkalom, lehet csak megpróbálom felújítani valamelyiket

ABV-514 ACA-963

540 Támba Csaba 2006-11-09 09:41:17  Előzmény:Babecz Tamás: 39383

A leggyakoribb hibajelenségek egyike.

Szedd szét és ha nincs a henger belső felülete sérülve akkor egy felújítókészlet nagy valószínűséggel segíthet a problémán

Tsaby 601S

539 Babecz Tamás 2006-11-09 09:35:33

Hali

4t trabi főfékhengernél szivárog az olajam be az utastérbe, van valami tippetek a javításra, vagy vegyek újjat.

ABV-514 ACA-963

538 Varga Tibor 2006-11-08 17:42:44  Előzmény: Zombie: 39381

e-bayen pl most is vcan egy 100, egy meg 130 euróért... az enm pénz érte, itthon a vezérműtengelyt nem kapod meg ennyiből.

Tibke

537  Zombie 2006-11-08 17:27:24  Előzmény:Varga Tibor: 39380

ok köszi
a forrás megvan a GT re váltoval együtt kib.. olcsón..


1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

536 Varga Tibor 2006-11-08 17:15:53  Előzmény: Zombie: 39379

itthon elég ritka a gt motor, de ha van, akkor 60 körül. kintről kell lőni, ott az e-bay. futárszolgálat jó áron behozza, tényleg nem olyan vészes.
sima 1.3as hengerenkénti injektoros VW motort is lehet kapni 30-40 ezerért mindenestől. de volt már 20ért is.

Tibke

535  Zombie 2006-11-08 17:05:59  Előzmény:Varga Tibor: 39378

mármint ha megfúrom arra gondolsz?
vagy ha GT-t teszek bele?
öszintén megmondom jobban örülnék egy echte VW mocinak..... GT moci árban hol mozog?

1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

534 Varga Tibor 2006-11-08 15:16:39  Előzmény: Zombie: 39375

olcsóbban, és időben is az 1.3al jössz ki jobban. 20-30 ezer pénz, bele a szám 10, meg akkor már sürítési viszony növelés.(kb 10) fúrás, új dugó, stb stb az 100. 5 gang szintjén ugyanannyi a szívás mindegyik variációnál.


Tibke

533 Varga Tibor 2006-11-08 15:14:56  Előzmény:Balog Imre: 39373

megéri, de készülj fel idegileg, elsőre lesz szívás vele....sztem a hétvégée is rövid lesz. pláne ha nincs megcsináltatva előre a féltengely

Tibke

(Módosította Tibke 2006.11.08. 16:15-kor)

532 Varga Tibor 2006-11-08 15:14:24  Előzmény:Rell Miklós: 39372

én se azt mondtam hogy mindenáron sachs. ott a qh, azt tegyél bele. hát nemtudom, oroszt lehet nem tennék bele.

Tibke

531  Zombie 2006-11-08 13:56:46  Előzmény:Varga Tibor: 39364

hogy jövök ki olcsóbban, melyik rovidebb idő, és melyikkkel mit érek el?
mármiont most motorra godolva, 5-ös váltó felmyegy a gyári mocira, a bakokat tudom, hogy nem stimmelnek


1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

530 Marton Tamás 2006-11-08 11:27:47  Előzmény:Varga Tibor: 39371

Köszke!
Hát megpróbáljuk minél előbb megcsinálni, de nem hiszem, hogy szombatnál előbb nekifogunk... addig csak óvatosba közlekedek



A képen látható autó nem illusztráció! A valóságot tükrözi! Trabant 1.1

529 Balog Imre 2006-11-08 09:27:50

Hali mindenkinek!

Hétvégén tesszük a gépbe az 5 sebességes VW váltót.
beszereztem a hozzá való féltengelyeket és csuklókat valamint a kulisszát.
Az ötleteket,tapasztalatokat szívesen sőt örömmel venném!!
Egyálltalán megéri belefogni???

Köszi előre is!

