Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör 2

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

1652 Varga Tibor 2007-02-06 17:18:07  Előzmény:Rell Miklós: 40495

megáll a tengely, és ha szerencséje van az embernek, akkor nem szakítja el a szíjat egyből, hanem a bordáskerék elforog a tengelyen, és annak van éktelen esztergagép hangja. ha nincs szerencséje az embernek, akkor egyből szakad a szíj, és hengerfejcsere

Tibke

1651 Rell Miklós 2007-02-06 17:09:17  Előzmény:Varga Tibor: 40494

Ilyenkor mi sipít? A tengelyen a bordáskerék? Vagy mi? Úgy értem, milyen fémek csúsznak egymáson? És... jól sejtem, hogy az nagy mák, ha csak a fémek csúsznak meg, és nem a.... szíj? Vagy eleve így van kitalálva, hogy ha megáll, akkor ne a szíj ugorjon, hanem mondjuk a tnegelyen forogjon meg a kerék?

retro

1650 Varga Tibor 2007-02-06 16:22:49  Előzmény:Molnár György: 40491

nekünk is csak fordulaton nyüszített. ha télleg az ,akkor minél előbb cseréld ki.

Tibke

1649 Molnár György 2007-02-06 11:25:13

tenksz bruce
Erre gondoltam én is, viszont nem szíj hangja volt, kimondott fém. De kívülröl nem hallotam csak menet közbe. Amúgy köszi a tippet. Még a műhelybe van, de nem is tom hol nézek utána, hova nyúljak. /magamhoz ha vmi behalt/


gyuszi

1648 Kovács Péter 2007-02-06 11:17:18  Előzmény:Molnár György: 40489

Nemtom segít-e valamit, de mikor nekem a generátorom szorult meg az is visított rendesen. Igazi ékszíjasan. Igaz, az enyém 2T és le is fulladt, úgy megfogta a generátort. Aztán újraindítás, úgyanúgy nyíg fordulattól függően.

A Pajtimmal szeretjük a kommunista szekereket...

1647 Molnár György 2007-02-06 11:16:33

Hűűű Halod ez eszembe se jutott.
Menet közben csinálta persze gázadásnál. De mikor vizslattam a gépet a helyszínen, végig alapjáraton járt a motor, és nem adott semmi hangot.
Baxus akkor az sürgős lesz nem?
Vagy ha nem csinálja tovább akkor meddig hagyjam rá a dolgot?
Na ez hülye kérdés volt tom....

gyuszi

1646 Varga Tibor 2007-02-06 10:28:11  Előzmény:Molnár György: 40489

Sztem a féltengelyhez nincs köze. véletlen nem motorfordulat függő volt a dolog? mert én erősen a vízpumpára gyanakodnék, nálam az adott ilyen borzasztó hangot, megállt a tengelye, és az visított így....

Tibke

(Módosította Tibke 2007.02.06. 11:28-kor)

1645 Molnár György 2007-02-06 09:54:44

Hali
Segítsetek légyszi! Ma a trabim egy kereszteződésből való elindulás után olyan éktelen "nyikorgó" hangot adott mint amikor az eszterga kést nekitolod egy bazi kemény fém anyagnak. Ez csak menet közben, a gyorsítással egyező arányban emelkedett a pulzáló-és egyenletesen nyikorgó hang. Hol egy hangon , hol pedig hullámozva nyikorgott. (moderálva) kellemetlen volt forgalmas utcán mindenki azt nézte mi ad ilyen éktelen hangot. Köbö 300m araszolgatás után egy normál gyorsítás után határozottan megszűnt a hang. Hazafele semmi hangja nem volt, itthon szétszedtem a féket, semmi (gondoltunk arra hogy kis kavics szorult volna be a betét közé) nem látszik. Csavarok nem érnek bele semmibe, De annyit észrevettem hogy: a bal oldali belső féltengely. Köztudottan elég közel van az öntvényhez. A porvédő fém karikájának legszélső éle szaggatottan meg van dörzsölve. Tibke te találkoztál már hasonlóval? Létezik hogy ez adott volna akkora hangot? Lemez kontra aluminiumöntvény?

gyuszi

1644 Pénzes Péter 2007-02-06 09:39:52  Előzmény:Szabó Szilárd: 40485

Hi!

