Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör 2

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

652 (Törölt felhasználó) 2006-11-17 12:36:04

Kösz Tibke! Már csak egy kérdésem lenne! Hol van a mágnesszelep a karbin, mert ezt sehol nem találtam?

651 (Törölt felhasználó) 2006-11-17 10:43:47

Halihó mindenkinek! Egy olyan kérdésem lenne, hogy az automata szivatót hogy lehet kikötni? Nekem nincs rá szükségem, a kocsi hidegen, indítás előtti padlógáz nélkül is tökéletesen működik....úgy halottam ha az a szivató műkszik akkor többet fogyaszt a kocsee... Kéne még bele 3 pólusú vagy 4 pólusú gyújtógyertya meg direktszűrő meg valami fajjin karbee....
Előre köszönöm a választ!

1.3 DevilTurbo Edition

650 Varga Tibor 2006-11-17 10:12:46  Előzmény:: 39493

cikkek--> szerelés--> Trabant/wartburg hidegüzem zavarai.

Tibke

649 (Törölt felhasználó) 2006-11-17 09:19:38

Szóval a lényeg az lenne, hogy hidegen pöccre indul a kicsike, de egy kis idő után leáll, azaz olyan mindha meg akarna "fulladni". Mindaddig csinálja ezt egymás után, még fel nem melegszik a motor. Csak úgy nem fullad le ha közben rajta tartom a gázon a lábam. Tehát meleg motornál nem áll le csak hidegnél. Miért van ez, vagy mit kell beállítani?????

648 Tóth Balázs 2006-11-17 09:11:20

...ez komoly kérdés?

647 (Törölt felhasználó) 2006-11-17 08:37:59

Szevasztok!

Van valaki közületek aki nagyon nagyon ért a 4 ütemű trabikhoz?
Ha igen akkor kérem jelezzen, mert lenne egy kis problémám a trabimmal.
előre is kösz.
lisó


646 Varga Tibor 2006-11-17 00:13:34  Előzmény:Hordós Márton: 39483

jó lenne tudni melyik felén szakad el. lent a váltó részénél attól szokott elszakadni ha kopott már a kihajtás, vagy ha nincs rendesen rátekerve. felül törik inkább, a km óra hibájából. km óra csere segít rajta

Tibke

645 Varga Tibor 2006-11-17 00:12:13  Előzmény:Marton Tamás: 39486

ki lehet szedni belőle csak a váltót is. sőt, ki se kell venni, elég ha csak félre van rakva. kulissza,bakok, stb lebont féltengelyek kiszed, és akkor félre tutod tenni. de ha kiszeded a motor felöli féltengelykihajtást(olajat előtte leengedni) akkor ki is szedheted belőle, kényelmesebb sokkal így csinálni.

Tibke

644 Rell Miklós 2006-11-16 21:27:37  Előzmény:Béli Gábor: 39487

Nekem a boltban a nő valamit magyarázott, hogy kétféle hosszúság létezik, az egyik a 4t-be, a másik a 2t-be, de hogy mostanában már csak az egyiket csinálják. Gondolom, a hosszabbat...

retro

643 Béli Gábor 2006-11-16 20:20:35  Előzmény:Hordós Márton: 39483

Nálam az fordult elő, hogy olyan fajtát adtak a boltba, amit 1 nap alatt megevett. Ez ilyen hosszabb volt jóval mint kellett. Utána kaptam egy olyat ami pont jó volt hosszúságra, és azzal azóta nincs gond.

127.0.0.1 sweet 127.0.0.1

642 Marton Tamás 2006-11-16 20:08:39

Kérdés:
Mennyire kell megbontani a motorteret ahhoz a 4T Trabiban, ha kinyomócsapágyat szeretnék cserélni? Mert amikor a mocit cseréltük, akkor az egész bölcsőt levettük, akkor adott volt a dolog. De így, hogy most teljesen egyben van az egész, hogy lehetne a váltót lehúzni a mocirór a legegyszerűbben?
Csak azért kérdezem, mert ha otthon házilag el lehet végezni a dolgot akkor nem viszem megint haverhoz, mert nem éppen lakik közel, meg nem biztos, hogy ráér.

Köszönöm!




