Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör 2

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

1102 Rell Miklós 2007-01-02 23:20:50  Előzmény:Varga Tibor: 39945

Annyi, hogy a 4t bölcsőnél oldalanként csak két csavar van, de a hattyúnyakon meg három... De attól még teljesen kompatibilisek (hú de szép szó)...
(én azt példul nem is tudom, hogy a gyári 4t hattyúnyak vajon 3 vagy 2 lyukú volt)

retro
(Módosította Grisa 2007.01.03. 00:21-kor)

1101 Varga Tibor 2007-01-02 21:07:34  Előzmény:Venczli Miklós: 39943

de tökéletesen egyezik.

Tibke

1100 Venczli Miklós 2007-01-02 21:06:45

hohó, nem müxik a width 400?

1099 Venczli Miklós 2007-01-02 21:06:01  Előzmény:Prokop Gábor: 39939

Sztem arra a két kis kiálló izé-re gondol



De úgy tudom, h nem egyezik!?


(Módosította Miki601 2007.01.02. 22:07-kor)

1098 Varga Tibor 2007-01-02 21:05:06  Előzmény:Prokop Gábor: 39939

gondolom a hattyúnyakat.

Tibke

1097 Varga Tibor 2007-01-02 21:04:22  Előzmény: Levente: 39935

EZ elég fura kérdés, ugyanis attól függ mekkorát csináltatsz. átlag az a 5.5-6 coll körüli szokott lenni. Ezekre meg felmegy akár a 195-ös gumi is.

Tibke

1096 Támba Csaba 2007-01-02 20:56:45  Előzmény:Prokop Gábor: 39939

Beindul az AZMIAZ???

Tsaby 601S

1095 Prokop Gábor 2007-01-02 20:48:09  Előzmény:Bogár Balázs: 39937

Egészen pontosan mit értesz bölcsőtartó alatt ???

1094 Gyapjas Gergely 2007-01-02 20:32:46  Előzmény: Levente: 39935

Hello!

Általában amiket én láttam azok 5,5 coll szélesek voltak. De láttam már 8 coll széleset is.Gumi ügyben néz meg ezt http://www.gumibolt.hu/valto.htm.


(Módosította strabi 2007.01.02. 21:33-kor)

1093 Bogár Balázs 2007-01-02 20:27:34

Sziasztok! a 2T és a 4T bölcsőtartó megegyezik vagy eltér valamiben?

http://trabantclubszhely.fw.hu

1092 Babecz Tamás 2007-01-02 19:59:50  Előzmény:Babecz Tamás: 39926

Hali

A trabim újra száguld,kicseréltem az elosztó fedelet és a rotort. A rotor éppnek tünik, de a fedélben minden henger pólusánál villámlás szeű repedés látható.
Rotort eddig is tartottam az autóban a kuplung bovden a gáz bovden az ékszíj és a gyújtókábel mellett, ezután fedél is lessz. Kelhet még valami?

Tibke Wartburg312 köszi a típpeket.

Ja, mitől megy (moderálva)rá egy rotor és egy fedél, viszonylag gyorsan? Nem ez volt az első eset de ennyire drasztikus még nem volt.

ABV-514 ACA-963

1091  Levente 2007-01-02 19:59:47

Na akkor mégeccer:

A 2T-re való szélesített, kifordított felni hány coll széles?
Mekkora a legszélesebb gumi amit rá lehet tenni?



1090 Marton Tamás 2007-01-02 16:15:08  Előzmény:Polgár Tibor: 39933

Köszi!
Na megnéztem és hát rohadtul nem működik semmi úgy ahogy írtad lehúztam a vákumcsövet de azon a csonkon nem sokat érzek hogy szívna. Másik dolog, hogy rákötöttem a fecskendőt oda ahová mondtad, kihúztam, de a torok nem nyílt, viszont a fecskendő dugója visszahúzta magát alappozícióba mihelyst elengedtem Most akkor abban az izében bereagadt a membrán vagy mi? Mi lehet a baj? A másik dolog, hogy amikor régebben már egy párszor szétszedtem a karbit, láttam, hogy az a 3 vákumcsonk egy térben vannak belül, szóval esetleg ha az egyik cső elreped, a másik két lukon nem változik a vákuum ereje?
Amiben membránt kell cserélni az az amibe a csavar van ugye? A csavarnak mi szerepe van benne?
Szerintem erre a karbira ráférne egy teljes felújítás, de szerintem előbb fogom a Méhtelepre vinni, mint megint szétszedni







