Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör 2

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

802  Zombie 2006-12-04 06:57:54

Tibke! mennyi a fogszáma a hosszú 4.nek 2T-ben?

milyen átétetezéső 5 gangos váltók tehetők rá a Trabi/ warbi mocira közdarab nélkül....? melyiket ajánlod? van-e jobb mint amik a cikkbe le van írva vagyis 5. fokozatban 0.851-nél kisebb?
miből számítódik ki a a végáttétel? ill. mit jelent az?

1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

801 Varga Tibor 2006-12-03 22:58:58  Előzmény:Grõb Gyula: 39644

Mi is a probléma pontosan? a fedélbe kell belepakolni mindent, és akkor simán összerakható. legyen üresben mikor rakod össze.(villák középhelyzetben, és a csúszógyűrűk is.

Tibke

800 Grõb Gyula 2006-12-03 21:35:11  Előzmény:Molnár György: 39636

Hali! Én vettem festékboltban kárpitragasztó sprayt, ajtókárpitot ragasztottam vele. Baromi jó, lefújod vele a felületet, vársz egy kicsit, utána fog, mint a ződ festék! Egyszerű, nem gányol, meg folyik, mint a palmatex. Viszont nekem az a kérdésem lenne (Tibke segíts), hogy a szétszedett (felújított) 2T trabi váltóba hogyan lehet úgy visszatenni a fedelet, hogy a villák visszakerüljenek a váltóhüvelyekbe (asszem így hívják)?
Szal, az lenne a lényeg, hogy összerakás után működjön. Ja igen és mivel kenjem be az illesztést, FBS is jó rá? Köszke, gyuluska

06-70/331-2273

799 (Törölt felhasználó) 2006-12-03 17:32:15  Előzmény:Prokop Gábor: 39642

Egyébként jobban járok ha kicserélem a trafót egy 2ütemű trabiéra? Mintha benne maradna ez? Meg van nekem itthon egy trafó, ami elméletileg az akksis gyújtás kiváltására van kitalálva CPI-1280 nemtudom hogy hallottál e róla. Hogy esetleg arra kicserléném, akkor jobb vagy roszabb lenne a helyzet?

798 Prokop Gábor 2006-12-03 17:21:51  Előzmény:: 39641

Kicsit felületes vagyok ma, azt nem olvastam el, hogy Polo

Szóval szűkítsünk, majdnem biztos, hogy a trafód nagyfesz.

797 (Törölt felhasználó) 2006-12-03 17:16:48  Előzmény:Prokop Gábor: 39640

Nem mai gyerek ám már a polo :-) 1983-as, úgyhogy eltudom képzelni hogy megszakítós legyen, meg elméletileg tipusra lett véve a kábel. Meg ha jól tudom a trafó kábelja sem 12V ot ad le hanem kevesebbet, mert bele van építve valami ellenállás, amit az akksis gyújtásoknál szoktak használni.


Akkor már inkább azt tudnám elképzelni hogy trafót cseréltek benne, és az nem stimmel.
(Módosította martilaki 2006.12.03. 18:17-kor)

796 Prokop Gábor 2006-12-03 17:11:05  Előzmény:: 39639

Jah, valamiért azt hittem, Wartburgod van.
Eredetileg elektronikus a gyújtás, valszeg valaki kihajította az osztófejet kompletten, és felrakott egy megszakítósat.
GOndolom, a trafót nem cserélték, ezért túl nagy a feszültség a kábeleken. Persze, hogy lehúz.

Két megoldás van. Ha jót akarsz, szerezz egy elektronikus gyújtást kompletten, és építsd vissza, nagyfesz kábelekkel. Ha olcsót, akkor cserélj trafót, mondjuk a 2T 12V Trabiéra. Ezt olcsón megúszod, de válladra veszed a megszakítós gyújtás összes nyűgjét.


795 (Törölt felhasználó) 2006-12-03 16:35:33  Előzmény:Prokop Gábor: 39638

4T 1043ccm a motor, és biztos hogy akksis, mert nincs sehol elektronika, csak megszakító, gyújtótrafó, és kb ennyi



Ja és az előző kábeleknél is ugyanez a jelenség volt.
(Módosította martilaki 2006.12.03. 17:37-kor)

794 Prokop Gábor 2006-12-03 16:31:00  Előzmény:: 39637

Hagyományos akksis gyújtás / 4 henger ???

Nem lehet, hogy 4T / 1.3 motor ? Ott elektronikus gyújtás van, nagyfesz, és teljesen normális, hogy lehúz, ha kisfesz. kábeleket vettél.
Cseréld le rendes kábelekre !

793 (Törölt felhasználó) 2006-12-03 16:25:47

Hello! lenne egy kérdésem. Azt mi okozhatja hogy ki lett cserélve a gyertyakábelem, és mégis ugyanúgy áthúz a gyertyáknál. Mi lehet a rossz? Hagyományos akksis gyújtásom van.(Mind a 4 gyertyánál áthúz)

(Nem trabim van, csak egy régi polo)
(Módosította martilaki 2006.12.03. 17:31-kor)

792 Molnár György 2006-12-03 13:12:34

Hali
A végén már én is tudtam hogy kötekedett. Ezér mosta tetőkárpitba is belekötött, mer" hogy nincs benne. Most azzal küszködök, de úccse az lesz benne. Csak a vizsgáig fenn maradjon. Ti mivel ragassztjátok (ha kell)?
Én Palmatex-el próbálom.
Köszi a válaszokat Csocsi


gyuszi

791 Venczli Miklós 2006-12-03 12:13:40  Előzmény: Zombie: 39633

milyen tárcsa?

790 Venczli Miklós 2006-12-03 12:13:14  Előzmény:Szabó Géza: 39631

elvileg jó, de majd még megnézem megint

789  Zombie 2006-12-03 10:31:13  Előzmény:Venczli Miklós: 39630

van két (moderálva)a állapotú tárcsa fékem, ha érdekel.... rámegy a bordástengelyre...

1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

788  Zombie 2006-12-03 10:25:11  Előzmény:Varga Tibor: 39626

köszi az infót már voltam vele szerelőnél is , ők a motortartóra gyanakodtak...., de továbbra is van a koppanás. mit tegyek? előfordulhat hogy a kipufogó az , mi?

köszi...


1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

787 Szabó Géza 2006-12-03 07:00:46  Előzmény:Venczli Miklós: 39630

az öbeállóknak megvan a hézaga?
745ös hozászólásomnál ott a kép hozzá.

Ez az élet! 4 kerék, zwei takt, kék füst, vidámság. Ezt nyújtja nekem a TRABI.

786 Venczli Miklós 2006-12-02 22:56:49

Szeva!

kicseréltem az önbeállót, most az jó, mégis befognak a fékeim, mentem vele pár km-rt aztán már rendesen meleg volt a dob, meg a felni is, pedig nem is fékeztem nagyokat...
mikor kicseréltem az önbeállót, előtte el sem tudtam forgatni a dobot kézzel, kicseréltem, leengedtem az olajat, teljesen benyomtam a dugókat a munkahengerekben, szal nincs olaj, teljesen bent vannak a dugók, feltettem a dobot mégis szorul rajta, levettem megnéztem hol húz bele a pofába, azon a helyeken megcsiszoltam, kicsit jobb lett, de nem teljesen, egy helyen mindig megszorul, de annyit nem csiszolhatok le belőle...elfogy a pofa, mi a gondja? mit csinálok rosszul, lehet ha főfékhenger a ludas és állandóan odanyomja, de az nem lehet hisz nem volt benne olaj!
vagy valamit mondjatok, mert ez a fék kikészít!

785 Grõb Gyula 2006-12-02 18:30:03  Előzmény:Molnár György: 39627

Hali,druszám. Engem az eredetiség vizsgán szórakoztattak. Mivel volt már erősen kasztnizva,alvázszámot cseréltek,úgy,hogy kivágták az eredetit, behegesztették az új gépesbe. Hát,mikor a vizsgáztató meglátta,felhívta a kollégákat,hogy jöjjenek,mert ilyet még biztos nem láttak. Végülis megoldódott,sőt előtte b-s minősítést kapott nálam meg már a-t.

06-70/331-2273

784 Varga Tibor 2006-12-02 18:29:25  Előzmény:Molnár György: 39627

jó helyen van az a motorszám sztem. De műszakin nem is kell azt figyelnie hogy hol van az a szám, elméletileg(csak egyezetetni kell). az az eredetvizsgáló dolga. szimplán csak kötekedett.

Tibke

783 Molnár György 2006-12-01 20:55:29

Hali
Ha már a műszakinál tartunk, ma voltam, átvizsgálással kezdődött és azzal is ért véget.
Bal hátsó lengéscsillapító oda van, még leengedett gumival is. De ezt már orvosoltam. Lényeg a lényeg. A vizsgabiztos nagy arccal odahív, hogy gond van az autóval. Nem jó helyen van az alvázszám a motortérben.
Mivan vazze???
Meg hogy nem az a merevítőlemez van ami a gyáriban.....????
Ez hülye mondom...magamban. 3-4 cm el arrébb kéne lennie a motor fele.
Háth ez kész, már egy vizsgán gond nélkül átment mióta nála van.....
Mivel nem tudott fogást venni rajtam, hanyagolta a dolgot... olyanokban keresett hibát mint hogy nincs fent a tetőkárpit?? De végülis hidegenhagy.
A kérdés: kinek hol van az alvázszáma? A kasztni fele jobban, vagy a motorfele??? már csak azért is mert amit én láttam az mind a kasztni fele van.


gyuszi

782 Varga Tibor 2006-12-01 13:42:02  Előzmény: Zombie: 39625

a stabilizátor? a bölcsőn elöl keresztbe, egy köracél, ami a lengőkarba csatlakozik....

Tibke

781  Zombie 2006-12-01 13:38:11  Előzmény:Varga Tibor: 39622

és az mi?mármint a stabilizátor, vagy hol van...?

1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

780 Polgár Tibor 2006-11-30 19:28:25  Előzmény:Rell Miklós: 39623

Nekem viszont beírták: fehér a színe. Majd a másik oldalon kézzel írva: második szín piros, helye: motorháztető, utas- és csomagtértető. És ezt a gép javasolta, hogy így kell...
Az meg, hogy a fülketető nem is piros...

Wartburg és még cabrio is?! Mi lehet ennél jobb...

779 Rell Miklós 2006-11-30 16:46:41  Előzmény:csehi janos: 39617

Ez érdekes, mert nekem nem voltak hajlandóak beírni a második színt. Állítólag a domináns szín dönt, vagyis ha ránézel a kocsira jellemző irányból (tehát nem fentről) akkor ami színt látsz, annak kell lennie a forgalmiban.

retro

778 Varga Tibor 2006-11-30 13:58:50  Előzmény: Zombie: 39620

elsőre csak ak ipufogóra tippelnék. pla ha waresz leömlő van rajta, akkor az y szokott a stabilizátorba beleverni.

Tibke

777 Varga Tibor 2006-11-30 13:58:09  Előzmény:csehi janos: 39617

2 elem felett be kell jegyeztetni a forgalmiba

Tibke

776  Zombie 2006-11-30 12:56:34  Előzmény:Varga Tibor: 39616

kopog, ill koppan
egy nagyot aztán abba is hagya elégilyesztő
ma talán alánézek, hátha van valami


1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE
(Módosította Zombie 2006.11.30. 13:57-kor)

775  Zombie 2006-11-30 12:56:17  Előzmény:csehi janos: 39617

én úgy tudom, a kocsin a feltűnőbb szín dönt, vagy amiből több van. tehát ha csomtartó+mocitető más akkor nem kell


1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

774 Venczli Miklós 2006-11-30 09:18:48  Előzmény:csehi janos: 39617

HÁt sztem azt már igen, ugye megvan, h hány % felett kell bejegyeztetni de ezt nem tom, Prokee nak van, vagy volt, meg asszem lesz ilyen 2 színű trabija, majd ő megmondja

773 csehi janos 2006-11-30 09:09:22

Hello srŕcok

Olyan kérdésem lenne, hogyha a trabim tetejét(motorhŕztetö, tetö, csomagtérfedél)mŕs szinüre festem, azt be kell jegyeztetni a forgalmiba?


772 Varga Tibor 2006-11-30 08:41:10  Előzmény: Zombie: 39615

tehát az a probléma, hogy valami zörög, kopog mikor gyorsítasz? csak hogy értsük egymást

Tibke

771  Zombie 2006-11-29 21:19:12

na remélem valakitud segíteni!
mi lehet az, ami gyorsításkor nekivágódhat a padló lemezhez?
max 2-esig
sztem nem a kipuff,mert az teljesen hozzásimul 4T trabinál...


1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE
(Módosította Zombie 2006.11.29. 22:20-kor)

770 Prokop Gábor 2006-11-29 20:35:01  Előzmény:: 39613

Lehet, csak felesleges. Hülyeséget fog mutatni, mert méri a visszafolyóágon visszafolyó visszafolyást is.

769 (Törölt felhasználó) 2006-11-29 20:32:40

Sziasztok!

AZ a kérdésem lenne hogy a 601 es trabi átfolyásmérőjét
be lehet -e szerelni 1,1 es be?

amugy meg ismét peches vagyok...
első lengőkar összekötő öntvényeket cseréln i kell
+fékbetétek + első telók...
de már látom a fényt az alagút végén
ill asszem látom...

"öreg vagyok és sz*rok a 3 év garanciára"

768 Varga Tibor 2006-11-29 17:23:54  Előzmény:Hõberth Gábor: 39608

futómű maradt, féltengely van variálva.

Tibke

767 Varga Tibor 2006-11-29 17:22:26  Előzmény: Zombie: 39610

grisa megöl, háá minek írta szegény a cikket? Ott van hogy milyen váltó megy rá.
Azt írd miről van a váltó, akkor derül ki hogy jó-e a motorra.

Tibke

766  Zombie 2006-11-29 10:24:15  Előzmény:Varga Tibor: 39607

Tibke rámegy az 5-ös váltó 1,3 as mocira?
mert most tudnék venni egyet olcsón...

1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

765  Zombie 2006-11-29 09:52:51  Előzmény:Venczli Miklós: 39570

vegyél újjat nem drága állítólag


1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

764 Hõberth Gábor 2006-11-29 06:37:53

Én is ezen a Fiat váltón töröm a fejem. Regebben már beszélgettünk is erröl, csak aztán nekem közbejött ez az.
Futómüvel együtt lett betéve abba a bizonyos Trabiba, vagy a féltengelyek lettek megvariálva?


763 Varga Tibor 2006-11-28 21:50:45  Előzmény:Grõb Gyula: 39605

Be lehet tenni, bár nem egyszerű. én már betettem egy autóba, igaz most nincs benn, mert sietősen kelett az autó, a váltó nem volt kész, és ment bele a gyári váltó. de a tél folyamán be lesze fejezve. kell bowdenes kulissza, fiat féltengely, és szét kell szabni a bölcsőt.

Tibke

762 Prokop Gábor 2006-11-28 10:45:30  Előzmény:: 39604

"Hogy tudnánk egyeztetni időpontot és helyszínt?"

Remélem, nem itt
Mail, Személyes Üzenet, mittomén.

761 Grõb Gyula 2006-11-28 09:27:31

Hali! Olyan kérdésem lenne,hogy bele lehet -e rakni a 903-as motor mellé 5 sebességes 127-es fiat váltót,mög ha igen,kell -e hozzá átalakítási terv? Már ha tudok szerezni:-) Kösz

06-70/331-2273

760 (Törölt felhasználó) 2006-11-28 08:08:45  Előzmény:: 39602

Hejho! engem érdekelne! Hogy tudnánk egyeztetni időpontot és helyszínt?
hunsubs@freemail.hu

Norbika

759 Rell Miklós 2006-11-27 21:33:05  Előzmény:Hordós Márton: 39601

Jó, jó, de most már tényleg zárjuk ezt le!

retro

758 (Törölt felhasználó) 2006-11-27 20:42:03

Nem tudom hogy jó helyen járok-e, de megmaradt a már nem létező Trabim-ból egy fűtés rásegítő. Ha valakinek kell, elviheti. Van még más apróság is. /szerelési könyv, aluminium kilincs kulcsokkal együtt, gyári külső visszapillantó tükör, STB/ email.: cmik@citromail.hu

MIKI

757 Hordós Márton 2006-11-27 17:55:05  Előzmény:Rell Miklós: 39595

ELNÉZÉST KÉREK!

Maroko

756 Prokop Gábor 2006-11-27 17:00:10  Előzmény:Molnár András: 39599

Egyforma a két karbi mágnesszelepe, sőt, gyakorlatilag a karbi is. Jellemzően egy különbség van (a feliraton kívül), az NDK-s verzióból kihagyják a talp furatait fűtő patront.

755 Molnár András 2006-11-27 13:55:17

Hali. Van 1 weber + 1 "utángyártott" weber karbim. Kérdés: kompatibilis az alapjárati mágnesszelepjük? Mer" a bóvli weber-ben lévőnek a vége nem 1ezik a másikkal, olyan mintha egy fuvóka lenne a réz kupak. Mittomén van-e 1általán valami szerepe, merugye csak nyit+zár.

ACL-400

754 (Törölt felhasználó) 2006-11-27 13:26:40

Tud valaki segíteni megjavítani Bercimet, felkészíteni műszakira? Szeretném belülről is megismerni trabantomat, ehhez kérek segítséget... Előre is köszönöm!

Norbika

753 Venczli Miklós 2006-11-26 22:41:58  Előzmény:Varga Tibor: 39593

akkor dobom is ki a kukába veszek bele egyet