Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör 2

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

1052 Támba Csaba 2006-12-29 09:00:44  Előzmény:Rell Miklós: 39890

A merevítés erőssége nem feltétlenül kilóban mérendő, hanem megfelelő profilban, és elhelyezésben

Én pl. ajtómerevítésnek az utolsó szériás 601-es limók hátsó torony-összekötőjét használtam. Könnyű, de erős kalap-profil.
Oldalmerevítésként 20-as U-acél elöl-hátul. Nincs 10 kg pluszban az egész, de kellő merevséget ad. Pl. ha felemelem az egyik oldalt a hátulját akkor sem feszül meg az ajtózár
Nem csavarodik úgy a kaszni, mint a sima széria kivitelnél.

Tsaby 601S

1051 Grõb Gyula 2006-12-28 20:41:38  Előzmény:Prokop Gábor: 39887

Lehet,hogy hülyeség a kérdés,de nem lehet,hogy a trafó szórakozik,csak mert nagyon nehezen indul. Gőzöm nincs,a gyújtáshoz,lehet,hogy oltári marhaságot kérdeztem? Vagy öregek a gyertyák?

06-70/331-2273

1050 Mátyus Ádám 2006-12-28 19:50:26

Sziasztok!
Sikerült hozzájuti egy 4T géphez, csak annyi problémánk van vele, hogy az autómata szivató túl magas fordulaton tartja a fordulatszámot. Erre a problémára szeretnék megoldást találni. Hol lehetne alacsonyabbra venni a fordulatot? Előre is köszi!

1049 Polgár Tibor 2006-12-28 18:39:47  Előzmény:Babecz Tamás: 39882

Hello!

Nekem pont ugyanezt csinálta a gyári karbi. Valszeg a golfé is hasonló elvű, ezért leírom, hátha segít. Indítás előtt a szivató teljesen elzárja a torkot. Majd ha beindul a vákum kinyitja kicsit. Ha ez nem történik meg, akkor a motor megfullad a benzinben. A gyári karbin a vákum egy pici lukon megy át, ez dugult el nekem. Egy vékony drótot dugtam át rajta, azóta jó (kop,kop,kop).
A dolog ellenőrzése: karbiról kalapot leveszed és beindítod. Szivatót figyeled, hogy nyit-e. Én belenyúltam és kézzel nyitottam rajta, ekkor felpörgött, innen tudtam, mi a baj.

Sok sikert!

Wartburg és még cabrio is?! Mi lehet ennél jobb...

1048 (Törölt felhasználó) 2006-12-28 17:22:47  Előzmény:Prokop Gábor: 39891

Azért a 2100kg-ot nem akarom elérni de egy 45LE körül lesz a motor. Viszont tényleg szeretném megerősiteni a kasznit na meg a futomüvet, fékrendszert. SZoval ugy mindent ami egy kissé megtuningolt Trabinnál szükséges, hogy biztonságos legyen.

1047 Prokop Gábor 2006-12-28 16:39:16  Előzmény:Rell Miklós: 39890

Jaja, így készül a 60LE, 2100kg sportautó

1046 Rell Miklós 2006-12-28 16:36:23  Előzmény:Támba Csaba: 39889

Ja, én is éppen akartam mondani, hogy nem egy képet láttam már, hogy mennyi vas fér még a duró meg a kárpit közé...

retro

1045 Támba Csaba 2006-12-28 13:20:55  Előzmény:: 39885

Az nem feltétlenül csak bukócsővel oldható meg.
Oldalmerevítések, belső küszöb, toronymerevítők, erősített tűzfal, egyedi hattyúnyak, stb...

Tsaby 601S

1044 Grõb Gyula 2006-12-28 13:20:52  Előzmény:Prokop Gábor: 39887

Köszönöm a gyors választ,igen,valami utólagos szerelés,az a baj,hogy már így vettem,talán valami japán autóban volt,legalábbis a volt tul. szerint. Megpróbálom,amit írtál,remélem tényleg csak ez a gond.

06-70/331-2273

1043 Prokop Gábor 2006-12-28 13:13:37  Előzmény:Grõb Gyula: 39886

Kicsit körülírhattad volna, milyen autó miylen fordszámmérője - ui. gyárilag sem 2T, sem 4T-ban nem volt ilyen

Mindenesetre: húzz be egy szál kábeét próbaképpen a trafó 1-es pontja és a fordszámmérő közé, no meg lehetőleg adj neki rendes pozitívot és testet is. Kicsit közlekedj vele így, ha így is kifexik, akkor műszer, ha nem, akkor kábel.

