Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör 2

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

8852 (Törölt felhasználó) 2008-06-01 11:00:23  Előzmény:Karches Attila: 47693

Szia!

Állítólag a hattyúnyaknak nincs baja, csak a bölcső mászott el, vagy hajlott meg, vagy az illesztés vagy valami ilyesmi. Nekem magyarázták de nem értem.
Megpróbálják róla lenyomni (?!)hogy az illesztés rendben legyen, és akkor ki tudják cserélni a bölcsőt. Csak valami olyan nyavaja van, hogy valószínű nem lehet "kinyomni" csak huzatni és akkor az ugye pad, és még több zsozsó.
Cserélni kell a motorháztetőt, az elejét meg a bal lámpákat meg a bal első fedőlemezt meg ugye a bölcsőt. A karosszériás azt mondta kb. 50 ezer hogy ezeket felrakja, ha padra kell rakni az min. plusz 20 ezer és akkor még ott van a szerelő hogy kipakolja meg bepakolja a bölcsöcseréhez. Szóval 100-120körül.
Amúgy az aljának semmi baja, az apukámé volt aki lakatos, vigyázott rá mint a szeme fényére, csak meghalt szegény így örököltük. Most biztos forog a sírjában

8851 (Törölt felhasználó) 2008-06-01 10:13:58

Hát igen! Anno a 2T-immel nekem sem volt semmi gondom. De a 4T itt (is) picit más! Sajna nekem a magnóból sem lehet (iso, stb) faragni. És marad a "nincs bent teljesen-kilóg" látvány. Ha csak szét nem barmolom a fűtés müanyagjait, ami nem engedi beljebb csúszni a cuccost. de azt azért nem fogom!

beépítő keretem is van, de azzal még xarabbúl néz ki. Így csak a végén lévő furatot használtam a rögzítésre. Még ez a rövidebb keret segíthetne, de azt hogy honnan szerzek....

A mélység is elég gáz így, de amin nagyon kiakadtam az a gyári hely, "kivágás" Kb körbe 0.5cm-el nagyobb

8850 Tóth Péter 2008-06-01 09:13:40  Előzmény:Grósz Bálint: 47690

85-ös évjáratú, 2T Trabim van. Egy éve vettem bele JVC cd-s rádiót. Semmit nem kellet faragnom ,csak beraktam a kapaszkodó helyére.Nem lóg ki és nem lötyög.
[i](Módosította tothpeter 2008.06.01. 11:15-kor)[/i]

8849 Karches Attila 2008-05-31 21:15:35  Előzmény:: 47688

Szia!

Ha a bölcső leugrott a hattyúnyakról, akkor nagyon valószínü, hogy porrá van rohadva és egyéb "károk" is keletkeztek. Hattyúnyak tuti csere. De akkor már jön a következő: küszöbök állapota?
Esetleg képet nem tudnál róla csinálni, hogy mégis mennyire tört meg az eleje?
Mert ha nagyon, akkor majdnem annyiba fog kerülni, mintha átülnél egy másikba , bár nem tudom, hogy az ismerősöknél mennyi a jutányos ár.

Különben ha becsületesen, gondosan megcsinálják, összerakják nyugodtan lehet használni még sokáig

8848 Léber Balázs 2008-05-31 16:10:40

Majd elfelejtettem!
Azért egy beépítőkeret nem árt hozzá, hogy valami bent is tartsa.
Nem kell a teljes tok, mert ugye az nem fér be.
Elég az az 5 centis mélységű, amit az olcsóbb rádiókhoz osztogatnak.

LBalázs

8847 Léber Balázs 2008-05-31 16:08:12

Sziasztok!
Rádióprojekt?
Én az ISO csati felső sorát egyszerűen levágtam a rádióról.
A középső sornál a kábelen lévőnek a tetejét szintén.
Így egy picit döntve pont elfér egy szabvány rádió.
Talán 2 mm-t lóg ki az alsó él.
Az előző készüléket gond nélkül beleraktam.
Egyszerűen kivágtam az útban lévő dolgokat a házából,
igaz ott vezetékek végén volt a csatlakozó, így elég mobil volt.
(Oda raktam ahova nekem tetszett)
Célszerszámok: lemezolló és csípőfogó (flex?):-))
Csak oda kell figyelni, hogy mit vág el az ember,
a későbbi értékesítés esélyét biztosan.
Ennyi hátránya van a dolognak...