Jimmy

528 Rell Miklós 2006-11-08 09:09:25  Előzmény:Varga Tibor: 39370

Most jöttem a jóembertől a kit a cserére kinéztem magamnak, és ő meg valami 3betűs (vagy 2? franc tudja már...) orosz kuplungot javasolt, azt mondja, ő csak nagyobb dízelekbe szokott rakni sachsot. Hát nemtom... Ha az oroszok olyan jó kuplungot csinálnak, mint amilyen akksit, akkor oké, de ha olyan rosszat, mint amilyenek a lada-órák akkor inkább nem...

retro

527 Varga Tibor 2006-11-08 06:55:27  Előzmény:Marton Tamás: 39368

ha a csillag hullott szét, attól biza rázhat, nekem produkált már iylet. de nem kell félned, úgy nem esik szét hoyg elforogjon a rózsakerékben. De persze minél előbb csináld meg, mert kikoptatja a rózsakereket, és az már nagyobb baj.

Tibke

526 Varga Tibor 2006-11-08 06:53:31  Előzmény:Rell Miklós: 39367

itthon az esélyed kb 0%. Ugyebár sokkal kevesebb pótalkatrészt gyártottak a 4T-khez, és mégkevesebb jutott ide hozzánk belőle. Pláne kopóalkatrészek már 2T-hez is elég neccesek. Kint se állnak hegyekben a 4T gyári kuplungok, de azárt van még. De javaslom a qh-t, nem sok gond szokott vele lenni. Pláne a te használati módod melett az is kibír nálad vagy 10 évet

Tibke

525 Marton Tamás 2006-11-07 23:35:29  Előzmény:Marton Tamás: 39368

Az önindítóról jut eszembe:
Amikor először szedtem szét (felújítás céljából ), akkor találtam az állórész vezetékelésének szigetelésében (ez komolyan megfogalmaztam ), egy kb másfél centis sorját. Namármost akkor anyáztam, hogy mi a f*sztól lehet ott sorja, de most a hétvégén a motorcsere közben megtaláltam rá a választ, és egyidejűleg ennek a sorjának sok-sok kis testvérét a kinomócsapágy körüli részen, ráadásul az egyiket belefúródva a kuplungszerkezet lamellái közé Kiderült, hogy a kinyomócsapágy egyik felén a tartó valamiért bedarálódott, létrehozva nem kevés ilyen "S" alakú sorját, amiből a kuplung, és az önindító is kaptak. De most már legalább nem nyikorog a kuplung csúsztatásnál. Ezzel legalább ez is megoldódott.
Mondjuk az igaz, hogy a kinyomót úgy hagytuk ahogy van, mondván mostmár nem tud onnan több sorja levállni (úgy legyen! ), meg eleve a lamellák a helyén tartják az egészet.
(moderálva)us, úgy menne most a gép mint állat, erre a féltengely miatt nem merem hajtani, de nem is lehet mert borzalmasan ráz gyorsításkor, ami miatt az erejéből is veszít.


A képen látható autó nem illusztráció! A valóságot tükrözi! Trabant 1.1

524 Marton Tamás 2006-11-07 23:19:57  Előzmény:Rell Miklós: 39366

Köszönöm a tippeket, akkor majd én is átnézem az egészet. Ma munkából hazafelé direkt figyeltem, és egyáltalán nem csinálta. Egész úton nem volt vele gubanc.
Na mindegy, azé szétkapom valamikor a héten.
Önindítót szétszedtem megint, megcsiszoltam, kimértem, nincs e zárlat, lakkfilccel a leégett lakkréteget "pótoltam" (mivel más nem volt, múltkor is így csináltam), a két végén lévő perselyt megzsíroztam, meg a behúzómágnes perselyét is. Egy picivel jobb lett, de sajnos tuti, hogy már a forgórész "nem látható" tekercselése olyan szinten zárlatos, hogy még csoda hogy ennyit is fordít. Sajnos nem úszom meg a cserét. Kb. mennyi píz hozzájutni egy bontotthoz? És egy új? (már ha van olyan, vagy csak felújított létezik?)
A féltengelyemtől tartok most a leginkább, hogy nehogy szétessen teljesen, mert akkor abból vontatás lesz.
Haver aszonta menjek el szombaton, ott kivesszük, hátha "össze" lehet rakni.
Abból mennyi egy új? (vagy felújított?). Gondolom mivel ez a hosszabbik ez drágább.





A képen látható autó nem illusztráció! A valóságot tükrözi! Trabant 1.1

523 Rell Miklós 2006-11-07 22:29:33  Előzmény:Varga Tibor: 39365

Tibke írta:
...természetesen kialakításban ugyanolyan a sachs, mint a gyári trabié. a gyári kuplung az akár minőségben is olyan mint a sachs. a többi utángyártottról ez nem mondható el.