(Gyanítom, hogy valami hyperutólagos cucc, ilyenkor szokás elfelejteni testet adni a műszernek. Ez pedig tipikusan testhibás tünet.)

1042 Grõb Gyula 2006-12-28 12:54:49

Hali,mindenki! Az lenne a problémám,hogy a ford. szám mérőm,már ahogy én néztem a gyújtótrafóra van kötve. Aztat csinálja,hogy néha frankon működik,néha meg napokig ki van feküdve,meg se moccan. Ja,igen néha meg menet közben dől ki. A probléma az én-melyik?- készülékemben van.
-hálás emoticon- Gyula

06-70/331-2273

1041 (Törölt felhasználó) 2006-12-28 10:40:38  Előzmény:Urgyán Imre: 39884

Akkor ugy látom maradnom kell az eredeti kaszninál. Csak azért kérdeztem mert akarok épiteni egy széria 601-esnél kicsit erősebb Trabit.

1040 Urgyán Imre 2006-12-28 10:22:43  Előzmény:: 39883

Magyarországon a bukócső normál jármű esetén utcai forgalomban nem engedélyezett, magyarul a vizsgáztatási költséget mondjuk szorozd meg százzal

Versenyautónak vizsgáztathatod, ez magasabb kötelezőt, évenkénti vizsgát, és ha jól tudom, akkor hivatalos gépkönyvet jelent.

Trabiba a cső olyan 15-70 E Ft.

Szivatás-e ez a kérdés? 1;igen 2;igen 3;igen

1039 (Törölt felhasználó) 2006-12-28 09:59:25

Esetleg valaki tudna olyan helyet mondani ahol becsövezik a kocsit?(bukocső) És milyen árban lenne ez?Ja meg a vizsgáztatásnál ez mennyivel növeli a fizetendő összeget?

1038 Babecz Tamás 2006-12-28 06:59:07

Sziasztok

utóbbi pár nappban viszonylag hideg volt reggelenként még a garázsomban is, és a 4t trabim érdekesen indul. Két torkú golf karbi van rajta, mükszik a szívató is, de inditáskor felpörög 2000-2300 fordulatra, majd jó pár másodperc után elkezd hebegni, a fordulat leesik 1000 alá, ha nem bántom akkor leáll és nehezen idul, ha megrugdosm a gázpedált akkor beáll a motor 1500 fordulatra. eddig nem csinálta
kérdésem lenne sok vagy kevés lehet a benzin? Olvastam a cikkeket, a karbim javítási útmutaóját is, de hasonló hiba jelenségekkel nem találkoztam.

Karbit viszonylag sűrűn takarítom, mert koszos a tankom.

ABV-514 ACA-963

1037 Rell Miklós 2006-12-27 16:33:33  Előzmény:Prokop Gábor: 39880

prokee írta:
Szóval, tekintettel a tömítetlenségekre, mint például szellőzőrendszer, bemegy a füst. Ez egy olyan, hogy bemegy.


Ja, csak ennyi? Akkor javaslom, hogy próbálja ki az illető egy átlyukadt elsődobú 2t-vel -10fokban a Budapest-Szekszárd távot! Előre megmondom, hogy nem a hideget fogja választani... Én legalábbis nem azt választottam... És utána panaszkodjon a "beszivárgó" füstre...

retro

1036 Prokop Gábor 2006-12-27 15:40:51  Előzmény:Rell Miklós: 39879

[i][b]Beszivárog. Mint ahogy málymétely a Balatonban, mikor a kukidon keresztül felmászik a beleidbe ![/b][/i]
( (c) Czinder "Czimbi" Zsolt, Nadap, 2000 )

Szóval, tekintettel a tömítetlenségekre, mint például szellőzőrendszer, bemegy a füst. Ez egy olyan, hogy bemegy.

1035 Rell Miklós 2006-12-27 15:11:38  Előzmény:Támba Csaba: 39878

Lehet, hogy most megint egyszer hüleséget kérdezek...
Amíg odáig jutottam, hogy kiszakadt a kipuff az első dobból, és bejön a füst az utastérbe, addig még képben voltam... De amikor azt írod, hogy mindez 4t-nél? Ott meg hogyan???

retro

1034 Támba Csaba 2006-12-27 12:57:51  Előzmény:: 39876

Húzd le az ablakokat hogy be ne szédülj, egyébként semmi (további) gáz

Tsaby 601S

1033 (Törölt felhasználó) 2006-12-27 11:25:38  Előzmény:Prokop Gábor: 39875

Volt már dolgom általam nem ismert motortipus szerelésével és az is sikerült Lassan de biztosan!Én itt előbb fogok kérdezni valamiről amit nem tudok minthogy csináljam! Remélem számithatok a segitségetekre!

1032 (Törölt felhasználó) 2006-12-27 10:50:18

Hallihó, kellemes Karácsonyt mindenkinek!!!
Úgy alakult kis trabuárom sorsa, hogy leszakatt a kipufogó. Nagyon. A cső kiszakadt az első dobból és most befele okádja a füstöt az utastérbe. Amikor nekinyomom a kis négyüteműmnek és utána leveszem a lábam a gázról akkor visszadurrog kicsit(ezt nagyon élvezem). Ja és a hengerfejnél az öntvény id el van pöppet törve...Azt szeretném kérdezni, hogy ha ilyen állapotú kipufival megyek kábé 4 km-t(a szerelőhöz) akkor a gyalogosok közti rémületkeltésen kívül lehet-e valami cink a kocsimmal? Gondolok itt a megváltozott folytásról, nem fogja -e a motor addig megenni az olajat stb?? Amíg a válaszra várok benézek a kocsmába is! Előre köcce!!!!

1.3 DevilTurbo Edition

1031 Prokop Gábor 2006-12-27 09:31:21  Előzmény:: 39874

[i]Én lófrászt nem konyitok a trabi motorokblokkokhoz még..[/i]

Ebből szoktak vidám dolgok kijönni

Javaslom, hogy óvatosan kísérletezz, nem olyan egyszerű a dolog, mint amilyennek látszik.

1030 (Törölt felhasználó) 2006-12-27 08:48:36  Előzmény:Rell Miklós: 39866

Én lófrászt nem konyitok a trabi motorokblokkokhoz még.. De ugy láttam nem egy nagy eresztés ezért én generálozom.. Először kérdezek aztán csinálom.. És akkor olcsobban jövök ki mintha csináltatnám.. Ha nagy gáz lenne akkor fater segit..(autoszerelő volt)De motorszerelő tudásom csak elég lesz ehhez is. Amugy a trabi főtengelyen lévő csapágyak méreteit megtudnátok mondani?

1029 Prokop Gábor 2006-12-26 16:44:32  Előzmény:Szedlacsek Ottó: 39872

Nekem eddig 2x volt, de képem nincs. Nem gyakori darab.
Bótba lehet(ett) venni, a gyári megszakítós alaplap helyére lehet tenni egy kerek NYÁK-ot, azon van minden. Egy gyújtáspozitívot kell levinni, minden más marad, csak a trafókra menő (1)-es jön kifelé.
Álveteránba ideális, nem fog fent virítani a doboz

1028 Szedlacsek Ottó 2006-12-26 16:42:10

Hi Prokee,
Már több mint 20 Trabit bontottam és még soha nem találkoztam ilyennel. Szégyellem is magam. Tudsz egy képet, vagy valami linket küldeni ilyenről?

DER ZWEI KERZEN

1027 Prokop Gábor 2006-12-26 16:11:09  Előzmény:Szedlacsek Ottó: 39870

A gyári nem szabályoz. A magyar elektronikus gyújtás viszont igen, úgy van kitalálva, hogy a röpsúly maradhat.

1026 Szedlacsek Ottó 2006-12-26 16:09:10

Hi,
A fekete dobozos 2T Trabi gyújtása állandó értéken tartja a beállított előgyújtást, vagy pedig fordulatszám függvényében változtatja? Létezik gyári röpsúlyos fekete dobozos gyújtás?

DER ZWEI KERZEN

1025 Varga Tibor 2006-12-26 13:20:11  Előzmény:Rell Miklós: 39866

grisa, mail repült
azért az ajtóhatároló környékére, mert onnan lehet a legjobban befűzni a kábelt.


Tibke

1024 Rell Miklós 2006-12-26 12:13:39  Előzmény:Támba Csaba: 39867

Igen, ez már nyekem is eszembe jutott! Bármire szükségem van, minimum 150 (jelen esetben 200) kilométert kell utaznom. Úgyhogy lehet, hogy én vagyok a világ túlsó felén...

retro

1023 Támba Csaba 2006-12-26 12:08:05  Előzmény:Rell Miklós: 39866

Tévedsz!

TE vagy a világ túlsó felén

Vagy ez csak nézőpont kérdése???

Tsaby 601S

1022 Rell Miklós 2006-12-26 11:58:19  Előzmény:Prokop Gábor: 39860

attól félek, nekem is szükség lessz rá nagyon hamarosan...
Egy ideje már elég erősen hallani lemezzörgölődést a motorból, gondoltam a terelőlemezek, de eddig még a helyükön voltak... Aztán nemrég egyszer észrevettem, hogy gázfröccs után nem olyan "Trabisan" lassan esik a fordulatszám, hanem viszonylag gyorsan, mintha valami szorulna a motorban. Karácsony alkalmából pedig apám közölte, hogy az utolsó úton magas fordulaton már olyan hangja volt, mintha valami lemez beleverne a másikba... És terelőlemezektől függetlenül a csapágyak állapota sem lehet a legjobb... Úgyhogy most bajban vagyok. Van itthon egy kétes eredetű állítólag működő motor, valszeg az kerül bele ideiglenesen, de hogy hol, hogyan, ki fogja felújítani (és mivel!) a régi motort... Egy nyíregyházi címet tudok csak, dehát az a világ túlsó felén van! Én új főtengelyt szeretnék, de már lemondtam róla. Túl ritka, túl drága, ha meg mégis volna jó áron, akkor az orrom előtt lecsapnak rá...

Az ajtókapcsoló meg: miért pont a határoló környékkére? van ennek valami oka?

retro

1021 Varga Tibor 2006-12-26 11:54:59  Előzmény:: 39864

jobb helyeken 0.25-önként. de nagy átlagban már csak pár méret közül lehet választani. leginkább az a 73.5.

Tibke

1020 (Törölt felhasználó) 2006-12-26 11:42:43  Előzmény:Varga Tibor: 39861

Akkor elviszem felujittatni. És a tulméretek 0.5-önként mennek?

1019  Zombie 2006-12-26 10:34:15  Előzmény:Prokop Gábor: 39860

mia különbség a fekete, és fehér között?

1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

1018 Varga Tibor 2006-12-26 10:16:58  Előzmény:Mátyus Ádám: 39858

sima univerzális vágható ajtókapcsolót veszel a bóótba, és befúrod az ajtóhatároló mellé(fölé is jó, ahogy lentebb van), én mellé szoktam. a kábelt meg ki tudod vadászni az oszlopnál lévő kis résen.

Tibke

1017 Varga Tibor 2006-12-26 10:15:27  Előzmény:: 39857

gyári alapméret 72.00, gyári alapmértees főtengelyt érdemesebb felújíttatni normális helyen, mint egy agyonköszörült darabot betenni.
gyári új főtengelyt nemrég hirdettek pár helyen, tuningmotorba megéri beruházni.

Tibke

1016 Prokop Gábor 2006-12-26 10:09:51  Előzmény: Zombie: 39859

Nem minden igaz, mert az alapméret 72mm.

A csapágy 6009 NC3 F jelöléssel bír eredetileg - de ez csak a lendkerék felőli. Az ékszíjtárcsa oldalán lévőnél, ha jól rémlik, a belső gyűrű a főtengely maga, itt esztergálni kell alaposan, és ráhúzni egy komplett csapágyat. Persze felujjazott főtengelyen előfordul, hogy ezt már megtették.

Gyári főtengely akad néha, de felejtsd el, kib*szott drága.

1015  Zombie 2006-12-26 09:28:57  Előzmény:: 39857

gyári méret 71, ha minden igaz.új főtengely nincs, csak felújjított tudomásom szerint.csapágy: van valami német 3 betü
"S"-el kezdődik de C3-as magas fordulatszámu kell...


remélem nem írta sok hülyeséget...

1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

1014 Mátyus Ádám 2006-12-26 09:16:29  Előzmény:Molnár György: 39856

Köszi a választ! Valakinek más tapasztalat?

1013 (Törölt felhasználó) 2006-12-26 08:21:20

Helloo!!!

Szóval. Kérdések hada következik. Első körben a trabi henger alapmérete érdekelne engem. Másrészt érdemes-e a gyári főtengelyt felujittatni vagy inkább szerezzek újat?!És milyen márkájú csapágyakat kellene belerakni egy esetlegesen megtuningolt 2T trabiba? olyan 40-45Le. Előre is köszi a válaszokat!


(Módosította Bacsi 2006.12.26. 09:21-kor)

1012 Molnár György 2006-12-25 21:17:36

Hali
Háth igaz hogy én 4T-be raktam ajtókapcsolót, deh sztem ugyanaz.
Én bontottam egy Fiat Uno-ét és azt raktam be a nyíláshatároló fölé. Csak vigyázzni kell hova rakod, mer ahogy én is, elkaptam majdnem egy függőleges lemezt élére. De nem vészes. Lényeg hogy ne legyen túl nagy a kialakítása.
Ez az én véleményem. De vannak nálam tapasztaltabbak is.

gyuszi

1011 Marton Tamás 2006-12-25 17:39:31  Előzmény:Tóth Balázs: 39853

Szia Retroo!

