Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Állítólag a hattyúnyaknak nincs baja, csak a bölcső mászott el, vagy hajlott meg, vagy az illesztés vagy valami ilyesmi. Nekem magyarázták de nem értem. Megpróbálják róla lenyomni (?!)hogy az illesztés rendben legyen, és akkor ki tudják cserélni a bölcsőt. Csak valami olyan nyavaja van, hogy valószínű nem lehet "kinyomni" csak huzatni és akkor az ugye pad, és még több zsozsó. Cserélni kell a motorháztetőt, az elejét meg a bal lámpákat meg a bal első fedőlemezt meg ugye a bölcsőt. A karosszériás azt mondta kb. 50 ezer hogy ezeket felrakja, ha padra kell rakni az min. plusz 20 ezer és akkor még ott van a szerelő hogy kipakolja meg bepakolja a bölcsöcseréhez. Szóval 100-120körül. Amúgy az aljának semmi baja, az apukámé volt aki lakatos, vigyázott rá mint a szeme fényére, csak meghalt szegény így örököltük. Most biztos forog a sírjában
Hát igen! Anno a 2T-immel nekem sem volt semmi gondom. De a 4T itt (is) picit más! Sajna nekem a magnóból sem lehet (iso, stb) faragni. És marad a "nincs bent teljesen-kilóg" látvány. Ha csak szét nem barmolom a fűtés müanyagjait, ami nem engedi beljebb csúszni a cuccost. de azt azért nem fogom!
beépítő keretem is van, de azzal még xarabbúl néz ki. Így csak a végén lévő furatot használtam a rögzítésre. Még ez a rövidebb keret segíthetne, de azt hogy honnan szerzek....
A mélység is elég gáz így, de amin nagyon kiakadtam az a gyári hely, "kivágás" Kb körbe 0.5cm-el nagyobb
85-ös évjáratú, 2T Trabim van. Egy éve vettem bele JVC cd-s rádiót. Semmit nem kellet faragnom ,csak beraktam a kapaszkodó helyére.Nem lóg ki és nem lötyög. [i](Módosította tothpeter 2008.06.01. 11:15-kor)[/i]
Ha a bölcső leugrott a hattyúnyakról, akkor nagyon valószínü, hogy porrá van rohadva és egyéb "károk" is keletkeztek. Hattyúnyak tuti csere. De akkor már jön a következő: küszöbök állapota? Esetleg képet nem tudnál róla csinálni, hogy mégis mennyire tört meg az eleje? Mert ha nagyon, akkor majdnem annyiba fog kerülni, mintha átülnél egy másikba , bár nem tudom, hogy az ismerősöknél mennyi a jutányos ár.
Különben ha becsületesen, gondosan megcsinálják, összerakják nyugodtan lehet használni még sokáig
Majd elfelejtettem! Azért egy beépítőkeret nem árt hozzá, hogy valami bent is tartsa. Nem kell a teljes tok, mert ugye az nem fér be. Elég az az 5 centis mélységű, amit az olcsóbb rádiókhoz osztogatnak.
Sziasztok! Rádióprojekt? Én az ISO csati felső sorát egyszerűen levágtam a rádióról. A középső sornál a kábelen lévőnek a tetejét szintén. Így egy picit döntve pont elfér egy szabvány rádió. Talán 2 mm-t lóg ki az alsó él. Az előző készüléket gond nélkül beleraktam. Egyszerűen kivágtam az útban lévő dolgokat a házából, igaz ott vezetékek végén volt a csatlakozó, így elég mobil volt. (Oda raktam ahova nekem tetszett) Célszerszámok: lemezolló és csípőfogó (flex?):-)) Csak oda kell figyelni, hogy mit vág el az ember, a későbbi értékesítés esélyét biztosan. Ennyi hátránya van a dolognak...
Hli! hát ezen én is melepődtem mikor először láttam h hogy oldják meg az ilyet. ugyanis valóban nem fér be a szabvány rádió, csak néhány régebbi típus ami rövidebb. hát megoldásként sokan sokfélét csinállnik. Láttam már h szimplán a polcon van a rádió, vagy akár az alatt, van aki berakja és kilóg a rádió a műszerfalból, van aki ezen próbáll segíteni egy "toldással" (egy bónusz 1-2 centis fa/műanyag keret rá... amúgy lehet h van olyan aki beépíteti a helyére. Középen nem tudom most így pontosan h mi van, de jobb oldalon az ablakfűtéstől nem megy be ugye... no de monnyuk én annak nem esnék neki csak úgy....