A képen látható autó nem illusztráció! A valóságot tükrözi! Trabant 1.1

1089 Polgár Tibor 2007-01-02 11:14:29  Előzmény:Marton Tamás: 39932

Hali!

Két dolgot próbálj meg:
- járó motornál húzd le a gumicsövet és a karbiból kiálló kis csonkot fogd be az újjaddal. Érezned kell a vákumot (nagyon kis lukon szív, ezért éphogy érezni)
- a gumicsövet csatlakoztasd egy fecskendőhöz. Majd kezd el kihúzni a fecskendőt. A szivatónak nyitni kell! Aztán várj és figyeld, hogy visszacsukódik-e. Ha igen, akkor valszeg membráncsere :-(((

Wartburg és még cabrio is?! Mi lehet ennél jobb...

1088 Marton Tamás 2007-01-02 11:04:28  Előzmény:Polgár Tibor: 39893

Wartburg 312!
Most esett le, hogy nálam is lehet ez a baj? mert hidegen csak pöfög az autó, de ha nyitok egy kicsit a pillangószelepen kézzel akkor egyből felpörög ...(moderálva)a ..akkor nekem is megfullad a benzinben? Én mondjuk magára a mechanikus rúgóizére gondolok hogy rossz lehet, vagyis már meg van nyúlva nagyon szerintem ..vagy nem tom ... mondjuk beakadni beakasztja hidegen a gázt de a torkon alig nyit fent, és nem kap levegőt a motor ...most akkor azt vákuumnak kéne elvileg vezérelni? mert látom, hogy ott van a szívatón az a csavargatható izé amibe megy egy vákumcső és abból egy rúd megy bele a szívatóba amin bent is van egy rugó ... na mind1 ...
áhh... csak egyszer értsem meg normálisan hogy működik ez csodálatos találmány
amikor egyszer megérteném, egyből megdönti valami más hülyeség, és egyből elkeseredek ...


A képen látható autó nem illusztráció! A valóságot tükrözi! Trabant 1.1

1087 Támba Csaba 2007-01-02 10:58:55  Előzmény:Scor Atis: 39929

Igaza van Tibke komának, a legvalószínűbb a 28 H1-es karbi.

Sok más mellett a karbi is okozhat ilyen jelenséget.
A pillangószelep alapbeállítás szerint kissé nyitott helyzetben marad (0,6-0,7 mm-es rés) a legtöbb változatnál gázelvételkor.
Viszont amennyiben kopott a pillangószelep tengelye ez a rés kisebb, vagy egyáltalán nincs meg és a tengely mellett falslevegő szív.
Így képes "gőzgépezni" azaz majdnem lefullad már, de a "fals" életben tartja


Ha ez a gond abból jösz rá, hogy mikor "gőzgépezik" és hirtelen gázt adsz, akkor leáll a masina

Szintén lehet még 28HB4-es karbid (az utolsó szériáknál ebből is raktak fel még jócskán. Ezt énekelték meg az előzőekben Grisáék. Ez totál úgy néz ki mint a régi 28HB1-es csak a szívótorokban van egy plusz kisegítő levegőfúvóka amit egy tolattyú vezérel gázadáskor.

Tsaby 601S

1086 Varga Tibor 2007-01-02 09:05:54  Előzmény:Scor Atis: 39929

Az úszóház oldalán van a tiőusjelölés. Neked valószínűleg H1-es karbid van. Lehet falsot szív, szeretnek elkopni ezek a karbik.

Tibke

1085 Scor Atis 2007-01-02 05:21:52

Sziasztok.

