Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör 2

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

1402 Venczli Miklós 2007-01-21 12:25:21

Üdv emberek!
Kérdésem az lenne, hogy kotyog rendesen a függőcsap...ki akarom cserélni, de azt hogy lehet, már szétvan szedve, "itt van a kezemben" a villáscsap, amibe belemegy, abban meg semmi nincs, nem kéne benne valami perselynek lennie? és akkor hogy tudok újat beletenni, vastagabbat kell esztergáltatnom? vagy hogy?

Megújúlt a Szombathelyi Trabant Club honlapja: www.trabantszhely.extra.hu

1401   2007-01-21 12:08:26  Előzmény:Varga Tibor: 40242

Kikérem magamnak, csillog-villog-ragyog a motorom belül is! :-)

BGT-015

1400 Torma Péter 2007-01-21 11:44:54  Előzmény:Pénzes Péter: 40243

Eddig OK! De mit csináljak akkor ha az alatt rozsdásodik? Mert ha ráfújom a régire akkor nem sokat értem el vele. Alatta tovább csámcsog a rozsda. Hallottam olyat is, hogy olajat kell bele permetezni.

ATV 486

1399 Pénzes Péter 2007-01-21 11:37:28  Előzmény:Torma Péter: 40241

Minden lemeznek két oldala van Nem árt évente egyszer üregvédőzni a kasznit. Hiába kivülről csillivilli ha belülől rozsda eszi.

1398 Varga Tibor 2007-01-21 11:16:22  Előzmény: : 40237

az csöppet rengeteg, még a végén fordítva indul be a motor 3mm az bőven elég, ha nem tiszta a motorod így is csörögni fog....

Tibke

1397 Torma Péter 2007-01-21 10:02:35  Előzmény:Rell Miklós: 40240

A "pappendekli" alatt az alvázvédőt érted? Mert sajna nekem az alatt rohadt. Pedig alaposa letakarítottam meg lerozsdamaróztam festés előtt. Az viszont fura, hogy nem is puklisodott a festék. Csak akkor látszott a baj, mikor a szaki kalapáccsal össze-vissza verte. Itt is rohad, meg ott is. Na mind1. Most már legalább ez is renden lesz. Remélem nem kell kasztnizni jó pár évig.Igaz, a mester nem mondott túl sok jót a mostani javító elemekről. Ellenben a hattyúnyak jónak mondható. (az új)

ATV 486

1396 Rell Miklós 2007-01-21 09:14:54  Előzmény:Torma Péter: 40239

Hát ja... A "pappendekli" alatt nem látszik a rozsda...

retro

1395 Torma Péter 2007-01-21 09:02:34  Előzmény:Rell Miklós: 40238

Értem, értem
Tervbe volt véve. Csak kicsit több lett a kasztnis munka mint terveztem. Időben és pénzben is. Így sajna nem jut pénzaz "extrákra". Nem is gondoltam volna, hogy ennyire beteg szegény Zsorzsi.

ATV 486

1394 Rell Miklós 2007-01-20 20:51:07  Előzmény:Torma Péter: 40228

tpeter írta:
... Azt nem értem, hogy miért nem olyanra csinálták, hogy a doblamezen van egy nyílás ahol hozzá lehet férni a főtengelyhez. Mikor meg nincs rá szükség akkor egy lemez felcsavarozásával el lehet takarni! Nagyban megkönnyítené a szíj cseréjét.


Nosza!

retro

1393   2007-01-20 20:31:25  Előzmény:Prokop Gábor: 40236

Akkor ott lesz a bibi. A megszakítósnál tudom, hogy ha nagyobb előgyújtást adtam neki, akkor 75-80 fölött erősen csörgött. Holnap állítok rajta, mondjuk adok neki 4,5 mm-es előgyújtást!

BGT-015

1392 Prokop Gábor 2007-01-20 19:38:08  Előzmény: : 40235

Olyasmi, kicsit ilyen csilingelő hangja van.

1391   2007-01-20 19:12:43  Előzmény:Prokop Gábor: 40234

Elég égő, hogy nem tudom, de milyen az a csörgős? Amikor úgy ciripel menet közben nagy fordulaton? Vagy az más?

BGT-015

1390 Prokop Gábor 2007-01-20 18:38:51  Előzmény: : 40233

Igazából a röpsúly hiánya miatt sosem találsz majd megfelelőt. Állítsd csörgősre melegen, és egy kicsit vissza. Ha elhallgat, OK, ha nem, még kicsit vissza, aztán így tovább

1389   2007-01-20 18:37:06  Előzmény:Varga Tibor: 40232

Köszönöm a segítséget vezműszíj ügyben!
Más:
Ma szereltem át a 2T-m gyújtását az elekronikusra. Mennyire állítsam az előgyújtást? Most kb. 3 mm-en van, de nem az igazi, nem húz annyira.