(de lehet h ez az egész hülyeség és nemis így van 4T-be 2T-re igaza amit írtam)
Benéztem a rádio projektemet 4t-ben Körben a gyári hely is jóval nagyobb, és a mélység is kissebb jelentősen. pedig szabvány kenvood rádiot vettem bele! van arra valami ötletetek, tapasztalat, hogyan oldjátok meg hogy normálisan a helyére lehessen mélységében tolni a rádiot? Illetve a gyári "kivágásban" is eléggé lötyögős a rádio. Eszem megáll, milyen magnókat gyártottak anno DDR-ben ami belefért
Remélem nem haragudtok hogy "bepofátlankodok", nagyon nem értek a Trabihoz, még jogsim sincs, ezért gondoltam hogy segítséget kérek Tőletek. A szitu a következő:egy 4 ütemű kombival 4 csíknyi féknyomot követően belerohantunk egy W Polo-ba. A jobb elejünk gallyra ment. Kiderült hogy a bölcső leugrott a hattyúnyakról (remélem nem írok nagy baromságot). Most valami olyanra várunk hogy kell e huzatni vagy elég kinyomni. Azt tudom hogy marha sokba kerül így is úgy is, de újat venni nincs pénzünk. Elvileg ismerős autószerelő meg karosszériás bevállalja jutányos áron. Nem is ez a problémám. Azt szeretném megtudni, hogy ilyenkor ha összerakják (bölcsöcsere szinte tuti lesz, de lehet hogy hattyúnyak is) akkor biztonságosan lehet még furikázni vele ? Van egy másfél éves kiscsajom..... Nem akarok én vele száguldozni, de azért néha el kéne ugrani vele a légvonalban 400km-re lévő nagyihoz... Kérlek segítsetek. Előre is köszönöm.
Bekotottem a muszert, csodak csodaja konnyen ment. [url]https://flickr.com/photos/27213259@N03/2538417226/[/url]
A benzinszint-jeladoja 510 Ohmos, hogy valaszoljak a kerdesemre, tehat ha normalis kinezetu muszert akartok rakni a gepbe, akkor erre kell figyelni. A homero gombaja is szabvanyos, siman betekertem a muszeret a trabante helyere.
Most egy muszeren van: Fordulat (szamjeggyel is) Sebesseg (merfold/km, ami itt fontos) Vizhofok (kerek C fokra) Valtasjelzo-lampa Tulmelegedes-lampa Atlagsebesseg Uzemora Ora Osszkilometer Napi kilometer
Egy nagy hatulutot figyeltem meg, hogy a karbifutes jeladoja a regi muszerben van, amit ugye kiszedtem. Ami nagyobb gond, az az olajnyomas lampa, ami ugye 2 jeladobol kombinalja ossze, hogy jo-e. Na erre nincs otletem.
Van valakinek rajza 4T Trabi jobb oldali muszer belerol? Ossze kene takolnom valamit, amivel tudnam, hogy van-e olajnyomas a gepben.
A 4T kabelezeset latva igencsak visszasirom a 2T-s idoket. Vizohofok, olajnyomas, mekkora felesleges fsagok...
Bocsi, h este nemírtam, de nagyon későn értem haza, örültem, h élek... A zsanér: az ajtón belül úgy wan, ahogy a kolléga említette, azaz egy vastag acéllap, és anyákkat wan rögzítwe, tisztasor. a kasztnin már érdekesebb, u.is az első duró nélkül sem látszik semmi, mert egy dupla lemez wan ott, és a kettő között wan a móka. szerencsére eléggé szétrohadt már szegény donor ahhoz, h kissé kinyissam a "konzerwet": behegesztettek egy lemezt, amin szintén anyák látszanak, sztem oda lehetnek pöttyözwe, (akkora rést nem tudtam ütni, h pontosan lássam); mert ha nem így lenne + sem lehetne húzni a csawarokat.
Mindenképp ellenőrizd a lendkerék ,a szerkezet nyomólapjának felületét.Valószínű hogy ferde.Edyszerű síkbahúzással vagy esztergán szabályozással megoldható.Összeszereléskor ügyelni kell rá hogy a szerkezet közepe ne legyen túl behúzódva vagy ne legyen túlzottan kint mert akkor meg nem feszít.Érdemes féktisztítóval zsírtalanítani a felületeket.
Kuplung után kicsit más téma, ajtók. Azt szeretném kérdezni, hogy a trabiról hogy lehet levenni az ajtókat? Ahogy néztem, a csavarok az ajtó felől le vannak hegesztve, úgyhogy a zsanért le kell venni az A oszlopról. De az A oszlophoz mi fogja a csavart? Menet van vágva az anyagba, vagy vmi furmányos anyaszerűség, mint a biztonsági övnél?
SOHA, nagggggyon allergiás wok az ilyen dolgokra, nálam ilyen nem fordulhat elő! Akár benzinnel is letámadom a felületeket, ha gyanúsak! Az egy darabig ot úgy értettem, h 2-esbe rántás után elforgott keményebb kapcsolásokkor a puhább szerkezet miatt.
Hmmm... már látom magam előtt a tárcsa csúszását optikailag érzékelő, elektronikus, "Strawber-Jetronic" málnaszörp befecskendezésű szabályozó rendszert
Én ezt a málnaszörp dolgot máshogy ismerem. Raliba szoktak olyat csinálni (trabinál láttam ilyet, úgyhogy nem a WRC-kre kell gondolni), hogy van egy lyuk a váltó harang alakú részének a tetején, és ha már nagyon csúszik a cucc, és nincs idő cserélni, akkor oda beöntenek egy fél liter kólát, és mehet is tovább a gép. Viszont ez csak ideiglenes megoldásnak jó.
Mondjuk nekem - anno, mikor hozzámkerült a gép - olyan parám wolt, h nem emelt ki a kuplung (rendesen)!!! Nem, nem a holtjáték, a szerkezettel lehetett wmi, mert azt kicseréltem, utána úgy járt mint a kisangyal, és olyan szokatlanul puha lett, h eleinte majd" kitapostam a lemezt! Igaz, a rugóerejét a másikhoz mérwe a régi szerkezet szinte meg sem nyikkant alattam, az újat meg féllábbal betaposom... A lényeg az újjal nekem is csúszkált, ha hirtelen kapott egy másodikat, akkor szépen csúszkált a tárcsa egy darabig... u.i. a málnaszörp ötlet tetszik, én kátránnyal próbálnám, bringán is így lehet féket csinálni
Nekem eredetileg rugós tárcsa volt, aztán elkopott. Beletettem egy utángyártottat maj" megőrültem tőle, most már a korábbi rugó nélküli van benne. Az utángyártott rugósnak sokkal gyengébbek a rugói.
Passzolom. Sose figyeltem még. Ettől függetlenül elképzelhető. De másik motoron, másik lendkeréknél is ezt produkálja nagyjából. Persze lehet vele közlekedni, meg minden. Csak mondom hátha. De azért köszi!
A lendkerék nincs felszabályoztatwa? u.is - mint már említették - ekkor ugye bejjebb kerül a tárcsa, és már lehet, h nem tud kellő rugóerőt produkálni a szerkezet. Ha igen, akkor egy lendkerék csere lenne a tuti...
Nem, nem tuning motor. Sima gyári 5.5 literes fogyasztású, gyári 28HB2-es karbival, villanyos gyújtással. Sajnos már nem az első szerkezetet próbálom. Van már néhány otthon. Bontóból 1-2 évente hordok motort kompletten. Így meg nehéz előzményt kitalálni. Na majd akkor csinálok vele vmit. Végigzongorázom mindegyik szerkezetet. Földre letéve, és rátaposva kinyomással mindegyik kb egyforma ellenállást vált ki a kinyomócipőtalpra
Tuningmotorról van szó? Lehet, hogy nem bírja a nyomatékot. Azt mondják a nagyok, hogy málnaszörpben kell megáztatni a tárcsát, és akkor faszán tapad.
A csavaroknál van rugós alátét, de a csavarfej alatt, nem a lendkerék és a kiemelőszerkezet között. Lehet, hogy aki felrakta, vastagabb tárcsát használt, ezért tett be oda valamit. [i](Módosította orygabor 2008.05.30. 07:59-kor)[/i]
Vagy gyenge a szerkezet vagy görbék a felületek.Az szokott lenni hogy nem észrevehető de ferdére kopik a felület.Amikor beépíted az új tárcsát csak egy kis csíkban fekszik fel és ezért nem tapad.Az alátétezés meg azért van mert már szabályozhatták a lendkereket.Csak ha egy másik tárcsa került bele talán a vastagsága sem volt megfelelő és akkor a közepét nagyon összehúzza.Ilyenkor kezdik hézagolgatni.De egyszerűbb elvinni szabályoztatni a tárcsa felfekvő felületét és a szerkezet felfekvőfelületét is utánaszabályozni.Aztán ha a szerkezet nem jó akkor csere.
A főfékhengert szétszedted? Ha igen és karmantyúztad akkor a tömítőgumik iránya nem mindegy! -Fontos, hogy a főfékhengernél lecsavarod a fékköröket.. befogod a lukakat... valaki pumpál neked kettőt hármat és érzed, hogy van-e szívó-nyomó hatás.. ha nincs akkor nem jól vannak felrakva a karmantyúk.. -Ha jó a szívó-nyomó hatás, akkor vedd ki a légtelenító cavarokat és pumpával megkell nyomatni a fékcsöveket a főfékhengertől.. A kerekeknél spriccelni kell a csőben maradt olajnak. Ha hátul nem spriccelt ki semmi, akkor az anyós ülés alatti elosztóban lehet a dugulás! Ezeket próbáld meg.
Sziasztok! Segítség kellene 4t fékkel kapcsolatban! A helyzet az, hogy szinte nincs hátsó fékem. Alig-alig fognak.(be lettek mérve) Főfékhenger 1 éves, dobok szabályozva természtesen a ferodorok is cserélve lettek. A rendszer nem levegős, sokszor légtelenítettem és semmi bubi! A fékhengerek is újak. A kézifék az rendben van, de a "lábfék" az gatya. Az első kerekeket jó fogja a fék. Ha valakinek van ötlete az ne kíméljen!
szia itt a fórumon is van egy srác aki pont mostanában lett kész a kabriósítással!De készülj fel , hogy nem olcsó mulatság!A neve :energie quality.A használtautón van fennt egy szép 5 kilóért lehet hogy jobban jársz...
Szia! Egy-két éve(pontosan nem emlékszem) volt rá példa, akkor még engedélyezték, igaz elég jó pénz volt a terv, asszem 120e, plusz műszaki, kérelem, stb. Egy soproni srác csináltatta, őt nem ismerem, de a kocsi előző gazdáját igen, vedd fel vele a kapcsolatot, hátha tud segíteni neked. b.stern@freemail.hu
Limusinból szeretnék kabriót építeni. Tudna valaki segíteni a témában? (tervek, gyártás-gyártatás, engedélyeztetés, levizsgáztathatom-e?) Minden segítséget megköszönök előre is!
Nem ajnározom, igaz (még) nem próbáltam, de eddig jókat hallottam róla(a Japánban készült darabokról legalábbis). Gondoltam isolatorról lesz szó, és az tényleg sz@r (1 hónapot sem bírt ki). u.i.Én a legprosztóbb Brisk NY15/NY15C-t használtam, ezt soha de soha nem köpte be, csak gagyi a menete, és állandóan szétszedte a hengerfejeket...és nem, nemtéptem túl a "Teccsós kéket" nem ismerem
Kérdeznék én is 2T kuplungal kapcsolatban. Valahogy nem bírok normálisat varázsolni rá. A holtjáték megvan, bőven, mégsem tapad be igazán ahogy kellene. Száraz időben nem képes megnyikkantani a gumit, csak bőg. Újfajta, rugós tárcsa van fenn hozzá való szerkezettel. Egyéb rendellenességet nem tapasztaltam. Viszont egy apróság: került hozzám egyszer egy olyan motor, aminél a szerkezet és a lendkerék közt volt egy-egy alátét a csavaroknál. Na jó, nem teljesen alátét, hanem mintha a szemközti oldalukat laposra köszörülték volna. Kicsit rendellenesnek tartottam, mert nem rugós tárcsához újabb szerkezet volt feltéve. Ebből gondoltam, hogy felesleges. Így van-e? Pedig biztos, hogy láttam már itt robbantott 2T motor rajzot, amin megnézhetném, de nem találom. Esetleg valami ötlet? Nem veszélyes, csak zavar. Köszöntem!
Na azért az NGK-t se ajnározzuk, múltkor én is próbáltam azt tenni a trabiba, és szarabbul is ment meg többet is evett. És igen, trabihoz való volt. Azzal a kék dobozos teszkós szarral meg megy, mint a golyó.