A képen látható autó nem illusztráció! A valóságot tükrözi! Trabant 1.1

641 Marton Tamás 2006-11-16 20:04:07  Előzmény:Hordós Márton: 39483

Hát igen ...csak azért szakadhat el mert valamelyik végén szorul ... de ha logokusan gondolkodok, akkor inkább a váltóoldali részre gondolok, mert szerintem a km-óra részen szerintem nincs akkora erő ami vissza tudná tartani azt a spirált. Inkább a váltóoldali részt nézném meg jobban, nem e ott tépi el.




A képen látható autó nem illusztráció! A valóságot tükrözi! Trabant 1.1

640 Bernáth Zoltán 2006-11-16 19:47:15  Előzmény:Hordós Márton: 39483

Lehet,hogy szorul a km órád.

SIR

639 Hordós Márton 2006-11-16 18:51:39

üdvözlet mindenkinek! Valaki kérem magyaráza már meg nekem hogy mé szakad el a km spirálom 3-4 naponbelül. Mert szépen bekötöm a gyári helyén szépen befüzőm olajjal tele nyomatom mind a két végét bele dugóm rendesen lerőgzítem de még is el szakad. A kocsi egy négyütemü kombi trabant. HA valaki tudja rá a válasz kérem válaszoljon. Előre is köszönet üdvözlettel MAroko

Maroko

638 Bogár Balázs 2006-11-16 18:36:31

Sziasztok! Valaki mondja meg nekem hogy kell összerakni az ablaktölrő mechanikát? Én már 4órája szívok vele....de még mindig nem jó :S valamiért vagy szorul vagy rosszul raktam össze...ha egyáltalán össze rakni rosszúl.....egy darabig meghajtja a motor, de megszorul és sehova tovább :S valaki plz

http://trabantclubszhely.fw.hu

637 Bella György 2006-11-16 18:20:55

hello kipufogo tuningal lehet a katalizátort kimálni ha ige mejikel?


636 Bernáth Zoltán 2006-11-16 17:20:08  Előzmény:Zwick Gábor: 39479

Igen létezett gyárilag ilyen.Az öregebb 601-esekben az első lengéscsillapítók felső része is fémből volt.

SIR

635 Zwick Gábor 2006-11-16 16:52:58

Sziasztok érdeklődnék mert nem vagyok teljesen biztos ebben! Szóval létezett olyan lengéscsillapító gyárilag Trabanthoz, aminek egyaránt az felső és az alsó része fémből volt? Vagy ha pontosabb választ kaphatok akkor ha megmondjátok hogy milyen lengéscsillapító kellene az 500-as Trabimhoz

634 Scor Atis 2006-11-16 15:55:04

Látod arrol fogalmam sem volt hogy az álltalam kigondolt méret nem létezik. a 175ös gomi azért tünik jobb megoldásnak, mert az autó könnyü. a 185össel a hosszirányú bordák össze-vissza rángatnák a kocsit. továbbá a futómü alkatrészek sem biztos hogy tolerálnák a túl széles méretet. Mondjuk e tekintetben a 175 sem sokkal jobb. Szerintem nem variálok, egyforma méret lesz a négy keréken. A befelé dölő kerék előnyeit nem vitatom, csak én egy olyan autót álmodtam meg ami átmenet a sportos, és a klasszikus közt. Nem szeretném picit sem eltúlozni egyik irányt sem.

Scoratis

633 Varga Tibor 2006-11-16 12:23:15  Előzmény:: 39476

gondold végig, újra legyártani a fogaskerekeket. haveromnak a dififogaskereket és a csoprtkereket gyártották le 120 ezerért.

Tibke

632 (Törölt felhasználó) 2006-11-16 12:19:45

Huhh 300 ezzer hangörien forints? Jujj inkább én tutulok majd a váltó helyett! Kemény leszek. Nagyon. Köszönöm az infót!

1.3 DevilTurbo Edition

631 Varga Tibor 2006-11-16 10:50:32  Előzmény:: 39473

ugyanúgy ahogy ladába csinálnak, csináltathatsz te trabiba is , potom 300 ezer körül. inentől neked kell eldöntened megéri-e.

Tibke

630 Varga Tibor 2006-11-16 10:49:15  Előzmény:Scor Atis: 39472

ha megnézed, az összes új autónak dől egy kicsit befele a kereke, nem véletlen. kismértékben alig észrevehető a dőlés.
185/40, és /45 ös méret nincs, a legkisebb 185/50, vagy 175/50, én kétüteműre a 175-öt javaslom, felesleges rá olyan széles gumi, bár hátra tehetsz, de elpre ne mkéne.

