Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör 2

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

1202 Varga Tibor 2007-01-09 20:25:43  Előzmény: Zombie: 40043

nem a golf II 1.3 az henegerenkénti spricces, meg a polo gt is.
Injektorhoz elektromos AC kell természetesen. amúgy a gt hengerfej egy az egyben felmegy az 1.3ra.

Tibke

1201 Molnár András 2007-01-09 20:06:00  Előzmény:Torma Péter: 40044

Nekem marad a gyári csonk. A csőbe hegesztettem egy közdarabot ott lesz a lamdaszonda. A term.házat a hőmérséklet érzékelés miatt kell lecserélni.

ACL-400

1200 Torma Péter 2007-01-09 19:03:25  Előzmény:Varga Tibor: 40042

Nem vagyok benne a témában. A kipuffcsonk az ok. (nem lehet a lambdaszondát beleszerelni az eredetibe?) A termosztátházat miért kell cserélni?

ATV 486

1199  Zombie 2007-01-09 19:02:47  Előzmény:Varga Tibor: 40039

és kp injektor?
1,3-as GtHF-en mi van rajt amiben különbözik a trabiétól? állítólag elektronyos az AC-ill annak nevezett dolog...

1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

1198 Varga Tibor 2007-01-09 18:59:58  Előzmény:Torma Péter: 40041

CSAK a golf Ii 1.3 injektora jó, szívósorral, mindenne legyütt. cserés még a kipuffcsonk, és a termosztátház.

Tibke

1197 Torma Péter 2007-01-09 18:58:34  Előzmény:Molnár András: 40040

Ebből azt szűrtem le, hogy akkor a golfII injektora jó a trabiba?! A szívósor is passzol? Vagy alakítani kellett rajta valamit?

ATV 486

1196 Molnár András 2007-01-09 06:55:56  Előzmény:Torma Péter: 40038

Én komplett, működőképes Golf II 1.3i-t hozattam "osztrákból" 50 e. HUF-ba állt meg. Nekem csak a motor+váltó+kulissza kellett. Mivel autósboltban melózok, már csak a csupasz bódé van meg. Már 3 ezret kerestem is. Szal eddig ingyenbe van naggyából.

Jah, Tibke! Tudok embert aki az 1.3-as DIGIJET-es cuccot tudja nyúlni. Sőt Székesfehérváron is van egy tag.
(Módosította bandee 2007.01.09. 08:19-kor)

1195 Varga Tibor 2007-01-08 20:20:25  Előzmény:Torma Péter: 40038

általában mindennel együtt(ac, légtömegmérő, lambdaszonda, kipufcsonk,kábelköteg, komputer,stb) 20-30 között(1.3 hengerenkénti)


Tibke

1194 Torma Péter 2007-01-08 18:11:11

Srácok! Mennyiért mérik ezeket az injektorokat?

ATV 486

1193 Molnár György 2007-01-08 16:28:07

Nah a fogamazási hibákért bocsi, érthető remélem siettem

gyuszi

1192 Molnár György 2007-01-08 16:24:04

Hali

Tibke igen azt mondta a tulaj néha 3500 at mutat beindítás után. De vmikor rendesen 1000-et. Alapjáratot gondolom.
Bandee Nekem központi spriccesem van. De én egy 1000cm3-is Fiat Uno ról van. Menni megy mint a bolond, szépen jár hál istennek. Szerettem volna hengerenkénti spriccest, de akkor nem talltam.
Már túl vagyok egy tankoláson háát... 8.2 az rengeteg szerintem. De hozzátartozik hogy sok hidegjáratás, helybentoporgással. Remélem olyan 100km fölötti úton szebben fog teljesíteni. Fogyasztásilag.
Állítani nem kellett semmit, mármint elektronikailag. De egyetértek Tibkével jól megy az 1.3 assal is

gyuszi

1191 Varga Tibor 2007-01-08 14:12:12  Előzmény:Tóth Balázs: 40034

ha csak szivárog akko nem érdekes. az utángyári tömítéssel lehet ugyanígy fog folyni. sikaflexxel ragaszd fel, az a tuti.

Tibke

(Módosította Tibke 2007.01.08. 15:17-kor)

1190 Tóth Balázs 2007-01-08 13:03:32  Előzmény:Varga Tibor: 40033

...mer mé?

1189 Varga Tibor 2007-01-08 12:45:44  Előzmény:Tóth Balázs: 40030

ne törődj vele!

Tibke

1188 Varga Tibor 2007-01-08 12:44:17  Előzmény:Támba Csaba: 40031

mostmá télleg hétvége! nem voltam otthon ezer éve, elvileg most megyek.

Tibke

1187 Támba Csaba 2007-01-08 10:57:07  Előzmény:Varga Tibor: 40025

Nekem se" nagyon

Tsaby 601S

1186 Tóth Balázs 2007-01-08 10:34:03  Előzmény:Varga Tibor: 40029

...egy picitgyöngyözik az oil...
a tömítésnél..

(Módosította Retroo 2007.01.08. 11:34-kor)

1185 Varga Tibor 2007-01-08 10:30:42  Előzmény:Tóth Balázs: 40028

A lendkeréknél lévő 2 kartercsavarral el fogsz játszani egy darabig. de a motort megemelve valóban le lehet venni. de mé szeretnéd levenni?

Tibke

1184 Tóth Balázs 2007-01-08 10:28:41  Előzmény:Molnár András: 40024

...de hogy

1183 Molnár András 2007-01-08 10:11:23  Előzmény:Varga Tibor: 40025

Majviszi!

ACL-400

1182 Varga Tibor 2007-01-08 10:06:14  Előzmény:Molnár György: 40021

Hogyis? 3500at mutat alapjáratnak? vagy mi?

Tibke

1181 Varga Tibor 2007-01-08 10:05:48  Előzmény:Molnár András: 40022

ne törődj azzal, hogy 1.3asé. jobban megy vele a gép, más baj nem lesz. Figyelj embör, nem hozza a postás a cumóm.

Tibke

1180 Molnár András 2007-01-08 09:38:04  Előzmény:Tóth Balázs: 40023

De le ám!

ACL-400

1179 Tóth Balázs 2007-01-08 09:32:00

hali!

a 4t trabant olajteknőt le lehet szedni úgy, hogy a motor bent van?

1178 Molnár András 2007-01-08 07:27:39  Előzmény:Molnár György: 40021

Hali Giorgio!! Neked az ezres mocin, hengerenkénti spricc van? Megy vele rendesen, vagy a beszerelés után kellett valamit állítani? Mer az enyémre most lesz rátéve, és kétségeim vannak. Mégiscsak 1.3-at látott el eddig.

ACL-400

1177 Molnár György 2007-01-08 06:50:50

Hali

Köszi Tibke.
Azt mi okozhatja ha a kmgy-s műszer indításkor nem 1000-es, hanem 3500-as fordulatról indul?

gyuszi

1176  Zombie 2007-01-06 23:32:51  Előzmény:Támba Csaba: 40014

"A 2T és 4T benzinmotor közül a 4T-k minimális indítási fordulatszáma az alacsonyabb. Pedig a 2T-nél minden főtengelyfordulatra jut egy munkavégzés, a 4T-nél pedig csak minden másodikra. 4T-nél ráadásul több alkatrészt kell mozgatni a motorban, nagyobb a belső tehetetlenség, mégis kisebb indítási fordulaton kel életre mint a 2T. Fura igaz?"


ez nem fura ez logikus!


"Az egyik fő oka ennek a 4T motorban az ütemeket, a töltéscserét a vezérlés jobban elkülöníti, mint 2T-nél alkalmazott résvezérlés."

valóban tökéletesebb, de később találták fela 2 ütemü mocit!
a fő lényege meg nem változott a 4T-nek!

de ezekben nem is kételkedtem, meg erről szó se volt! na mind1


1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

1175 Szedlacsek Ottó 2007-01-06 19:55:25

Hi,
Egy kis segítségre van szükségem.Zöldkártya lejárt.
Wartburg 1.3 alapjárati CO 0,9%, fordulati 9,2%.
Fogyasztás 6,5-7l/100km. Karburátor kitisztítva.
Mi okozza ezt?

