Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör 2

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

1302 Szegedi Árpád 2007-01-16 15:10:43  Előzmény:Molnár György: 40144

Köszönöm.Megnéztem alaposan,jól megtisztitottam,aztán az elemlápa fény megmutatta,heggesztve van.....

Árpi jómunkásember!

1301 Molnár György 2007-01-16 15:02:59

Valószínű a fúrás a legjobb, ha nem akarsz nagyon bontani...

gyuszi

1300 Molnár György 2007-01-16 15:02:05

Hali
Sztem hegesztett belülről. Ha jól emléxem egyik széle meg van csípve, vagy ponthegesztett.


gyuszi

1299 Szegedi Árpád 2007-01-16 14:55:38  Előzmény:Tóth Balázs: 40142

Retroo!Picit megütögettem,de nem ment.Arra gondolok,esetleg nincs valahogy még rögzítve a csavar?Esetleg nem menetes az a furat?Nem akarom szétbarmolni..

Árpi jómunkásember!

1298 Tóth Balázs 2007-01-16 14:45:54

a motortérből üsd vissza!

1297 Szegedi Árpád 2007-01-16 13:19:20

Üdv!A főfékhengert a tűzfalhoz rögzítő csavar eltört.Belül a csavar feje nem hasított,se csavarhúzó,se dugókulcs nem fér hozzá.Van valami ötletetek,hogyan tudnám a törött csavart kiszedni?Csak kifúrni lehet?Köszönöm..

Árpi jómunkásember!

1296 Támba Csaba 2007-01-16 07:30:52  Előzmény:Pénzes Péter: 40139

Szia!

Irány egy bontó ott tudni fogják mit keresel és általában van is

Tsaby 601S

1295 Pénzes Péter 2007-01-15 22:10:44

Hali!

Egyik autósboltba se kapok vákumkapcsolót ami a szivócsöbe található, azt amelyik a téli-nyári üzemmódot vezéri. Általában furcsán néznek rám mikor megpróbálom elmagyarázni, h miaz, igaz általában nemnagyon vannak tisztában azzal, h mit árulnak
Nem tudja valaki, h hol kaphatok ilyet? Itthon mindkét trabin (moderálva), nem zár le és belül falsot is szív

1294 Polgár Tibor 2007-01-15 13:44:10  Előzmény:Varga Tibor: 40136

NE BESZÉLJÜNK ECCERRE!!!

Wartburg és még cabrio is?! Mi lehet ennél jobb...

1293 Polgár Tibor 2007-01-15 13:42:55  Előzmény:: 40135

Hali!

Kell a váltó kódja, mert anélkül nem lehet megmondani (nagyon sokféle váltó van ugyanis egy típuson belül is)

Üdv, Wrt312


Wartburg és még cabrio is?! Mi lehet ennél jobb...

1292 Varga Tibor 2007-01-15 13:41:52  Előzmény:: 40135

kicsit pontosabb infó kéne. csak az előredőlős motorokkal szerelt autó váltói jók. és aminek hátul van az önindítója, ha ilyen a váltód akkor jó lehet.

Tibke

1291 (Törölt felhasználó) 2007-01-15 12:31:53

hali nem tudom tudtok e segíteni 5 ös váltót akarok az 1.1 es trabiba szerintetek a polo 3 as jo lenne e irjatok légyszi??????????????????????????????????????????????????????


Gábor

1290 Molnár András 2007-01-15 07:33:51  Előzmény: Zombie: 40129

A 4T-ból se a váltót se a mocit nem vettem ki!! A 2T-re gondoltam mikor azt írtam, hogy ki a moci.

ACL-400

1289 (Törölt felhasználó) 2007-01-15 07:28:28

Sziasztok!

Sikerült szombaton a kuplungtárcsa műtét, igazatok volt gyerekjáték az egész, 1óra 45 erc volt a szintidőnk, ami kezdésnek nem is rossz.
A központosítás szemre belőve elsőre sikerült.
Le kellett volna fotóznom a kiszedett tárcsát, csak fém volt ferrodol semmi, be(moderálva)ás volt, simán egy körfűrészbe rakva újra lehetne hasznosítani!!!

Köszi a segítséget, mindenkinek.


Üdv.:

Lalipapa

1288 Szegedi Árpád 2007-01-14 16:48:12  Előzmény:Prokop Gábor: 40131

Köszönöm!Átgondolom,hogy legyen.

Árpi jómunkásember!

1287 Prokop Gábor 2007-01-14 16:40:56  Előzmény:Szegedi Árpád: 40130

- ha visszaforrasztod, és ügyes leszel (nem melegíted túl, plusz rendesen odaragasztod), akkor tökéletes lesz.
- légteleníteni csak a főfékhengert kell, ha elég gyorsan csinálod a cserét, és csak kevés cucc folyik ki.
- a főfékhengert légteleníteni úgy kell, ahogy írtad.

1286 Szegedi Árpád 2007-01-14 16:23:36

Sziasztok!Ma megadta magát a féklámpa-kapcsolóm!Letört az egyik füle..Nagyon félek a cseréjétől,úgy általában ami a fékkel kapcsolatos javítás az megrémiszt. Azt szeretném kérdezni,ha kicserélem,akkor az egész fékrendszert kell légteleníteni,vagy elég csak a főfékhengert?Illetve a főfékhenger légtelenítése a féklámpa-kapcsoló tekergetésével,és a pedál pumpálásával történik?A másik ami eszembe jutott,irtó nagy butaság,de hátha nem:ha visszaforrasztom a letört fület,az úgy vajon jó lesz-e?Akkor nem kéne megbontani a fékrendszert. Köszönöm...

Árpi jómunkásember!

1285  Zombie 2007-01-14 16:09:24  Előzmény:Molnár András: 40111

miért a mocit vetted inkább ki!
sokan inkánnúgy szerelik, hogy a moci a helyén van,és a váltót bontják le


1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

1284 Rell Miklós 2007-01-14 11:39:49  Előzmény:Grõb Gyula: 40127

Még az olaj minőségéhez kicsit:
Nem értek hozzá, de egy ideje nézegettem a castrol honlapját, és ott az angol részben (a többiben nem) volt ajánlás a 2T Trabi váltóolajra is... Ha valakit ez esetleg érdekel valakit a mol-os alternatívájaként...

retro
(Módosította Grisa 2007.01.14. 12:48-kor)

1283 Grõb Gyula 2007-01-14 10:31:18  Előzmény:Grõb Gyula: 40125

Nem egészen,mert ha csak addig töltöd,hogy elkezd folyni, akkor meg nem biztos,hogy kitöltött minden üreges helyet. Ott valóban 1,2 l környékén kezd folyni,ebben igazad van,de én úgy tudom,hogy az kevés.

06-70/331-2273

1282   2007-01-14 10:06:35  Előzmény:Grõb Gyula: 40125

A 1,5 l elvileg sok, a lényeg az, hogy feltöltés közben legyen kicsavarva a váltó oldalán a szintellenőrző csavar, és ha elkezd rajta kifolyni az olaj, akkor kell abbahagyni a feltöltést.

BGT-015

1281 Grõb Gyula 2007-01-14 01:19:41  Előzmény: : 40122

Hali,én a karbantartási útmutató alapján úgy tudom,hogy 1,5 liter kell a váltóba. Pontosan. A Mol olaj az meg stimmel. Arra vigyázz,hogy ne legyen horpadt a flakon,mert akkor vizes az olaj. Sztem.

06-70/331-2273

1280  Zombie 2007-01-13 23:26:30  Előzmény:Kovács Péter: 40102

ezért járunk ide!
a kocsmában butulunk, itt okosodunk


bocsi, hogy off voltam


1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

1279 Venczli Miklós 2007-01-13 22:13:04  Előzmény: : 40122

köszi

Megújúlt a Szombathelyi Trabant Club honlapja: www.trabantszhely.extra.hu

1278   2007-01-13 21:55:06  Előzmény:Venczli Miklós: 40120

2T Trabiba MOL Trabant hajtóműolajat kell tenni. Ez hígabb, mint a többi hajtóműolaj, és nem teszi tönkre a szabadonfutót. Kb. 1,1-1,2 l kell bele.

BGT-015

1277 Kacsándi Szabolcs 2007-01-13 21:44:20

[url=http://kepfeltoltes.hu/view/070113/474656212t_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/070113/474656212t_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. [url=http://www.kepfeltoltes.hu]http://www.kepfeltoltes.hu[/url] Találtam egy érdekes átépítést ,érdemes megnézni!Igazi veterántuning.
Itt találtam: http://www.unicates.de/komplettumbauten/trabant 1 1/optik p50 grau Van itt egy sárga gép is
(Módosította szabi 2007.01.13. 22:49-kor)

1276 Venczli Miklós 2007-01-13 19:42:35  Előzmény:Hordós Márton: 40116

sztem át lehet tenni, csak cseréld ki laprugós lengőkarra a lengőkarokat
de majd a szakik megmondják, mert 4T-t még nem láttam alulról...

Más:
Milyen és mennyi hajtóműolajat tegyek a trabi váltóba??

1275 Molnár György 2007-01-13 08:43:30

Hali
Az a büdös nagy helyzet hogy én miko megvettem a zötös váltót, megmostam, szétszereltem. Igaz ugyan hogy kényszerű szerelés volt. Mert szállítás közben, vagy az előző gazdája csomagtartójában valami hegyes fémmel ütközött a jobb oldali szimmering tartó gyűrű. És kilukadt. Namármost gondoltam én, leszereltem a sonkákat, ha már ennyire szét van miért ne nézhetném meg belülről, hátha van vmi baja. Amit elfelejtettek említeni
Széthúztam, meggusztáltam összeszereltem. Tömítendő felület közé meg azt a fekete pasztát raktam bőséggel, amit a szelepfedél alá is szoktak. Megnemmondom a nevét. Namármost csakis alul úgy a difi magasságában köbö, nedves a tömítés úgy 8-10cm hosszan. És a közepén csöpög is. Jobbanmodva van egy csöpp olaj. Hosszabb idejű állás után egy köbö 10 cm átmérőjű tócsa van alatta. De nem vastag, hanem épp csak nedves a kő?
Kérdés: meg tudja enni a hajtómű azt a fajta fekete pasztát??

gyuszi

1274 Grõb Gyula 2007-01-12 20:24:28  Előzmény:: 40110

Cső helyett a legjobb-már ha van-egy másik váltó nyelestengelye. Aminek bordás a vége. Na,azt a bordás véget illeszted a kuplung közepébe,annál pontosabban nem lehet megoldani. Nekem fiat mocis,abból ki kellett venni,de meg így is kínlódás volt. Ja,nekem nem folyik az olaj,legjobb az FBS.

06-70/331-2273

1273 Prokop Gábor 2007-01-12 18:53:24

Kuplungozáshoz:

4T-t én sem vettem ki, a franc emelgesse feleslegesen. Pont annyira tudtam szétnyitni, hogy kiférjen, meg be, azt hali.
2T-t meg szerintem felesleges bent hagyni, a szétnyitás után pikk-pakk kifér.

Ki-be szereléshez, központosításhoz, illetve a központosítás nélküli összeszereléshez meg tényleg jó támpont az említett cikk, fotókkal, meg szöveggel

1272 Hordós Márton 2007-01-12 18:37:04

Üdv mindenkinek!
Lenne egy kérdésem. Bele lehet helyezni a négyütemü trabant kombiba a laprúgot hátra. Mert a rőgzítő helyei ott vannak mindenhol. Az ok meg azé mert nagyon levan ülve a hátsója és ha pakolok bele akkor már jaj van a gumiknál.
Válaszokat köszönöm. És ha hülyeséget kérdeztem akkor megelnézést.
Üdv Maroko

Maroko

1271 Babecz Tamás 2007-01-12 17:22:38

Hali


Nekem 4t-m van , kuplungozásnál moci benn marad, váltó férehuz amennyire csak lehet, hűtőről a ventillátort levettük, kis pajszer meg ilyen aproságok kellenek hozzá.
A faterom a 2t-t anno töbször kuplungozta, motort
kivette mert sokkal kényelmesebb.