Hmmm... Itt most a kuplungtárcsáról, vagy a szerkezetről, vagy mindkettőről beszélsz?
Mekkora esélye van, hogy gyári újat találjak? Mert gondolom, azzal olcsóbban megúsznám... Na, azért majd csak megkérdezem a helyi Trabis-boltban! Hátha...

retro

522 Rell Miklós 2006-11-07 22:25:39  Előzmény:Torma Péter: 39363

Nem akarok vészmadárkodni, de én amikor visszaparázslott kimértem a diódákat: jók voltak, cseréltem a bronzkeféket újra, megcsiszoltam a piszkos, oxidálódott érintkezőfelületeket, találtam egy laza csavarkötést (elektormos kötés): meghúztam, kimértem hogy nincs-e testzárlat: nem volt, kimértem hogy nincs-e szakadás: nem volt, Kicseréltem a szabályzót tutira gyári zsír újra (mondjuk ezzel rá is fáztam, mert a gyári új rossz volt, mert 20V-ra szabályozott... ezután vis(moderálva)aktam a régit, az szépen 14V-ot tartott). És mégis visszaparázslott! Az egyetlen amit nem tudtam leellenőrizni, az a menetzárlat... De franc tudja most már így utólag... Lehet, hogy ezek egyszerűen csak ilyenek...

retro

521 Varga Tibor 2006-11-07 19:36:55  Előzmény:Rell Miklós: 39356

ehhez a váltóhoz jó a 190es, és a 200as is akár. természetesen kialakításban ugyanolyan a sachs, mint a gyári trabié. a gyári kuplung az akár minőségben is olyan mint a sachs. a többi utángyártottról ez nem mondható el.

Tibke

520 Varga Tibor 2006-11-07 19:35:43  Előzmény: Zombie: 39353

miért buknál a gt motorral? gyönyörű számot lehet bele ütni, ami eredtvizsgán is átmegy, me szűz felületbe ütik.
az 1.1et meg nem kell valóban fúrni, illetve az 1.3as mivel nagyobb löketű, így lejebb megy a hengerbe, oda ahova nem ment le az 1.1es,így nem kopott ott meg. így mindenképpen meg kell fúrni.

Tibke

519 Torma Péter 2006-11-07 18:08:46

Nekem is ez volt a gond és a keféket cseréltem (próedig nem is voltak kopottak)
és megszűnt a gond.

ATV 486

518 Tóth Balázs 2006-11-07 11:38:22

nekem ugyanezt csinálta..és a diódasorral volt gubanc...

517 Rell Miklós 2006-11-07 09:10:13  Előzmény:Tóth Balázs: 39360

Nekem is hasonló volt (egy bizonyos fordulatszámon visszaparázslott a lámpa), de a diódasor nálam rendben volt... Néha rendesen fel tudja adni a leckét... A legsz*rabb az, amikor minden jó, és mégse jó!

retro

516 Tóth Balázs 2006-11-07 08:50:00  Előzmény:Marton Tamás: 39358

...diódasor kiment a generátorban...