DER ZWEI KERZEN

1174 Prokop Gábor 2007-01-06 19:11:17  Előzmény:Varga Tibor: 40017

[i]"vagy pedig a műszerbe kell belemásznia valami elektromos szakembernek."[/i]

Jaja, pl. egy mikroszerelő. Az ért az elektromossághoz, és elég kicsi is

1173 Varga Tibor 2007-01-06 18:48:53  Előzmény:Molnár György: 40016

Akár úgy is. úszó hajlítgatásával is meg lehet oldani a dolgot, vagy pedig a műszerbe kell belemásznia valami elektromos szakembernek.

Tibke

1172 Molnár György 2007-01-06 18:01:25

Hali
Tibke az az általad említett kalibrálás egészenpontosan mit takar?
Rákötni, oszt megnézni telitanknáál mit mutat, vagy vmi más is...?



gyuszi

1171 CIX Digitcam Laca :) 2007-01-06 14:58:51  Előzmény:Varga Tibor: 40013

...vagy CIXalaggal?


Laca
(Fotók mindenről, mindenhol, minden mennyiségben!)

1170 Támba Csaba 2007-01-06 12:15:12  Előzmény: Zombie: 40006

Hmmm....

Úgy látom Prokee már címszavakban összefoglalta a lényeget. De a címszavak mögött rejlő műszaki, fizaikai, kémiai jelenségek, törvényszerűségeit ismerned kell ahhoz tudd mi és miért történik úgy ahogy.

De anélkül hogy teljesen kibontanám bármelyik felsorolt indokot íme egy TÉNY:

A 2T és 4T benzinmotor közül a 4T-k minimális indítási fordulatszáma az alacsonyabb. Pedig a 2T-nél minden főtengelyfordulatra jut egy munkavégzés, a 4T-nél pedig csak minden másodikra. 4T-nél ráadásul több alkatrészt kell mozgatni a motorban, nagyobb a belső tehetetlenség, mégis kisebb indítási fordulaton kel életre mint a 2T. Fura igaz?

Az egyik fő oka ennek a 4T motorban az ütemeket, a töltéscserét a vezérlés jobban elkülöníti, mint 2T-nél alkalmazott résvezérlés.

És még lehetne elemezni oldalakon át de szerintem egy jó szakkönyvet ha végigolvasol ebben a témában sok dolog meg fog világosodni

Tsaby 601S

1169 Varga Tibor 2007-01-06 11:59:11  Előzmény:CIX Digitcam Laca :): 40012

kend be sárral.

Tibke

1168 CIX Digitcam Laca :) 2007-01-06 11:48:56  Előzmény:Torma Péter: 40011

A küszöb másfél éve lett cserélve kompletten, azzal nincs gond...
De ezt sűrgősen meg kell csináltatnom...

Laca
(Fotók mindenről, mindenhol, minden mennyiségben!)

1167 Torma Péter 2007-01-06 10:29:07  Előzmény:CIX Digitcam Laca :): 40009

Csak ne hogy úgy járj mint én. Először csak küszöb cserének indult, majd hattyúnyak is lett belőle. De remélem itt meg áll a dolog.

ATV 486

1166 Varga Tibor 2007-01-06 10:26:38  Előzmény:Molnár György: 40003

Jó bele, csak az üzemanyagjelzőt kell kalibrálni.

Tibke

1165 CIX Digitcam Laca :) 2007-01-06 09:41:58

Üdv. Urak.
Nincs köztetek véletlenül egy jó karosszériás?
Esteleg egy jó karosszériást nem tudtok Pest megyében?
Úgy fest, szükségem lesz rá...
Illetve CIX-nek...
[imgw]http://i98.photobucket.com/albums/l268/CIX688/mindenfele/DSC00063.jpg?t=1168076294[/imgw]
[imgw]http://i98.photobucket.com/albums/l268/CIX688/mindenfele/DSC000633.jpg?t=1168076429[/imgw]
Majd teszek jobb képet, ez telefonnal készült...

Laca
(Fotók mindenről, mindenhol, minden mennyiségben!)

1164  Zombie 2007-01-05 23:29:16  Előzmény:Prokop Gábor: 40007

erre egy jó példa a pannónia!
lehet hogy konstrukcóra érvényes csak és nem kimondott 2T-kre!
ott ugyanis igaz alapjáratra is...


1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

1163 Prokop Gábor 2007-01-05 21:29:20  Előzmény: Zombie: 40006

Zombie:

Tényleg ne beszélj butaságokat, olvass utána.

Ami miatt nem 2x olyan erős:

- szabályozatlan töltéscsere
- elősűrítés
- veszteségek a vezérlés sajátosságai miatt
- nehezen hangolható vezérlés
- tökéletlen égés (részben a konstrukciós veszteségek, részben a keverékolajzás miatt)
- kényszer-léghűtéses motornál a ventillátorhajtás vesztesége (ez persze 4T-nél is lehet, ott van pl. a kispók)

[b]Mindezzel együtt a 2T fajlagos teljesítménye és forgatónyomatéka igenis nagyobb, mint a négyüteműé.[/b]

Ami pedig a hangot illeti:
alapjáraton [b]ilyet nem hallasz[/b], csak a fordulatszám ejtésénél. Ez pedig logikus, olyankor egyszerűen nem kap benzint a motor, illetve nem annyit, ami a pillanatnyi fordulatszámhoz szükséges, Ilyenkor néha-néha, amikor éppen van elég, begyullad, egyébként meg nem. Másképp sosem esne vissza a fordulat...

Ameddig pedig jelen sorok minden egyes gondolatát nem érted pontosan, szerintem ne tégy ilyen határozott kinyilatkoztatásokat.

1162  Zombie 2007-01-05 21:07:09  Előzmény:Támba Csaba: 40005

ezt elmesélni nem igen tudom
megpróbálom hangutánzó szóval...


tümmmmmmmmmmmmtümmmmmm

tü= robbanás
mmmmmföl le csapkod a dugó,hasznos ütemvégzés nélkül

1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

1161 Támba Csaba 2007-01-05 20:25:16  Előzmény: Zombie: 40004

Mit értesz pontosan "ütem kimaradások" alatt???



Tsaby 601S

1160  Zombie 2007-01-05 20:17:26  Előzmény:Rell Miklós: 40002

az világos, hogy minden körben robbant!
ezért 2T, de akkor is vannak ütem kimaradások nem is kevés! és emiatt igazából, csak másfélszer erősebb mint egy 4T, és nem 2X


menjünk kategóriákkal lejjebb!

kismotorok: ismerőmnek van egy 4T robogója
egész 1,36 LE-t szorítottak bele!
1 szimóba van 3-4 LE, és akkor ez már nem, csak hogy duplája, majdnem 3-szorosa!

125ccm yamaha Sr 11LE 4T 125 Aprilia tuareg 30LE!
hirtelen 2 példa!
de az is igaz, hogy az MZ2t ,és szintén 11LE körül volt a 125-ös. ha jól emléxem a kkor a 250 18LE


1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

1159 Molnár György 2007-01-05 20:04:29

Hali
S.O.S.
Kérdésem: Wareszban van egy KMGY műszer. Az ugyanolyan jó a Trabiba is nemde? Persze 4T ről van szó.
Tibke??

gyuszi

1158 Rell Miklós 2007-01-05 12:25:12  Előzmény: Zombie: 39997

Zombie írta:
megmondom azt is hogy ha minden körben robbanta akkor 2x olyan erősnek kellene lenni, mint egy 4T-nek, ami azonos ccm, és azonos hengerürtartalom...


És ez így is van! Egy ősi szakkönyvet lapozgatva találtam erre a bölcsességre. Igen, akkoriban még érvényes volt ez, hogy a 2T azonos hengerűrtartalom mellett majdnem kétszer olyan erős. Csak hát a 4T-ket azóta fejlesztették kicsit jobban, mint a Trabant motorját... Meg aztán a 2T-nél ott van az elősürítés, meg a 600ccm 2T az nem igazán 600 595ccm, hiszen még nem ér végig a löket, és már elengedi a még munkavégzésre képes gázt, és még sok hasonló "apróság"... Bár, valami cikkben olvastam, hogy a "verseny Trabi" még azonos űrtartalommal 50-60LE volt... Meg aztán motortól-konstrukciótól is függ.
De egyébként nézz utána bármilyen könyvben (mondjuk a jogsira felkészítő műszaki könyv is megteszi ), és ott meglátod, hogy a 2T bizony minden körben dolgozik egyet...

Az meg, hogy alapjáraton hallod, hogy nem minden ütemben dolgozik? A 2T motoroknak sajátossága a nem túl egyenletes alapjárat, de még akár gyújtásprobléma is lehet (bár én nem szöszölnék vele, ah normális üzemben meg jó)...

retro

1157 Simonics Ferenc 2007-01-05 08:13:38  Előzmény:Rell Miklós: 39960

Köszi mindenkinek a hozzászólását, javaslatát, ötletét.
Most az a helyzet, hogy vettem 1 új akksit, és kénytelen vagyok elfogadni, hogy az autóvillanyász minden mást jónanak talált. 2 napja járok az autóval, de utána nézek a szénkeféknek.
Egyébként azért volt meglepő és cseppet sem mulatságos a dolog, mert rendesen pöccre indult a gép, és a leállásig semmi jel nem utalt arra, hogy gond lesz.

Üdv.: Simi

1156 Kovács Péter 2007-01-05 08:01:48  Előzmény:Kovács Péter: 39980

Belső világításhoz képek, hogy érthetőbb legyen:

Vezetőoldali kapcsoló:
[imgw]http://bruce.tvn.hu/ajtokapcs1.jpg[/imgw]

Utasoldali kapcsoló:
[imgw]http://bruce.tvn.hu/ajtokapcsjobb.jpg[/imgw]

Én itt találtam egy lyukat, ahol át lehet húzni a drótot:
[imgw]http://bruce.tvn.hu/kapcsdrot.jpg[/imgw]

És így szigeteld el a belső világítás testjét:
[imgw]http://bruce.tvn.hu/szigeteles.jpg[/imgw]


Sorry a minőségért, de csak egy nagyon buta digitfényképezőm van, aminek a lencsétől 3m-re van a fókuszpontja. Ajándék masina volt, ha egyszer összejön a lóvé akkor kicserélem (elég régi terv már).

A Pajtimmal szeretjük a kommunista szekereket...

1155 Prokop Gábor 2007-01-04 22:16:13  Előzmény: Zombie: 39997

Erről felesleges vitatkozni. Én tudom, te meg szerinted.

1154 Varga Tibor 2007-01-04 21:27:27  Előzmény: Zombie: 39997

Nemám ezen megy a vita! (moderálva)us, csak utána kell olvasni. Mellesleg a polski pont rossz példa, mert Trabanttal megeszem a polsikat, nem a lóerő a lényeg, hanem vedd azt hogy egy 2T motor sokkal nyomatékosabb, azonos felépítésű 4T társánál.

Tibke

(Módosította Tibke 2007.01.04. 22:28-kor)

1153  Zombie 2007-01-04 21:00:59  Előzmény:Prokop Gábor: 39990

szerintem nem
de ha kicsit jobban fülelsz akor te is meghallod, hogy mikor gyujt be és mikor van, hogy csak forog a semmibe!
megmondom azt is hogy ha minden körben robbanta akkor 2x olyan erősnek kellene lenni, mint egy 4T-nek, ami azonos ccm, és azonos hengerürtartalom...
de hasonlítsd össze a kispolákot a trabival
ez áll tudomásom szerint a legközelebb....és csak 2LE különbség van! nem mondjuk 20(figyelembe véve, hogy a kispolák nagyobb)
vagy nem így van?
mert hogyha 2T moci minden körben és egy 4T moci minden 2. körben akkor a 2T 2x annyit robbant vagyis jobb a tljesítménye ugyanakorra munkával!

1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE