Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör 2

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

602  Levente 2006-11-13 23:15:03  Előzmény:Varga Tibor: 39435


Tibke írta:

195 simán.

Tibke
------------------
Köcce a választ!
A 195 az nagyon jó!

601 Varga Tibor 2006-11-13 22:43:23  Előzmény:Scor Atis: 39443

kismértékű ültetést lehet észre se vesz a rendőr. nagyobb ültetés meg rendőrfüggő. nekem még sose szóltak ezért.
a hátulját pedig úgy csináld hogy befele álljon kicsit a kerék teje, sokkal jobb úttartást érsz el vele, valamint azzal is ha kicsit lejebb van a hátulja mint az eleje

Tibke

600  Spityu 2006-11-13 21:29:27

Sziasztok!
Remélem nem reklám, csak egy tippet akarok adni Trabi üzemanyaghoz: a "kagylós" (legközelebbi és egyben legolcsóbb nekem) benzinkúton tankolok bele 95-öst, 1:40-be bele szintén kagylós olaj, mivel az van ott . Ez eddig ok, de 3 hete vettem bele szintén kagylós ólompótló adalékot. Kb. 15-20 liternyi üzemanyag beszippantása után érezhetően egyenletesebb, "szebb" a motor járása és hangja (lekopogom...), főleg fordulaton, de az alapjárat is halkabb. A hangsúly leginkább az adalékon van, mert azóta már voltam Tesco kúton is (jólvanna, kifogyott a tank épp hogy begurult, meg is állt ) ill. volt benne Sprint 2T olaj is...
Még annyi, hogy 1:1000 helyett kb. 1:700-as arányban kevertem, több jobb alapon (eleve 4 üteműhöz ajánlják a szelepekhez, namármost a hajtókarnál azért lehet, hogy több kell) Ártani nem árthat.

Gute fahrt mit Trabant!

599 Scor Atis 2006-11-13 19:16:56

A törvény képviselői nem, lázadnak? Mert az az egy apróság tart vissza a jelentősebb ültetéstől. A hátulját ugy szeretném lejjebb helyezni, hogy a rugot egy kovaccsal össébb szükitem. de csak annyira hogy a kerekek ne döljenek semerre, hanem merőlegesek legyenek az útra. Az elejét annyira kellene ültetnem hogy a küszöb, és a talaj teljesen párhuzamosan fusson. Tehát ha oldalról nézed a szekeret, akkor egyforma magas legyen az eleje, hátulja

Vagy erröl ne is álmodjak?

Scoratis

598 Varga Tibor 2006-11-13 19:00:02  Előzmény:Scor Atis: 39441

ez még nem egy brutális ültetés, de látványos.Nekem 7 db lap van a köteg alatt, ebből kettő hosszú visszafordítva, hogy feszítse felfele az egész köteget. na az már ugye a brutálisabb ültetések közé tartozik.

Tibke

597 Scor Atis 2006-11-13 18:49:35

Na ezt lejegyeztem. Meg küzdök a türténettel. Lehet arról tudni valamit, hogy ez kb. mennyit jelent centiben?

Scoratis

596 Varga Tibor 2006-11-13 18:32:41  Előzmény:Scor Atis: 39439

rövid lapokat kiveszed csak a hullámos végű marad benne, meg az összefogott 3 után következő két hosszú. és a rövid lapokat(a teljesen egyenes kivételével) berakod az egész köteg alá.

Tibke

595 Scor Atis 2006-11-13 18:24:25

Sziasztok.
Köszönöm a segitséget Nektek a trabi nyomtávszélesitővel és egyebekkelkapcsolatosan. Sikerült felvenni a kapcsolatot a sráccal, aki gyártat cuccot. A szabadonfutó is megoldódni látszik. Most olyan tanácsra volna szükségem, hogy a kétütemü trabi elejét milyen módon lehet ültetni?

Scoratis

594 Venczli Miklós 2006-11-13 15:16:14  Előzmény:Balog Imre: 39436

pogácsákat teszel a lengőkar alá, vagy ültetsz, aztán már jó is ültetés legegyszerűbb, 1-2-3 karikát kivágsz a rugóból, de legjobb, ha rugókováccsal összenyomatod a kellő méretűre...

saját képek

593 Rell Miklós 2006-11-13 14:56:15

Ma lecseréltem a benzinszűrőmet. A régiben üzem közben már semmi sem látszott, és furán is viselkedett a kocsi... De ami miatt írok: belefújva a régibe alig éreztem ellenállást! Gondoltam, a levegő könnyebben átmegy, mint a folyadék, hát vizet "fújtam" bele, de úgy sem volt számmottevően érezhető ellenállás. Viszont ez a szűrő üzem közben majdnem teljesen tele van. Most akkor ilyenkor mi van? Mitől mondanak egy szűrőt jónak vagy rossznak?

retro
(Módosította Grisa 2006.11.13. 15:57-kor)

592 Balog Imre 2006-11-13 11:21:26

Üdv Mindenki!

