Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör 2

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

1602  Zombie 2007-02-01 18:38:19  Előzmény:Varga Tibor: 40439

nem tom, azért érezhetően jobb

jó mondjuk nekem a karbim is 1,3


1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

1601  hks 2007-02-01 13:10:46  Előzmény: hks: 40423

2 t trabira hátsó kipufogó rajzot nem tud valaki?

tschabi
(Módosította tschabi 2007.02.01. 14:11-kor)

1600 Kiszter István Balázs 2007-02-01 12:23:11

Halihó!
Tud valaki ajánlani egy jó karosszériást Budapesten, mert a jobb oldali toronynál elég durva rohadást fedezem fel a MATRICA alatt.




1599 Kacsándi Szabolcs 2007-02-01 11:14:55  Előzmény:Venczli Miklós: 40442

Amikor beleteszed a tárcsát a lendkerékbe,és ráteszed a szerkezetet,akkor a szerkezet nyomólapja ráfekszik a tárcsára.A szerkezet pereme ilyenkor eláll a lendkeréktől.Amikor összehúzod a 6db csavart,akkor szorítja össze a lendkerék a tárcsa és anyomólap felületét.Ha viszont lehúzod és a szerkezet rugója nagyon behúzódik,akkor lecsökken a rugó útja és nem megfelelően emel ki.Ez többnyire a tárcsa vastagsága miatt alakul ki.

szabi

1598 Venczli Miklós 2007-02-01 11:03:52  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 40440

de mi az hogy nagyon behúzta a szerkezetet?? magyarul írd le légyszi

Megújúlt a Szombathelyi Trabant Club honlapja: www.trabantszhely.extra.hu

1597 Pénzes Péter 2007-02-01 10:30:06  Előzmény: Zombie: 40435

Én úgy néztem, h az átfolyásmérő bemenetének lineáris karakterisztikája van. Ha csinálok egy f/V átalakítót akkor működnie kell. Annyi a bibi, hogy az átfolyásmérőnek elég nagy csillapítása van, amit sokalok fordulatszámmérőnek, de ezt is lehet orvosolni 1-2 kondi kicserélésvel:]
Most eléggé elgondolkodtatott a dolog KMGY műszeről már úgyis lemondtam, fordulatszámmérőt mg régóta tervezem.

1596 Kacsándi Szabolcs 2007-02-01 09:34:16  Előzmény:Venczli Miklós: 40430

Így van.Ha nagyon behúzta a szerkezetet,az biztos gond lehet.Először ezt próbáld orvosolni.Jártam már így és a váltó ezt nem díjazza.

szabi

1595 Varga Tibor 2007-01-31 22:50:13  Előzmény:Léber Balázs: 40421

nyomatékot nagyon ne várj, jobban fog forogni a gép, jobb gyorsulást, rugalmasságot érsz el. Fogyasztás azonos menetteljesítmény között nem fog változni.

Tibke

1594  Zombie 2007-01-31 20:41:53  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 40393

meg nem is lehet ezt tegnap tapasztaltam


1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

1593  Zombie 2007-01-31 20:40:18  Előzmény:Pénzes Péter: 40390

a labirint gyűrű álltólag nem megy tönkre!
max rosszulk raktad össze, de az meg elképzelhetetlen, mivel adja magát. vagy nem voltál patika tiszta.... azon sok mulhat...

1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

1592  Zombie 2007-01-31 20:35:30  Előzmény:Szabó Szilárd: 40380

ez igen rossz!!!!!


1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

1591  Zombie 2007-01-31 20:32:01  Előzmény:Léber Balázs: 40375

ez nem fog sikerülni, technikailak, nem úgy van kalaktva az az átfolyás mérö. én is azon dolgozom,... max úgy hogy csináltatsz egy fordszám mérőt, amire sorra ráülteted a ledeket, sz összeset, vagyis az új lapon az összes led és a fordszám elektrónika. a benyaszintet, meg a vzhöfokot összekötöd az új lappal, és az ennek kialaktott ledekkel. ezt beteszed egy km-óra százba és kész. én is ezt fogom, csinálni, de az elektrónikát másra bizom...

1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

1590  Zombie 2007-01-31 20:18:29  Előzmény:Polgár Tibor: 40348

A váltó érdekel, mennyiért tudsz?

