Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör 2

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

1352 Éles Zoltán 2007-01-18 16:50:08  Előzmény:Molnár András: 40195


Nem gond már az is valami.

Ide küldheted: fogpiszka@freemail.hu

Egyenlőre úgy is csak infókat gyűjtök. Esetleg nincs egy rövid leírásod a Golf injetoráról (gonolok itt a bekötésekre), illetve a beszerelésről?

Egy cikket kellene erről közzétenni. Szerintem annak sokan örülnének.


Kösz

Sharp

1351 Molnár András 2007-01-18 15:55:27  Előzmény:Éles Zoltán: 40194

Persze!! De csak a végleges állapotról van kép.

ACL-400

1350 Éles Zoltán 2007-01-18 15:43:38  Előzmény:Molnár András: 40193

bandee!

Esetleg tudnál képeket küldeni a szerelésről illetve a kész motortérről?

Kösz

Sharp

1349 Molnár András 2007-01-18 15:35:27  Előzmény:Éles Zoltán: 40192

Néhány dolgot azért módosítani kellett. Pölö: kellett egy külső AC pumpa, a golfról kellett termosztátház, abba kellett egy "adapter" a trabi vízgombának. Aztán lamdaszonda, AC relé... sok-sok szig.szalag Állítani nem állítottam. De a légmennyiség mérőn van egy ledugózott csavar ott lehet állítólag CO-t állítani. (?) Na az még vissza van.

Ja és aki már szívott a 4T-vel karbi ügyben, az brutál tudja értékelni a különbséget!!
(Módosította bandee 2007.01.18. 16:37-kor)

1348 Éles Zoltán 2007-01-18 14:34:38  Előzmény:Molnár András: 40190

Szia bandee!

Én is készülök átalakítani a 4t wartburgomat injektorosra. Kérdésem, hogy neked kellett állítani rajta vagy egy az egyben táraktad és ment?

Sharp

1347 Pénzes Péter 2007-01-18 11:43:40

Hali!

Úgy néz ki, h veszek egy Golf II 1.3-t. Motor+váltót akarom belölle átépíteni.
Aki már csinált ilyen attól megköszönnék némi információt ezügyben.
Olyasmire gondolok mint, h féltengelyek, kulissza, váltótartó bakok.
Forgalombahelyezéssel kapcsolatos tapasztalatok is érdekelnek

Üdv.: Pénzi

1346 Molnár András 2007-01-18 10:53:12  Előzmény:Béli Gábor: 40189

Ég és föld. Gyönyörű alapjárat hidegen, melegen. Egyenletes gyorsulás. És remélem jobb lesz a fogyasztásom. Szerintem jobban nem megy.... De kevésbé se

ACL-400

1345 Béli Gábor 2007-01-18 10:44:18  Előzmény:Molnár András: 40188

grat
Első tapasztalatok ?

---
1 leszel, vagy 0, vagy élő, vagy hulla!

1344 Molnár András 2007-01-18 10:16:27

Kedd este 7 órától hengerenkénti spricces a trabim!!

ACL-400

1343  Zombie 2007-01-17 22:25:32  Előzmény:Rell Miklós: 40186

na jah!


1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

1342 Rell Miklós 2007-01-17 20:12:57  Előzmény: Zombie: 40185

Jó, akkor a ventillátor-radiátor műanyag házában a radiátor elé/lemezei közé nem ment-e szemét... Jóhogy nem a vízre gondoltam! Csúnya lenne, ha a hűtővízben falevelek úszkálnának!

retro

1341  Zombie 2007-01-17 18:03:47  Előzmény:Rell Miklós: 40183

ragiátor? abba a fémbe nem mehet bele, max a müanyag házba de azt már inkább ventinek hívnám


1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

1340 Éles Zoltán 2007-01-17 17:42:36  Előzmény:Molnár György: 40182

Szia gyuszi!

Frensis oldalán találsz róla néhány képet, mivel én tőle vettem a gépet. Azóta is így néz ki nagyobb változtatásokat nem csináltam rajta.

http://www.gportal.hu/portal/frensistuning/

Üdv
Sharp

1339 Rell Miklós 2007-01-17 17:22:11  Előzmény:Molnár György: 40181

És a cső? az tényleg fontos inó lenne, hogy a cső meleg-e arra!
Olyan nem lehet, hogy szimplán maga a radiátor ment tele falevelekkel, meg ilyesmivel? Rajta van a "szűrő"? Fúj rendesen?

retro

1338 Molnár György 2007-01-17 17:19:00

Sharp hol lehet képeket nézni a wareszodról??



gyuszi

1337 Molnár György 2007-01-17 17:17:05

Hali
Köszönöm a tippeket fűtésügyben! Átmentem a kisöreghez és tanuló oktatta a tanítót szindróma. Áthámoztuk. A hűtővíz foka, mennyisége jó. De a mechanikus vizsgálati módszereket a bontás végett elhalasztottuk. Látván a dolgokat van mit helyrerázni.
Szal köszz mindenki!!

gyuszi

1336 Éles Zoltán 2007-01-17 17:16:54  Előzmény:Varga Tibor: 40169

Tibke!

Köszönöm az infókat. Várom az üzeneted.

Üdv
Sharp

1335 Rell Miklós 2007-01-17 17:11:56  Előzmény: Zombie: 40177

Ohhh.... Részvétem...

retro

1334 Rell Miklós 2007-01-17 17:09:05  Előzmény:Varga Tibor: 40170

Még hozzátenném, hogy szerintem a főtengely-élettartam eléggé függ az alkalmazott olajtól is...

retro

1333  Zombie 2007-01-17 17:08:16  Előzmény:Varga Tibor: 40176

pedig de!


Elment az alapjáratom a 4T-men
holnap reggel ott kezdek

1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

1332 Varga Tibor 2007-01-17 17:02:17  Előzmény: Zombie: 40173

nemá hogy 3 ezer ft az összekötő cső?! az rengeteg!

Tibke

1331 Prokop Gábor 2007-01-17 17:02:02  Előzmény: : 40166

[i]"4T-be mi a tuti gyertya?"[/i]

NGK BPR6ES, Denso W20EPRU, ha meg spórolni akarsz, akkor Marelli CW7LP.
Igazából jó bele bármi, ami Ladába, vagy Swift 1.0 /1.3 8V-be.

1330 Varga Tibor 2007-01-17 17:01:42  Előzmény:Mátyus Ádám: 40172

Arra kel ltörekedni ne legyen sehol se perselyes a cucc. azok többet bírnak, a perselyesek nagyon kiszámíthatatlanok.

Tibke

1329  Zombie 2007-01-17 16:58:05

megkérdeztem dob és az öszekötő cső árát 3900 a dob, és 3ezer párszáz a cső


1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

1328 Mátyus Ádám 2007-01-17 16:41:54  Előzmény:Varga Tibor: 40170

Akkor a gagyit nem érdemes megvenni... Miről lehet megkülönböztetni a kettőt?

1327 Mátyus Ádám 2007-01-17 16:39:22  Előzmény: : 40168

Tényleg ha már itt tartunk, az első dobot is érdemes cserélni, vagy ott annyira nem rakódik le a cucc?

1326 Varga Tibor 2007-01-17 16:35:13  Előzmény:Mátyus Ádám: 40167

lábfüggő, gyári főtengely 80-100 ezernél hal meg. utángyártottból a gagyi az 3-10 ezer körül, a kicsit jobb minőségű nálam erős igénybevételnél kibírt egy évet, ami olyan 20-25 ezer erőteljes km-t jelent.

Tibke

1325 Varga Tibor 2007-01-17 16:32:38  Előzmény:Éles Zoltán: 40162

A cucc haveromé, nem az enyém, de majd privátban elküldöm az infókat. Az injektro megbízhatóbb, nem koszolódik a cucc, nem állítódik el, stb. de ott van hibalehetőségnek a lambda szonda és a légtömegmérő. bár ne mjellemző ezek meghibásodása. SZámadatokkal nem tudom jellemezni, kisebb fogyasztás érhető el ugyanazzal a teljesítménnyel mint karbival. HA nem nagyon vagy barkácsolós egyedül ne állj neki, kell kötözgetni is, és ha elszúrsz valamit annyi a komputernek.

Tibke

1324   2007-01-17 16:30:09  Előzmény:Mátyus Ádám: 40167

Én MOL Sprint 2T olajat keverek 1:50-es arányban.
A gyári főtengely 60-70ezer km körül kezd el csörögni, innentől kezdve nem sokáig szokta bírni. Persze ez elég egyedi dolog, van olyan, ami simán elmegy 100ezret is.
Kipufogót feltétlenül érdemes cserélni, a cső 2000 körül van, a hátsó dob pedig 3200. Az első fűtődob 6000 körül van.

BGT-015

1323 Mátyus Ádám 2007-01-17 16:26:49  Előzmény:Támba Csaba: 40165

Értem! Én 1:40el járok ezt írta a használati útmutató. Még egy kérdésem lenne. Nagyjából mennyi ezeken a 2T mociknak a futásteljesítménye?

1322   2007-01-17 16:22:36

4T-be mi a tuti gyertya?

BGT-015

1321 Támba Csaba 2007-01-17 15:52:04  Előzmény:Mátyus Ádám: 40163

A 2T motor működési sajátosságai okán mindenképpen fog lerakódni koksz.
Természetesen minél jobb minőségű a motorolaj annál kisebb mértékű a lerakódás egységnyi futásteljesítmény alatt.

Félszintetikus, vagy szintetikus 2T olajokkal garantáltan hosszú életű a dob.
Lényeg, hogy ha nem tuningolt a moci felesleges és káros 1:40-es keveréknél dúsabbat használni.

Jó állapotú, beszabályozott motor mellett a kipufogó is hosszú életű



Tsaby 601S

1320 Mátyus Ádám 2007-01-17 15:47:06  Előzmény: Zombie: 40161

Zombie!
Találtam itthon egy tavalyi csa-pi árlistát. Abban a hátsó dob 3700ft, az összekötő cső 2500ft. Szerintem ilyesmi árakra számíts.

Üdv!

1319 Mátyus Ádám 2007-01-17 15:43:08  Előzmény:Támba Csaba: 40157

Köszi a válaszokat! Akkor alkalomadtán lecserélem. És az számít valmit, hogy jó minőségű olajjal járok, vagy attól ugyan úgy lerakódik a dobba a koksz?

1318 Éles Zoltán 2007-01-17 15:39:29  Előzmény:Varga Tibor: 40160

Szia Tibke!

Beszerelés megoldható házilag, vagy inkább bízzam szerelőre? Megbízhatóság szempontjából jobb vagy rosszabb mint az eredeti rendszer? Esetleg számokban is tudnád írni a teljesítmény növekedést?

Érdekelne a komplett rendszer de sajna csak márciustól , mert most anyagilag nem vagyok a toppon. Mennyit kérnél érte? Esteleg AC-t is tudsz?

Köszi

Sharp

1317  Zombie 2007-01-17 15:30:22

hogyért adnak 2T trabi dobod hátsót? és csövet?

1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

1316 Varga Tibor 2007-01-17 15:25:42  Előzmény:Éles Zoltán: 40159

Golf II 1.3, valamint polo injektorok mnennek fel, vagy golf III 1.4é, de ez központi. Golf II 1.3ét tudok mindenestől,ha érdkele szólj.
nem kel lcsak komplett szívósor injektorral, légtömegmérő, lambda szonda,kábelköteg, komputer és egy külső nagynyomású AC. elméletileg jobb fogyasztás/teljesítmény arányt érsz el vele.

Tibke

1315 Éles Zoltán 2007-01-17 13:53:17

Üdv Mindenkinek!

Olvastam itt a fórumban, hogy valaki injektorosra alakította a 4T trabiját. Engem is érdekelne a dolog de nálam 4T wartburgról lenne szó.

Mennyiből lehet kihozni, illetve mekkora változást lehet vele elérni (lóerő és fogyasztás)?
Ha valaki esetleg írna erről egy kicsit bővebben (pl: milyen hengerfej, injektor kell hozzá stb...) azt nagyon megköszönném.

Ehhez a részéhez annyira nem értek szóval csak csínnyán a szakkifejezésekkel.

Előre is köszönöm

Sharp

1314 Varga Tibor 2007-01-17 13:05:10  Előzmény:Mátyus Ádám: 40156

Nagyon is érdemes kicserélni, megtáltosodhat tőle az autó. Ha nagyopn kokszos mehecc akármennyit, sose ég ki.

Tibke

1313 Támba Csaba 2007-01-17 12:38:25  Előzmény:Mátyus Ádám: 40156

Nézd meg a hosszú cső végét a hátsó dob felőli részén ha leveszed.
Ha azon az oldalán már vastag kokszlerakódás van a belső falán a csőnek, akkor nagy valószínűséggel a hátsó dob is eléggé el van tömődve.

A kiégetés kétesélyes ritkán ad jó eredményt, és sokszor olcsóbb egy új dob mint a küzdelem a lerakódással

Én pl. egyszer gázolaj és a vegyestüzelésű kazánokban használatos KONIX égésjavító anyag keverékével égettem ki a dobot, az bejött

Beleöntöttem cirka fél litert, aztán egy benzinlámpával addig tápláltam az égést, míg magától is "duruzsolt"

Tsaby 601S

1312 Mátyus Ádám 2007-01-17 12:10:06

Helló!

Olyan kérdésem lenne, hogy a 2T autón mennyire érdemes lecserélni a hátsó kipuffdobot egy újra? Két éve van nálam az autó és féléve álltam át Repsol olajra. Vagy elég az is ha egy hosszabb út alkalmával kiég a dob? Befolyásol valamit?

1311 Szabados Zoltán 2007-01-17 11:32:30  Előzmény:Molnár György: 40150

Üdv.

Én nálam igy müxik:

csrélje meg a vizcsöveket a radiátornál...a legnagyobb hidegben is rövidnadrágot garantálok...nekem is gyenge volt a fűtésem,megcseréltem a csöveket,és azóta nagyon meg vagyok vele elégedve...(1.3 warbi)

Mi lekvár helyett inkább pálinkát főzünk. Kicsit fura vele először a palacsinta, de meg lehet szokni!
,, Olyan vagyok, mint egy ügyetlen fazekas.Összetöröm a köcögöket ........

1310 Pénzes Péter 2007-01-17 10:43:00  Előzmény:Molnár György: 40150

Gondolom azt már megnéztéktek, h hüttővíz van benne. Ha kevés a víz akkor elöször a füttés szűnik meg mert az van a legmagasabban.
Amúgy szerintem termosztát baja lesz.

1309 Varga Tibor 2007-01-17 10:28:20  Előzmény:Molnár György: 40150

Melegek a radiátorhoz menő csövek? Meg ha légtelenítéskor ne mégeti le a kezed a kijövő víz, akkor valami nem kerek. de ha más nem marad ki kell pucolni a radiátort, vagy csere. De valóban lehet csap probléma is.

Tibke

1308 Pénzes Péter 2007-01-17 09:52:38  Előzmény:Támba Csaba: 40140

Az a bibi, h ez is olyan alkatrész ami mindegyik autón tönkremegy. Bontóban max rosszat kapok. Amúgy ott se nagyon tudták, h miaz

1307 Molnár György 2007-01-17 08:39:26

Mármint a réz hűtő a nagy hűtő, nem a fűtőradiátor. Asszem jól írtam


gyuszi

1306 Molnár György 2007-01-17 08:35:55

Hali
Segítség plíz!
A szomszéd márkatárs bácsinák a 4T-be nincs rendes fűtés. Most cserélt vadi új réz hűtőt, azt mondja légtelenített is. És nagyon gyengén fűt. Mi a baj szerintetek.
Nem lehet hogy csaptörése van valahol belül? És így nem nyit hiába csavargatja a fűtéscsapot?? Mer a bowdent már kiiktatta, kézzel mozgatja a csapot.
Eszem nincs miér nem fűt neki... Kínlódik már mindennel. Hűtőtakaróval már 3 csíkot le is takart a 4 ből mégse fűt. Az enyémet majdnem hogy csak szorgalmi munkaként légtelenítettem, és qvajó benne a fűtés...

gyuszi

1305 Prokop Gábor 2007-01-16 21:16:48  Előzmény:Balog Imre: 40148

"mert ha csak a kinyomócsapágy vagy szerkezet akkor nem adnák ki több ezer munkadíjat."

Milyen autóról beszélünk ? Ha 4T, akkor add ki azt a pár ezer munkadíjat, jobban jársz...

1304 Balog Imre 2007-01-16 21:12:11

Üdv mindenkinek!

Segítsetek rajtam!
A mia nap hazafelé jövet hallottam egy reccsenést és azóta no kuplung.
Nem a bovden szakadt el, nem is a pedál tört el.
Mi lehet a gond? mennyire bontsam meg a kocsit?
Vagy szerelő a lelke??? mert ha csak a kinyomócsapágy vagy szerkezet akkor nem adnák ki több ezer munkadíjat.
Előre is köszi.

Üdv.:Mimmm


Jimmy

1303 Rell Miklós 2007-01-16 15:16:08  Előzmény:Szegedi Árpád: 40146

Viszont akkor a következőt is lehet hegeszteni! Tehát nem kell félni, hogy tönkremegy a menet, mert nincs is menet!

retro