Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör 2

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

1552 Kacsándi Szabolcs 2007-01-30 18:55:40

Hát egy képet megnéztem volna az ürgéről,amint tépi az ideg!De jól tetted

szabi

1551 Támba Csaba 2007-01-30 18:33:41  Előzmény:Babecz Tamás: 40394

Hmmm...én mindig szerettem volna valamit megtenni aztán egyszer sikerült!

Elvittem egy efféle kisipari selejtet a gyártójához egy összerakás előtti motorblokkal és feladtam a leckét:

ÉPÍTSD BE ÉDESAPA TERMÉKEDET HOGY MŰKÖDJÖN!

Nem sikerült neki...

De azt a kínlódást az arcán végignézni míg próbálkozott megért minden pénzt

Tsaby 601S
(Módosította Tsaby 2007.01.30. 19:34-kor)

1550 Babecz Tamás 2007-01-30 18:10:21

Hali

Tudja-e valaki hány féle kuplung bowden van kereskedelmi forgalomban 4t trabihoz? Eddig kettőről tudtam, a kisípar eltörős végű s.z.a.r., és az úgy mond "gyári" kerekitett . A héten vettem 3 db bowdent minden autós boltban másmilyet tudtak adni.

1."eltörős végű- zsírzógombbal,
2."eltörős végű- zsírzógomb nélkül,
3.kerekített végű- zsírzógombbal,
4.kerekített végű- zsírzógomb nélkül,

Nos, nekiálltam kicserélni a félig szakadt bowdent, de úgy nézki sikerült vennem egy új modelt, ami RÖVID. Eddig mindíg maradt kb egy centi a menetből az anya előtt, most éppen rákapatom és már nincs is holtjáték.


Ez király! Ismét egy új "gyártó" ?!


ABV-514 ACA-963

1549 Kacsándi Szabolcs 2007-01-30 17:39:18  Előzmény:Venczli Miklós: 40392

Ha még gyári akkor biztos hogy az,de felújítottba sem nagyon tesznek szimeringes főtengelyt,pont az ilyen problémák miatt.

szabi

1548 Venczli Miklós 2007-01-30 17:02:18  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 40391

oks, megnézem mit tehetek
amúgy nem tudom, h labirint gyűrűs-e, "86-os évjárat ennyit tudok

Megújúlt a Szombathelyi Trabant Club honlapja: www.trabantszhely.extra.hu

1547 Kacsándi Szabolcs 2007-01-30 16:52:17  Előzmény:Venczli Miklós: 40389

Muszáj lesz szétszedned,mert az ékszíjtárcsát nem lehet leszedni a blokk miatt.Sajnos ez ilyen macerás.Ha labirintgyűrűs,akkor lehet hogy elkopott,berágódott.Viszont ha szimeringes akkor a motorod se megy egyenletesen,felpörög,vagy lefullad.Ha cserélsz szimeringet,mindenképp vizsgáld meg a rugóját.Szét szokott ugrani magától,általában összerakás után.Esetleg ha kapsz jó minőségűt szerencséd van.Én már sokszor jártam így.

szabi

1546 Pénzes Péter 2007-01-30 16:25:30  Előzmény:Venczli Miklós: 40389

Elvileg kifele kijön. Csak az ékszíjtárcsát kell levenned. Tiéd nem labirint gyűrűs?

1545 Venczli Miklós 2007-01-30 15:50:39  Előzmény:Pénzes Péter: 40388

főleg úgy, hogy előtte nap a váltót tettem vissza
és szimeringcseréhez, szét kell kapni a mocit? vagy valahogy meg lehet oldani másképp, nem mi?

Megújúlt a Szombathelyi Trabant Club honlapja: www.trabantszhely.extra.hu

1544 Pénzes Péter 2007-01-30 15:15:34  Előzmény:Venczli Miklós: 40387

Nagy valószínűszéggel az. Elvileg akkor alapjáratod se nagyon van. Motor vis(moderálva)akása után ez kifejezetten kellemes mulatság

1543 Venczli Miklós 2007-01-30 14:40:24

üdv!

most tettem vissza a mocimat a kocsiba, indítás után, elkezdtett folyni az ékszíj tárcsa mellett a benya! Mitől, hogyan? előtte nem folyt
szimeringcsere?


Megújúlt a Szombathelyi Trabant Club honlapja: www.trabantszhely.extra.hu

1542 Kiszter István Balázs 2007-01-30 10:26:16

Asszem inkább pöfögök tovább. Egyébként is a kék füst az igazi!
Azért köszi az infókat!

(Módosította filpo 2007.01.30. 11:26-kor)

1541 Varga Tibor 2007-01-29 23:53:59  Előzmény:Kiszter István Balázs: 40384

Persze. bár az engedélyzetetés már azzal is cinkes, ha megy még. katalizátor mindenképpen kell rá. így belekerül a móka jó esteben is 150 ezer ft körüli összegbe, amiből a papír vagy 100. szóval lehet jobban jársz egy 4t-vel.

Tibke

1540 Kiszter István Balázs 2007-01-29 22:45:39  Előzmény:Varga Tibor: 40373

Tibke:És fiat motort azt lehet kapni ?


(Módosította filpo 2007.01.29. 23:46-kor)

1539 Kiszter István Balázs 2007-01-29 22:44:48

Szicsu! Felszereltség: Első tulajdonostól, garázsban tartott, keveset futott, nem dohányzó, rendszeresen karbantartott VUHÁHÁÁÁÁÁ!!!!!!!!


(Módosította filpo 2007.01.29. 23:47-kor)

1538 (Törölt felhasználó) 2007-01-29 19:30:01

Köszi szépen az infokat!!!

Kayes

1537 Rell Miklós 2007-01-29 18:44:09  Előzmény:: 40378

Hát ja... Megint a karbi...
Rádzúdítom az infót amit udok, és abból próbálj dönteni...
Azok jók rá, amik a VW 1,05-ös (NEM 1.1-es!), VW 1,3-as, Trabant 1,1-es, Wartburg 1,3-ason vannak. Ezek pedig:
Weber TLA32 (VW 1,05; IFA-licenc: Trabant 1,1) egy-az-egyben jó
Weber TLA34 (Wartburg 1,3; IFA-licenc: Wartburg 1,3) egy-az-egyben jó
Pierburg PIC7 (VW 1,05 egytorkú), szívósorral
Pierburg 1b3 (VW 1,05 egytorkú), szívósorral
Pierburg 2e3 (VW 1,3 kéttorkú), szívósorral
Természetesen ami csak szívósorral megy fel, ott felül, a légszűrő csövével is variálni kell.
Az eredeti Weber állítólag jobb az IFA-énál, én már ebben sem vagyok biztos. Tuningnak jó a kéttorkú... Általában ezt a kettőt szokták feltenni: A gyárit, vagy a kéttorkút.
Van még itt leírás a cikkek közt a karbiról, esetleg érdemes lehet elolvasni azt is...
Én ennyit tudok. Ha rosszul tudom, javítsatok ki...

retro

1536 Szabó Szilárd 2007-01-29 18:43:03

Ez azt hiszem ide passzol a barkács szakkörbe!
Az emberi leleményességnek nincsen határa!!!
Ezt nézzétek meg!!



Trabant Hycomat 1975 !!!

1535 Pénzes Péter 2007-01-29 15:06:17  Előzmény:: 40378

Hi!

Bontóban biztos van. Trabant (Weber) karbit is találsz bőven, meg szinte az összes régi VW 1.05 karbi jó, de legtöbbhöz kell a szívósor is.
Amúgy ha magas a CO nembizt, h az egész kabit ki kell cserélni.

1534 (Törölt felhasználó) 2007-01-29 14:58:19

Üdv mindenkinek! Egy nagyon sürgős segítségre lenne szükségem. Tudja valaki honnan lehetne szerezni 1.1 trabantba karburátort? Mert az enyém tönkrement, nem lehet beállítani, és a boltban azt mondták hogy már fél éve nem gyártják. Esetleg az 1.1 polo karburátorát fel lehet tenni gond nélkül? És mikori évjáratokét?
Jelenleg a károsanyagkibocsájtásom és a fogyasztásom óriási, úgyhogy sürgős lenne.. köszi szépen

Kayes

1533 Pénzes Péter 2007-01-29 12:18:48

Nem tudja valaki, h most mennyibe van a forgalomból való kivonás? És, h milyen papírok kellenek hozzá?
Van egy 4T kombi Trabim is, lejárt a műszakija azt nem sok értelmét látom megcsinálni. Eladni meg nemtom, hogy megéri-e, pénz nem nagyon adnak érte

1532 Pénzes Péter 2007-01-29 11:53:16  Előzmény:Léber Balázs: 40375

Hi!

Nem sok különbség lesz ha csak a vezérműtengelyt cseréled ki, wartyuk leömlővel meg Ycsövel már lesz egykis változás.
Átfolyásmérőt én is belecuccoltam 4T trabimba Ha fordulatszámmérőnek akarod használni akkor érdemes hozzá csinálni egy elektronikát ami a jeladóról átalakítja a jelet a műszer számára. Egy NE555 ICvel meg lehet oldani. Másik megoldás, ha marad az eredeti optokapus variáció. Jah meg az átfolyásmérő-órának (moderálva) nagy a csillapítása, szerintem fordulatszámmérőhöz kicsit sok

1531 Léber Balázs 2007-01-29 11:43:38

Juteszembe műszerek!
Tervezem a 2T Waresz átfolyásmérős kombiműszerét átültetni 4T Trabiba, csak ott már fordulatszámmérőként működne. Csinált már valaki ilyet, ha még nem akkor majd írok hogy haladok vele, ha érdekel valakit.

LBalazs

1530 Léber Balázs 2007-01-29 11:39:16

Sziasztok!
Új vagyok még itt, nem tudom hogy szokás, de ha megengeditek kérdeznék is rögtön.
4T Trabiban cserélt már valaki vezérműtengelyt 4T Wareszéra, ha igen érdekelnének a tapasztalatok. Ahogy néztem a vezérlési szögek változnak, nem is kicsit, jó 20 foknyi különbség van szívási/kipufogási ütemben is. Cikkekből olvasva nyomatékosabb lessz tőle a motor, de jó lenne valami plusz info róla.
Előre is kösz!

LBalazs

1529 Varga Tibor 2007-01-28 23:53:35  Előzmény:Kiszter István Balázs: 40372

Na várjál, neked 2T-be kéne berakni Polo motort? Na ezt engedélyezni kell persze, ami nem működik, nekem nem sikerült, pedig hajtottam a dolgot. Marad a Fiat motor neked.

Tibke

1528 Kiszter István Balázs 2007-01-28 23:50:55

Tényleg érdekel, csak az az egy dolog aggasz hogy 4 ütemmel is olyan lesz-e a fíling mint most

1527 Varga Tibor 2007-01-28 23:18:40  Előzmény:Kiszter István Balázs: 40370

Motorokat itthon lehet kapni 20-40 között. Attól függ milyen. Ha télleg érdekel majd a dolog írj e-mailt, vagy üzenetet itt.

Tibke

1526 Kiszter István Balázs 2007-01-28 22:35:32

Ó jeee! De nem kell semmi engedély hozzá?
És milyen árban lenne az egész beleértve a söröket amit neked adok

1525 Varga Tibor 2007-01-28 21:43:17  Előzmény:Kiszter István Balázs: 40368

létezik persze. Véletlen tudok olyat aki beszereli
De sima Polo motort nem érdemes behozni, itthon is kapni annyiból jó motorokat.
Vizsgáztatni?

Tibke

1524 Kiszter István Balázs 2007-01-28 21:14:16

Halihó!
Létezik, hogy az e-bay en 100 euro egy póló motor? És mibe kerűl azt ide hozatni? Ja és tudtok olyat aki beszereli? És még egy kérdés: Hogy lehet levizsgáztatni? Előre is köszi a válaszokat!!!

1523 Polgár Tibor 2007-01-28 16:15:03  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 40366

Hmmmmmm... Jól mehetett az a waresz
De 700 euro nem kevés...

Wartburg és még cabrio is?! Mi lehet ennél jobb...

1522 Kacsándi Szabolcs 2007-01-28 15:59:03

eBay-n találtam talán érdekes lehet [url=http://cgi.ebay.de/Polo-G40-Motor-mit-anbauteilen-120tkm-Trabant-Wartburg_W0QQitemZ330078686824QQihZ014QQcategoryZ61291QQrdZ1QQcmdZViewItem]KLIKK[/url]

szabi
(Módosította Grisa 2007.01.28. 17:41-kor)

1521 Polgár Tibor 2007-01-28 15:37:11  Előzmény:Molnár György: 40364

Hali!

Az 1,1-es poloban AHZ volt. Ez a legrövidebb. Aztán AHD(polo gt 1,3 és diesel 1,3), CEH (polo gt2, seat 1,3),8N (golfII 1,3) és végül 8P (poloII 1,3). Hogy miért volt a sima 1,3-as poloban méghosszabb, mint a golfban??? Ezek a váltók egyforma házban vannak (085), vagyis gond nélkül cserélhetők. Ezen kívül még 100féle váltó van ilyen házban, akár bowdenes kivitelben is.

Wartburg és még cabrio is?! Mi lehet ennél jobb...

1520 Molnár György 2007-01-28 12:00:38

Hali
Tibke ha az N8 as váltókódú váltó túl hosszú, akkor melyik kódu a rövidebb áttételezésű? Ami jobb lenne, mármint a mocihoz? Gondolkodtam rajta, ha sikerülne szerezni olyan váltót, akkor az sztem legalábbis, gond nélkül bemenne a mostani helyére. Nemde? Mert a fogaskerekek mások, az öntvény az ugyanaz nem? Értem itt a bakkokat, felfogatásokat. Szted mi a helyzet?

gyuszi

1519 Szegedi Árpád 2007-01-27 19:34:35  Előzmény:Rell Miklós: 40361

Bgt komával megtaláltuk a hiba okát,valószínű a gyergyapipa a baj oka.

Árpi jómunkásember!Szivattyúzzák átfele-tészta...

1518 Mátyus Ádám 2007-01-27 15:25:07  Előzmény:Rell Miklós: 40361

Ez a jelenség nálam is megvan. Nem tudom, hogy mitől lehet. Én is a hidegüzem számlájára írtam!

1517 Rell Miklós 2007-01-27 15:18:43  Előzmény:Szegedi Árpád: 40356

Nekem is csinált ilyet. Nyomom neki - nem megy. Aztán egyszercsak meglódul, és szinte ráaláz a melegüzemi gyorsulásra...
Nemtom, de én ezt a bizonytalanságot betudtam a hidegüzemnek...

retro

1516 Varga Tibor 2007-01-27 12:48:40  Előzmény:Polgár Tibor: 40357

Elvileg AHD volt a diesel polokban is.

Tibke

1515 Grõb Gyula 2007-01-27 12:17:06  Előzmény:Varga Tibor: 40347

Köszi szépen Tibke!

06-70/331-2273

1514 Molnár András 2007-01-27 11:22:20  Előzmény:Polgár Tibor: 40357

5 gang. Kódot majd leolvasom.

ACL-400

1513 Polgár Tibor 2007-01-27 11:14:36  Előzmény:Molnár András: 40355

Az 1,3-as diesel váltója akár jó is lehet. 5 gangos? Mi a kódja?

Wartburg és még cabrio is?! Mi lehet ennél jobb...

1512 Szegedi Árpád 2007-01-27 11:03:30  Előzmény:Szegedi Árpád: 40354

Esetleg lehet,hogy valamelyik tömítés a rossz?Hengerfej vagy a hengertalp tömítés okozhatja a rossz hidegindítást?Ezek hibái miről ismerhetők fel?A benzinszagú fűtésről?Meg gondolom az látható,dzsuvás lehet a motor kívülről..

Árpi jómunkásember!Szivattyúzzák átfele-tészta...

1511 Molnár András 2007-01-27 11:02:09

Spriccről még nem sok tapasztalatom van még nagyon friss a dolog, szépen ketyeg vele, és sokkal jobban forog mint karbival. Fogyasztás?? Kicsit talán kevesebb, de mivel megy ezért nyomom is, úgyhogy a 8 lit. bőven megvan. Váltóval én se jáccok addíg míg nem lesz egyhárom. Szerintetek 1.3 Diesel Polo váltó az mien? Mer" vettem egyett, hátha... (szemtelenül olcsón)

ACL-400

1510 Szegedi Árpád 2007-01-27 10:59:36

601-es Trabinál,azt vettem észre,hogy a reggeli első indítás után,kb.500méteren belül lefullad a motor,majd újraindítás után elég gyenge,aztán néha úgy megindúl,mintha minden jó lenne.Ha bemelegszik minden rendben.Megnéztem nincsen dugulás a karburátornál,tiszta a szűrő is.A gyertyák őzbarnák,se koksz,se olaj nincs rajtuk..Valahol mégis falsot szívna?Vagy lehet,hogy nem a legjobb benzintől van?Köszi...

Árpi jómunkásember!Szivattyúzzák átfele-tészta...

1509 Molnár György 2007-01-27 10:41:49

Aham -- háth akkor most ez lesz.
Így már asszem értem mér evett 8 litert....

gyuszi

1508 Varga Tibor 2007-01-27 10:38:15  Előzmény:Molnár György: 40351

Csodát ettől se várj, nyomatékod nem lesz több, sőt szinte kevesebb lesz. Így harmat 5. sebességben

Tibke

1507 Molnár György 2007-01-27 10:35:57  Előzmény:Varga Tibor: 40344

Ha jól értem azt a verziót mondod amikor a blokk marad, és a többi hóbelebanc 1.3 lesz
Én egyenlőre egy 1.3-as vezérműtengelyt, 4-2-1-es 50-es kipuffrendszert, és gyári helyére sport szűrőt terveztem. Majd később átszabom a mocit.
Azért kössz a tippet.

gyuszi

1506 Varga Tibor 2007-01-27 10:35:26  Előzmény:Polgár Tibor: 40348

Komplett csere, az a biztos. ha jó állapotú a motor.

Tibke

1505 Varga Tibor 2007-01-27 10:33:49  Előzmény:Molnár András: 40346

Ez hülyeség, Trabantba 1.3+5 gang teljesen kellemes. dinamikus 5be is. 1.1 az elég kevés az 5 sebességhez.

Tibke

(Módosította Tibke 2007.01.27. 11:35-kor)

1504 Polgár Tibor 2007-01-27 10:33:26  Előzmény:Molnár András: 40346

Az 1,3-as golfban (8N) és az 1,3-as poloban (8P) 4+E váltó van. Olyanok az áttételek, mint ha csak 4 gangos lenne (hosszú áttételek) és van egy méghosszabb "utazó" (energia takarékos)sebesség. Ebben már gyorsítani nem nagyon tud, hiszen a 8N 4-je már sokkal hosszab, mint az eredeti 4-je.
A polo GT 1,3-as váltójában viszont egyforma a különbség az egyes fokozatok között és tapasztalatból mondhatom, hogy már 60-tól húz 5-ben. Igaz, 1,3-as motorral...
1.1-esen nem csoda, ha a 8N lomha.

Amúgy érdekelnek a spricces tapasztalatok, mert nekem is van, igaz polo gt spricc motorral. Csak még nem döntöttem el, hogy teljes motor csere, vagy csak hengerfej és karbi vagy spricc legyen

Ui: polo gt 5-ös váltó ügyben tudok segíteni

Wartburg és még cabrio is?! Mi lehet ennél jobb...

1503 Varga Tibor 2007-01-27 10:32:41  Előzmény:Grõb Gyula: 40339

Pl. RS tuning. 13400ft. Golf I-IIbe kell keresni.

Tibke