BUÉK.
Szóval gőzgépem van? Nem tudom hogy milyen a karbim, de ha az segit, akkor ez egy 89-es évjáratú 2T trabi. Hol tudom megnézni hogy milyen a karbi? Hova van irva a jelölés?

Scoratis

1084 Polgár Tibor 2007-01-01 21:02:15  Előzmény:Varga Tibor: 39927

Vagy elosztófedél. Nekem már kétszer is elrepedt a "szuper" kisipari, és tipikusan ezt csinálta. Elég egy hajszálrepedés és ilyen párás időben használhatatlanná válik...

Wartburg és még cabrio is?! Mi lehet ennél jobb...

1083 Varga Tibor 2007-01-01 20:14:26  Előzmény:Babecz Tamás: 39926

rotor? erős utógyujtása lett az autónak.

Tibke

1082 Babecz Tamás 2007-01-01 19:46:01

Helló

Előszőr is BÚÉK mindenkinek.

Másodszor, ötletekre és tippekre lenne szügségem. Megállt a 4t-m. A tünetek: megálltam a benzinkútnál, majd indulnék és le akart fulladni. A motor járt , de nagyon egyenetlenül és ha gázt adtam, a kipufogóm le akart szakadni akkorákat durrant, pár másodperc után le is állt. Azóta nem indul, ha indítózok szépen forog a motor, ha gázt adok neki akkor durrog.
Természetesen szakad az eső, a lámpám lemerült. Úgyhogy haza húztuk.
Holnap meló után körbeálljuk és megénekeljük.


Talán gyújtás.Ha van ötletetek írjátok meg .
Köszi Csá


ABV-514 ACA-963

1081 Kiszter István Balázs 2007-01-01 15:06:46

Nekem nem. Viszont a lassú gázreakció ammeg mitől van-e?

1080 Molnár György 2007-01-01 14:51:55

Hali
Mint év első hozzászólója megtiszteltetésnek veszem, hogy megszólalhatok a honekkerek számára fenttartott fórumban!
Így idei első kérdésként felteszem hát hozzátok, melyben remélem választok.
Autótok melyet lovagoltok, nektek ablaktörlő motor nyikorog?
Olyasmi hang ez mint pokol kapuja, mely zsírtól kenetlen, és por az alapja.

A kérdés komoly
Agyam bomol
A fülem dobol
A fájdalomtól!!


gyuszi

1079 Támba Csaba 2006-12-31 08:18:54  Előzmény:Scor Atis: 39922

Másodpercenként egyet?

Akkor az gőzgép, nem Otto-motor

Milyen karbid van?

Tsaby 601S

1078 Scor Atis 2006-12-31 07:20:05

Sziasztok.

Ha már itt ilyen nagyon karbiztok, akkor nekem is lenne egy kérdésem 2t trabival kapcsolatban.
Az mért van, hogy ha el veszem a gázt tőle, akkor egy 10-15 másodpercalatt az alapjárat gyakorlatilag majdnem teljesen megszünik? azért csak majdnem teljesen, mert végül is nem áll meg, de olyawn lassan forog, hogy számolni tudom a hengerben a robbanásokat. kb másodpercenként fordul egyett a fötengej.

Scoratis

1077 Marton Tamás 2006-12-31 04:12:58  Előzmény:Varga Tibor: 39920

Milyen hőgomba? Ez engem is érdekel ...vagy ez csak az inyektoros hengerfejnél játszik?
Azé a f*sz kivan, hogy most hogy tél van én se nagyon tudom az alap 1.3-mas gyári karbis gépemet 8 literes fogyasztás alá gyűrni. Az a 8 néha 9-10 is sajnos. Golf Pierburggal lehet jobb lenne? Már azon is gondolkoztam, hogy valahol falso szív ez a trágy karbi oszt azé eszik ennyit ...de nem tom ...na mind1 ...majd tavasszal felteszek egy P 2E3-mat ...hátha ...


A képen látható autó nem illusztráció! A valóságot tükrözi! Trabant 1.1

1076 Varga Tibor 2006-12-30 13:31:22  Előzmény:Molnár György: 39919

és normálisan megy az autó? hőgomba jó? az tudja dobni a fogyasztást....