1 kérdés az 1.1-es trabinak a hátsó futóművével lehetne kezdeni valamit hogy ne olyan V alakban álljanak?? az eleje rendeben van de a hátulja elég furin néz ki sztem
Ha valami ötlet vagy megoldásotok van azt írjátok meg nekem lécike vagy ide.
köszi előre is.

Jimmy

591 Varga Tibor 2006-11-12 17:09:15  Előzmény: Levente: 39431

195 simán.

Tibke

590 Béli Gábor 2006-11-12 14:40:25  Előzmény:Rell Miklós: 39432

Én is így gondoltam, mert elvileg csak ez a kartergáz-elvezető cső a "kapcsolat".
Azért köszi a segítséget.

127.0.0.1 sweet 127.0.0.1
(Módosította habi 2006.11.12. 15:41-kor)

589 Rell Miklós 2006-11-12 13:23:38  Előzmény:Bella György: 39428

drfazekasm írta:
helló az a kérdésem lenne hogy nem lehetne csökkenteni a káros anyag kibocsájtást azzal hog yha lenne a kipufogorészen valami mebrán ami vissza tartaná a az elégetlen olaj egy részét?


Membránnal? Hogyan képzelted?

retro

588 Rell Miklós 2006-11-12 13:21:46  Előzmény:Béli Gábor: 39430

A karbin keresztül kerülne benzin az olajba? Hát a karbihoz legközelebb sztem a kartergáz-elvezető cső van legközelebb, aminek köze van a motorolajhoz, de hogy azon benzin kerülne vissza, azt én nem hinném... Legfeljebb némi benzingőz... Sztem...

retro

587  Levente 2006-11-12 12:49:28

Az Irmscher felnire mi a legszéleseb gumi ami felmegy?

586 Béli Gábor 2006-11-12 12:40:24

hi all
Kellene egy kis segítség. 4T trabiról van szó.
A történet ( bocsi ha hosszú lesz ):
Szval, a téli felkészítés közben meg volt ejtve egy olajcsere, majd ezután pár nappal ellenőriztem a szintet és láttam hogy pont a maximumon van, ezért pár nap mulva a biztonság kedvéért megint ránéztem. ( nameg azért is , mert Tibke mondta, hogy lehet azért esik sokat a kocsi, mert benzin van az olajban ) És így is volt, másnap megnéztem és a maximum felett volt a szint. Szerelőhöz vittem a kocsit és kapott egy új AC pumpát, meg be is lőtte a a karbit. Persze megvolt az olajcsere megint.
Erre pár nap mulva nézem és megint benzin van az olajba.
Fel is hívtam a szerelőt és azt mondta hogy vegyek a karbihoz egy tömítőkészletet, meg egy tűszelep se árt.
Karbi miatt is kerülhet benzin az olajba?
Vagy vmi más tipp, hogy mi lehet az oka a jelenségnek?

A válaszokat előre is köszönöm.

Ui.: nem nagyon értek a mocikhoz, így ha lehet akkor ugy válaszoljatok, hogy én is értsem köszi

127.0.0.1 sweet 127.0.0.1

585 (Törölt felhasználó) 2006-11-12 12:06:51

Tsaby, a megszenvedéssel és a küzdéssel kapcsolatban teljesen igazad van. Én már küzdök egy ideje a kocsim elektronikájával.....

1.3 DevilTurbo Edition

584 Bella György 2006-11-12 12:05:00

helló az a kérdésem lenne hogy nem lehetne csökkenteni a káros anyag kibocsájtást azzal hog yha lenne a kipufogorészen valami mebrán ami vissza tartaná a az elégetlen olaj egy részét?


583 Mátyus Ádám 2006-11-12 10:41:00  Előzmény:Varga Tibor: 39423

Köszönöm az információkat! Akkor ma megint megpróbálkozom a feladattal.

582 Támba Csaba 2006-11-12 07:39:35  Előzmény:Árvai István: 39425

Azért ne add fel

Pont az a szép egy autó építésében hogy sok bosszúság, akadály leküzdése "színesíti" a dolgot, de mikor kész van az ember nem adná semmiért
Csak annak van igazán értéke amiért megszenvedünk

Tsaby 601S

581 Árvai István 2006-11-11 23:27:32  Előzmény:Támba Csaba: 39408

Kösz Tsaby a felvilágosítást,sejtettem.Én is így gondolom,csak megpróbáltam hátha esetleg létezik.Az a legfőbb gond,hogy panelba lakom és nincs garázsom.De majd csak megoldom.