Tibke

629 (Törölt felhasználó) 2006-11-16 09:56:01

Hello mindenkinek! Egy ideje azon a felvetésen elmélkedem, hogy trabantba lehet-e szerezni egyenes fogú fogaskerekekkel rendelkező "tutulós" váltót... A hawernak a ladájában van egy ilyen, szépen sípol amikor huzatod, nekem is kéne egy ilyen csak nem vágom hogy 4T trabi váltóba van-e ilyen változat... Annyira kemény lenne! Kérlek segítsetek!!!!

1.3 DevilTurbo Edition

628 Scor Atis 2006-11-16 08:41:55

Köszi az ültetésre vonatkozó tanácsokat, Tibke. Meglátom hogy meddig merek elmenni az elejével kapcsolatban. A hátulját viszont nem akarom annyira megültetni, hogy a kerék teteje befelé dőljön, mert bár a kocsi kanyarvételi tulajdonságait illető javulásokat nem vitatom,de optikailag nekem nem tetszik. Olyan fura benyomást tesz a kocsi töle mintha tele rakták volna hátulát cementel. Remélem nem tiportam bele senki lelkivilágába ezzel.
Csak 5-6 centi ültetésben gondolkodom. Ehez az alukeréken,185/40, vagy 185/45 körüli gumi méret,kb 2centi nyomtávszélesitéssel, szerintem már már elég sokat javitana a kétütemü trabi amugysem sem olyan rossz kanyarképességén. csak a széles gumitól parázom. A 175ös talán jobb lenne. Mi a tapasztalatod?

Scoratis

627 Varga Tibor 2006-11-16 08:13:37  Előzmény:Marton Tamás: 39469

így fogod megkapni ahogy a képen van.

Tibke

626 Babecz Tamás 2006-11-16 06:17:51  Előzmény:Marton Tamás: 39469

Hali

A múlt héten kuplungoztuk a trabimat, és warez cucc került bele , merta "boltos" 4t trabanthoz nem tart alkatrészt polcon. (szerinte).

ABV-514 ACA-963

625 Marton Tamás 2006-11-15 17:53:33  Előzmény:Varga Tibor: 39468

Jóvanno!

Nem azért kérdeztem, mert a wareszét akarom beletenni, csak érdekel.
És akkor valszeg így kapom meg, tartóval együtt? :





A képen látható autó nem illusztráció! A valóságot tükrözi! Trabant 1.1

624 Varga Tibor 2006-11-15 17:41:02  Előzmény:Marton Tamás: 39466

emlékeim szerint egyforma, de nem esküszöm meg rá. De méé vennél wartburgét bele ha Trabantod van?! Azt kérd a boltba, azt kész!

Tibke

623 Rell Miklós 2006-11-15 17:03:29  Előzmény:Marton Tamás: 39465

Csak tudod, én a motortérben törekedtem az eredeti kinézetre (de csak kinézetre ). Ezért nem szívesen cserélném le, mert azért a karbi nagyon szem előtt van, és nagyban hozzájárul a motortér "optikájához".

retro

622 Marton Tamás 2006-11-15 16:45:44

Más:

Ugye a 4T Waresz és Trabi kinyomócsapágya ugyanaz?
Meg ha veszek, akkor ugye azzal a csapágytartóval együtt adják ugye?
(Már b*szottul darál, mert az egyik "tartókarom" le van törve, és így szabadon jár... már csak a kuplungszerkezetet féltem, nehogy meghajlítsa a lammellákat.)




A képen látható autó nem illusztráció! A valóságot tükrözi! Trabant 1.1

621 Marton Tamás 2006-11-15 16:41:59  Előzmény:Rell Miklós: 39463

Hát igen Grisa

Ezt a karbit aki megtervezte, nagyon elszállt az ötletekkel. Túl bonyolult a felépítése. Már én is feladtam a pontos beállítást... ezt csak az tudja beállítani rendesen aki megtervezte, vagy aki csak ilyet látott életében és foglalkozott is vele. Nem egy szerelő állította már be nekem, ami ideig-óráig jó is volt, de utána megint kezdődött minden előről csak másik problémával. Én amennyit már ezzel a karbival kapcsolatban tapasztaltam, annyira be tudom lőni, hogy többé-kevésbé jó legyen. Szerintem annyi felesleges, furat, fúvóka, stb. van benne, amik miatt rohadt nehéz beállítani rendesen. pl. nekem most az aut. szívató úgy működik rendesen hogy, el van fordítva kb. 1 centit jobbra, mert az alap helyzettel egyszerűen nem tudtuk belőni. Ha valamit jóra állítasz, elmászik a másik beállítás ... egyszerűen lehetetlen ez a karbi. Amint lehet ledobom róla, oszt ráteszek valami jobbat/egyszerűbbet.