Tibke

1075 Molnár György 2006-12-30 13:15:54

Hali
Megtörtént az első méréses tankolásom... szomorú vok...egyenlőre.
5ös váltó, injektor 8.4 l
Hát ha fényezném a dolgot azt mondanám sok volt a hidegindítás, rövidtávok, meg járatás.....
Majd lesz jobb is nem?

gyuszi

1074 Rell Miklós 2006-12-30 00:19:00

Ja, ja, hiszen azon csak levegő megy, tehát valszeg ezzel akartak környezetkímélőbbek vagy takarékosabbak lenni nagyobb fordulaton. Viszont, hogyha ezzel a kütyüvel odalépsz neki akkor egyből több levegőt kap, tehát könnyen lehet, hogy csörög...

(Módosította Grisa 2006.12.30. 01:19-kor)

1073 Venczli Miklós 2006-12-29 22:43:09  Előzmény:Varga Tibor: 39916

oks

1072 Varga Tibor 2006-12-29 22:42:00  Előzmény:Venczli Miklós: 39915

nekem nincs rajta a rudazat,és sima könyök van rajta. ez a legjobb karbim eddig, jól eszik, de ha kell megy is. ne rakd rá azt a plusz levegős cuccot, mert jobban nem fog menni, de hamarabb csörög majd.

Tibke

1071 Venczli Miklós 2006-12-29 22:38:24  Előzmény:Rell Miklós: 39914

hm, akkor be kéne szereznem egyet, mi? különben nincs sok értelme lecserélnem a karbit?

1070 Rell Miklós 2006-12-29 22:36:37  Előzmény:Venczli Miklós: 39911

Ja, a 3állású a tetején a szivató, a könyökön egy plusz levegőnyílást vezérelt az a rudazat, ami neked már nincs meg. És az a levegőnyílás egy csövel csatlakozik valahol a karbi motor felöli oldalára. Annyit csinál ez a szerkentyű, hogy nagy gázadásnál még plusz levegőt enged a csövön, tehát higítja a keveréket. Ha másik könyököt raksz rá (pl h1-es karbiét), akkor ez ugye "hiányozni" fog, de akkor le is kell vakítanod a csőcsonkját.
Én is Tibkétől (meg egy bontás-pucolás-összerakásból) okosodtam.
Nekem megvan a könyök is...

retro
(Módosította Grisa 2006.12.29. 23:37-kor)

1069 Venczli Miklós 2006-12-29 22:33:43  Előzmény:Varga Tibor: 39912

oks, sztem megpróbálom sziloval


1068 Varga Tibor 2006-12-29 22:30:43  Előzmény:Venczli Miklós: 39911

odavaló tömítő jobb lenne, vagy ha nincs lakk, festék. de tettemn már össze sziloval váltót, nincs vele gond.

Tibke

1067 Venczli Miklós 2006-12-29 22:21:07  Előzmény:Varga Tibor: 39910

oks, köszi
Amikor majd rakom össze a váltót, mit egyek a két rész közé? sziloplaszt jó lesz?

1066 Varga Tibor 2006-12-29 22:18:57  Előzmény:Venczli Miklós: 39909

azt is rárakhatod, ha épp csak az van, csak dugózd le az oldalán a csövet,ne szívjon falsot.

Tibke

1065 Venczli Miklós 2006-12-29 22:17:59  Előzmény:Varga Tibor: 39908

28hb3-1 asszem...én is szivatór tippeltem, viszont nincs meg róla a levegőcső(könyök)(nem tom a szakkifejezést), szal akkor a 28h1-1-esről nem is tudom átteni mi? mer ugye azon ott van a szivató

1064 Varga Tibor 2006-12-29 22:14:10  Előzmény:Venczli Miklós: 39907

mondj egy tipusszámot hogy melyikről is beszélünk. mert így nem vagyok képbe. a karbi tetején a szivató van a régi tipusúaknál.