Nem akkor csinálja amikor csúsztatod a kuplungot?
Nekem kuplunglamellába volt beleállva egy darabja a kinyomócsapágynak és az adta, és az is csak meleg motornál ... nyikorog elindulásnál ...tág fogalom ... még esetleg maga a kinyomócsapágy? nem tom ... hátha



A képen látható autó nem illusztráció! A valóságot tükrözi! Trabant 1.1

1010 Mátyus Ádám 2006-12-25 16:53:37

Sziasztok!
Hozott a Jézuska egy riasztót a kiskocsinak. Az ajtkapcsoló, (érzékelő) beépítéséhez szeretnék információkat, esetleg képet kérni. Ki hogyan csinálta, illtve csinálná 2T autó esetében? Előre is köszönöm. szigon-2t@freemail.hu

1009 Tóth Balázs 2006-12-25 16:34:02

újra megkérdezem...
no, ammeg mitő lehet, hogy valami nyikororg induláskor, üzemmeleg motorná...
mongyuk a városi gyugóban minden elindulásnál idegesítő...



1008 Urgyán Imre 2006-12-25 16:32:37  Előzmény:Polgár Tibor: 39848

Hát végül is akkor a kisnyomású az mehet direktbe a működése alapján.

A nagynyomásút pedig lerelézve vihetem a gyújtáselektronikára (alapjárati elektronikám úgy sincs).

A bibi csak az hogy legközelebb csak akkor fog ismét világítani az olajnyomás lámpám, ha ismét áll a motor.
Vagy fogom magam, és berakok még egy olajnyomás lámpát. Kettő lesz bent, az egyik mutatja a kis nyomást, a másik meg a nagyot

mekkora királyság

Szivatás-e ez a kérdés? 1;igen 2;igen 3;igen

1007 Tóth Balázs 2006-12-25 16:25:25  Előzmény:Molnár György: 39840

...már mondtam, hogy diódasor!

1006 Bogár Balázs 2006-12-25 13:10:41  Előzmény: Zombie: 39849

én meg ha megkergetem a gépet,tehát ilyen 130 környéke, alapjáraton kigyullad ez normális?

http://trabantclubszhely.fw.hu

1005  Zombie 2006-12-25 13:05:07  Előzmény:Polgár Tibor: 39848

nekem ez a cucc direktben van. már rég visszaakarom kötni, csak nem tom mit hova kell... a másik, hogy meleg motor esetén ki se gyullad az ellenőrző lámpa, mikor gyujtást adok....
mit javasoltok???

1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

1004 Polgár Tibor 2006-12-25 11:10:12  Előzmény:Urgyán Imre: 39847

Sajnos nem ilyen eccerű
A kisnyomású jelzi a minimális olajnyomást. Ez addig ad testet, amíg nincs nyomás.
A nagynyomású bizonyos nyomás felett ad testet. Az elektronika úgy működik, hogy egy adott fordulatszám felett (mintha 1700 lenne?) a nagynyomásúnak már testet kell adni, különben kigyujtja a lámpát.
Ezért csak relével nem lehet megoldani, kell az elektronika

Wartburg és még cabrio is?! Mi lehet ennél jobb...

1003 Urgyán Imre 2006-12-25 10:55:35  Előzmény:Polgár Tibor: 39846

Oh hogy a nagy büdös fenébe

Na akkor lássuk csak. A kis nyomású gomba felelős az olajnyomás lámpa működésért, magyarul ezt akkor ugye direktbe is lehet kötni, nem kell hozzá elektronika.

A másik, a nagy nyomású gomba, azért felelős, hogy a motpr üzemelését jelezze, és egy kapcsolt szálat ad a gyújtáselektronikának, valamint az alapjárati elektronikának.
A kérdés csak az. hogy ugye ő most milyen kapcsolt szálat ad? Pozitív, vagy negatív. Ha csak negatív, akkor direktbe rá lehetne kötni a gombára, ha jól sejtem, ha viszont pozitívat, akkor egy relével kell megoldani a dolgot.

Persze hacsak semmi más feladata nincsen ennek az "elektronikának" ami az órában van.

Szivatás-e ez a kérdés? 1;igen 2;igen 3;igen