A képen látható autó nem illusztráció! A valóságot tükrözi! Trabant 1.1

620 (Törölt felhasználó) 2006-11-15 14:23:41

Köszönöm a pontos útmutatást! Megyek haza, kocsi, csavarhúzó elő!

1.3 DevilTurbo Edition

619 Rell Miklós 2006-11-15 14:22:19  Előzmény:Támba Csaba: 39461

Oké, ünnepélyesen megígérem, hogy lesz beszámoló, ha eddig jutok. De számítsatok egy harmadikra is, amikor kényszerzubbonyban visznek el, és azt ismételgetem, hogy "Alapjárati szelep? Háháháhááááááá! Hideg üresjárat? Háháháháááá! Pulldown? Háháháháááá! CO-csavar? Háháháháááá!" Meg hasonlók... És közben potyognak a zubbonyból is a tötött-görbült alkatrészek...

retro

618 Rell Miklós 2006-11-15 14:09:55

ja, jut eszembe, ha meg akarod érteni a működését, és információkra van róla szükséged, akkor találsz itt is idevágó leírásokat a cikkek-szerelés közt, és a 4t Waresz motor-leírásánál (pdf a letöltéseknél asszem) elég pontosan le van írva a karbi is...

retro

617 Támba Csaba 2006-11-15 14:08:04  Előzmény:Rell Miklós: 39460

Mindkét akcióról képes beszámolót várunk

Tsaby 601S

616 Rell Miklós 2006-11-15 14:06:30  Előzmény:: 39459

Elvileg a karbit szemben nézve bal oldalon alul srégen van egy bazinagy csavar, és azzal... De a co-csavarral együtt szórakozva szokás, az meg kábé azzal átellenben van a jobb oldalon, és sokkal kisebb csavar. A hideg alapjáratot meg jobb oldalon hátul egy leplombált csavarral. De mindet befolyásolja még más is... Hogy őszinte legyek, én ezt már feladtam... Amikor már utánaolvastam, és mindent értettem, és minden tömítés, membrán, fúvóka, szelep újra lett cserélve, ki lett pucolva, akkor is képtelen voltam állítani az alapjáraton...
Na, akkor cseréltem a karbit eredeti weberre! és azóta: azóta se jobb a helyzet... Amikor felraktam, jó volt, de most meg nincs se meleg, se hideg alapjáratom, tökmindegy mit hogyan állítok, nulla változás, pedig minden jó. Ez a sz*r, amikor minden jó, és mégsem jó. Szóval én feladtam, és mivel úgyis kell vinnem a kocsit szerelőhöz, rábízom, hátha ő ki tud belőle hozni valamit.

A végén még bepipulok, szétverem a karbit, és felrakok rá egy 2t trabikarbit valahogy, azzal tizedennyi bajom nem volt!

retro

615 (Törölt felhasználó) 2006-11-15 12:01:26

Hello Szia mindenkinek! Aztat szeretném kérdezni, hogy 4T trabin hun lehet az alapjáratot állítani???

1.3 DevilTurbo Edition

614 Támba Csaba 2006-11-15 10:17:27  Előzmény:Éles Zoltán: 39457

Majd megnézem az újságot és megadom a koma számát

Tsaby 601S

613 Éles Zoltán 2006-11-15 10:14:10

Hi,

Pontosan milyen kiegészítőt? Tudsz esetleg bővebb infót adni erről?

612 Támba Csaba 2006-11-15 09:04:23  Előzmény:Éles Zoltán: 39455

A váltótartó törés épp emiatt nem ritka...

Van egy fickó mifelénk aki állandóan hirdet az újságban valami kiegészítőt erre a problémára.

Tsaby 601S

611 Éles Zoltán 2006-11-15 08:40:35

Üdv!

Most beszéltem egy szerelővel aki nagy wartburgos volt és ő azt mondta hogy a váltótartó bak miatt remeg az egész kaszni, mert az utángyártott magyar bak sokkal keményebb mint az eredeti. Azt tanácsolta, hogy tegyek hátra is motortaró bakot, mert az lágyabb.