BGT-015

1388 Varga Tibor 2007-01-20 18:11:55  Előzmény: : 40229

Ha valóban az szól akkor tényleg feszes, azért nyüszít.

Tibke

1387 Prokop Gábor 2007-01-20 16:36:08  Előzmény: Zombie: 40230

Global (SIL), Graf (Metelli), Dolz.

Az első 6272 a Meteor hálózatában, a többire most nem tudok árat mondani, de ilyesmi nagyságrend.

1386  Zombie 2007-01-20 16:11:02

vízpumpaából milyen márkát/ gyártmányt érdemes venni? és mennyibe kerül?

1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

1385   2007-01-20 11:57:46  Előzmény:Torma Péter: 40228

Ma például nem nyikorgott, 20 km-t mentem vele kb. Lehet,hogy csak párás időben csinálja? A feszességet megnéztem, 90°-ban nem tudom el fordítani, kb 60°-ig engedi.

BGT-015

1384 Torma Péter 2007-01-20 10:37:48  Előzmény:Pénzes Péter: 40227

Jajj! Ne is mond a vízpumpát. Először ezt hittem 1 óra alatt meg leszek a cserével. De rá kellett jönnön, hogy kicsit tovább fog tartani. Végül rá ment szinte az egész napom. Végül én is meg emeltem a motort és úgy jött csak ki.
Azt nem értem, hogy miért nem olyanra csinálták, hogy a doblamezen van egy nyílás ahol hozzá lehet férni a főtengelyhez. Mikor meg nincs rá szükség akkor egy lemez felcsavarozásával el lehet takarni! Nagyban megkönnyítené a szíj cseréjét.

ATV 486

1383 Pénzes Péter 2007-01-20 10:00:24  Előzmény:Torma Péter: 40226

Én kifúrtam a kerékjárat lemezét, onnan könnyen hozzáférek a szíjtárcsa csavarjaihoz. Meg ki szoktam venni az első motortartó bak csavarjait azt meg szoktam emelni a motort, úgy könyebben hozzá lehet férni meg a vízpumpa is kijön:]

1382 Torma Péter 2007-01-20 07:13:33

Tényleg! Ti vez.szíj cserénél nem szoktatok szívni a főtengely felöli résznél?
Én rengeteget! Alig lehet hozzáférni. Vagy ha van valakinek "szíjcseremegkönnyítő" ötlete az szívesen fogadnám.

ATV 486

1381 Pénzes Péter 2007-01-20 00:27:53  Előzmény:Pénzes Péter: 40224

Amúgy én is nemrég cseréltem szíjat. Kicsit feszesre sikerülthetett mert picit szól, de nincs kedvem fürdeni vele
Jah úgy tudsz rajra lazítani, h fellazítod a vízpumpa csavarjait (3db elég (moderálva) helyeken), azt elfodítod a vízpumpát. Akkor jó a szíj feszessége ha a szíjat könnyedén el tudod fordítani 90fokkal.

1380 Pénzes Péter 2007-01-20 00:13:16  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 40223

Hali!
Vezérmű szíj szokott adni vinnyógó hangot ha túl feszes. Ajánlatos lazítani rajta mielött más bajt okoz.
Elszakadni szinte biztos nem szakad el, csak szépen megeszi a vezérműkereket és elugrik pár fokkal
Vízpumpa is adhatja a hangot, ha nem folyat akkor vagy megszokod vagy kicseréled
Ha viszont a generátosszíj csikorog akkor ékszíjtárcsacsere...

1379 Kacsándi Szabolcs 2007-01-19 22:20:13  Előzmény: : 40221

Lehet hogy túl feszes a szíj és esetleg valamelyik csapágy.Talán a vízpumpa,de nem biztos.Nézesd meg minél előbb,mert esetleg még el is szakadhat,ha nincs jól beállítva,de ez ne történjen meg,különben drága lesz a javítás.Előzd meg a bajt.Azért várd meg lehet hogy lesz más ötlet is.Talán valaki már találkozott ilyen problémával.

szabi

1378 Rell Miklós 2007-01-19 22:19:46  Előzmény: : 40221

Nem inkább a vezérműszíj által hajtott vízpumpa csikorog? Az szokott érdekes hangokat adni...

De a vezérműszíj hogy csikoroghat? Hát az nem csúszhat meg!

retro
Igen, biztosan az, ma direkt meghallgattam 5 cm távolságról. :-) Pár hónapja volt szerelőnél, pont utánfeszítés ügyben. Milyen baj lehet ebből?

BGT-015

1376 Kacsándi Szabolcs 2007-01-19 21:38:56  Előzmény: : 40219

Üdv!Biztosan a vezérműszíj csikorog?Általában a hosszú nyikorgást a generátor ékszíja szokta adni ha kopott.Az ékszíjtárcsák ritka esetben kopnak el.Ideiglenes megoldja a szíjspray,de inkább cseréld le vagy feszíts utána.Ha nem ez a baja,és valóban vez.szíj csikorog akkor sürgősen nézesd meg szerelővel,mert akkor nagyobb lehet a baj!Talán ez egy megoldás.

szabi

1375   2007-01-19 21:26:50

Hello!

Van valami tippetek, hogy hogyan lehet megszűntetni a 4T-n a vezérműszíj csikorgását? 13ezer km-rel ezelőtt lett cserélve, és most kezdte el. Van úgy, hogy elindulástól kezdve 5-10 percig csikorog. Iszonyú idegesítő!

BGT-015

1374 Molnár György 2007-01-19 17:20:42

Jah
És amit megint kifelejtetem, hogy az a bizonyos: "Motor és keverékképzés kódja: 01" maradt
Ugyanis ez változik ha engedélyezteni kellene.


gyuszi

1373 Molnár György 2007-01-19 17:18:25

jah és ami a zöldkártyát illeti: az eredmények feleződtek hellyel közzel.
Úgyhogy az is simán megy.
Egy kis összehasonlítás hogy legyen kézzel fogható eredmény
sorrend: gyári adat- karbi- injektor
alapjárat:800/900 -- 880 -- 855 f/p
CO: 2.5 -- 0.91 -- 0.63 %
CH: 600 -- 492 -- 377 ppm
emelt üresjárat:2500/3000 -- 2800 -- 2850 f/p
CO: 2.5 -- 0.29 -- 0.65 %

Remélem attekinthető, a lényeg jobbak az eredmények.
Az igazsághoz hozzátartoozik hogy az injektoros eredmények valódiságáról annyit hogy még a fordulatszámérzékelőt se rakta fel. Míg a karburátoros mérés teljesen szabályos volt. A karburátoros mérés a volt karbimé.

gyuszi

1372 Pénzes Péter 2007-01-19 17:07:02  Előzmény:Rell Miklós: 40213

Semmi jelenttősége nincs műszakin. Zöldkártyánál viszont fontos, h az új rendszer jól legyen belőve.

1371 Molnár György 2007-01-19 17:02:42

Hali
Na ehhez az engedélyes dologhoz még időbe hozzászólok. Én 4T-n cseréltem karbit központi injektorra. És a műszakin bár mással próbálkoztak, de rámutattak: "az se eredeti" címszóval.
Én meg lazán elregéltem a buzgó felügyeletes kollegának hogy márpedig a maga kolegája mondta hogy nem kell engedélyeztetni
Aztán el is felejtette a dolgot. Az alvászámra gerjedt jobban, de azons e talált fogást.
Szal tuti hogy a hekgerenkénti spriccesbe se köt bele. Mert ahogy a felügyeletnél mondták: hangsúlyozom felügyeletnél!
" nem, nem kell engedélyeztetni, habár a kilowatt növexik, de nem számottevő"
Erről ennyit

csocsi

gyuszi

1370  Zombie 2007-01-19 16:21:33  Előzmény:Rell Miklós: 40213

úgy tudodm(hozzá teszem, nem biztos)
hogy ha átépítet injektorosra, ahhoz kell átalakítási, de ha karbit cserész és karbis az sztem nem átalakítás köteles! mivel karbi volt rajt előzőleg is tehát nem módosítottad a berendezést!



Egyentalán nem biztos, de lehet hogy van benn igazság

1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

1369 Rell Miklós 2007-01-19 15:43:22

Én nem akarok ilyet a kocsiba, de szerintem az is értékes információ lenne, hogy mit szólnak ehhez műszakin... És az "idegen" karbihoz?

retro

1368 Kacsándi Szabolcs 2007-01-19 15:36:03

Hali!Látom nagyon belemerültetek az injektoros átalakításba.Nem tudom hogy ér-e valamit ez az infó,de az egyik ismerősömnek volt egy 93-as seat ibiza 1.3EFI típusú kocsija.Benéztem a motortérbe és felfedeztem,hogy megszólalásig hasonlít a szelepfedél a 4T wartburg ill.trabantéra.Mikor rákérdeztem, a srác azt mondta hogy hidrotőkét kellett cserélnie és azt mondták ugyanaz mint a wartburg motorja.Valóban szinte ugyanaz csak más a szívósor,5-ös váltó,és persze az elektronika.Azt mondta,hogy a szelepfedéltömítés és kipufogótömítés is egyezik,csak olcsóbban megkapta mintha seathoz vette volna meg.Nem tudom hogy mik a lényeges különbségek,mert nem vagyok autószerelő,de talán érdemes utánanézni.Ez is egy lehetőség.

szabi

1367 Éles Zoltán 2007-01-19 14:13:18  Előzmény:Pénzes Péter: 40201

Szia Penzi!

Igaz! Tényleg sok lenne mailben.
Próbáld ki ezt az oldalt: http://www.yousendit.com/
Itt tudsz 1gb-ig feltölteni fájlt, a címzett kap egy linket ahonnan le tudja szedni.

üdv
Sharp


1366  Zombie 2007-01-19 13:58:55

helló mindenkinek!


2T trabi főtengelyén lehet csapágykat cserélni?
a középsőt gondolom, nem, de a szélsőket?


1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

1365 Tóth Balázs 2007-01-19 11:06:35  Előzmény:Urgyán Imre: 40208

...az , hogy beszoruljon közé valami kavics...

1364 Urgyán Imre 2007-01-19 09:02:05

Hello!!!

A féknyereg védő lemeznek mi a pontos szerepe??? Kell az oda egyáltalán?

Szivatás-e ez a kérdés? 1;igen 2;igen 3;igen

1363 Varga Tibor 2007-01-19 08:03:31  Előzmény:Pénzes Péter: 40202

Vw váltós Trabival nagy eséllyel találkozol, van azért pár....(és még desok lesz )

Tibke

1362 Koncsik Géza 2007-01-19 07:01:30  Előzmény:Molnár András: 40193

Szia bandee
Neked ki csinálta Csongi?

1361 Grõb Gyula 2007-01-19 00:02:56

Hali,gratula a spriccnihez! Nem tudna valaki küldeni fiat 903-hoz küldeni szerelési útmutatót+,vagy tuningot?

06-70/331-2273

1360 Pénzes Péter 2007-01-18 22:33:32  Előzmény:Molnár András: 40193

Milyen reccert cuccoltál fel? digijet?

1359 Rell Miklós 2007-01-18 21:47:58

Egy képet ide is beszúrhatnál arról a motortérről, sztem többeket érdekelne...
A cikk meg... Tényleg jó ötlet! Képekkel, leírással, tapasztalatokkal! Mikor lesz kész?

retro

1358 Pénzes Péter 2007-01-18 21:17:23  Előzmény:Varga Tibor: 40199

Köszi az infót, majd ha nekiállok úgyis kérdezek majd:]
Remélem idén eljutok egykét összeröffenésre ahol lesz vw váltós trabi jó lenne látom egykét megoldást mielött nekiesnék.
Asszem veszek egy segédvázat azt arra ráépítem elöször a hajtásláncot

1357 Pénzes Péter 2007-01-18 20:30:22  Előzmény:Éles Zoltán: 40200

8 mega összesen nem lesz sok kicsit emilben?

1356 Éles Zoltán 2007-01-18 19:00:23  Előzmény:Pénzes Péter: 40198

Penzi!

Azt megköszönném, ha elküldenéd a mailcímemre. fogpiszka@freemail.hu

Kösz

Sharp

1355 Varga Tibor 2007-01-18 18:31:40  Előzmény:Pénzes Péter: 40191

Jó szórakozást hozzá. Féltengely az két variáció van: vagy golf marad az egész, csak rövidítve, ez esetben a külső csuklóból le kel lszedni hogy elforogjon a csonkállványba. vagy pedig rúd golf/polo féltengely kell, és a trabi külső csuklóval összehozni. kulissza golfé, átalakítva. bakok hátsó marad Trabi, szintén szabva.
Első baknak meg van kismillió variáció. Váltó nem engedélyköteles, nem szúrják ki sztem műszakin se.

Tibke

1354 Pénzes Péter 2007-01-18 18:10:08  Előzmény:Éles Zoltán: 40196

Sharp!

Ha kell tudok adni golt szervízleírást, abban bent van az össze motor injector leírása. pdf-be van.

Pénzi

1353 Torma Péter 2007-01-18 17:22:29

Ez igen jó ötlet!

ATV 486