515 Bogár Balázs 2006-11-06 22:52:07  Előzmény:Rell Miklós: 39357

munkaóra szerencsére nem ketyeg
de már kezdem unni

http://trabantclubszhely.fw.hu

514 Marton Tamás 2006-11-06 22:25:07  Előzmény:Rell Miklós: 39356

Akkor valószínűleg csak a unix kereskedik ilyen csillagos árakkal . Mert ott bizony ahhoz a Passathoz Sachs amit én láttam az 110 körül volt.
Na mindegy.
Nekem meg egyre több a kocsival a gond
A rángatás szerintem tuti féltengely lesz (jobb oldali, a hosszabb), mert egy ügyes gyerek aki volt havernál amikor raktuk vissza a blokkot váltóval együtt a bölcsőre, azzal a féltengellyel emelte! Rá is szólt haver, hogy ne ott fogja inkább csak a bölcsőt. De már lehet késő volt. Most akkor lehet kicsit szétugrott a belseje? Ha igen akkor azzal lehet még valamit csinálni, vagy csere?
Másik: Szerintem kezd a generátor is behalni, mert most ahogy jöttem vissza munkából, azt vettem észre közel hajolva a műszerfalhoz, hogy nagyon-nagyon halványan világít a visszajelző lámpa, de néha meg egyáltalán nem. A sarkon befordulva, egy kicsit jobban felpislant de utána gyorsításkor elmúlt. A szíj feszes, vagy az a baja? Feszszabályzó lehet a baja, vagy már kezd zárlatos lenni?
Az önindítomról nem is beszélek, az meg a folyamatos indítózás miatt amikor már bent volt a motor, már majdnem leégett, most meg már annyira gyenge, hogy alig forgat, pedig az akksim jó tuti.
Nem tom mi lesz így velem Volt egy baja, most lett neki +3. Pedig érzem rajta, hogy nagyon menne az 1.1-hez képest.
Ja amúgy köszi Tibke a tippet, a gyújtást majdnem full előgyújtásra tettem, és így már nem durrog
Tippek a fent leírtakhoz?

A képen látható autó nem illusztráció! A valóságot tükrözi! Trabant 1.1
(Módosította PAtr0n 2006.11.06. 23:27-kor)

513 Rell Miklós 2006-11-06 22:13:08  Előzmény:Bogár Balázs: 39355

És azóta ketyeg a "munkaóra" is? Mert akkor drága lesz!

retro

512 Rell Miklós 2006-11-06 22:07:52  Előzmény:Varga Tibor: 39352

Én aszittem, azé mondasz 180-ast, mert ahhoz a váltóhoz olyan való, és a Trabié nem olyan! Hát akkor elvileg a Trabié is full olyan, mint a sachs, csak gyengébb minőségű?

retro

511 Bogár Balázs 2006-11-06 22:07:02  Előzmény:Venczli Miklós: 39336

Nekem már csütörtök óta nem jó a kocsim.....hozzá se nyúltak még.....ma rákérdeztem....azt mondták talán holnap.........hát no comment


http://trabantclubszhely.fw.hu

510 Rell Miklós 2006-11-06 22:04:30  Előzmény: Zombie: 39353

Az 1.1-et ne fúrd 1.3-ra, mert a dugóátmérők megegyeznek, csak a lökethossz más! Más kérdés, hogy amúgy is illik fúrni, a különböző kopás végett...

retro

509  Zombie 2006-11-06 21:47:27

a következőt találtam ki itt a burokrácia miatt
ugye- én 1,3 as Gt mocit akartam a kocsimba 5-ös vááltóval
na de, ezzel nagyot lehet bukni
azzalmerően kissebbet, ha felfuratoom az 1,1-et 1,3-ra ,és emellé teszek egy 5-ös váltót meggora gond megoldani?


1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

508 Varga Tibor 2006-11-06 17:19:45  Előzmény:Rell Miklós: 39351

mint írtam már, 180as. Golf I 1.3, Polo 1.1, 1.3 ban fellelhteő. Golf II 1.3 nemjó, az már 190es. Fogszám 24, ez azonos az összesnél.

Tibke

507 Rell Miklós 2006-11-06 17:00:51  Előzmény:Varga Tibor: 39350

Tényleg, ha már itt a méretekről is szó esett: a Trabi/Wareszé mekkora?

retro

506 Varga Tibor 2006-11-06 14:00:10  Előzmény:Rell Miklós: 39349

az valami tévhit.valóban van 88as 2.0-s 5 hengeres passathoz 100 ezerért sachs szett. De általánosítani ebből nem igazán lehet....

Tibke

505 Rell Miklós 2006-11-06 13:34:45  Előzmény:Varga Tibor: 39346

na de mi az a 110???

retro

504 Varga Tibor 2006-11-06 10:29:44  Előzmény:Varga Tibor: 39346

vagy tegyél fel 190es lendekereket, és akkor olcsóbban kapsz kuplungot, pl a 190eshez a sachs szett már csak 35 ezer

Tibke

503 Varga Tibor 2006-11-06 10:17:25  Előzmény:Marton Tamás: 39341

ha visszadurrog, adj neki kicsit több előgyújtást, és nézd át a gyertyakábeleket, nem-e húznak át. Lehet gyertyagond is. Amúgy az 1.1nek, és az 1.3nak is ugyanott van a gyújtása. féltengelytől nem hinném hogy rángat egyenletes tempónál, max ha görbe a rúd.

Tibke