610  Zombie 2006-11-15 08:36:31  Előzmény:Rell Miklós: 39449

és azt szokták cserélni, mennyibe kerül?


1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

609 Támba Csaba 2006-11-15 07:24:43  Előzmény:Éles Zoltán: 39452

Elvileg igen... Próba-cseresznye

Tsaby 601S

608 Éles Zoltán 2006-11-15 05:22:10

Szia Tsaby!

És mi a helyzet azzal a lendkerékkel amin 0 jelzés van? A könyv szerint azt bárhogy fel lehet rakni. Úgy írja, ezeket gyártották utólag cserealkatrésznek. Akkor ezeknek elvileg bármilyen főtengellyel jónak kell lenniük.

607 Támba Csaba 2006-11-14 20:58:07  Előzmény:Éles Zoltán: 39450

Szia!

A lendítőkereket és az ékszíjtárcsát gyárilag a főtengellyel együtt egyensúlyozzák ki dinamikusan.
Amennyiben nem az eredetileg is a gyárból együtt kijött "trió" működik a motorodban, akkor hiába rakod a jelre a lendkereket...


Tsaby 601S

606 Éles Zoltán 2006-11-14 20:32:43

Üdv!

Van 1 problémám ami meghaladja a képességem:

2T wartburg motorról van szó. Most esett át egy teljes generálon (felújított főtengely került bele, új dugattyúk stb... szakműhelyben!), de a normálisnál jobban remeg már alapjáraton is. Ez a remegés felújítás előtt is megvolt de akkor azt gondoltam elmúlik a generál után, de sajnos nem

A motor illetve váltó bakok ki lettek cserélve
Másik váltó került bele
Új kuplugtárcsa
Karburátor, gyújtás rendben (poccre indul hidegen szivató nélkül) ugyan csak kézi beállítás volt nem műszeres (lehet hogy ez a gond?)

Én lendkerékre gyanakszom, pedig azt a szervízkönyvben leírtak alapján raktam fel (Zyl 1 felirat az 1. henger hajtókarjának vonalában van).

Érdekelne, hogy a lendkeréken a Zyl 1 felirat mellett mit jelent az E betű. Másik lendkeréken láttam R betűt egy harmadikon pedig nullát. Annyit tudok hogy a nullást bármilyen hajtókar állásban fel lehet rakni, de azon rossz volt a fogaskoszorú, ezért nem raktam fel.

Nem szeretnék így járni hosszútávon a géppel, mert nem akarom még egyszer generáloztatni!

Bocs a sok szövegért, de ezt nem lehetett rövidebben.

Ha tud valaki segítsem PLEASE!

605 Rell Miklós 2006-11-14 19:36:29  Előzmény: Zombie: 39447

Amennyire én tudom, az a szűrő nem igazán szűrő, hanem az a funkciója, hogy a szelepfedél alól a karburátorba bevezetett kartergázból az olaj ott csapódjon ki (ne nyomja tele olajos dzsuvával a kényes karburátort). Célszerűen hogy ne telítődjön olajjal, azt visszavezeti a motorba alul.
Én így tudom.
Vannak autók, amiken ilyen nincs, hanem direkt a karbiba megy a kartergáz, szoktak is szentségelni, és utólag legalább valami kicsaapatót berakni, ha már visszafolyó nincs is...
Ha emlékeztek, a bamako-s 4t-Trabinak meg pont az volt a betegsége, hogy annyira kopott volt, hogy akkora kartergáz volt, hogy telenyomta olajjal a karbit. Ezt a cuccos ledugózásával próbálták "szakszerűen" orvosolni, de a vége csak motorcsere lett (még az indulás előtt)...

retro

604 Varga Tibor 2006-11-14 17:42:50  Előzmény: Zombie: 39447

a hidegtől leginkább, míg nem melegszik át rendesen a kipufogórendszer fehér a füst. ha üzemmeleg motornál is csinálja, akkor biza csipegeti a vizet.


Tibke

603  Zombie 2006-11-14 17:30:04

mitől lehet fehér füstje egy 4T trabinak?
mind1 hogy szivató, vagy annélkül
a kartelgáztól fejövő csövön az a szürő? ajánlott cserélni?
miért kell az a kocsinak?


1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE