Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Lehet én asztalos vagyok nem értek nagyon a kocsihoz igaz hogy azt mondják egyszerű rendszere van a trabantnak de én csak nagyábból értem. De oda is akartam a végre irni hogy teljesen tudatlanul írom. Elnézést. A saját kocsimmal is a legtöbbször szerelőhőz megyek. Ilyen vagyok kész. Üdv.:Maroko
EZ elég fura kérdés, ugyanis attól függ mekkorát csináltatsz. átlag az a 5.5-6 coll körüli szokott lenni. Ezekre meg felmegy akár a 195-ös gumi is.
Tibke
Jééé! Én azt hittem hogy ez volt gyárilag, vagy legalább valamilyen kisipari méretekben gyártva... És ezek a "házilag" gyártott felnik mennyit bírnak? Rendesen össze lehet tákolni egy ilyet? Nagyobb ígénybevételt is kibír?
"tudtommal a 2T moci, hiába gyujt minden körbe, de robbanás nincs benne!"
Hogyne lenne, a 2T elvből adódik, hogy minden henger gyújt (és robban) egyet minden fordulatnál. Van egyébként olyan autó, ahol nem minden szikrára esik robbanás, ilyen a Punto I minden kis benzines motorja, de pl. a Swift 1.3 16V motorja is. Általában minden, amiben egy trafó esik 2 hengerre.
Nálam a körömkefe+ultraderm vált be azzal végigdörzsöltem aztán nagynyomású mosóval adtam neki megszáradt kis szilikon aztán kész is ha nem jött volna be akkor a mosógép lett volna a B. terv de kinyírtak volna érte...
Nekem tökéletesen működik az ablakfűtésem. Igaz kell neki vagy 5 percmire elkezd csíkosodni, de 10 perc múlva teljesen páramentes. Az nem jelent semmit, ha a kis lámpád visszajelez. Meg kell nézni, hogy az üveg két oldalán lévő csatlakozóban van-e feszültség. A testet gyárilag asszem a jobb hátsó lámpáról kapja egy barna vezetéken. A +12V-ot elölről, egy fojtón keresztül, a vezeték színére nem emléxem. Nézegesd meg!
A zártszelvénnyel nehezebb dolgozni, súlyban is felesleges pluszt képez a korrózióvédelme nehézkesebb és nem is nagyon indokolt, ha nem tankot készít az ember a Trabiból.
Ahogy korábban írtam pl. ha megemelem most a kocsi hátulját egyik oldalt akkor még mindig patentül működik az ajtózár, kevésbé csavarodik a kaszni.
Elöl úgy merevítettem szintén 20-as U-acéllal hogy a hattyúnyak terhelése minél kisebb legyen, de a gyűrődési zóna is megmaradjon.
Nálam a mosógép vált be a célra, de arra vigyázz, hogy rakd be egy rossz párnahuzatba, hogy ne essen baja. Utána viszont többször öblítsd ki üresen a mosógépet, mert hát elég koszos lesz tőle... :-) Ha megszáradt, fújd le szilikonnal. Nekem ez a módszer vált be. Műszerfal: mosogatószeres szivaccsal szoktam takarítani, utána szintén szilikon. (Az én hátsó ablakom páramentesítése elvileg az ablakfűtéssel megy, aminek 0 a hatásfoka csak tudnám miért...)
tervezek én is hasonló képpen merevítést!, de súlyban egy kicsit többet! Zárt szelvénnyel mennyire érdemes dolgozni, stabilításban mit ad szerinted? vagy tudsz pontosinfót adni már?
1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE
tudtommal a 2T moci, hiába gyujt minden körbe, de robbanás nincs benne! hallgasss meg egy pannóniát, ott is meg tudod számolni a percenkénti robbanást! de mégse 20-at pörög, hanem 1000-et vagy akkörül...
1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE
Megtaláltam a kapcsolást a belső világítás elhalványításához. A dolog elengedhetetlen kelléke természetesen a kapcsoló az ajtónál. (Majd csinálok képet, hogy az én gépemben hogy néz ki)
A kapcsolási rajz és leírás így néz ki. [imgw]https://bruce.tvn.hu/vilagitas1.jpg[/imgw] (Bocsi a minőségért)
Egy kis hozzátennivaló/tuning: a piros körrel jelölt pontot összekötheted egy pár kiloohmos ellenálláson keresztül a gyújtással, így amikor ráadod azt, a lámpa elalszik, illetve járó motornál bezárod az ajtót, akkor rögtön elalszik. Minél nagyobb ellenállást teszel közé, annál később.
[size=20]FONTOS![/size] Lényeges, hogy a belső világítás gyárilag le van testelve. Ezt meg kell szüntetni, üzembiztosan el kell szigetelni a kasztnitól a beakadó fület. Erre a fülre megy a kapcsolás kivezető szálja, összekötve az ajtókapcsolóval, mert az is negatívatszakít. A lámpa gyári pozitívja marad.
Ha valakinek valami nem világos akkor kérdezzen nyugodtan. Remélem nem felejtettem el semmit, ha eszembe jut, pótolom. Ma este megpróbálok képet csinálni, hogyan is néz ki ez a valóságban, de nem ígérem.
A Pajtimmal szeretjük a kommunista szekereket... (Módosította bruce 2007.01.04. 10:38-kor)
Kérdeznék én is egyet. Hogy a túróba tudom szépen letakarítani a bőrpaplant a motoron? Mert akárhogy súrolom tisztítószeres vízzel, mikor megszárad ugyanolyan matt marad, meg a csíkok is a rovátkákban. Mit használjak és ha lehet, akkor utána ne ragadjon rá a mocsok (mint mikor páramentesítővel lefújod a szélvédőt, amit az életben nem törölsz le, meg a por tapad rá). Ugyanez a kérdés a műszerfalra is vonatkozik. Köszke!
marha egyszerű, közel se kell kivenni a motort, váltót, bölcső lecsavaroz, kocsi megtámaszt, bölcsőt előrébbtollják kicist, legyen rés a hattyúnyak és közte, és azt is megtámasztják. így pár dolgot kell csak kikötni.
Hát nemtom, de nekem valami öreg szaki csinálta, és az kivette (bár azt egyébként is ki kellett venni, mert más miatt). Mármint a 4t-nél... De 2T-nél hogyan cserélnek hattyúnyakat úgy, hogy nincs kivéve a motor? Hát ott a motort csak az tartja! Meg az egész autót is! Hát hattyúnyak nélkül összecsuklik az egész... Egyszer egy "szerelő" hattyúnyak csere helyett jól megfoltozta, na akkor biztos nem volt kivéve, láttam ahogy szegény autó féloldalasan feltámasztva volt küszöbök nélkül, szanaszétvagdalt hattyúnyakkal (franc tudja, hogyan csámpult a kaszni mire felhegesztette). Na oda én nem vittem többet.
ez rajtad áll. ha a teljesítmény a lényeg, fogyasztás nem érdekes, akkor két dupla solex, dellortó, weber. ha takarékosat akarsz, kis többlettel, akkor pierburg. ha kompomisszum, egy db duplatorkú weber.
Az akus problémához én is hozzá szólnék ha szabad. Nekem is volt hasonló problémám a 4 üteművel. De ott az volt a próbléma hogy beégtek a szénkefék. Mert az a jelenség állt fen hogy menet közben csak úgy hirtelen le állt. És nem akart már újra indulni. De megcsinálták és azota lekopogom semmi baja nincs a kocsinak. Két űteműnél is volt nagyapámnak ilyen próblémja de ő úgy oldótta meg hogy gyújtó tarfokat kicserélte. Na csak ennyit űdv.:Maroko
HAlló mindenkinek! Szép karburátor gyüjtemény! Nekem is meg van mindeggyik és még az eggyik gyári új!!!! Nem rég hozták nekem egy öreg bácsi hozta. Meg kérdeztem honnan szerezte ezt az erekjét és azt mondta régen kindolgozott a trabant gyárban és kapott kettőt ajándékba a kocsojához és azota egy darab meg maradt.
301 ezer körüli összeg elfogadható, mind 4T, mind 2T esetében, ahol kiszedik ehhez a motort oda nem vinném. (me akkor az az ember most csinálja a 3.-at kb. )
épp hogy nem az új karbi a megoldás, hanem egy normális bontott. Új karbi tán már nem is létezik, és marhaság kiadni érte 15 körüli összeget ha van egyátalán. már az is egyfajta karburátortuning ha HB-s karbit teszel fel a jelenlegi H1-es helyett.
Igen, ezt nem írtam. 4t-ről van szó. (nem hittem volna, hogy ennyire megeszi a rozsda. De most már mind1) Már kasztnisnál van, csak kíváncsi lennék mennyiért csinálják úgy általában. (fényezés ismét elnapolva )
Nem kötekedni akarok, de szerintem nem mindegy, hogy 4T, vagy 2T. Mert ugye a 4T-nél macerásabb a motor kivétele, és azt a munkát is meg kell fizetni... általában...
Az akkutémához én is: Ha volt benne annyi erő, hogy némelyest tekerje az önindítót, akkor azért szerintem beindított motornál mennie kéne annak... Lehet, hogy rossz hasonlat, de nekem már volt annyira leszívott akksim, hogy begurulni sem tudtam 4T-vel, utólag visszagondolva valószínűleg a fűtősün miatt, mivel az a még éppencsak beindult motornál (vagy még be sem indult, csak megvolt az olajnyomás) annyira beterhelt a villamos hálózatnak, hogy már nem működött a gyújtás. Egy bikázás meg egy-két gázfröccs után viszont helyreállt a rend...
ScorAtis írta: Szaisztok. köszönöm a segitséget, a karbimmalkapcsolatban. Szerintem H1-es karbim van, mert nincs rajta az a plusz vákum izéééé. Namost ha elkopott, és falsot szoszog akkor mi van? Csere? Egy új karbi? Vagy lehet kapni bele cuccot?