580 Koós Márk 2006-11-11 21:49:49

Heló ma láttam egy nagyon spéci rádió egy 4t limon.Ugy nézett ki a dolog hogy sárga-zöld csikos szigetelőszalaggal volt ragasztva egy elemes lila kis rádió a műszerfalra. Spéci. csak azt nem értem hogy nem esett le

Trabi forever!!
Hatvani Trabantos vagyok (autó 21 év tulaj 16

579 Varga Tibor 2006-11-11 21:19:11  Előzmény:Mátyus Ádám: 39422

nem olyan egyszerű, mert le kell bontani a gyújtáskapcsolót is, gyárilag be van öntve az imbuszcsavarok feje. öröm kikaparni belőle a cuccot. műanyagburkolat le(csak az alját szoktam, a tetejét nehezebb) aztán püfölni. de ne márt ellentartani, a persely ne kapjon annyi fülest.

Tibke

578 Mátyus Ádám 2006-11-11 20:16:49  Előzmény:Varga Tibor: 39420

Köszi a választ! Akkor ok ha nem tudok kárt tenni a kormányműben. Hogy szoktad csinálni? Lebontod a műanyagot ami a kormánynál van, vagy most olvastam egy könyvet ami azt írta, hogy a kormányoszlopon lévő gyürű hernyócsvarját oldjuk és így ki lehet húzni akormányoszlopot.

577 Varga Tibor 2006-11-11 17:26:23  Előzmény:Faragó Zoltán: 39418

nem igazán, mert annak kúpos az alsó gömbfeje, nem passzol a Trabant gömbfejbe a golf csonkállvány. Meg amúgy mit szeretnél 288-as fékkel?! 15-ös kerék megy csak fel rá, teljesen felesleges ekkora fék. a golf I-Ii gti féke olcsóbb is, és teljesen elég Trabantra.

Tibke

576 Varga Tibor 2006-11-11 17:20:32  Előzmény:Mátyus Ádám: 39417

pedig azt püfölni kell rendesen. nyugodtan üsd, de ha valaki ellentart, az a legtutibb.

Tibke

575 Molnár György 2006-11-11 16:48:55

Jókérdés figyelem a választ!!


gyuszi

574 Faragó Zoltán 2006-11-11 16:27:50

Sziasztok lenne egy ötletes kérdésem. A hármas gti golf fékét alá lehet varázsolni 4t alá? Mert azt már láttam, hogy a kettes golf fékét már alá rakták.Köszi

573 Mátyus Ádám 2006-11-11 15:43:25

Sziasztok!

Le tudná írni valaki, hogy mi a menete egy kormánykerékcserének? Én próbálkoztam vele, de nem tudtam kiütni a rögzítő kuposszeget. Mondjuk nem ütöttem túl nagy erővel, mert nem akartam szétverni a kormányművet.

572 Venczli Miklós 2006-11-11 15:28:39  Előzmény:Varga Tibor: 39414

Kösz Tibke... rózsaszín volt benne, most feketét tettem bele...
amúgy a felújító készletes megoldás nem vált be, eddig bírta, eresz a dugattyúk mellett az olaj
most állhatok neki, megint munkahengereket keresni

saját képek

571 Varga Tibor 2006-11-11 13:08:44  Előzmény:Mátyus Ádám: 39412

bekötése ugyanaz, csak ezen van egy tartalékjelző is, ami kb 7-5 liternnél gyullad ki(piros led), persze ha van a tankban ilyen műszered.

Tibke

570 Varga Tibor 2006-11-11 13:07:36  Előzmény:Venczli Miklós: 39406

van bizony különbség. a rózsaszínt dobd ki ak ukába, és a feketéket, szürkéseket tedd be. azok jobbak. és az hülyeség hoyg előre-meg hátra, ilyen nincs, egyforma szokás mindenhova.(gyárilag is)

Tibke

569 Marics Nimród 2006-11-11 08:40:02  Előzmény:Mátyus Ádám: 39412

Hali!
Az a 12 ledes átfolyásmérő és ugyanúgy kell bekötni mint a 7 ledeset!

568 Mátyus Ádám 2006-11-10 22:38:55

Sziasztok!

Láttam ma a bontóban egy olyan átfolyásmérőt amiben a zöld illetve a sárga ledeken kívül volt még piros is. Ez gyári cucc? A bekötése ugyan az mint a simának?

567 Szabó Géza 2006-11-10 20:19:42  Előzmény:Venczli Miklós: 39410

egyformák csak talán az elsőknek jobb a fékhatása azthiszem azok olyan pirosas-barnák.de majd az okosabbak megmondják a tutit

Ez az élet! 4 kerék, zwei takt, kék füst, vidámság. Ezt nyújtja nekem a TRABI.

566 Venczli Miklós 2006-11-10 20:15:43  Előzmény:Szabó Géza: 39407

mert az első és hátsó fékpofák között nincs különbség??

saját képek

565 Polgár Tibor 2006-11-10 19:40:55  Előzmény:Varga Tibor: 39382

Nézted? A 130 euros GT motorod 260 euron zárt...

