Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör 2

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

752 Venczli Miklós 2006-11-26 22:41:28  Előzmény:Rell Miklós: 39594

Szóval akkor nem csak nálunk van olyan szerelő, aki előitéletekkel él a "tuningolt" járművekkel szemben...borzasztó...

751 Rell Miklós 2006-11-26 22:28:12

Ja, és részemről itt a téma lezárva, újbóli felvetése esetén hatalmammal visszaélve diktatórikus eszközökkel cenzúrázni fogok!

retro

750 Rell Miklós 2006-11-26 22:17:02

Maroko!
Most velem akarsz kib*szni, vagy Tibkével? Sokminden összejött, de szerintem nem a Tibke tehet róla, egyszerűen csak peches vagyok. És jó lenne, ha a Tibke nem lakna olyan messze, mert akkor addig járnék a nyakára, amíg minden nem okés... Így viszont olyan szerelőkhöz kell járnom, akik előítélettel vannak az átalakított autókkal szemben, és mindent az átalakításra fognak... Bár meg kell hogy jegyezzem, hogy az utolsó ahol jártam elismerően beszélt az átalakításról, meg úgy az egészről...

retro

749 Varga Tibor 2006-11-26 21:21:38  Előzmény:Venczli Miklós: 39591

könnyen mozog ki-be? akkor az kuka.
kifele kell jönne, befele nem szabad bemennie. lehet cserélni, újat is kapni elvileg. de ha új a betét, teljesen be kell nyomni ütközésig(a csapágy fele)

Tibke

748 Prokop Gábor 2006-11-26 21:01:56  Előzmény:: 39587

Csak a 4T Wartburgokban van keresztben a motor, 2T mind hosszanti (még a Melkus is, csak az hátul )

747 Venczli Miklós 2006-11-26 20:45:29  Előzmény:Szabó Géza: 39589

hát sztem nem, vagyis az egyik az könnyen ki be mozog, meg tiszta fényes a felülete, a másik meg sztem normálisan müxik...lehet azt cserélni? vagy mit csináljak velük...

746 Varga Tibor 2006-11-26 20:44:47  Előzmény:Venczli Miklós: 39586

vis(moderálva)aktad alapra az önbeállókat? új pofánál vissza kell.

Tibke

745 Szabó Géza 2006-11-26 20:33:31  Előzmény:Venczli Miklós: 39586

az önbeállók hézaga jó?mert nekm is ez volt a probléma asszem 0,4mm ernek kell lenni az önbeálló feje és a fékpofa bevágása között.


Ez az élet! 4 kerék, zwei takt, kék füst, vidámság. Ezt nyújtja nekem a TRABI.

744 Gyapjas Gergely 2006-11-26 20:24:19  Előzmény:Venczli Miklós: 39586

AZ önbeálllók vagy más néven utánállítók jók?

743 (Törölt felhasználó) 2006-11-26 20:12:14

Sziasztok!!!

Lenne egy nagy kérdésem. Megtudja nekem mondani vki hogy a wartburgok közül gyártottak-e olyat amibe keresztbe van elhelyezve a moci úgy mint a trabikban???? (Gondolok itt a régebbi kiadásuakra, esetleg azokba de nem tudom) Fontos lenne nekem ez az infó.

Előre is köszi.
Sziasztok!!!!!!!

742 Venczli Miklós 2006-11-26 19:57:46

cseréltem fékpofákat, elég nehezen ment rá a dob, végülis ráment, de befog, megy a kocsi szal annyira nem, de kézzel nehéz elforgatni, szal mit csináljak? engedjek le egy kicsit az olajból? hátha beljebb mennek a munkahengerek?

741 Varga Tibor 2006-11-26 19:40:05  Előzmény:Hordós Márton: 39583

mi az a minden baja? én érdekes módon miért nem tudok róla? (moderálva) av áltó? tudtommal nem? nem jó a motor? tudtommal nem. a karbibajhoz meg semmi közöm sincs. előb gondolkozz, mielőtt baromságokat írsz....