Hmmm... Én egy kicsit elkavarodtam nálad... Most akkor te milyen karbiról is beszélsz? Mert a H1-es, az a 2T Trabiban volt, de ott nincs "vákumizé" (max egy plusz cső, de olyan a H1-esen is van), és az nem 15ezer, hanem 1500Ft ha drága... Mondjuk a 4T karbi is csak a legdrágább helyeken 15000, szerintem inkább valahol 3000 és 7000 közt van az ára... A 2T karbifelújításhoz (ha az a baja, hogy a pillangószelep-tengelynél falsot szív) talán még lehet kapni túlméretes tengelyt, valahol precízen fel kell furatni (+ perselyeztetni?), és elvileg így javítható, de ha a méhtelepen ingyér tudsz szerezni egyet, akkor miért tennél így? És ez a túlméretes tengelyes felújítás sem jelent garanciát, hogy jó is lesz utána! Ha 4T karbiról beszélsz, akkor meg... Én inkább most már megvonom a vállamat... én arról már semmit nem merek kijelenteni. Max annyi, hogy cikkekben/letöltésekben rengeteg információ van, de azoktól még nem biztos, hogy működni fog rendesen...
Szóval leginkánbb az új karbi lesz a megoldás. Mire számitsak Tibke, mert az bizti nem lesz olcsó. Van vagy 15ezer. Mióta elkezdtem költeni az autóra, meg sikerülget beszerezni hozzá retrocuccokat, azóta egyre több a gond a kicsikével. Egyszer olvastam valahol valami karburátor tuningot. Ha nem járna jelentős fogyasztásnövekedéssel, akkor talán érdekelne. Nem volna értelme talán ezt éppen most megejteni? Csak már nem tudom hol láttam. Vagy inkább ne is kisérletezzek ilyesmivel?
Na szóval! Az én 2T-mben a kapcsoló a küszöb és az övvonal között félúton van, kb egymagasságban a kesztyűtartóval. Ott 2 réteg lemezt kell átfúrni, de ha lepattintod a kesztyűtartót, meglátod, hogy a tartója alatt van egy lyuk, ott be lehet hozni. Csak figyelni kell arra, hogy az ajtón a bordák (ott pont vannak) benyomják a gombot rendesen. Kell vele szórakozni, míg befűzöd a drótot, de szerintem jó hely. Nekem is itt van behozva, meg rákötve az elhalványulós belső világítás!!! Milyen menő dolog már, lestek is a haverok, hogy trabiban ilyen?! Ajtó becsuk, a belső világítás, meg 15 mp múlva szép lassan elhalványodik. Ha valakit érdekel, szóljon és előtúrom a kapcsolását. Kijön egy ezresből.
Ma melóba menet 4t trabim minden átmenet nélkül 1-2 gyenge döcögés után leállt. Indítózás nem megy, még a műszerfalról is elment az áram próbálkozás közben, mint ha lemerült volna az akksi, ami 1 éves múlott Vata 55ah-ás akkumulátor. Behúztuk szerelőhöz, otthagytam. Feltételeztük, hogy a töltésemmel lehet a hiba. Most hívott, bemérték, minden jó, töltés, indítómotor, és arra a megállapításra jutottak, hogy (moderálva) az akksim. Na most nekem az lenne a kérdésem, hogy a Trabi nem ketyeg úgy el, mint régen a ladák, hogy ha egyszer beindul, akkor akár ki is vehetem belőle az elemet? Tudom az "újabb" típusú autóknál ez nem megy, még a 15 éves volvómnál se, de ezek szerint a Trabinál se? Mert ugye, ha még is csak elmegy akksi nélkül, akkor újabb kérdések merülnek fel.
Hali Mindenki! Vettem egy Golf II 1.3 hengerenkénti spricces donort a Trabimhoz. Egyelőre felteszem az ezres gyári mocira az injektort. Kiváncsi leszek! Tapasztalatokat később.
leghinkább a cserét javaslom. a felújítás után van hogy rosszabb lesz mint volt. Egyszer vettem drága pénzért felújított, lefestett karbit, vittem is vissza, az istenért nem akart lenni alapjárata.
Szaisztok. köszönöm a segitséget, a karbimmalkapcsolatban. Szerintem H1-es karbim van, mert nincs rajta az a plusz vákum izéééé. Namost ha elkopott, és falsot szoszog akkor mi van? Csere? Egy új karbi? Vagy lehet kapni bele cuccot?
Hogy mitől sz.r egy kisipari utángyártott cucc? Két okból: - mindenki (tisztelet a kivételnek) okosabb(nak gondolja magát) az eredeti gyártónál és modosít valamit (IS szabvány= Így sikerült) - spórolás vagy egyéb okból (JAU szabvány= Jó Az Úgy) "jó" minőségű anyagokból csinálja...
Én a következő dolgokat hordom magammal: - komplett gyújtás (minden, ami a hengerfejen van, rotor fedéllel vákumdobbal kábelekkel és a trafóval) - gyújtás elektronika (nekem már állt meg az autó miatta) - 4 gyertya - ac pumpa (szintén zenész) - vízpumpa (ezt csak azért, mer van) - kuplung bowden - ékszíj.
Üdv, WRT312 Ui: nem ORLIK típusú fekete (sötétbarna) volt az elosztófedél?
Wartburg és még cabrio is?! Mi lehet ennél jobb...