Wartburg és még cabrio is?! Mi lehet ennél jobb...

564 Támba Csaba 2006-11-10 19:14:03  Előzmény:Árvai István: 39401

Lehet hogy rossz hír számodra, de a legtöbb gép S.K. készül

Igényes és megfizethető lakatost találni igen nehéz. A fényezést is csak akkor érdemes profinál csináltatni ha az előkészítő munkákat a tulaj csinálja. Így olcsóbb és biztosabb hogy rendesen elő van készítve.
Az egyedi megjelenés pedig egyéni ízlésvilágtól függ. Ha csak úgy elmagyarázod bárkinek tuti nem olyan lesz mint amilyet szeretnél

Szóval sok kitartás, utánajárás, saját munka és pénz kell egy valóban szép autó létrehozásához...

Tsaby 601S

563 Szabó Géza 2006-11-10 18:31:52  Előzmény:Venczli Miklós: 39406

nekem azt mondták az üzletben hogy egyik előre van a másik hátra.de már pontosan nem emlékszem melyik hova is.

Ez az élet! 4 kerék, zwei takt, kék füst, vidámság. Ezt nyújtja nekem a TRABI.

562 Venczli Miklós 2006-11-10 18:25:10

szevasztok!

Gondolom vannak különbségek a fékpofák anyagai között...ki mit tud, melyik lehet a jobb...nekem van egy olyan, aminek ilyen barnás a színe, a másik viszont fekete...melyik lehet a jobb?

saját képek

561 Varga Tibor 2006-11-10 12:31:57  Előzmény:Marton Tamás: 39404

érdemes, úgy kapod csak meg valóban az 58 lovat, sokat nem számít, talán 2-3 lóerőt

Tibke

560 Marton Tamás 2006-11-10 12:05:41  Előzmény:Varga Tibor: 39403


Akkor érdemes kicserélnem rá nem? Most hogy már 1.3-mas moci van benne, azé gondoltam rá, hogy a karbit is ki kéne (aztán valamikor úgyis Pierburg lesz rajta )
Köszi!


A képen látható autó nem illusztráció! A valóságot tükrözi! Trabant 1.1

559 Varga Tibor 2006-11-10 08:12:15  Előzmény:Marton Tamás: 39402

igen, annyi hogy 2 mm-el nagyobb a wartburg torokátmérője. És a fúvókák. De számít az a 2 mm is nem keveset.

Tibke

558 Marton Tamás 2006-11-10 00:51:49

Srácok!

Mi a különbség a 4TWaresz és 4T Trabi karbija között? (Azt tom, hogy az 1.1-é 32TLA, az 1.3-mé 34TLA, meg a fúvókák méretében) A szám az a torokátmérőt jelenti?
Köszi!





A képen látható autó nem illusztráció! A valóságot tükrözi! Trabant 1.1

557 Árvai István 2006-11-09 22:42:48

Sziasztok.
2001-óta klubtag vagyok,sok gyönyörű gépet láttam már.kíváncsi vagyok hol készülnek.Ugyanis el jöt az idő a 2t-m felújítására és szeretném igényesen,tartósra,szakértő kezek által felújítatni(lakatolás,szemcse fújás,alvázvédes,fényezés).Ebben kérném a segítségeteket lehetőleg Budapesten.Ha tudtok ilyen műhelyt légyszives küldjetek e-mailt.Előre is köszi.

556 Rell Miklós 2006-11-09 22:25:55  Előzmény:Prokop Gábor: 39393

prokee írta:
OROSZ ???
NAgyon masszív cuccokat gyártanak

Igen a masszív dolgok jellemzők rájuk, és pont ez az amiért hajlok rá...

de a méretpontossággal lehetnek gondok...
Hát igen, igazad lehet... És ez egy kuplungnál miben nyilvánulhat meg?

retro

555 Varga Tibor 2006-11-09 20:01:16  Előzmény:Szabó Géza: 39398

de minek? lehet amúgy, abból a fajtából, amiben tekercsrugók vannak. de még a 40 lovas motorhoz is jó a gyári kuplung, ha valóban jó a kuplung állapota.

Tibke

554 Szabó Géza 2006-11-09 19:49:34

2t Trabiba lehet valahogy sportosab,erősebb kuplungot késziten?

Ez az élet! 4 kerék, zwei takt, kék füst, vidámság. Ezt nyújtja nekem a TRABI.

553 Zwick Gábor 2006-11-09 19:48:50  Előzmény:Gyapjas Gergely: 39390

Igen ok! Csináltatnék de mennyibe fájhatna ez nekem?
Valami infót tudnál a szimeringkészítőről? Ja és hol van az a "Nálunk" hol laksz?