1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

1589 Rell Miklós 2007-01-31 19:45:10  Előzmény:Rell Miklós: 40432

JA, de a vastag oszlop nem jelent feltétlenül nyitható ablakot ugye...

retro

1588 Rell Miklós 2007-01-31 19:41:15  Előzmény: Zombie: 40431

Neeem, 4T-ből csak vastagoszlopos volt. Mármint limó. A kombik mindig vékonyoszloposak voltak, 4T-2T egyaránt.

retro

1587  Zombie 2007-01-31 19:35:43  Előzmény:Rell Miklós: 40307

Tudom régi hozzászólás...
csak egy kérdés:

"Grisa írta:

Én csak annyit tudok róla, hogy olyat nem "csinálnak", hanem az gyári, és mivel az újabbakban volt csak, így gondolom, csak a vastag B-oszlopúba jó. Ha a tied ilyen, akkor keress használtat..."


ilyen 4T-ken is volt, de azok is készültek vastag és vékony B-oszloppal?

1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

1586 Venczli Miklós 2007-01-31 18:54:05  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 40429

ezt hogy érted, hogy nem húzta-e be nagyon a szerkezet közepét?

Megújúlt a Szombathelyi Trabant Club honlapja: www.trabantszhely.extra.hu

1585 Kacsándi Szabolcs 2007-01-31 18:10:17  Előzmény:Venczli Miklós: 40424

Hali!Amikor kicserélted a tárcsát nem húzta ngyon be a szerkezet közepét,mert általában a tárcsák vastagságával szokott gond lenni és nem emel ki tökéletesen.

szabi

1584  hks 2007-01-31 16:36:41  Előzmény:Venczli Miklós: 40424

holtjátéknak mindenképp lennie kell de ha az 1-2 nem veszi lehet a szinkrongyűrű hibálya is

tschabi
(Módosította tschabi 2007.01.31. 17:36-kor)

1583 Kiszter István Balázs 2007-01-31 16:36:04

Halihó!
Tud valaki ajánlani egy jó karosszériást Budapesten, mert a jobb oldali toronynál elég durva rohadást fedezem fel a MATRICA alatt.

1582  hks 2007-01-31 16:33:37  Előzmény:Kovács Péter: 40425

a trafónak a müanyag része szokott elrepedni ott szokott áthúzni.a csörgés az 5 literes fogyasztással összefügg adni kellene egy kicsit több anyagot és nem csörögne

tschabi

1581 Kovács Péter 2007-01-31 13:46:18  Előzmény: hks: 40417

Nálam az a baj, hogy akárhogy állítom a gyújtást, mindig csörög, mikor nagyon nyomom neki. Igaz kevesebb cuccot is kap, mert képes 5, azaz öt literes fogyasztásra is. És ez a kettő biztos összefüggésben van. A trafó házának meg szerintem lényeges, hogy letesteljen rendesen, mert az kap: gyújtásról +12V-ot, megszakítóról néha-néha testet és ennyi. A feszültséget csak így tudja feltranszformálni. Ha valamelyik drótja testel le az viszont már gáz. Szemre nekem nem testel sehol.

Azért köszi az infókat.

A Pajtimmal szeretjük a kommunista szekereket...

1580 Venczli Miklós 2007-01-31 13:43:04

Üdv!

A tegnapi probléma megoldódott: sz.ar volt a karbi, naponta egyszer elindult vele, és soha többé , lecseréltem azóta tökéletesen menne, HA, nem lenne valami gond a kuplunggal:
lecseréltem a kuplungtárcsát eddig rugós volt benne, most sima
a 3. 4-et tökéletesen veszi, viszont az 1-2-t szinte be sem akarja venni, a holtjáték gyakorlatilag nincs, egyszerre lent fog, ha adok neki, hogy fent fogjon, akkor az 1-2 még nehezebben megy, rückwerz az müxik! mi a baja?

Megújúlt a Szombathelyi Trabant Club honlapja: www.trabantszhely.extra.hu

1579  hks 2007-01-31 13:36:52

valakinek van egy jó hátsó kipufogó rajza 2t trabihoz méretekkel jó lenne erdei,kuhár féle hátsó kipu rajz

tschabi
(Módosította tschabi 2007.01.31. 14:37-kor)

1578 Pénzes Péter 2007-01-31 13:08:17  Előzmény:Léber Balázs: 40421

Hi!

Meg tudnád osztani velem az átalakító rajzát?
Kiváncsi vagyok rá

Pénzi


(Módosította Penzi 2007.01.31. 14:09-kor)

1577 Léber Balázs 2007-01-31 13:02:18  Előzmény:Pénzes Péter: 40376

Kösz a választ
A cserét én is leömlővel együtt gondoltam (igaz nem írtam ide)
Szóval az érdekelne, hogy érezhetően változik-e a nyomaték, valamint ez mit hoz fogyasztás terén? Mert én elsősorban közlekednék vele, és nem gyorsulgatni akarok, és a Trabi nekem már luxus 10 literes fogyival.

A műszerhez már megvan az átalakító panelrajza is csak össze kéne raknom. Ha meg működik akkor már semmibe nem kerül beskálázni, feliratozni.

LBalazs

1576   2007-01-31 12:40:42  Előzmény: hks: 40419

Nekem is volt a gyanús, hogy mitől olyan nehéz az úszó!

1575  hks 2007-01-31 12:38:37  Előzmény: : 40418

jó vicca a lyukas úszó én elsőre tűszelepet cseréltem de rá kellett jönnöm hogy lyukas az úszó megráztam és lötyögött benne a benzin

tschabi
(Módosította tschabi 2007.01.31. 13:39-kor)
(Módosította tschabi 2007.01.31. 13:39-kor)

1574   2007-01-31 12:28:47  Előzmény: hks: 40417

Nem tudom, hogy van ez, de nekem 6-nál se csörgött!

Poénból szétszedtem a 2T karbit, hát nem lyukas volt az úszó!

1573  hks 2007-01-31 12:23:09  Előzmény: : 40416

heló csak egy tipp a gyertyapipa is megszivathat rendesen meg nézd meg a trafót is nem-e letestel valahol ja a gyújtást előbbre is tolhatod még csak ne csörögjön simán nyomhatod 3,5 is

tschabi

1572   2007-01-31 11:15:30  Előzmény:Kovács Péter: 40415

prokee elleni védekező mechanizmus: "a kereséssel sem találtam segítséget 2T-hez, 4T-hez olvastam tanácsot."

Bocs, ha félreértettelek, egyébként semmi különbség nincs a gyújtáskábelek között. A megszakítós gyújtást most cseréltem ki elektronikusra, de szerintem nem lett tőle jobb, sőt... Annyi, hogy egyenletesebben jár a motor, de gyengébben húz. Az előgyújtást 3,3 mm-re állítottam.


1571 Kovács Péter 2007-01-31 11:00:40  Előzmény: : 40414

Be fogom próbálni a kábelcserét. Úgyis jó régi már. A gyújtással azt hiszem félre értettél, vagy én nem voltam világos. Csak a hozzá való gyújtókábelek között nem tudom mi a különbség. Egyébként ha fogja futni rá, és találok a bontóban elektronikus gyújtást, ki fogom cserélni olyanra. Csak addig jó lenne, ha ez működne rendesen. A gyertyákon látszólag nincs repedés, de mint tudjuk, a hajszálrepedés is okozhat gondokat.
Az a baj, hogy a kereséssel sem találtam segítséget 2T-hez, 4T-hez olvastam tanácsot.

A Pajtimmal szeretjük a kommunista szekereket...

1570   2007-01-31 10:33:24  Előzmény:Kovács Péter: 40413

Cserélj gyújtáskábelt és pipákat! Ami jó minőségű, az a Teslából az árnyékolt változat, kb. 1000 ft, és készre van szerelve. A megszakítóst és a tranzisztorost(!) úgy tudod megkülönböztetni, hogy a gyújtótrafók mögött van egy fekete doboz, abban van a gyújtás elektronikája. Egyébként gyárilag 1985-től szerelik a Trabikat elektronikus gyújtással. A gyertyákat is érdemes megnézni, hátha törött a szigetelő porcelán része, de valószínű a pipával és a kábellel lesz a gond.

1569 Kovács Péter 2007-01-31 10:20:38

Hali!

Egy kis segítség kellene. Nekem is lehúz testre a gyertyánál a 2T mocim. Megszakítós gyújtásom van, a gyújtókábel szürke színű (nem tom hogy lehet megkülönböztetni a megszakítóst és tirisztorost). Sötétben szépen látszik az ívfény, mint a gáztűzhelyen a rózsa, úgy lehúz körbe mindkét hengernél. Amikor esik a fordulatszám jobban látszik. Ezt meleg motornál látni, hidegen nem tudom. A motor relative egyenletesen jár, bár erő nincs benne igazán. A gyertyák: BRISK N15Y, és vagy 10e km van bennük.
A kérdés az lenne, hogy elég-e újat venni bele, esetleg másfajtát, vagy megnézzek valami mást is. Tippek???

Köszike előre is!

A Pajtimmal szeretjük a kommunista szekereket...

1568 Varga Tibor 2007-01-30 22:50:36  Előzmény:Varga Tibor: 40411

Még sose próbáltam ,de most hogy ez feljött kipróbálom,bár 4es váltóval nem foglalkozom Szóval a polonak a rövid bowdenjét be lehet tenni elméletileg.

Tibke

1567 Varga Tibor 2007-01-30 22:48:02  Előzmény:Rell Miklós: 40403

na majd ha nyúznak megmondom

Tibke

1566 Babecz Tamás 2007-01-30 20:18:46  Előzmény:Babecz Tamás: 40408

Lehet, hogy elkocsmásodott kicsit a barkács szakkkör?

ABV-514 ACA-963

1565 Támba Csaba 2007-01-30 20:17:07  Előzmény:Babecz Tamás: 40405

Én originál zacsiban vittem oda a SIMSON blokkal párban.
A tulaj hozta hogy már megvett hozzá ezt-azt. Szóltam neki hogy bukta a pénzt amit eddig kiadott, már régről ismertem a "terméket"
Épp a gyártó felé vitt utam, gondoltam NA MOST!
Már rég készültem egy ilyen akcióra

Tsaby 601S

1564 Babecz Tamás 2007-01-30 20:16:49  Előzmény:Prokop Gábor: 40406

Igen, én is ilyen srác voltam, de mióta trabim van kezd alakulni a müszaki érzékem, (és az arcom is talán)

ABV-514 ACA-963

1563 Támba Csaba 2007-01-30 20:14:05  Előzmény:Prokop Gábor: 40404

Hááát, ha nekem nem jön be én visszaviszem.

Holnap megyek ugrani

Tsaby 601S

1562 Prokop Gábor 2007-01-30 20:13:42  Előzmény:Babecz Tamás: 40405

Ezt jogosnak tartom, gyakran találkozom olyan arcokkal, akik egy M6x20-as csavart sem tudnak úgy beépíteni, hogy ne menjen tönkre.
Volt olyan vevőm, aki bejött, vett egy indexautomatát, kivitte az autóig, lefüstölte, visszajött, kicseréltem, és ez még így 5x. Kib*szottul meg volt sértődve, mikor hatodszorra nem cseréltem ki...

1561 Babecz Tamás 2007-01-30 20:11:39  Előzmény:Támba Csaba: 40402

Ezek szerint kinyílt az ernyőd, király.
Vannak gyártók akik vállalnak garit is a cuczukra, csak kérnek beépítési jegyzőkönyvet a megfelelő végzettségü szakembertől, akinek az egészségi és mentális állapota optimális, nem éhes, nincsenek annyagi gondjai, mindene megvan, és az elmúlt 48 órában egészséges szexuális életet élt. Ha valamelyik kritériumnak nem felel megy a szaki, akkor bukta a gari.

ABV-514 ACA-963

1560 Prokop Gábor 2007-01-30 20:11:22  Előzmény:Támba Csaba: 40402

Aha, és a vevőelégedettségi statisztikájuk is 100%, nem volt még panasz, ugye ?

1559 Rell Miklós 2007-01-30 20:10:52  Előzmény:Babecz Tamás: 40400

Gombosat? De abból csak kinyílós van, nem? Inkább nyüstöld Tibkét, biztos megmondja, hogy melyik VW-ét lehet beletenni!
Az viszont szomorú, hogy pont a legígéretesebb hozzáférhető a rövid...

retro

1558 Támba Csaba 2007-01-30 20:05:59  Előzmény:Rell Miklós: 40399

Vannak azért rendes gyártók!

Mikor az ejtőernyőmet csináltattam azt mondta a fickó, hogy ha nem nyílik, vigyem vissza és kicseréli

Tsaby 601S

1557 Babecz Tamás 2007-01-30 20:05:09  Előzmény:Babecz Tamás: 40400

Vagy marad a gyári bontott, az még mindig bejött.

ABV-514 ACA-963

1556 Babecz Tamás 2007-01-30 20:03:28  Előzmény:Rell Miklós: 40397

A zsírzógomb nélküli gyári kinézetelű a rövid, és zsírzás nélkül 10km után kiba-szott kemény lett.
Holnap fehajtok gombosat, vagy hármat de lehet hogy ötöt.

ABV-514 ACA-963

1555 Rell Miklós 2007-01-30 20:02:04  Előzmény:Támba Csaba: 40395

Én ffhengerrel mentem vissza gyártóhoz, az adott pár tanácsot, amik sztem végülis bejöttek...

retro

1554 Prokop Gábor 2007-01-30 20:01:39  Előzmény:Rell Miklós: 40397

Asszem rossz helyre válaszoltál

1553 Rell Miklós 2007-01-30 19:59:39  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 40393

Én csak hallottam innen-onnan dolgokat, meg következtetek, és mindebből ez jött ki:
- kinyílós végű zsírzóval: mindenki ismeri: magyar, utángyártott vacak.
- gömbölyű végű zsírzóval: gyári, jó, meg minden...
- gömbölyű végű gomb nélkül: teljesen gyárinak néz ki, itt a fórumban mondta valaki hogy lengyel, és azért nincs rajta gomb, mert hogy környezetvédelem, meg eu, meg ilyenek...
- kinyílós végű zsírzó nélküli: az előzőből következtetve a vacak utángyártott eukonformmá rontott változata...

Én a zsírzógomb nélküli gyárikinézetűt választanám (ha már gyári nincs), és raknák rá gombot... De most már nincs rá szükség!

No, és melyik volt túl rövid?

retro