LBalázs

8846 Grósz Bálint 2008-05-31 15:16:44  Előzmény:: 47689

Hli!
hát ezen én is melepődtem mikor először láttam h hogy oldják meg az ilyet. ugyanis valóban nem fér be a szabvány rádió, csak néhány régebbi típus ami rövidebb. hát megoldásként sokan sokfélét csinállnik. Láttam már h szimplán a polcon van a rádió, vagy akár az alatt, van aki berakja és kilóg a rádió a műszerfalból, van aki ezen próbáll segíteni egy "toldással" (egy bónusz 1-2 centis fa/műanyag keret rá...
amúgy lehet h van olyan aki beépíteti a helyére. Középen nem tudom most így pontosan h mi van, de jobb oldalon az ablakfűtéstől nem megy be ugye... no de monnyuk én annak nem esnék neki csak úgy....

(de lehet h ez az egész hülyeség és nemis így van 4T-be 2T-re igaza amit írtam)

8845 (Törölt felhasználó) 2008-05-31 14:49:03

Sziasztok!

Benéztem a rádio projektemet 4t-ben
Körben a gyári hely is jóval nagyobb, és a mélység is kissebb jelentősen. pedig szabvány kenvood rádiot vettem bele! van arra valami ötletetek, tapasztalat, hogyan oldjátok meg hogy normálisan a helyére lehessen mélységében tolni a rádiot? Illetve a gyári "kivágásban" is eléggé lötyögős a rádio. Eszem megáll, milyen magnókat gyártottak anno DDR-ben ami belefért

8844 (Törölt felhasználó) 2008-05-31 12:09:05  Előzmény:P. Kovács Viktor: 47687

Sziasztok!

Remélem nem haragudtok hogy "bepofátlankodok", nagyon nem értek a Trabihoz, még jogsim sincs, ezért gondoltam hogy segítséget kérek Tőletek.
A szitu a következő:egy 4 ütemű kombival 4 csíknyi féknyomot követően belerohantunk egy W Polo-ba. A jobb elejünk gallyra ment. Kiderült hogy a bölcső leugrott a hattyúnyakról (remélem nem írok nagy baromságot). Most valami olyanra várunk hogy kell e huzatni vagy elég kinyomni.
Azt tudom hogy marha sokba kerül így is úgy is, de újat venni nincs pénzünk. Elvileg ismerős autószerelő meg karosszériás bevállalja jutányos áron.
Nem is ez a problémám. Azt szeretném megtudni, hogy ilyenkor ha összerakják (bölcsöcsere szinte tuti lesz, de lehet hogy hattyúnyak is) akkor biztonságosan lehet még furikázni vele ? Van egy másfél éves kiscsajom.....
Nem akarok én vele száguldozni, de azért néha el kéne ugrani vele a légvonalban 400km-re lévő nagyihoz...
Kérlek segítsetek.
Előre is köszönöm.

8843 P. Kovács Viktor 2008-05-31 08:50:19

Bekotottem a muszert, csodak csodaja konnyen ment.
[url]http://flickr.com/photos/27213259@N03/2538417226/[/url]

A benzinszint-jeladoja 510 Ohmos, hogy valaszoljak a kerdesemre, tehat ha normalis kinezetu muszert akartok rakni a gepbe, akkor erre kell figyelni. A homero gombaja is szabvanyos, siman betekertem a muszeret a trabante helyere.

Most egy muszeren van:
Fordulat (szamjeggyel is)
Sebesseg (merfold/km, ami itt fontos)
Vizhofok (kerek C fokra)
Valtasjelzo-lampa
Tulmelegedes-lampa
Atlagsebesseg
Uzemora
Ora
Osszkilometer
Napi kilometer

Egy nagy hatulutot figyeltem meg, hogy a karbifutes jeladoja a regi muszerben van, amit ugye kiszedtem. Ami nagyobb gond, az az olajnyomas lampa, ami ugye 2 jeladobol kombinalja ossze, hogy jo-e. Na erre nincs otletem.