Tibke

740 Molnár György 2006-11-26 18:20:03

Hali
S.O.S. A generátoromnak már megint annyi. A töltésjelző nem világít ha ráadom a gyújtást. És a sokadik próbálkozás után már a gyujtásradás után is csak összevissza villognak a ledek. A vizhőfok, és az üzemanyagszint ledjei egyszerre. Megint zárlatos lenne az akksim??
Most lett gatyá(moderálva)edve a generátor, úgymint forgórész (szakadás), diódák (3),
feszszabályzó (új).
Nem Érteeem!!
Segíccsetek plííz


gyuszi

739 Hordós Márton 2006-11-26 17:24:29  Előzmény:Varga Tibor: 39582

Hát szerintem az is. De inkább úgy completten a rosszneki.
Most nem akarom szidni a munkádat de minden baja van vele.
De nem akarok bele szólni nem az én dolgom.

Maroko

738 Varga Tibor 2006-11-26 16:23:55  Előzmény:Hordós Márton: 39581

csak épp nem a másik motor miatt.

Tibke

737 Hordós Márton 2006-11-25 21:53:23  Előzmény:Molnár György: 39574

Hát a trabant gyárban nem csináltak.Csak a rally változatban volt de abból csak 10 darab készült az meg múzeumban meg magán gyüjtönél van. De mások házilagosan meg csinálták.
Grisának is ilyen a kocsija de killodik vele de nagyon.
Üdv.:Maroko

Maroko

736 Prokop Gábor 2006-11-25 21:00:34  Előzmény:Molnár György: 39574

Nem volt ilyen.
Pont most készül egy cikk e témában, Grisa fordítgat hozzá, aztán feltesszük.

735 Gyapjas Gergely 2006-11-25 20:52:27  Előzmény:Venczli Miklós: 39578

Nem annyira bonyult mint amennyire leírva hangzik. Amúgy amikor először csináltam a mind a hat gyűrűt sikerült eltörnöm. Aúmgy a tanulópénzt megfizettem.


(Módosította strabi 2006.11.25. 21:52-kor)

734 Venczli Miklós 2006-11-25 20:26:58  Előzmény:Gyapjas Gergely: 39577

hm, asszem elviszem majd szerelőhöz, csinálja meg, azt nincs rá gondom
a többit megcsinálom én

733 Gyapjas Gergely 2006-11-25 20:07:15  Előzmény:Venczli Miklós: 39573

Ne mérd tolómérővel mert nem szabályos kör alalkú a dugó. Amúgy a tetejébe bele van ütve a mérete. Az új gyűrűt beleteszed a hengerbe oda ahol mozog, fentről kb 1 cm mélyen és megméred a két vége közötti hézagot. Ha szorosra akarod illeszteni akkor olyan 0.25 és 0.30 közötti , ha lazábbra akarod akkor 0.35vagy 0.40-re hézagold a gyűrűt.

732 Venczli Miklós 2006-11-25 19:33:35

2T váltóba mennyi, és milyen hajtómű olaj kell?

731 Venczli Miklós 2006-11-25 19:06:10  Előzmény:Molnár György: 39574

sztem tuti nem
valaki kicserélte neki

730 Molnár György 2006-11-25 17:09:21

Hali
Tudjátok mit hallottam? Lehet csak nekem új a dolog, de majd kinevettek és kész.
Létezik az hogy 1.3 as mocit raktak elejébe a trabikba? 1.1 es papírral. Mert ilyet hallottam egy ismerőstől. Mer" állítólag az ő mocija 1.3 as, ?? vagy csak keveri a szezont a f...ommal, és nagyon okos.


gyuszi

729 Venczli Miklós 2006-11-25 14:21:22

ha már úgyis kiveszem a váltót, mocit, akkor már meggyűrűzöm is, de honnan fogom tudni,h mekkora gyűrű kell bele? hol kell megmérni tolómérővel...sztem még nem volt felfúrva, akkor elvileg a 72-es kell nem? meg az új gyűrűnél reszelni kell valamit nem?

728 Varga Tibor 2006-11-24 23:00:24  Előzmény:Rell Miklós: 39569

ha nem olajozod a gyárit, az is elszakad. de megsúgom ,az én Trabimban még az eredeti spirál van! A legjobb amiből ki lehet húzni a spirált.

Tibke

727 Varga Tibor 2006-11-24 22:59:10  Előzmény:Venczli Miklós: 39570

persze, esztergáltasd bele a bordákat is. ugyan így nézzen ki, csak 2 mm-el lejebb. esztergályos megcsinálja, nem kell marós. én télen is 260as gyertyával jártam.

Tibke

726 Venczli Miklós 2006-11-24 18:09:13  Előzmény:Varga Tibor: 39567

okés
akkor leszedetek 2mm-t a hengerfejből, a reszeléseket kihagyom
veszek bele: Isolator ZM-14 260-as gyertyákat, az jó lesz bele nem? (igaz télre nem az igazi, de nyáron király)
A hátsó dobot meg megpróbálom jól kipucolni
ha a hengerfejből leszedetek, akkor azokat a barázdákat mindenképpen marassam bele ugye? szal ne síkba szedessem le...

725 Rell Miklós 2006-11-24 17:39:03  Előzmény:Varga Tibor: 39568

Csak kötözködök: Ha a gyári örökös, akkor kinek jutott egyáltalán eszébe utángyártani? Hát ha nem menne tönkre a gyári, akkor senki nem venné meg az újat!

retro

724 Varga Tibor 2006-11-24 17:25:14  Előzmény:Hordós Márton: 39564

ne vegyél baromságokat. gyár km spirál, örök élet meg egy nap.

Tibke

723 Varga Tibor 2006-11-24 17:24:42  Előzmény:Venczli Miklós: 39559

a nyelestengelyt át lehet tenni egy az egyben ha jól rémlik, a másik tengelyt azt semmiképpen se, hiszen akkor nem az ta difi áttételt kapod(nem lesz hosszabb a 4., ellenben rövid váltód lesz.
nekem a vezérlés va neltolva, úgy hogy a vezérlőtárcsából hiányzik 2 mm, és a dugó tetejéből a nyílásoknál, valamint a kipufogónyílás fel van reszelve 2 mm-el(itt a dugó gyári)
hengerfejből ha jó am otorod még, akkor 2 mm-t, ha gyengus, akkor 2.5-öt. mehet egyből is a 2.5 ,de a főtengely nem annyira szereti.
a hátsó dobnak olyan sok szerepe nincs már a teljesítményre, de azért pl a fűtésbe belejátszik. ne belezd ki sztem.

Tibke

722 Rell Miklós 2006-11-24 17:24:16

Nemtom, nekünk mindkét kocsiban (2t, 4t) nem túl régen cserélt utángyártott van, és nem panaszkodhatom... Úgy kell betenni, hogy ne legyen élesen törve... Én nem is olajoztam meg... (mondjuk nálam a 4t gyári váltó gondoskodott az olajzásáról, mert még az ölembe is csöpögött belőle... Menet közben felhozta az olajat a bowdenen... )

retro

721 Támba Csaba 2006-11-24 12:39:13  Előzmény:Hordós Márton: 39564

Bontó-gyári spirál-full olaj- törésmentesen bekötve-megelégedés

Tsaby 601S

720 Hordós Márton 2006-11-24 12:29:14

HAlihó mindenkinek.
Biztos emlékszetek irtam vettem új universális km spirált. Ez 3 napot birt ki.
Renesen rá volt rakva olaj is volt benne új óra van benne és még is elszakadt már ez is fönn a km óránál egy 5 cm darab marat a végén.
MIT TEGYEK?

Maroko

719 Támba Csaba 2006-11-24 07:44:10  Előzmény:Rell Miklós: 39562

Szőrszálhasogass

Tudod te hogy hogy értettem

Tsaby 601S

718 Rell Miklós 2006-11-24 07:32:32  Előzmény:Támba Csaba: 39561

Kapacitás? tranzisztor?
Szőrszálhasogatok:
Kapacitása a kondenzátornak, meg az akksinak van, a tranzisztornak inkább teljesítménye...
Egyébként halakan megjegyzem, hogy kocsiban csak megszakítósat láttam (az van a 2t-nkben), bár titokban van itthon elsüllyesztve valahol egy zsírúj elektronikus gyújtás... De annyira nem volt hozzá közöm még, hogy még azt se tudom, hogy gyári, vagy az a bizonyos magyar... De jó ám a megszakítós is!

Más:
2t-nken mostanában nemigen volt alapjárat. Gondoltam, majd foglalkozok vele kicsit, de egy ideje már hanyagoltam, használtuk így (pár másodpercig volt rendes alapjárat, majd lassan esni kezdett, végül leállt. Amikor már esni kezdett, elég nehéz volt "visszahozni", rugdosni kellett a pedált...)
Na, ma ez megoldódott! Gondoltam egyet, és kicseréltem a már sötétszürke színűvé vált légszűrőt...

retro

717 Támba Csaba 2006-11-24 07:22:21  Előzmény:Rell Miklós: 39560

Jó az úgy ahogy van

Én csak annyit nyúltam bele a gyári gyújtásba hogy nagyobb kapacitású tranzisztorokat tettem a "fekete dobozba" és Lada trafókat használok.
Tuti a gyújtás

Még annyira érdemes odafigyelni az elektronikus változatnál hogy gyárilag ritkán van jól szinkronban a 2 henger gyújtása. Bár gyárilag zöld festékkel le van "plombázva" az alaplapon az állítócsavar amivel a 2-es henger gyújtási időpontja változtatható de sokszor rossz a beállítás, korrigálni kell.

Tsaby 601S

716 Rell Miklós 2006-11-24 01:14:01  Előzmény:Támba Csaba: 39558

Tényleg, milyen lenne, ha mágneses gyújtásra lenne alakítva? (vagy hogy is híjják azt) Annak a legprimitívebb változatánál aztán nincs egyszerűbb! És akksitól független lenne!

retro

715 Venczli Miklós 2006-11-23 22:51:42

Tibke!

a 4. fogaskerékpár cseréjét nem lehet úgy megoldani, h kompletten azt a tengelyt cserélem ki, amin rajta van? mert nincsenek célszerszámaim, és nem akarok kalapáccsal nekiesni (igaz még a váltó is csak dec. 2-án lesz meg, meg nem 74-es, hanem 72-es, de ez sztem tökmind1)
amúgy írtad, h fel vannak reszelve az átömlőid, vagy mik? meg hogy? nehéz megcsinálni? hengerfejekből mindenképp akarok leszedni, mennyit?
és utolsó előtti kérdés ha kipucolom, vagyis kibelezem a hátsódobot, az változtat valamit a teljesítményen? (nem feltétlenül pozitívra gondolok, Ninausz rendszer)
utolsó kérdés, igaz soxor volt már: milyen gyertyát tegyek bele
köszi
más is válaszolhat

714 Támba Csaba 2006-11-23 21:00:42  Előzmény:Varga Tibor: 39557

Nem nem, hanem 9

Jahhh...hengerenként...???

Tőlem is kérdezték már hogy lehet-e Trabit átalakítani akkumulátoros gyújtásra

Tsaby 601S

713 Varga Tibor 2006-11-23 18:52:30  Előzmény:: 39556

teljesen felesleges, kicsit átalakított gyári felömlőkkel is el lehet érni 70-80 lovat. melleslge a waresz gyárilag is 3 felömlős, nem?

Tibke

712 (Törölt felhasználó) 2006-11-23 17:01:48

Sziasztok!!!

Kellene egy kis segítség.
Nem-e tudja valaki hogy hogyan, és hova lehet wartburg 2t-be 3. felömlőt maratni???????
Válaszaitokat várom a: szabolcs880604@freemail.hu címre.
Előre is köszi.
Sziasztok!!!!!

711 (Törölt felhasználó) 2006-11-23 16:56:09

Hello mindenkineki!!!!

Szeretnék kérni tőltek egy kis segítséget. Most szeretnék csinálni egy warez 2t tuning motort versenyre. Nem e tudna nekem vki segíteni ebben. Szivesen fogadnék bármi leírást, tippet, trükköt, tanácsot. Szóval bárkitől jöhetne bármi. Előre is köszi mindenkinek.
A válaszaitokat várom a: szabolcs880604@freemail.hu címemre.

Előre is köszi mindenkinek mindent.
Császtok!!!!!!!!!

710 Támba Csaba 2006-11-23 10:02:17  Előzmény:kiss szabolcs: 39553

Előbb azért kukkants be alá hogy mi a helyzet ténylegesen

Poroszló???

Szeretem azt a helyet. Az Öreg Pákászban meg olyan halételeket csinálnak hogy le a kalappal

Tsaby 601S

709 kiss szabolcs 2006-11-23 09:27:25

sziasztok apro segítség kellene!
eddig darált a féltengelyem és kopogott most utolsó ut végén mikor fordultam a kapunkra csattant egyet és azőta mintha nem én irányítanám
Van egy rossz megérzésem ugye Nem?
ha igen léccike irjatok árat a féltengelyre és hogy mit javasdoltok hogy cseréljem! +gömbcsukló...égyéb
ja műszakim lejárt a zöldkártyával együtt; biztosítás nincsmár; az isten hátamögött lakok. Poroszló (mezőkövesd;füzesabony -tól 20 km-re) menni meg nemigazán tudok vele szerelőhöz!!!

Köszi mindent!
TWK-001 - nek: Amúgy nagyon jó érzés tagnak lenni nálatok


Wartburg 1.3 Limusine

708 Simonics Ferenc 2006-11-23 07:17:53  Előzmény:Rell Miklós: 39551

köszi ! Valszeg a menet közbeni taposást hagytam voolna ki (rutintalanság) és csak a végén jöttem volna rá, hogy úgy kellett volna csinálni.

Üdv.: Simi

707 Rell Miklós 2006-11-22 22:46:31  Előzmény:Simonics Ferenc: 39550

Ja, lehet kapni szinte bármelyik autósboltban. És igen, folyni fog az olaj, de nem gáz, ha kicsit vigyázol, amikor a régit kiveszed (ujjal elfogod az olajat, és ügyesen gyorsan rakod fel az újat), akkor csak pár csepp olaj megy kárba. Amikor betekerted az újat, ne húzd meg, hanem valakivel tapostass rá a pedálra (hogy jöjjön ki az olaj a gomba mellett), és még mielőtt felengedi az illető a pedált, ráhúzod rendesen az új kapcsolót. Ha levegős maradt a rendszer, akkor ezt párszor megismétled. (magyarul: légtelenítesz a féklámpa-kapcsolónál) De elég szokott lenni neki egy taposás is...

retro

706 Simonics Ferenc 2006-11-22 22:14:28

Sziasztok !
Még új vagyok itt, de feltenném második kérdésemet ebben a topikban.
Azt vettem észre, hogy a féklámpám nem világít, így nekiálltam hibátkeresni. Egy darabig a féklámpa kapcsoló megtalálása is gondot okozott, mert a fékpedálnál kerestem, mint annyi más autón. Végül a kapcsoló is meg lett, és azzal van némi hiba. A jelenség az, hogy csak akkor világít a féklámpám, ha tisztességesen lenyomom a pedált. Ha csak úgy rálépek, majdnem félig lenyomom semmi, taposás világít. Lehet, hogy csereszabatos a kapcsoló, és ugye jól gondolom, ha a féklámpa kapcsolót kitekerem rendesen fog folyni a fékfolyadék a világba ?
Köszi a választ !
Üdv.:Simi

Üdv.: Simi

705  Zombie 2006-11-22 21:35:50  Előzmény:Hordós Márton: 39548

na ilyen trabit nagyon gyorsan kérek én is....
nem tudsz még1 et, vagy nem adod el azt amit vettél
a kasztnikéne..... semmi más se lámpák, se lökös semmi, csak a kasztni üvegekkel


1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

704 Hordós Márton 2006-11-22 19:46:41

NEkem nem a váltóból folyik a csőpőgést a km spirálra mondtam.
Amúgy nagyon olcsón vettem 90 évjáratú 2t kombi tarabantót. Plusz egy motorral + karburátorrak + csomó tüszeleppel és kisseb alkatrésszel amik még nem voltak kosciban csak a csomagtartóban. A kocsiban meg 45000 km volt. AZ ára meg 1000 FT jó olvasod ezer forint volt. Egy öreg bácsitól vettem.
Üdv.:MAroko

Maroko

703 Támba Csaba 2006-11-22 18:02:07  Előzmény:Varga Tibor: 39546

Legalább megoldódott

Van úgy hogy gondban van az ember fia...

A múltkor kaptam egy defektet. Semmi gond gondoltam és elővettem a pótkereket, emelőt, kerékanya kulcsot, stb.
Ekkor derül ki hogy 4 anya fogja a kereket nálam meg csak 1 kerékanya kulcs volt

2 órát integettem az útszélen mire összejött a másik 3

Tsaby 601S