Tibke

1063 Venczli Miklós 2006-12-29 22:12:54

Tibke!
Szereztem egy 73-as váltót, meg egy régi tipusú karbit...a váltót már szétkaptam jó a fogszám, szal majd szedhetem le...
viszont a karbi tetején van valami állító szerkezet 3 állás van asszem, viszont nincs semmivel összekötve (karbi volt tulajával beszéltem, volt közte valami összekötő de már nincs meg), szal az mire való?

1062 Varga Tibor 2006-12-29 22:00:21  Előzmény:Gyapjas Gergely: 39905

vedd meg belőle csak a motort. másolt tengely 30, két karbi majdnem 100ban áll meg(belőve, feléújítva,szűrők,stb), sűrítés 20, stb. ha összeadogatod....

Tibke

1061 Gyapjas Gergely 2006-12-29 21:56:39  Előzmény:Varga Tibor: 39904

Engem is csak a motor miatt érdekelne kasznim az van az nem lenne gond. Csak az anyagiak akárhogy számolok sehogy se jó.

1060 Varga Tibor 2006-12-29 21:52:53  Előzmény:Gyapjas Gergely: 39903

nem rémlik így igazából. de jó ára van, már a motor miatt is. de félő hogy nincs kasztnija.meg hogy szét van terelve

Tibke

(Módosította Tibke 2006.12.29. 22:53-kor)

1059 Gyapjas Gergely 2006-12-29 21:29:13  Előzmény:Varga Tibor: 39901

opsz ez elgondolkodtató viszont az nem hátrány hogy keveset eszik.


Tibke ezt az autót nem ismered véletlenül?
[url=http://www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=922580&command=ugras&screenwidth=1024]link[/url]


(Módosította Grisa 2006.12.29. 23:27-kor)

1058  Levente 2006-12-29 21:27:29

A 2T-re való szélesített, kifordított felni hány coll széles?
Mekkora a legszélesebb gumi amit rá lehet tenni?

1057 Varga Tibor 2006-12-29 21:21:10  Előzmény:Gyapjas Gergely: 39900

Gyorsulása nincs, gyári 2üteművel körbeautózom. fogyasztás az mellette szól, me eszik vagy 5 litert, de sehogy nem megy.

Tibke

1056 Gyapjas Gergely 2006-12-29 20:35:38  Előzmény:Prokop Gábor: 39899

Ez jól hangzik. Mert egy mozgásérült emeber számára való trabiba lenne. Most halt meg a gyári motorja és megrémiettem a a kisipari alaktrészek megbízhatóságával. És a menettuldonságai mienek? A fogyasztás, gyorulas..stb ?
Amúgy melyik alaktérsz kereskedő égnél keressem a azalkatrészeket hozzá, Légyszi privátban küld át hogy ne legyen reklám.

1055 Prokop Gábor 2006-12-29 20:23:51  Előzmény:Gyapjas Gergely: 39898

Ugyanarra az alapra épül, csak más furat/löket.
MINDENT lehet hozzá kapni, csak:

- nem mindenhol
- nem 10Ft-ért

Viszont ha normálisan össze van rakva, nem is kell hozzá semmi. Ez japán motor, 200-at megy el olajcserével + 1db vezszíjcserével, nem kell 30ezrenként nagyjavítani

1054 Gyapjas Gergely 2006-12-29 19:50:38

Helló mindenkinek!

Lenne egy kérdésem 2t-vel kapcsolatban. Kinek van tapasztalata suzuki motoros átépítésbe vagyis inkább az 543ccm-is motorral. Fogyasztás,megbízhatóság, alkatrész ellátottság? Én úgy tudom hogy nem minden alkatrészt kapni hozzá.
Én csak a maruti motoros átépítést ismerem egy kicsit. Ez a motor mennyire különbözik attól?

1053 Hordós Márton 2006-12-29 18:30:40

HAlló!
Ki kereset űlést mert itt vannak a képek csak ad meg e-mail címed és már küldöm is.
Üdv.:MAroko

Maroko
(Módosította maroko 2006.12.29. 19:31-kor)