Van valakinek rajza 4T Trabi jobb oldali muszer belerol? Ossze kene takolnom valamit, amivel tudnam, hogy van-e olajnyomas a gepben.

A 4T kabelezeset latva igencsak visszasirom a 2T-s idoket. Vizohofok, olajnyomas, mekkora felesleges fsagok...

NT

8842 Szegedi Árpád 2008-05-31 06:56:13  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 47682

Köszi!

8841 Madocsai Gergely 2008-05-31 06:07:25  Előzmény:jocking .: 47681

Bocsi, h este nemírtam, de nagyon későn értem haza, örültem, h élek...
A zsanér: az ajtón belül úgy wan, ahogy a kolléga említette, azaz egy vastag acéllap, és anyákkat wan rögzítwe, tisztasor.
a kasztnin már érdekesebb, u.is az első duró nélkül sem látszik semmi, mert egy dupla lemez wan ott, és a kettő között wan a móka. szerencsére eléggé szétrohadt már szegény donor ahhoz, h kissé kinyissam a "konzerwet": behegesztettek egy lemezt, amin szintén anyák látszanak, sztem oda lehetnek pöttyözwe, (akkora rést nem tudtam ütni, h pontosan lássam); mert ha nem így lenne + sem lehetne húzni a csawarokat.

8840 Őry Gábor 2008-05-30 19:35:45  Előzmény:jocking .: 47678

A zsanér ajtó felőli részét ki tudod csavarozni az ajtón belülről.

8839 Kacsándi Szabolcs 2008-05-30 19:35:09  Előzmény:Kovács Péter: 47672

Mindenképp ellenőrizd a lendkerék ,a szerkezet nyomólapjának felületét.Valószínű hogy ferde.Edyszerű síkbahúzással vagy esztergán szabályozással megoldható.Összeszereléskor ügyelni kell rá hogy a szerkezet közepe ne legyen túl behúzódva vagy ne legyen túlzottan kint mert akkor meg nem feszít.Érdemes féktisztítóval zsírtalanítani a felületeket.

8838 Kacsándi Szabolcs 2008-05-30 19:30:29  Előzmény:Szegedi Árpád: 47679

Legegyszerűbb módja ha az egyik hátsó lámpa csatlakozásához kötöd rá a szálat.

8837 jocking . 2008-05-30 19:01:48  Előzmény:Madocsai Gergely: 47680

Azt megköszönném.

8836 Madocsai Gergely 2008-05-30 17:53:34  Előzmény:jocking .: 47678

Asszem az utóbbi, de ha estig nem oldódik + az X akta, akkor szíwesen +nézem neked az otthoni full-naked donort, ha majd hazaérek...

8835 Szegedi Árpád 2008-05-30 17:46:20

Üdv!Urak!Pótféklámpát hogyan kell bekötni 601-be?Köszi

8834 jocking . 2008-05-30 17:19:13

Kuplung után kicsit más téma, ajtók.
Azt szeretném kérdezni, hogy a trabiról hogy lehet levenni az ajtókat? Ahogy néztem, a csavarok az ajtó felől le vannak hegesztve, úgyhogy a zsanért le kell venni az A oszlopról. De az A oszlophoz mi fogja a csavart? Menet van vágva az anyagba, vagy vmi furmányos anyaszerűség, mint a biztonsági övnél?

8833 Madocsai Gergely 2008-05-30 13:44:38  Előzmény:Hõberth Gábor: 47676

SOHA, nagggggyon allergiás wok az ilyen dolgokra, nálam ilyen nem fordulhat elő!
Akár benzinnel is letámadom a felületeket, ha gyanúsak!
Az egy darabig ot úgy értettem, h 2-esbe rántás után elforgott keményebb kapcsolásokkor a puhább szerkezet miatt.

8832 Hõberth Gábor 2008-05-30 13:29:38

"A lényeg az újjal nekem is csúszkált, ha hirtelen kapott egy másodikat, akkor szépen csúszkált a tárcsa egy darabig..."

Az azért volt, mert a szerelésnél összefogdostad zsíros kézzel.
Utána az leég róla egy-kétszáz km után.
Én is jártam már így!

8831 Madocsai Gergely 2008-05-30 13:19:06  Előzmény:jocking .: 47674

Hmmm... már látom magam előtt a tárcsa csúszását optikailag érzékelő, elektronikus, "Strawber-Jetronic" málnaszörp befecskendezésű szabályozó rendszert

[i](Módosította madogery 2008.05.30. 15:21-kor)[/i]

8830 jocking . 2008-05-30 12:22:46  Előzmény:Madocsai Gergely: 47673

Én ezt a málnaszörp dolgot máshogy ismerem. Raliba szoktak olyat csinálni (trabinál láttam ilyet, úgyhogy nem a WRC-kre kell gondolni), hogy van egy lyuk a váltó harang alakú részének a tetején, és ha már nagyon csúszik a cucc, és nincs idő cserélni, akkor oda beöntenek egy fél liter kólát, és mehet is tovább a gép. Viszont ez csak ideiglenes megoldásnak jó.

8829 Madocsai Gergely 2008-05-30 12:17:03

Mondjuk nekem - anno, mikor hozzámkerült a gép - olyan parám wolt, h nem emelt ki a kuplung (rendesen)!!! Nem, nem a holtjáték, a szerkezettel lehetett wmi, mert azt kicseréltem, utána úgy járt mint a kisangyal, és olyan szokatlanul puha lett, h eleinte majd" kitapostam a lemezt! Igaz, a rugóerejét a másikhoz mérwe a régi szerkezet szinte meg sem nyikkant alattam, az újat meg féllábbal betaposom... A lényeg az újjal nekem is csúszkált, ha hirtelen kapott egy másodikat, akkor szépen csúszkált a tárcsa egy darabig...
u.i. a málnaszörp ötlet tetszik, én kátránnyal próbálnám, bringán is így lehet féket csinálni

[i](Módosította madogery 2008.05.30. 14:18-kor)[/i]

8828 Kovács Péter 2008-05-30 11:56:49  Előzmény:Ackermann Balázs: 47671

Nem beszélve arról, hogy amit vettem zsír új tárcsát, eleve vékonyabb volt a ferrodorja, mint az én kopottamnak. Ennyit az utángyári cuccokról.

8827 Ackermann Balázs 2008-05-30 11:54:23  Előzmény:Kovács Péter: 47670

Nekem eredetileg rugós tárcsa volt, aztán elkopott. Beletettem egy utángyártottat maj" megőrültem tőle, most már a korábbi rugó nélküli van benne. Az utángyártott rugósnak sokkal gyengébbek a rugói.

8826 Kovács Péter 2008-05-30 11:49:06  Előzmény:Madocsai Gergely: 47669

Passzolom. Sose figyeltem még. Ettől függetlenül elképzelhető. De másik motoron, másik lendkeréknél is ezt produkálja nagyjából. Persze lehet vele közlekedni, meg minden. Csak mondom hátha. De azért köszi!

8825 Madocsai Gergely 2008-05-30 10:36:38  Előzmény:Kovács Péter: 47668

A lendkerék nincs felszabályoztatwa? u.is - mint már említették - ekkor ugye bejjebb kerül a tárcsa, és már lehet, h nem tud kellő rugóerőt produkálni a szerkezet. Ha igen, akkor egy lendkerék csere lenne a tuti...

[i](Módosította madogery 2008.05.30. 12:37-kor)[/i]

8824 Kovács Péter 2008-05-30 09:09:38  Előzmény:Őry Gábor: 47665

Nem, nem tuning motor. Sima gyári 5.5 literes fogyasztású, gyári 28HB2-es karbival, villanyos gyújtással.
Sajnos már nem az első szerkezetet próbálom. Van már néhány otthon. Bontóból 1-2 évente hordok motort kompletten. Így meg nehéz előzményt kitalálni.
Na majd akkor csinálok vele vmit. Végigzongorázom mindegyik szerkezetet. Földre letéve, és rátaposva kinyomással mindegyik kb egyforma ellenállást vált ki a kinyomócipőtalpra

8823 Őry Gábor 2008-05-30 07:53:36  Előzmény:Hõberth Gábor: 47666

Nem én találtam ki. Tuningoldalakon olvastam.

8822 Hõberth Gábor 2008-05-30 06:09:58

Málnaszörp?
A kezedhez jobban fog ragadni, az biztos!

8821 Őry Gábor 2008-05-30 05:55:18  Előzmény:Kovács Péter: 47651

Tuningmotorról van szó? Lehet, hogy nem bírja a nyomatékot. Azt mondják a nagyok, hogy málnaszörpben kell megáztatni a tárcsát, és akkor faszán tapad.

A csavaroknál van rugós alátét, de a csavarfej alatt, nem a lendkerék és a kiemelőszerkezet között. Lehet, hogy aki felrakta, vastagabb tárcsát használt, ezért tett be oda valamit.
[i](Módosította orygabor 2008.05.30. 07:59-kor)[/i]

8820 Kacsándi Szabolcs 2008-05-29 21:18:10  Előzmény:Kovács Péter: 47651

Vagy gyenge a szerkezet vagy görbék a felületek.Az szokott lenni hogy nem észrevehető de ferdére kopik a felület.Amikor beépíted az új tárcsát csak egy kis csíkban fekszik fel és ezért nem tapad.Az alátétezés meg azért van mert már szabályozhatták a lendkereket.Csak ha egy másik tárcsa került bele talán a vastagsága sem volt megfelelő és akkor a közepét nagyon összehúzza.Ilyenkor kezdik hézagolgatni.De egyszerűbb elvinni szabályoztatni a tárcsa felfekvő felületét és a szerkezet felfekvőfelületét is utánaszabályozni.Aztán ha a szerkezet nem jó akkor csere.

8819 P. Kovács Viktor 2008-05-29 20:45:18  Előzmény:: 47660

A feltengelyre vagy a kerekre fel kell rakni egy magnest, es van hozza egy szenzor, gyakorlatilag ugyanaz, mint a biciklin.

8818 (Törölt felhasználó) 2008-05-29 19:55:38  Előzmény:: 47645

Én egy programot használok a retusáláshoz, montázsoláshoz, effektusokhoz...

http://www.szoftverbazis.hu/szoftver/photofiltre-free-v6-31-magyar--LY9.html

Az én km-órám is ezzel készült: www.zuppystraby.lapunk.hu

8817 (Törölt felhasználó) 2008-05-29 19:49:42  Előzmény:Torma Péter: 47658

A főfékhengert szétszedted?
Ha igen és karmantyúztad akkor a tömítőgumik iránya nem mindegy!
-Fontos, hogy a főfékhengernél lecsavarod a fékköröket.. befogod a lukakat... valaki pumpál neked kettőt hármat és érzed, hogy van-e szívó-nyomó hatás.. ha nincs akkor nem jól vannak felrakva a karmantyúk..
-Ha jó a szívó-nyomó hatás, akkor vedd ki a légtelenító cavarokat és pumpával megkell nyomatni a fékcsöveket a főfékhengertől.. A kerekeknél spriccelni kell a csőben maradt olajnak.
Ha hátul nem spriccelt ki semmi, akkor az anyós ülés alatti elosztóban lehet a dugulás!
Ezeket próbáld meg.

8816 (Törölt felhasználó) 2008-05-29 19:23:47  Előzmény:P. Kovács Viktor: 47635

Jó kis műszer. A sebességet hogy méri? Bele lehet csavarni a spirált? Gondolom nem. Hogy oldod meg?

8815 Németh Botond 2008-05-29 19:23:18  Előzmény:Torma Péter: 47658

Fékerőszabályzó????

8814 Torma Péter 2008-05-29 19:11:14

Sziasztok!
Segítség kellene 4t fékkel kapcsolatban!
A helyzet az, hogy szinte nincs hátsó fékem. Alig-alig fognak.(be lettek mérve)
Főfékhenger 1 éves, dobok szabályozva természtesen a ferodorok is cserélve lettek. A rendszer nem levegős, sokszor légtelenítettem és semmi bubi! A fékhengerek is újak. A kézifék az rendben van, de a "lábfék" az gatya. Az első kerekeket jó fogja a fék.
Ha valakinek van ötlete az ne kíméljen!

8813 Katona Zoltán 2008-05-29 17:56:57  Előzmény:Varga Tibor: 47655

Pedig ottvoltam Nagykarácsonyba
Igaz nem az én autómmal

8812 Kalmár Csaba 2008-05-29 16:54:13  Előzmény:: 47654

szia
itt a fórumon is van egy srác aki pont mostanában lett kész a kabriósítással!De készülj fel , hogy nem olcsó mulatság!A neve :energie quality.A használtautón van fennt egy szép 5 kilóért lehet hogy jobban jársz...

8811 Varga Tibor 2008-05-29 15:38:39  Előzmény:: 47654

Szia!
Egy-két éve(pontosan nem emlékszem) volt rá példa, akkor még engedélyezték, igaz elég jó pénz volt a terv, asszem 120e, plusz műszaki, kérelem, stb. Egy soproni srác csináltatta, őt nem ismerem, de a kocsi előző gazdáját igen, vedd fel vele a kapcsolatot, hátha tud segíteni neked. b.stern@freemail.hu

8810 (Törölt felhasználó) 2008-05-29 15:11:03

Hali!

Limusinból szeretnék kabriót építeni. Tudna valaki segíteni a témában? (tervek, gyártás-gyártatás, engedélyeztetés, levizsgáztathatom-e?) Minden segítséget megköszönök előre is!

8809 Madocsai Gergely 2008-05-29 13:54:13  Előzmény:jocking .: 47650

Nem ajnározom, igaz (még) nem próbáltam, de eddig jókat hallottam róla(a Japánban készült darabokról legalábbis). Gondoltam isolatorról lesz szó, és az tényleg sz@r (1 hónapot sem bírt ki).
u.i.Én a legprosztóbb Brisk NY15/NY15C-t használtam, ezt soha de soha nem köpte be, csak gagyi a menete, és állandóan szétszedte a hengerfejeket...és nem, nemtéptem túl
a "Teccsós kéket" nem ismerem

8808 (Törölt felhasználó) 2008-05-29 13:14:03  Előzmény:Madocsai Gergely: 47649

igen az is fa*za.ezért nem tudom hogy mivan, vhol vmi nem jó az már biztos:-)

8807 Kovács Péter 2008-05-29 11:34:51

Kérdeznék én is 2T kuplungal kapcsolatban. Valahogy nem bírok normálisat varázsolni rá. A holtjáték megvan, bőven, mégsem tapad be igazán ahogy kellene. Száraz időben nem képes megnyikkantani a gumit, csak bőg.
Újfajta, rugós tárcsa van fenn hozzá való szerkezettel. Egyéb rendellenességet nem tapasztaltam. Viszont egy apróság: került hozzám egyszer egy olyan motor, aminél a szerkezet és a lendkerék közt volt egy-egy alátét a csavaroknál. Na jó, nem teljesen alátét, hanem mintha a szemközti oldalukat laposra köszörülték volna. Kicsit rendellenesnek tartottam, mert nem rugós tárcsához újabb szerkezet volt feltéve. Ebből gondoltam, hogy felesleges. Így van-e?
Pedig biztos, hogy láttam már itt robbantott 2T motor rajzot, amin megnézhetném, de nem találom.
Esetleg valami ötlet? Nem veszélyes, csak zavar.
Köszöntem!

8806 jocking . 2008-05-29 11:33:05  Előzmény:Madocsai Gergely: 47649

Na azért az NGK-t se ajnározzuk, múltkor én is próbáltam azt tenni a trabiba, és szarabbul is ment meg többet is evett. És igen, trabihoz való volt. Azzal a kék dobozos teszkós szarral meg megy, mint a golyó.

8805 Madocsai Gergely 2008-05-29 11:20:27  Előzmény:: 47648

I mean: a gyújtás be wan-é állítwa rendesen? A gyertya szupi, walszeg nem ez okozza a gondot.

8804 (Törölt felhasználó) 2008-05-29 10:29:42  Előzmény:Madocsai Gergely: 47644

igen a bekötés jó, NGK BP6HS.

8803 (Törölt felhasználó) 2008-05-29 10:28:58  Előzmény:Kovács Péter: 47643

nincs rajta most hátsódob, azért köszi!