Szerintem erről gyorsan tegyél le. Mert:
1.) Nem lesz tőle jobb, ellenben megbizhatatlan lesz.
2.) Szinte minden autón bowdenes a kézifék, nem véletlenül...
De nekem mind1, csak ha megcsinálod legyen nálad mindíg egy ék

1643 Horváth Gábor 2007-02-05 20:49:05

Ha valaki tudna Trabi-Maruti motor közdarabot, szóljon plizz!


Üdv Roadhog

1642 Barkó Zsolt 2007-02-05 18:57:27

Köszönöm a tanácsokat, segítséget!
Mielöbb kipróbálom.
Üdv:

Bike

1641 Szabó Szilárd 2007-02-05 18:34:35

Sziasztok!Egy kis segítség kellene.A trabimon a kéziféket olajosra szeretném cserélni.És nem tudom,hogy milyen munkahengerrel és hogyan lehetne megoldani.Ha van valakinek tapasztalata legyenszives és segítsen.Köszi


1640 Varga Tibor 2007-02-05 16:56:12  Előzmény:Tóth Balázs: 40483

sok trabinál hallottam már ilyet, sztem önindító körül lehet valami.

Tibke

1639 Tóth Balázs 2007-02-05 16:26:41

...indításkor valami csilingel...azután semmi
szerintetek mi lehet az?

1638  Zombie 2007-02-05 16:02:58  Előzmény: : 40474

az enyém tökéletesen müködik
ha érdekel megegyezhetünk

Bocsi az OFF-ért

1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE
(Módosította Zombie 2007.02.05. 17:03-kor)

1637   2007-02-05 15:58:08  Előzmény:: 40480

Na ezt én is kipróbálom!

1636 (Törölt felhasználó) 2007-02-05 15:50:20

Cső BIKE!

A km-óra zörgését úgy lehet megszüntetni, hogy a spirálba teszel zsírt. Ezt a spirál forgása közben bedolgozza a műszerbe. De nem kell agyontömni a spirált!!!!!

Megfelelő zsír: LZS2 vagy valamilyen kalcium-bázisú zsír megfelel.

Jenes Lóránt 0630-900-77-59

1635   2007-02-05 15:49:28  Előzmény:Barkó Zsolt: 40478

Helló!

Nekem is ugyanennyi km van a 4T-ben, és nemrég elkezdett elég erős hangon "kerregni". Annyit tudtam rajta segíteni, hogy mozdítottam a spirálon és elmúlt. A 2T-kben meg olyan aranyos nyöszörgő hangot szokott adni a spirál, aztán egyszer csak bemelegszik.

1634 Barkó Zsolt 2007-02-05 15:35:43

Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni, hátha másnál is előfordult már a probléma.
4T Trabim van, elvileg 62.000 km-t futott, s most elkezdett zörögni a km óra.
Először csak ritkábban, majd egyre gyakrabban csinálta, de az volt az érdekes, hogy néhány km után (mintha "bemelegedett" volna) abbahagyta.
Kicseréltem a km óra sprirált (utángyártott sajnos ), azóta állandóan zörög. A műszert még nem mertem szétszedni.
Tudja valaki, hogy meg lehet-e javítani a műszert (esetleg házilag), vagy ki kéne cserélnem? Vagy valami más a gond? Előre is köszönöm a segítséget.

Bike

1633 Zwick Gábor 2007-02-05 15:18:50  Előzmény:Polgár Tibor: 40476

Köszi az infót. Van 3db főfékhenerem abból talán jó lesz 1db, vagy ha nem akkor 1-et legalább csak felújítok majd.