Felénk mindenki hasonlóképpen csinálja.

ABV-514 ACA-963

1270 (Törölt felhasználó) 2007-01-12 15:26:32  Előzmény:Kovács Péter: 40112

Aha értem!
holnap lesz a műtét, a hülye Öcsém addig égette a kuplungot 1 járó hengerrel, utánfutót rákötve a sárba, amíg meg nem ált teljesen!!!

Most mond meg normális???

Egyik sebességet sem észleli

1269 Kovács Péter 2007-01-12 15:15:09  Előzmény:Molnár András: 40111

Jaja. Miből tart kikapni. Kis könnyű moci, egyemberes munka. Nem beszélve róla, hogy sokkal kényelmesebben elférni

A Pajtimmal szeretjük a kommunista szekereket...

1268 Kovács Péter 2007-01-12 15:13:52  Előzmény:: 40107

Az csak annyit jelent, hogy benézed a szerkezet és a tárcsa közepén a luk egyvonalba essen. Ez azért szükséges, hogy könnyebben visszamegy (visszakap) a váltó bordástengelyére, nem kell vele idétlenkedni. Megteszi egy csődarab is, csak a szerkezet még fel legyen lazítva, hogy tudjon mozogni benne a tárcsa.
Ezek 2T-nél vannak így, de hasonló az eljárás 4T-nél is.

A Pajtimmal szeretjük a kommunista szekereket...

1267 Molnár András 2007-01-12 15:13:35  Előzmény:Rell Miklós: 40109

Hát akkor én elvetemült vagyok!! Kábé öccör kuplungoztam a 4T-met, abból háromszor úgy ujjaztam meg. Szal télleg nem kell kivenni a váltót. 2T-nél meg ki a moci! Szerintem.

ACL-400

1266 (Törölt felhasználó) 2007-01-12 15:10:54  Előzmény:Rell Miklós: 40109

Szia!

2T a trabi!

és a központosításban tudsz segíteni??

Mi a lósz*ar az???

1265 Rell Miklós 2007-01-12 15:04:13  Előzmény:: 40104

Lalipapa írta:
a kuplungtárcsa cseréhez mindenképp ki kell-e szedni a motort, vagy elég kicsavarozni a bakokat ill. váltót, és akkor esetleg már hozzá lehet férni??


Milyen kocsid van?
2T Trabin ki lehet cserélni a motor kiszedése nélkül is, ezt csak onnan tudom, hogy már láttam, ahogy apám így cserélt kuplungot.

4T Trabinál a szerelési könyv és sok szerelő szerint nem, ott ki kell szedni a motort-váltót, de már hallottam olyan "elvetemültekről", akiknek sikerült anélkül...

retro

1264 Rell Miklós 2007-01-12 15:00:36  Előzmény:: 40101

BagerOhm írta:
Ide karbi oda innyektor, nekem jó így retkes és még szűz karbival, innyektor nélkül. Nem szeressem a bonyodalmakat. Főleg ha pénzbe kerülnek.


Na, majd megszereted a bonyodalamkat, ha egyszer feladja a karbid!

retro

1263 (Törölt felhasználó) 2007-01-12 13:18:38  Előzmény:Kovács Péter: 40106

szia köszi!

Azt már megnéztem, nem tűnik bonyolultnak, de mi a lópikula az a központosítás???

1262 Kovács Péter 2007-01-12 13:08:09  Előzmény:: 40104

Szia!

Igen, ki kell venni a motort kuplungtárcsacseréhez. Itt találsz motorcsere leírást, böngészd át, könnyebb lesz, ha még nem csináltál ilyet.
A kuplungszerkezetet le kell venni a lendkerékről, ez nem megy, ha a moci rajta van a váltón. Ha teszed vissza a cuccot központosítsd valamivel a tárcsát.

Jó munkát!

A Pajtimmal szeretjük a kommunista szekereket...

1261 Molnár András 2007-01-12 12:32:08  Előzmény:Varga Tibor: 40085

Biztos korcs a trabim. Nekem semmi nincs az AC és a vez.tenygely között Ugyan az AC-ből kijön egy rúd, meg van rajta rugó, meg bizt.gyűrű, de ezen kívűl más lapcsolat nincs. Kinn az AC a lukba benézek és mit látok? A vez.tengelyt. Egyszerűen nemtom elképzelni mire gondoltok. Mindegy az AC talp alapján csináltam egy takarólemezt vágtam alá tömítést. Feltettem! Ha kibújik valami akkor...

ACL-400

1260 (Törölt felhasználó) 2007-01-12 12:22:27

Sziasztok!

Kezdő trabis vagyok, az lenne a kérdésem, hogy a kuplungtárcsa cseréhez mindenképp ki kell-e szedni a motort, vagy elég kicsavarozni a bakokat ill. váltót, és akkor esetleg már hozzá lehet férni??

Köszi a segítséget előre is!!!

1259 Marton Tamás 2007-01-12 11:50:27  Előzmény:Kovács Péter: 40102

Vagy vegyél valami jó óccsó kólát (mondjuk a Tacskóban vannak ilyenek ), oszt próbáld meg azzal is ... a kóla is piszok jól tisztít, főleg ha még tömény (szirup formában).
A hajtóműolaj jól mondod, szívárog nekem is Akinek nem szivárog annak valami baj van a kocsijával!


A képen látható autó nem illusztráció! A valóságot tükrözi! Trabant 1.1

1258 Kovács Péter 2007-01-12 10:33:13  Előzmény:Polgár Tibor: 40100

Na ezt nem tudtam. Tényleg annyira rendbe tudja pakolni a vízkőoldós-fürdő a karbit, hogy újnak látszik? Akkor keresni kell valami bazi nagy edényt, és megy bele fürdeni a motor is, meg a váltó is. Bár nemtom a hajtóműolajjal mit tudna kezdeni... Ugyanis picit folyik (de szerintem mindenkinek szivárog)
Sebaj, megint okosabb lettem.
Köszönöm

A Pajtimmal szeretjük a kommunista szekereket...

1257 (Törölt felhasználó) 2007-01-12 10:18:03

Ide karbi oda innyektor, nekem jó így retkes és még szűz karbival, innyektor nélkül. Nem szeressem a bonyodalmakat. Főleg ha pénzbe kerülnek.

1.3 DevilTurbo Edition

1256 Polgár Tibor 2007-01-12 06:59:34  Előzmény: Zombie: 40098

Az indexes forumba tette be valaki ezt a képet. Ez egy új karbi egy bótban, mintha 22pénzt írt volna rá...
Egyébként pár óra ázás egy kis vízkőoldóban csodákra képes

Wartburg és még cabrio is?! Mi lehet ennél jobb...

1255 Polgár Tibor 2007-01-12 06:57:08  Előzmény:Prokop Gábor: 40091

Ha a

"... szívótorokból vezetik ki, a fojtószelep után..."

és a

"... ami a fojtószelep alá van vezetve..."

ugyanzaz, akkor igen. Azt gondoltam, h ami alatta van, az előtte és nem utána van. Így, ha nyit a fojtószelep, akkor pont csökken a vákum (tud a karbin át szívni a motor). Mindegy, csak hangosan gondolkodom...

Üdv, Wrt312

Wartburg és még cabrio is?! Mi lehet ennél jobb...

1254  Zombie 2007-01-12 00:03:22  Előzmény:Polgár Tibor: 40088

de Honnan van ilyen tiszta karbid????

1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

1253 Gyapjas Gergely 2007-01-11 19:36:26  Előzmény:Varga Tibor: 40096

Kössz gyors segítséget!!

A fogaskerekes részével tisztába voltam , de a difis rész most nekem a lényeg ( ezt viszont nemn tudtam)!!