Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör 2

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

1252 Varga Tibor 2007-01-11 19:02:52  Előzmény:Gyapjas Gergely: 40095

leírrom akkor mégegyszer. Ha az új tipusú váltóba berakod a 74 előtti 4-fogaskerékpárt, akkor hosszú 4es lesz.
ha berakod a 74 előtti difit, többi cuc marad, akkor rövid váltód lesz. Mert azoknak más volt a difiáttételük.

Tibke

1251 Gyapjas Gergely 2007-01-11 18:51:01

Segítség!!!
Az 1974 előtti váltók csak a hosszú négyben tértek el vagy a difi áttételük is más volt?

1250 Varga Tibor 2007-01-11 18:05:32  Előzmény:Babecz Tamás: 40089

Nem teljesen igaz.
ugyanis az 5 sebességes váltók 1-3 fokozata közel azonos a gyári 4 sebességessel. picit rövidebb a kettes, kicsit jobb gyorsulálst érsz el. végsebesség mindenképpen nő,mindkét váltónál.

Tibke

1249 Varga Tibor 2007-01-11 18:03:15  Előzmény: Zombie: 40087

jó az. beletsezed, meg raksz fel elektromos ac-t. azt gyíííí. kicsit nagyob belőgyújtást is elbír nagyobb tengellyel.

Tibke

1248 Rell Miklós 2007-01-11 17:37:14  Előzmény:Prokop Gábor: 40091

Ja, én is azt néztem... Pont leírja, hogy utána van...

retro

1247 Prokop Gábor 2007-01-11 16:38:20  Előzmény:Polgár Tibor: 40088

[i]"...ami a fojtószelep alá van vezetve..."[/i]

Akkor most nem egyről beszélünk ?

1246 Tóth Balázs 2007-01-11 16:20:10

...ugyanabban az autóban igen!

1245 Babecz Tamás 2007-01-11 16:13:55

Helló

Jól gondolom-e?
hosszú 5 gangos (1,6)váltóval a végsebességem nővekszik jobban,
rövid 5 gangos (1,3) váltóval a gyorsulásom?
Olvastam a cikket is, csak erősítést kérek.
Köszi

ABV-514 ACA-963

1244 Polgár Tibor 2007-01-11 15:21:48  Előzmény:Prokop Gábor: 40071

"A gyújtáselosztón lévő vákumdob a terheléstől függően szabályozza az előgyújtást, nagy terhelésnél hamarabb gyújt. A vákumot a szívótorokból vezetik ki, a fojtószelep után. Így nagyra nyitott fojtószelepnél (nagy gáz) nagy vákum lesz, és fordítva."


Mélyen Tisztelt Mester!

Szvsz nem a fojtószelep után veszik a vákumot, hanem előle. Legalábbis a weber tla-n. A három vákumos cucc (hideg-meleg levegőválasztó, szivató pull down és a gyújtás) egy térbe van összekötve, ami a fojtószelep alá van vezetve egy lukon át. Ha a karbit alulról nézed, akkor látszik is. Vagy nem jól tudom?


Üdv, WRT312

Wartburg és még cabrio is?! Mi lehet ennél jobb...
(Módosította Grisa 2007.01.11. 18:37-kor)

1243  Zombie 2007-01-11 14:37:31  Előzmény: Zombie: 40083

Tibke!

neked mi a véleményed erről, mert ha csak vezérmü tengelyt sikerül szereznem?
akkor az úgy nem lesz jó!


1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

1242 Molnár György 2007-01-11 12:07:57

Hali
"kiccsávó" valóban ki kell venni, mert nem az AC tartozéka, hanem külön darab.
Mint mondottam 3-4 cm hosszú, tehát különálló.
Jó munkát!

gyuszi

1241 Varga Tibor 2007-01-11 10:13:39  Előzmény:Molnár András: 40082

Kiccsávó, lentebb azt akarták írni, hogy ki köll venni azt a kis rudat, ami az ac, és a veztengely között van!

Tibke

1240 Molnár András 2007-01-11 08:43:41  Előzmény: Zombie: 40083

Teljesen lényegtelen, hogy van-e a tengelyen "löködő", az én szempontomból legalábbis mindegy. A lényeg, hogy a heng.fejből nem "dolgozik" ki a "löködő".

ACL-400

1239  Zombie 2007-01-11 07:07:36  Előzmény:Prokop Gábor: 40080

de azt nem másik topic-ban fejtegettük?
talán trabant!

de amúgy most jut eszembe ha a golf 1,3 as GT el. AC-s akkor a veztengelyen nincs lökködő!


1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

1238 Molnár András 2007-01-11 06:55:57  Előzmény:Molnár György: 40075

Értem. De a tolórúd az AC-n van, nem a tenygelyen. Ott csak egy excentrikus bütyök van. Ha leszedem az AC-t akkor nem lóg ki semmi a hengerfejből. Tehát levakolható a luk. Szerintem.

ACL-400

1237 Prokop Gábor 2007-01-10 22:29:19  Előzmény:Varga Tibor: 40078

Nem kell kivenni, majd kijön magától

1236 Prokop Gábor 2007-01-10 22:28:48  Előzmény:Varga Tibor: 40076

De nagyjából reális, csak én még a kisnyomású [b]olajgombánál[/b] tartok, szerintem Zombi is

1235 Rell Miklós 2007-01-10 22:08:29  Előzmény:Varga Tibor: 40076

Tibke írta:
eztet el tecett írni, nem? 10 ezer körül van amúgy a kisnyomású AC.


Azéééé! Mert ha tényleg ezres, akkor veszek rögtön 10-et, valamire csak jó lesz... Mondjuk ablakmosóba!

retro

1234 Varga Tibor 2007-01-10 21:25:54  Előzmény:Molnár György: 40075

azt értelemszerűen ki szokás venni

Tibke

1233 Varga Tibor 2007-01-10 21:25:04  Előzmény:Molnár András: 40072

Annyi féle AC-t vehecc mint égen a csillag. pl opel omega, vectra, calibra, mind külső AC-s, tesómén is ez van 6 ezer körül van bontóban.

Tibke

1232 Varga Tibor 2007-01-10 21:23:01  Előzmény:Prokop Gábor: 40070

eztet el tecett írni, nem? 10 ezer körül van amúgy a kisnyomású AC.

Tibke

1231 Molnár György 2007-01-10 19:37:07

bandee!!
"AC liktya levakol aszt jóvan" -- ehhez a kifelyezéshez azért hozzászólnék. Csupáncsak tapasztalatból. Mert ac mögött van ott egy kb 3 cm hosszú tolórúd is!!
Szerencsére előbb mutatta meg magát minthogy galibát csinált volna...
Csak alaposan!!

gyuszi

1230 Molnár György 2007-01-10 19:33:26

Hali

Öhömm khmm amint az prokee tanárúr szépen és hosszan kifejtette, kevertem a szezont a (moderálva)ával

Szal értem én hogy gőzgép de mi hajcsa
Köszi a részletes leírást.

gyuszi

1229 Prokop Gábor 2007-01-10 18:24:07  Előzmény:Molnár András: 40072

Mingyá küldök neked 1 privát üzenetet

1228 Molnár András 2007-01-10 17:50:04  Előzmény: Zombie: 40063

Miért kellenne egyáltalán hengerfejet cserélni? Nekem a gyári heng.fejre lett rácsavarozva a spricc. AC liktya levakol aszt jóvan. Bármikor vissza mehet a karbi+AC. És nem bukok egy heng.fej tömítést. Nekem most az elektr. ac-val van gondom. Ugyanis a Golf-ban a tankba van, nekem meg egy külső szivattyú kellene.

Prokee!!

Nincs cikkszámod? Van egyáltalán univerzális (talán nagynyomású) elektrik ácé??

ACL-400

1227 Prokop Gábor 2007-01-10 17:38:28  Előzmény:Molnár György: 40068

Húúúúú....
Ne keverjük össze a szezont a f*szommal
Beszéljünk általánosságokról, márka nélkül!

Klasszikus felállás:

A gyújtáselosztón lévő vákumdob a terheléstől függően szabályozza az előgyújtást, nagy terhelésnél hamarabb gyújt. A vákumot a szívótorokból vezetik ki, a fojtószelep után. Így nagyra nyitott fojtószelepnél (nagy gáz) nagy vákum lesz, és fordítva.

Az osztófejben lévő röpsúlyos szabályzó a fordulatszám függvényében állít, nagyobb fordulaton nagyobb előgyújtást ad. Egész egyszerű röpsúlyos szabályzó, nagy fordulaton a súlyok szétnyílnak a centripetális erő által, és elmozdítják a gyújtásalaplapot.

Ha e kettőből valamelyik hiányzik, nem lesz túl tökéletes a gyújtás. Példa erre a régi Lada 1200, amin eredetileg nem volt terhelésfüggő szabályzás, meg is halt az emelkedőn. Amikor a Bakony művek megálmodta a vákumos elosztót, az összes Ladás rohant lecserélni, ég és föld lett. Persze ha eltekintünk az osztófej hiányától, jó példa erre a Trabant megszakítós gyújtása is, hiszen röpsúlyt tartalmaz, de terhelésre nem szabályoz.
(Klasszikus röpsúlyos-vákumos elosztó a legtöbb Fiat-motoros Trabantban található)

Amikor az elektronikus gyújtás megszületett, rájöttek a konstruktőrök, hogy a fordulatszámfüggő szabályzás megoldható mechanikus alkatrészek nélkül is, ugyanis a megszakítót helyettesítő jeladóról érkező impulzusokat "megszámolva" a vezérlő elektronika ismeri a fordulatszámot, ennek függvényében pedig időben el tudja tolni a gyújtás időpontját. Így elmaradhat a röpsúlyos szabályzás, kevesebb mechanikus alkatrész kell.

Kicsivel később, valahol az elektronikus motorvezérlésekkel együtt megszületett a MAP-szenzor (Manifold Absolute Pressure - abszolút szívócsőnyomás-érzékelő). Ez a gyújtáselosztó vákumdobját helyettesíti, a szívócsőből kivezetett nyomást elektronikus jellé alakítja. Ezzel a motorvezérlő rendszer képessé vált a fordulatszám és a terhelés függvényében is módosítani a gyújtás időpontját.
(Csak megjegyzésként: némely rendszer arra is alkalmas, hogy hideg motornál a hőmérséklet függvényében korrigálja a gyújtást)

Érdekességképpen, ha már ennyire belemásztunk, pár egyéb hülye név, kicsit leegyszerűsítve:

CKP: Crankshaft Position sensor (főtengely helyzetérzékelő)
CMP: Camshaft Position sensor (veztengely helyzetérzékelő)
(Gyakran egészen egyszerű "fogaskerekek", Hall-jeladóval. Ezek általában nem csak holtponti jeladók, bár szinte minden esetben jelölve van egy fog vagy foghíj kihagyásával az alaphelyzet)
MAF: Mass Air Flow sensor (Légtömegmérő), a motorba beáramló levegő mennyiségét méri azért, hogy (az egyéb üzemi feltételek függvényében) a megfelelő mennyiségű benzint adja hozzá.
ISC: Idle Speed Control (Alapjárati fordszámszabályzó), az alapjárati fordulatszámot igazítja a mindenkori üzemi feltételeknek megfelelően, leginkább a hidegüzemben dolgozik

Meg ilyesmik

1226 Prokop Gábor 2007-01-10 17:18:09  Előzmény: Zombie: 40067

1000 alatt tisztességes helyeken.
Mindenesetre ne valami magyar sz*rt vegyél: Facet, CI, FAE, Intermotor, ilyesmit.

1225 Prokop Gábor 2007-01-10 17:16:49  Előzmény:Varga Tibor: 40066

A klasszikus, MH, NZ, stb szelepfedelek felmennek, de gyanítom, nem minden verzió, ui. más-más tömítés van alattuk...
Egyébként Nagy Husi Golfjára anno szereztem IFA-fedelet, tök jól nézett volna ki, de asszem végül nem rakta fel

1224 Molnár György 2007-01-10 16:59:18

Hali

Hűűűűűű öregem belemerültetek ám a zinjektorba!
Én lehet hogy hülyeséget mondok , akkor bocs. De nekem központi injektorral be van kötve a vákuumcső az előgyujtás szabályzásra. Ezek szerit azért kell a hengerenkénti spriccesen cserélni az elosztófedelet, mert ott van felsőholtpontérzékelő is. Nemde?


gyuszi

1223  Zombie 2007-01-10 16:19:30  Előzmény:Varga Tibor: 40064

és hogyért dobálják utánam azt a gyöngenyomásut?

1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

1222 Varga Tibor 2007-01-10 14:18:29  Előzmény:Szabó Gábor: 40065

értelemszerűen az is működik,de emlékeim szerint van olyan amelyik nem megy rá...

Tibke

(Módosította Tibke 2007.01.10. 15:18-kor)

1221 Szabó Gábor 2007-01-10 13:55:13

Szelepfedél fordítva? IFA-s hengerfejre injektoros (polo,seat,golf,skoda) alu szelepfedele?

1220 Varga Tibor 2007-01-10 11:38:21  Előzmény: Zombie: 40063

kb 65 ló igen. Persze, veszel egy injektoros hengerfejet, injketor ledob, karbis szívósor felcsavaroz, kisnyomású elektromos AC beköt. ennyi. szelepfedél rámegy szó nélkül.

Tibke

1219  Zombie 2007-01-10 11:34:19  Előzmény:Varga Tibor: 40051

és ha veszek egy injektors nemgerfejet!
akkor azt vissza tudom alakítani karbisra? és az AC?
szelepfedél rámegy az IFA-s?
tehát akkor a varesz mociezzel a tengellyel 65LE lesz?

1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

1218 Polgár Tibor 2007-01-10 10:40:31  Előzmény:Varga Tibor: 40060

Ja. Meg karbis szívósort is. Lehet, h volt ilyen is, meg olyan is...

Wartburg és még cabrio is?! Mi lehet ennél jobb...

1217 Varga Tibor 2007-01-10 10:24:37  Előzmény:Molnár András: 40057

Nem lehet, biztos hogy ugyanaz a fokolása!
A fenét gizdul mindenki 1.3ra, nálam az az alap, én másra gizdulok....
De azé sztem tedd be az ta motort úgy ahogy van, ne jácc azzal a kis kertitraktor motorral.

Tibke

1216 Varga Tibor 2007-01-10 10:23:29  Előzmény:Polgár Tibor: 40059

na egyezzünk ki csak döntetlenbe, ebaybe írd csak be hogy GK polo, rögtön kidob neked vagy 5 eladó komputert ehhez a motorkódhoz.

Tibke

1215 Polgár Tibor 2007-01-10 10:11:23  Előzmény:Varga Tibor: 40056

Tévedsz (vagy a németek tudják rosszul), mert a GK az karbis volt...
Részlet egy polos oldalról (www.polo2.de)
GK

Bauart
1,3 Liter - 4 Zylinder

Hubraum
1272 ccm

Bohrung
75 mm

Hub
72 mm

Verdichtung
11,0 : 1

Leistung
55 kW / 75 PS bei 5800 U/min

Drehmoment
104 Nm bei 3600 U/min

Management
Registervergaser

Ventilsteuerung
Schlepphebel


Wartburg és még cabrio is?! Mi lehet ennél jobb...

1214 Polgár Tibor 2007-01-10 10:05:40  Előzmény:Varga Tibor: 40056

A GK a régi GT. Ami az NZ-vel egykorú az a 3F.
A polo GT-k mind 75lovasak (55kW).
A hengerfejekben annyira nincs különbség, hogy mindnek azonos a száma. Sőt ez a szám van a waresz hengerfejben is!
Illetve az egyetlen kis különbség, hogy a spricceseknél az AC-nak nincs kifúrva a luk.
(Módosította wartburg312 2007.01.10. 11:14-kor)

1213 Molnár András 2007-01-10 10:01:15  Előzmény:Varga Tibor: 40056

Az lehet, hogy a Warbi tengely ugyanolyan fokolású mint az NZ-s tengely?? Mer akkor marad a Warbié benne! Ja és marad 1043-as a gép egyenlőre. Szerintem egyedi lesz. Mindenki 1.3-al lazul. Én már csak azértse

ACL-400

1212 Varga Tibor 2007-01-10 09:52:40  Előzmény:Molnár András: 40054

A GK kodú az biza injektoros volt,nem karbis, Bosch cuccal. Lehet volt karbis verzió is, de az sztem nem volt 75 ló.
Az a 20 ló pedig csak a sürítés különbségből, a veztengelytől,(NZ 196° Gt polo 219°) és a befecskendezőtők adódik, ha jól hazudok a szelepekben és a hengerfejben nincs különbség.

Tibke

1211 Varga Tibor 2007-01-10 09:47:13  Előzmény:Polgár Tibor: 40053

Jaa, értem! Injektorban sose voltam otthon, utálom is még mindig... Ha egyszer nekem lesz, az el nem kerülhető okokból lesz csak.

Tibke

1210 Molnár András 2007-01-10 09:42:50  Előzmény:Polgár Tibor: 40053

Sok csoda van folkszvagányéknál. Azt valaki elmagyarázhatná, hogy mitől gt a polo gt! Mert én úgy tudom, hogy volt karbis 75 lovas(mot.kód: GK), meg spricces 55 lovas (mot.kód: NZ, MH stb.) Érdekelne, hogy a 20 paci külömbség miből adódik.

ACL-400

1209 Polgár Tibor 2007-01-10 08:50:05  Előzmény:Varga Tibor: 40047

A golf 1,3 hengerenkénti teljesen más, mint a polo gt 1,3 hengerenkénti!!!
A golfé nem szabályozza a gyujtást, csak a befecskendezést (digijet), a poloé viszont mindent szabályoz (digifant). Ezért a golfon van vákumdob és röpsúlyos szabályzó, a polon nincs! Más a lambdaszonda is, tulkép csak a befecskendező része azonos...
A golf monomotronic (központi) viszont gyujtásszabályzós. Ki érti ebben a logikát?

Wartburg és még cabrio is?! Mi lehet ennél jobb...

1208 Molnár András 2007-01-10 06:10:54  Előzmény:Varga Tibor: 40047

Ezt cáfolom. A golfon is van vákumdob. Most így hajnalban nem vágom, hogy hova megy, de asszem bevan kötve valami kütyübe. Maj megnézem az ETOS-ba, hogy mi a neve.

Megnéztem. Van 1 nyomásszabályzó, meg valami szelep ami összeköttetésben van a vákumdobbal.
(Módosította bandee 2007.01.10. 08:18-kor)

1207 Varga Tibor 2007-01-09 23:49:14  Előzmény: Zombie: 40050

nem annyira bonyolt dolog felpakolni az injektort. pár vezetéket kell bekötni azt annyi.
A lóerőkkel én óvatosan szoktam bánni, de Gt tengely az 1.3as motorba olyan 5-7 lóerőt elméletileg számít.
FGogyasztásra megint azt írom, hogy rajtad függ. ha rugod neki ,eszik. de a tengelycserétől ugyanolyan használat melett nem eszik többet.

Tibke

(Módosította Tibke 2007.01.10. 00:50-kor)

1206  Zombie 2007-01-09 23:13:11  Előzmény:Varga Tibor: 40046

értem, akkor ez nem is olyan egyszerü meló
és mit érek el vele, ha sima Hengerfejbe GT vez.mű tengelyt teszek?
mennyi + LE nyomaték fogyazstás?

köszi Tibke!

1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

1205 Varga Tibor 2007-01-09 21:47:13  Előzmény:Szedlacsek Ottó: 40048

olyan nincs.(legvalószínűbb ok) lehet szivató, gyújtásbajság is,gyertya. co csavarra reagál?

Tibke

1204 Szedlacsek Ottó 2007-01-09 21:34:59

Hi,
Mi a legvalószínűbb oka annak hogy a fordulati CO magas az 1.3-as Wartburgon?


DER ZWEI KERZEN

1203 Varga Tibor 2007-01-09 20:27:26  Előzmény:Varga Tibor: 40046

meg a gyújtás is cserés(elosztó), bár nem tudom működik-e a rendese na vákumos cuccal. Ugyanis ugyebár injektornál már a komputer adagolja az előgyújtást, nem a vákumdob.

Tibke