1632 Polgár Tibor 2007-02-05 15:13:05  Előzmény:Zwick Gábor: 40475

Hali!

Hááát, én még csak üzem közben próbáltam főfékhengert. Ha rendesen nyomja az olajat, nem ereszt és tartja a nyomást, akkor jó. Felújítani pedig csak akkor érdemes, ha a belit nem ette meg a rozsda. A fékfolyadékban lévő víz szokta a fékhengerek alját megenni. Ha fény felé tartva belenézel és szép a felülete, akkor kicsit fel kell csiszolni/polírozni vizes/olajos csiszoló papírral. Aztán jó minőségű (!!!) karmantyúkat bele és tuti lesz. Na itt szokott elbukni a dolog, mert az utángyártott karmantyú általában egy kalap sz...
Én púpos waresz 1 körös féket tettem már így rendbe és jó lett, de kétkörössel több próbálkozásom is kudarcba fulladt. A megyar karmanytú megdagadt az olajtól és megszorult. A fék meg befogott--> autó mozdíthatattlan lett

Azé" sok sikert hozzá...

Wartburg és még cabrio is?! Mi lehet ennél jobb...

1631 Zwick Gábor 2007-02-05 14:57:31

Sziaztok!

Segítségre lenne szükségem. Hogyan tudom lepróbálni az egykörös főfékhengert, hogy jó-e vagy sem? érdemes felújítani?

1630   2007-02-05 08:58:44  Előzmény:Rell Miklós: 40469

Bocs!

Az előző üzit kicsit hamarabb küldtem el véletlen mint szerettem volna!
Szóval a Waresz műszerre igaz volt az "olcsó húsnak híg a leve" mondás!
Örülök, hogy a haver ingyen tudta nekem megszerzni.
Finoman szólva is darabokban volt az egész, így ahogy tegnap megérkezett hozzám egyből landolt is a kukában.
Ha pénzt adtam volna ki érte, biztos ideges lettem volna, így viszont nem kerülgetett a szívinfarktus!
Még úgyis van 1-2 hely ahonnan elvileg tudok szerezni!
Azért az infót köszi!

heccer

1629   2007-02-05 08:52:58  Előzmény:Rell Miklós: 40469

Üdv Grisa!

Köszi a tanácsot!
Bár nem volt lehetőségem ezt nem megtenni!


1628   2007-02-04 22:20:28  Előzmény:Varga Tibor: 40471

Mondtam én!

1627 Varga Tibor 2007-02-04 21:37:58  Előzmény:: 40466

Biztosan megegyezik

Tibke

1626 Hordós Márton 2007-02-04 18:32:49

Szigon! Telefonon is keressed mert azt mindig magánál tartja.
Üdv MAroko

Maroko

1625 Rell Miklós 2007-02-04 16:37:50  Előzmény: : 40461

heccer írta:

Tegnap ingyért sikerült beszermányolnom egy 2T waresz műszert!
Mazohista alkat lévén inkább szenvedek és magam hozom össze vhogy hogy jó legyen a 4T trabimba!
De atért köszi Zombie!


Csak még mielőtt te is "kifizeted" a tanulópénzt: A műszer előlapja (amin a feliratok vannak) tapasztalatom szerint nem leszedhető. A kis csavarok kijönnek ugyan, de a mutatók roncsolás nélkül már nem... Nekem legalábbis sikerült egy műszert így tönkretennem, hogy "á, biztos csak erősen kell húzni, és lejönnek azok". Hát nem jöttek... vagyis jöttek, de a tengelyvéggel együtt... Szóval jobb, ha már a kis csavarokat sem szeded ki...
Szerintem...

retro

1624 Hordós Márton 2007-02-04 15:21:10  Előzmény:Mátyus Ádám: 40464

Helló! Szigon! Nézd meg az e-mail cimedet!

Maroko
(Módosította maroko 2007.02.04. 16:22-kor)

1623  hks 2007-02-04 13:47:20  Előzmény:Mátyus Ádám: 40464

szia kb 5 féle felnit lehet a 4*160 fefattintani a subarut is meg lehet oldano de a renault trafik felni is gond nélkül felmegy neg van még kb 4 féle alufelni az irmsheren kívül ami ezzel az osztókörrel van. a subaru osztóköere4*130 ha érdekel atöbbi részlet keress meg.

tschabi

1622 (Törölt felhasználó) 2007-02-04 13:30:23

Sziasztok!

Meg tudja vki biztosra mondani, hogy megegyezik-e a 2T és a 4T hattyúnyaka egymással? És 4T-hez első lengéscsillapítót hol újítanak fel, vagy hol lehet használtan megbízhatót venni?

Bubu

1621 Varga Tibor 2007-02-04 11:34:16  Előzmény:Mátyus Ádám: 40464

képről ezt nehéz megállapítani. de a subarui felnit át szokás fúrni 4*160-ra gond nélkül.

Tibke

1620 Mátyus Ádám 2007-02-04 11:05:16  Előzmény:Hordós Márton: 40463

Közbe válaszolt a srác aki hirdeti az írta, hogy 4x130as az osztója. Néztem én is, hogy elég kopott, csak nem tudtam, hogy az Irmscheren kívül van más felni ami jó lehet. Akkor ennek a felninek 4x130 vagy 160 az osztóköre?

1619 Hordós Márton 2007-02-04 10:41:38

Szia a felni kétütemüre jó. De nagyon elhasználtnak tünik. De én tudok most alufelnit felgumizva ha érdekel. ÉS jó állapotban van.
Üdv:Maroko

Maroko

1618 Mátyus Ádám 2007-02-04 10:16:21

Helló!

Találtam egy felnit a neten amit Trabira, vagy Subarura hirdetnek. Ismeri valaki ezeket a felniket? Mekkora az osztókörük? Felni

1617   2007-02-04 08:17:26  Előzmény: Zombie: 40460

Tegnap ingyért sikerült beszermányolnom egy 2T waresz műszert!
Mazohista alkat lévén inkább szenvedek és magam hozom össze vhogy hogy jó legyen a 4T trabimba!
De atért köszi Zombie!

heccer

1616  Zombie 2007-02-03 07:04:39  Előzmény: : 40459

nekem van egy feleslegbe visszajelzőkkel!
refi index gyujtás meg még valami...


1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

1615   2007-02-02 21:30:31

Köszi Grisa!
Asszem próbálkozom!
Üdv!

1614 Rell Miklós 2007-02-02 20:59:59  Előzmény:Polgár Tibor: 40457

Mintha a tanknál nem lenne különbség, de nem esküdnék meg rá... Mármint ez a műszer, meg a 4T Trabi-tanknál...
Én valamiéert asszem két ellenállást raktam be... (különböző helyre természetesen) De már oly régen volt...

retro

1613 Polgár Tibor 2007-02-02 20:37:48  Előzmény:Rell Miklós: 40456

Nekem a púpos 4T-be mutatós műszer van, megmaradt a kasztniban
A TANK műszer ezért ugyanúgy mutat (2T waresz jeladó), de a hőgomba más a 2T/4T-ben. Van egy kézikészülékem (egy potméter), amit beskáláztam annak idején a két műszernek megfelelően. Ezt rákötöttem a ledesre, és már látszott is a különbség: ami 110 Ohm. Ha ezt teszed sorba a gombával, akkor a kék mező a sárga led, a fehér a feléig az első zöld, a fehér másik fele a második zöld és a piros - értelem szerüen - marad piros. Nekem - mikor még ledes volt - a zöldbe éréskor kapcsolt ki a szivató, most a kék/fehér határát elhagyva. A venti pedig a második zöldnél indult, most a fehér közepén kapcsol be. Az üzemi hőfok tehát a fehér mező közepe alatt kicsivel van.
A 2T waresz jeladó üres tanknál 200 Ohm ellenállású, tele pedig nulla. Bevallom a 4T/2T TANK különbséget nem néztem, a trabiét pedig nem ismerem...

Wartburg és még cabrio is?! Mi lehet ennél jobb...

1612 Rell Miklós 2007-02-02 19:33:52  Előzmény: : 40455

Én is egy ilyenben vagyok, elvileg már pár hónapja kész, de még mindig nincs beépítve. Egy-az-egyben nem jó, különbözik a hőfok-gomba, az üzemanyagra már nem emlékszem... Én ellenállásokat kötögettem bele, és ettől remélem, hogy jó lesz... Ha kipróbáltan jó, akkor közzéteszem, addig... próbálkozz, ha van kedved...
Szerintem nem reménytelen.

retro

1611   2007-02-02 18:55:02

Helló mindenkinek!
A véleményetekre lennék kíváncsi!
Szerintetek a 4T trabi kissé ocsmány, ledes vízhőfok-üzemanyagszint jelző műszerének helyére, kissebb átalakítással be lehet-e építeni a 2T waresz szebb analóg vizhőfok-benzinszint jelző műszerét?
Bevallom még nem néztem utána semminek ez ügyben, de ha szerintetek ezt nem lehet összehozni neki sem állok.
Előre is köszi mindent!
Üdv!

1610 Rell Miklós 2007-02-02 16:38:49  Előzmény: Zombie: 40451

Na megnéztem a cikkek közt a kmgy műszert, és biztos nincs benne a dinamikus olajnyomás-kütyü, mert csak 4 vezeték megy bele:
egy gyújtáspozitív, egy a gyújtótrafóról (a fordulatszám-méréshez), meg még kettő. Ez a kettő meg kizárásos alapon (de utána is nézhetek a kapcsrajzból ,csak felesleges) a hőfok- és az üzemanyagszint-jel.
De hát annyi kocsiban nincs ilyen... Miért pont ebből hiányozna? Nekem legalábbis ez a véleményem... Lehet, hogy nincs igazam...

retro

1609 Rell Miklós 2007-02-02 16:28:09  Előzmény:Koncsik Géza: 40452

Kmgy? 15-ért? Az nem is olyan rossz ár! De nekem nem kell...

retro

1608 Koncsik Géza 2007-02-02 13:15:27  Előzmény:Rell Miklós: 40448

HALI.
Pesten a XIII. Alig utcába 15 pénzért van .

1607  Zombie 2007-02-02 09:58:01  Előzmény:Rell Miklós: 40448

az lehet
de nem biztos


1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

1606 Léber Balázs 2007-02-01 23:16:56  Előzmény:Pénzes Péter: 40422

Innen vadásztam: http://www.wartburgpeter.de/hp_download.htm


LBalazs

1605 Pénzes Péter 2007-02-01 19:40:21  Előzmény: Zombie: 40447

Dinamikus olajnyomásjelző nem gond, azt lehet csinálni. Olcsóbb mint szétverni egy jó kombiműszert
Nah, nekiesek a thémának azt majd értekezek, h mire jutottam

1604 Rell Miklós 2007-02-01 19:01:56  Előzmény: Zombie: 40447

Sztem azt örülhet, ha elfelejtheti.
Végülis... Nem láttam még kmgy műszert (vagyis láttam, de csak az előlapját), de nem feltételezem, hogy abban benne lenne...

retro

1603  Zombie 2007-02-01 18:39:18  Előzmény:Pénzes Péter: 40441

de várjál itt van ám mégegy dolog
az nem más mint a dinamikus olajnyomás jelző, ami a ledes müszer házába van beépítve!


1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE